abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:51:00 #126
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_38512637
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:36 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik heb ooit een collega gehad die homo was. Als hij had kunnen kiezen, was hij toch mooi hetero geweest...
één? een hele?
ik zou ze niet kunnen tellen. tegenwoordig is iedereen homo

"i am the only gay in the village"
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_38513568
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Koninklijk, die zag ik laatst ook.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:32:33 #128
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38513716
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:39 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wat ik me af vraag eigenlijk is of het bij dieren niet pure nood naar genegenheid is. Bijv. leeuwinnen voelen zich seksueel tot elkaar aangetrokken als er een langere tijd geen leeuw in de buurt is. De pinguins in de dierentuin (weet even niet meer waar) waren massaal homo geworden maar er waren geen vrouwtjes volgens mij.
Kan iemand hier even dieper op in gaan?
Bij die pinguins was het wel weer zo dat ze geen interesse hadden in vrouwtjes die er later werden bij gezet.
pi_38514601
quote:

[..]

één? een hele?

Geweldig
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:17:14 #130
9902 Lestat
the vampire...
pi_38514992
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:30 schreef MrBean het volgende:

[..]

Nou, wat een oplossing.
Waarom vind je hem niet goed dan?
Memento Mori
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:04:32 #131
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38516364
Ik denk dat homo-seksualiteit niets met natuur te maken heeft. De natuur is 1. Maar dan heeft het wel met natuur te maken dus spreek ik mezelf tegen weer.

In principe zijn we allemaal homo. We heten niet voor niets homo-sapiens.

Dat je sex hebt met mannen is wat anders, daar kies je voor en daar geil je op.

Maar homo zijn we allemaal omdat we homo-sapiens zijn. We zijn allemaal bond-genoten van elkaar.

Dat homo's erg veel met mannen kunnen opschieten is dan misschien omdat ze te erg homo zijn, maar dat maakt niet uit. Hebben ze al het recht toe. En of ze te homo zijn is niet juist, ze zijn gewoon homo. En vrouwen en mannen zijn ook gelijk op bepaalde gebieden. Alleen anders. Ik kan het helemaal ontleden als ik wil. Homo's doen geen vlieg kwaad ook, zijn lieve mensen. Maar goed, ik ben dus hetero en dat is niet om mezelf te verdedigen maar ik wil niet dat ik straks homo genoemd ga worden omdat ze gaan Bashen, ik wil het wel voor homo's opnemen als het moet.

Als 2 homo's elkaar leuk vinden en samen verder willen, dan is dat "normaal". Dan vinden die 2 mensen elkaar leuk.

Ik hou dan van vrouwen meer, hoewel ik vrienden kan zijn van mannen, en ik kan zelfs mannen een uitstraling vinden hebben, hoef ik geen homo voor te zijn, maar misschien heb ik dat wel in me. Als ik een Johnny Cash zie of een filmster en ik zeg dat zo'n persoon goed overkomt, dan word ik gelijk met zo'n persoon.

Maar ik ben hetero, en wat maakt het uit ook

Ik wilde wat meer schrijven erover en ben dat kwijt nu

Totaal kwijt en het was belangrijk.

Helemaal weg is dat nu.

Helemaal leeg.

Niets meer over. Totale leegte.

Ik heb vaker geschreven hier over homo's en dat het een ziekte is, maar ik heb me nergens mee te bemoeien. Die mensen hebben hun eigen leven en hebben 1000000 procent recht om te kiezen voor dat leven.

Ik weet weer wat ik wilde zeggen.

Bush is bezig over homo's. Ik was aan het zappen op teletekst, en Bush wilt in Amerika een totale boycot op het homo-huwelijk. Als je het mij vraagt, is bush gewoon ziek in de kop.

Maar dat wilde ik zeggen dus. Bush is ziek.

Laat die homo's lekker doen wat ze willen, richt je aandacht op Bush dan maar. Die man is ziek in de kop.

Homo's zijn niet ziek. Die kiezen voor een bepaald leven. En ze valle niemand lastig en ze geven kleur aan alles omdat ze anders zijn.

Toch kies ik voor een mooie vrouw. En zo kiest een homo voor zijn man.

En zo is iedereen gelukkig zoals het hoort.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:09:13 #132
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38516485
Homo's hebben 100 procent recht om dat te zijn, en 100 procent recht om te trouwen. En 100 procent recht om te doen wat ze willen.

En dan mag er geen enkel vooroordeel zijn richting hun adres.

Net zoals ik mag doen wat ik wil. Als ik een harem open met 1000000 vrouwen, dan mag ook niemand commentaar leveren op mij.

Als ik er als man zijnde 1 miljard vrouwen op na doe houden, dan is dat mijn keuze.

En zo mogen homo's ook doen wat ze willen.

Totale vrijheid van keuze.

Als ik God doe uitschelden, dan doe ik dat. Dan is het niet aan God om te zeggen wat ik moet doen.

Lang leve de vrijheid

En fuck Bush

Bush is hier een wandelend grote afwijking, en dan een abnormale slechte afwijking. Een afwijking die niet past in een afwijkende wereld.

Bush is afwijkend, maar dan is Bush zo'n afwijking, dat je kunt zeggen dat die afwijking niet is toegestaan in een gezonde afwijkende wereld.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_38520675
quote:

[..]

één? een hele?

Nou, ik heb er wel meer gehad, maar die zaten er minder mee dan hij. Hij hield het ook angstvallig geheim...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_38521280
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 03:11 schreef HostiMeister het volgende:
ja dat is onnatuurlijk als je het strikt evolutionair neemt...
U bent bioloog? Dan weet je dat het evolutionaire model diversiteit voorspelt. Homosexualiteit is dan allesbehalve onnatuurlijk maar een logisch gevolg.

Homosexualiteit komt bij nogal wat diersoorten voor. Bij hogere diersoorten zoals de mens blijkt het een sociale functie te hebben. Groepsbinding. Niet zo raar. Zelfs in de meest repressieve tijden werden in legers mannenliefde toegestaan. Deels om stoom af te blazen, maar mensen zijn ook meer bereid harder te vechten voor een 'geliefde'. Zo gaat het verhaal. Laat het oorlogsgeweld buiten beschouwing, meer dan 50% van de jongens masturbeert samen. En soms gaat het verder. Homosexualiteit? Het is maar welk etiket je erop plakt.

Mensen zijn verwant aan de Bonobo. Hun sexleven komt het meest overeen met het (ongeremde) sexleven van de menselijke soort, inclusief niet/nauwelijks aanvaarde uitspattingen. Het is dat wij geneigd zijn om in hokjes te denken en dingen te bekijken vanuit cultuurhistorisch oogpunt. Dan krijg je rare opvattingen.
pi_38521738
quote:
Op zondag 4 juni 2006 02:59 schreef Keromane het volgende:
Het is dat wij geneigd zijn om in hokjes te denken en dingen te bekijken vanuit cultuurhistorisch oogpunt. Dan krijg je rare opvattingen.
zelfs wetenschappelijk bewezen normen hoor .. hetero is normaal toch

imo is maar een heel beperkt gedeelte van de mensen idd geboren met een specifieke voorkeur voor het andere/zelfde geslacht, de rest is eigenlijk bisexueel en de voorkeur wordt gevormd aan hand van de sociaal-maatschappelijke structuur van het moment
pleased to meet you
pi_38522312
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 23:04 schreef Dromenvanger het volgende:
En zo is iedereen gelukkig zoals het hoort.
Amen. Vooral dat laatste stuk.
pi_38522897
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 23:09 schreef Dromenvanger het volgende:

En fuck Bush

Bush is hier een wandelend grote afwijking, en dan een abnormale slechte afwijking. Een afwijking die niet past in een afwijkende wereld.

Bush is afwijkend, maar dan is Bush zo'n afwijking, dat je kunt zeggen dat die afwijking niet is toegestaan in een gezonde afwijkende wereld.
lekker on-topic ook he
Gelukkig zonder haar
  zondag 4 juni 2006 @ 11:24:46 #138
97069 NanKing
Builak!
pi_38523989
Lieve Dromenvanger ,

Mag ik aanraden om een blog te starten of om een dagboek te kopen,

Liefs,
NanKing
ijs_beer fan!
  zondag 4 juni 2006 @ 12:20:47 #139
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_38525253
Dromenvanger je blijft me verbazen
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_38525756
quote:
Op zondag 4 juni 2006 02:59 schreef Keromane het volgende:

[..]

U bent bioloog? Dan weet je dat het evolutionaire model diversiteit voorspelt. Homosexualiteit is dan allesbehalve onnatuurlijk maar een logisch gevolg.
Diversiteit die zich voortplant overleeft het, en homo's planten zich doorgaans niet voor.. Evolutionair gezien zijn (of misschien 'waren') homo's gedoemd uit te sterven, maar dat maakt het nog niet tegennatuurlijk. Het zou tegennatuurlijk zijn als je een homo tegenkomt in een periode dat homo's uitgestorven zijn....

Maar goed, afwijkingen van de norm waren toch 'een geschenk van god'? .
  zondag 4 juni 2006 @ 14:21:54 #141
45379 Phooka
not applicable
pi_38528461
Het is natuurlijk. Uiteraard.
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:19 schreef Lkw het volgende:
Of een 'afwijkende haarkleur'.
Dit wordt meer en meer spelen met definities, leidt niet echt ergens toe.
Ik vind dat het zeker wél ergens toe leidt. Mensen die het graag een 'afwijking' noemen, lijken op z'n minst onbewust een negatief waardeoordeel aan homoseksualiteit toe te kennen.
Here we are, Cronenberg Morty! A reality where everyone in the world got genetically Cronenberged. We'll fit right in, Cronenberg Morty. It'll be like we never even left Cronenberg World.
  zondag 4 juni 2006 @ 14:27:13 #142
45379 Phooka
not applicable
pi_38528566
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:43 schreef Autodidact het volgende:
Diversiteit die zich voortplant overleeft het, en homo's planten zich doorgaans niet voor.. Evolutionair gezien zijn (of misschien 'waren') homo's gedoemd uit te sterven, maar dat maakt het nog niet tegennatuurlijk. Het zou tegennatuurlijk zijn als je een homo tegenkomt in een periode dat homo's uitgestorven zijn....
Je kan het ook omdraaien. Áls homoseksualiteit bestaat, dan heeft het zin om te kijken of het een evolutionair voordeel biedt. Bovedien, nu doe je het voorkomen alsof homo's een andere soort zijn dan hetero's, en dat is natuurlijk ook vreemd.
Here we are, Cronenberg Morty! A reality where everyone in the world got genetically Cronenberged. We'll fit right in, Cronenberg Morty. It'll be like we never even left Cronenberg World.
pi_38528632
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:27 schreef Phooka het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien. Áls homoseksualiteit bestaat, dan heeft het zin om te kijken of het een evolutionair voordeel biedt.
Het evolutionaire voordeel zou er alleen zijn als ze zich erna ook voortplanten. Dat gebeurt bij homo's niet.
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:27 schreef Phooka het volgende:
Bovedien, nu doe je het voorkomen alsof homo's een andere soort zijn dan hetero's, en dat is natuurlijk ook vreemd.
Nee, dat doe ik niet. Ze zijn de uitkomst van variatie, net zoals hetero's.
  zondag 4 juni 2006 @ 14:39:33 #144
45379 Phooka
not applicable
pi_38528840
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:30 schreef Autodidact het volgende:

Het evolutionaire voordeel zou er alleen zijn als ze zich erna ook voortplanten. Dat gebeurt bij homo's niet.

Nee, dat doe ik niet. Ze zijn de uitkomst van variatie, net zoals hetero's.
Nee, dat hoeft niet. Er zijn genetische mechanismen voorgesteld waarbij homoseksualiteit één van de mogelijke uitkomsten is. De andere uitkomsten leiden dan tot een grotere overlevingskans van de individuen die drager zijn, maar niet homoseksueel. Vergelijk het met sikkelcelanemie: de mensen met één kopie van het gen zijn meer resistent tegen malaria, maar de situatie van twee kopiën van het gen leidt tot een dodelijke vorm van anemie.
Een enigszins controversieel idee is dat de homo in een sociobiologische context meer voordeel biedt aan een groep als geheel. In veel jager-verzamelaarculturen wordt de homo vaak sjaman/priester, dus iemand die de kennis van vorige generaties bewaard en op die manier leidt tot een extra voordeel voor de groep.

Maar goed, mijn punt is: een evolutionair voordeel hoeft niet per se voor de hand te liggen. Je moet het niet alleen op het niveau van het individu bekijken.
  zondag 4 juni 2006 @ 14:40:17 #145
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38528855
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:19 schreef Lkw het volgende:

[..]

Of een 'afwijkende haarkleur'.
Dit wordt meer en meer spelen met definities, leidt niet echt ergens toe.
dan nog, waar wijkt het vanaf? is het meest voorkomende aspect in een groep meteen de standaard of "het normale"? ik kan die beredenering wel snappen, maar er zijn zooooveel verschillende manieren om een normaliteit en een afwijking te beoordelen dat iedereen wel een of meerdere afwijkingen heeft. en daar komt het punt: waarom maken mensne dan wel een probleem van een seksualiteit dieanders is dan ze grotendeels in hun omgeving als normaal bechouwen en waarom niet als iemand rood haar heeft in vegrelijking met het voor hen normale. en is normaal bij iedereen niet anders e definieren?immers, iets wat je zelf niet kunt ervaren of zelf niet hebt, kan je beschouwen als niet normaal.

en ik vind het erg lachwekkend dat homobashers die in het topic waren alleen maar "ja" of "voortplanting" kunnen roepen en voor de rest het gruwelijk af laten weten op gebied van argumentatie.

maar goed, zou dit ook een rijtje afwijkingen kunnen zijn?
- hebben rood haar
- hebben blond haar (blondines zijn binnen 100 jaar volgens de evolutie weg)
- hebben groene ogen
- hebben van ronde kin (indien spitse kin meest voorkomend of normaal wordt beschouwd)?
- het hebben van een bruine huidskleur
- het hebben van spleetogen
- het hebben van een blanke huidskleur

kleine greep uit een oneindig aantal afwijkingen.... ik ga me dan werkelijk afvragen hoe je in hemelsnaam alleen een mens wilt beoordelen als je het minste geringste al een afwijking gaat noemen.
put
your
clothes
on!
pi_38529047
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:39 schreef Phooka het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet. Er zijn genetische mechanismen voorgesteld waarbij homoseksualiteit één van de mogelijke uitkomsten is. De andere uitkomsten leiden dan tot een grotere overlevingskans van de individuen die drager zijn, maar niet homoseksueel. Vergelijk het met sikkelcelanemie: de mensen met één kopie van het gen zijn meer resistent tegen malaria, maar de situatie van twee kopiën van het gen leidt tot een dodelijke vorm van anemie.
Ik snap dit niet.
quote:
Een enigszins controversieel idee is dat de homo in een sociobiologische context meer voordeel biedt aan een groep als geheel. In veel jager-verzamelaarculturen wordt de homo vaak sjaman/priester, dus iemand die de kennis van vorige generaties bewaard en op die manier leidt tot een extra voordeel voor de groep.
Daar geloof ik niks van, het kan best zijn dat een homo in de groep een voordeeltje biedt voor een bepaalde cultuur, maar als je weet dat homoseksualiteit op de hele planeet voorkomt (en die cultuur niet) biedt één cultuur geen argument..
quote:
Maar goed, mijn punt is: een evolutionair voordeel hoeft niet per se voor de hand te liggen. Je moet het niet alleen op het niveau van het individu bekijken.
Hier ben ik het mee eens. Het zou best kunnen dat een kans van 1 op 10 (of weet ik hoeveel) voordeel biedt voor de overleving van de genen .
pi_38529059
Volgens mij bedoel je met het eerste trouwens mijn laatste stukje .
  zondag 4 juni 2006 @ 14:51:54 #148
45379 Phooka
not applicable
pi_38529155
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:40 schreef Jerruh het volgende:

...
Precies. Ik vraag me soms wel eens af waarom zoveel hetero's (die niet behept zijn met een ballast aan religieuze kennis die homoseksualiteit misschien wel, misschien niet echt veroordeelt, of behept zijn met een sterke onzekerheid over hun eigen seksualiteit omdat ze nog aan hun eerste relaie moeten beginnen, etc.) het nodig vinden om te denken in termen van afwijking. Wat ik eerder lees over "het is puur wiskundig" is lariekoek - ik moet de Jan Modaal nog tegenkomen die alles "puur wiskundig" beredeneert...
  zondag 4 juni 2006 @ 14:57:00 #149
45379 Phooka
not applicable
pi_38529324
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:48 schreef Autodidact het volgende:

Ik snap dit niet.

Daar geloof ik niks van, het kan best zijn dat een homo in de groep een voordeeltje biedt voor een bepaalde cultuur, maar als je weet dat homoseksualiteit op de hele planeet voorkomt (en die cultuur niet) biedt één cultuur geen argument..

Hier ben ik het mee eens. Het zou best kunnen dat een kans van 1 op 10 (of weet ik hoeveel) voordeel biedt voor de overleving van de genen .
In dat geval stel ik voor om meer over evolutie te lezen.

Over het tweede punt: je hóeft het ook niet te geloven; het is zoals gezegd een controversieel idee waar een aantal aanwijzingen voor zijn. Ik plaatste dat idee omdat ik het eens gelezen heb, en omdat ik die theorie erg interessant vind, omdat het sociobiologische aspecten bij de evolutie betrekt. Ik wil er overigens wel op wijzen dat men aanneemt dat alle mensen (in de oertijd) in stammen van jager-verzamelaars hebben geleefd, en wel zolang, dat evolutie een merkbaar effect heeft kunnen uitoefenen.
  zondag 4 juni 2006 @ 15:09:37 #150
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38529737
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:51 schreef Phooka het volgende:

[..]

Precies. Ik vraag me soms wel eens af waarom zoveel hetero's (die niet behept zijn met een ballast aan religieuze kennis die homoseksualiteit misschien wel, misschien niet echt veroordeelt, of behept zijn met een sterke onzekerheid over hun eigen seksualiteit omdat ze nog aan hun eerste relaie moeten beginnen, etc.) het nodig vinden om te denken in termen van afwijking. Wat ik eerder lees over "het is puur wiskundig" is lariekoek - ik moet de Jan Modaal nog tegenkomen die alles "puur wiskundig" beredeneert...
laat ik het zo zeggen: voor mij is homoseksualiteit geen afwijking, ik leef perfect, ben gezond, heb goeie vrienden, kan me gerust voortplanten (mijn sperma etc. werkt prima hoor...) als ik wil, ik zie het probleem niet. het enige nadeel wat homoseksualiteit heeft is het feit dat de maatschappij het nog niet helemaal heeft geaccepteerd, voor de rest ben ik net zoals iedereen. dat vergeten velen nog maar even voor het gemak: ik ben gewoon een gezond mens, ik word alleen knalverliefd op een jongen. als dat element er voor moet zorgen, dat ene element, dat mensen meteen op me kotsen, me als ketter zien of me zien als een foutje van de natuur, dan is dat niet mijn probleem meer.

nogmaals kort gezegd: ik functioneer gewoon als elk ander in de maatschappij, in het leven, in mijn omgeving etc. het enige dat dat functioneren kan belemmeren zijn mensen die daadkrachtig tegen mijn functioneren zijn omdat het hen niet zindt .
put
your
clothes
on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')