abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38502649
Is het niet onnatuurlijk om telkens dit soort discussies te houden ?
Gelukkig zonder haar
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:10:52 #77
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38502853
Over afwijking, ik heb een afwijking in de hersens dus

Nee zonder gein, mijn hersens zijn niet normaal. Maar dat maakt mij wel uniek in mijn soort.

Ze noemen het ziekte wat ik heb, maar het is gewoon niet zo. Het is geen ziekte. Ik ben gewoon anders.

Ik ben dus hetero maar heb gewoon andere hersens, stoffen teveel en te weinig. Kun je ook als afwijking zien maar ik kan er makkelijk mee leven en het is juist beter leven ermee.

Maar een afwijking, zijn we niet allemaal afwijkingen van de norm??? Geen enkel mens is hetzelfde, we hebben allemaal andere DNA-profielen en ga zo door. We zijn allemaal een afwijking omdat er alleen maar afwijkingen bestaan.

En ik denk dat het goed is dat er zoveel afwijkingen bestaan.

Zo hou je het ook interessant, als iedereen hetzelfde zou zijn, dan zou het hier een dooie boel worden.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_38502903
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Over afwijking, ik heb een afwijking in de hersens dus

Nee zonder gein, mijn hersens zijn niet normaal. Maar dat maakt mij wel uniek in mijn soort.

Ze noemen het ziekte wat ik heb, maar het is gewoon niet zo. Het is geen ziekte. Ik ben gewoon anders.

Ik ben dus hetero maar heb gewoon andere hersens, stoffen teveel en te weinig. Kun je ook als afwijking zien maar ik kan er makkelijk mee leven en het is juist beter leven ermee.

Maar een afwijking, zijn we niet allemaal afwijkingen van de norm??? Geen enkel mens is hetzelfde, we hebben allemaal andere DNA-profielen en ga zo door. We zijn allemaal een afwijking omdat er alleen maar afwijkingen bestaan.

Zo hou je het ook interessant, als iedereen hetzelfde zou zijn, dan zou het hier een dooie boel worden.
Klopt.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_38502932
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:57 schreef pmb_rug het volgende:
zie onderschrift

genant werkelijk.
enkeltje Marokko zeg ik.
ja hoor .. en nu ga je me vertellen dat de kerk wel staat te jubelen over de evolutietheorie en homo's niet vies vindt, dat sex niet alleen binnen het huwelijk dient te gebeuren en dat het gebruik van de pil en het condoom aangeraden wordt .. en het verhaal van sodom en gommorhae (of hoe je het speld) staat ook niet in de bijbel ..
nee de kerk heeft de wetenschap die niet strookte met hun godsdienstige overtuiging altijd met open armen ontvangen ..
pleased to meet you
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:18:39 #80
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_38503042
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:13 schreef djenneke het volgende:

[..]

Klopt.
Nee, klopt niet.
Er bestaan wel degelijk afwijkingen. Een albino bijvoorbeeld is niet even normaal als een niet-albino. Het is simpelweg een afwijking van wat te doen gebruikelijk is.

Dit ontkennen is typisch van deze tijd waarin je dingen niet meer bij de naam mag noemen.
Stop the world, I want to get out.
pi_38503412
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

ja, goed, daar heb je gelijk in.
maar homosexualiteit is toch écht een afwijking als je kijkt naar het doel van het leven: voortplanting.
Dat weet je niet. Ik kan wel een scenario in denken waarbij homoseksualiteit, aseksualiteit of onvruchtbaarheid juist de soort in stand houdt: het helpt tegen overbevolking.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:34:29 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_38503413
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:57 schreef OldJeller het volgende:
Bij vele homosexuele geiten of wat waren het, schapen, was wel een afwijking in de hersenen op dezelfde plaats aangetroffen.
Afwijking.
Nee, niet natuurlijk.
Mijn hersenen wijken op specifieke punten ook af van die van jou. Nu is de vraag, wie van ons is onnatuurlijk?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_38503445
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:18 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nee, klopt niet.
Er bestaan wel degelijk afwijkingen. Een albino bijvoorbeeld is niet even normaal als een niet-albino. Het is simpelweg een afwijking van wat te doen gebruikelijk is.

Dit ontkennen is typisch van deze tijd waarin je dingen niet meer bij de naam mag noemen.
Er bestaan inderdaad wel degelijk afwijkingen, alleen bestaat er niets wat "normaal" is.

Immers, de motor van de evolutie is het krijgen van kinderen met afwijkingen.
pi_38503449
Waarom kan een afwijking niet natuurlijk zijn?

Het syndroom van Down is ook een afwijking, maar wel natuurlijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_38503521
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:57 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

zie onderschrift

genant werkelijk.
enkeltje Marokko zeg ik.
pmb_rug, mag ik je een tip geven? Leg eens uit wat de ander verkeerd doet in z'n post, in plaats van steeds zo hoog van de toren te blazen.
pi_38503580
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:18 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nee, klopt niet.

Ik bedoel dan ook eigenlijk alleen dit deel:
quote:

pi_38503596
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:35 schreef Biancavia het volgende:
Waarom kan een afwijking niet natuurlijk zijn?

Het syndroom van Down is ook een afwijking, maar wel natuurlijk.
Inderdaad. Ik zie niet in wat er onnatuurlijk is aan afwijkingen.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:44:56 #88
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_38503606
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:35 schreef MrBean het volgende:

[..]

Er bestaan inderdaad wel degelijk afwijkingen, alleen bestaat er niets wat "normaal" is.

Immers, de motor van de evolutie is het krijgen van kinderen met afwijkingen.
Dat zijn twee verschillende dingen.

Variatie op een thema is idd de motor achter de evolutie. En als de evolutie slaagt, dan verschuift de plaats van dat thema steeds.

Maar 'normaal' betekent niets anders dan 'gewoon' of 'meest voorkomend'. Ik begrijp alle heisa hierover niet. Een koeienuier met 4 spenen is normaal, eentje met 3 of 5 spenen is niet normaal. Simpel. Mensen die zich verzetten tegen de term 'normaal' doen dat omdat ze zelf een waardeoordeel aan het begrip hangen, maar waarom zou je dat doen?
pi_38503663
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:44 schreef Lkw het volgende:

[..]

Variatie op een thema is idd de motor achter de evolutie. En als de evolutie slaagt, dan verschuift de plaats van dat thema steeds.

Maar 'normaal' betekent niets anders dan 'gewoon' of 'meest voorkomend'. Ik begrijp alle heisa hierover niet. Een koeienuier met 4 spenen is normaal, eentje met 3 of 5 spenen is niet normaal. Simpel. Mensen die zich verzetten tegen de term 'normaal' doen dat omdat ze zelf een waardeoordeel aan het begrip hangen, maar waarom zou je dat doen?
Dat probeer ik nou ook al de hele tijd te zeggen, maar het wil me maar niet goed lukken
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:47:56 #90
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_38503668
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:43 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik bedoel dan ook eigenlijk alleen dit deel:
[..]
Daar ben ik het zeker ook mee eens
pi_38503702
Als iets niet normaal is, zoals een kind met het syndroom van Down, dan is het een afwijking.
Maar het is nog wel natuurlijk.

Een natuurlijke abnormaliteit.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_38503742
WTF, is er een bericht van mij gewist?

edit: oh nee toch niet
pi_38503818
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:44 schreef Lkw het volgende:

[..]

Omdat 'normaal' subjectief is.

Als ik opgegroeid was in een land waar de koeien minder spenen hebben, dan vind ik dat normaal.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:11:40 #94
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_38504141
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:55 schreef MrBean het volgende:

[..]

Omdat 'normaal' subjectief is.

Als ik opgegroeid was in een land waar de koeien minder spenen hebben, dan vind ik dat normaal.
Zo'n land bestaat niet. Dus zijn 4 spenen aan een koeienuier normaal. Net zoals niet-albino's normaler zijn dan albino's. Verder zijn auto's met 4 wielen normaler dan met 3. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Jouw stelling over subjectiviteit gaat alleen op voor kleine subgroepjes. In een homocafé zal het idd normaler zijn als je homo bent. Op de hartafdeling van een ziekenhuis is het abnormaal als je een gezond zelfstandig werkend hart hebt. Ben je lid van een Club voor Lange Mensen, is het erg abnormaal als je korter dan 1 meter 80 bent.

Wat het meest voorkomt, is normaal. Variaties daarop die (veel) minder vaak voorkomen, heten afwijkingen. Deze zaken kun je gewoon meten. Heeft niets met subjectiviteit te maken noch met een waardeoordeel.

Maar net als met alles wat je wetenschappelijk probeert vast te stellen, moet je die meting natuurlijk wel doen onder een zo representatief mogelijke groep. Als je dát doet, is er niets subjectiefs aan het begrip 'normaal'.
pi_38504196
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:11 schreef Lkw het volgende:

[..]

Zo'n land bestaat niet. Dus zijn 4 spenen aan een koeienuier normaal. Net zoals niet-albino's normaler zijn dan albino's. Verder zijn auto's met 4 wielen normaler dan met 3. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Jouw stelling over subjectiviteit gaat alleen op voor kleine subgroepjes. In een homocafé zal het idd normaler zijn als je homo bent. Op de hartafdeling van een ziekenhuis is het abnormaal als je een gezond zelfstandig werkend hart hebt. Ben je lid van een Club voor Lange Mensen, is het erg abnormaal als je korter dan 1 meter 80 bent.

Wat het meest voorkomt, is normaal. Variaties daarop die (veel) minder vaak voorkomen, heten afwijkingen. Deze zaken kun je gewoon meten. Heeft niets met subjectiviteit te maken noch met een waardeoordeel.

Maar net als met alles wat je wetenschappelijk probeert vast te stellen, moet je die meting natuurlijk wel doen onder een zo representatief mogelijke groep. Als je dát doet, is er niets subjectiefs aan het begrip 'normaal'.
Waar trek je de grens dan? Wanneer is iets abnormaal en wanneer is iets normaal?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:25:44 #96
9902 Lestat
the vampire...
pi_38504409
Eh...ik heb het vraagstuk allang opgelost hoor, check mijn post van 8.46
slotje!
Memento Mori
pi_38504518
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 08:46 schreef Lestat het volgende:
Het is niet onnatuurlijk, maar wel abnormaal.
Nou, wat een oplossing.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:46:40 #98
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_38504891
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:14 schreef MrBean het volgende:

[..]

Waar trek je de grens dan? Wanneer is iets abnormaal en wanneer is iets normaal?
In aanvulling op wat hier al eerder over gezegd is, zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/Normale_verdeling

Verder hoeft er tussen normaal en abnormaal niet altijd een keiharde grens te lopen. Hoe hard die grens is hangt oa af van hoe groot de groep is die afwijkt.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:54:29 #99
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_38505031
Dat wiskundige is dus iets waar ik totaal niks mee kan. Ik snap het niet, en daardoor kan ik ook het hele toepassen op deze kwestie niet begrijpen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:05:45 #100
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_38505246
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat wiskundige is dus iets waar ik totaal niks mee kan. Ik snap het niet, en daardoor kan ik ook het hele toepassen op deze kwestie niet begrijpen.
Ik snap er ook lang niet alles van

Maar het geeft wel weer dat je verschillend tegen het begrip 'normaal' aan kunt kijken. Je kunt het doen in de zin van 'meest voorkomend' (statistische benadering dus) of je kunt het zien als een waardeoordeel ('doe toch eens normaal!'). Volgens mij is de meest zuivere benadering de eerste.

Verder is iets dat afwijkt of abnormaal is niet per definitie onnatuurlijk. Sterker nog, volgens mij is er helemaal geen verband tussen die twee.

Homoseksualiteit is volgens mij dus niet normaal, want een afwijking van wat het meest voorkomt, maar wel natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')