abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:24:32 #1
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_38623122
Wilders haalt uit naar Beatrix

bron: NU.nl

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Geert Wilders is kwaad op koningin Beatrix en premier Balkenende. Wilders heeft zich "paars" geėrgerd aan het optreden van koningin Beatrix die vorige week bij een bezoek aan een moskee in Den Haag geen handen schudde met moslimmannen, uit respect voor hun geloof.

Wilders: "De koningin en premier Balkenende doen de Nederlandse normen en waarden in de uitverkoop. Zeker nu dat optreden van de koningin ook nog eens door premier Balkenende als voorbeeld van tolerantie is gesteld."

Balkenende hield dinsdag in een toespraak in Zwartsluis een pleidooi voor tolerantie en noemde het optreden van de koningin vorige week bij de Mobarak Moskee in Den Haag.

Tolerant

Wilders verwijt de koningin en Balkenende "dhimmi-gedrag". Dat staat volgens hem voor onderdanigheid van niet-moslims tegenover moslims. Volgens Wilders zijn het staatshoofd en de premier veel te tolerant, "terwijl de moskeeėn de pan uit rijzen en er steeds meer imams komen." "We moeten juist pleiten voor de Nederlandse normen en waarden."

Wilders gaat schriftelijke Kamervragen stellen aan Balkenende.

Onschendbaar

Het is zeer uitzonderlijk dat een Kamerlid de koningin bekritiseert. Het staatshoofd is onschendbaar en kan zich niet verdedigen. Premier Balkenende is verantwoordelijk voor uitlatingen en optreden van de koningin.

Heeft Wilders een goed punt. Politieke correctheid ten top en grote schande dat onze koningin zich zo laat kennen. Balkenende loopt er als een schoothondje achteraan, wat misschien nog wel knulliger is dan deze schertsvertoning van Bea.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_38623170
Hij heeft wel een beetje gelijk ja, maar hij brengt het weer wat overdreven.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:28:25 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_38623247
Goeie actie van Pearle

OT: Ben het er ook wel gedeeltelijk mee eens, hij durft er tenminste wat van te zeggen. Maar het is allemaal wel weer erg overdreven van Wilders
pi_38623263
Nee hoor. Bea geeft het grote voorbeeld dat Nederland staat voor tolerantie en vrijheid en respect. Wat wil Wilders doen dan? Mensen de gevangenis insturen of het land uitgooien omdat ze je hand niet willen schudden?

Als iemand mijn hand niet wil schudden moet hij dat zelf weten.
pi_38623310
*boks*
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:30:23 #6
116613 NX
mixin...
pi_38623323
Ik heb echt maar een ding te zeggen: AAAAANDACHTSHOER!
pi_38623360
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:30 schreef NX het volgende:
Wie ? Beatrix of Wilders ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:35:31 #9
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_38623520
goeie actie van Wilders, als deze tolleratie nog lang doorgaat heet nederland over 20 jaar Irak ofzo...wie moet zich nou aanpassen??

als we naar china gaan staan we toch ook open voor hun gebruiken enzo? en terrecht!
je dient je te gedragen naar de norm in een land!!
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:35:42 #10
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_38623528
quote:
Ja en dit is de reactie van Wilders daarop
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_38623549
Is het nu dit?

Of toch dit?

pi_38623588
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:30 schreef NX het volgende:
GEEF ME EEN A
GEEF ME EEN A
GEEF ME EEN N
GEEF ME EEN D
GEEF ME EEN A
GEEF ME EEN C
GEEF ME EEN H
GEEF ME EEN T
GEEF ME EEN S
GEEF ME EEN H
GEEF ME EEN O
GEEF ME EEN E
GEEF ME EEN R

WILDERS YAAAAAAAAY!!
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:37:07 #13
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38623593
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:28 schreef xman het volgende:
Nee hoor. Bea geeft het grote voorbeeld dat Nederland staat voor tolerantie en vrijheid en respect. Wat wil Wilders doen dan? Mensen de gevangenis insturen of het land uitgooien omdat ze je hand niet willen schudden?

Als iemand mijn hand niet wil schudden moet hij dat zelf weten.
Gezien dat eerdere handje-schud incident, vind ik idd ook dat Bea er verstandig aan gedaan heeft om het op deze manier te doen.
Wilders zoekt gewoon iets te zeiken. Het was vast alweer te lang geleden dat ie dat gedaan had. Dan gaat het kriebelen he.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:38:36 #14
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_38623647
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Gezien dat eerdere handje-schud incident, vind ik idd ook dat Bea er verstandig aan gedaan heeft om het op deze manier te doen.
Wilders zoekt gewoon iets te zeiken. Het was vast alweer te lang geleden dat ie dat gedaan had. Dan gaat het kriebelen he.
wat een onzin, het is in de westerse wereld beleefd om iemand een hand te schudden....net zoals een kleine buiging in china (wat overigens wel alle staatshoofden daar doen!)

dan is het toch normaal dat zij zich hier aanpassen aan onze gewoontes!
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:39:05 #15
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_38623661
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dus om "problemen" ze voorkomen, moet ze maar een knieval maken? Lekkere manier van redeneren houd jij er op na.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:40:00 #16
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_38623689
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:37 schreef xman het volgende:

[..]

gebrabbel
ONZ is ergens anders
pi_38623796
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:38 schreef funkmaster het volgende:

[..]

wat een onzin, het is in de westerse wereld beleefd om iemand een hand te schudden....net zoals een kleine buiging in china (wat overigens wel alle staatshoofden daar doen!)

dan is het toch normaal dat zij zich hier aanpassen aan onze gewoontes!
Als die man uitlegt waarom hij iemand geen hand mag geven, dan vind ik het prima. Het is ook heel gebruikelijk in arabische landen voor twee mannen om elkaar te zoenen als je elkaar groet.
Hey in Frankrijk is dat ook gebruikelijk en ook in veel andere landen. Betekend dat nu dat ik dat ook moet gaan doen?
pi_38623801
Het is gewoon weer het zoveelste excuus voor Wilders om weer wat aandacht te krijgen, laat die man toch gewoon verdrinken in zijn pierenbadje vol Grote Boze Moslims. Wat een haatzaaier is het toch.
pi_38623940
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:28 schreef xman het volgende:
Nee hoor. Bea geeft het grote voorbeeld dat Nederland staat voor tolerantie en vrijheid en respect.
Je aanpassen aan een volk dat zich vaak intolerant en weinig respectvol opstelt, vind je normaal?
Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
pi_38623986
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:46 schreef aa_koch het volgende:

[..]

Je aanpassen aan een volk dat zich vaak intolerant en weinig respectvol opstelt, vind je normaal?
Volgens mij haal jij wel heel makkelijk volk, religie en individu door elkaar. Is dat ook niet heel intolerant, weinig respectvol en kortzichtig?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:50:34 #21
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38624093
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Volgens mij haal jij wel heel makkelijk volk, religie en individu door elkaar. Is dat ook niet heel intolerant, weinig respectvol en kortzichtig?
Ach Multikul zal toch nooit werken, al kijk je in de geschiedenis is elke oorlog om geloof/cultuur/afkomst
begonnen, oftewel Nederland is gewoon een tijdbom kan 10 jaar duren of 100 maar het gaat de verkeerde kant op.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_38624117
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:24 schreef LENUS het volgende:

Het is zeer uitzonderlijk dat een Kamerlid de koningin bekritiseert.
Dat zou vaker moeten gebeuren.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:52:19 #23
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38624155
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:39 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dus om "problemen" ze voorkomen, moet ze maar een knieval maken? Lekkere manier van redeneren houd jij er op na.
Hallo, multiculturele samenleving. Het kan geen kwaad om rekening te houden met elkaars gewoonten. Als jij dat als knieval wilt bestempelen... sja, dat is jouw keuze, niet eentje waar ik me bij schaar.

Je kunt natuurlijk ook bewust problemen gaan veroorzaken. Iets wat zou zou zijn gebeurd als ze geen oog had gehad voor de religie. Kennelijk zag je dat liever.
(Un)masking for the greater good.
pi_38624190
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

'Een volk' is verkeerd geschreven, ik bedoelde gewoon 'volk'.

In eerste instantie zal ik iedereen met respect behandelen, maar dat houdt snel op als ik merk dat het respect niet wederzijds is. En religie is naar mijn mening niet meer dan een machtsmiddel, waarvoor ik me niet laat misbruiken -- aan die onzin doe ik niet mee!
Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
pi_38624205
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:46 schreef aa_koch het volgende:

[..]

Zoals ik al zei.. Bea is het grote voorbeeld. Het toonbeeld van hoe het ook kan en hoe het eigenlijk moet zijn. Zij is immers koningklijk en boven het volk.

En je hoeft niet te doen alsof Nederlanders zo tolerant zijn. Kijk maar naar een willekeurig homo-topic op frontpage. Er zitten altijd mensen tussen die niet tolerant zijn en dat geld ook voor andere volkeren.

edit: Sorry voor de vele spelfouten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')