abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juni 2006 @ 20:10:52 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38569550
Nieuwe ontwikkelingen en dus een nieuw topic!

BE en stinkie's paleisje
Voor een compleet foto overzicht, zie de eerste paar posts in: BE en stinkie's paleisje - deel 2
En het vervolg weer in BE en stinkie's paleisje - deel 3

En dus nu weer verder.

Stinkie heeft een begin gemaakt met het laminaat op de overloop te vervangen:

En behoorlijke @*&#$^*&@#-klus want het lijkt erop dat de muur naar de badkamer op dit laminaat geplaatst is. En dus moet het stuk gebeiteld worden aan die kant. (Rechts op de foto.)
Het bovenste stukje is het nieuwe. Het oude spul was heel raar grauw en zit onder de verf-vlekken.

En vandaag hebben we een afdak gemaakt in de tuin. We hebben geen schuur en ik ga binnenkort een nieuwe fiets kopen en die wil ik graag droog hebben staan.
Stinkie's motor mag er ook onder, dus het moest best een aardig ding worden.
Een aantal struiken moesten dus wijken. Nog voor ik een 'voor' foto kon maken had stinkie de grootste al afgezaagd.

Hier staan de stompjes er nog (rechts) en nog een hortensia daarachter:

Die is op deze foto ook weg.

De eerste paal:

Het hele frame:

Met de tussenbalkjes ertussen:

En met de golfplaten erop!

Het geheel verdient in close-up ook niet echt een schoonheidsprijs voor de mooiste klus maar het is afdoende en als we dit als frame voor een schuur gaan gebruiken dan gaan we nog wel eens kijken naar de stevigheid van de constructie.

En nee Martijn, we weten nog niet wanneer we helemaal klaar denken te zijn.
pi_38569776
Die struik Rhodondendron

Maar het is een strak geheel zo
pi_38574467
Nette klus hoor! Ik hoop dat het afdakje wel stormproof is ....
  maandag 5 juni 2006 @ 22:26:03 #4
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38575059
Ik kreeg ook wel even een pijnscheutje van dat mooie struikje zo bruut vermoord op de stoep

Maar mooie klus hoor Be en stinkie!

En van die muur op het laminaat... Arty heeft nu nog nachtmerries van zo'n zelfde klus in de huiskamer. Middenpui op het oude laminaat gebouwd... ai.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 5 juni 2006 @ 22:31:23 #5
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_38575284
Toch redelijk netjes hoor. Staat de paal linksvoor nu op de tegels of is die ook in de grond geslagen?

Wat ik me afvraag: Als de regen nu van opzij komt... Wordt 't dan alsnog niet nat?
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  maandag 5 juni 2006 @ 22:34:59 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38575444
We hebben 1 tegel eruit gehaald en gingen toen graven en kwamen na 30 cm de volgende laag tegels tegen. Toen dus nog een klein stukje van de paal afgehaald.

Idd hopen we dat hij stormproef is Marsepein, maar hij zit op een paar punten ook nog aan de schutting vast.

En ja, als het waait wordt alles nog steeds zeiknat. Vandaar onze wens er snel een echte schuur van te maken, maar stinkie heeft inmiddels plannen om de schutting te gaan recyclen tot schuur. In het kader van de bezuiniging.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:40:53 #7
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_38575673
quote:
[b]Op maandag 5 juni 2006 20:10
...
Een behoorlijke @*�$^*&@#-klus want het lijkt erop dat de muur naar de badkamer op dit laminaat geplaatst is. En dus moet het stuk gebeiteld worden aan die kant. (Rechts op de foto.)
Het bovenste stukje is het nieuwe.
...
Bij ons staat de middenpui op de oude vloer. De oude vloer bij de rand verwijderen heb ik gedaan met een schrobzaag, omdat beitelen teveel speling gaf door het wringen van houtdelen. Goed, bij ons was de vloer iets dikker dan het gemiddelde laminaat, dus misschien dat het bij jullie meevalt.

Toen de vloerenlegger bij ons bezig was had hij zo'n handig zaagje om de onderkanten van deurposten af te zagen zodat de vloer plintloos gelegd kon worden. Een soort heggeschaar op Dremel-formaat zeg maar. Dat was ontzettend handig geweest voor een klusje als dit.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  maandag 5 juni 2006 @ 22:46:18 #8
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_38575853
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
We hebben 1 tegel eruit gehaald en gingen toen graven en kwamen na 30 cm de volgende laag tegels tegen. Toen dus nog een klein stukje van de paal afgehaald.

Idd hopen we dat hij stormproef is Marsepein, maar hij zit op een paar punten ook nog aan de schutting vast.

En ja, als het waait wordt alles nog steeds zeiknat. Vandaar onze wens er snel een echte schuur van te maken, maar stinkie heeft inmiddels plannen om de schutting te gaan recyclen tot schuur. In het kader van de bezuiniging.
En over een halfjaar in het kader van bezuinigingen zeker een oud schuurtje gaan recyclen tot schutting.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:50:24 #9
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_38575987
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:40 schreef ArtyShock het volgende:

[..]

Bij ons staat de middenpui op de oude vloer. De oude vloer bij de rand verwijderen heb ik gedaan met een schrobzaag, omdat beitelen teveel speling gaf door het wringen van houtdelen. Goed, bij ons was de vloer iets dikker dan het gemiddelde laminaat, dus misschien dat het bij jullie meevalt.

Toen de vloerenlegger bij ons bezig was had hij zo'n handig zaagje om de onderkanten van deurposten af te zagen zodat de vloer plintloos gelegd kon worden. Een soort heggeschaar op Dremel-formaat zeg maar. Dat was ontzettend handig geweest voor een klusje als dit.
Er lag je standaard laminaat, dus een tik met de beitel was genoeg om het strak langs de post weg te krijgen. Het jammere is dat ik het laminaat als mal wilde gebruiken, maar dat dat nu dus niet meer lukt. Naast het beitelwerk moet er ook gebroken worden omdat alles verlijmd zat.

De 'schuur' was bedoeld als tijdelijk iets, maar het staat onverwacht stevig. Om de motor erin te zetten zou het en halve meter langer moeten zijn, maar dat komt wel als het zover is Mijn idee was om de oerlelijke groene camping te slopen en er een ander hek neer te zetten. Het hout van de groene schutting wil ik gebruiken om een stel muren te maken. Gaat erom dat de boel een beetje drogstaat, er hoeft niemand in te wonen.
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik kreeg ook wel even een pijnscheutje van dat mooie struikje zo bruut vermoord op de stoep
Good riddence, dat ding is een doorn in mijn oog geweest sinds we het huis gekocht hebben.

Rhodondendron

Talpa
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 5 juni 2006 @ 22:52:47 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38576074
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 5 juni 2006 @ 22:57:54 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38576282
Gaan jullie de zijkanten ook nog dicht maken of blijft het alleen bij een afdakje?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 5 juni 2006 @ 23:01:54 #12
19297 stinkie
pi_38576471
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef Martijn_77 het volgende:
Gaan jullie de zijkanten ook nog dicht maken of blijft het alleen bij een afdakje?
Doe je het er nou om? Of ben je echt zo dom?
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:10 schreef Brighteyes het volgende:
[...]

Het geheel verdient in close-up ook niet echt een schoonheidsprijs voor de mooiste klus maar het is afdoende en als we dit als frame voor een schuur gaan gebruiken dan gaan we nog wel eens kijken naar de stevigheid van de constructie.
[...]
  maandag 5 juni 2006 @ 23:07:15 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38576707
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:01 schreef stinkie het volgende:

[..]

Doe je het er nou om? Of ben je echt zo dom?
[..]
Hij vroeg níet wanneer jullie klaar dachten te zijn anders!

Komt zo denk ik
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 5 juni 2006 @ 23:09:04 #14
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_38576765
Dat bordertje hè... Komen daar straks ook weer nieuwe plantjes in?
  maandag 5 juni 2006 @ 23:13:00 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38576908
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:09 schreef ArtyShock het volgende:
Dat bordertje hè... Komen daar straks ook weer nieuwe plantjes in?
Nou ja goed, er ligt een heel plan om de hele tuin te gaan doen, maar voorlopig ontbreekt het ons nog aan fondsen daartoe.

Dat bordertje daarvoor dat afdakje gaat bestraat worden om het wat makkelijker te maken onder het afdakje te komen.
pi_38576982
golfer roept hier al :
Asfalteren die handel
pi_38602416
Eindelijk een deel vier van de topicreeks! Jullie moesten wel natuurlijk, nu die Dude en der Arty al aan topic nummer vijf bezig zijn

Wanneer denken jullie trouwens klaar te zijn?
Eeuwig vijfentwintig
pi_40987483
Meeeeeeeeeeeegaschop!!

stinkie? Joehoe!!

Kom es vertellen
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:17 schreef Brighteyes het volgende:
Stinkie heeft allemaal goede voornemens voor als ik in Korea zit. Ik ben benieuwd...
Is de bijkeukendeur eindelijk af? En hoe staat het met de andere 101 dingen waar jullie 'later' nog wel eens naar zouden kijken?

Eeuwig vijfentwintig
  zondag 20 augustus 2006 @ 02:02:58 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40987536

Als ik even voor mag piepen...
Ik weet uit betrouwbare bron dat stinkie heel hard aan het werk is bij zijn schoonouders.
Laminaatvloertje leggen op de slaapverdieping.

Wat ben jij nog laat wakker! Wij zijn hier net begonnen.
pi_40987609
Bij zijn schoonouders

Wat een goeie jongen is het toch ook, he?

ik ga nú naar bed. Nogal een enerverende avond achter de rug, moest even uurtje Fok!ken om tot rust te komen .
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 20 augustus 2006 @ 02:13:38 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40987726
Hoop dat alles goed is!
En anders... er is altijd mail he!
pi_40987756
BE
  zondag 20 augustus 2006 @ 02:17:31 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40987790
Bluezzebeeb!

En nu moet ik weer aan het werk. Zometeen de grote Opening Ceremony in het bijzijn van de first lady.
pi_40987863
Oe spannend, werkze daar verweg
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:12:43 #25
19297 stinkie
pi_41014997
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 02:00 schreef Reese het volgende:
Meeeeeeeeeeeegaschop!!

stinkie? Joehoe!!

Kom es vertellen
[..]

Is de bijkeukendeur eindelijk af? En hoe staat het met de andere 101 dingen waar jullie 'later' nog wel eens naar zouden kijken?

Ik heb naar gekeken. Intensief en dwingend naar gekeken. Enigszins smekend ook. Het is nog niet af.

Het is takkeweer dus ik kan miet in de tuin verder. BE heeft het huishoudgeld mee dus ik kan de spullen die ik nodig heb niet kopen. Mijn schoonouders hebben mijn gereedscap dus het enige wat ik binnenshuis kon doen moet ook wachten. Het is kut ja, elke avond niks doen is ook zo, tsja, nikserig.

PS. Wel lekker rustig, ik voel mij een nieuw mens. Geinspireerd ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')