abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38581440
MAGNETISCHE MOTOR NU ECHT GELANCEERD ! eindelijk vrije energie beschikbaar?
Eindelijk lijkt het dan zover! De presentatie en lancering van de Magnetische Motor van Michael J. Brady! De langverwachte ``vrije energie`` motor lijkt echt te bestaan. De werking van de motor is onbekend, maar door een speciale constructie met permanente magneten draait dit apparaat zonder toevoeging van brandstof of electriciteit uit zichzelf. Na aanvankelijk uitstel en stilte rond dit door ``Perendev Power Developments Pty`` ontwikkelde product wordt de datum 7 juli 2006 genoemd. Op die dag wordt de Magnetische Motor gepresenteerd in het Sheraton Grand Hotel in de Arabella-straat te Munchen. Als alles goed gaat en de presentatie laat een werkende magnetische motor zien voor een ongehinderd publiek, dan is dat schokkend wereldnieuws! Mits het productieproces van de motor goed op gang komt, zal dit het einde betekenen van de energievoorziening zoals wij die nu kennen. Het model van ca. 1 bij 1 bij 1 meter omvang schijnt een vermogen van 20 kW op te kunnen wekken, wat voor de meeste doeleinden in huis en bedrijf ruim voldoende is. Stroom leveren aan het net vanuit ieder huis zou een mogelijkheid kunnen zijn. Een huis-tankinstallatie vullen met waterstof ook. De mogelijkheden zijn legio. Daarbij komt nog de aankondiging van een kleinere en handzame Magnetische Motor met een nog groter (!)vermogen van 300 kW die de kosten voor electriciteit terug zou brengen tot 0,28 eurocent per kWh! De kleine motor zou zijn bedacht voor lagere productiekosten en een practischer inzetbaarheid. Welke motor wordt gepresenteerd, de 20 kW of de 300 kW versie is niet bekend. Het lijkt me die van 300 kW. Ik ga in ieder geval kijken.

De weg van de ``vrije energie`` is de afgelopen 100 jaar niet bepaald over rozen gegaan. De techniek rond ``vrije energie machines`` wordt al sinds de vooruitstrevende experimenten van Nicola Tesla rond 1900 door veel mensen niet begrepen en met de nodige scepsis ontvangen, of als ronduit bedreigend ervaren. Uitvinders en wetenschappers die zich met het idee van ``vrije energie`` bezighouden worden vaak voor charlatans gehouden en spot, uitsluiting en bedreiging zijn en waren hun deel. Sommigen van hen zijn uitermate schofterig behandeld door diverse partijen.
Het vooruitzicht van een bijna ``gratis`` energievorm die bovendien helemaal schoon is, was en is voor sommige machtige personen een te bedreigend vooruitzicht.

Ook Michael Brady wordt volgens eigen zeggen naar aanleiding van de presentatie op 7 juli lastiggevallen, getuige zijn op internet gepubliceerde email (d.d. 3 juni 2006); ``It seems that the more one tries to find solution for alternative fuel the more problems one has to content with, for example I have received emails that state if I proceed with the show on the 7th July I will be killed, this at first was taken lightly, now it seems that I have vehicles parked outside my house watching me, when I record the registration numbers and have them checked they are unknown, why can we not just get on with what we are doing instead of the World just thinking of money, what good will money be when there is no world to spend it in. Mike Brady`` (bron; http://groups.yahoo.com/group/perendev/?yguid=202300263)

Sceptische wetenschappers blijven ook steeds hameren op de onmogelijkheid van de ``pepetum mobile``, een machine die een eindeloze beweging blijft maken, en waarvan wordt aangenomen dat het niet kan werken omdat het in zijn beweging energie verliest en daardoor een keer ophoudt met draaien. Echter, het proces dat plaatsvindt in ``vrije energie machines`` berust op een ander principe dat het best verwoord wordt door de volgende frase van Sterling D. Allan; ``Free energy does not mean perpetual motion. Extracting power from the vast sea of energy that surrounds us is no more perpetual motion than a photovoltaic cell. It does not violate the second law of thermodynamics. It is a conversion of energy from one form into another form that is usable -- not the creation of energy out of nothing.`` Hij bedoelt hiermee dat ``vrije energie`` tapt uit een eindeloze bron van energie; namelijk de ``Aether``. Een dimensie die in onze wereld meestal wordt ontkent, maar waarvan zelfs Albert Einstein het bestaan logisch achtte.

hiofarwa - 6 juni 2006

----------------------
hieronder bronvermelding met links.

Zie hier het patent van de motor, op naam van Mr. Brady; http://www.freeenergynews(...)t_WO2006045333A1.pdf

Zie hier de aankondiging van de presentatie in Munchen; http://www.perendev-power.com/My_Homepage_Files/Page45.html

Zie hier de aankondiging van de 300 kW Magnetische Motor; http://pesn.com/2006/03/2(...)ectromagnetic_motor/

Zie hier de opmerking van Sterling D. Allan over ``vrije energie``; http://www.remnantsaints.com/AlternativeUtilities/free_energy.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door hiofarwa op 06-06-2006 04:36:50 ]
waarheid is mistig
  dinsdag 6 juni 2006 @ 06:56:16 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_38581889
Tja.... ik zou deze mensen geen geld lenen... eerst zien, dan geloven.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_38581904
quote:
Hij bedoelt hiermee dat "vrije energie" tapt uit een eindeloze bron van energie; namelijk de "Aether". Een dimensie die in onze wereld meestal wordt ontkent.
!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 07:19:31 #5
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_38581993
geweldig dat brady het nu naar alle waarschijnlijkheid werkend heeft gekregen , heb deze beste man all een jaar of 8 geledeneen keer een mail gestuurd met de vraag of ik niet dealer van zijn apparaat kon worden als hij het werkend kreeg , kreeg als antwoord of ik niet wat geld in het project wilde stoppen
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_38582033
Tsja, jammer dat ook magneten capaciteitsverlies kennen, en dus "op" raken.....

De wet van behoud van energie is nu eenmaal niet zo teer breekbaar, we zullen zien.....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  dinsdag 6 juni 2006 @ 07:30:03 #7
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_38582035
Die gast is een geweldige uitvinder of anders een geweldige leugenaar
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_38582105
ben benieuwd hoelang de magneten voor de volledige 100% werken!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:32:17 #9
64288 Bensel
Ladderzat
pi_38582371
Leuk, maar tis geen echte vrije energie natuurlijk. De energie komt uit de magneten, en om die magneten later weer 'op te laden' kost net zoveel energie, als het niet meer is. Bovendien zie ik geen effect die evt wel zou kunnen leiden tot vrije energie.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:40:35 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38582491
TT iets minder schreeuwerig gemaakt.
pi_38582513
Razend benieuwd. Nog 1 maandje en dan is er meer info.
pi_38582554
ik moet het nog eens zien
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:52:03 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38582582
Ik ben benieuwd, maar aardig sceptisch.
Vampire Romance O+
pi_38582592
ik geloof er helemaal nix van
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:58:38 #15
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_38582664
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:32 schreef Bensel het volgende:
Leuk, maar tis geen echte vrije energie natuurlijk. De energie komt uit de magneten, en om die magneten later weer 'op te laden' kost net zoveel energie, als het niet meer is. Bovendien zie ik geen effect die evt wel zou kunnen leiden tot vrije energie.
Het idee is dat er alleen een bepaalde hoeveelheid energie nodig is om de magneten op gang te brengen, de accu die hiervoor zorgt wordt tijdens de werking van de motor weer opnieuw opgeladen. Het is niet 100% free, maar het gaat de goede kant op (ervan uit gaande dat de uitvinding werkt).
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_38582702
De interessantste vraag is of die Michael J Brady echt gelooft in een perpetuüm mobile, of dat hij probeert investeerders een eeuwig draaiend rad voor ogen te draaien.

Oftewel: een beetje dom of een grote oplichter?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:03:00 #17
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_38582721
Ik ben HEEL benieuwd, maar ik geloof absoluut niet dat dit ook echt iets gaat worden.

Zoals hiervoor gezegd 'we zullen zien'.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:05:11 #18
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_38582749
Eindelijk nu _echt_?
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_38582759
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:58 schreef Blackhouse het volgende:

[..]

Het idee is dat er alleen een bepaalde hoeveelheid energie nodig is om de magneten op gang te brengen, de accu die hiervoor zorgt wordt tijdens de werking van de motor weer opnieuw opgeladen. Het is niet 100% free, maar het gaat de goede kant op (ervan uit gaande dat de uitvinding werkt).
dat het op gang brengen wat kost is geen probleem... als het hem puur gelukt is met magneten betekent dit een ongelooflijke doorbraak. maar ik geloof het niet.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_38582849
nee, dit is onzin (in ieder geval ontwetenschappelijk) en hoort eigenlijk in TRU thuis.
pi_38583320
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:32 schreef Bensel het volgende:
bensel, de grap is dat het wel vrije energie lijkt te zijn. het proces heeft niets te maken met een pepetum mobile. ziehier een nadere uitleg van Sterling D. Alla, initiatiefnemer van http://pureenergysystems.com ; ``Free energy does not mean perpetual motion. Extracting power from the vast sea of energy that surrounds us is no more perpetual motion than a photovoltaic cell. It does not violate the second law of thermodynamics. It is a conversion of energy from one form into another form that is usable -- not the creation of energy out of nothing.`` Hij bedoelt hiermee dat ``vrije energie`` tapt uit een eindeloze bron van energie; namelijk de ``Aether``. Een dimensie die in onze wereld meestal wordt ontkent, maar waarvan zelfs Albert Einstein het bestaan logisch achtte.

De magneten die in deze machine zitten verwerkt zijn permanent (er staat dus ook geen electriciteit op), dwz dat ze een theoretische verlooptijd hebben van zo`n 5000 jaar. Er zijn magneet motors door anderen gemaakt waarin oncontroleerbare electrische fluctuaties (oscilaties) de magnetische velden van die permanente magneten inderdaad deed afnemen, maar volgens Brady heeft zijn ontwerp dit probleem omzeild. Nou ja, ik heb begrepen dat die Brady zelf ook een nogal eccentriek persoon is, dus we moeten het allemaal nog afwachten, maar ik ben hoopvol gestemd.

zie hier een video van een prototype van de Perendev magneet motor en daarna een Bedinimotor die op een zelfde principe berust, maar anders geconstrueert is. let niet teveel op de slechte filmer... http://stream.osen.org/aag/Perendev-Bedini-340kbps.wmv
waarheid is mistig
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:54:14 #22
64288 Bensel
Ladderzat
pi_38583465
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:45 schreef hiofarwa het volgende:

[..]

bensel, de grap is dat het wel vrije energie lijkt te zijn. het proces heeft niets te maken met een pepetum mobile. ziehier een nadere uitleg van Sterling D. Alla, initiatiefnemer van http://pureenergysystems.com ; ``Free energy does not mean perpetual motion. Extracting power from the vast sea of energy that surrounds us is no more perpetual motion than a photovoltaic cell. It does not violate the second law of thermodynamics. It is a conversion of energy from one form into another form that is usable -- not the creation of energy out of nothing.`` Hij bedoelt hiermee dat ``vrije energie`` tapt uit een eindeloze bron van energie; namelijk de ``Aether``. Een dimensie die in onze wereld meestal wordt ontkent, maar waarvan zelfs Albert Einstein het bestaan logisch achtte.

De magneten die in deze machine zitten verwerkt zijn permanent (er staat dus ook geen electriciteit op), dwz dat ze een theoretische verlooptijd hebben van zo`n 5000 jaar. Er zijn magneet motors door anderen gemaakt waarin oncontroleerbare electrische fluctuaties (oscilaties) de magnetische velden van die permanente magneten inderdaad deed afnemen, maar volgens Brady heeft zijn ontwerp dit probleem omzeild. Nou ja, ik heb begrepen dat die Brady zelf ook een nogal eccentriek persoon is, dus we moeten het allemaal nog afwachten, maar ik ben hoopvol gestemd.

zie hier een video van een prototype van de Perendev magneet motor en daarna een Bedinimotor die op een zelfde principe berust, maar anders geconstrueert is. let niet teveel op de slechte filmer... http://stream.osen.org/aag/Perendev-Bedini-340kbps.wmv
Ik had al rekening gehouen met jouw link. Het is geen vrije energie, omdat het niet van 'onbekende' energiebron(nen) gebruikt maakt, alleen van magneten. Bovendien is het grote probleem van natuurlijke magneten dat ze relatief zwak zijn. Je bent er dus veel van nodig. Ik sta er dus ook nogal skeptisch tegenover.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_38583466
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:13 schreef Styth het volgende:
nee, dit is onzin (in ieder geval ontwetenschappelijk) en hoort eigenlijk in TRU thuis.
Styth, het is zeker niet onwetenschappelijk! Sterker nog, de experimenten die op dit moment overal in de wereld worden uitgevoerd door tal van uitvinders laten een ongekende wetenschappelijke creativiteit zien van mensen die kennis en praktijk proberen in te zetten om een oplossing te vinden voor ons energieprobleem. Het onderzoek dat plaatsvindt wordt vaak heel wetenschappelijk gedaan. De charlatans vallen direct door de mand. Kijk bijvoorbeeld eens op het eerder genoemde http://pureenergysystems.com, en loop de verschillende technische terreinen langs waarbinnen mensen aanknopingspunten proberen te vinden voor een oplossing. Er gebeurt bijzonder veel. Zou jij het werk van Nicola Tesla ook onwetenschappelijk willen noemen? De meeste uitvinders in dit veld borduren voort op zijn werk en passen dezelfde technieken toe.
waarheid is mistig
pi_38583522
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:40 schreef Alicey het volgende:
TT iets minder schreeuwerig gemaakt.
alicey - ja, de capslock stond aan en je had gelijk. het was schreeuwerig...
waarheid is mistig
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:58:15 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38583533
Ik moet heel vaag aan koude kernfusie denken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:14:02 #26
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_38583869
Zero point energy bestaat wel degelijk. Het was zelfs een Nederlander die het aantoonbaar maakte. Zie vooral even:

http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-point_energy

Daar lees ik o.a. het volgende:
quote:
Despite the definition, the concept of zero-point energy, and the hint of a possibility of extracting "free energy" from the vacuum, has attracted the attention of amateur inventors. Numerous perpetual motion and other pseudoscientific devices, often called free energy devices, exploiting the idea, have been proposed. As a result of this activity, and its intriguing theoretical explanation, it has taken on a life of its own in popular culture, appearing in science fiction books, games and movies. As of 2006, there is no known practical method to extract usable energy from the vacuum, although mainstream research is being carried out by the Calphysics Institute, NASA's Glenn Research Center, and aerospace giant BAE Systems.
Dus, een hoop amateurs maar er wordt zeker serieus (wetenschappelijk) onderzoek naar gedaan.
pi_38583932
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:45 schreef hiofarwa het volgende:

[..]
Hij bedoelt hiermee dat ``vrije energie`` tapt uit een eindeloze bron van energie; namelijk de ``Aether``. Een dimensie die in onze wereld meestal wordt ontkent, maar waarvan zelfs Albert Einstein het bestaan logisch achtte.
Hoe kom je hierbij? Ben wel benieuwd waar je dit statement uit hebt gehaald Bovendien, waar is een technisch artikel te vinden over de werking van zo'n motor? Ik denk dat sites als Arxiv bijzonder blij zouden zijn met zo'n publicatie. Weet je dat toevallig ook?

En ook ik ben sceptisch. Heb dit soort berichten al veels te vaak gehoord.
pi_38583970
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:14 schreef wijsneus het volgende:
Zero point energy bestaat wel degelijk. Het was zelfs een Nederlander die het aantoonbaar maakte. Zie vooral even:

http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-point_energy

Daar lees ik o.a. het volgende:
[..]

Dus, een hoop amateurs maar er wordt zeker serieus (wetenschappelijk) onderzoek naar gedaan.
Ja, dat is het Cassimir effect. Maar dat is een ontzettend kleine hoeveelheid energie, en bovendien zijn het fluctuaties. Dit wordt in zowat elk quantumveldenboek behandelt. Hoe je daar energie, en zoveel ook, uit moet halen, is mij een raadsel. Maar dat zegt natuurlijk ook niks
pi_38583991
hoi bensel, over de aether is nog weinig bekend, dat is waar. en alle theorieen daarover berusten nog op aannames. er zijn echter personen, waaronder tesla en einstein (bepaald geen vrienden van elkaar), die uit wetenschappelijke experimenten meenden te moeten concluderen dat de aether (als concept) een logisch gevolg was van de dingen die zij waarnamen.

wetenschap is naar mijn mening geen vastgestelde monolitische wetmatigheid. het is een telkens onderuitgehaalde poging de werkelijkheid waarin wij leven te proberen te vangen. veel van de huidige uitvinders/wetenschappers in dit veld (of hoe je ze wilt noemen) werken met een materie die nog niet volledig is ontgonnen en waardoor ze aan de lopende band worden verrast. dat blijkt wel uit de wonderlijke resultaten die ze zo nu en dan behalen. het is een proces van ontginning. electriciteit zoals we het nu kennen is hopeloos verouderd. het was eigenlijk al verouderd toen het werd uitgevonden en mensen als Edison ermee aan de haal gingen. Edison heeft aktief bijgedragen aan de ondergang van Tesla. Tesla was een wetenschapper en Edison een marktman. helaas heeft toen de makrtman gewonnen. net zoiets als met de reden waarom indertijd VHS als videosysteem de wereld veroverde. een verrot systeem met een rottig beeld, maar met een goede marketing...
waarheid is mistig
pi_38584181
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Ben wel benieuwd waar je dit statement uit hebt gehaald Bovendien, waar is een technisch artikel te vinden over de werking van zo'n motor? Ik denk dat sites als Arxiv bijzonder blij zouden zijn met zo'n publicatie. Weet je dat toevallig ook?

En ook ik ben sceptisch. Heb dit soort berichten al veels te vaak gehoord.
hoi haushover. ik citeerde de opmerkingen te vinden op; http://www.remnantsaints.com/AlternativeUtilities/free_energy.htm . ---- `"Free Energy" Does not Violate Any Laws of Physics -- Free energy does not mean perpetual motion. Extracting power from the vast sea of energy that surrounds us is no more perpetual motion than a photovoltaic cell. It does not violate the second law of thermodynamics. It is a conversion of energy from one form into another form that is usable -- not the creation of energy out of nothing.

ik heb een geluidsopname van albert einstein waarop hij verklaart dat de mensheid eens de aether zal gebruiken voor vredelievende doeleinden.
waarheid is mistig
pi_38584232
...Gôh ... gaan ze hem nu alweer echt lanceren??? Pfff
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:32:20 #32
693 ChOas
pi_38584243
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:19 schreef hiofarwa het volgende:
hoi bensel, over de aether is nog weinig bekend, dat is waar. en alle theorieen daarover berusten nog op aannames. er zijn echter personen, waaronder tesla en einstein (bepaald geen vrienden van elkaar), die uit wetenschappelijke experimenten meenden te moeten concluderen dat de aether (als concept) een logisch gevolg was van de dingen die zij waarnamen.
Waarop Einstein een aanpassing deed in zijn theorie waardoor alle voorspellingen van zijn theorie bleven kloppen maar Aether niet meer nodig bleek te zijn.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_38584398
tja dongorgon, als je je kan inschrijven in een hotel op een bepaalde datum en je krijgt een schriftelijke bevestiging dat het gaat om een daadwerkelijke presentatie van het apparaat, dan lijkt het me ECHT. als dat niet zo is, dan lijkt me, is die hele onderneming naar de maan. je laat natuurlijk niet voor niks mensen van overal vandaan komen. er is wat te verliezen voor deze uitvinder. hij heeft wat goed te maken (inderdaad), omdat een eerdere aankondiging werd ingetrokken ivm de WK in duitsland. ach... ik ga erheen omdat ik nieuwsgierig ben. voor hetzelfde geld is het DE oplossing.
waarheid is mistig
pi_38584435
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:29 schreef hiofarwa het volgende:

[..]

hoi haushover. ik citeerde de opmerkingen te vinden op; http://www.remnantsaints.com/AlternativeUtilities/free_energy.htm . ---- `"Free Energy" Does not Violate Any Laws of Physics -- Free energy does not mean perpetual motion. Extracting power from the vast sea of energy that surrounds us is no more perpetual motion than a photovoltaic cell. It does not violate the second law of thermodynamics. It is a conversion of energy from one form into another form that is usable -- not the creation of energy out of nothing.

ik heb een geluidsopname van albert einstein waarop hij verklaart dat de mensheid eens de aether zal gebruiken voor vredelievende doeleinden.
Maar er staat geen enkele berekening bij. Als dit echt werkt, dan moet er zeker een artikel zijn te vinden waar het hele feest rekenkundig hard wordt gemaakt.

En naar die geluidsopname ben ik heel erg benieuwd. Einstein was namelijk degene die de ether verwierp met zijn relativiteitstheorie, en ik zou niet weten waarom ze het begrip voor een andere fysische grootheid zouden gaan gebruiken.
pi_38584454
he chaos, een leuke 1-liner, maar een beetje dun. cynisme heeft ons nooit ergens gebracht.
waarheid is mistig
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:43:16 #36
693 ChOas
pi_38584509
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:41 schreef hiofarwa het volgende:
he chaos, een leuke 1-liner, maar een beetje dun. cynisme heeft ons nooit ergens gebracht.
Ik was niet cynisch hoor....
quote:
Einstein based his special theory on Lorentz's earlier work, but instead of suggesting that the mechanical properties of objects changed with their constant-velocity motion through an aether, he took the somewhat more radical step of suggesting that the math was a general transformation, and that the Galilean transformation was a "special case" that worked only at the low speeds we had studied up to that time. By applying the transformation to all inertial frames of reference, he demonstrated that physics remained invariant as it had with the Galilean transformation, but that light was now invariant as well.

With the development of special relativity, the need to account for a single universal frame had disappeared -- and aether went along with it.

[Stephen Roberts]
pi_38584538
Als dit werkelijk zou kunnen, het ontrekken van energie uit de omgeving, dan moet je ook effecten kunnen meten in de omgeving, bijv. temperatuursafname (maar dit is in strijd met de thermodynamica).
Mogelijkerwijs kunnen zelfs zeer schadelijke bijeffecten optreden en allerlei effecten a la Star Track optreden, bijv voorwerpen die uitelkaar vallen, verstoringen in de tijd-ruimte etc.

Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:47:16 #38
693 ChOas
pi_38584594
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:44 schreef Oud_student het volgende:
Als dit werkelijk zou kunnen, het ontrekken van energie uit de omgeving, dan moet je ook effecten kunnen meten in de omgeving, bijv. temperatuursafname (maar dit is in strijd met de thermodynamica).
Mogelijkerwijs kunnen zelfs zeer schadelijke bijeffecten optreden en allerlei effecten a la Star Track optreden, bijv voorwerpen die uitelkaar vallen, verstoringen in de tijd-ruimte etc.

Aanrader: Asimov, The Gods Themselves

[Stephen Roberts]
pi_38584678
quote:
sceptische wetenschappers blijven ook steeds hameren op de onmogelijkheid van de ``pepetum mobile``
Ik wil gebruik maken van de gelegenheid om te hameren op de onmogelijkheid van de "perpetuum mobile"
quote:
de ``Aether``. Een dimensie die in onze wereld meestal wordt ontkent, maar waarvan zelfs Albert Einstein het bestaan logisch achtte.
Kostelijk!

Het was juist Einstein het achterhaalde 19e eeuwse wereldbeeld van de 'ether' onderuithaalde in twee brieven aan de Leidse natuurkundige Lorenz, in 1915:
quote:
"de hele idee ether is een 'nutteloos overblijfsel' uit het mechanische wereldbeeld. "
(bron: Einstein: 'die relativitÄtstheorie, Einstein, papers, vol 4., doc 21., p 541.)
quote:
"de ether bestaat uberhaubt niet"
(bron: Einstein: Äther, p 312, 313)

Misschien achtte Einstein de Ether logisch toen hij 14 was ofzo... doen die mensen geen bronnenonderzoek?
" there is nothing to not be amazed at "
pi_38584692
he haushofer, grappig genoeg was het Tesla die de relativiteitstheorie verwierp. albert einstein was een mens die uiteindelijk kon aanvaarden dat de wereld niet uitsluitend in wiskundige formules is in te delen en hield dus slagen om de arm in zijn ordeel. volgens mij heeft einstein de aether als mogelijke dimensie nooit verworpen, naast zijn relativiteitstheorie. daar was hij teveel mens voor.
waarheid is mistig
pi_38584873
hoi oud student - die effecten, zoals temperatuursafname worden inderdaad waargenomen. niet voor niks wordt in experimenten van tesla vaak over koude electriciteit gesproken. de energietransmissies via negatief geladen electriciteit geeft geen warmte, terwijl er wel een grote spanningsvergroting optrad in zijn experimenten.
waarheid is mistig
pi_38584902
Deze reactie quote ik even voor de eeuwigheid.
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:51 schreef hiofarwa het volgende:
he haushofer, grappig genoeg was het Tesla die de relativiteitstheorie verwierp. albert einstein was een mens die uiteindelijk kon aanvaarden dat de wereld niet uitsluitend in wiskundige formules is in te delen en hield dus slagen om de arm in zijn ordeel. volgens mij heeft einstein de aether als mogelijke dimensie nooit verworpen, naast zijn relativiteitstheorie. daar was hij teveel mens voor.
Reactie: zie boven: ""de ether bestaat uberhaubt niet""
pi_38584911
die quotes van einstein kende ik niet. ik heb die opname evenwel op plaat van hem waarin hij die verklaring doet over de aether. die is van na de oorlog.
waarheid is mistig
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:02:50 #44
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_38584998
Okee.

Is er iemand hier die er zo heilig in gelooft dat ie een weddenschap durft aan te gaan ?
Als het werkt en echt zo revolutionair is moet er voor december toch flink wat impact zijn zou je zeggen.

Ik wil dus wedden om 200 euro dat er niks gebeurt, er geen werkend model is en we er niks mee op schieten (in de zin van : gratis energie).

Any takers ?
zzz
pi_38585054
die motor brandt dus op levensenergie?
pi_38585078
lui, ik moet weg. log later nog wel in om verder te discussieren. zie jullie.
waarheid is mistig
pi_38585129
nou, grappig, de motor ``brand`` helemaal niet. er is geen warmteontwikkeling. is cosmische energie levensenergie? wie weet wel.
waarheid is mistig
pi_38585211
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:09 schreef hiofarwa het volgende:
(...) is cosmische energie levensenergie? wie weet wel.
Jouw denkbeelden zijn mistig.
pi_38585254
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:09 schreef hiofarwa het volgende:
nou, grappig, de motor ``brand`` helemaal niet. er is geen warmteontwikkeling. is cosmische energie levensenergie? wie weet wel.
hij haalt energie uit plaatsen die voor ons blijkbaar niet meetbaar zijn, en verstookt dat. de wet van behoud van energie sluit iedere andere mogelijkheid uit.
pi_38586168
Hier is mijn redenatie waarom dit onzin is:
De machine maakt gebruik van electromagnetisme. Maar, de mensheid is er al ingeslaagd om het gedrag van electromagnetisme tot in het grootste detail the omschrijven. Binnen die theorie wordt geen gebruik gemaakt van een (onuitputtelijke) energiebron uit een onwaarneembare dimensie: de wet van behoud van energie is consistent zonder een dergelijk fenomeen. Deze zogenaamde 'vrije energie' machine maakt slechts gebruik van reeds bekende mechanismes, waarvan al bekend is dat er geen -vanuit ons perspectief- spontane energie kan ontstaan.

Bovendien heb ik wat te zeggen over je stukje over Nicola Tesla. Deze meneer geloofde inderdaad in vrije energie, maar daarmee bedoelde hij energie dat vrij is voor iedereen om te gebruiken, zonder betaling. Dit wilde hij bereiken door de atmosfeer als energieopslag te laten fungeren. Wat hij dus niet bedoelde was dat de energie kosteloos of via andere vreemde fenomenen opgewekt zou worden.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:55:18 #51
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_38586281
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:06 schreef 7th_wave het volgende:
die motor brandt dus op levensenergie?
Neej! nu ben je in de war met Orgone.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:56:50 #52
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_38586326
Ben benieuwd.. Het zou wel een aardige impact hebben als het daadwerkelijk lukt
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:38:27 #53
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_38587438
Het is al een aantal malen eerder vertoond dat de natuurkunde zoals we die dachten te kennen overhoop geschopt werd, dus waarom niet? Laat maar zien!

In de tussentijd: don't hold your breath!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:04:14 #54
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_38588207
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:43 schreef Omkron het volgende:
Razend benieuwd. Nog 1 maandje en dan is er meer info.
Heeft het 'grote' nieuws uitgesteld vanwegen het WK voetbal..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_38588637
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:51 schreef hiofarwa het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, en ik heb aardig wat boeken over Einstein zelf en zijn wetenschappelijke werken gelezen, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen. Ik ben bang dat dit om een hele vreemde interpretatie gaat, en dat zie je nogal es vaker: dat Einstein zijn uitspraken compleet uit het verband worden gerukt. Daarbij is de ether geen dimensie, en Einstein heeft wel degelijk keihard korte metten gemaakt met de ether door zijn relativiteitstheorie op te stellen; dat was nou juist één van de zaken die het zo revolutionair maakt. Het lijkt mij bijzonder sterk dat hij er nog voor open stond, want dat zou zijn RT axiomatisch tegenspreken.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:44:04 #56
45379 Phooka
not applicable
pi_38591673
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je het over hebt, en ik heb aardig wat boeken over Einstein zelf en zijn wetenschappelijke werken gelezen, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen. Ik ben bang dat dit om een hele vreemde interpretatie gaat, en dat zie je nogal es vaker: dat Einstein zijn uitspraken compleet uit het verband worden gerukt. Daarbij is de ether geen dimensie, en Einstein heeft wel degelijk keihard korte metten gemaakt met de ether door zijn relativiteitstheorie op te stellen; dat was nou juist één van de zaken die het zo revolutionair maakt. Het lijkt mij bijzonder sterk dat hij er nog voor open stond, want dat zou zijn RT axiomatisch tegenspreken.
"Math is too hard. So, I took up science, where guesses are called "theories" and you don't need math to prove anything." ~ Albert Einstein on Science
Here we are, Cronenberg Morty! A reality where everyone in the world got genetically Cronenberged. We'll fit right in, Cronenberg Morty. It'll be like we never even left Cronenberg World.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:46:46 #57
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38591746
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:44 schreef Phooka het volgende:

[..]

"Math is too hard. So, I took up science, where guesses are called "theories" and you don't need math to prove anything." ~ Albert Einstein on Science
Bron rocks.
Zyggie.
pi_38592232
Ik hoop dat het echt zo is.
WOW, mooiste uitvinding ooit zou dat zijn maar ja als het echt zo is dan wordt die gast vrijwel zeker vermoord en zijn bedrijf gaat ook perongeluk in rook op is mijn verwachting.
pi_38593012
Die gast heeft inderdaad zware bewaking nu nodig. Het is een superconcept, maar er zijn natuurlijk genoeg individuën die er totaal geen baat bij hebben, en zelfs grote verliezen draaien.. ik ben benieuwd
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:20:27 #60
45379 Phooka
not applicable
pi_38593061
Verdikke. Kan dit topic ná 7 juli ajb naar TRU? D'r worden nu zelfs al complottheorieën op losgelaten, terwijl d'r nog niet eens een verdwijning heeft plaastgevonden.
Here we are, Cronenberg Morty! A reality where everyone in the world got genetically Cronenberged. We'll fit right in, Cronenberg Morty. It'll be like we never even left Cronenberg World.
pi_38593556
Nee.
pi_38593788
voorlopig nog te mooi om waar te zijn ben ik bang...

toch maar even zonnecellen en windmolens blijven produceren..
pi_38593958
Tja ik weet het niet, dit ga je toch niet verzinnen, er zit ook een heel bedrijf achter en niet 1 persoontje ofzo.

En dit stukje tekst:

Distributorship contracts have been finalized for South Africa, Israel, and Dubai; and are under negotiation for Norway, Canada, Austria, Australia, and Dominican Republic.

"We are trying to set up mass production for the future with our current manufacturer. He is expanding his plant to accommodate 1000 units per month. With the Austrian manufacturer coming on line in 2 months we should collectively be able to produce better than 2000 units per month", said Brady.

Bedoel dat ga je toch niet voor de grap allemaal regelen ofzo?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:46:13 #64
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38593991
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:45 schreef Tatutatu het volgende:
Tja ik weet het niet, dit ga je toch niet verzinnen, er zit ook een heel bedrijf achter en niet 1 persoontje ofzo.

En dit stukje tekst:

Distributorship contracts have been finalized for South Africa, Israel, and Dubai; and are under negotiation for Norway, Canada, Austria, Australia, and Dominican Republic.

"We are trying to set up mass production for the future with our current manufacturer. He is expanding his plant to accommodate 1000 units per month. With the Austrian manufacturer coming on line in 2 months we should collectively be able to produce better than 2000 units per month", said Brady.

Bedoel dat ga je toch niet voor de grap allemaal regelen ofzo?
Voor een dergelijke vinding zijn die aantallen wel een lachertje dacht ik zo.
Vampire Romance O+
pi_38594000
Hier heb je nog een kort flimpje van de moter in werking (oude type moter nog).

http://freeenergynews.com(...)ndevMotorFeb2003.wmv
pi_38594079
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:46 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Voor een dergelijke vinding zijn die aantallen wel een lachtertje dacht ik zo.
Nou ja 1 zo'n ding leverd al aardig wat energie.. en de productie kan lijkt mij altijd nog opgeschroefd worden, het is een begin.
quote:
"Output is 110volt 3 phase or 380 volt 3 phase", which is enough electricity to run nearly a hundred homes.

Thus, the cost to operate one will be in the range of 6,000 Euros per year for a continuous 300 kW output.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 16:02:18 #67
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38594469
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:49 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Nou ja 1 zo'n ding leverd al aardig wat energie.. en de productie kan lijkt mij altijd nog opgeschroefd worden, het is een begin.
[..]
Ik zag hoe sterk ze zijn, maar de bedrijfskosten zijn dermate laag dat door de korte terugverdientijd de orders binnen zullen stromen.

Overigens kun je uit het voltage niet bepalen hoeveel huishoudens je ermee van stroom kan voorzien. Als het idd om de genoemde 300kw gaat is het krapjes voor 100 huishoudens.

[ Bericht 15% gewijzigd door MouseOver op 06-06-2006 16:21:06 ]
Vampire Romance O+
  dinsdag 6 juni 2006 @ 16:13:11 #68
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_38594750
Als ik nou Essent was he, dan had ik er meteen een paar grote aangeschaft om mijn huidige gas/kolen generatoren te vervangen.

Dat is pas lekker verdienen...
pi_38595483
Of de burgers zelf van een stad zouden zo'n dingen moeten kopen
  dinsdag 6 juni 2006 @ 16:38:40 #70
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38595545
Stel dat het kan wordt het netwerk wel zo aangepast dat het in combinatie met waterstof een constante vraag en aanbod per huis op het energienetwerk kan sturen. Of niet natuurlijk.
Zyggie.
pi_38595778
tvp, vooralsnog geloof ik niet in dit soort fabeltjes.
pi_38598439
300kw... dat is behoorlijk wat en dat met normale magneten
Mocht dit waar zijn denk je niet dat de overheid om chaos te voorkomen zal in grijpen.
De gevolgen zou een nieuw tijdperk zijn...
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:30:10 #73
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_38598488
Zouden ze die motoren ook kunnen verkleinen?
een meer handzaam formaat?

ik heb alweer vergeten om de accu's van mijn boormachine aan de lader te zetten vandaar...
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_38598859
Wanneer je magneetjes bevestigt aan de ronddraaiende boorkop, en die laat draaien binnen een spoel, dan wek je een electrische stroom op, waarmee je de accu kunt bijladen.

Tadáá!

.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:43:50 #75
83951 rashudo
project 2501
pi_38599039
Waar is de webshop? Ik wil hem direct bestellen!
Their eyes opaque.
pi_38599841
haa, iets voor de praxis mensen!
waarheid is mistig
pi_38599871
Je kent vast wel het idee cylinder met vele magneten N kop naar buiten en in een cylinder met vele magneten N kop naar binnen.
Wat ik nooit heb begrepen is wanneer je N naar N zet dit altijd afstoot. er is kracht voornodig om ze naar elkaar toe te krijgen. Dit is direct energie verlies waar gaat het heen? Zou je dit ook kunnen omdraaien.
pi_38600046
Lijkt me niet dat een simpele uitvinder theorieen van vele wetenschappers onderuit kan schoppen met een apparaatje, fake dus..
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:14:26 #79
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38600368
En wat mag dat apparaat gaan kosten in aanschaf............ ¤¤¤¤¤¤
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:44:58 #80
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_38601523
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
Lijkt me niet dat een simpele uitvinder theorieen van vele wetenschappers onderuit kan schoppen met een apparaatje, fake dus..
Diezelfde wetenschappers (waaronder de grote mathematicus Sylvanus P. Thompson) ridiculiseerden een 'simpele' uitvinder als Thomas Alva Edison toen die zei dat electrische apparaten parralel geschakeld konden worden..
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_38601619
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:44 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

Diezelfde wetenschappers (waaronder de grote mathematicus Sylvanus P. Thompson) ridiculiseerden een 'simpele' uitvinder als Thomas Alva Edison toen die zei dat electrische apparaten parralel geschakeld konden worden..
Dat kan wel zijn maar we zijn ondertussen op het niveau verschenen waar je niet zo snel per ongeluk iets kan bedenken maar je het systematisch moet uitwerken... EN veel kennis van zaken moet hebben..
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:49:37 #82
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38601719
Sommige mensen hier in dit topic doen net alsof de huidige gerespecteerde wetenschappers alwetend zijn en alles al hebben ontdekt wat er te ontdekken valt. Ik vind dat best wel kortzichtig eigenlijks!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:50:46 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38601767
Een goede vuistregel voor de rest van je leven.
"Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het gewoonlijk ook zo."

Ik raad jullie toch echt je spaarcentjes in dit concept te investeren, maar als je het persé wil, ga je gang. Heb trouwens dan nog een mooie brug voor jullie te koop, of een fijn aandelen lease constructietje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:53:17 #84
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38601863
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Een goede vuistregel voor de rest van je leven.
"Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het gewoonlijk ook zo."
Hoe vaak zou men dit zinnetje kunnen toepassen voorafgaand aan de meeste uitvindingen die in de afgelopen 200 jaar zijn gedaan! Ik denk best wel vaak!
pi_38601893
Dat is waar het klinkt te goed om waar te zijn.

Maar een tv toen die nog niet bestond daar zou je toen hetzelfde over zeggen en voor als onmogelijk beschouwen.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:54:19 #86
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38601905
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic. Arthur C. Clarke
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:55:31 #87
45206 Pietverdriet
pi_38601944
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Hoe vaak zou men dit zinnetje kunnen toepassen voorafgaand aan de meeste uitvindingen die in de afgelopen 200 jaar zijn gedaan! Ik denk best wel vaak!
Ben je bekend met de kalkoen van Russell?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:56:45 #88
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38601997
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, vertel......
pi_38602142
Lol tik ''kalkoen van Russel'' in google en dan kom je hier als eerste uit:

Waarin dijt het heelal uit?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:01:28 #90
45206 Pietverdriet
pi_38602246
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Nee, vertel......
Kalkoen zit in zijn hok.
De kalkoen denkt, gisteren bracht de boer me eten, eergisteren bracht de boer me eten, de dag daarvoor ook, de dag dáárvoor ook.
Dus zal hij me vandaag, kerstdag, ook eten brengen, dat doet ie waarschijnlijk wel als ie klaar is met het slijpen van zijn bijl..
pi_38602273
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:

Kalkoen zit in zijn hok.
De kalkoen denkt, gisteren bracht de boer me eten, eergisteren bracht de boer me eten, de dag daarvoor ook, de dag dáárvoor ook.
Dus zal hij me vandaag, kerstdag, ook eten brengen, dat doet ie waarschijnlijk wel als ie klaar is met het slijpen van zijn bijl..
Dus?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:02:20 #92
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38602279
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oke, ff opgezocht, in vind het nergens op slaan en ik ben het er dan ook niet mee eens.

[edit] Ik zie trouwens ook niet echt in wat dit te maken heeft met het bedenken en ontwikkelen van nieuwe technologie (en het eventueel onderuit halen van bestaande wetenschap) [/edit]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:03:09 #93
45206 Pietverdriet
pi_38602329
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dus?
Jij snapt hem niet.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:05:32 #94
45206 Pietverdriet
pi_38602439
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Oke, ff opgezocht, in vind het nergens op slaan en ik ben het er dan ook niet mee eens.
Weet je, als deze motor er echt komt en een aantal natuurwetten de broek naar beneden trekt, mag jij ook proberen de logica te herschrijven, okay?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:09:17 #95
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38602589
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je, als deze motor er echt komt en een aantal natuurwetten de broek naar beneden trekt, mag jij ook proberen de logica te herschrijven, okay?
Onderstaande is mijn mening en daar blijf ik bij.....
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Sommige mensen hier in dit topic doen net alsof de huidige gerespecteerde wetenschappers alwetend zijn en alles al hebben ontdekt wat er te ontdekken valt. Ik vind dat best wel kortzichtig eigenlijks!
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:54 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic. Arthur C. Clarke
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[edit] Ik zie trouwens ook niet echt in wat dit te maken heeft met het bedenken en ontwikkelen van nieuwe technologie (en het eventueel onderuit halen van bestaande wetenschap) [/edit]
pi_38602622
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:

Jij snapt hem niet.
Ik snap je punt niet hier.

Ik zie namelijk niemand stellig beweren dat het wel waar moét zijn, omdat in het verleden ook grootse uitvindingen niet werden herkend.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:12:55 #97
45206 Pietverdriet
pi_38602751
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:09 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Onderstaande is mijn mening en daar blijf ik bij.....

Prima dat je bij je mening blijft, maar inductie is en blijft geen geldige redeneermethode.
pi_38602839
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

Prima dat je bij je mening blijft, maar inductie is en blijft geen geldige redeneermethode.
Zeg je hiermee dat inductie waardeloos is? .
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:15:42 #99
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38602852
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:10 schreef DennisMoore het volgende:
Ik zie namelijk niemand stellig beweren dat het wel waar moét zijn, omdat in het verleden ook grootse uitvindingen niet werden herkend.
Idd dat wordt nergens in dit topic beweerd, maar het is natuurlijk wel zo. In het verleden zijn diverse wetenschappers zwart gemaakt omdat ze met iets totaal nieuws kwamen, wat andere "gerespecteerde" wetenschappers niet konden verkroppen.

History has a habit of repeating itself.
pi_38603002
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:15 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Idd dat wordt nergens in dit topic beweerd, maar het is natuurlijk wel zo. In het verleden zijn diverse wetenschappers zwart gemaakt omdat ze met iets totaal nieuws kwamen, wat andere "gerespecteerde" wetenschappers niet konden verkroppen.

History has a habit of repeating itself.
En wat voor verbinding heb jij met wetenschap?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:20:02 #101
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38603048
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat mag best zijn, laten we dan maar stellen dat ik graag aan inductie mag doen.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')