abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38501346
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:01 schreef djenneke het volgende:

[..]

Gezien de zaken die je nu opnoemt redelijk verdeeld zijn, is daar geen norm in te onderscheiden.
en da's dus wat ik bedoel .. variatie .. en homo zijn is daar een onderdeel van
pleased to meet you
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:06:16 #52
8369 speknek
Another day another slay
pi_38501377
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:03 schreef __Saviour__ het volgende:
leg het dan eens even uit, evolutie-expert.
Omdat we allemaal een grote afwijking zijn. Om het maar in een bijzonder populaire tegeltjeswijsheid te verpakken: iedereen is uniek.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_38501409
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:04 schreef moussie het volgende:

[..]

en da's dus wat ik bedoel .. variatie .. en homo zijn is daar een onderdeel van
Dat ben ik met je eens. Het woord afwijking bevalt mij ook niet. Maar puur logisch gezien, zonder er een waarde oordeel aan te verbinden, is het dat wel.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  Donald Duck held zaterdag 3 juni 2006 @ 13:07:31 #54
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_38501412
quote:
Omdat we allemaal een grote afwijking zijn. Om het maar in een bijzonder populaire tegeltjeswijsheid te verpakken: iedereen is uniek.
ja, goed, daar heb je gelijk in.
maar homosexualiteit is toch écht een afwijking als je kijkt naar het doel van het leven: voortplanting.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:08:57 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_38501447
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:07 schreef __Saviour__ het volgende:
ja, goed, daar heb je gelijk in.
maar homosexualiteit is toch écht een afwijking als je kijkt naar het doel van het leven: voortplanting.
Wie zegt dat voortplanting het doel van het leven is?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_38501469
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:08 schreef speknek het volgende:
Wie zegt dat voortplanting het doel van het leven is?
God. .
  Donald Duck held zaterdag 3 juni 2006 @ 13:10:34 #57
46149 __Saviour__
pi_38501488
Dat is gewoon zo, omdat het leven anders uitsterft. voortplanting is zelfbehoud van het leven. zelfs de meest primitieve levensvorm heeft de behoefte om zich voort te planten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:12:31 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_38501532
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:09 schreef Modus het volgende:
God. .
Dan is het ongoddelijk, niet onnatuurlijk .
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is gewoon zo, omdat het leven anders uitsterft. voortplanting is zelfbehoud van het leven. zelfs de meest primitieve levensvorm heeft de behoefte om zich voort te planten.
Dat is het logische resultaat van de evolutionaire geschiedenis, niet het doel.
pi_38501613
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:07 schreef djenneke het volgende:
Dat ben ik met je eens. Het woord afwijking bevalt mij ook niet. Maar puur logisch gezien, zonder er een waarde oordeel aan te verbinden, is het dat wel.
alleen als je je eigen "normaliteit" als uitgangspunt neemt .. en dan is alles wat anders is dan jij/jouw gorepje een afwijking ..
of te wel, het is een maatschappelijk-sociaal oordeel gebaseerd op jezelf, niet op de natuur
pleased to meet you
  Donald Duck held zaterdag 3 juni 2006 @ 13:16:21 #60
46149 __Saviour__
pi_38501614
quote:
Dat is het logische resultaat van de evolutionaire geschiedenis, niet het doel.
andersom juist. evolutie is het resultaat van voortplanting.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_38501653
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:16 schreef moussie het volgende:

[..]

alleen als je je eigen "normaliteit" als uitgangspunt neemt .. en dan is alles wat anders is dan jij/jouw gorepje een afwijking ..
of te wel, het is een maatschappelijk-sociaal oordeel gebaseerd op jezelf, niet op de natuur
Nee, nu verbind je er toch een waarde oordeel aan. De norm is dat wat valt binnen de normale verdeling. Puur wiskundig gezien, is homoseksualiteit daarmee een afwijking. Het heeft niets met mijn eigen voorkeuren te maken.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:18:44 #62
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_38501668
Maar wat valt er wél binnen de wiskundige norm?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_38501682
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar wat valt er wél binnen de wiskundige norm?
Ga eens googlen op normale verdeling zou ik zeggen.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:20:16 #64
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_38501703
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

(Daar snap ik niks van )
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_38501722
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

Oeh, oeh, ik weet ook iets intelligents!

Let op:

Standaarddeviatie.

Dat was het!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_38501843
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:18 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee, nu verbind je er toch een waarde oordeel aan. De norm is dat wat valt binnen de normale verdeling. Puur wiskundig gezien, is homoseksualiteit daarmee een afwijking. Het heeft niets met mijn eigen voorkeuren te maken.
uhm, maar nu bevestig je wat ik zeg .. dat is de norm die wij in deze groep hebben gekozen als zijnde normaal ..
maar klopt dat "wiskundige" uitgangspunt wel .. hoe zouden de oude grieken daarover denken, voor die was homosexualiteit de normaalste zaak van de wereld ?
pleased to meet you
pi_38501932
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:26 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm, maar nu bevestig je wat ik zeg .. dat is de norm die wij in deze groep hebben gekozen als zijnde normaal ..
maar klopt dat "wiskundige" uitgangspunt wel .. hoe zouden de oude grieken daarover denken, voor die was homosexualiteit de normaalste zaak van de wereld ?
Die hebben wij niet gekozen. Als je dat kiezen zou vinden, dan zeg je in feite dat iemand kiest om homoseksueel te zijn. Ik zal het simpeler zeggen: veruit de meeste mensen zijn heteroseksueel. Veruit de meeste dieren zijn heteroseksueel. Het is de macht van de meerderheid. De meerderheid is wiskundig gezien de norm. Jij maakt daar iets negatiefs van. Want oeh, afwijking is een negatief woord. Ik vind homoseksualiteit de normaalste zaak van de wereld. Maar het is niet standaard. Het komt minder vaak voor dan heteroseksualiteit. Dat zijn voor zover wij weten de feiten.
pi_38501943
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:20 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oeh, oeh, ik weet ook iets intelligents!

Let op:

Standaarddeviatie.

Dat was het!
iq +10
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:35:19 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_38502078
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:16 schreef __Saviour__ het volgende:
andersom juist. evolutie is het resultaat van voortplanting.
Nou nee, evolutie is puur een mechanisme, maar ik snap wel wat je bedoelt.
Ik had het echter over de drijfveer van wezens om zich voort te planten, dat natuurlijke instinct. Dat komt omdat populaties die dat hebben waarschijnlijk eerder succesvol worden dan populaties die dat niet hebben. Dat zegt nog helemaal niets over een doel an sich.
pi_38502279
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:29 schreef djenneke het volgende:
Die hebben wij niet gekozen. Als je dat kiezen zou vinden, dan zeg je in feite dat iemand kiest om homoseksueel te zijn. Ik zal het simpeler zeggen: veruit de meeste mensen zijn heteroseksueel. Veruit de meeste dieren zijn heteroseksueel. Het is de macht van de meerderheid. De meerderheid is wiskundig gezien de norm. Jij maakt daar iets negatiefs van. Want oeh, afwijking is een negatief woord. Ik vind homoseksualiteit de normaalste zaak van de wereld. Maar het is niet standaard. Het komt minder vaak voor dan heteroseksualiteit. Dat zijn voor zover wij weten de feiten.
uhm .. dat durf ik dus in twijfel te trekken, zoals gezegd, als de oude grieken zo'n schaal hadden opgesteld zou die er anders uitzien omdat hun wereld er anders uitzag .. die zouden nooit heterosexualiteit als basisnorm hebben genomen maar eerder bi-sexualiteit (ik zeg maar iets) ..
wij waren op het moment dat wij deze "norm" aan het opstellen waren al beïnvloed door de nogal strikte denkbeelden uit de kerkelijke hoek ?

ik moet er niet aan denken, ze verslikken zich al in de evolutietheorie, en sexualitiet alleen in het huwelijk en ter voortplanting .. en dan kom je met een basisnorm van latente bi-sexualiteit .. lol
pleased to meet you
pi_38502329
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou nee, evolutie is puur een mechanisme, maar ik snap wel wat je bedoelt.
Ik had het echter over de drijfveer van wezens om zich voort te planten, dat natuurlijke instinct. Dat komt omdat populaties die dat hebben waarschijnlijk eerder succesvol worden dan populaties die dat niet hebben. Dat zegt nog helemaal niets over een doel an sich.
je sexueele voorkeur heeft toch niets te maken met je mogelijkheid om je voort te planten .. ik ken genoeg homo's m/v die voor ze uit de kast durfden te komen een "normaal" gezin met kinderen hadden
pleased to meet you
pi_38502517
Ik denk dat het zeker onnatuurlijk is, het heeft geen enkel nut. Dat wil niet meteen zeggen dat het verkeerd is.
pi_38502541
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:44 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. dat durf ik dus in twijfel te trekken, zoals gezegd, als de oude grieken zo'n schaal hadden opgesteld zou die er anders uitzien omdat hun wereld er anders uitzag .. die zouden nooit heterosexualiteit als basisnorm hebben genomen maar eerder bi-sexualiteit (ik zeg maar iets) ..
wij waren op het moment dat wij deze "norm" aan het opstellen waren al beïnvloed door de nogal strikte denkbeelden uit de kerkelijke hoek ?

ik moet er niet aan denken, ze verslikken zich al in de evolutietheorie, en sexualitiet alleen in het huwelijk en ter voortplanting .. en dan kom je met een basisnorm van latente bi-sexualiteit .. lol
Wij stellen niets op. Het is momenteel zo.

Dat dat vroeger wellicht anders was, zal best. Ik denk niet dat we nu nog na kunnen gaan wat toen de norm bepaalde, nog de afwijkingen daarvan.
pi_38502569
Bij vele homosexuele geiten of wat waren het, schapen, was wel een afwijking in de hersenen op dezelfde plaats aangetroffen.
Afwijking.
Nee, niet natuurlijk.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:57:43 #75
124377 pmb_rug
salvation received
pi_38502578
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:44 schreef moussie het volgende:
zie onderschrift

genant werkelijk.
enkeltje Marokko zeg ik.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')