abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:38:45 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_38612073
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:41 schreef Serendips het volgende:
O God, nu begin ik er ook op te letten! Ik ben het verslag van een studiegenootje door aan 't lezen....tis inderdaad storend!
Ik vind Nederlands dan ook echt een draak als het aankomt op het aan elkaar schrijven van samenstellingen. Daar zit echt geen duidelijke lijn in! Nee dan het Engels, gewoon lekker alles los.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:40:38 #202
8369 speknek
Another day another slay
pi_38612133
Oh, ik loop honderd posts achter zie ik nu.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:40:50 #203
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38612137
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vind Nederlands dan ook echt een draak als het aankomt op het aan elkaar schrijven van samenstellingen. Daar zit echt geen duidelijke lijn in! Nee dan het Engels, gewoon lekker alles los.
Maar die taal mist dan ook de complicerende factor op morfologisch niveau waar wij al tijden (spellingtechnisch) mee worstelen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:48:12 #204
128716 Serendips
pata pata
pi_38612418
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:31 schreef Ringo het volgende:

jeweettog..
Hey swa, jeweettog is geen goed voorbeeld, jongen!
Daar zit een zwak persoonlijk voornaamwoord in....Volgens jouw theorie zou dat jijweettog moeten zijn...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:49:06 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_38612453
Is dat zo? Als ik je vorige voorbeeld neem, kip ei, dan loopt dat niet lekker doordat het eerste woord met een harde klank (geen idee wat de juiste term is, ik ben dan ook een simpele ziel) eindigt. Maar het Engels heeft ook wel van die voorbeelden, bijvoorbeeld dog bag. Dat loopt niet lekker, dus noemen ze het doggy bag.

Wij zouden het dan dus kippie ei moeten noemen.

Okee dat klinkt stom. Maar probeer het een paar keer.

kippie ei. kippie ei. kippie ei.

Het is best guitig .
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:49:24 #206
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38612462
De uitzondering die de regel bevestigt.

Maar scherp, heel scherp.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:53:31 #207
128716 Serendips
pata pata
pi_38612617
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:49 schreef speknek het volgende:
Is dat zo? Als ik je vorige voorbeeld neem, kip ei, dan loopt dat niet lekker doordat het eerste woord met een harde klank (geen idee wat de juiste term is, ik ben dan ook een simpele ziel) eindigt. Maar het Engels heeft ook wel van die voorbeelden, bijvoorbeeld dog bag. Dat loopt niet lekker, dus noemen ze het doggy bag.

Wij zouden het dan dus kippie ei moeten noemen.

Okee dat klinkt stom. Maar probeer het een paar keer.

kippie ei. kippie ei. kippie ei.

Het is best guitig .
Dat krijg je bij er niet zo maar in. Ik vind Nederlands juist zo leuk...
Alhoewel dit ontzettend veel op Zuid-Afrikaans lijkt.....Daar hebben ze ook allemaal van die spellingvereenvoudigingen.

Wie weet er meer van de Zuid-Afrikaanse spelling?
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:58:53 #208
128716 Serendips
pata pata
pi_38612777
Kan iemand me ook ff bijbrengen hoe landennamen en plaatsen geschreven moeten worden? Dan bedoel ik dus kleine- of hoofdletters?

Noord-Amerika, Zuid-Afrika, volgens mij...
Je spreekt waarschijnlijk zuid-afrikaans. (Dat deed ik dus net fout).
Enne Randstad, daar zat ik toen straks ook over te twijfelen...

* Basisschool, 3e klas of zo, maar ik heb het even niet meer paraat.
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:13:18 #209
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38613163
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:49 schreef speknek het volgende:
Hm, interessant voorbeeld. Daar kan een taalkundige zijn tanden op stuk bijten. Overigens denk ik dat doggy een soort 'knuffelwoord' is, en vandaar doggy bag:

- Whose bag is this? Whose bag is this?
- It's for doggy doggy doggy...

Want het is wel gewoon dog shit, vandaar.

Het 'probleem' van Nederlandse samenstellingen, is de tussen-e, de tussen-n, de tussen-s.

Er is een pan en er is een koek. Maakt pannekoek. Of pannenkoek?**

**je zit nl. met een probleem: is de 'e' in pannekoek een verbindings-e, of is het woord opgebouwd uit de meervoudsvorm 'pannen' + 'koek'?

In het tweede geval is de spelling 'pannenkoek' de meest logische keuze, hoewel (HOEWEL) de meervouds-n in het Standaardnederlands al zo ongeveer 60 jaar door niemand meer wordt uitgesproken. Alleen de koningin weigert 'm steevast te vergeten. Maar voor de vorm (historisch-taalkundige argumentatie): pannenkoek.
Als dat niet het geval is, dus de 1ste mogelijkheid is waar, dan is de 'e' gewoon een verbindings-e tussen pan en koek: pannekoek.

Oftewel: hoe een onnozel woord tot zoveel discussie kan leiden.
Heb je ook nog de doorgevoerde principes: stel, je besluit tot pannenkoek. Mét (niet-gearticuleerde) n dus. Dan ook: koninginnendag. Of zonnenstraal. Of apenstaart.
Zie je het probleem?

Plus: in Groningen (bijvoorbeeld) spreken ze de slot-n (pann'n, boer'n, huiz'n) nog wél uit. Wat voor een verwarring hebben die te verwerken als er overal een tussen-n moet worden geschreven!

"We hebb'n altied apestaart gezegd en nou mot 't in enen apenstaart wezen!"

(denk aan de richtlijn: spelling volgt uitspraak, nooit andersom)

Note: panne(n)koek is in het Gronings, o taalvariatie , pankouk. Fuck vocaalinsertie!

Synopsis van dit warrige verhaal: regelmatige spelling is neukend moeilijk, zo niet onmogelijk.

Stationsplein. Dus: stationsstraat. Of stationstraat?
quote:
Het is best guitig .
Klopt.
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:47:31 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38613919
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hm, interessant voorbeeld. Daar kan een taalkundige zijn tanden op stuk bijten. Overigens denk ik dat doggy een soort 'knuffelwoord' is, en vandaar doggy bag:

- Whose bag is this? Whose bag is this?
- It's for doggy doggy doggy...

Want het is wel gewoon dog shit, vandaar.

(...)
Ik las vandaag nog ergens iemand die schreef dat Archie Bunker altijd zei it's a doggy-dog world...

Ik denk het toch niet.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:48:41 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38637624
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:58 schreef Serendips het volgende:
Kan iemand me ook ff bijbrengen hoe landennamen en plaatsen geschreven moeten worden? Dan bedoel ik dus kleine- of hoofdletters?

Noord-Amerika, Zuid-Afrika, volgens mij...
Je spreekt waarschijnlijk zuid-afrikaans. (Dat deed ik dus net fout).
Enne Randstad, daar zat ik toen straks ook over te twijfelen...

* Basisschool, 3e klas of zo, maar ik heb het even niet meer paraat.
1) Aardrijkskundige namen krijgen hoofdletters. (Nijmegen, Nederland, Europa, de Waal)
2) Aardrijkskundige namen met een koppelteken krijgen na het koppelteken nóg een hoofdletter. (Nieuw-Mexico, Almere-Haven)
3) Voorzetsels die niet aan het begin van een zin staan krijgen een kleine letter. (Bergen op Zoom)
4) Aanduidingen van windrichtingen krijgen een hoofdletter als ze onderdeel zijn van de aardrijkskundige aanduiding (het Verre Oosten, West-Friesland. Maar je schrijft het noorden van Nederland)
The End Times are wild
pi_38650610
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

1) Aardrijkskundige namen krijgen hoofdletters. (Nijmegen, Nederland, Europa, de Waal)
2) Aardrijkskundige namen met een koppelteken krijgen na het koppelteken nóg een hoofdletter. (Nieuw-Mexico, Almere-Haven)
3) Voorzetsels die niet aan het begin van een zin staan krijgen een kleine letter. (Bergen op Zoom)
4) Aanduidingen van windrichtingen krijgen een hoofdletter als ze onderdeel zijn van de aardrijkskundige aanduiding (het Verre Oosten, West-Friesland. Maar je schrijft het noorden van Nederland)
Hee, gepersonaliseerde voorbeelden!
Okey, dan had ik het eigenlijk wel redelijk in beeld. Alleen van regel 4 was ik me niet heel erg bewust.

Hoe zit het met plaatsbepalingen als bijvoeglijke naamwoorden; 'de Nederlandse taal' of 'de nederlandse taal'? Ik meen me te kunnen herinneren dat het bijvoeglijk naamwoord dan wel met een kleine letter geschreven moet worden.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:46:56 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38650792
Nederlands heeft altijd een hoofdletter, ook als het bijvoegelijk wordt gebruikt.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:51:06 #214
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_38650928
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:42 schreef Serendips het volgende:

Hoe zit het met plaatsbepalingen als bijvoeglijke naamwoorden; 'de Nederlandse taal' of 'de nederlandse taal'? Ik meen me te kunnen herinneren dat het bijvoeglijk naamwoord dan wel met een kleine letter geschreven moet worden.
Ik heb dat ook nog geleerd, begin jaren 80, en in het Duits doen ze dat nog steeds (deutsch dus), maar tegenwoordig krijgen landen, talen en afleidingen daarvan toch echt gewoon een hoofdletter. En terecht trouwens.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:29:08 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_38652244
Was het nou middeleeuwen, of Middeleeuwen?
pi_38652335
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:29 schreef speknek het volgende:
Was het nou middeleeuwen, of Middeleeuwen?
Volgens mij is het 'de Middeleeuwen', maar 'een middeleeuws kasteel'.
Of niet?
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:41:11 #217
15967 Frollo
pi_38652637
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:31 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Volgens mij is het 'de Middeleeuwen', maar 'een middeleeuws kasteel'.
Of niet?
Zo was het inderdaad, en zo was het goed.

Maar volgens de spelling van 2005 moet het met een kleine letter.
Zie http://woordenlijst.org/leidraad/16/4/
pi_38652738
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

Oh.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:45:23 #219
15967 Frollo
pi_38652790
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:43 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oh.
Tja.
pi_38653054
Ook ondoorzichtig trouwens;
advent en ramadan.........Pasen en Chanoeka...
Als ik het goed begrijp, dan gaat het er dus om dat de advent en de ramadan worden gezien als een tijdsaanduiding en niet als naam voor een viering of ritueel.
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:04:25 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38653457
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner, is de witte spelling daar consequenter in.
pi_38671619
Om even op het kippie-ei terug te komen.....In het Zuid-Afrikaans hebben ze echt schitterende woorden die daar op lijken! Allemaal aan elkaar geschreven.
pi_38678208
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:29 schreef Serendips het volgende:
Om even op het kippie-ei terug te komen.....In het Zuid-Afrikaans hebben ze echt schitterende woorden die daar op lijken! Allemaal aan elkaar geschreven.
Is dat serieus?

aids: Rooistrik-koors
lesbian: klitsgrassussiekoekielekker
oorlogsschip: van-nikske-nie-bang-skip
old people's home: hiroglief argief
Tippex: flaterwater
verkeersdrempel: vaartboggel
zebra: streepeselpajama-donkie

pi_38679032
het moeilijkste nederlandse woord is biscuittje, dit werd althans vaak fout geschreven bij een of ander nationaal dictee.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_38679122
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 00:30 schreef steeg het volgende:
het moeilijkste nederlandse woord is biscuittje, dit werd althans vaak fout geschreven bij een of ander nationaal dictee.
Is dat echt met dubbel-t?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 00:45:26 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38679440
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 00:32 schreef Biancavia het volgende:

[..]

pi_38679735
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 00:32 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Enigszins logisch omdat de t van biscuit niet uitgesproken wordt.
Biscuitje zou je dan als 'bis-kwie-je' uitspreken.
Daarom dus de extra t.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 05:31:51 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38681739
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 00:57 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Daarom dus de extra t.
Maar 't is niet met dubbel t. 't Is toch echt biscuit-biscuitje.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:00:51 #229
128716 Serendips
pata pata
pi_38684559
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 00:04 schreef Biancavia het volgende:
Is dat serieus?

aids: Rooistrik-koors
lesbian: klitsgrassussiekoekielekker
oorlogsschip: van-nikske-nie-bang-skip
old people's home: hiroglief argief
Tippex: flaterwater
verkeersdrempel: vaartboggel
zebra: streepeselpajama-donkie
Ja, het zijn af en toe zulke idiote woorden, dat je eraan gaat twijfelen, hè.
Ik heb altijd het woord voor hoer onthouden, die raakt nl. zo mooi de essentie: 'huurmeisie'...
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:03:34 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38684633
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:00 schreef Serendips het volgende:

[..]

Ja, het zijn af en toe zulke idiote woorden, dat je eraan gaat twijfelen, hè.
Ik heb altijd het woord voor hoer onthouden, die raakt nl. zo mooi de essentie: 'huurmeisie'...
Afrikaans is sowieso een mooie taal. Goed te verstaan als Nederlander, en binnen een paar weken kun je jezelf er ook verstaanbaar in maken.

Jammer alleen dat het een beetje op zijn retour is in ZA
The End Times are wild
pi_38684635
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 00:57 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Daarom dus de extra t.
Hoezo?

Het eindigt dan toch gewoon op een klinker, dus dan zeg je toch snee -> sneetje, beha -> behaatje.
biskwie -> biskwietje.
pi_38684648
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Afrikaans is sowieso een mooie taal. Goed te verstaan als Nederlander, en binnen een paar weken kun je jezelf er ook verstaanbaar in maken.

Jammer alleen dat het een beetje op zijn retour is in ZA
Is het op zijn retour?
Wat spreken ze nu dan?
pi_38684731
Het woord biscuitje bestaat niet eens! Even meneer van Dale erbij gehaald:

bis·cuit1 [biskw¹¥]
het biscuit, de biscuits, het biskwietje
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:08:17 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38684758
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:07 schreef zoeperzazke het volgende:
Het woord biscuitje bestaat niet eens! Even meneer van Dale erbij gehaald:

bis·cuit1 [biskw¹¥]
het biscuit, de biscuits, het biskwietje
Zeker weer de online Van Dale, hè. Die is kut.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:08:42 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38684776
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:04 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Is het op zijn retour?
Wat spreken ze nu dan?
Afrikaans is maar één van de talen die in ZA gesproken worden. Vooral het Engels is steeds meer in opmars. Wanneer bijvoorbeeld een Afrikaans- en een Engelstalige met elkaar trouwen, kiest men er voor om het kind in het Engels op te voeden.
The End Times are wild
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:14:00 #236
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38684902
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:03 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Hoezo?

Het eindigt dan toch gewoon op een klinker, dus dan zeg je toch snee -> sneetje, beha -> behaatje.
biskwie -> biskwietje.
biskwietje

Degene die denkt dat 'biscuittje' goed gespeld is, lijdt natuurlijk aan woordblindheid.
pi_38688603
Biscuittje
"Met de politieke kennis is het beter gesteld: 60 procent weet dat K. G. de Vries minister van Binnenlandse Zaken is. Nog beter scoort de burgemeester van Den Haag. Driekwart noemt W. J. Deetman, hoewel een op de tien studenten nog altijd denkt dat J. Stekelenburg niet in Tilburg maar in Den Haag de scepter zwaait."

De grote struikelvraag voor de studenten was de spelling van het woord biscuittje. Niemand had goed dat het verkleinwoord van biscuit met twee t's moet worden geschreven.

http://www.refdag.nl/oud/bin/010903bin04.html

ringo misschien ben jij het, die (ook) aan woordblindheid lijdt.
pi_38688827
en voor lienekien heb ik nog een extra bron van het parool

DICTEEWOORDEN
De voorronde voor het Groot Dictee der Nederlandse taal begint weer. Een lijstje beruchte dicteewoorden.

accelereren, biscuittje, carrousel, diarree, elektronica, frikadel, garnaleplant, helikopter, impresario, jan-in-de-zak, koeioneren, locatie, minuscuul, nochtans, onzevader, potpourri, rododendrons, stencilen, tezamen, uitentreuren, vliegezwam, woordvoerster, zielenpoot

(bron: www.onzetaal.nl)
pi_38688869
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:12 schreef steeg het volgende:
Biscuittje
"Met de politieke kennis is het beter gesteld: 60 procent weet dat K. G. de Vries minister van Binnenlandse Zaken is. Nog beter scoort de burgemeester van Den Haag. Driekwart noemt W. J. Deetman, hoewel een op de tien studenten nog altijd denkt dat J. Stekelenburg niet in Tilburg maar in Den Haag de scepter zwaait."

De grote struikelvraag voor de studenten was de spelling van het woord biscuittje. Niemand had goed dat het verkleinwoord van biscuit met twee t's moet worden geschreven.

http://www.refdag.nl/oud/bin/010903bin04.html

Dat is uit 2001.
Ondertussen zijn de spellingsregels alweer drie keer aangepast.
pi_38689211
Ik heb de van dale als programma op mijn pc, echter wel een versie van 2002. Misschien staat biscuittje wel in het groene boekkie?
I had a signature once. It was awful.
pi_38689221
1995 was de vorige aanpassing, de nieuwe komt in augustus 2006. Ik vraag me af hoe je zo zeker weet dat biscuittje daarin is veranderd. En nu is de spelling uit 1995 nog actief. Je hebt dus ongelijk.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:29:16 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38689269
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:18 schreef steeg het volgende:
en voor lienekien heb ik nog een extra bron van het parool

DICTEEWOORDEN
De voorronde voor het Groot Dictee der Nederlandse taal begint weer. Een lijstje beruchte dicteewoorden.

accelereren, biscuittje, carrousel, diarree, elektronica, frikadel, garnaleplant, helikopter, impresario, jan-in-de-zak, koeioneren, locatie, minuscuul, nochtans, onzevader, potpourri, rododendrons, stencilen, tezamen, uitentreuren, vliegezwam, woordvoerster, zielenpoot

(bron: www.onzetaal.nl)
In zowel de laatste editie van de Van Dale als die van het Groene Boekje staat toch echt biscuitje.
pi_38689274
www.taaladvies.net zegt dit:

bis·cuit2, (voorwerp), de[m.]_het, bis·cuits, bis·cuit·je

In mijn Wolters' Woordenboek uit 1990 staat ook biscuitje.
pi_38689386
Jammer genoeg spreken zelfs de bronnen elkaar tegen. Maar als het in het nationaal dictee na '95 nog getest wordt en taal advies het anders zegt... Kan ik niet zeggen wie precies gelijk heeft.
pi_38689416
quote:
Schrijfwijzer van Jan Renkema uit 2002:

Aleen als je het woord zou moeten breken komt op de bovenste regel "Biscuit-" en op de volgende regel "tje".

En verder is het gewoon een Biscuitje.
http://achterob.web-log.nl/achterob/2006/05/in_het_land_der.html
quote:
Veranderde woorden

Dit betekent niet dat er helemaal geen wijzigingen zijn. In de Bouwboeken en Bouwschriften van Woordbouw Nieuw zitten enkele woorden die nu anders gespeld worden:
Groep 6
Bouwboek 8/9/10 blz. 52 paddestoel wordt paddenstoel
Bouwschrift 8 les 17 opdracht 1 paddestoel wordt paddenstoel
Bouwschrift 10

les 32 opdracht 1
paddestoel wordt paddenstoel
Groep 7
Bouwboek 11/12/13 blz.14 woordpakket 1 paddestoel wordt paddenstoel
Groep 8
Bouwboek 14/15/16 blz. 52 biscuittje wordt biscuitje
http://www.allestelt.nl/leeslijn/pagina.asp?pagkey=11569
quote:
Pieter Pen - 22 oktober 2005

Het verkleinwoord van biscuit kwam eens in de voorronde van het Groot Dictee voor: biscuittje, met twee t's, omdat je biscuit uitspreekt als biskwie. Met één t zou je het kunnen uitspreken als biskwieje. Velen vonden biscuittje een raar woordbeeld geven en ook het nieuwe Groene Boekje is overstag: de 'fout' is hersteld. Voortaan is het biscuitje. Maar vreemd genoeg is het verkleinwoord van entremets (dat je uitspreekt als antremè), in het oude GB nog entremetje, in de nieuwe woordenlijst entremetstje geworden! Toch weer de oude biscuittje-redenering?
http://www.omroep.nl/nps/grootdictee/gastenboek_dictee.html

[ Bericht 36% gewijzigd door Biancavia op 09-06-2006 12:39:23 ]
pi_38689704
Als ik het goed begrijp is in de nieuwe versie van Het Groene Boekje, oktober 2005, biscuittje dus veranderd in biscuitje.
pi_38690378
aha je hebt dus toch gelijk. steeg =
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:34:06 #248
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38693594
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:12 schreef steeg het volgende:
Ik heb niets te maken met halfzachte taalcommissiebeslissingen. 'Biscuittje' ziet er simpelweg niet uit, dus is het fout.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:35:01 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38693625
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:42 schreef Biancavia het volgende:
Als ik het goed begrijp is in de nieuwe versie van Het Groene Boekje, oktober 2005, biscuittje dus veranderd in biscuitje.
QED.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:36:44 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_38693674
Wat ik trouwens wel grappig vind, het is wel omverlopen, daar wordt het aan elkaar geschreven, maar als je bijvoorbeeld omver valt, dan zou er staan omvervallen; wat net zo goed om-vervallen gelezen kan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')