abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38606029
Eerst maar eens benoemen wat die 'vast sea of energy' is, en netjes voorrekenen hoe je daar energie uit haalt.
pi_38606427
Die Dennis wil altijd more!

Nou nog een maandje wachten tot na het WK!
Ole ole!

Ik denk dat ze dat expres doen want de wereld gaat op zijn kop als dit echt zo is en amerika gaat dan echt wel gemeen spelen, no way dat ze de macht met hun olie willen opgegeven dus maak je klaar voor some bad shit.

Dus nu nog even gezellig juichen en fun hebben in Duitsland met het WK.

Ole ole!
pi_38606699
Wat laten ze zien op die demonstratie dan? Een of ander ingewikkeld apparaat dat beweegt zonder dat je een stekker in een stopcontact ziet zitten?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:44:34 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38606905
De uitdrukking "onzin met een verlengsnoer" krijgt een diepere betekenis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38607135
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:39 schreef DennisMoore het volgende:
Wat laten ze zien op die demonstratie dan? Een of ander ingewikkeld apparaat dat beweegt zonder dat je een stekker in een stopcontact ziet zitten?
Yep.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:53:52 #131
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38607368
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:33 schreef Tatutatu het volgende:
no way dat ze de macht met hun olie willen opgegeven dus maak je klaar voor some bad shit.
Binnen niet al te lange tijd moeten ze wel. En ik weet gewoon zeker dat ze allang serieuze alternatieven hebben ontwikkeld, maar deze bewust tegenhouden vanwege economische en maatschappelijke belangen.

Trouwens ff voor de duidelijkheid, ondanks dat ik zo tegendraads zit te doen, wil dat nog niet zeggen dat ik in de theorie en uitvinding geloof van de wetenschapper in kwestie over wie het in de OP gaat.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:56:53 #132
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38607510
In nederland was het octrooi nooit goedgekeurd.
Keuren is misschien niet het goede woord, want een octrooi wordt niet gekeurd op haalbaarheid of de praktische werking en of het wel werkt. Men heeft alleen als regel dat het nu moet voldoen aan de 2e hoofdwet van de thermodynamica. blijkbaar is dat niet altijd/overal zo...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:57:16 #133
149944 Verlengsnoer
In de verlenging
pi_38607521
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:
De uitdrukking "onzin met een verlengsnoer" krijgt een diepere betekenis.

Best interessant onderwerp dit
pi_38607924
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:57 schreef Verlengsnoer het volgende:

[..]

Best interessant onderwerp dit
Jou hebben we straks lekker niet meer nodig dus wees niet al te blij
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:06:00 #135
149944 Verlengsnoer
In de verlenging
pi_38607961
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:04 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Jou hebben we straks lekker niet meer nodig dus wees niet al te blij
Ha, alsof dat ooit gaat werken
pi_38608121
tvp
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:15:44 #137
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_38608410
quote:
Ook Michael Brady wordt volgens eigen zeggen naar aanleiding van de presentatie op 7 juli lastiggevallen, getuige zijn op internet gepubliceerde email (d.d. 3 juni 2006); ``It seems that the more one tries to find solution for alternative fuel the more problems one has to content with, for example I have received emails that state if I proceed with the show on the 7th July I will be killed, this at first was taken lightly, now it seems that I have vehicles parked outside my house watching me, when I record the registration numbers and have them checked they are unknown, why can we not just get on with what we are doing instead of the World just thinking of money, what good will money be when there is no world to spend it in.
Altijd weer zulke smoezen bij revolutionaire vindingen...

Toch gek dat elke keer bij zo'n bericht er iets bij staat dat ze bedreigd en in de gaten gehouden worden door mysterieuze figuren. De illuminatimaffia van machtsgeile nieuwe wereldorde nazi's ofzo?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:19:32 #138
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38608598
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:15 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Idd dat wordt nergens in dit topic beweerd, maar het is natuurlijk wel zo. In het verleden zijn diverse wetenschappers zwart gemaakt omdat ze met iets totaal nieuws kwamen, wat andere "gerespecteerde" wetenschappers niet konden verkroppen.

History has a habit of repeating itself.
Wat een verschrikkelijke dooddoener. Zo akn je elke gek als geniale uitvinder benoemen. Je weet immers nooit.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:21:14 #139
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38608700
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:26 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Das waar, maar in sommige gevallen werden vroegere wetenschappers wel degelijk onterecht zwart gemaakt.
en?
Dus geloven we maar enkel gek die iets idioots voorstelt? omwille van die ene wetenschapper die wel gelijk kreeg later. Groot verschil is dat die wetenschapper er bewijs voor had en die gozer ergesn in gelooft wat nergens is bewezen.
And that is the news.''
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:23:04 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38608891
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:15 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Toch gek dat elke keer bij zo'n bericht er iets bij staat dat ze bedreigd en in de gaten gehouden worden door mysterieuze figuren. De illuminatimaffia van machtsgeile nieuwe wereldorde nazi's ofzo?
En de Tempeliers niet te vergeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:24:12 #141
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38608941
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Binnen niet al te lange tijd moeten ze wel. En ik weet gewoon zeker dat ze allang serieuze alternatieven hebben ontwikkeld, maar deze bewust tegenhouden vanwege economische en maatschappelijke belangen.

Trouwens ff voor de duidelijkheid, ondanks dat ik zo tegendraads zit te doen, wil dat nog niet zeggen dat ik in de theorie en uitvinding geloof van de wetenschapper in kwestie over wie het in de OP gaat.
sorry hoor, maar dit hoort in TRU. Je ehbt gelijk dat men naar andere energiebronne moet zoeken op termijn x.
Maar dat die buiten de natuurkundige wetten zoals we die nu kennen zijn en dat ze al gevonden zouden zijn vind ik echt lachwekkend.
And that is the news.''
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:35:26 #142
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38609535
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:19 schreef One_of_the_few het volgende:
Wat een verschrikkelijke dooddoener. Zo akn je elke gek als geniale uitvinder benoemen. Je weet immers nooit.
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:21 schreef One_of_the_few het volgende:
en?
Dus geloven we maar enkel gek die iets idioots voorstelt? omwille van die ene wetenschapper die wel gelijk kreeg later. Groot verschil is dat die wetenschapper er bewijs voor had en die gozer ergesn in gelooft wat nergens is bewezen.
Wat zijn sommige mensen toch moeizaam... *zucht*

Het enige waarom ik dat zei was vanwege een opmerking van Pietverdriet en de daaropvolgende opmerking van DennisMoore. Die opmerking van mij stond op zich los van het hoofdonderwerp in dit topic, alleen werd er door andere posters op doorgegaan.
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:24 schreef One_of_the_few het volgende:
sorry hoor, maar dit hoort in TRU. Je ehbt gelijk dat men naar andere energiebronne moet zoeken op termijn x.
Maar dat die buiten de natuurkundige wetten zoals we die nu kennen zijn en dat ze al gevonden zouden zijn vind ik echt lachwekkend.
Ik heb het helemaal niet over dingen die volgens de natuurkunde niet kunnen, ik zeg gewoon dat ik denk dat de huidige wetenschap allang een oplossing heeft voor het toekomstige tekort aan fossiele brandstoffen. Dat jij daar allerlei bovennatuurlijke dingen in gaat zoeken.... tja!
pi_38609541
Trouwens, ik heb nog een heel revolutionaire datacompressiemethode op de plank liggen! En hele film op DVD kwaliteit in 3kb!

Iemand hier interesse?
" there is nothing to not be amazed at "
pi_38609659
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:35 schreef corc het volgende:

Trouwens, ik heb nog een heel revolutionaire datacompressiemethode op de plank liggen! En hele film op DVD kwaliteit in 3kb!

Iemand hier interesse?
Oja, die was ook leuk! .
Hoe was dat nou afgelopen trouwens?
pi_38609715
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:

En de Tempeliers niet te vergeten.
De Ark des Verbonds had toch ook een geheime energiebron? Kernfusie toch?
Daarom mocht niemand het ding aanraken etc.
pi_38609814
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:15 schreef DemonRage het volgende:

[..]

United States Court of International Trade
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:59:33 #147
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38610673
En nu ff los van dit topic ben ik het nog steeds eens met wat ik eerder postte:
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Sommige mensen hier in dit topic doen net alsof de huidige gerespecteerde wetenschappers alwetend zijn en alles al hebben ontdekt wat er te ontdekken valt. Ik vind dat best wel kortzichtig eigenlijks!
Als iedereen vanaf nu zo bleef denken werd er voortaan helemaal niks meer uitgevonden. Er moet nou eenmaal out-of-the-box gedacht worden om compleet nieuwe revolutionaire dingen uit te vinden. En je kan mij niet vertellen dat de huidige natuurkunde ALLES al weet en overal wetten voor heeft, want das gewoon niet waar!

Als je mensen 10 jaar geleden zou vertellen dat het mogelijk is om fotonen over te "beamen" over een afstand van 1 meter zoals op de Star Trek manier gebeurd met de transporter, dan zouden ze je compleet voor gek verklaren. Maar tegenwoordig heeft men dit al meerdere keren gedaan, terwijl ze vroeger zeiden dat dit niet kon vanwege het Heisenberg onzekerheids principe. Maar via een omweg die quantum entanglement wordt genoemd blijkt het toch mogelijk te zijn.

[edit] ik weet trouwens niet of het Heisenberg onzekerheids principe ook van toepassing is op fotonen, ik dacht van niet, maar het gaat ff om het idee. [/edit]
pi_38612156
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:38 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oja, die was ook leuk! .
Hoe was dat nou afgelopen trouwens?
De uitvinder ging dood en nam de compressiemethode mee in zijn graf...
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_38612201
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:41 schreef onemangang het volgende:

De uitvinder ging dood en nam de compressiemethode mee in zijn graf...
Wat een lafaard.
Is ie wel echt dood? Of is ie vermoord door Sony?
pi_38615650
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
En nu ff los van dit topic ben ik het nog steeds eens met wat ik eerder postte:
[..]

Als iedereen vanaf nu zo bleef denken werd er voortaan helemaal niks meer uitgevonden. Er moet nou eenmaal out-of-the-box gedacht worden om compleet nieuwe revolutionaire dingen uit te vinden. En je kan mij niet vertellen dat de huidige natuurkunde ALLES al weet en overal wetten voor heeft, want das gewoon niet waar!

Als je mensen 10 jaar geleden zou vertellen dat het mogelijk is om fotonen over te "beamen" over een afstand van 1 meter zoals op de Star Trek manier gebeurd met de transporter, dan zouden ze je compleet voor gek verklaren. Maar tegenwoordig heeft men dit al meerdere keren gedaan, terwijl ze vroeger zeiden dat dit niet kon vanwege het Heisenberg onzekerheids principe. Maar via een omweg die quantum entanglement wordt genoemd blijkt het toch mogelijk te zijn.

[edit] ik weet trouwens niet of het Heisenberg onzekerheids principe ook van toepassing is op fotonen, ik dacht van niet, maar het gaat ff om het idee. [/edit]
Precies! De wetenschappers die nu gelden als de grondleggers van zogenaamd vaststaande natuurkundige wetten stonden aan het begin van hun loopbaan heel wat minder zeker in hun schoenen. Iedere goede wetenschapper moet het wiel zelf proberen uit te vinden om een eigen stijl van denken en onderzoek te ontwikkelen. Juist de eigenwijze vastberaden wetenschapper, die het aandurft af te wijken van de wetenschappelijke status quo, zal nieuwe dingen aanraken. Vast staat dat dat niet makkelijk zal zijn, want je moet dan door een hoop stront en tegenwerking zal je deel zijn.

Ga er maar vanuit dat er (ook) in wetenschappelijke kringen een heleboel broodnijd en afgunst is en dat men elkaar naar believen verdacht maakt als er een van hen ``buiten het boekje om`` tot bepaalde onderzoeksresultaten komt. Het lijkt verdorie net communistisch china met het rode boekje van mao!

In dit geval; het ontwikkelen van nogal excentrieke instrumenten om energie op te wekken, is er nog een veelvoudige handycap. Er hangt teveel van af. Zoveel eigenlijk dat de uitvinding zelf, voordat het uitgevonden is, al gesmoord is.

Uitvinders of wetenschappers die in dit veld bezig zijn worden als geen ander in de gaten gehouden, door enerzijds mensen zoals wij die heel erg graag een einde zien komen aan de vervuiling van deze aardkloot en anderszijds de partijen die hun commerciele macht aangetast zien. Dit werkt nou niet bepaald een gezond ``werkklimaat`` in de hand.

Alles is opgefokt; je moet je onderzoek in stilte doen, financiers op voorzichtige wijze benaderen (waardoor je alweer bijna verdacht bent bij collega`s), heel voorzichtig te werk gaan bij het testen van je product en nog voorzichtiger met wie je bij tests aanwezig laat zijn als getuige. Voorts is er dan nog de torenhoge rekening voor patenten. Het is een aardig lange weg met veel hindernissen die wetenschappers verbonden aan universiteiten of bedrijven niet zo snel zullen hoeven nemen. Die zitten veilig ingebed in hun instituutjes.

Als eenling of individu is het al met al bijna niet op te brengen. Je moet dus wel haast een beetje een excentriekeling zijn om hieraan te beginnen. En dat is dan weer een handycap; iedereen vind je een rare die uit zijn nek zit te lullen en niet serieus te nemen is. Ik heb uiteindelijk dus wel respect voor die eigenwijze - grass roots - wetenschappers. En ja, laat er wat gekken tussen lopen of charlatans, die lopen in iedere sector van de samenleving rond, dat betekent nog niet dat het kind met het badwater moet worden weggespoeld!

Er gebeurt op energiegebied op dit moment heel erg veel. Nogalwiedus ook, want het momentum is daar. Heel veel creatieve uitvinders zijn op dit moment met hun experimenten bezig, en dat is hoopgevend. Van de grote commerciele (energie-)bedrijven en multinationals hoeven we vooralsnog niets te verwachten. Onze hoop is dus gevestigd op de tegendraadse aanhoudende uitvinder. De situatie lijkt een beetje op het enthousiasme waarmee mensen tussen 1850 en 1900 electriciteit naar hun hand begonnen te zetten en daarvoor allerlei handige toepassingen bedachten. Het hek is volgens mij van de dam. Geloof me, die energiemachines zullen gaan komen en het ideaal ``~power~ to the people`` verwezenlijkt!

[ Bericht 0% gewijzigd door hiofarwa op 07-06-2006 04:29:01 ]
waarheid is mistig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')