En dan de Alfa Romeo, ja das weer een ander merk, maar het is er ook 1 waar ik erg van onder de indruk ben !quote:Conclusie
De Citroën C5 is een auto om te haten of lief te hebben. Deze eigenwijze Citroën heeft een uitgesproken karakter dat vooral tot uiting komt in het unieke veersysteem. Na een proefrit zal de ene bestuurder nooit meer iets anders willen, de volgende bestuurder zal vriendelijk bedanken en elders verder winkelen.
De 2.0-liter dieselmotor met roetfilter zal iedereen weten te behagen; deze is stil en overtreft de fabrieksopgave op prestaties en zuinigheid. De stoelen, de uitrusting en vooral de bediening van alle elektronica is typisch Citroën. Ook hier geldt: een proefrit zal uitwijzen of het haat of liefde, zwart of wit wordt. De proefrit naar Frankfurt is in ieder geval prima bevallen.
Tja , de citroën voor de heerlijke wegligging ? Of de Alfa voor de mooiere uitstralingquote:Conclusie
De nieuwe 159 is een grote stap vooruit voor Alfa Romeo. Wellicht dat dat de vreemde sprong in de typebenaming c.q. benummering verklaart. De auto is niet alleen heel veel mooier geworden, maar tegelijkertijd ook veel praktischer dan zijn voorganger. Het dashboard is een lust voor het oog, maar nooit gaat vorm voor functie. De kofferruimte en de ruimte voorin zijn enorm, de ruimte achterin laat te wensen over.
De rijeigenschappen zijn volwassen: de 159 is bijzonder stil, presteert goed en biedt veel comfort. Tegelijkertijd is de 159 een echte Alfa Romeo: wanneer de auto wordt aangespoord levert ook deze basisuitvoering volop rijplezier. Kortom: de Alfa Romeo 159 rijdt zo goed als 'ie er uitziet.
ik zoek een goede auto rond de 30.000 , ja , de snelle race wagens vallen af, en het is ook niet mogelijk om een goedkope auto een 3.6 motor te geven oidquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:45 schreef OG-Loco het volgende:
Heb je een budget?Dan kijk ik mee.
edit;
Zoek je benzine / diesel? Handgesch. / automaat?
Gaan mijn pa en ik zoizo doen ja, gewoon een aantal proefritjes !quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:20 schreef Fulcrum_X het volgende:
Twee compleet andere wagens, de C5 is heerlijk comfortabel en de Alfa zal waarschijnlijk strakker op de weg liggen. Proefrit maken lijkt me de enige manier om erachter te komen wat je pa het fijnste lijkt
Slappe vering?quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:14 schreef Jimmeh het volgende:
Qua wegligging maakt de 159 gehakt van de C5. Al zal die C5 wel comfortabeler zijn omdat ze van die laffe slappe vering gebruiken, wat ik persoonlijk 3x nix vindt.
Zo zou ik voor de Alfa gaan, omdat ik er niet uit wil zien als ouwe lulquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:28 schreef Metro2005 het volgende:
Ik zou voor de C5 gaan omdat ik comfort het belangrijkste vind.
Terwijl ik het precies andersom heb. Ik heb meerdere Citroens, en ik zal nooit van mijn leven een italiaanse (of engelse) auto kopen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:09 schreef MrSASO het volgende:
Alfa Romeo all the way, als hij net zo fijn rijd als de 156.
Niks tegen de C5, maar ik vind dat je in Frankrijk moet zijn voor stokbrood en wijn, niet voor auto`s.
Probleem is, mijn vader is wel een grote fan van citroën, misschien word 't uiteindelijk ook wel een c5 versie 2 zucht, zit in de familie ofzo, maarja dan moet ik maar zorgen dat ik zelf later een ander merk kan rijdenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:48 schreef patje74 het volgende:
Als je bij voorbaat niet overtuigd bent van de Citroën, terwijl je er eentje van de eerste generatie hebt gereden, dan zou ik voor de Alfa gaan.
Zoals je zelf al schrijft, de Citroën is een auto waar je van moet houden. Ben jij er zo eentje, dan ben je verkocht. En wil je nooit meer in een Alfa rijden.
Jij en je vader horen niet bij deze categorie, anders had je dit topic niet aangemaakt.
Alfa dus!
thanksquote:Op zondag 4 juni 2006 22:54 schreef OG-Loco het volgende:
Ik lach je uit, hoewel flink offtopic in je eigen topic![]()
.
Zal mijn vader wel niet kopen denk ik, word toch wel duur en dan vooral omdat de lease regeling over 2.5 jaar wordt afgeschaft...... De proefrit lijkt mij erg spannend natuurlijkquote:Op maandag 5 juni 2006 00:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
De Lexus rijdt ook erg goed moet ik zeggen
Alfa , een klein benauwd hok ? Zal wel meevallen denk ik... Maarja dat opel het niet zou worden wist ik ook al, het is alleen jammer dat er vandaag geen dealers open waren. Alleen een soort van dealer die opel en citroën heeft staan.quote:Op maandag 5 juni 2006 15:49 schreef Repeat het volgende:
Duidelijk de C5, die is namelijk groot, en die Alfa is een klein benauwd hok.
En de Alfa is nog veel duurder ook, die denken te kunnen concurreren met de grote duitsers![]()
Nee dat valt niet mee. Zo'n alfa is echt klein, en doordat het dashboard om je heen gebouwd is zegmaar komt dat nog benauwder over.quote:Op maandag 5 juni 2006 16:01 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Alfa , een klein benauwd hok ? Zal wel meevallen denk ik... Maarja dat opel het niet zou worden wist ik ook al, het is alleen jammer dat er vandaag geen dealers open waren. Alleen een soort van dealer die opel en citroën heeft staan.
Wel droog btw, mijn vader die zweert bij Citroën knapt heel erg af op de lichten van de C5 versie 2, ik vind ze wel wat hebben
![]()
Rijd jij Alfa ? Zoja kan je dan wat meer posten, ( ook de goede dingenquote:Op maandag 5 juni 2006 16:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
Nee dat valt niet mee. Zo'n alfa is echt klein, en doordat het dashboard om je heen gebouwd is zegmaar komt dat nog benauwder over.
Ik vind ook de lampen van de facelift voor en achter veel mooier dan bij het eerste model, die was echt saai.
Zo'n vectra heeft me toch een bult ruimte, niks lifestyle maar gewoon waar een stationwagen voor bedoelt is en daarnaast ook nog een goede wegligging.quote:Op maandag 5 juni 2006 15:51 schreef Kluupkluup het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Moeilijk... moeilijk
neequote:Op maandag 5 juni 2006 16:05 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Rijd jij Alfa ? Zoja kan je dan wat meer posten, ( ook de goede dingen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |