quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:02 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Piet, je bent als ongelovige cynicus een remmende factor in de menselijke evolutie.
Ik zeg niet dat je in dit specifieke geval een miskleun maakt, maar je weigering om te geloven in dingen die volgens je aangeleerde maatstaven eigenlijk niet mogelijk zijn, werkt remmend op de vooruitgang. Van zitten knorren in de kelder is in ieder geval nog nooit iets goeds gekomen.
Denk eens vrij! Zet dat bovenraam eens open!
![]()
Prima, dus jij durft die weddenschap om 200 euro aan te gaan ?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:02 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Piet, je bent als ongelovige cynicus een remmende factor in de menselijke evolutie.
Ik zeg niet dat je in dit specifieke geval een miskleun maakt, maar je weigering om te geloven in dingen die volgens je aangeleerde maatstaven eigenlijk niet mogelijk zijn, werkt remmend op de vooruitgang. Van zitten knorren in de kelder is in ieder geval nog nooit iets goeds gekomen.
![]()
Le-zen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:01 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Prima, dus jij durft die weddenschap om 200 euro aan te gaan ?
( Magnetische motor nu echt gelanceerd op 7 juli in munchen! )
Maar het zou kúnnen.quote:Ik schreef dus:
Ik zeg niet dat je in dit specifieke geval een miskleun maakt
Daar hebben sommige mensen in dit topic nogal moeite mee....quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:13 schreef Kiegie het volgende:
Le-zen.
Ik ben het met Piet eens. Gebeurt niet vaak.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:02 schreef Kiegie het volgende:
[..]
![]()
Ik weet niet wat ik in je post het onwetenschappelijkst vind.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik ben het met Piet eens. Gebeurt niet vaak.
Uit Pseude- wetenschap is niet vaak wat goeds gekomen. Waarom aannemen dat het nu wel het geval is? Vasthouden aan die 0,01% kans dat het iets is vindt ik een beetje naief.
Over vrij denken: ik ben net een onderzoek bezig over iets nieuws. nieuwe theorien of producten vind ik reuze interressant en van mij moet men meer doen aan innovatie, maar dan wel onderbouwd graag.
Nou...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:02 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je in dit specifieke geval een miskleun maakt, maar je weigering om te geloven in dingen die volgens je aangeleerde maatstaven eigenlijk niet mogelijk zijn, werkt remmend op de vooruitgang.
[..]
Doe er eens wat aan danquote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:12 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik vind dat de huidige wetenschap af en toe te veel blijft ronddwalen in reeds bestaande technologie en wetenschap. Sommige kennis dateert al van enkele eeuwen geleden. Ik denk dat daarom de quantummechanica nieuw leven in de huidige wetenschap zal blazen. Te veel dingen worden alleen maar verbeterd, ipv dat er compleet nieuwe dingen worden bedacht.
daar ben ik het helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:25 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik wil gewoon warp-drive, transporters, replicators, nano-bots, etc. Is dat nou te veel gevraagd!![]()
![]()
de quantum mechanica is nu juist iets waarvan als je 10 wetenschappers vraagt wat het precies inhoud je 10 verschillende antwoorden krijgt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:12 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik vind dat de huidige wetenschap af en toe te veel blijft ronddwalen in reeds bestaande technologie en wetenschap. Sommige kennis dateert al van enkele eeuwen geleden. Ik denk dat daarom de quantummechanica nieuw leven in de huidige wetenschap zal blazen. Te veel dingen worden alleen maar verbeterd, ipv dat er compleet nieuwe dingen worden bedacht.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik ben het met Piet eens. Gebeurt niet vaak.
Uit Pseude- wetenschap is niet vaak wat goeds gekomen. Waarom aannemen dat het nu wel het geval is? Vasthouden aan die 0,01% kans dat het iets is vindt ik een beetje naief.
Over vrij denken: ik ben net een onderzoek bezig over iets nieuws. nieuwe theorien of producten vind ik reuze interressant en van mij moet men meer doen aan innovatie, maar dan wel onderbouwd graag.
dat stel ik ook niet. Ik heb het over de waarschijnlijkheid dat iets zo zou kunnen zijn. Een onderzoek naar het spaghetti monster dat de wereld heeft gemaakt is ook onzinnig. Toch heb je geen concreet bewijs dat het er wel/niet is. maar toch doe je er geen onderzoek naar.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:03 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik in je post het onwetenschappelijkst vind.
- De irrelevantie (niemand vraagt van Piet dat hij geld of moeite in het project investeert. Hij hoeft alleen maar te lezen of het lukt of niet.)
aan die opmerking is niks wetenschappelijks inderdaad, maar dat hoeft ook helemaal niet. Maar waar ik op doel is dat je bepaalde natuurkundige fenomenen hebt en van daaruit iets gaat ontwikkelen. Totaal andersom dan de magneet motor. Die stelt dat je vrije energie kan maken, zonder onderbowuing. En van daaruit gaat hij zoeken naar dingen die het onderbouwen. theorien komen tot stand doordat men eerst aanwijzingen heeft, daar een hypothese en theorie bij maakt en die testen. Nu gaat de weg andersom. Daarom is het irrelevant onderzoek. Innovaties gebeuren door te kijken naar wat er nu is, wat er nu niet is en wat er zou kunnen zijn. alleen dat laatste is erg lastig om te bedenken.quote:- De simplistische opmerking 'van mij moet men meer doen aan innovatie' (wat bedoel je? hoe, wat, waar, wie, hoezo?), 'maar dan wel gebaseerd op de aannames en theorieën die we de laatste honderd jaar hebben aangehangen.'
moet je eens zien hoeveel wetenschappers spelfouten maken. Net of de beta mensen lekker kunnen spellen. En in Fok type ik alles en druk ik op enter, dus ja dan heb je wel eens een foutje..quote:- De spelfouten.
wie zegt dat ik een wetenschappelijke post heb gemaakt?quote:En ga me nou niet vertellen dat je echt wetenschappelijk onderzoeker bent.
![]()
omdat ik kritisch naar mensen kijken die roepen dat inprincipe alles waar is en je daardoor alle theorien serieus zou moeten nemen?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:02 schreef erikkll het volgende:
[..]ik heb niet zo'n vertrouwen in jou als onderzoeker eigenlijk.
Nou dat zal dan wel. Maar er wordt mij te vaak geroepen dat iets compleet onmogelijk is vanwege een 1 of andere wet in de natuurkunde. Neem het voorbeeld van quantum teleportatie, wat vroeger zogenaamd onmogelijk zou zijn vanwege het Heisenberg onzekerheidsprincipe, maar later via een omweg met behulp van quantum entanglement toch mogelijk werd. Volgens mij zijn er veel meer van dat soort trucjes en omwegen in de natuurkunde die schijnbaar onmogelijke dingen uiteindelijk toch mogelijk zullen maken.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:00 schreef One_of_the_few het volgende:
Kijk eens hoeveel publicaties er zijn per dag, je kan vewel zeggen, maar niet dat men ronddraait in steeds zelfde technologie en wetenschap.
Wat ik daarvan heb meegekregen op tv vond ik het maar een vaag verhaal met dubieuze omstandigheden.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:41 schreef schatje het volgende:
Deze discussie doet me denken aan de Jan Sloot en zijn broncode topics.
Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 6quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Wat ik daarvan heb meegekregen op tv vond ik het maar een vaag verhaal met dubieuze omstandigheden.![]()
Dat komt omdat je de vakliteratuur niet volgtquote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:12 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |