abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38453733
Het is toch vreemd dat als iemand wordt verdacht van een strafbaar misdrijf, dat er dan eerst toestemming moet worden gevraagd aan zowel de officier van Justitie als aan de recht-commisaris terwijl een gemeente dit niet hoeft te doen. De noodzaak van een huiszoeking, want zo mag je het noemen, is velen malen groter bij een strafbaar misdrijf dan bij uitkeringsfraude.
Hierbijkomend dat er ook pas huiszoeking wordt gedaan bij een misdrijf als er een daadwerkelijke verdenking is. Nu gaan gemeentes er dus eigenlijk al vanuit dat iedere bijstandstrekker een fraudeur is, hoe vernederend kan dat zijn, vooral als het ook nog een doodleuk op TV wordt verteld. En die twee dojo's kwamen nou niet echt over als goedgekeurde en opgeleide opsporingsambtenaren. Volgens mij zijn dit gewoon afkeurde politieagenten of mannen die het niet eens gehaald hebben om bij de politie te mogen werken. En dan de kleding die ze droegen: niet echt passelijk bij hun werk.

En de "mooie" resultaten die ze bereikt hebben?? Ga met de FIOD, de brandweer, de keuringsdienst van waren, de politie en verzekeringsbedrijven langs alle bedrijven en woningen die er zijn. Of nog beter, controleer de uitgaven van politici en ambtenaren. Dit zullen veel mooiere resultaten opleveren. Overal wordt er wel fraude gepleegd, zoals bij Ahold.
pi_38456919
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:30 schreef nikk het volgende:
Er is een verschil tussen iets mislopen en iets uitbetalen.

Die schulden waar je over spreekt komen geenszins op het bord van de overheid te liggen. En bij een falliesement komen de werknemers zonder werk te zitten inderdaad. Dat heeft te maken met een bedrijf dat falliet gaat, niet met de fraude an sich.

Begrijp me niet verkeerd, alle soorten fraude moet worden aangepakt. Ik heb alleen meer moeite met geld dat uit mijn zak onterecht naar iemand in de bijstand gaat, dan dat de belastingdienst minder kan vorderen bij een onderneming.
er wordt opgericht met overheidssubsidies
er worden leningen afgesloten met overheidsgaranties
er worden banen bij het bedrijf gesubsidieëerd door de overheidgelden
die gasten vullen hun zakken met allerhande subsidies en verdwijnen daarna met de noorderzon ..

wat de werknemers aangaat heb je trouwens idd gelijk .. of die nou in een door de overheid gesubsidieëerd baantje zitten of in de WW maakt in principe weinig uit
pleased to meet you
pi_38458167
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:49 schreef moussie het volgende:

[..]

er wordt opgericht met overheidssubsidies
Niet alle ondernemingen worden opgericht met subsidies. Een startende onderneming kan belastingkortingen krijgen inderdaad, maar het gaat bij deze fraude niet enkel om startende ondernemingen. Los daarvan worden die kortingen met een doel gegeven.
quote:
er worden leningen afgesloten met overheidsgaranties
Nogmaals, dat gaat om startende ondernemingen. En hoeveel van de ondernemingen krijgt daadwerkelijk een dergelijke garantie denk je? Zulke ondernemingen gaan echt niet zomaar falliet door mismanagement.
quote:
er worden banen bij het bedrijf gesubsidieëerd door de overheidgelden
quote:
die gasten vullen hun zakken met allerhande subsidies en verdwijnen daarna met de noorderzon ..

wat de werknemers aangaat heb je trouwens idd gelijk .. of die nou in een door de overheid gesubsidieëerd baantje zitten of in de WW maakt in principe weinig uit
De Melkertbanen zijn al een tijdje afgeschaft hoor.

Maar als ik je goed begrijp heb je het over een theoretische situatie waarbij een onderneming wordt opgericht met zoveel mogelijk overheidssteun en dat die vervolgens (al dan niet opzettelijk) falliet gaat. In hoeveel procent van de gevallen is die situatie van toepassing denk je?
pi_38458332
Ik begrijp de hele ophef niet, mensen hebben het over een verplichting mensen toe te laten in je huis ter controle, maar volgens mij is daar geen sprake van. Je kunt dit ten alle tijden weigeren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_38458469
Maar dan wordt dus een uitkering stopgezet. Je hebt dus geen keus.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:25 schreef heiden6 het volgende:
Ik begrijp de hele ophef niet, mensen hebben het over een verplichting mensen toe te laten in je huis ter controle, maar volgens mij is daar geen sprake van. Je kunt dit ten alle tijden weigeren.
pi_38458532
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:25 schreef heiden6 het volgende:
Klopt, maar dan kunnen bepaalde beslissingen in je nadeel uitvallen.
pi_38458684
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:05 schreef slaveloos het volgende:

Ik moet er toch niet aan denen dat ik toen ik nog studiefinanciering kreeg controle zou krijgen of ik thuis aan het studeren was of niet?
Dat wordt nu toch ook gedaan?
Als je te lang over de studie doet ga je terugbetalen. Met name bij de MBO opleidingen heel snel al.
Inspiratieloos!
pi_38458909
Dit is niet vergelijkbaar. Ze komen niet in je huis naar de laden kijken ed.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:34 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Dat wordt nu toch ook gedaan?
Als je te lang over de studie doet ga je terugbetalen. Met name bij de MBO opleidingen heel snel al.
pi_38459616
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:29 schreef kippevleugel het volgende:
Maar dan wordt dus een uitkering stopgezet. Je hebt dus geen keus.
[..]
Je hebt dus de keus tussen geld krijgen onder voorwaarde dat men mag controleren of dit 'terecht' is, of niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_38459829
Juist, alleen maak je weinig kans om het gevecht aan te gaan want een rechtszaak kan wel maanden duren en tot die tijd is er geen uitkering. Dat kunnen zelfs mensen met een modaal inkomen niet aan en dat is gewoonweg oneerlijk.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je hebt dus de keus tussen geld krijgen onder voorwaarde dat men mag controleren of dit 'terecht' is, of niet.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 01:26:38 #86
46960 StefanP
polemicist
pi_38462127
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:30 schreef moussie het volgende:

Idd .. kort na de oliecrisis toen de banenmarkt instortte en we ineens een torenhoge werkeloos hadden zijn een boel mensen ipv werkeloos ziek verklaard, of ze dat nou wilden of niet .. ik kan me er nog een paar herinneren uit die tijd die pisnijdig waren omdat ze daardoor onbemiddelbaar werden op een toch al krappe arbeidsmarkt
Onzin man, de oliecrisis is pas 6 jaar na invoering van betreffende wetten begonnen toen het allang duidelijk was dat de WAO en AWBZ tot enorme misbruik leidden. Zoek maar een smoesje om alle nietsnutten de hand boven het hoofd te houden ja...
quote:
gut gut .. het is je totaaal niet opgevallen dat dat komt omdat de criteria verandert zijn hé
Kul. Elk onderzoek naar terechtheid van uitkeringen, in om het eender welke stad, leidde tot dezelfde conclusie: dat er massaal misbruik gemaakt wordt. Dat heeft geen worst met "andere" criteria te maken. Het is trouwens 'veranderd'
quote:
misschien moest jijj je eerst informeren voor je onzin gaat spuien en anderen van ignorantie beschuldigt ?
[..]
Ignorantie? Dat woord bestaat alleen in jouw vocabulaire. Ik heb beide voeten stevig op de grond en geloof niet in al die zweverige onzin van zogenaamd zieken. En keer op keer krijg ik het gelijk aan mijn zijde. Wanneer uit het zoveelste onderzoek wederom duidelijk wordt dat 50% van de uitkeringstrekkers fraudeert. Iedereen die terecht een uitkering verdient, mag die van mij gerust krijgen. Maar al dat schorriemorrie dat zogenaamd ziek is en op kosten van hardwerkende mensen tot 12 uur in hun nest ligt, daar mag kei- en keihard tegen opgetreden worden. Alleen snappen mensen als jij niet dat er een verschil tussen de twee is; commentaar dat er eens hard tegen frauders moet worden opgetreden is in jullie ogen altijd meteen een aanval op iedereen met een uitkering.
quote:
joehoe, die mijnheer die dit wil is links .. haal je kop eens uit het zand ..

en uiteraard ben ik voor het aanpakken van fraude .. maar niet alleen uitkeringsfraude, ook belastingen, faillisementen etc .. maar gezien het feit dat het vooral rechtse stemmers zijn die zich hieraan schuldig maken zal dat wel buiten schot blijven.
en dat terwijl dat over bedragen gaat die niet alleen vele maten groter zijn maar zich ook jaarlijks herhalen terwijl dat met de uitkeringsfraude hoogstwaarschijnlijk een aflopende zaak is, de mogelijkheden om op deze manier te frauderen zijn nl zo goed als weg gewerkt, de bedragen lijken alleen maar hoog omdat het om oudere gevallen van soms jarenlange fraude gaat

tja, en hoe rechts nederland gaat piepen als een belastingsfraudeur midden in de nacht van bed gelicht wordt omdat die wat creatief is omgesprongen met de reiskostenvergoeding .. we wachten af
't Is goed joh, wat je wil. Ik ga niet eens de moeite nemen om te reageren op onzin die in wanhoop erbij gehaald wordt in een poging het topic te derailleren en de aandacht van de feiten af te houden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_38462850
Als je werkt, wordt er ook constant gecontroleerd of je wel of niet aanwezig bent. Dus waarom niet als je een uitkering geniet????
pi_38463069
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:26 schreef StefanP het volgende:
Onzin man, de oliecrisis is pas 6 jaar na invoering van betreffende wetten begonnen toen het allang duidelijk was dat de WAO en AWBZ tot enorme misbruik leidden. Zoek maar een smoesje om alle nietsnutten de hand boven het hoofd te houden ja...
gelul .. tot 1974/75 hadden we weinig te klagen en toen begonnen de ontslagen te vallen en werden mensen massaal in de WAO gedumpt
quote:
Kul. Elk onderzoek naar terechtheid van uitkeringen, in om het eender welke stad, leidde tot dezelfde conclusie: dat er massaal misbruik gemaakt wordt. Dat heeft geen worst met "andere" criteria te maken. Het is trouwens 'veranderd'
terechtheid van uitkeringen volgens de nieuwe criteria .. en die zijn tussen 1987 en 2005 herhaaldelijk aangepast voor het geval dat je dat is ontgaan .. het is dus geen misbruik als je gisteren nog voor 100% was afgekeurd en nu ineens nog maar voor 60% .. je bent in de tussentijd heus niet gezonder geworden hoor ..

en ja, ik ken mensen die destijds liepen te vloeken omdat ze gewoon in de WAO gedumpt werden tegen hun zin .. zo'n uitkering is nl geen vetpot en er zit ook geen groei of ontwikkeling in .. knap klote als je 25 bent en je wordt 100% afgekeurd omdat je even in een dipje zit oid
quote:
Ignorantie? Dat woord bestaat alleen in jouw vocabulaire.
ghehe .. vrij vertaald uit het engels
quote:
Ik heb beide voeten stevig op de grond en geloof niet in al die zweverige onzin van zogenaamd zieken.
huh .. zweverige onzin met zogenaamd zieken .. er werden gezonde mensen in de WAO gedumpt omdat ze niet wisten wat ze ermee aan moesten .. die mensen waren dankzij dat jarenlang kansloos op de destijds toch al krappe arbeidsmarkt
quote:
En keer op keer krijg ik het gelijk aan mijn zijde. Wanneer uit het zoveelste onderzoek wederom duidelijk wordt dat 50% van de uitkeringstrekkers fraudeert. Iedereen die terecht een uitkering verdient, mag die van mij gerust krijgen. Maar al dat schorriemorrie dat zogenaamd ziek is en op kosten van hardwerkende mensen tot 12 uur in hun nest ligt, daar mag kei- en keihard tegen opgetreden worden. Alleen snappen mensen als jij niet dat er een verschil tussen de twee is; commentaar dat er eens hard tegen frauders moet worden opgetreden is in jullie ogen altijd meteen een aanval op iedereen met een uitkering.
tuurlijk snappen mensen zoals ik dat niet .. ik ben tenslotte maar .. wat ?
quote:
't Is goed joh, wat je wil. Ik ga niet eens de moeite nemen om te reageren op onzin die in wanhoop erbij gehaald wordt in een poging het topic te derailleren en de aandacht van de feiten af te houden.
wat zijn de feiten dan .. dat een links persoon alle uitkeringstrekkers op alle uren van de dag en nacht wil kunnen controleren op straffe van en dat een ander links persoon zegt dat dit te ver gaat, dat dit schenden is van grondrechten .. en rechts over elkaar heen loopt te buitelen met allerlei verwijten naar links over oogjes-dicht mentaliteit ..
pleased to meet you
pi_38463336
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 02:32 schreef moussie het volgende:

[..]

gelul .. tot 1974/75 hadden we weinig te klagen en toen begonnen de ontslagen te vallen en werden mensen massaal in de WAO gedumpt
[..]

terechtheid van uitkeringen volgens de nieuwe criteria .. en die zijn tussen 1987 en 2005 herhaaldelijk aangepast voor het geval dat je dat is ontgaan .. het is dus geen misbruik als je gisteren nog voor 100% was afgekeurd en nu ineens nog maar voor 60% .. je bent in de tussentijd heus niet gezonder geworden hoor ..
Nee, je was al gezond genoeg, daar is men nu pas achter gekomen.
pi_38466375
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 02:10 schreef duivelinnetje het volgende:
Als je werkt, wordt er ook constant gecontroleerd of je wel of niet aanwezig bent. Dus waarom niet als je een uitkering geniet????
Omdat de bijstand niet eist dat je heel de dag thuis zit. Dat staat nergens aangegeven. Iedereen moet boodschappen doen, kinderen wegbrengen of solliciteren of bij het CWI naar vacatures kijken.

En op je werk wordt er niet gekeken hoeveel tandenborstels je thuis hebt en je laatjes worden ook niet gecontroleerd, laat staan in je eigen huis.
pi_38466414
Controleur niet binnenlaten > geen bijstand.

Wat is het probleem?
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_38466455
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:11 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat is nou juist het hele punt, het IS geen verzekering. De overheid kan te allen tijde de hoogte, de duur en de voorwaarden van de WW eenzijdig aanpassen. Met 'zekerheid' heeft dat dus niets te maken
Waarom wordt er dan gesproken over " U bent verzekerd voor de WW en de WIA ? " .
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_38466574
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef kippevleugel het volgende:

[..]

Omdat de bijstand niet eist dat je heel de dag thuis zit. Dat staat nergens aangegeven. Iedereen moet boodschappen doen, kinderen wegbrengen of solliciteren of bij het CWI naar vacatures kijken.

En op je werk wordt er niet gekeken hoeveel tandenborstels je thuis hebt en je laatjes worden ook niet gecontroleerd, laat staan in je eigen huis.
Dat is helemaal niet aan de orde. Het gaat erom of de controleur uberhaupt naar binnen mag, niet of de bewoner aanwezig is.
pi_38468286
tja .. waar het op neerkomt is dat een buurman/vrouw je aan kan geven bij zoeklicht .. anonym .. en aan hand daarvan mag je dan midden in de nacht van je bed gelicht worden .. laat je ze niet binnen, vinden ze iets wat als irregulair kan worden beschouwd, wordt je uitkering stop gezet ..

maw .. je vriendin helpen als d'r wasmachine kapot is kan niet, een vriend over hebben om te slapen kan niet .. een normaal leven wordt onmogelijk gemaakt, je bent overgeleverd aan de willekeur van de controlerende ambtenaar .. die op zijn beurt nergens gecontroleerd wordt op zijn handelswijze.
en geloof mij .. die gasten stappen midden in de nacht in je kinderkamer om daar met een boel lawaai de laden van de kinderen te doorzoeken op vreemde onderbroeken, het lijkt wel alsof ze de kinderen zo overstuur mogelijk willen maken

zoals al gezegd .. normaal gesproken moet je naar de rechter om toestemming te vragen voor dit soort invallen in een huis, pas nadat die heeft beoordeeld of er genoeg aanwijzingen zijn mag je van je bed gelicht worden .. nu worden er invallen gedaan omdat een buur je anonym heeft aangegeven bij zoeklicht

let wel, ik ben dus ook tegen uitkeringsfraude, maar als je mensen midden in de nacht van hun bed gaat lichten zou er van mij toch wel wat controle mogen komen via de rechterlijke macht op bij wie, op basis waarvan, en hoe dat gebeurt

het is vrij simpel toch, als je fraudeert ben je strafbaar en daar hebben we de politie voor ..
de belastingsdienst mag toch ook niet zomaar een inval bij je doen, die moet het ook via de politie spelen, waarom mag dit dan wel ?
pleased to meet you
pi_38468332
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:21 schreef moussie het volgende:
tja .. waar het op neerkomt is dat een buurman/vrouw je aan kan geven bij zoeklicht .. anonym .. en aan hand daarvan mag je dan midden in de nacht van je bed gelicht worden .. laat je ze niet binnen, vinden ze iets wat als irregulair kan worden beschouwd, wordt je uitkering stop gezet ..

maw .. je vriendin helpen als d'r wasmachine kapot is kan niet, een vriend over hebben om te slapen kan niet .. een normaal leven wordt onmogelijk gemaakt, je bent overgeleverd aan de willekeur van de controlerende ambtenaar .. die op zijn beurt nergens gecontroleerd wordt op zijn handelswijze.
en geloof mij .. die gasten stappen midden in de nacht in je kinderkamer om daar met een boel lawaai de laden van de kinderen te doorzoeken op vreemde onderbroeken, het lijkt wel alsof ze de kinderen zo overstuur mogelijk willen maken

zoals al gezegd .. normaal gesproken moet je naar de rechter om toestemming te vragen voor dit soort invallen in een huis, pas nadat die heeft beoordeeld of er genoeg aanwijzingen zijn mag je van je bed gelicht worden .. nu worden er invallen gedaan omdat een buur je anonym heeft aangegeven bij zoeklicht

let wel, ik ben dus ook tegen uitkeringsfraude, maar als je mensen midden in de nacht van hun bed gaat lichten zou er van mij toch wel wat controle mogen komen via de rechterlijke macht op bij wie, op basis waarvan, en hoe dat gebeurt

het is vrij simpel toch, als je fraudeert ben je strafbaar en daar hebben we de politie voor ..
de belastingsdienst mag toch ook niet zomaar een inval bij je doen, die moet het ook via de politie spelen, waarom mag dit dan wel ?
Mijn god zeg, snap jij effe niet hoe de controle gaat worden uitgevoerd zeker een PVDA-er?
pi_38468495
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 03:13 schreef duivelinnetje het volgende:
Nee, je was al gezond genoeg, daar is men nu pas achter gekomen.
volgens mij moeten de doktoren terug naar school .. wat 25 jaar geleden 95% gezond was werdt 100% afgekeurd en wat nu 95% ziek is wordt 95% goedgekeurd

(nofi aan evtle keuringsartsen die dit lezen, ik weet dat het niet aan jullie kennis ligt maar aan het beleid)
pleased to meet you
pi_38468536
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:22 schreef Scorpie het volgende:
Mijn god zeg, snap jij effe niet hoe de controle gaat worden uitgevoerd zeker een PVDA-er?
nou vertel .. wat weet ik niet volgens jou .. nou ben ik benieuwd
pleased to meet you
pi_38468540
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:26 schreef moussie het volgende:

[..]

volgens mij moeten de doktoren terug naar school .. wat 25 jaar geleden 95% gezond was werdt 100% afgekeurd en wat nu 95% ziek is wordt 95% goedgekeurd

(nofi aan evtle keuringsartsen die dit lezen, ik weet dat het niet aan jullie kennis ligt maar aan het beleid)
Waar haal je dit soort fratsen in godsnaam vandaan man, ben je nog wel in contact met aarde of niet?
pi_38468623
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:27 schreef Scorpie het volgende:
Waar haal je dit soort fratsen in godsnaam vandaan man, ben je nog wel in contact met aarde of niet?
realiteit lieve schat, praktijkervaring .. naarmate je ouder wordt krijg je er een behoorlijke dosis van binnen
pleased to meet you
pi_38468709
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:30 schreef moussie het volgende:

[..]

realiteit lieve schat, praktijkervaring .. naarmate je ouder wordt krijg je er een behoorlijke dosis van binnen
Yeah right, jij hebt dus meegemaakt dat er nachtelijke razzia`s plaatsvinden in de stadsbuurten van Amsterdam door controlerende instanties

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2006 11:32:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')