ik vind ook dat een volksvertegenwoordiger minimaal 20 jaar moeten hebben gewerkt. Dus niet zoals mevr. Dijksma vanuit de schoolbanken de tweede kamer in. Ook niet via subsidie besturen jezelf omhoog werken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:37 schreef tlicious het volgende:
Wanneer je de posts van deze topic terugleest realiseer je je dat niemand eigenlijk weet wat democratie ECHT betekent.
Bij de meeste krijg ik het idee dat ze denken dat het volgende zowel een noodzakelijke en voldoende voorwaarde is van democratie:
- een overheid met een parlement
- een volk dat zonder enig benul van zaken mag stemmen op de partij die hem het meeste aanspreekt (of dat nou vanwege de inhoud is of gewoon vanwege de kleuren van het logo of het kontje van de lijsttrekker)
Nou SORRY, er komt heel wat meer kijken bij een democratie dan 'een volk dat kiest/gokt' - het gaat ten eerste (en dit is maar één van de vele voorwaarden voor een goed systeem) om een volk dat 'REGEERT' (NB niet zo subtiel verschil met louter een knopje indrukken alleen omdat onze ouders en voorouders voor dit recht gevochten hebben en we het nu heilig verklaren zonder er iets voor te doen).
... en 'regeren' wil iig zeggen minimale kennis van zaken.
stemrijbewijs.nl
ja, dit is democratie, dit recht heb je in een democratie.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:37 schreef tlicious het volgende:
Wanneer je de posts van deze topic terugleest realiseer je je dat niemand eigenlijk weet wat democratie ECHT betekent.
Bij de meeste krijg ik het idee dat ze denken dat het volgende zowel een noodzakelijke en voldoende voorwaarde is van democratie:
- een overheid met een parlement
- een volk dat zonder enig benul van zaken mag stemmen op de partij die hem het meeste aanspreekt (of dat nou vanwege de inhoud is of gewoon vanwege de kleuren van het logo of het kontje van de lijsttrekker)
Laten we eerst maar eens bezitters van een dubbel paspoort het recht om te stemmen en of gekozen te worden ontnemen. Ongeacht waar hun dubbele paspoort vandaan komt, Ruim drie jaar terug werden na de krasse uitspraken van Pastors , de stoottroepen van de pvdallah brigade gemobiliseerd lanks slinkse weg kwamen moslimmannen uit marokko hun landgenoten mobilkiseren , waarbij zelfs analfabeten tot en met het stemmachine werden begeleid on op de pvdallah 's te stemmen. Die partij hield zich daar officieel wijselijk buiten. Maar toch En recentelijk kondigde een islamvertegenwoordiger openlijk aan, dat in dien de PVV deelneemt alle allochtonen worden gemobiliseerd. Gelukkig trappen daar lang niet alle allochtonen in . In Ahoy bij de PVV bijeenkomst waren er wel; degelijk nogal wat niet moslimallochtonen aanwezig en persoonlijk ken ik nogal wat Surinamers en verwesterde turken die ook gisteren hun stem voor een beter nederland hebben gegeven.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:
De politieke onbenulligheid van de Nederlandse Kiezer neemt met de dag toe. (misschien dat het gemiddelde iq van de bevolking ook afzakt, maar dat terzijde)
De kiezer van nu gaat steeds meer voor de vorm (personen) dan over de inhoud.
Het grootste voorbeeld was het Kontje van Wouter Bos in 2003. Veel vrouwen vielen hiervoor en droegen hierdoor bij aan de grote verkiezingswinst in 2003. Terwijl die partij niet echt veel verandert was tov die van 2002, toen olv Ad Meldert (veel minder sexy voor degenen die er verstand van hebben)
Recentelijk hadden we nog het dieptepunt met het VVD lijsttrekkers circus. Ging ook vooral om de personen en veel minder dan de inhoud![]()
Ik heb de oplossing: HET KIEZERSRIJBEWIJS (Election Driving Licence, zoiets)
Na het behalen ben je bevoegd om deel te nemen aan de verkiezingen (actief en passief)
Hiervoor moet je slagen voor de vakken : economie, staatinrichting, en politieke verhoudingen.
Met dit papiertje op zak kun je een veel beter keuze maken. Het bestuur van het land zal kwalitatief veel beter worden.
Wie durf?![]()
helemaal eens!!!!!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:53 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ja, dit is democratie, dit recht heb je in een democratie.
je zal de eerste zijn die dit ontkent.
Zie post hierboven:quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:55 schreef PietPrak het volgende:
[..]
helemaal eens!!!!!
Overigens, je zou 3 jaar geleden maar op de PVDA gestemd hebben! Verkiezingsprogramma: Tegen JSF, Onderzoek Irak, niet samen met CDA etc etc. Daar sta je dan met je kiesrijbewijs.
Hmm, beetje afhankelijk wat je demagogie noemt. Van de Wikiquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:14 schreef tlicious het volgende:
[..]
Zie post hierboven:
- Het stimuleren van een demagogie ipv een democratie. Politieke partijen zullen immers proberen om de stemmers voor zich proberen te winnen met emotionele kreten en debatten gebaseerd op vooroordelen en andere methoden die juist niet gebaseerd zijn op de rede maar eerder op het misleiden van de kiezer.
I rest my case.
stemrijbewijs.nl
quote:Een politicus of andere volksleider die, doorgaans met minder goede bedoelingen, door middel van retorische middelen, leugenachtige voorstellingen en valse leuzen en slogans de volksmassa opruit en in beweging brengt wordt ook wel een demagoog genoemd. Ter illustratie: Adolf Hitler wordt als demagoog gezien.
Wie is er nu ondemocratisch?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:19 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Nee, dat mag niet, niet op zo'n manier. ook al krijg je 7miljoen steuners, dit zal niet veranderd worden. want het is in strijd met de fundering van de democratie. haal je een stukje van de fundering weg, dan zal een gedeelte instorten.
quote:nederhopalbums.nl
Zie jij het verschil dan wel met mijn beschrijving van demagogie?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Hmm, beetje afhankelijk wat je demagogie noemt. Van de Wiki
[..]
democratie is niet perfectquote:
Ik vind een dubbel paspoort al sowieso niet kunnen...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:55 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens bezitters van een dubbel paspoort het recht om te stemmen en of gekozen te worden ontnemen.
Ik vind het schandalig dat er geen tweede referendum kwam mbt de Europese Grondwet.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:05 schreef henkway het volgende:
Balkenende zal de eerste zijn om het stemmen voor modale Nederlanders af te schaffen net als het referendum
Nee, eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:01 schreef tlicious het volgende:
[..]
Zie jij het verschil dan wel met mijn beschrijving van demagogie?
stemrijbewijs.nl
Ik ben sowieso tegen paspoorten en visaquote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind een dubbel paspoort al sowieso niet kunnen...
1+1=2quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het schandalig dat er geen tweede referendum kwam mbt de Europese Grondwet.
En ja, zo drijf je de kiezers in de handen van Geert Wilders.
En wat te denken van het iq van de gemiddelde pvda stemmerquote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:59 schreef RensWisse het volgende:
Soms denk ik inderdaad ook weleens dat je een iq-test in zou moeten voeren okm stemrecht te verwerven.
Volstrekt belachelijk natuurlijk maar soms zijn die momenten er.
De verkiezingsuitslag van de PVV gisteren bijvoorbeeld...
en de gemiddelde nietstemmer, dat zijn loosersquote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:03 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
En wat te denken van het iq van de gemiddelde pvda stemmer.
Die komen niet verder dan aap-noot-mies.
Sorry, maar deze mag je echt even uitleggen in jip en janneke taal voor mij , want ik snap het niet??quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:14 schreef tlicious het volgende:
[..]
Zie post hierboven:
- Het stimuleren van een demagogie ipv een democratie. Politieke partijen zullen immers proberen om de stemmers voor zich proberen te winnen met emotionele kreten en debatten gebaseerd op vooroordelen en andere methoden die juist niet gebaseerd zijn op de rede maar eerder op het misleiden van de kiezer.
I rest my case.
stemrijbewijs.nl
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |