Niet alleen vaag, ook nog eens het toppunt van betutteling.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Vind dat hele stemrijbewijs nogal vaag.
Ja, laten we domme mensen ook dubbele belasting laten betalen. Weet je wat, laten we domme mensen ook in aparte kampen laten wonen, de wereld is namelijk alleen voor slimme mensen. Zie je nu in hoe DOM je redeneert? KANSLOOSquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:52 schreef Dayshine het volgende:
Domme mensen horen gewoon niet te stemmen klaar.
Jij bent echt gestoord, je wilt mensen de grondbeginselen van onze beschaving afpakken. In die zin ben je geen haar beter dan een Mugabe of een Hitler.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:56 schreef tlicious het volgende:
LENUS: <quote> Ja, laten we domme mensen ook dubbele belasting laten betalen. Weet je wat, laten we domme mensen ook in aparte kampen laten wonen, de wereld is namelijk alleen voor slimme mensen. Zie je nu in hoe DOM je redeneert? KANSLOOS </quote>
JA LENUS, laten we mensen die hun rijbewijs niet (kunnen) halen ook hun fiets afpakken, de wereld is namelijk alleen voor die mensen die een auto hebben. Zie je hoe DOM je redeneert? KANSLOOS
stemrijbewijs.nl
Kan me niet voorstellen dat je hier serieus mee bent.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:56 schreef tlicious het volgende:
LENUS: <quote> Ja, laten we domme mensen ook dubbele belasting laten betalen. Weet je wat, laten we domme mensen ook in aparte kampen laten wonen, de wereld is namelijk alleen voor slimme mensen. Zie je nu in hoe DOM je redeneert? KANSLOOS </quote>
JA LENUS, laten we mensen die hun rijbewijs niet (kunnen) halen ook hun fiets afpakken, de wereld is namelijk alleen voor die mensen die een auto hebben. Zie je hoe DOM je redeneert? KANSLOOS
stemrijbewijs.nl
Dat valt wel een beetje mee, zolang hebben we nog geen lampen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:04 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je hier serieus mee bent.Dit is toch gedachtegoed waar we in de geschiedenis toch al vaak mee tegen de lamp zijn gelopen?
Mensen zoals jij die basale kennis van politieke systemen missen kunnen we inderdaad beter het stemrecht ontnemen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:56 schreef tlicious het volgende:
stemrijbewijs.nl
Hmm... volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal of lezen jullie de titel en bestempelen mij bij voorbaat als 'mugabe' en 'hitler'. Ga nog een n keer naar stemrijbewijs.nl en dan zul je zien dat NIEMAND het stemrecht ontnomen wordt. Iedereen mag stemmen maar is het teveel gevraagd dat iemand die gaat stemmen weet wat de Tweede Kamer doet en waar zijn/haar partij voor staat?quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen zoals jij die basale kennis van politieke systemen missen kunnen we inderdaad beter het stemrecht ontnemen.
Waar, maar soms is het voor een land goed om impopulaire besluiten te maken. Ik denk dat je dat met een kiesbewijs sneller bereikt. Iedereen wilt natuurlijk dat de belastingen omlaag gaan, maar of dat zo verstandig is....quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:26 schreef nikky het volgende:
[..]
Zodra jij het recht ontneemd van mensen om te stemmen is het geen democratie meer he?
Maar ik begrijp dat jij liever hebt dat er een paar mensen zijn die dit land regeren? En dat zijn dan de adelen en de hoogeplaatsten in het land. En het voetvolk? Ach joh, laat die lekker barsten, die weten toch niets.
Is het niet daarom dat de democratie werd ingesteld? Omdat het gehele volk recht had om mee te beslissen?
ja, je neemt het stemrecht af van mensen die niet weten waar hun partij voor staat.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:46 schreef tlicious het volgende:
[..]
Hmm... volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal of lezen jullie de titel en bestempelen mij bij voorbaat als 'mugabe' en 'hitler'. Ga nog een n keer naar stemrijbewijs.nl en dan zul je zien dat NIEMAND het stemrecht ontnomen wordt. Iedereen mag stemmen maar is het teveel gevraagd dat iemand die gaat stemmen weet wat de Tweede Kamer doet en waar zijn/haar partij voor staat?
Is democratie zo bedoeld ? Kiezen zonder te weten wat de gevolgen zijn?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:58 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ja, je neemt het stemrecht af van mensen die niet weten waar hun partij voor staat.
deze mensen hebben het recht om op een partij te stemmen zonder te weten waar die voor staat, dat heet democratie
Helemaal mee eens als je ziet hoe sommige mensen het stemhokje binnenlopen. "Ja ik heb er geen verstand van hoeveel vakjes moet ik aankruisen?"quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:05 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Is democratie zo bedoeld ? Kiezen zonder te weten wat de gevolgen zijn?
Ik vind het ook een twijfelachtig idee maar ik vraag me af of het wenselijk is als mensen aan de macht kunnen komen puur door goede marketing...
Ik kies een partij, maar geen coalitie dus de gevolgen kan ik niet overzien.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:05 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Is democratie zo bedoeld ? Kiezen zonder te weten wat de gevolgen zijn?
Ik vind het ook een twijfelachtig idee maar ik vraag me af of het wenselijk is als mensen aan de macht kunnen komen puur door goede marketing...
Als dat zo is, waarom verkrijg je dat stemrecht pas op 18 jarige leeftijd? Waarom niet op 4 jarige leeftijd? Een kind van vier kan ook wel een knopje indrukken / hokje inkleuren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:46 schreef LENUS het volgende:
TS is gestoord. Het stemrecht is het meest kostbare en fundamentele recht van onze beschaving. Dit beknotten op wat voor manier dan ook neigt naar hervormingen richting een soort kasten- of totallitairsysteem zoals je vaak in achterlijke landen als Iran ziet.
Kansloos betoog.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:
De politieke onbenulligheid van de Nederlandse Kiezer neemt met de dag toe. (misschien dat het gemiddelde iq van de bevolking ook afzakt, maar dat terzijde)
De kiezer van nu gaat steeds meer voor de vorm (personen) dan over de inhoud.
Het grootste voorbeeld was het Kontje van Wouter Bos in 2003. Veel vrouwen vielen hiervoor en droegen hierdoor bij aan de grote verkiezingswinst in 2003. Terwijl die partij niet echt veel verandert was tov die van 2002, toen olv Ad Meldert (veel minder sexy voor degenen die er verstand van hebben)
Recentelijk hadden we nog het dieptepunt met het VVD lijsttrekkers circus. Ging ook vooral om de personen en veel minder dan de inhoud![]()
Ik heb de oplossing: HET KIEZERSRIJBEWIJS (Election Driving Licence, zoiets)
Na het behalen ben je bevoegd om deel te nemen aan de verkiezingen (actief en passief)
Hiervoor moet je slagen voor de vakken : economie, staatinrichting, en politieke verhoudingen.
Met dit papiertje op zak kun je een veel beter keuze maken. Het bestuur van het land zal kwalitatief veel beter worden.
Wie durf?![]()
Wie zegt dat jouw stem goed voor het land is??quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind het nog steeds een goed idee eigenlijk. Zelfs na drie jaar.
Chewie, kom er maar in.
En als iemand niet slaagt??quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:30 schreef JedaiNait het volgende:
Er is toch helemaal niemand in dit topic die beweert dat een stem op een bepaalde partij (regering of oppositie) per definitie fout is? Ikzelf heb helemaal niks met PVV of SGP, maar als iemand daar weloverwogen op wil stemmen dan is dat prima!
Door dit 'rijbewijs' garandeer je in ieder geval dat men weet waar men op stemt. Als dan 40% voor SGP stemt, dan ben ik daar niet blij mee, maar zo werkt democratie inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |