Please tell us more dr. science.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 02:49 schreef SnowcreaM het volgende:
Het is natuurlijk onmogelijk voor de homostellen om jongen te krijgen.
homosexuele eendenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 03:05 schreef MOD het volgende:
Wat zou er onnatuurlijk aan moeten zijn?
Necrofilie onder homosexuele eenden bestaat ook is onlangs onderzocht.
Misschien, maar misschien ook niet.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 03:11 schreef HostiMeister het volgende:
ja dat is onnatuurlijk als je het strikt evolutionair neemt...
misschien is het ook dat sommige homo en bi mannen beter scoren bij vrouwenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 03:17 schreef Lkw het volgende:
[..]
Misschien, maar misschien ook niet.
Stel nou dat homo's bijvoorbeeld beter blijken te zijn in het entertainen dan hun soortgenoten. Dan zou dat hun rol kunnen zijn binnen een gemeenschap. Waardoor ze - door ontspanning te bieden - wel degelijk meehelpen aan het voortbestaan van die gemeenschap. En dus indirect ook aan het evolueren van een bepaalde soort.
Maar goed, puur letterlijk gezien ben ik het wel met je eens.
Als ik de inhoud van je post zie én je username, zou ik bijna denken dat je zo'n macho bent die ik hierboven bedoelquote:
ik denk dat ik me hier bij aansluit.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 08:46 schreef Lestat het volgende:
Het is niet onnatuurlijk, maar wel abnormaal.
Noem nog eens een voorbeeld als je wilt?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:35 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik denk dat ik me hier bij aansluit.
zoals zoveel abnormale dingen toch 'natuurlijk' zijn. de natuur kent veel afwijkingen.
Alleen is die keuze al voor de bevruchting gemaakt.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:16 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik denk dat het een keuze is.
Je kiest daarvoor of je kiest niet daarvoor.
Whehe!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 03:17 schreef Lkw het volgende:
[..]
Stel nou dat homo's bijvoorbeeld beter blijken te zijn in het entertainen dan hun soortgenoten.
Ik heb ooit een collega gehad die homo was. Als hij had kunnen kiezen, was hij toch mooi hetero geweest...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:16 schreef Dromenvanger het volgende:
Bedoelt ie met die opmerking niet dat je ervoor kunt kiezen of je homoseksualiteit onnatuurlijk vindt of niet?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:36 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb ooit een collega gehad die homo was. Als hij had kunnen kiezen, was hij toch mooi hetero geweest...
Nee, hij wilde graag hetero zijn. Hij kon niet zo goed omgaan met de reacties in zijn omgeving.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:38 schreef Natalie het volgende:
[..]
Bedoelt ie met die opmerking niet dat je ervoor kunt kiezen of je homoseksualiteit onnatuurlijk vindt of niet?
is het 'logisch' dat een mannetje op een mannetje valt?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:27 schreef NanKing het volgende:
[..]
Noem nog eens een voorbeeld als je wilt?
Misschien lijken sommige dingen in de natuur wel afwijkingen maar het lijkt me niet logisch als de natuur expres fouten in haarzelf programmeert.
Het is dan misschien maatschappelijk abnormaal maar dat is natuurlijk ontzettend subjectief.
Er wordt hier ernstig langs elkaar heen gepraat.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:40 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, hij wilde graag hetero zijn. Hij kon niet zo goed omgaan met de reacties in zijn omgeving.
Hij had liever op vrouwen gevallen, maar ja, dat was simpelweg niet het geval.
Inderdaadquote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:21 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Alleen is die keuze al voor de bevruchting gemaakt.
Eh, is dit niet een beetje offtopic?quote:
Nee, juist niet.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:46 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Eh, is dit niet een beetje offtopic?
Dat is typisch dromenvangerquote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:46 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Eh, is dit niet een beetje offtopic?
Ja, zolang het over homoseksualiteit blijft gaan wel, maar om nou religie, en leven en dood erbij te pakken...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:48 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, juist niet.
Het gaat erover of homoseksualiteit natuurlijk is. Is het aangeboren, of is het een keuze?
Of is het een onbewuste keuze?
Ik vind het logisch als een mannetje op een mannetje valt ik zie absoluut niet in wat hier inlogisch aan in.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:40 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
is het 'logisch' dat een mannetje op een mannetje valt?
wat is logisch?
maar goed, ik geloof in de zondeval en de imperfectie die daaruit voort is gekomen.
als 95% van de bevolking een eigenschap heeft vind ik dat 'normaal', het is geen waarde oordeel.
Ja, of misschien is bovenstaande wel totale onzin, wie weet?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:43 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad
Misschien kies je als kind zelf je ouders uit, dat je al van te voren kiest waar je terecht komt als kind. Dat je van te voren al je hele leven gekozen hebt.
Dat het een keuze is het leven, dat mensen kiezen om te leven.
En dan is het ook zo dat mensen kiezen hoe ze leven. Vrije keuze.
Pure vrije keuze.
Als mensen kiezen om te leven, is het wel raar dat sommigen daarna de keuze maken om zichzelf dood te maken. Eerst kiezen ze voor een leven dat ze van te voren bepalen, en daarna hebben ze geen zin meer erin
Maar toch mooi dat je als mens vrij kunt kiezen, dat is nog niet overal het geval. Maar goed. Je kiest dus.
Hoewel ik nu afvraag of de Joden dan gekozen hebben, de Joden toen hebben gekozen maar zijn wel massaal vermoord in die tijd. Of is het dan zo dat er een foutje zat in hun leven?
Dat het niet te overzien was?
En dan is Jood zijn helemaal niet erg. Maar als je kiest voor een bepaald leven, dan is het toch raar dat je vermoord wordt in dat leven?
In principe zou je niet vermoord mogen worden, en zou je ook niet ziek mogen worden.
Of is er ook voor die ziekte gekozen als je kanker krijgt? Kies je voor een ziekte?
Dat is imho geen geldige reden om te zeggen dat het geen keuze is. Mensen maken het zichzelf soms erg moeilijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:50 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, zolang het over homoseksualiteit blijft gaan wel, maar om nou religie, en leven en dood erbij te pakken...
Ik denk niet dat homoseksualiteit een keuze is. Want waarom zouden (bijvoorbeeld) Moslims er dan voor kiezen om homoseksueel te zijn, als ze weten dat het een zonde is, en een grote kans heeft om niet geaccepteerd te worden door de omgeving (of zelfs door de persoon zelf)?
Normaal is alles wat volgens de norm is, en wie bepaalt de norm? De massa. Als iets abnormaal is, dan is het dus niet binnen de norm, en dus ook minder geaccepteerd.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:51 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik vind het logisch als een mannetje op een mannetje valt ik zie absoluut niet in wat hier inlogisch aan in.
Ik geloof niet in de zondeval en geloof ook niet dat de natuur impefecties heeft, alles is er zo in geprogrammeerd dat het een rede heeft.
En normaal zijn vind ik wel een waardeoordeel, er dingen die 95% van de bevolking heeft of denkt maar imho niet normaal is.
Ja klopt. Ik bedoel eigenlijk over dromenvanger met zijn opmerking:quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:42 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Er wordt hier ernstig langs elkaar heen gepraat.
Niet bedoelde of je als persoon zelf bepaalt of je homoseksualiteit onnatuurlijk vindt of niet. Dat bleek achteraf niet, zie ik nu we verder zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:16 schreef Dromenvanger het volgende:
Je moet wel in absolute bewustzijn leven wil je, je leven zo leiden.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Kiezen of krijgen.
Sowieso is dat een interessante discussie.
Kies je of krijg je.
Ik kies voor kiezen. Als ik kies dan bepaal ik wat ik doe. Als ik krijg ben ik slachtoffer van het geschenk.
Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken, daar ben ik het dus niet mee eens.
Als ik een cadeau krijg waar ik totaal niets mee kan, dan geef ik het weg of gaat het naar het grof-vuil.
Ik ga toch niet een lelijk schilderij ophangen in huis??? Slaat toch nergens op.
Sommige spreekwoorden slaan echt kant nog wal. Maar zo zijn er meer zaken die niet kloppen.
Kiezen voor iets of krijgen van iets. Al voor je geboorte kiezen dat je levend gaat zijn, al voor je geboorte kiezen hoe je leven gaat zijn. En tijden het leven zelf alle keuze's maken met totale vrijheid.
Evolutie heeft geen doel, het is enkel een mechanisme gegeven voortplanting. Als er geen voortplanting is, no biggie.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 03:11 schreef HostiMeister het volgende:
ja dat is onnatuurlijk als je het strikt evolutionair neemt...
Ook dat wat "fout" gaat in de natuur, is nog niet onnatuurlijk. Het is niet gemanipuleerd... Het is slechts een afwijking te noemen, omdat het differentieert van de norm.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Juist dat bij dieren voorkomt laat zien dat het geen vrije keuze is. Er zit dus iets mis in de hersenen en dus is het onnatuurlijk, het is een afwijking
Ja dat klopt wel. Zelf bedoelde ik de normaal, als wiskundige (volgens van dale: meteorologische) grootheid die een correlatie aangeeft. Als je normaal als uiting van een norm ziet, heb je gelijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Normaal is alles wat volgens de norm is, en wie bepaalt de norm? De massa. Als iets abnormaal is, dan is het dus niet binnen de norm, en dus ook minder geaccepteerd.
ja maar wat is de norm .. rood, blond, bruin, zwart, blauwe/groene/bruine ogen, mannetje vrouwtje groot klein ?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:58 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ook dat wat "fout" gaat in de natuur, is nog niet onnatuurlijk. Het is niet gemanipuleerd... Het is slechts een afwijking te noemen, omdat het differentieert van de norm.
Als je iets van evolutie wist, zou je dit heel heel stom vinden klinken.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Juist dat bij dieren voorkomt laat zien dat het geen vrije keuze is. Er zit dus iets mis in de hersenen en dus is het onnatuurlijk, het is een afwijking
Gezien de zaken die je nu opnoemt redelijk verdeeld zijn, is daar geen norm in te onderscheiden.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:00 schreef moussie het volgende:
[..]
ja maar wat is de norm .. rood, blond, bruin, zwart, blauwe/groene/bruine ogen, mannetje vrouwtje groot klein ?
leg het dan eens even uit, evolutie-expert.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je iets van evolutie wist, zou je dit heel heel stom vinden klinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |