Mooi om te lezen waarom hij voor Ajax heeft gekozen: speelstijl, historie, Ten Cate (en werken met Nederlanders).quote:Ajax contracteert Gabri
Ajax heeft zich versterkt met Gabriel García de la Torre (Gabri). Het contract met Gabri gaat in op 1 juli 2006 en heeft een looptijd van drie jaar.
De 27-jarige Gabri is afkomstig van FC Barcelona waar hij sinds 1997 actief is. De middenvelder werd met deze club onder andere twee maal landskampioen en nog onlangs won hij met Barcelona de UEFA Champions League.
Gabri speelde voor diverse Spaanse nationale elftallen. In 1999 won hij met het Spaanse team onder 20 het wereldkampioenschap. Gabri won de zilveren medaille op de Olympische Spelen in Sydney in 2000 en kwam tot nog toe drie maal uit voor het nationale A-elftal van Spanje.
Gabri over zijn transfer: ,,Ik heb voor Ajax gekozen ten eerste vanwege de trainer. Ik heb drie jaar met hem bij Barcelona gewerkt, hij kent me goed en ik ken hem goed. Hij heeft me ervan overtuigd dat het een goede keuze is. Ten tweede heb ik voor Ajax gekozen vanwege de club, de geschiedenis, het sportieve niveau. Ajax is een grote club in de wereld. Met Ajax kunnen we streven naar kampioenschappen. Andere clubs konden me niet bieden wat Ajax me te bieden heeft. Buiten dat lijken Barcelona en Ajax wel op elkaar. Beide clubs hebben een beroemde jeugdopleiding, waar talenten van kleins af aan opgeleid worden voor het eerste elftal, de speelstijl komt ook overeen. Vanwege die gelijkenissen denk ik dat ik me snel kan aanpassen aan de clubcultuur en het voetbal."
Normaal gesproken bewandelt een voetballer de omgekeerde weg: van Ajax naar Barcelona. Gabri is de eerste die het omgekeerde doet. ,,Geschiedenis is er om omgedraaid te worden", stelt Ten Cate met een lach vast. Gabri beaamt de opmerking van zijn trainer. ,,Maar ik heb veel met Nederlanders gewerkt. Zowel met veel spelers bij Barcelona als met trainers. Want naast Ten Cate ken ik natuurlijk Rijkaard goed, maar ook met Van Gaal heb ik gewerkt. Dus ik vind het geen probleem om in het land te gaan werken waar zoveel goede voetballers vandaan komen."
Persoonlijk kent Gabri niet veel van zijn toekomstige teamgenoten, maar de nieuwe trainer heeft hem bijgepraat. ,,Ten Cate vertelde dat het een jong en talentvol team is. Dat heb ik afgelopen seizoen zelf kunnen zien in de Champions League en ik heb het EK in Portugal voor teams onder 21 jaar ook gevolgd. Goede spelers hoor. Misschien kan ik wat van mijn ervaringen overbrengen, zowel op sportief gebied als daarbuiten. Met mijn 27 jaar ben ik tenslotte een van de ouderen. Ik hoop dat we komende seizoenen samen het maximale uit het team kunnen halen, er zit erg veel talent en erg veel toekomst in het team."
Ten Cate toonde zich verguld met de nieuwe aanwinst. ,,Hij is een winnaar, een voetballer met veel kwaliteiten en een groot loopvermogen. Hij is een middenvelder met veel diepgang die de spits goed kan bereiken. Ik ben heel erg tevreden met zijn komst."
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:25 schreef Riro het volgende:
Ik krijg echt veel vertrouwen in volgend seizoen zo
Het zou wel lachwekkend zijn als Adidas nog zo'n presentatie van het nieuwe thuisshirt gaat houdenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:28 schreef Erwtensoep het volgende:
Waarom niet met het nieuwe shirt, die hebben we nu toch allemaal al gezien.
Een onthulling waar je elke dag een nieuw stukje zietquote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:28 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het zou wel lachwekkend zijn als Adidas nog zo'n presentatie van het nieuwe thuisshirt gaat houden
hoe betrouwbaar is de bron??quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:29 schreef Jasza het volgende:
Zojuist werd ook bekend dat Edgar Davids naar Ajax gaat. Davids gaat waarschijnlijk voor 1,8 miljoen euro naar Ajax.
Bron?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:29 schreef Jasza het volgende:
Zojuist werd ook bekend dat Edgar Davids naar Ajax gaat. Davids gaat waarschijnlijk voor 1,8 miljoen euro naar Ajax.
Op 1 dag dat kan ik me niet voorstellenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:29 schreef Jasza het volgende:
Ajax.nl is wel downquote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:34 schreef jna het volgende:
Edgar heeft die foto genomen natuurlijknu doen ze het omgekeerde.
Eric is zaakwaarnemer van Edje D?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:23 schreef Jasza het volgende:
.ERIC - http://www.thefootballbox.nl - CAMPIONEEEE CAMPIONEEE OLE OLEEE OLEEE zegt:
davids tekent voor wss een jaar, met optie voor 2, en anders tekentie gwn voor 2 jaar
.ERIC - http://www.thefootballbox.nl - CAMPIONEEEE CAMPIONEEE OLE OLEEE OLEEE zegt:
iig beide intentie voro 2 jaar alleen omdatie al op leeftijd is
Bron is de buurvrouw van de broer van de congierge in de ArenA?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:38 schreef ericajax het volgende:
Davids komt ook naar Ajax, tekent deze week nog contract. Waarschijnlijk twee seizoenen, maar heel misschien 1 + optie voor nog een jaar vanwege leeftijd![]()
nee kben diegene die vorige week al officieel maakte dat Gabri naar Ajax ging, maar toen wegens zeurende partijen het moest veranderenquote:
Jij meldde het officieel?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:41 schreef ericajax het volgende:
[..]
nee kben diegene die vorige week al officieel maakte dat Gabri naar Ajax ging, maar toen wegens zeurende partijen het moest veranderen![]()
verlaatquote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:44 schreef Erwtensoep het volgende:
Mwa toen Verlaat, Menzo, Winter en Witschge kwamen in 99 dacht ik ook dat Ajax op zn gemakje kampioen zou worden. Stam, Gentenaar, Gabri en Davids zijn natuurlijk wel iets beter dat wel.
Ja, ik ook.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:41 schreef ericajax het volgende:
[..]
nee kben diegene die vorige week al officieel maakte dat Gabri naar Ajax ging, maar toen wegens zeurende partijen het moest veranderen![]()
Met wat voor een coach ook destijds. Daarnaast hebben we nu KJH ipv Machlas en een zooi talenten die we destijds niet hadden. Witschge kwam al in 1996 en Brian Laudrup was wél een topaankoop destijds.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:44 schreef Erwtensoep het volgende:
Mwa toen Verlaat, Menzo, Winter en Witschge kwamen in 99 dacht ik ook dat Ajax op zn gemakje kampioen zou worden. Stam, Gentenaar, Gabri en Davids zijn natuurlijk wel iets beter dat wel.
Kwam Witschge toen niet voor de tweede keer terug? Met Laudrup had ik medelijde, zo'n fantastische voetballer in zo'n baggerteam...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:48 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Met wat voor een coach ook destijds. Daarnaast hebben we nu KJH ipv Machlas en een zooi talenten die we destijds niet hadden. Witschge kwam al in 1996 en Brian Laudrup was wél een topaankoop destijds.
Witschge kwam in 1996 terug naar Ajax, waar hij in het het seizoen 2001-2002 aan Alaves werd uitgeleend. Toen keerde hij nog 1 seizoen terug bij Ajax.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:53 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Kwam Witschge toen niet voor de tweede keer terug? Met Laudrup had ik medelijde, zo'n fantastische voetballer in zo'n baggerteam...
Stekelenburgquote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:14 schreef VoreG het volgende:
Kampioen dus, lijkt me logisch. Maar dan komt Davids ook nog, hoe moet het team er dan uitzien?
En Kluivert dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:22 schreef VoreG het volgende:
Harry moet ook verkocht worden, want we hebben nu Rosenberg voor die plek en daar verwacht ik meer van
Ik ook!! Wel veel concurrentie nu, maar daar wordt een speler alleen maar beter van, als die niet tevreden is gaat die maar wegquote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:22 schreef VoreG het volgende:
Harry moet ook verkocht worden, want we hebben nu Rosenberg voor die plek en daar verwacht ik meer van
nee ik niet eigenlijkquote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:23 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik wil niet de partypooper zijn hoor. Maar had ook niet iedereen vertrouwen in afgelopen jaar?
Uiteraard moeten we het eerst zien. Maar er is een flinke inhaalslag gedaan en de voortekenen zijn goedquote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:23 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik wil niet de partypooper zijn hoor. Maar had ook niet iedereen vertrouwen in afgelopen jaar?
Als Ajax niet tot kampioenskandidaat word ingeschat dan klopt er iets niet vind jequote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:26 schreef TerroRobbie het volgende:
Veel kenners en niet-kenners hadden ajax vooraf als de gedoodverfde kampioen ingeschat.
Je hebt Kluivert, daarna Huntelaar en Rosenberg dan nog voor de flanken en voor de gevolgen van de medische staf. Harry erbij zou net iets teveel zijn. Moet ik nou alles uitleggenquote:
die conclusie kan wel kloppen jaquote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:27 schreef stefmans het volgende:
[..]
Als Ajax niet tot kampioenskandidaat word ingeschat dan klopt er iets niet vind je![]()
Er is natuurlijk een verschil tussen kampioenskandidaat en daadwerkelijk kampioen. En puur kijkend naar de prestaties van afgelopen seizoen zou ik het niet vreemd vinden om ajax niet als kampioen(skandidaat) aan te merken.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:27 schreef stefmans het volgende:
[..]
Als Ajax niet tot kampioenskandidaat word ingeschat dan klopt er iets niet vind je![]()
Wat is buitenspel?quote:
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:20 schreef HeatWave het volgende:
Nu alleen Rosales nog verkopen aan een club van zijn niveau, Rkc ofzo.
Precies, Rosales heeft (ik schat) 65% van de assists op Huntelaar gegevenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:39 schreef Jasza het volgende:
[..]
Rosales is 1 van de weinige die goede voorzetten geeft op Huntelaar, bij het EK was het ook ruk
![]()
Inderdaad.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:23 schreef TerroRobbie het volgende:
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:46 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ik ga er echter nog steeds vanuit dat Feijenoord volgend jaar de schaal omhoog tilt.
Door Kolkka en Huysegems.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:46 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Inderdaad.
Begrijp best dat iedere ajacied nu een vreugdedansje maakt, omdat er een voor ajaxbegrippen topaankoop (toch?) is gedaan. Ik ga er echter nog steeds vanuit dat Feijenoord volgend jaar de schaal omhoog tilt.
Gewaagd, maar laten we het hopen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:46 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Inderdaad.
Begrijp best dat iedere ajacied nu een vreugdedansje maakt, omdat er een voor ajaxbegrippen topaankoop (toch?) is gedaan. Ik ga er echter nog steeds vanuit dat Feijenoord volgend jaar de schaal omhoog tilt.
Kolkka is toch nietsquote:
Beide spelers zijn gelukkig nog niet gehaald.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:10 schreef stefmans het volgende:
[..]
Kolkka is toch nietsDie komt echt te kort. En ja Huysegems is ook maar matig maar beter als niets natuurlijk
Huysegems wel hoor.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:14 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Beide spelers zijn gelukkig nog niet gehaald.
Neuh, maar om dan te stellen dat Feijenoord geen kampioen kan worden met zulk spelersmateriaal, is onzin. En beide spelers zijn niet eens gekocht, dus waar hebben we het over?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:10 schreef stefmans het volgende:
[..]
Kolkka is toch nietsDie komt echt te kort. En ja Huysegems is ook maar matig maar beter als niets natuurlijk
Met de voorhoede die er stond moet F'noord sowieso wel een stap terug doen. Maar de rest kan in jullie topic wel besproken worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:14 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Beide spelers zijn gelukkig nog niet gehaald.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:15 schreef Houniet het volgende:
Wat een kerel die Van Geel. Als nu Davids nog tekent spring ik hier uit het raam, zo bij de buurman in de vijver. Met natuurlijk een Ajax-shirt aan.
buurman is voor vitesse
Babel heeft meen ik al gezegd te willen blijven, en waarom zou Maduro in godsnaam weggaan? En Sneijder, die geruchten gaan wel al een tijdje. Maar of hij nu al toe is aan de stap naar Milan of een dergelijke club, dat vind ik persoonlijk net even te ver gaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:19 schreef oYo het volgende:
Snijder gaat nog weg na het WK (Barcelona is een optie), Maduro zou wel eens kunnen volgen.
Babel denkt er nog overna.
En Ajax werd een koude club genoemd, meteen een speler uitkotsen die nog geen wedstrijd heeft gespeeldquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |