*ikke ikke ikke*quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:14 schreef dutchie het volgende:
Maar ik gok op een bevallingsmarathon a.s. zondag. Volle maan. Wie doet er mee?
ik versta onder rommelen dat ik echt wel af en toe ff een weetje moet weg puffen.. alleen volgen ze elkaar nog niet snel genoeg op, of als ze dat wel doen, houdt het niet lang genoeg aan..quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hihihihihi! Achja... 't zijn ook zulke subtiele verschillen in het scherm
AnywayzZ... het kan best dat we elkaar ongemerkt zijn gepasseerd ja. Volgende keer draag ik wel een shirt met daarop: Paradijsvogeltje, m'okey?
Wat verstaan jullie trouwens onder 'rommelen'?
quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:35 schreef poemojn het volgende:
Als ik jullie was zou ik er wel liever een estafette van maken dan een marathon
Synchroon-bevallen lijkt me nog beter.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:35 schreef poemojn het volgende:
Als ik jullie was zou ik er wel liever een estafette van maken dan een marathon
Ik sta ook sinds een tijdje weer elke dag misselijk opquote:Op donderdag 8 juni 2006 13:21 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kan misselijkheid aan het einde van de zwangerschap terugkomen of heb ik misschien last van de warmte?
ik vraag trouwens wel veel vandaag, hé?![]()
Ik kan me jouw gedachtes voor 100% voorstellen, Mwanatabu. Heb wel eens - nee, méér dan eens - gedacht dat als mijn autistje de eerste was geweest, dat het dan bij 1 kind was gebleven. Je bent helemaal niet gek, hoogstens gezond-hoopvol op een psychisch en fysiek gezond kindje. Ik help je hopen!quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Gek genoeg word ik per zwangerschap zenuwachtiger. *knip* Gek he?
Ik denk dat dat het mooi samenvatquote:Op donderdag 8 juni 2006 19:48 schreef E.T. het volgende:
Idd.. bij een eerste sta je er nog zo onbevangen in..
Die onbevangenheid wordt elke keer minder volgens mij.
Nee joh, zo gaat dat! Ik keek ook pas eerst hier en ging toen verder. Hoef je geen excuses voor aan te bieden!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:53 schreef nanalune het volgende:
sorryvond het al zo rustig hier, in het vervolg eerst OUD kijken en dan pas dit topic.. als ik dit eerder had gelezen had ik niet zo lopen klagen over mezelf..
![]()
tis meer dat dit dan betrekkelijk wordt, beebie beweegt alweer wat meer ondertussenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:55 schreef sjak het volgende:
[..]
Nee joh, zo gaat dat! Ik keek ook pas eerst hier en ging toen verder. Hoef je geen excuses voor aan te bieden!
Maar het maakt het inderdaad wel allemaal even heel betrekkelijk. Aan de andere kant moet je ook goed op jezelf blijven passen en straks de VK bellen hoor!
nou het was eigenlijk al eerder begonnen he, hij had een tijdje geleden ook al eens een 'koortsstuip' gehad maar dat hoeft op zich niet gevaarlijk te zijn. en toen van de week ineens erg verkouden en koortsig en gisteren ineens veel te veel van die enge 'koortsstuipen' achter elkaar, daarom opgenomen in 't ziekenhuis en nu dus dit. ongelooflijk, wat een nachtmerrie.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:01 schreef Maggie het volgende:
Dreumes en peutertopic deel 34 vanaf daar kun je even lezen..
de grootste angst voor verliezen hoort bij waar je het meeste om geeft, niet altijd persee bij of het een reeele angst isquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:43 schreef cattie het volgende:
Een paar nachten geleden droomde ik dat mijn baby een dag voor de geboorte was overleden en ik dus een dood kindje baarde. Die droom komt nu weer heel erg naar boven. Het zal wel bij het moederschap horen, maar nu ik een (bijna) volgroeide baby in me heb, wordt ik ook wel bang om mijn kind te verliezen.
Ja erg he? Ik heb dit gevoel ook van vrij nabij meegemaakt toen ik zwanger was van mijn jongste: bij een bevriend stel overleed het kindje enkele minuten voor de spoedkeizersnede, na een bevalling van -schrik niet- 3 dagen ofzo. Medische missers etc., heel vies verhaal, ga de bijna-bevallers er niet bang mee maken, want zo'n verhaal als dat is echt nóóít eerder voorgekomen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:39 schreef MarMar het volgende:
denk ik ook Belana...
ergens is de angst dat er ooit wat met je kindje gebeurt er altijd wel, maar door dingen als dit wordt je er wel weer even mee geconfronteerd hoe broos een leven soms kan zijn...
drie maanden geleden, een week voor ons trouwen, heeft mijn nichtje haar kindje verloren, ze had geen makkelijke zwangerschap maar had dan toch eindelijk die langverwachte 37 weken gehaald en alles leek weer stabiel..
het kindje overleed in haar buik, ze moest de volgende dag in het ziekenhuis bevallen van haar overleden kindje..
ook toen voelde ik me zo bijna schuldig om blij te zijn met mijn dikke bolle buik vol beweging en nu voel ik me met het geklaag over de afgelopen weken (ookal was dat nog zo terecht, dat weet ik wel) niet op mijn plaats..
vanmiddag moet ik weer voor controle, ga ik het hartje horen, ga ik horen dat alles goed is.. en dan ga ik blij zijn, ookal is het vandaag met een wrange ondertoon van een niet zo blij "mogen" zijn...
Daar kan ik me ook woest om maken idd, maar vast niet zo erg als die ouders die zich nu voor hun kop slaan...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:22 schreef MarMar het volgende:
en dan lees je zoiets: hond bijt acht dagen oude baby dood en ik word daar zo ontzettend kwaad van, zeker als je dan net van Bar en Mar hebt gelezen..
Wat is het met mensen dat ze niet nadenken?
* MarMar voelt zich nu ff heel kwaad en verdrietig
komt nog een voorvalletje van kiddo bij van op school.. maar ik weet niet of dat hier op de plek is
Oh ja, dat kan ook. Ik kreeg de evaluatieformulieren van de kraam (oid) onder ogen vlak voor de bevalling van mijn oudste. Daar stond heel droog een hokje op wat je aan kon vinken als "cliënt overleden was tijdens de bevalling".quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:20 schreef cattie het volgende:
Als we het toch over angsten hebben. Ik ben best wel bang dat ik de bevalling niet overleef. Waarom ik daar bang voor ben? Geen idee, er is ook geen reden voor. Maar toch, de gedachte dat ik overlijd tijdens of vlak na de bevalling en mijn kindje niet zal zien opgroeien laat me niet helemaal los.
Hebben jullie dat ook wel eens?
Gewoon van harte welkom!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:18 schreef chacama het volgende:
Hoi allemaal,
Met een brok in mijn keel lees de reacties en dat terwijl ik me juist wilde voorstellen als vrolijke zwangere. Ik ben inmiddels 15 weken onderweg en mijn uitgerekende datum is 1 december. Ik lees veel angsten en ik moet zeggen dat ik ook meer angst heb bij mijn tweede dan bij de eerste. Het gevoel van gaat alles wel goed overheerst. En het liefst zou ik elke dag wel het hartje willen horen. Dat gevoel zal wel minder worden als ik de baby straks ook ga voelen.
Even voor de reeds moeders onder ons:
Ik heb een dochter van 2 en die merkt dat ik anders ben. Ze reageert daar heel sterk op. Het lijkt bijna op verlatingsangst. Ze is anders dan anders. Het lijkt alsof ze haar stabiele basis kwijt is. Ik probeer deze zoveel mogelijk te geven. Maar zoals afgelopen week heb ik twee dagen met migraine op bed gelegen. Dat kent ze niet. Ik ben er altijd voor d'r en ben dus bang dat ik door deze zwangerschap en met name de kwaaltjes haar vertrouwen kwijt raak. Ze heeft immers het getild worden door mij ook al op moeten geven. Nu kroelen we daar wel heel veel voor in de plaats, maar je merkt dat er iets niet goed zit. En ze is nog te jong om er over te praten. Iemand ideeen?
Een ietwat overbezorgde moeder
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:56 schreef pinquit het volgende:dat komt helemaal goed die bevalling van jou!!
Nee joh, tijdens zo'n bevalling zit je er helemaal in en doe je het lekker op je eigen manier: schreeuwend, fluitend, doodstil of desnoods op je kop aan een tak zwaaiend. Na afloop weet je zelf niet meer hóé je dat hebt gekund, maar het ís gewoon zo. Dus die oervrouw zit idd lekker in jou te lurken tot haar momentquote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:14 schreef nanalune het volgende:
[..]
Ik weet heus wel dat ik tijdens de bevalling heel anders ga piepen hoor
, maar ik houd mezelf graag een beetje voor de gek... Goh zei ik dat
![]()
Gelukkig verdwijnen de bijverschijnselen van deze beide dingen erg snel als je eenmaal de medicijntjes hebt over het algemeen, sterkte en ik hoop dat je der morgen al een stuk minder last van hebt..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:54 schreef Neuk het volgende:
Wat een vreselijk nieuws over ThijsIk heb er nog steeds geen woorden voor.
Gisteren heb ik wat urine ingeleverd bij de huisarts en daar bleek uit dat ik geen blaasontsteking had. Vandaag dus maar een afspraak gemaakt om te kijken wat het dan wel is. Een blaasontsteking en een schimmelinfectie.Ik doe lekker alles in 1 keer.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb ook nog aardig mijn figuur behouden, geen dikke enkels gezien...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |