abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69682280
Het CDA standpunt omtrent het drugsbeleid.

Oke, dit staat er sinds November 2008 op, maar het moge duidelijk zijn dat het CDA niet bepaald pro-drugs is. Dat waren ze bij mijn weten ook niet voor de laatste verkiezingen. Ofwel, een paddoverbod van een CDA minister lijkt helemaal niet tegen het CDA gedachtegoed in te gaan.

Het zou echter wel heel vreemd zijn geweest als een CDA minister zou voorstellen om bijvoorbeeld alle winkels ook op zondag te openen.
pi_69683130
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:08 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Vind dat hele stemrijbewijs nogal vaag.
Niet alleen vaag, ook nog eens het toppunt van betutteling.
pi_69693505
EG voelt zich weer verheven en wil mensen het zelfbeschikkingsrecht ontnemen? Gaan we een elitaire kiezersschool op richten die het dictatoriaal regime als doel hebben?

Politiek is een vertegenwoordiging van het volk en niet een vertegenwoordiging hoe EG het ziet. Is jouw mening niet genoeg benadrukt dan ben je dus een minderheid en denk je dat je geen minderheid bent dan zou ik maar snel een partij oprichten.

Mocht de stem van het volk de plank mis slaan dan zal het zichzelf weer herstellen in volgende verkiezingen. Zelfde idee als marktwerking omtrent beloning van topmanagers. Zie voorbeeld ECOLO in Belgie. van niets naar meerderheid, 4 jaar later weer compleet weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door jpjedi op 04-06-2009 11:13:09 ]
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:46:39 #179
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69693737
TS is gestoord. Het stemrecht is het meest kostbare en fundamentele recht van onze beschaving. Dit beknotten op wat voor manier dan ook neigt naar hervormingen richting een soort kasten- of totallitairsysteem zoals je vaak in achterlijke landen als Iran ziet.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:50:51 #180
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69693880
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:52 schreef Dayshine het volgende:
Domme mensen horen gewoon niet te stemmen klaar.
Ja, laten we domme mensen ook dubbele belasting laten betalen. Weet je wat, laten we domme mensen ook in aparte kampen laten wonen, de wereld is namelijk alleen voor slimme mensen. Zie je nu in hoe DOM je redeneert? KANSLOOS
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:56:51 #181
257914 tlicious
http://www.stemrijbewijs.nl
pi_69698097
LENUS: <quote> Ja, laten we domme mensen ook dubbele belasting laten betalen. Weet je wat, laten we domme mensen ook in aparte kampen laten wonen, de wereld is namelijk alleen voor slimme mensen. Zie je nu in hoe DOM je redeneert? KANSLOOS </quote>

JA LENUS, laten we mensen die hun rijbewijs niet (kunnen) halen ook hun fiets afpakken, de wereld is namelijk alleen voor die mensen die een auto hebben. Zie je hoe DOM je redeneert? KANSLOOS

stemrijbewijs.nl
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:00:56 #182
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69698240
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:56 schreef tlicious het volgende:
LENUS: <quote> Ja, laten we domme mensen ook dubbele belasting laten betalen. Weet je wat, laten we domme mensen ook in aparte kampen laten wonen, de wereld is namelijk alleen voor slimme mensen. Zie je nu in hoe DOM je redeneert? KANSLOOS </quote>

JA LENUS, laten we mensen die hun rijbewijs niet (kunnen) halen ook hun fiets afpakken, de wereld is namelijk alleen voor die mensen die een auto hebben. Zie je hoe DOM je redeneert? KANSLOOS

stemrijbewijs.nl
Jij bent echt gestoord, je wilt mensen de grondbeginselen van onze beschaving afpakken. In die zin ben je geen haar beter dan een Mugabe of een Hitler.
pi_69698357
quote:

stemrijbewijs.nl
Kan me niet voorstellen dat je hier serieus mee bent. Dit is toch gedachtegoed waar we in de geschiedenis toch al vaak mee tegen de lamp zijn gelopen?
pi_69698756
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:04 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat je hier serieus mee bent. Dit is toch gedachtegoed waar we in de geschiedenis toch al vaak mee tegen de lamp zijn gelopen?
Dat valt wel een beetje mee, zolang hebben we nog geen lampen.
pi_69699800
quote:

stemrijbewijs.nl
Mensen zoals jij die basale kennis van politieke systemen missen kunnen we inderdaad beter het stemrecht ontnemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 5 juni 2009 @ 00:46:20 #186
257914 tlicious
pi_69725697
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen zoals jij die basale kennis van politieke systemen missen kunnen we inderdaad beter het stemrecht ontnemen.
Hmm... volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal of lezen jullie de titel en bestempelen mij bij voorbaat als 'mugabe' en 'hitler'. Ga nog een n keer naar stemrijbewijs.nl en dan zul je zien dat NIEMAND het stemrecht ontnomen wordt. Iedereen mag stemmen maar is het teveel gevraagd dat iemand die gaat stemmen weet wat de Tweede Kamer doet en waar zijn/haar partij voor staat?
pi_69725929
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:26 schreef nikky het volgende:

[..]

Zodra jij het recht ontneemd van mensen om te stemmen is het geen democratie meer he?
Maar ik begrijp dat jij liever hebt dat er een paar mensen zijn die dit land regeren? En dat zijn dan de adelen en de hoogeplaatsten in het land. En het voetvolk? Ach joh, laat die lekker barsten, die weten toch niets.

Is het niet daarom dat de democratie werd ingesteld? Omdat het gehele volk recht had om mee te beslissen?
Waar, maar soms is het voor een land goed om impopulaire besluiten te maken. Ik denk dat je dat met een kiesbewijs sneller bereikt. Iedereen wilt natuurlijk dat de belastingen omlaag gaan, maar of dat zo verstandig is....

Ik vind het helemaal geen slecht idee, alleen moet de stem van het "voetvolk" wel gewaarborgd blijven, misschien zou je iets met stemgewichten kunnen doen. Als je je niet verdiept hebt is je stem 1 stem waard en als je zo'n bewijs hebt of een testje gemaakt hebt over de gevolgen is je stem 2 stemmen waard.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  vrijdag 5 juni 2009 @ 00:58:18 #189
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69726002
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:46 schreef tlicious het volgende:

[..]

Hmm... volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal of lezen jullie de titel en bestempelen mij bij voorbaat als 'mugabe' en 'hitler'. Ga nog een n keer naar stemrijbewijs.nl en dan zul je zien dat NIEMAND het stemrecht ontnomen wordt. Iedereen mag stemmen maar is het teveel gevraagd dat iemand die gaat stemmen weet wat de Tweede Kamer doet en waar zijn/haar partij voor staat?
ja, je neemt het stemrecht af van mensen die niet weten waar hun partij voor staat.

deze mensen hebben het recht om op een partij te stemmen zonder te weten waar die voor staat, dat heet democratie
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69726149
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:58 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ja, je neemt het stemrecht af van mensen die niet weten waar hun partij voor staat.

deze mensen hebben het recht om op een partij te stemmen zonder te weten waar die voor staat, dat heet democratie
Is democratie zo bedoeld ? Kiezen zonder te weten wat de gevolgen zijn?

Ik vind het ook een twijfelachtig idee maar ik vraag me af of het wenselijk is als mensen aan de macht kunnen komen puur door goede marketing...
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_69726623
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:05 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Ik vind het ook een twijfelachtig idee maar ik vraag me af of het wenselijk is als mensen aan de macht kunnen komen puur door goede marketing...
Helemaal mee eens als je ziet hoe sommige mensen het stemhokje binnenlopen. "Ja ik heb er geen verstand van hoeveel vakjes moet ik aankruisen?"
pi_69726652
Mensen die het geen zak interesseert stemmen toch niet. Nutteloos voorstel dit, zou in de kamer met een meerderheid van 150 zetels verworpen worden.
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_69726766
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:05 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Ik kies een partij, maar geen coalitie dus de gevolgen kan ik niet overzien.
Dat stembewijs is, in mijn ogen, niet democraties.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:37:43 #194
257914 tlicious
pi_69728223
Wanneer je de posts van deze topic terugleest realiseer je je dat niemand eigenlijk weet wat democratie ECHT betekent.
Bij de meeste krijg ik het idee dat ze denken dat het volgende zowel een noodzakelijke en voldoende voorwaarde is van democratie:
- een overheid met een parlement
- een volk dat zonder enig benul van zaken mag stemmen op de partij die hem het meeste aanspreekt (of dat nou vanwege de inhoud is of gewoon vanwege de kleuren van het logo of het kontje van de lijsttrekker)

Nou SORRY, er komt heel wat meer kijken bij een democratie dan 'een volk dat kiest/gokt' - het gaat ten eerste (en dit is maar één van de vele voorwaarden voor een goed systeem) om een volk dat 'REGEERT' (NB niet zo subtiel verschil met louter een knopje indrukken alleen omdat onze ouders en voorouders voor dit recht gevochten hebben en we het nu heilig verklaren zonder er iets voor te doen).

... en 'regeren' wil iig zeggen minimale kennis van zaken.

stemrijbewijs.nl
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:02:09 #195
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_69748461
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:46 schreef LENUS het volgende:
TS is gestoord. Het stemrecht is het meest kostbare en fundamentele recht van onze beschaving. Dit beknotten op wat voor manier dan ook neigt naar hervormingen richting een soort kasten- of totallitairsysteem zoals je vaak in achterlijke landen als Iran ziet.
Als dat zo is, waarom verkrijg je dat stemrecht pas op 18 jarige leeftijd? Waarom niet op 4 jarige leeftijd? Een kind van vier kan ook wel een knopje indrukken / hokje inkleuren.
pi_69748803
Eerst moet het gepeupel algemeen stemrecht krijgen maar zodra ze tegen de gevestigde orde gaan stemmen moeten we dat maar gaan afschaffen. Zullen we Indonesïe ook maar weer onderwerpen nu we toch bezig zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:30:53 #197
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_69749374
Er is toch helemaal niemand in dit topic die beweert dat een stem op een bepaalde partij (regering of oppositie) per definitie fout is? Ikzelf heb helemaal niks met PVV of SGP, maar als iemand daar weloverwogen op wil stemmen dan is dat prima!

Door dit 'rijbewijs' garandeer je in ieder geval dat men weet waar men op stemt. Als dan 40% voor SGP stemt, dan ben ik daar niet blij mee, maar zo werkt democratie inderdaad.
pi_69749618
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:
De politieke onbenulligheid van de Nederlandse Kiezer neemt met de dag toe. (misschien dat het gemiddelde iq van de bevolking ook afzakt, maar dat terzijde)

De kiezer van nu gaat steeds meer voor de vorm (personen) dan over de inhoud.

Het grootste voorbeeld was het Kontje van Wouter Bos in 2003. Veel vrouwen vielen hiervoor en droegen hierdoor bij aan de grote verkiezingswinst in 2003. Terwijl die partij niet echt veel verandert was tov die van 2002, toen olv Ad Meldert (veel minder sexy voor degenen die er verstand van hebben)

Recentelijk hadden we nog het dieptepunt met het VVD lijsttrekkers circus. Ging ook vooral om de personen en veel minder dan de inhoud

Ik heb de oplossing: HET KIEZERSRIJBEWIJS (Election Driving Licence, zoiets )

Na het behalen ben je bevoegd om deel te nemen aan de verkiezingen (actief en passief)
Hiervoor moet je slagen voor de vakken : economie, staatinrichting, en politieke verhoudingen.

Met dit papiertje op zak kun je een veel beter keuze maken. Het bestuur van het land zal kwalitatief veel beter worden.

Wie durf?
Kansloos betoog.

Herinner je het verkiezingsprogramma van de PVDA nog? Bos versus Balkenende, en wat hebben we nu?

Bos EN Balkenende....

Daar doet een zgn verkiezingsrijbewijs niks aan af.
pi_69749906
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind het nog steeds een goed idee eigenlijk. Zelfs na drie jaar.

Chewie, kom er maar in.
Wie zegt dat jouw stem goed voor het land is??
pi_69749996
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:30 schreef JedaiNait het volgende:
Er is toch helemaal niemand in dit topic die beweert dat een stem op een bepaalde partij (regering of oppositie) per definitie fout is? Ikzelf heb helemaal niks met PVV of SGP, maar als iemand daar weloverwogen op wil stemmen dan is dat prima!

Door dit 'rijbewijs' garandeer je in ieder geval dat men weet waar men op stemt. Als dan 40% voor SGP stemt, dan ben ik daar niet blij mee, maar zo werkt democratie inderdaad.
En als iemand niet slaagt??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')