ik weet niet of wat jij zegt correct is. ik reageerde enkel op het feit of de koningin netjes heeft gehandeld door zich aan te passen aan de gastheer. ik vind van wel dus.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:50 schreef doesss het volgende:
Wat door een heleboel mensen in hun drang om politiek correct te zijn gemakshalve wordt vergeten is, wat al in een andere post werd aangegeven, dat de imams die vrouwen geen hand geven een minderheid vertegenwoordigen.
En wel een meer fundamentele minderheid, een minderheid die zich kenmerkt door intollerantie jegens andere en andere gewoontes.
Deze minderheid moet je juist niet tegemoet komen in plaats daarvan zou men de energie moeten steken in de grote groep gematigde moslims.
Beatrix had nooit in deze moskee op bezoek moeten gaan.
Maar zoals gebruikelijk krijgen de mensen met de grootste mond de meeste aandacht.
de moskee waar beatrix is langsgeweest staat te boek als aanhanger van de meest milde vorm van islam.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:50 schreef doesss het volgende:
Wat door een heleboel mensen in hun drang om politiek correct te zijn gemakshalve wordt vergeten is, wat al in een andere post werd aangegeven, dat de imams die vrouwen geen hand geven een minderheid vertegenwoordigen.
En wel een meer fundamentele minderheid, een minderheid die zich kenmerkt door intollerantie jegens andere en andere gewoontes.
Deze minderheid moet je juist niet tegemoet komen in plaats daarvan zou men de energie moeten steken in de grote groep gematigde moslims.
Beatrix had nooit in deze moskee op bezoek moeten gaan.
Maar zoals gebruikelijk krijgen de mensen met de grootste mond de meeste aandacht.
Maar is het schijnbaar niet.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de moskee waar beatrix is langsgeweest staat te boek als aanhanger van de meest milde vorm van islam.
De moskee waar Beatrix is langsgeweest, behoort tot de Ahmaddiya-sekte, die door de meeste 'reguliere' moslims als afvalligen worden beschouwd. De Ahmaddiya-groepering is niet zozeer extreem, maar is gesticht door iemand met profetische pretenties, die het volgens mij zelfs waagde bepaalde uitspraken van Mohammed in twijfel te trekken. Gesticht in India, en vooral veel aanhangers uit Pakistan (veel politieke vluchtelingen) en (in Nederland) hindoestaanse Surinamers.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de moskee waar beatrix is langsgeweest staat te boek als aanhanger van de meest milde vorm van islam.
Dat is te veel gevraagd, vrees ik.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:06 schreef Yildiz het volgende:
't zou schelen als men nou eens het nieuws ging lezen, in plaats van zelf wat te verzinnen.
is dat al gebeurd ???quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:29 schreef Goochie het volgende:
[..]
En andersom? Geven die heren de koningin wel een handje?
De gastheer is Nederland, niet de moskee.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:03 schreef Aarde het volgende:
[..]
ik weet niet of wat jij zegt correct is. ik reageerde enkel op het feit of de koningin netjes heeft gehandeld door zich aan te passen aan de gastheer. ik vind van wel dus.
Flikker toch op met je Hollandse gastheerschap. Het zou mensen verboden moeten worden in die termen te spreken. Moslims zijn hier niet te gast, ze vormen deel van de samenleving, net als christenhonden, ongelovige boeren, goths, punkers, krakerstuig, stadspummels en lieden met het syndroom van Down.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:35 schreef Aneurism het volgende:
[..]
De gastheer is Nederland, niet de moskee.
Ze ontvangen subsidies en houden dan de hand ook op. Integratie is een deel van respect tonen aan een cultuur die reeds aanwezig is. Nu is handen schudden een teken van respect in Nederland.
Speciaal voor jou:quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Flikker toch op met je Hollandse gastheerschap. Het zou mensen verboden moeten worden in die termen te spreken. Moslims zijn hier niet te gast, ze vormen deel van de samenleving, net als christenhonden, ongelovige boeren, goths, punkers, krakerstuig, stadspummels en lieden met het syndroom van Down.
Ik schud graag mensen de hand, zou het onrespectvol vinden om het niet te doen. Maar dat is mijn verhaal. Er zijn ook mensen die voor het eten willen bidden. Heb ik niks mee.
Gezeik om niks. De koningin heeft gewoon 'besloten' geen hand te geven, en met die diplomatieke subtiliteit is een overijverige journalist aan de haal gegaan.
Normale uitspraken he?quote:"Er zijn rechten voor de vrouw en rechten voor de man. Je vrouw mag niemand in je huis binnenlaten als je dat niet wilt. Als ze dat toch doet, sla haar dan, maar niet hard. Lichtelijk, net of je een kind aan het opvoeden bent.
Het is maar waarmee je je wilt associëren Ringo.quote:Wie kwade bedoelingen koestert tegen de islam en de moslims, neem die, want U bent de machtige, de heer van de wereldbewoners. Allah, reken af met de vijanden van de islam. Reken af met Bush en zijn voornaamste mensen. Reken af met Sharon en zijn militairen. Allah, reken af met de vijanden van de islam in Kashmir en in Tsjetsjenië. Reken af met de vijanden van de islam overal. Vernietig hen om hun zonden.
Draai het eens om...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:25 schreef Meki het volgende:
Bea heeft groot gelijk
Bea is te gast bij iemand en die past zich daarin
als ik bij jou gast kom dan pas ik me toch ook aan
Wilders bewijst weer zijn racistische trekjes
Wat probeer je te vertellen?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Speciaal voor jou:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=48740
Willekeurige quote:
[..]
Normale uitspraken he?
Overigens is het aanpassen in dit land geen richtingsverkeer. Doordat de koningin zich aanpast toont zij zich het meest geciviliseerd. Van zulke achterlijke baardapen zoals deze imam is dit soort gedrag veel te hoog gegrepen, maar ja, de koningin is dan ook maar een minderwaardig wezen, namelijk een vrouw.
Tot slot nog even:
[..]
Het is maar waarmee je je wilt associëren Ringo.
Nee, dit is de betreffende imam.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wat probeer je te vertellen?
Lees het topic nog eens door zou ik zeggen voordat je reageert. Volgens mij heb je namelijk de verkeerde moslimstroming in gedachte.
schudden de joden haar hand als ze bij haar te gast zijn .. nee, al jaren niet !!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Draai het eens om...
Zouden die imams wel haar hand schudden wanneer ze bij haar te gast zouden zijn??
uhm .. deze imam heet anders gewoon Verhagen hoor en niet Fawaz .. die hebben evenveel met elkaar te maken als benedictus met de gereformeerdenquote:
Als dat het enige is, is er niets aan de hand. Als iemand geen handen wil schudden, lekker belangrijk. Echt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:03 schreef moussie het volgende:
[..]
schudden de joden haar hand als ze bij haar te gast zijn .. nee, al jaren niet !!
waarom dit breed uitgemolken dan, lekker populistisch moslimbashen .. wilders in de bocht, de hele korte bocht .. wacht, de verkiezingen komen eraan, sfeertje kweken ?
En Fawaz is Imam van een totaal andere moskee idd, dus ik snap hem nog steeds niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:07 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. deze imam heet anders gewoon Verhagen hoor en niet Fawaz .. die hebben evenveel met elkaar te maken als benedictus met de gereformeerden
Zo gaat het toch altijd hier? Gelul over handen schudden, gaat helemaal nergens over.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:03 schreef moussie het volgende:
[..]
schudden de joden haar hand als ze bij haar te gast zijn .. nee, al jaren niet !!
waarom dit breed uitgemolken dan, lekker populistisch moslimbashen .. wilders in de bocht, de hele korte bocht .. wacht, de verkiezingen komen eraan, sfeertje kweken ?
Verkeerde bron.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En Fawaz is Imam van een totaal andere moskee idd, dus ik snap hem nog steeds niet.
Het enige wat ik uit je reactie kan opmaken is dat de enige die zich niet aanpast, de moslims zijnquote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo gaat het toch altijd hier? Gelul over handen schudden, gaat helemaal nergens over.
Het is 'bij ons' ook de gewoonte om bier bij de nasi te drinken. Als ik een moslim op bezoek krijg, zorg ik er toch echt wel voor dat
1) alle varken is vervangen door rundvlees
2) er geen Heineken op tafel staat
Kwestie van fatsoen en respect.
Als de koningin op bezoek gaat bij een of andere oudbakken imam, zorgt zij ervoor dat ze de huisregels kent. Wil ze een dialoog aan kunnen gaan in een prettige, open sfeer, dan geeft ze dus geen hand omdat ze zo haar gesprekspartner, hoe raar dat ook mag klinken, in ernstige verlegenheid zou brengen.
Dat schijnt Wilders & zijn gepeupel niet te begrijpen. Kennis van de diplomatie is hun blijkbaar vreemd.
Je hebt gelijk dat het wel of niet handen schudden in feite irrelevant is. Want dat is het ook. Wat jij (en anderen) echter niet begrijpt is dat het slechts een symptoom is van een diepere fundamentele discriminatie. De vrouw in bepaalde stromingen van de islam mag minder en is minder.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo gaat het toch altijd hier? Gelul over handen schudden, gaat helemaal nergens over.
Het is 'bij ons' ook de gewoonte om bier bij de nasi te drinken. Als ik een moslim op bezoek krijg, zorg ik er toch echt wel voor dat
1) alle varken is vervangen door rundvlees
2) er geen Heineken op tafel staat
Kwestie van fatsoen en respect.
Als de koningin op bezoek gaat bij een of andere oudbakken imam, zorgt zij ervoor dat ze de huisregels kent. Wil ze een dialoog aan kunnen gaan in een prettige, open sfeer, dan geeft ze dus geen hand omdat ze zo haar gesprekspartner, hoe raar dat ook mag klinken, in ernstige verlegenheid zou brengen.
Dat schijnt Wilders & zijn gepeupel niet te begrijpen. Kennis van de diplomatie is hun blijkbaar vreemd.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het enige wat ik uit je reactie kan opmaken is dat de enige die zich niet aanpast, de moslims zijn![]()
![]()
Ja maar dat geldt eveneens voor de afdeling SGP'ers in ons land, dat zijn toch wat je noemt oer-kaaskoppen. En fervente Oranje-supporters bovendien, nauwe banden met het koningshuis.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:23 schreef oheng het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het wel of niet handen schudden in feite irrelevant is. Want dat is het ook. Wat jij (en anderen) echter niet begrijpt is dat het slechts een symptoom is van een diepere fundamentele discriminatie. De vrouw in bepaalde stromingen van de islam mag minder en is minder.
dus als er bij jou een vegetarier op visite komt serveer je wel gewoon een vleesmaaltijd ?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:21 schreef Refragmental het volgende:
Het enige wat ik uit je reactie kan opmaken is dat de enige die zich niet aanpast, de moslims zijn![]()
![]()
Ik zal inderdaad voor mezelf een hele lekkere vleesschotel maken ofzo. En voor m'n vegetarische gast een vegetarische schotel. Ik ga niet opeens hypocriet de vegetarier uithangen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:37 schreef moussie het volgende:
[..]
dus als er bij jou een vegetarier op visite komt serveer je wel gewoon een vleesmaaltijd ?
of als iemand om wat voor redenen dan ook alcohol afwijst (ex-alcoholist bvb, kat-op-het-spek verhaal) zet je toch een kratje bier klaar ?
ik denk dat je fatsoensnormen verwisseld met aanpassing ..
ké .. 1 on 1 situatie dus makkelijk op te lossen ..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:53 schreef Refragmental het volgende:
Ik zal inderdaad voor mezelf een hele lekkere vleesschotel maken ofzo. En voor m'n vegetarische gast een vegetarische schotel. Ik ga niet opeens hypocriet de vegetarier uithangen.
En bij die ex-alcoholist zal ik zelf inderdaad lekker een pilsje drinken... maar zal em er geen aanbieden. Ik ga niet opeens hypocriet de geheelonthouder spelen.
Moeilijk hoor, één keertje geen vlees eten. Ontzettende pauper. Is het zo lastig om je eens te schikken naar de ideeën van een ander en daar ook je eigen gedrag op aan te passen?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:53 schreef Refragmental het volgende:
Ik zal inderdaad voor mezelf een hele lekkere vleesschotel maken ofzo. En voor m'n vegetarische gast een vegetarische schotel. Ik ga niet opeens hypocriet de vegetarier uithangen.
Nee, hypocriet ben je niet. Je bent gewoon een domme botte lul. Gefeliciteerd.quote:En bij die ex-alcoholist zal ik zelf inderdaad lekker een pilsje drinken... maar zal em er geen aanbieden. Ik ga niet opeens hypocriet de geheelonthouder spelen.
Het heeft met sex te maken. Imams willen vrouwen niet aanraken, omdat anders hun hoofd op hol raakt.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 03:52 schreef HiZ het volgende:
Dat geen handen geven heeft ook helemaal niks te maken met de ongelijkheid van mannen en vrouwen. Het feit dat je het onwenselijk vindt dat mannen en vrouwen elkaar onnodig aanraken maakt nog niet dat je daarmee nou precies uitdrukt dat er geen gelijkwaardigheid is.
Bot gezegd komt het daar op neer.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:12 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het heeft met sex te maken. Imams willen vrouwen niet aanraken, omdat anders hun hoofd op hol raakt.
Dan zorg ik voor een gevarieerd buffet waar men hun eigen maaltijd zou kunnen samenstellen met keuze voor iedereen uit fruit, groente en vlees. Simpel.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:00 schreef moussie het volgende:
[..]
ké .. 1 on 1 situatie dus makkelijk op te lossen ..
maar nu heb je 100 gasten, daarvan zijn sommigen wel en anderen niet vegetarier, nou zijn het vrienden dus je kan ieder gewoon vragen wat die wil .. maar stel er wordt van jouw verwacht dat jij onthoudt wie wat is en het juiste opschept .. dan ga je toch op zoek naar een lekker vegetarisch recept, eens een keer geen vlees ga je ook niet dood van toch ?
Ik rook niet. Als ik bij iemand op bezoek ga die rookt verwacht ik NIET dat hij opeens stopt met roken totdat ik weg ben. IK ben te gast, ik pas me aan. Wat is het leven soms toch simpel.quote:zie je het al voor je, de koningin en haar schaduw : ja uwe majesteit, deze imam schud wel handjes .. dus voor haar is het toch ook veel makkelijker om te zeggen : dan maar helemaal geen handjes .. ?
en wat de ex-alcoholist aangaat .. ik hoop dan maar dat die sterk in zijn schoenen staat voor die bij jouw op visite komt .. je rookt vast ook door zelfs als er iemand zegt dat die er last van heeft, gaat die toch lekker naar buiten, het is immers jouw huis ?
Ach man flikker toch op.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 03:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Moeilijk hoor, één keertje geen vlees eten. Ontzettende pauper. Is het zo lastig om je eens te schikken naar de ideeën van een ander en daar ook je eigen gedrag op aan te passen?
Sukkelquote:[..]
Nee, hypocriet ben je niet. Je bent gewoon een domme botte lul. Gefeliciteerd.
tja, lekker makkelijk en onpersoonlijk, zelf opscheppen zeker ..quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:46 schreef Refragmental het volgende:
IDan zorg ik voor een gevarieerd buffet waar men hun eigen maaltijd zou kunnen samenstellen met keuze voor iedereen uit fruit, groente en vlees. Simpel.
heb jij ff mazzel dat je geen last hebt van je longenquote:Ik rook niet. Als ik bij iemand op bezoek ga die rookt verwacht ik NIET dat hij opeens stopt met roken totdat ik weg ben.
quote:IK ben te gast, ik pas me aan. Wat is het leven soms toch simpel.
Persoonlijk nuanceer ik dit voorval wel als een kwestie van rekening houden met elkaar.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:06 schreef Arendt het volgende:
Waar maken we ons nou eigenlijk zo druk over? Het gaat slechts om een hand, een formaliteit, een kleinigheid. Je zou hoogstens kunnen stellen dat het naar Nederlandse maatstaffen niet netjes is om iemand geen hand te geven, maar ik vind het belachelijk dat sommigen hier een "bewijs voor het mislukken van de integratie" of zelfs het "schijt hebben aan de Nederlandse cultuur" in zien. Zeg nou zelf, dan zoek je gewoon een stok om de islam mee te slaan.
precies wat ik dacht, het feit dat je je schoenen uit moet doen in zo'n toko daar hoor je niemand over terwijl dat ook maar 'raa'r zou zijn, een koningin op sokkenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:06 schreef Arendt het volgende:
Waar maken we ons nou eigenlijk zo druk over? Het gaat slechts om een hand, een formaliteit, een kleinigheid. Je zou hoogstens kunnen stellen dat het naar Nederlandse maatstaffen niet netjes is om iemand geen hand te geven, maar ik vind het belachelijk dat sommigen hier een "bewijs voor het mislukken van de integratie" of zelfs het "schijt hebben aan de Nederlandse cultuur" in zien. Zeg nou zelf, dan zoek je gewoon een stok om de islam mee te slaan.
Waar maken we ons druk over? Ze mogen gvd blij zijn dat ze hun geloof nog mogen belijden in dit land!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:06 schreef Arendt het volgende:
Ik wordt er juist misselijk van dat mensen schijnen vast te willen leggen in de wet dat een hand geven verplicht is, of op zijn minst consequenties willen zien naar aanleiding van het weigeren van een hand, het liefst zoiets als 'het land uit'.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:31 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Waar maken we ons druk over? Ze mogen gvd blij zijn dat ze hun geloof nog mogen belijden in dit land!
Geen hand geven aan onze koningin is een uiting van minachting, geen respect, geen wil om aan te passen, pure misplaatste arrogantie.
"ze is te gast, dus heeft ze zich goed gedragen" Wie is hier nu eigenlijk te gast?? Misselijk word ik hier van.
Ga jij eens beginnen met het inlezen van dat nieuwsbericht.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:11 schreef DenniZZ het volgende:
Wat meer respect voor elkaar... laten we eens beginnen met die imam die niet het respect kan opbrengen om onze koningin de hand te schudden.
Het zou van respect spreken als je leest wat anderen schrijven en hun meningen daarover, zeggen dat ze moeten oprotten en vervolgens spreken van respect is nogal hypocriet.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:12 schreef zoalshetis het volgende:
rot toch op met die handenschud discussie. beatrix heeft er voor gekozen het niet te doen uit respect. wat anderen daar van denken mogen ze zelf weten, maar ik hoop dat het aanzet tot denken en wat meer respect voor elkaar.
Ik heb het nieuwsbericht al enkele malen gelezen vanaf meerdere bronnen toevallig.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ga jij eens beginnen met het inlezen van dat nieuwsbericht.
Ja, leuke zin, maar wat stel je voor, verbieden een hand te weigeren?quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:24 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ik heb het nieuwsbericht al enkele malen gelezen vanaf meerdere bronnen toevallig.
Nogmaals, het opzettelijk niet schudden van de hand van onze koningin, terwijl zij zeker in de achterlijke middeleeuwse opvattingen van die idiote moslimfanatiekelingen toch moet worden gezien als iemand met de hoogste status in ons land, vind ik pure minachting ten opzichte van het Nederlandse volk terwijl wij met zjin allen hier nog zo stom zijn om die mensen hier geen strobreed in de weg te leggen terwijl zij het ene probleem na het andere veroorzaken.
Doorgeslagen tolerantie, volslagen idioot.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |