abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38479355
Welke bands trekken/trokken volle zalen, hoewel hun muziek eigenlijk niet om aan te horen is? Welke bands duiken om onbegrijpelijke redenen in elke top-zoveel allertijden op? Van welke bands zijn we het zat dat ze steeds maar weer door iedereen de hemel ingeprezen worden?

Kortom: welke bands (of artiesten) worden nou echt overschat?

In dit toernooi komen we uiteindelijk uit op de band (of artiest) die volgens de bezoekers van het muziekforum de meest overschatte band allertijden is.

Vorige topics:
Tournament: Meest overschatte band allertijden: nominaties
Tournament: Meest overschatte band allertijden: Ronde 1
Tournament: Meest overschatte band allertijden: Ronde 2
Tournament: Meest overschatte band allertijden: Ronde 3
Tournament: Meest overschatte band allertijden: Ronde 4
Tournament: Meest overschatte band allertijden: Ronde 5

En we zijn inmiddels alweer aangeland bij de finale!

Het principe is nu wel bekend denk ik: stemmen kan door de meest overschatte band/artiest vet te maken of de andere weg te halen, maar als je een creatievere manier weet om je keuze duidelijk te maken mag dat natuurlijk ook

Dubbele stemmen tellen nog steeds niet mee en als je een leuke motivatie voor je keuze hebt mag je die met iedereen delen

Stemmen kan tot vrijdag 9 juni
pi_38479411
* De Finale

Onze eerste finalist is DJ Tiësto

Tiësto (Tijs Verwest), drie keer verkozen tot beste DJ ter wereld, was zowel de eerste DJ die in z'n eentje een stadionconcert gaf als de eerste DJ die de Olympische Spelen mocht openen. Zijn grote internationale succes heeft hem een koninklijke onderscheiding en een 40e plaats in de verkiezing van de grootste Nederlanders allertijden opgeleverd.

In eerdere rondes versloeg hij:
  • Foreigner/The Doors (66-25/7)
  • Bryan Adams (20-37)
  • Linkin Park (43-26)
  • Bløf (32-15)
  • G-Unit (21-9)

zijn tegenstander in de finale is Kane

Deze Haagse band, die sinds 1998 actief is, heeft inmiddels al zo'n beetje alle prijzen en awards ontvangen die er in Nederland te winnen zijn en heeft daarbij 2 nummer 1 hits gescoord. Ook in België doet het collectief rond Dinand Woesthoff het vrij goed, maar de rest van het buitenland blijft vooralsnog op hun verlanglijstje staan.

Tot nu toe hebben ze in dit toernooi de volgende bands verslagen:
  • The Beach Boys (10-98)
  • Metallica (9-49)
  • Coldplay (46-22)
  • Limp Bizkit (39-9)
  • Bon Jovi (18-13)

kortom, de finale:

DJ Tiësto - Kane
  •   vrijdag 2 juni 2006 @ 16:44:40 #3
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_38479490
    DJ Tiësto - Kane

Ik hou ook niet zo van Tiesto's muziek, maar in ieder geval komt hij meestal op mij over als een vrij bescheiden kerel die het met hard werken en ook veel mazzel tot de top heeft geschopt. Dinand vind ik maar een blaaskaak met een gezwollen ego, dus van mij mag hij gerust winnen.
    "You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
    pi_38479606
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 16:44 schreef Zanderrr het volgende:
    DJ Tiësto - Kane

Ik hou ook niet zo van Tiesto's muziek, maar in ieder geval komt hij meestal op mij over als een vrij bescheiden kerel die het met hard werken en ook veel mazzel tot de top heeft geschopt. Dinand vind ik maar een blaaskaak met een gezwollen ego, dus van mij mag hij gerust winnen.
    Eensch. Ze zuigen allebij, maar Tiesto vind ik dan nog wel een toffe peer. Dinand daarentegen is een omhooggevallen eikel. Ik stem Kane.
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
    pi_38479811
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 16:47 schreef Seneca het volgende:

[..]

Eensch. Ze zuigen allebij, maar Tiesto vind ik dan nog wel een toffe peer. Dinand daarentegen is een omhooggevallen eikel. Ik stem Kane.
    Daar sluit ik mijn volledig bij aan.
    Kane is de winnaar wat mij betreft.
    Wint ie nog eens iets..
    -
      Moderator vrijdag 2 juni 2006 @ 16:57:13 #6
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_38479916
    Tiësto, die heeft nog niet genoeg onderscheidingen, daar mag deze best bij.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_38479994
    Kane!
      vrijdag 2 juni 2006 @ 17:02:08 #8
    693 ChOas
    ** Warning: Choking hazard **
    pi_38480077
    Als ik mag meestemmen dan stem ik graag voor Kane
    "I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
    When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
    pi_38480123
    DJ Tiësto - Kane
    Koning.
    pi_38480125
    Kane 'was' een bandje. Vrienden die met elkaar muziek maakten, onder aanvoering van die Dinand. Er zijn bepaalde gasten uitgeknikkerd en vervangen door betaalde muzikanten. Kane is m.i. gewoon een geld- en marketingmachine van de platenmij. geworden.

Tiesto, ik houd nietvan zijn 'ding', weet veel mensen op te zwepen met zijn intrepetatie van de muziek van anderen en daarmee groot succes te hebben.

Ik stem voor Kane.
    Take on the situation, but not the torment ...
    pi_38480231
    Kane it is.
    pi_38480333
    Tiesto
    pi_38480623
    Kane sucks
      vrijdag 2 juni 2006 @ 17:26:42 #14
    15449 Philosocles
    blogito ergo sum
    pi_38480858
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 16:44 schreef Zanderrr het volgende:
    DJ Tiësto - Kane

Daar sluit ik me bij aan. Dinand zal vast denken, jaja alleen omdat ik met me kop boven het maaiveld uitsteek maar zo werkt het nou eenmaal in ons kikkerlandje. Je mag best ergens goed in zijn (nou ja, 'goed'...), maar blijf gewoon rielekst, weet je.

Tiësto ben ik ook niet kapot van, maar als strijker kan ik het stiekum toch wel waarderen als een DJ met een violist samenwerkt.

In other words: Kane. Gaat deze ronde met straatlengte winnen denk ik.
    iedereen is uniek behalve ik
      vrijdag 2 juni 2006 @ 17:32:30 #15
    13354 Boeman
    Ik was jarig.
    pi_38481011
    DJ Tiësto - Kane
    [i]deze ruimte is te huur[/i]
    pi_38481080
    ja maar... Tiesto kan niks. qua muziek maken. hij draait plaatjes. dus geeneens band of artiest. maar Kane is lekker irri, das zeker.
    (eh ik stem dus nie mee nee)
      vrijdag 2 juni 2006 @ 17:36:14 #17
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_38481107
    Kane omdat het gebakken lucht is, en zo klinkt de zang ook.
    pi_38481209
    DJ Tiësto - Kane
    Aldus.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 18:09:30 #19
    15449 Philosocles
    blogito ergo sum
    pi_38481938
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 17:35 schreef EJdeViking het volgende:
    ja maar... Tiesto kan niks. qua muziek maken. hij draait plaatjes. dus geeneens band of artiest. maar Kane is lekker irri, das zeker.
    (eh ik stem dus nie mee nee)
    Ach, da's maar net hoe je het bekijkt. Beiden smeden bestaande dingen aaneen tot iets 'nieuws', alleen zijn dat bij Tiësto 'stukjes plaat' en bij Kane rock-akkoordenstructuren.

Hoewel Tiësto d8 ik zo nu en dan wel eens een zelfverzonnen riedeltje over de beats heengooit, maar dat weet ik niet cker.
    iedereen is uniek behalve ik
      vrijdag 2 juni 2006 @ 18:12:19 #20
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_38482003
    eitje: Kane.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 18:19:01 #21
    7352 kamagurka
    psy-gothic
    pi_38482156
    lastig lastig...

Doe toch die janksmoel van een KANE maar. Dat daar al die mensen nog zijn ingestonken zeg
    Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
      vrijdag 2 juni 2006 @ 18:19:03 #22
    23107 dolle_hond
    topicverkoper
    pi_38482292
    Tiësto. Kane beschikt over talent. Ik vind de muziek niet te pruimen, maar ze schrijven wel hun eigen muziek. Tiësto ook, maar dat vind ik zo verschrikkelijk simpel. En dat van iemand die van elektronische muziek houdt. Dus daar ligt het ook niet aan. Ik vind Tiësto gewoon zwaar overschat.

Niet dat ik Kane leuk vind
      vrijdag 2 juni 2006 @ 18:25:24 #24
    23107 dolle_hond
    topicverkoper
    pi_38482313
    trouwens:

terechte finale.
    echt absoluut de 2 grote favorieten tegen elkaar
    pi_38483099
    DJ Tiësto verliest dik van Kane!!
    ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
    pi_38483125
    KANE
    pi_38483129
    KANE
    Ja en amen.
    pi_38483292
    Kane
      Licht Ontvlambaar vrijdag 2 juni 2006 @ 19:06:18 #29
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
      vrijdag 2 juni 2006 @ 19:36:22 #30
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_38484172
    Hoe hard glijer Dinand het ook probeert, in het buitenland krijgt Kane geen voet aan de grond. In Nederland wordt de band verschrikkelijk overschat, in de ons omringende landen weten ze Kane blijkbaar wel prima op waarde te schatten.

Thijs is, in tegenstelling tot Dinand, een ontzettend sympathieke kerel, maar z'n wereldwijde faam en z'n uitverkiezing tot beste DJ ter wereld, nekken 'm in dit spelletje:

Tiesto
    1,000,000 demons can't be wrong...
      vrijdag 2 juni 2006 @ 20:46:29 #31
    146683 Scummy
    Teenage kicks!
    pi_38486454
    Tiesto

Omdat er gewoon veel betere DJ's in de wereld zijn.
    pi_38487306
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 20:46 schreef Scummy het volgende:
    Tiesto

Omdat er gewoon veel betere DJ's in de wereld zijn.
    Maar er zijn ook betere bands in de wereld dan Kane, al vindt Dinand zelf van niet.

Kane dus.
    pi_38487412
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 17:36 schreef knars het volgende:
    Kane omdat het gebakken lucht is, en zo klinkt de zang ook.
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden. ongeloveljik saai.
    Maar.. Tiesto vind ik dan weer niet overschat, zijn muziek heeft een eigen stijl die je niet bij zoveel andere DJ's terug vindt..luister eens naar Dellerium.= dat is goede muziek. het heeft iets authentieks..
      vrijdag 2 juni 2006 @ 22:39:44 #34
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_38490079
    DJ Tiësto - Kane

Tiësto is geen band.
    pi_38490678
    Kane
      Trouwste user 2022 vrijdag 2 juni 2006 @ 22:51:22 #36
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_38490692
    Kane by far

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      Trouwste user 2022 vrijdag 2 juni 2006 @ 22:52:40 #37
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_38490754
    Ik heb geen verstand van Techno. Ik sta wel te dansen 's nachts op Lowlands in een lekkere house tent. En wat ik van Tiesto hoor kan ie mij wel bekoren. Die jongenj is goed in wat ie doet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      vrijdag 2 juni 2006 @ 22:58:07 #38
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_38490960
    Nipeng en DaisyDuke hebben beide goede punten. Toch ga ik voor Kane, hoewel ik die janksmoel natuurlijk ook weer geen prijs gun. Soit. Kane dus.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 23:08:22 #39
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_38491399
    Kane

Ik begrijp de boodschap van kane niet.

Tiesto vind ik best goede muziek maken om af en toe te luisteren, hoewel de in search of sunrise cd die ik laatst gekocht heb, ook stress-verwekkend is, in search of sunrise slaat ook de plank muzikaal finaal mis, die cd is ook een miskoop te noemen, maar kane heeft totaal niets in zich, totaal gebrek aan uitstraling en muzikaal slaat het ook kant nog wal. Kane maakt herrie. En dan is herrie gewoon herrie. Harde muziek hoeft geen herrie te zijn. Maar herrie is muziek die totaal de plank mis slaat. En dan is het gewoon hoe het in het gehoor ligt, muziek ligt in het gehoor of niet in het gehoor. Als muziek niet in het gehoor ligt, dan klopt de muziek niet. En schijnbaar zijn de meningen op dat gebied gelijk te noemen. Dat mensen toch vaker dezelfde smaak hebben.

kane begrijp ik dus totaal niet. En die zanger staat me niet aan. Op de een of andere manier heeft die zanger van kane een uitstraling die mijn maag doet laten draaien. Ik vind hem gewoon overkomen alsof hij wat over zich heeft dat niet in orde is.

De kop van die zanger is niet in orde gewoon. Van alles is mis met zijn kop, dus zijn persoonlijkheid zal vast en zeker ook zo ziek zijn als maar zijn kan. Zijn persoonlijkheid wil ik niet eens leren kennen. Laat staan de muziek. Allebei dus niet.

Het liefst hoor ik niets meer van die hele band. Dat ze in de verdoemenis verdwijnen ook. En nooit meer een poging wagen tot een come-back.
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 23:11:19 #40
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
      vrijdag 2 juni 2006 @ 23:15:41 #41
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_38491705

Ik moest het even van mijn hart laten gaan. Ik vind kritiek leveren best okey. Ik wil geen bash doen. Maar als een band een wanprestatie leverd en daarmee beroemd is geworden onterecht, dan mag dat best gezegd worden. Ik bedoel, als een band beroemd is en in de lucht geprezen wordt. Terwijl ze niets voorstellen.

Dan is kritiek nodig ook. Kritiek is goed. Kritiek is gezond. Zonder kritiek kom je niet vooruit.

Maar die kop van Kane

Zeur-kop heeft die. Alsof zijn hele denken zeuren is. En die muziek is ook zeuren. Zeur-muziek als het ware. Mensen die zeuren

Mensen met een zeur-kop

Dat die wat gaat doen aan zijn instelling. Misschien kan hij dan bij de supermarkt vakken vullen Als ze zo'n kop in het bedrijf willen hebben. Representatief ziet hij er totaal niet uit Zelfs een vakkenvuller moet goed voor de dag komen omdat hij anders de klanten weg jaagd. Snap niet dat al die fans Kane zo waarderen, je gaat toch niet tijdens een concert 2 uur naar die kop kijken??? En naar die muziek luisteren??? Ik heb dus ook gelukkig geen enkel nummer van Kane op de harde schijf staan. Nou, toevallig 1 per ongeluk. Toevallig ook nog met tiesto samen. Tiesto en kane in 1 nummer. Let it rain of zoiets. Toevallig of niet??? Kane in een tiesto jasje. Alsof ze voor de duivel werken

Maar ik denk niet dat die kane een andere kop kan krijgen, hij heeft gewoon een zeur-kop. Je kunt van zo'n kop geen andere kop maken. Hij kan beter een zak over zijn kop trekken als hij over straat loopt. Staat beter. Gewoon een vuilniszak.

Hebben andere mensen er geen last van

Nog 1 opmerking.

Dinand Woesthoff is geen artiestennaam. Echt niet. Je kunt Janssen heten en een grote artiest worden.

Maar heet je Dinand Woesthoff, dan kun je onmogelijk artiest worden. Die naam zegt al genoeg.

Janssen of Smeets, dat kunnen grote artiesten zijn. En dan is de voornaam nog van belang.

Is je naam Dinand Woesthoff, dan ben je van nature een mislukking. Ik voel zulke zaken dus aan ook. Omdat het ook de details zijn. Het is de kop van die Dinand Woesthoff, in combinatie met zijn naam. En zo zal zijn geboortedatum en ouders er ook mee te maken hebben. Dat maakt hem geen artiest. Dat maakt hem een mislukking in de muziek. Omdat hij niet in de muziek thuis hoort.

En nu stop ik voordat ik ga doordraven

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-06-2006 23:24:23 ]
      vrijdag 2 juni 2006 @ 23:35:30 #42
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_38492454
    Laatste bericht even nog.

Over Tiesto dus. Die jongen kan een beetje met knopjes spelen en met de draaitafel. Dat kun je ieder kind bijbrengen, dat is geen echte muziek. Dat is met de blokker spelen zoals kleuters doen.

Het is geen echte muziek. Er zit ook geen diepgang in op muzikaal gebied.

Ik hou de laatste tijd meer van intelligente muziek eigenlijk. Ik heb 18,000 muziek-bestanden op de harde schijf staan. Ik ga alles nog eraf gooien wat overbodig is.

Volgens mij hou ik weinig over. Klassiek luister ik vaker de laatste tijd. Ik ga vaker naar de bibliotheek ook om te zoeken in de bakken, en dan selecteer ik gewoon beter. Ik neem niet zomaar wat willekeurigs. Ik kijk ook naar de titel van de album en naar de namen van de nummers. En zeker ook naar de naam van de band. Hoewel dat ook niet alles hoeft te zeggen. Ik neem ook vaak totaal onbekende artiesten in de bibliotheek, artiesten waar ik nog nooit van gehoord heb, de artiesten die niet in de top 40 komen neem ik eruit. Artiesten die niet massaal geprezen worden ook. Waar de kudde zich massaal op gaat richten.

Maar muziek moet raken, als muziek je niet raakt dan is het niet in orde. De muziek van Tiesto raakt me totaal niet. Het zegt me niets meer. Vroeger zei het me wel wat, maar toen was ik anders bezig met muziek.

De muziek van Kane raakt wel, maar die raakt op een irritante manier. De muziek van Kane stoort dus. En dat is een negatieve manier van raken.

En zo kun je muziek blijven selecteren en bekritiseren.

Metallica vind ik nog steeds goed vaker, maar ga ik echt kieskeurig zijn, dan stap ik ook daar vanaf. En die neiging heb ik vaker ook.

Daft Punk vind ik dan veeeeeel beter dan Tiesto.

Maar zelfs Daft Punk kun je commentaar op leveren als je echt verder gaat met een oordeel.

Wat blijft er dan over in de muziek???

De echte artiesten!!!!!!!!

Vandaag een boek geleend in de bibliotheek dat over boeken gaat. En in dat boek staan kritische uitspraken.

Eentje ging een beetje als volgt...

" Een bibliotheek kun je vergelijken met een berg afval, waar enkele juwelen in verborgen zijn".

En zo kun je dat ook zien in de muziek. Duizenden artiesten en albums. Maar als je echt goed gaat selecteren kom je op slechts weinig juwelen uit.

Als je echt je gehoor de kost geeft dus ook.

Als je vaker luistert en goed luistert.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 23:35:33 #43
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_38492458
    Kane
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      vrijdag 2 juni 2006 @ 23:55:11 #44
    18026 Thelonious
    le samouraï
    pi_38493170
    Natuurlijk is Tiesto de meest overschatte van de twee. Die heeft ook succes in het buitenland.
    Keeping an eye on the world going by my window.
      zaterdag 3 juni 2006 @ 00:29:46 #45
    4984 KELDER
    De enige echte :)
    pi_38494272
    nederlandse finale 0/

echt een van de droomfinales, je zou eens moeten weten hoe vaak ik beide artiesten heb vervloekt in mijn functie als verkoper bij een CD winkel,, de keus is dan ook erg moeilijk. Ik heb een grotere hekel aan Kane (irritante eikel als zanger, matige liedjes, irritante fans), maar puur kijkend naar de vraagstelling van deze poll, namelijk de meest overschatte band allertijden, dan toch maar DJ TIESTO

dance-muziek is sowieso hevig overgewaardeerd, en iemand die hele legioenen volgelingen heeft door enkel met zn armpjes wijd naast een draaitafel en computer hoeft te staan verdient deze titel met een gouden randje
    You can be anything you want to be
    Just turn yourself into anything you think that you could ever be
    Be free with your tempo, be free, be free
    Surrender your ego - be free, be free to yourself
    pi_38494527
    Kane. Duh .
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
      zaterdag 3 juni 2006 @ 01:15:31 #47
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_38495038
    Tiesto is geen band, maar ook niet eens een artiest. Hij draat platen ja. So? Hij hoort dus gewoon niet in deze poll eigenlijk. En dus stem ik op Kane.
      zaterdag 3 juni 2006 @ 01:31:46 #48
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_38495293
    Doe mij ook maar een portie Kane
    No Dukes of Hazzard in the classroom
      zaterdag 3 juni 2006 @ 01:53:14 #49
    93593 GLO
    miles to go before i sleep
    pi_38495597
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 01:15 schreef ranja het volgende:
    Tiesto is geen band, maar ook niet eens een artiest. Hij draat platen ja. So? Hij hoort dus gewoon niet in deze poll eigenlijk. En dus stem ik op Kane.
    Correctie: de dj Tiësto draait platen, de artiest Tiësto maakt al meer dan 10 jaar zijn eigen muziek
    how come wrong numbers are never busy?
    pi_38499144
    Hij produceert geluid, GLO. Dat is heel wat anders.
    ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')