Ook wij krijgen een IKEA-keuken
Is inmiddels besteld (25 mei jl.) en vanaf 12 juni komen ze de keuken inclusief inbouwapparatuur bezorgen.
We hebben gekozen voor de service 'we doen alles voor je', waarbij de spullen worden geleverd, gemonteerd én geïnstalleerd. Wanneer er dan iets niet naar mijn zin is of niet goed is laat ik dat meteen weten, kan het montage-team dat meteen oplossen.
De montage staat gepland voor 10 juli a.s., al met al dus redelijk vlot allemaal, naar mijn idee.
Gaskookplaat komt van elders (www.inbouw.nl) omdat we perse gas-op-glas willen hebben, dat levert Ikea momenteel niet. Ook de afzuigkap komt van inbouw.nl, een lekkere stille Siemens.
We hebben gekozen voor 3 kastjes met laden (80 cm) onder het werkblad van 4 meter. Daarnaast komt een hoge inbouwkast met de magnetron en oven (van Ikea, Whirlpool). Uiteraard komt de vaatwasser (60cm) onder het werkblad en uiteraard een kastje met deur onder de gootsteen (ook 60cm).
De snelle rekenaar zal constateren dat er 40cm overblijft, daar komt een lage apothekerskastje onder het werkblad.
Ook de garantie is een prettige bijkomstigheid.
Kijk ook eens bij
www.kvik.nl die hebben ook mooie keukens en ook een keukenplanner (gratis te downloaden). Werkt vrijwel hetzelfde als de planner van Ikea en geeft ook de prijzen weer.
Wel iets duurder dan Ikea, maar ook meer keus.