Of er Hotrods in Nederland zijn jazeker, in Belgie ook vast wel !quote:Op donderdag 8 juni 2006 01:57 schreef FranticDJ het volgende:
zijn er eigenlijk in nederland/belgie echte hotrods?
Dat hoop ik ook, voor nu nog flink sparenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:11 schreef MaximumRush het volgende:
Ergens hoop ik later een Mercury Coupe te kunnen kopen.![]()
Sorry kon het niet laten maar Maffia schrijf je toch écht FOUT !quote:Op maandag 12 juni 2006 23:06 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Sorry kon het niet laten maar Mafia schrijf je toch echt fout !
Het is Maffia![]()
Hahaha zie het je hebt helemaal gelijk !quote:Op maandag 12 juni 2006 23:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Sorry kon het echt niet laten maar Maffia schrijf je toch écht FOUT !
Het is Mafia
http://mafia-game.com/
Ik ben zelfs jaloers op die eigenaar van dat monsterquote:Op zondag 18 juni 2006 00:20 schreef farfavour het volgende:
[..]
Als ik ooit de staatsloterij win wil ik deze.Wat een monster van een auto.
Mafia is geloof ik Italiaanse schrijfwijzequote:Op maandag 12 juni 2006 23:28 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Hahaha zie het je hebt helemaal gelijk !
Ik dacht trouwens dat je de echte Maffia bedoelde maar in dit geval heet het game Mafia![]()
Jupquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:48 schreef n00cL30n het volgende:
Zijn er trouwens ook nederlanders die aan hotrods doen, bouwen of bezitten?
Maffia schrijf je ook zo in het Nederlands !quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mafia is geloof ik Italiaanse schrijfwijze
Maffia de amerikaanse.
[..]
Jup.
Mijn achterbuurman bouwt die dingen/ is verliefd op amerikaanse dikke bakken.
Hier had tie het 1 en het ander buiten opgesteld staan:
[[url=http://www.treedee.net/muk/overzichtsmall.jpg]afbeelding][/url]
(klikbaar)
Daarom is dit topic ook bedoeld voor liefhebbers van Hotrods, die ze namelijk wel mooi vinden !quote:
Man.. wat ontzettend gaaf!quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jup.
Mijn achterbuurman bouwt die dingen/ is verliefd op amerikaanse dikke bakken.
Hier had tie het 1 en het ander buiten opgesteld staan:
[[url=http://www.treedee.net/muk/overzichtsmall.jpg]afbeelding][/url]
(klikbaar)
Wat een geluid maken die bakken hequote:Op woensdag 28 juni 2006 09:02 schreef t0n het volgende:
Gister American Hodrod gezien, over de Corvette van Boyd's...
Woah... ding had me toch 'n monsterlijke motor... 1500whp.
Damn die is gaaf!quote:
Heeft wel met wat meer dingen te maken wil alles voor de volle 100% werken op die HotRod !quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:56 schreef ivosnivo het volgende:
Is het zo moeilijk dan om zo'n ding te bouwen? Men neme een onderstel en je besteld een hotrodauto die er op past. Of zie ik nu gruwelijk veel dingen over het hoofd?
Nouja je moet eerst nog aan een oud ford model a bovenstel komen bijvoorbeeld, gezien die uit 1925 tot 1930 komen is dat steeds lastiger aan het worden. Dan moet je het inderdaad op een nieuw onderstel lassen en alles kloppend maken, je moet hier wel verrekte handig voor zijn want het laten doen kost klauwen met geld natuurlijk. Reken er maar op dat als het bovenstel op het onderstel zit er nog van alles weer niet past en niet naar je zin is. En uiteraard moet er nog een mooie motor inquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:56 schreef ivosnivo het volgende:
Is het zo moeilijk dan om zo'n ding te bouwen? Men neme een onderstel en je besteld een hotrodauto die er op past. Of zie ik nu gruwelijk veel dingen over het hoofd?
Een paar jaar terug had je zo'n engels blad 'which kit?' dat over allerlei soorten en maten bouwpakketten ging.. Weet niet of dat nogsteeds zo is?quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:29 schreef ivosnivo het volgende:
Ik bedoel meer van een of andere kap ergens bestellen en die op een oude auto plakken. Je kunt toch overal bouwpakketten bestellen.
http://www.kitcarnet.com/index.shtmlquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:36 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Een paar jaar terug had je zo'n engels blad 'which kit?' dat over allerlei soorten en maten bouwpakketten ging.. Weet niet of dat nogsteeds zo is?
K dan! Die site zocht ik al.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:37 schreef eer-ik het volgende:
[..]
http://www.kitcarnet.com/index.shtml
Wat ben je van plan dan ?quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:29 schreef ivosnivo het volgende:
Ik bedoel meer van een of andere kap ergens bestellen en die op een oude auto plakken. Je kunt toch overal bouwpakketten bestellen.
ik probeer een punt te maken, dat het dus niet zo enorm ingewikkeld hoeft zoals met dat tv programma.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:06 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Wat ben je van plan dan ?
Wil je graag een onderstel met leuke kap erop hebben dan of niet ??
Of zomaar een vraag![]()
Ik volg het effe niet, welk tv - programma bedoel je danquote:Op maandag 10 juli 2006 23:48 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
ik probeer een punt te maken, dat het dus niet zo enorm ingewikkeld hoeft zoals met dat tv programma.
Bedankt he voor de infoquote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:22 schreef eer-ik het volgende:
ik weet het niet.
Eerst kwam het 2 keer in de week geloof ik, en 2 keer herhaling.
Het is op discovery.
Best gaaf programma, maar vaak enigzins langdradig.
Nou dan mag jij van mij een Hotrod hierzo plaatsen die volgens jou inzicht orgineel is !quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:54 schreef Cyaa het volgende:
waarom moeten die hotrods allemaal vlammen hebben :S ik vind vlammen voor speelgoedautotjes van een 8 jarig kind ofzo. wees eensch orgineel zou ik zeggen
lees eens terug, dat heb ik al gedaanquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:41 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Nou dan mag jij van mij een Hotrod hierzo plaatsen die volgens jou inzicht orgineel is !
Ik zou zeggen ga je gang![]()
quote:Op maandag 17 juli 2006 18:07 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Die vlammenbak is van de eigenaar van Airbrush Lijnden niet???
Vorige week nog daar geweest voor een helmpie.
Ik zou het heel fijn vinden als je hierzo wat pics wilt neergooien !quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:51 schreef F.U.C.O.F. het volgende:
er zijn wel degelijk HOTROD'S in nederland.
het probleem is dat ze bijna niet gekeurd worden, dit omdat we in nederland dus de auto naar de apk moet.
en de regels zijn er dus bijvoorbeeld dat er spatborden op moeten enzo.
daarom is het lastig om een hotrod in nederland te hebben, maar vooral te laten rijden op de nederlandse weg.
ik heb deze auto club : www.fucof.nl
en daar zijn er zeker wel wat leden met een hotrod.
dus het is wel mogelijk.
voor de rest heb ik meer dan 10.000 pics van hotrod's
zal is kijken of ik wat online kan gooien.
eerst maar is naar monsterjam
Ja lijkt er sprekend op inderdaadquote:Op donderdag 21 september 2006 20:53 schreef F.U.C.O.F. het volgende:
sander....
kijk is op www.awesome50.com
die zal misschien ook naar monsterjam komen ( dat regel ik )
lijk wel een beetje op degene die boven deze post staat
quote:Op donderdag 21 september 2006 21:52 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Ja lijkt er sprekend op inderdaad![]()
Maar wat precies regel jij![]()
Kan die niet betalenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:10 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ga jij maar weer snel rondscheuren in je niet stoere gepimpte skyline.
Jazeker ikkequote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:52 schreef Rory78 het volgende:
Kijkt hier ook iemand naar het Discovery Channel programma American Hot-Rod?
* Zomaar een voorgevoel weet niet waarom maar wie er nou wint, ik vermoed toch Boydquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:16 schreef Rory78 het volgende:
Ben benieuwd wie de buil-off gaat 'winnen'; Bluebear of Boyd...
Oooh meer als perfect !quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:03 schreef farfavour het volgende:
Hier is mijn bescheiden bijdrage.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ach jah, Muscle cars in een Hotrod uitvoering zijn hier ook van harte welkomquote:Op zondag 8 oktober 2006 01:44 schreef OFfSprngr het volgende:
Bleh, die hotrods vind ik echt lelijk, maar die '70 muscle cars zijn dan weer wel mooi.
Anyway, soort van TVP aangezien een vriend van me een kever gaat "rodden".
Ik zal vanavond / vannacht nog even voor je zoeken !quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:48 schreef Rory78 het volgende:
Graag zou ik hier wat Kever HotRod pics willen aanvragen...
Vanavond post ik wel meer Hotrod Keversquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:59 schreef Rory78 het volgende:
Thanx Sander!
(ik wil zelf graag een Kever en ben op zoek naar lichte inspiratie, vandaar...)
Valt dit onder een Hotrod vroeg je !quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:53 schreef eer-ik het volgende:
valt dit onder een hotrod?
Gespot in Sassenheim vandaag
[afbeelding]
Mooi hoor Roryquote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:10 schreef Rory78 het volgende:
Dank je, Sander170!
Ik zal er hieronder nog een paar posten...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
BRON: http://www.aircooled.nl
Dan moet je die 'BRON' zeker eens checken...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:44 schreef Sander170 het volgende:En er zit nog een mooie meid bij ook bedankt![]()
http://www.aircooled.nlquote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:28 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Dan moet je die 'BRON' zeker eens checken...
Ze hebben daar zelfs een heel apart katern met meiden & hot-rods.
Jammer joh je plaatje doet het niet Maikaloquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:13 schreef Maikalo het volgende:
[afbeelding]
Ook een gevalletje van muscle car die veel op een hot rod lijkt. Ik weet niet of hij al langs gekomen is, maar hij is wel vet![]()
Hier twee duimen voor je Roryquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:38 schreef Rory78 het volgende:
Oeh, cool...
Ik ben trouwens nu echt heel kort bij de aankoop van mijn eerste Kever...
Duim even dat ik mijn bike verkoop; dan heb ik tenminste geld over voor de aankoop.
Deze is zelfs nog in het bezit geweest van een van de ZZ-Top mannen, correct me if i'm wrongquote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:53 schreef eer-ik het volgende:
valt dit onder een hotrod?
Gespot in Sassenheim vandaag
[afbeelding]
Mee eensquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:48 schreef politiemelk het volgende:
[..]
Deze is zelfs nog in het bezit geweest van een van de ZZ-Top mannen, correct me if i'm wrong
En nog even ter correctie, de definitie van termen als hotrod, streetrod, (mild) custom, musclecar, ponycar etc zijn niet altijd even duidelijk. Maar een kever is niet echt een musclecar. Een Ford Mustang ook niet, dat is een ponycar, evenals de Chevy Camaro, Pontiac Firebird etc. Daarnaast heb je weer sportcars zoals de Corvette, en de meeste jaren '50 modellen vallen onder de noemer custom.
Musclecars zijn hoofdzakelijk de grotere sportieve jaren '60 modellen (van voor de oliecrisis) zoals de Dodge Charger, Challenger, Superbee, Plymouth Barracuda, Roadrunner, Sattelite, Chevy Chevelle, Olds 442 etc. etc.
Maar zoals ik zei, de grenzen zijn niet echt duidelijk en ieder heeft z'n eigen perceptie erover.
Maar er wordt vaak onterecht met de term hotrod en muscle car gesmeten.
Okey, dan nu weer even over op de gewone ( echte Hotrods ) als je het niet erg vindquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:14 schreef Rory78 het volgende:
Akkoord, Sander170!
Dus een 67'er tot 69'er Camaro's zijn geen Muscle cars?? Evenals de Mustang's? Grow up dude...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:48 schreef politiemelk het volgende:
[..]
Deze is zelfs nog in het bezit geweest van een van de ZZ-Top mannen, correct me if i'm wrong
En nog even ter correctie, de definitie van termen als hotrod, streetrod, (mild) custom, musclecar, ponycar etc zijn niet altijd even duidelijk. Maar een kever is niet echt een musclecar. Een Ford Mustang ook niet, dat is een ponycar, evenals de Chevy Camaro, Pontiac Firebird etc. Daarnaast heb je weer sportcars zoals de Corvette, en de meeste jaren '50 modellen vallen onder de noemer custom.
Musclecars zijn hoofdzakelijk de grotere sportieve jaren '60 modellen (van voor de oliecrisis) zoals de Dodge Charger, Challenger, Superbee, Plymouth Barracuda, Roadrunner, Sattelite, Chevy Chevelle, Olds 442 etc. etc.
Maar zoals ik zei, de grenzen zijn niet echt duidelijk en ieder heeft z'n eigen perceptie erover.
Maar er wordt vaak onterecht met de term hotrod en muscle car gesmeten.
Daarom mag er voor nu dan niet meer over gepost worden !quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:34 schreef WesHell het volgende:
Het spijt me wel... Maar een kever en een Hot rod kun je dus niet met elkaar vergelijken...
Hieronder diverse echte Hotrods...
Een in aanbouw :
Het is een Moskovitch..Die omgebouwd is op een Chevrolet onderstel en een Corvette LT-1 engine heeft..
Meer foto's maak ik wel even maar mijn pa heeft hem nu in een loods staan.
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog 1 uit de buurt :
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat mij betreft wel, vooral de ZL1 en Z28 uitvoeringen maar zoals ik al zei zijn de meningen daarover nogal verdeeld. Ik had zelf eigenlijk meer de 2nd Gen's in 't achterhoofd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:36 schreef WesHell het volgende:
[..]
Dus een 67'er tot 69'er Camaro's zijn geen Muscle cars?? Evenals de Mustang's? Grow up dude...
Zeker precies om ( 01:00 ) net als je laatste reactiequote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:41 schreef politiemelk het volgende:
Ik ging al naar bed
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Scallops baby 8)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kenteken
[afbeelding]
Panels
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Split-widow zie ik bij jou foto,s ook hoorquote:Op maandag 23 oktober 2006 01:15 schreef politiemelk het volgende:
Die vind ik dus weer niks, die split window vind ik niet mooi, om maar te zwijgen over die paarse kleur en vlammenjob..
Ja en, bij mij vielen die wieldoppen juist op !quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:32 schreef politiemelk het volgende:
Ik weet, maar bij die rood/paarse valt 't me gewoon meer op
Ik vind die kleur altijd zo mooi, nou niet echt de kleur maar meer die wazigheid / ruw uitziend !quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:45 schreef manny het volgende:
[afbeelding]
dat vind ik echt de tofste stijl. Niet te clean, open voorkant en vooral geen vlammen. Mokkel in ruitjesblouse uiteraard not included. Dit heet volgens mij rat-rod ofzo zag ik op discovery.
Ja klopt die ook, daar lijkt het net roest maar dat is niet zo !quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:15 schreef manny het volgende:
geen idee, die bruine die er voor staat heeft het volgens mij ook.
Dat is gewoon MAT groen.... Mat is een kleur zonder enige glans...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:13 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Ik vind die kleur altijd zo mooi, nou niet echt de kleur maar meer die wazigheid / ruw uitziend !
Ja sorry ik zou niet weten hoe je die lak noemt, weet jij het![]()
ik vermoed dat het een Ranchero is. maar zeker cool !quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:27 schreef Rory78 het volgende:
@manny -> El Camino! cool...
Bedanktquote:Op woensdag 8 november 2006 20:58 schreef manny het volgende:
pfff die laatste is kicken zeg !
is die van jou dan ?quote:
GOED!quote:Op donderdag 9 november 2006 16:34 schreef Rory78 het volgende:
Wat vinden we van Barry White's programma "Wrecks to Riches - USA"?
omdat je bedankt roept, dacht ik dat ie mischien van jou was.quote:
O nee, ik bedoel daarmee van bedankt dat je mijn foto zo mooi vindquote:Op vrijdag 10 november 2006 22:13 schreef manny het volgende:
[..]
omdat je bedankt roept, dacht ik dat ie mischien van jou was.
Goed gaat ?, wat goed gaat ?quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:02 schreef farfavour het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze gaat een oom van mij importeren uit Canada.Grote kans dat ik met hem mee ga om te kijken of het daar(in Canada) allemaal goed gaat.Wordt een leuk tripje.
Ik bedoel dus het inschepen van die auto e.d. Het is wel een risico om een auto te bestellen voor een hoop geld.Je weet nooit zeker of je hem ook echt krijgt.Met andere woorden sturen ze hem wel op nadat je betaalt hebt,of kun je naar je geld fluiten.quote:Op zondag 12 november 2006 00:17 schreef Viper20 het volgende:
[..]
Goed gaat ?, wat goed gaat ?
Waarmee met de economie bedoel dat soms ?![]()
Welk woord uit de zin snap je dan niet ?quote:Op zondag 12 november 2006 10:06 schreef farfavour het volgende:
[..]
Ik bedoel dus het inschepen van die auto e.d. Het is wel een risico om een auto te bestellen voor een hoop geld.Je weet nooit zeker of je hem ook echt krijgt.Met andere woorden sturen ze hem wel op nadat je betaalt hebt,of kun je naar je geld fluiten.
Nu we het toch over uitleggen hebben,wat bedoel jij met die laatste zin van je?
Hoezo bedoel snap je niet, ik snap weer niet wat jij niet snapt !quote:Op maandag 13 november 2006 19:02 schreef farfavour het volgende:
bedoel snap ik niet.
Weet niet of je oom hem al geimporteerd heeft. Maar met dat ding kom je niet fatsoenlijk een woonwijk uit met alle drempels.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:02 schreef farfavour het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze gaat een oom van mij importeren uit Canada.Grote kans dat ik met hem mee ga om te kijken of het daar(in Canada) allemaal goed gaat.Wordt een leuk tripje.
Die zijn toch allemaal ongelooflijk snel en bruut als ik me goed heb laten informeren ?quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:28 schreef Scalle-- het volgende:
Hier een paar Troy Trepanier ontwerpen. Vooral de manier waarop ie z'n motorruimtes afwerkt vind ik heerlijk!
Ik geloof zelfs dat het de snelste HotRod's zijn, SpeedRod's.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:29 schreef manny het volgende:
[..]
Die zijn toch allemaal ongelooflijk snel en bruut als ik me goed heb laten informeren ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |