abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38365345
Wat houdt jou tegen?

Op zich zou ik het niet erg vinden om niet meer zoveel vlees te eten, maar er zijn gewoon dingen die ik absoluut niet kan missen.
Dingen zoals vleeswaar uit het frituur. Die moet ik gewoon eens per week even binnen krijgen

Voor de rest kan ik even niets verzinnen, maar er komt vast nog meer in me op nadat ik dit topic geplaatst heb.

Twijfel jij trouwens ook af en toe om gewoon eens de knoop door te hakken en geen vlees meer te eten?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:26:57 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_38365440
Mijn wilskracht.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:27:10 #3
11923 I.R.Baboon
pi_38365447
Oh, en mijn afkeer van groente.
pi_38365461
Ik haat dieren.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:27:43 #5
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_38365479
Ik eet al mijn halve leven vegetarisch. Eigenlijk vanaf toen de oorsprong me duidelijk werd.

Nog nooit iets gemist, het verrijkt mijn leven.
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
pi_38365499
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn wilskracht.

Oke, mensen die het überhaupt niet willen hoeven eigenlijk ook niet te reageren
pi_38365511
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:24 schreef ijsmeis het volgende:
Wat houdt jou tegen?

Op zich zou ik het niet erg vinden om niet meer zoveel vlees te eten, maar er zijn gewoon dingen die ik absoluut niet kan missen.
Dingen zoals vleeswaar uit het frituur. Die moet ik gewoon eens per week even binnen krijgen

Voor de rest kan ik even niets verzinnen, maar er komt vast nog meer in me op nadat ik dit topic geplaatst heb.

Twijfel jij trouwens ook af en toe om gewoon eens de knoop door te hakken en geen vlees meer te eten?
Je mist het echt niet . Als je een tijdje vegetariėr bent mis je helemaal niets meer.
Anders probeer je het voor een paar weekjes?
ijs_beer fan!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:28:43 #8
11923 I.R.Baboon
pi_38365521
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:28 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Oke, mensen die het überhaupt niet willen hoeven eigenlijk ook niet te reageren
Ik vind het wel een goed argument hoor, ijsmeis. Zo van 'ik zou wel willen maar dan loop ik langs de febo en zie ik een kroket en kan ik me niet inhouden'.
pi_38365551
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:28 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik vind het wel een goed argument hoor, ijsmeis. Zo van 'ik zou wel willen maar dan loop ik langs de febo en zie ik een kroket en kan ik me niet inhouden'.
Kut, dat is hetzelfde argument als ik heb.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:29:32 #10
11923 I.R.Baboon
pi_38365560
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:28 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dit is overigens niet autobiografisch, want je hebt hier geen Febo's maar alleen hele ranzige snackbars waar ik helemaal niks wil hebben.
pi_38365584
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:28 schreef NanKing het volgende:

[..]

Je mist het echt niet . Als je een tijdje vegetariėr bent mis je helemaal niets meer.
Anders probeer je het voor een paar weekjes?
Ja, misschien wel ja

Ik ga aanstalten maken om na het weekend te beginnen zodat ik nog even al het vlees naar binnen kan proppen wat ik in die paar weekjes niet wil missen.
pi_38365627
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:30 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ja, misschien wel ja

Ik ga aanstalten maken om na het weekend te beginnen zodat ik nog even al het vlees naar binnen kan proppen wat ik in die paar weekjes niet wil missen.
Je moet gewoon proberen er niet te veel mee bezig te zijn.

Wat is je motivatie eigenlijk om vega te worden?
ijs_beer fan!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:31:19 #13
11923 I.R.Baboon
pi_38365629
quote:

[..]

Ja, misschien wel ja

Ja, ik denk dat het je met die mentaliteit wel gaat lukken.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:32:04 #14
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_38365657
Wat houd iemand tegen?

Krachtsporters bijv halen meer uit hun voedsel als er vlees in zit (creatine, makkelijk opneembare mineralen, bouwstoffen en bepaalde vitamines, hormonen).

Verder beweren nog steeds verschillende onderzoekers, dat mensen, die geen vlees of andere dierlijke producten nuttigen, bepaalde stoffen tekort komen.

Ik ben btw vegetariėr/veganist (op melk/yoghurt na).
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_38365670
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:31 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat het je met die mentaliteit wel gaat lukken.
Ik ga ook niet zeggen dat het me gaat lukken. Alweer zo'n mentaliteit
pi_38365729
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:31 schreef NanKing het volgende:

[..]

Je moet gewoon proberen er niet te veel mee bezig te zijn.

Wat is je motivatie eigenlijk om vega te worden?
Nou, an sich is vlees eten gewoon ranzig!
pi_38365765
zoals je moeder het misschien klaar maakt is het ranzig
pi_38365771
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:33 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nou, an sich is vlees eten gewoon ranzig!
Maar toch kun je je bittergarnituurtje niet laten staan?
ijs_beer fan!
pi_38365775
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:34 schreef Half_ingestoken_pik het volgende:
zoals je moeder het misschien klaar maakt is het ranzig
Klopt. Daarom kookt mijn vader altijd.
pi_38365784
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:35 schreef NanKing het volgende:

[..]

Maar toch kun je je bittergarnituurtje niet laten staan?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:37:54 #21
147222 MerlijnDeBlow-venaar
Salmay! Dalmay! Adonay!
pi_38365863
ijsmeis? En je bent al zo mager...
pi_38365912
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:37 schreef MerlijnDeBlow-venaar het volgende:
ijsmeis? En je bent al zo mager...
En vlees helpt daar dus geen ene moer bij eh Misschien is het eens goed dat ik weer wat meer groenten en aardappelen (of rijst, of pasta) ga eten.
pi_38365958
Ik heb het ook vaak overwogen, vanwege het leed van de dieren enzo, maar ik hou gewoon te veel van vlees. Ik heb er nog geen afstand van kunnen doen.

Eigenlijk is het niet meer dan natuurlijk dat mensen vlees eten, alleen niet in de enorme hoeveelheden die wij tot onze beschikking hebben. Maar goed, die discussie wil ik hier niet opstarten. Ik had meer zoiets van "dan kan ik op z'n minst compenseren voor de hoeveelheden vlees die de rest van de Westerse wereld wegvreet" .
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:50:46 #24
147222 MerlijnDeBlow-venaar
Salmay! Dalmay! Adonay!
pi_38366336
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb het ook vaak overwogen, vanwege het leed van de dieren enzo, maar ik hou gewoon te veel van vlees. Ik heb er nog geen afstand van kunnen doen.

Eigenlijk is het niet meer dan natuurlijk dat mensen vlees eten, alleen niet in de enorme hoeveelheden die wij tot onze beschikking hebben. Maar goed, die discussie wil ik hier niet opstarten. Ik had meer zoiets van "dan kan ik op z'n minst compenseren voor de hoeveelheden vlees die de rest van de Westerse wereld wegvreet" .
In de prehistorie aten ze niets anders dan vlees hoor

En dat leed van de dieren is zo'n onzin, die beesten worden pijnloos afgemaakt...
pi_38366467
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:50 schreef MerlijnDeBlow-venaar het volgende:

[..]

En dat leed van de dieren is zo'n onzin, die beesten worden pijnloos afgemaakt...
Maar als je eerst een dag achter je vlees aan moet rennen om het te vangen, krijg je uiteindelijk toch minder binnen dan als je het gewoon bij de Burger King kunt gaan halen.
pi_38366657
quote:

[..]

Zonder dit topic weer in een vega discussie te laten verzanden wil ik wel even iets zeggen.
Dat mensen in de prehistorie vlees aten rechtvaardigt het niet hoe wij nu met beesten omgaan. Vlees eten an sich is helemaal niet erg maar de manier waarop wij het in het westen doen is walgelijk.
En hoe kom je erbij dat beesten pijnloos worden afgemaakt? Om maar niet te spreken van de stress die ze voelen voordat ze worden afgemaakt.
ijs_beer fan!
pi_38366691
quote:

[..]

Ja, misschien wel ja

Misschien is het beter als je eerst voor jezelf bedenkt of je het wel echt wilt. Vegetarier worden betekent geen vis, geen vlees, geen gevogelte. Dus zeker geen vlees bitterbal op zijn tijd .
Misschien kan je beter eerst een flexetarier worden, dus laten we zeggen eerst 2 dagen vleesloos en dat dan langzaam opbouwen tot je geheel vleesloos kan leven !

En je moet natuurlijk zorgen voor variatie, dus tofu uitproberen en vleesvervangers of een dagje een lekker wokschotel met noten. Dan ga je het vlees op een gegeven moment niet meer missen.

Ik eet al ruim een jaar vegetarisch bevalt me prima

[ Bericht 4% gewijzigd door Behh op 30-05-2006 13:09:55 ]
pi_38366720
flexetarier . Daar heb ik nog nooit van gehoord.
ijs_beer fan!
pi_38366722
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:59 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zonder dit topic weer in een vega discussie te laten verzanden wil ik wel even iets zeggen.
Dat mensen in de prehistorie vlees aten rechtvaardigt het niet hoe wij nu met beesten omgaan. Vlees eten an sich is helemaal niet erg maar de manier waarop wij het in het westen doen is walgelijk.
En hoe kom je erbij dat beesten pijnloos worden afgemaakt? Om maar niet te spreken van de stress die ze voelen voordat ze worden afgemaakt.
Idd en ik wil er ook bij vermelden dat ze uren op transport gaan terwijl ze amper kunnen staan..
Maar goed nu weer verder..
pi_38366822
Niet ? hmm bestaat toch echt wel hihi
pi_38366841
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:00 schreef Behh het volgende:

Ik ben al ruim een jaar vegetarisch bevalt met prima.
Ehm, betekent dat niet dat je zelf geen vlees bevat?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:06:34 #32
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38366870
quote:
Wat houdt jou tegen?

Ik eet over het algemeen al weinig vlees. Kip en snijworst/cervelaat. Dat was het wel zo ongeveer. Toch zou ik het missen als ik zelfs dat niet meer zou kunnen eten, want ik vind het wel lekker.
(Un)masking for the greater good.
pi_38366900
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:05 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ehm, betekent dat niet dat je zelf geen vlees bevat?
Uhmm uhmm ik snap hem niet
pi_38366901
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:06 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik eet over het algemeen al weinig vlees. Kip en snijworst/cervelaat. Dat was het wel zo ongeveer. Toch zou ik het missen als ik zelfs dat niet meer zou kunnen eten, want ik vind het wel lekker.
Ik vind vlees ook lekker, ik eet het alleen al zo'n 9 jaar niet meer .
ijs_beer fan!
pi_38366932
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:07 schreef Behh het volgende:

[..]

Uhmm uhmm ik snap hem niet
Je bent vegatariėr als je vegatarisch bent dan ben je zelf vleesvloos .
ijs_beer fan!
pi_38366960
ow ahah ik snap hem ! Even veranderen
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:15:47 #37
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38367197
het wat mij tegenhoudt om vegetarier te worden is toch echt t feit dat ik vlees lekker vind!
en omdat t zielig is voor de diertjes.. of ik t eet of niet.. dood zijn ze al.. en kan ik er maar beter van genieten
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_38367281
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:15 schreef Erosjuhhh het volgende:
en omdat t zielig is voor de diertjes.. of ik t eet of niet.. dood zijn ze al.. en kan ik er maar beter van genieten
Dat is natuurlijk onzin. Als niemand vlees zou willen eten, zouden er ook geen dieren gefokt en geslacht worden. Kwestie van vraag en aanbod.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:22:06 #39
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38367424
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Als niemand vlees zou willen eten, zouden er ook geen dieren gefokt en geslacht worden. Kwestie van vraag en aanbod.
waarom onzin?
als ik stop, stopt nog niet de hele wereld.. als iedereen meteen zou stoppen zouden er nog miljoenen kilo's vlees zijn....zonde toch
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_38367510
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:22 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

waarom onzin?
als ik stop, stopt nog niet de hele wereld.. als iedereen meteen zou stoppen zouden er nog miljoenen kilo's vlees zijn....zonde toch
Ik denk niet dat er een vega is die de illusie heeft dat hij of zij tientallen koeien per jaar besparen, het gaat om het principe. Waar je uiteindelijk natuurlijk wel op langertermijn een verandering te weeg wilt brengen, als meer mensen het zelfde principe hebben.
ijs_beer fan!
pi_38367537
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:22 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

waarom onzin?
Dat niemand anders het doet, betekent niet dat het niet 'the right thing to do' is. Alle beetjes helpen.

Ik heb er wel eens aan zitten denken om part-time vegetariėr te worden. Bijv. bij mijn ouders thuis moet ik gewoon vlees mee-eten want ik kan moeilijk verwachten dat ze voor mij allemaal hun vlees laten staan of dat mijn moeder twee verschillende dingen gaat koken (er moet op zijn minst een vleesvervanger komen, ik heb toch al een laag ijzergehalte).
Goede smoes om af en toe toch nog een stukje vlees te eten, toch?
pi_38369730
Jup een hele goede smoes, je moet wel je moeder heeft het immers al klaar gemaakt
pi_38369772
Ja, dat is ook zoiets. Mijn ouders en broers blijven natuurlijk gewoon het vlees eten.
Dat helpt ook niet mee.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:39:20 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38370245
Ik zie absoluut niet in waarom ik zou moeten ophouden met het eten van vlees.
Milieu argumenten zijn humbug, dan kan je beter mensen aan hun kop gaan zeuren dat ze geen kinderen moeten nemen, want dat is pas milieuvervuilend, weer een generatie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38370246
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:24 schreef Behh het volgende:
Jup een hele goede smoes, je moet wel je moeder heeft het immers al klaar gemaakt
Het doet niks af aan het feit dat er dieren voor gestorven zijn, maar op zich vind ik niet dat mensen helemaal geen vlees zouden moeten eten. Daar zijn we niet voor gebouwd.
Bovendien, ik wil mijn ouders ook niet met het gedoe opzadelen, dat ze als ik er ben opeens alleen nog maar tofu en noten mogen eten. En gewoon een heel weekend het vlees weglaten zonder vervangers wil ik niet doen i.v.m. de voedingsstoffen.
pi_38370288
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie absoluut niet in waarom ik zou moeten ophouden met het eten van vlees.
Milieu argumenten zijn humbug, dan kan je beter mensen aan hun kop gaan zeuren dat ze geen kinderen moeten nemen, want dat is pas milieuvervuilend, weer een generatie.
Alleen omdat je andere dingen doet die slecht zijn voor het milieu (iedereen zit wel eens in een auto of bus, iedereen gebruikt wel eens plastic) hoef je toch niet gelijk overal lak aan te hebben? Dan is het toch juist belangrijk om een beetje te compenseren?

Maar goed, ik geloof dat dit topic ook ging over mensen die het eventueel wel zouden willen maar er niet toe komen, of zoiets.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:42:06 #47
45206 Pietverdriet
pi_38370332
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:40 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Alleen omdat je andere dingen doet die slecht zijn voor het milieu (iedereen zit wel eens in een auto of bus, iedereen gebruikt wel eens plastic) hoef je toch niet gelijk overal lak aan te hebben? Dan is het toch juist belangrijk om een beetje te compenseren?

Maar goed, ik geloof dat dit topic ook ging over mensen die het eventueel wel zouden willen maar er niet toe komen, of zoiets.
Precies, ik heb dan ook geen kinderen, en ben in mij dieselauto die ik overal voor pak milieuvriendelijker dan een fietsende vegetarier met kinderen.
pi_38374014
Wat onzin verwijderd.
pi_38377281
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:25 schreef ijsmeis het volgende:
Ja, dat is ook zoiets. Mijn ouders en broers blijven natuurlijk gewoon het vlees eten.
Dat helpt ook niet mee.
Kom je wel eens op het vegatopia forum (http://www.vegatopia.com/forum/index.php)? Misschien kun je daar nog wat goeie tips krijgen.
pi_38377344
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:48 schreef arievleesboom het volgende:

[..]

Kom je wel eens op het vegatopia forum (http://www.vegatopia.com/forum/index.php)? Misschien kun je daar nog wat goeie tips krijgen.
Ik zal het morgen eens bekijken. Dankje!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:09:42 #51
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38380674
Meer info over het zijn vegetarier en het eten kun je in deze topics vinden:
[Centraal] Vegetarisch eten
Vegetariėrs, verenig hier! Deel 4
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38387018
Vedgies rule

Ik was ook gewoon in 1x gestopt met vlees eten. Mis het niet en je hebt prima vleesvervangers
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_38387701
Ik ben geen vegetariėr omdat ik vlees heel lekker vind. Het is heel treurig, maar there it is.
Op zich heb ik nog wel een andere reden hoor, ik was altijd te mager en had vaak last van ijzertekort, en kon vaak niet echt goed genoeg voor mezelf zorgen qua voeding. Als ik dan ook nog met vlees was gestopt was ik echt een slappe vaatdoek geworden. Maar dat argument gaat al niet meer op, ik ben prima op gewicht nu.

Ik moet wel zeggen dat ik maar beperkt vlees eet. Misschien zo'n twee keer per week vlees, twee of drie keer vis, en de rest vegetarisch. Ik eet ook weinig zuivel: wel kaas, maar geen melk en niet veel yoghurt/kwark e.d.
En als ik vlees eet, is het eigenlijk altijd kipfilet, biefstuk of rundergehakt; ik ben echt niet zo'n type van 'ik mot elke dag een lap vlees op m'n bord'. Ik hou ook heel veel van groente.
Lam enzo vind ik zielig. Tja, het is enorm hypocriet. Misschien dat ik ooit de stap wel maak, maar voorlopig ben ik volgens dit topic dus "flexatariėr".
pi_38391340
quote:
Wat houdt jou tegen?
Wedervraag: waarom zou ik het willen

Ik ben carnetariėr
pi_38394073
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:40 schreef Melusine het volgende:
Ik ben geen vegetariėr omdat ik vlees heel lekker vind. Het is heel treurig, maar there it is.
Op zich heb ik nog wel een andere reden hoor, ik was altijd te mager en had vaak last van ijzertekort, en kon vaak niet echt goed genoeg voor mezelf zorgen qua voeding. Als ik dan ook nog met vlees was gestopt was ik echt een slappe vaatdoek geworden. Maar dat argument gaat al niet meer op, ik ben prima op gewicht nu.

Ik moet wel zeggen dat ik maar beperkt vlees eet. Misschien zo'n twee keer per week vlees, twee of drie keer vis, en de rest vegetarisch. Ik eet ook weinig zuivel: wel kaas, maar geen melk en niet veel yoghurt/kwark e.d.
En als ik vlees eet, is het eigenlijk altijd kipfilet, biefstuk of rundergehakt; ik ben echt niet zo'n type van 'ik mot elke dag een lap vlees op m'n bord'. Ik hou ook heel veel van groente.
Lam enzo vind ik zielig. Tja, het is enorm hypocriet. Misschien dat ik ooit de stap wel maak, maar voorlopig ben ik volgens dit topic dus"flexatariėr".
Ieder moet doen waar hij en zij zich goed bij voelt, ikzelf heb vlees nooit lekker gevonden dus das mijn motivatie. En jezelf flexetarier noemen is toch ook leuk
pi_38398021
quote:
maar voorlopig ben ik volgens dit topic dus "flexatariėr".
Als je 5 dagen per week vlees eet, lijkt 'flexitarier' me wel erg vergezocht, eerlijk gezegd.
pi_38474204
Mijn eerste maaltijd zonder vlees!

vrijdag 2 juni 2006 @ 15:27:49 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38476835
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:13 schreef ijsmeis het volgende:

[afbeelding]
Wat is het allemaal?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38478401
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wat is het allemaal?
Met de klok mee (we beginnen bovenaan)

Een gebakken eitje.
Soort chips (gebakken uitjes oid?)
Mihoen.
Boontjessalade.
En in het midden dan nog broccoli salade.
pi_38479969
Ziet er lekker uit ! Neem aan dat het ook lekker smaakte ?!!
pi_38480115
Wat mij tegen houd is niet zozeer het vleeseten zelf, maar het vis eten. Dat zou ik dus echt niet kunnen missen. En dan zou het niet eten van vlees en wel vis dus nergens op slaan omdat veel vis ook gekweekt wordt.
pi_38484599
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:03 schreef ParanoidEv het volgende:
Wat mij tegen houd is niet zozeer het vleeseten zelf, maar het vis eten. Dat zou ik dus echt niet kunnen missen. En dan zou het niet eten van vlees en wel vis dus nergens op slaan omdat veel vis ook gekweekt wordt.
Je kan ook alleen zee-vis eten, die wordt niet (nooit?) gekweekt.

Maar als je geen vlees wil eten, en wel vis, dan doe je dat toch lekker? Ik eet geen vlees, geen ei, geen melkproducten, en af en toe wel vis. Zo je voedsel uitzoeken heeft geen naam, maar betekent niet dat het 'niet mag', je mag toch gewoon zelf kiezen wat je eet..
pi_38484700
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:48 schreef McGry het volgende:

[..]

Je kan ook alleen zee-vis eten, die wordt niet (nooit?) gekweekt.

Maar als je geen vlees wil eten, en wel vis, dan doe je dat toch lekker? Ik eet geen vlees, geen ei, geen melkproducten, en af en toe wel vis. Zo je voedsel uitzoeken heeft geen naam, maar betekent niet dat het 'niet mag', je mag toch gewoon zelf kiezen wat je eet..
Ja, maar dan kan ik beter niks eten, want ik vind het ook slecht van mezelf dat ik vlees/vis eet. En naar mijn weten wordt vis wel vaak gekweekt.
pi_38485275
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:58 schreef Behh het volgende:
Ziet er lekker uit ! Neem aan dat het ook lekker smaakte ?!!
pi_38485756
moet je eens de AH tivoli toscaanse carre proberen! die is erg lekker!

zelf ben ik geen vegetarier, omdat ik nu nog niet de behoefte aan heb. maar soms ter afwisseling nemen wij vleesvervanger, en deze toscaanse carre vind ik zelf een aanrader!
pi_38486513
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:10 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Wat was je recept voor de boontjes salade ? Wil ik wel eens uitproberen
Ik zelf vind de toscaanse carre niet zo lekker, ieder zijn eigen smaak. De maaslander kaasburger is wel heerlijk vooral als vervanger voor een kaassouffle.
pi_38488296
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:51 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ja, maar dan kan ik beter niks eten, want ik vind het ook slecht van mezelf dat ik vlees/vis eet. En naar mijn weten wordt vis wel vaak gekweekt.
Je bent niemand verantwoording schuldig als je wel vlees eet en geen vis.
Vleeseters willen graag vega's ter verantwoording roepen of zeggen wat ze fout doen, of zeggen dat ze hypocriet zijn ed. Maar als jij geen vlees meer wilt eten om principiele redenen is het toch jouw keus.
Als je echt je visje niet kunt missen (of denkt niet te kunnen missen) dan eet je toch gewoon lekker je visje .
ijs_beer fan!
pi_38488390
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:53 schreef NanKing het volgende:

[..]

Je bent niemand verantwoording schuldig als je wel vlees eet en geen vis.
Vleeseters willen graag vega's ter verantwoording roepen of zeggen wat ze fout doen, of zeggen dat ze hypocriet zijn ed. Maar als jij geen vlees meer wilt eten om principiele redenen is het toch jouw keus.
Als je echt je visje niet kunt missen (of denkt niet te kunnen missen) dan eet je toch gewoon lekker je visje .
Ja maaaaar de visjes zijn ook levende dieren en dus ook zielig. Het is wel een manier om er aan te wennen met eerst alleen vlees er uit, maar als ik zou beginnen dan doe ik dat vooral uit principe.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:07:01 #69
81237 releaze
best of both worlds
pi_38488778
ik zou nooit vegetarier kunnen worden omdat het niet strookt met mijn principes, maar ik kan wel vrijwel vegetarisch leven Ik geloof erin dat wij mensen dieren mogen doden om te consumeren, hoort imo bij het hele leven, maar natuurlijk onder bepaalde voorwaarden.
De manier waarop we nu met dieren omgaan vind ik asociaal en ben ik behoorlijk tegen, maar ja, er zijn meer alternatieven dan vlees en vis volledig afzweren. Biologisch vlees eten, heel weinig vlees eten, een combinatie van die twee, etc.

en soms wil ik die princiepes weleens overboord gooien en me vergrijpen aan een frikadel, hamburger, sushi, balletje gehakt of een lekker stukkie vis. Dit doe ik alleen zo weinig dat ik me daar niet schuldig over voel. Voor de rest eet ik gewoon vleesvervanger.

Overigens, nu dat m'n vriend ff de hort op is heb ik bij de AH rosbief en wat paté gekocht. ik had er echt zin in. Maar goed, ik zit nu wel met buikpijn M'n lichaam kan het allemaal niet meer zo goed aan als vroeger Maar that's okay, het is ook een beetje een stok achter de deur wat betreft de hamburgers de hamburgers laten
pi_38488946
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:07 schreef releaze het volgende:
ik zou nooit vegetarier kunnen worden omdat het niet strookt met mijn principes
Je bent principieel voor het doden van dieren?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:25:16 #71
81237 releaze
best of both worlds
pi_38489496
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:11 schreef arievleesboom het volgende:

[..]

Je bent principieel voor het doden van dieren?
onder voorwaarden, ja. ik geloof dat daar onze hele homo sapiens bestaan op gebaseerd is. niet alleen het doden van dieren, maar het doden van leven. en dat geldt voor alle levensvormen hier op aarde.
kijk, in het geval van consumptie (voer is een primaire levensbehoefte) moet het wel met mate gaan. iedere dag steak of een gehaktbal heb je totaal niet nodig voor je overleving of ontwikkeling, netzozeer je geen 10 ons groente nodig hebt per dag per persoon, dat vind ik ook onnodige moord.
natuurlijk valt er niet te meten in welke mate we wat wel en niet nodig hebben, maar overconsumptie en productie zoals we dat tegenwoordig hebben, dat gaan imo te ver.

maar goed, omdat ik dus geloof dat er onder voorwaarden planten en dieren dood gemaakt mogen worden, kan ik nooit uit principe een veganist/vegetarier worden. voor de bioindustrie hoef ik het ook niet te doen, want ik kan altijd nog biologisch vlees aanschaffen. ik kies er voor zoveel mogelijk met mate het leven op deze aard te doden, een van de manieren is weinig vlees. vleesvervangers eet ik ook niet iedere dag, maar regelmatig, want de voedingsstoffen die erin zitten heb ik wél nodig voor m'n overleving.

Overigens, als m'n vriend niet principieel vegetarier was geweest, dan had ik waarschijnlijk vleesvervangers met biologisch of halal vlees afgewisseld.
pi_38489990
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:56 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ja maaaaar de visjes zijn ook levende dieren en dus ook zielig. Het is wel een manier om er aan te wennen met eerst alleen vlees er uit, maar als ik zou beginnen dan doe ik dat vooral uit principe.
Volgens mij is vegatariėr worden het zelfde als stoppen met roken je moet in 1 x stoppen anders gaat het niet werken.
ijs_beer fan!
pi_38490108
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:25 schreef releaze het volgende:

[..]

onder voorwaarden, ja. ik geloof dat daar onze hele homo sapiens bestaan op gebaseerd is. niet alleen het doden van dieren, maar het doden van leven. en dat geldt voor alle levensvormen hier op aarde.
kijk, in het geval van consumptie (voer is een primaire levensbehoefte) moet het wel met mate gaan. iedere dag steak of een gehaktbal heb je totaal niet nodig voor je overleving of ontwikkeling, netzozeer je geen 10 ons groente nodig hebt per dag per persoon, dat vind ik ook onnodige moord.
natuurlijk valt er niet te meten in welke mate we wat wel en niet nodig hebben, maar overconsumptie en productie zoals we dat tegenwoordig hebben, dat gaan imo te ver.

maar goed, omdat ik dus geloof dat er onder voorwaarden planten en dieren dood gemaakt mogen worden, kan ik nooit uit principe een veganist/vegetarier worden. voor de bioindustrie hoef ik het ook niet te doen, want ik kan altijd nog biologisch vlees aanschaffen. ik kies er voor zoveel mogelijk met mate het leven op deze aard te doden, een van de manieren is weinig vlees. vleesvervangers eet ik ook niet iedere dag, maar regelmatig, want de voedingsstoffen die erin zitten heb ik wél nodig voor m'n overleving.

Overigens, als m'n vriend niet principieel vegetarier was geweest, dan had ik waarschijnlijk vleesvervangers met biologisch of halal vlees afgewisseld.
Ik geloof ook niet dat vlees eten per sé slecht is, en dat het verkeerd is om vlees te gebruiken voor menselijke consumptie. De manier waarop we dat hier in het westen doen vind ik wel fout.
ijs_beer fan!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:54:59 #74
81237 releaze
best of both worlds
pi_38490840
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:40 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat vlees eten per sé slecht is, en dat het verkeerd is om vlees te gebruiken voor menselijke consumptie. De manier waarop we dat hier in het westen doen vind ik wel fout.
jep, vind ik ook. de omstandigheden waarin de dieren leven vind ik rampzalig, het aantal dieren, de manier van verdeling van consumptie... het is allemaal veel té. dieren als wegwerpproducten, schrijnend vind ik het. echt fout.
gelukkig hoeven "we" er niet aan mee te doen. ik denk dat het een sterker signaal afgeeft aan de bioindustrie als we met z'n allen overgaan op biologisch vlees, dan op vleesvervangers. ik denk dat ze die combinatie van vegetariers enerzijds en bewuste vleeseters anderzijds meer zullen voelen dan alleen vegetariers. De biologische markt wint daardoor terrein en mss wel meer publiek...
pi_38496175
quote:

[..]

Er zijn beelden bekend die een totaal ander plaatje laat zien als dat wat jij schijnt te denken, ik heb ze zien spartelen , dat ze al geelektruceteerd waren en nog steeds bij hun volle bewustzijn waren, ik heb ze zien schreeuwen,ik heb ze horen schreeuwen, ik heb het geweld gezien tegen over deze dieren, de aversie , de superoriteitswaanzin tegenover deze zogenaamde dingen die kennelijk niets schijnen te voelen waarvan het tegendeel waar blijkt te zijn,dat deze wezens geen dingen zijn, maar wezens net als jij en ik met gevoel en een waarnemen,iemand afmaken gaat vrijwel nooit zonder pijn en afmaken klinkt bijna netjes , maar iemand of iets doden tegen zijn of haar wil heeft niets met pijnloos te maken, het is dwang wat ze opgelecht krijgen en dat moeten zij maar slikken als dier zijnde omdat er kennelijk een hogere hand bestaat die dat als normaal gezien beschouwd.''

wanneer iemand er werkelijk om vraagt om gedood te worden zou je eventueel kunnen spreken van een verlossing, dat zou je bijvoorbeeld toe kunnen passen als iemand onnodig lijdt vanwege ernstige lichamelijke of psychische problemen, maar pas dan een ander methode toe dan iemand de keel doorsnijden of elektruceteren , doe het dan op een zachte manier, en overal waar hard voor staat heeft niets met zachtheid te maken, niemand wenst de keel doorgesneden te krijgen, en vervoerd te worden alsof je een ding bent een keukenkastje

bijvoorbeeld: spreek je echt van een verlossing voeg dan euthenasie toe, dat lijkt me veel humaner toe dan iemand eerst een lange martelgang te ondergaan alvorens het de dood in gaat, overigens denk ik dat niemand pro dood is ook dieren niet, Je bent geboren om te sterven dat geldt voor iedereen hoe akelig dat ook klinkt , maar uiteindelijk willen we allemaal leven en ons veilig voelen in ons bestaan en vrijheid kennen, en opgesloten zitten, vetgemest worden, nauwelijks tot geen daglicht zien en geen bewegingsvrijheid kennen heeft niets met pijnloos te maken, ook niet de slacht, ik meen me beelden te herrineren waarbij schapen bij de voorpoten werden meegesleurd naar de plek waar ze het laatste levenslicht hebben gezien en waarbij de rest van hun soortgenoten uit angst noodgedreven in een hoek, gedreven waren, zaten te wachten op de dood die hun voorbijgangers is ondergaan, dat is niet geheel pijnloos dat is meer een gruwelijke lijdensweg, hoe angstig zal dat zijn als je een schaap bent? en je het bloed en het gevoel van je soortgenoten ruiken en zien kan?.......

Gruwelijk als je het mij vraagt, eigenlijk behoort ieder wezen zijn vrijheid te hebbem en ik ben tegen het doden van dieren en het mishandeling van het dier maar als we geen andere keuze hebben omdat de consument graag een stjukje vlees lust streef dan tenminste naar een humane behandeling voor deze dieren, geef ze een goed bestaan met voldoende bewegingsruimte en als het dan perse moet om deze wezens te doden voor een lapje vlees doe het dan met zachtheid, niet met wreedheid.

Ik Zie het doden het alleliefste verdwijnen, geef ook de dieren een recht op een volwaardig bestaan,geef ze de ruimte weg met de bio-indistrule hokken,!!! (de : ik kan mijn kont niet meer keren martelhokken!!, geef ze dan tenminste de ruimte, geef ze het contact met hun soortgenoten,laat ze wroeten , geef ze de ruimte om te eten en drinken waneer ze willen en laat ze zo nu en dan eens vrij ronddartelen in de wei, geef ze speelruimte en vervoer ze niet al te lang, geef ze tijdens de reis genoeg water en voedsel , bewegingsvrijheid en eventuele rustpauzes,dat scheelt een hoop stress voor die dieren en als je ze dan perse dood wilt maken, waar ik geen voorstander van ben, doe dat dan zo pijnloos mogelijk door middel van euthenasie, en ja dat zal wel veel geld kosten, maar het is in ieder geval een optie om het welzijn voor deze dieren te verbeteren, met vlees eten minderen of zelfs stoppen maak je een veel kortere directe resulterende klap en kun je dit dierenleed de wereld uit (proberen)helpen(er is meer dierenleed bekend dan alleen de bio-industrie, meer leed meer aandacht, maar zoalang dat niet anders kan, kunnen we altijd nog bepaalde regels naleven, voor deze dieren om in ieder geval wat leed te verzachten

[ Bericht 12% gewijzigd door demonsdance op 03-06-2006 03:23:11 ]
  zaterdag 3 juni 2006 @ 03:06:38 #76
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_38496268
quote:

[afbeelding]
Mja. Ik zie daar bovenin toch een potentiėel kippenfoetusje.

Zoals een (ongetwijfeld zeer wijs) iemand ooit schreef: Als het niet de bedoeling is om dieren te eten, waarom zijn ze dan van vlees gemaakt? (Vrij vertaald)

Toch nog even ontopic: Wat mij tegenhoudt? Het eetgenot. En het idee dat ik het nodig heb. Vooral als het zo abstract van vorm is dat het geen associaties meer heeft met wat het ooit was. Ik kan best zonder, maar met is smakelijker.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 03:09:16 #77
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_38496292
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:56 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ja maaaaar de visjes zijn ook levende dieren en dus ook zielig.
Een krop sla leeft ook, ook lullig dat-ie zomaar opgegeten wordt.
Maw: je ontkomt er niet aan dingen te eten die leven. In dat opzicht is er geen verschil tussen planten en dieren.

Zelf ben ik deeltijd-vegetariėr (ongeveer 1x per 2 weken vlees of vis). Vooral omdat het een slecht gevoel geeft opgesloten beesten te eten, maar zeker ook omdat ik vegetarisch eten vaak veel lekkerder vind
Stop the world, I want to get out.
pi_38496314
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 02:53 schreef demonsdance het volgende:

knip
Zou je wat enters kunnen geven voor de leesbaarheid van je gedreven stukje
pi_38496337
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 03:13 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Zou je wat enters kunnen geven voor de leesbaarheid van je gedreven stukje
gedaan!!
pi_38496360
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 02:53 schreef demonsdance het volgende:

Er zijn beelden bekend die een totaal ander plaatje laat zien als dat wat jij schijnt te denken, ik heb ze zien spartelen , dat ze al geelektruceteerd waren en nog steeds bij hun volle bewustzijn waren, ik heb ze zien schreeuwen,ik heb ze horen schreeuwen, ik heb het geweld gezien tegen over deze dieren, de aversie , de superoriteitswaanzin tegenover deze zogenaamde dingen die kennelijk niets schijnen te voelen waarvan het tegendeel waar blijkt te zijn,dat deze wezens geen dingen zijn, maar wezens net als jij en ik met gevoel en een waarnemen,iemand afmaken gaat vrijwel nooit zonder pijn en afmaken klinkt bijna netjes , maar iemand of iets doden tegen zijn of haar wil heeft niets met pijnloos te maken, het is dwang wat ze opgelecht krijgen en dat moeten zij maar slikken als dier zijnde omdat er kennelijk een hogere hand bestaat die dat als normaal gezien beschouwd.''
Mensen die in die food-handel werken raken net zo afgestompt van dieren dan van dopjes die ze op flesjes moeten draaien. Ze denken daar niet over na, ze staan daar voor hun geld.
quote:
wanneer iemand er werkelijk om vraagt om gedood te worden zou je eventueel kunnen spreken van een verlossing, dat zou je bijvoorbeeld toe kunnen passen als iemand onnodig lijdt vanwege ernstige lichamelijke of psychische problemen, maar pas dan een ander methode toe dan iemand de keel doorsnijden of elektruceteren , doe het dan op een zachte manier, en overal waar hard voor staat heeft niets met zachtheid te maken, niemand wenst de keel doorgesneden te krijgen, en vervoerd te worden alsof je een ding bent een keukenkastje
Dieren hebben geen geweten, of intelligent vermogen om dit te overzien.
quote:
bijvoorbeeld: spreek je echt van een verlossing voeg dan euthenasie toe, dat lijkt me veel humaner toe dan iemand eerst een lange martelgang te ondergaan alvorens het de dood in gaat, overigens denk ik dat niemand pro dood is ook dieren niet, Je bent geboren om te sterven dat geldt voor iedereen hoe akelig dat ook klinkt , maar uiteindelijk willen we allemaal leven en ons veilig voelen in ons bestaan en vrijheid kennen, en opgesloten zitten, vetgemest worden, nauwelijks tot geen daglicht zien en geen bewegingsvrijheid kennen heeft niets met pijnloos te maken, ook niet de slacht, ik meen me beelden te herrineren waarbij schapen bij de voorpoten werden meegesleurd naar de plek waar ze het laatste levenslicht hebben gezien en waarbij de rest van hun soortgenoten angstig in een hoek stonden mee te kijken en wachten totdat zij aan de beurt wachten, dat is niet geheel pijnloos dat is meer een gruwelijke lijdensweg
Eens.
quote:
Gruwelijk als je het mij vraagt, eigenlijk behoort ieder wezen zijn vrijheid te hebbem en ik ben tegen het doden van dieren en het mishandeling van het dier maar als we geen andere keuze hebben omdat de consument graag een stjukje vlees lust streef dan tenminste naar een humane behandeling voor deze dieren, geef ze een goed bestaan met voldoende bewegingsruimte en als het dan perse moet om deze wezens te doden voor een lapje vlees doe het dan met zachtheid, niet met wreedheid.
Ook eens
quote:
Ik Zie het doden het alleliefste verdwijnen, geef ook de dieren een recht op een volwaardig bestaan,geef ze de ruimte weg met de bio-indistrule hokken,!!! (de : ik kan mijn kont niet meer keren martelhokken!!, geef ze dan tenminste de ruimte, geef ze het contact met hun soortgenoten,laat ze wroeten , geef ze de ruimte om te eten en drinken waneer ze willen en laat ze zo nu en dan eens vrij ronddartelen in de wei, geef ze speelruimte en vervoer ze niet al te lang, geef ze tijdens de reis genoeg water en voedsel , bewegingsvrijheid en eventuele rustpauzes,dat scheelt een hoop stress voor die dieren en als je ze dan perse dood wilt maken, waar ik geen voorstander van ben, doe dat dan zo pijnloos mogelijk door middel van euthenasie, en ja dat zal wel veel geld kosten, maar het is in ieder geval een optie om het welzijn voor deze dieren te verbeteren, met vlees eten minderen of zelfs stoppen maak je een veel kortere directe resulterende klap en kun je dit dierenleed de wereld uit (proberen)helpen(er is meer dierenleed bekend dan alleen de bio-industrie, meer leed meer aandacht, maar zoalang dat niet anders kan, kunnen we altijd nog bepaalde regels naleven, voor deze dieren om in ieder geval wat leed te verzachten
Ook eens.
Ik eet graag vlees, maar wil wel dat er nog meer, en zoveel mogelijk zo nodig veranderd t.a.v. leefbaarheid en manier van vermoorden.
  maandag 5 juni 2006 @ 19:16:47 #81
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38567372
quote:

Overigens.. als je denkt dat zonder vlees enzo niets lekkers gemaakt kan worden.
Check deze foto's dan eens: http://www.flickr.com/photos/tofu/tags/vegan/show/
pi_38567454
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:48 schreef Behh het volgende:

[..]

Wat was je recept voor de boontjes salade ? Wil ik wel eens uitproberen
Ik zelf vind de toscaanse carre niet zo lekker, ieder zijn eigen smaak. De maaslander kaasburger is wel heerlijk vooral als vervanger voor een kaassouffle.
Overheen gelezen.

Ik heb hem zelf niet gemaakt, ik zal het vanavond even navragen (moeilijk is ie in ieder geval niet, lekker daarentegen wel )
pi_38567485
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:16 schreef TechXP het volgende:

[..]

Overigens.. als je denkt dat zonder vlees enzo niets lekkers gemaakt kan worden.
Even koekeloeren
  maandag 5 juni 2006 @ 19:21:36 #84
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38567603
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:03 schreef ParanoidEv het volgende:
Ja, maar je kan ook dan alleen zeevis eten. Niet dat het veel beter is.. beiden even slecht denk ik zo. Hoewel kweekvis een grotere impact nog kan hebben.

Maar wat je eens kan proberen. Je hebt fishsticks en fishfilets van het merk RedWood (ook Viana heeft iets van fish filet). Ik had eens die fishsticks van Red Wood gekocht. En dat was toch wel erg goor. Het rook vissig en mijn moeder en vader vonden het ook op vis lijken. Mijn vader houdt van vis en mijn moeder niet. Moeder spuugde het al snel daarom uit. Maar het is helemaal plantaardig.

En is smaak van 1 ding zo belangrijk? Terwijl er zoveel lekkernijen zijn waarvoor geen dier voor gedood hoeft te worden?

Misschien moeten de fok! vegetariers en veganisten gewoon eens laten zien hoe je lekkers kan maken zonder vlees, vis etc. Een Fok!-vegas-meeting-met-verstokte-vlees/viseters

* TechXP zoekt altijd reden om lekker te gaan koken
  maandag 5 juni 2006 @ 20:53:12 #85
45206 Pietverdriet
pi_38571276
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:21 schreef TechXP het volgende:

En is smaak van 1 ding zo belangrijk?
ja
quote:
Terwijl er zoveel lekkernijen zijn waarvoor geen dier voor gedood hoeft te worden?
klopt, maar er zijn ook veel lekkernijen waar dat wél het geval is
quote:
Misschien moeten de fok! vegetariers en veganisten gewoon eens laten zien hoe je lekkers kan maken zonder vlees, vis etc. Een Fok!-vegas-meeting-met-verstokte-vlees/viseters
Waarom laat je mensen die van lekker eten houden niet gewoon met rust?
quote:
* TechXP zoekt altijd reden om lekker te gaan koken
* Pietverdriet heeft daar geen reden voor nodig, ik kook altijd lekker.
pi_38572132
Die Piet, da's nou een kerel naar m'n hart
  maandag 5 juni 2006 @ 21:53:39 #87
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_38573601
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ja
[..]

[..]

[..]

* Pietverdriet heeft daar geen reden voor nodig, ik kook altijd lekker.
Die manier is echt de beste ja, als je wil dat de wereld nog sneller naar de kanker gaat. Alleen aan jezelf denken en wat jij lekker vindt, ieder ander is ondergeschikt toch? Dat er pijn en eenzaamheid aan te pas komt moet niet uitmaken, inderdaad, alles om maar ongestoord te kunnen consumeren, oh nee, overconsumeren, ten koste van alles, want dat is lekker en goed, toch.

Jammer dat mensen wel een geweten hebben, maar het uit kunnen schakelen. Een wereld vol jouw soort mensen, zo wordt geen enkel maatschappelijk probleem ooit opgelost.
  maandag 5 juni 2006 @ 21:53:56 #88
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38573615
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
ja
Is dit een bekentenis van een egoist?
quote:
En daarvoor moet mens en dier sterven en/of leed toegebracht worden en wordt natuur enorm vernietigd?
quote:
Voor al de redenen waarom dierlijke producten niet geconsumeerd zouden moeten worden. Er zijn ethisch verantwoordere manieren om je plezier en smaak te bevredigen.

De vleeseters e.d. die altijd zo hard reageren lijken een soort obsessie te hebben voor de smaak van die producten enzo. Kan niets anders zijn dan een verslaving. Het een verslaving noemen lijkt me een betere reden dan te noemen dat je het gewoon eet voor smaak en dat je het leed van dieren, mensen etc. maar negeert.
quote:
heeft daar geen reden voor nodig, ik kook altijd lekker.
Dan heb je mijn eten nog niet geproefd
pi_38573676
Ik vind vlees gewoon veel te lekker, en je hebt dierlijke eiwitten nodig.
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_38573702
Wat jij een verslaving noemt Tech, noem ik een liefhebberij, een smaak, maar ook gewenning
  maandag 5 juni 2006 @ 21:58:32 #91
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38573800
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:55 schreef Quiestisia het volgende:
Ik vind vlees gewoon veel te lekker, en je hebt dierlijke eiwitten nodig.
Praat geen onzin. Dat hou je niet vol.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:03:24 #92
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_38574009
Vooral gewenning, Bluezz, doordat je in je kindertijd al vlees voorgeschoteld krijgt moet je van goeden huize komen wil je er vraagtekens bij zetten. Om het daarna af te wijzen, ja daar moet je sterk voor zijn.

Zeker de discussies aan tafel over vlees eten, en het hysterische verdedigingsmechanisme van mensen die ergens wel weten dat ze fout zijn maar dat niet toe willen geven, en daarom diegenen die het wel goed willen doen afbranden.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:04:34 #93
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38574051
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:56 schreef Bluezz het volgende:
Wat jij een verslaving noemt Tech, noem ik een liefhebberij, een smaak, maar ook gewenning
Maar hoe voel je je tegenover de dieren die gedood worden? Gemarteld worden? etc.?
En tegenover de mensen die van hun land gedreven worden of zelfs gedood door de machtige bedrijven die landen onteigenen van inheemse stammen om daar veevoer op te verbouwen?
En voor alle dieren die de dood vinden tijdens het weghalen van al dat regenwoud?
En niet vergeten dat in dat regenwoud wellicht medicatie te vinden is tegen aids e.d. Misschien nu voorgoed verloren.

Men kan best zonder dat vlees! Het is gewoon opgedrongen. En niet meer. Je wordt van jongs af aan geleerd om het te eten en om je heen is het hartstikke gewoon. Maar is gewoonte reden genoeg om met zoiets destructiefs door te gaan? Met iets wat zoveel leed toe brengt aan mens, dier en natuur? Is je impact op mens, dier en natuur verkleinen niet dat kleine offer waard? Waar genoeg andere lekkernijen voor in de plaats staan, die niet zo een grote impact hebben?
Kijk hier maar eens naar: http://video.google.com/videoplay?docid=3251419433163515470
Dan zie je dat alles in verband staat en dat je respect moet hebben voor alles wat leeft, dat je moet opletten dat je niet te destructief bent op deze planeet. Dat het kleine smaakoffer zorgt voor een genot van mooie natuur die overblijft.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:06:43 #94
45206 Pietverdriet
pi_38574148
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:53 schreef TechXP het volgende:

[..]

Is dit een bekentenis van een egoist?
Als er iemand vol van zichzelf is ben jij het wel
quote:
En daarvoor moet mens en dier sterven en/of leed toegebracht worden en wordt natuur enorm vernietigd?
Ja!
Als je het beter wil, pleeg zelfmoord, de enige morele keuze.
Ik heb geen kinderen, daarmee ben ik al steak etend, dieselautorijdend nog steeds milieuvriendelijker dan een fietsende vegetarier met kinderen, zelfs al zou ik batterijen in de biobak gooien.
quote:
Voor al de redenen waarom dierlijke producten niet geconsumeerd zouden moeten worden. Er zijn ethisch verantwoordere manieren om je plezier en smaak te bevredigen.
Ethisch Schmetisch, er zijn ethische redenen waarom je beter zelfmoord kan plegen, of bejaarden een spuitje geeft, of zwakzinnigen aborteerd.
quote:
De vleeseters e.d. die altijd zo hard reageren lijken een soort obsessie te hebben voor de smaak van die producten enzo. Kan niets anders zijn dan een verslaving. Het een verslaving noemen lijkt me een betere reden dan te noemen dat je het gewoon eet voor smaak en dat je het leed van dieren, mensen etc. maar negeert.
Zwaar geval van projectie, voorlopig reageer jij als een dolle hond op iedereen die zegt liever vlees te eten met een histeries jankverhaal over milieu en de drinkende dieren.
quote:
Dan heb je mijn eten nog niet geproefd
jij het mijne ook niet.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:07:33 #95
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_38574175
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:04 schreef TechXP het volgende:

[..]

Maar hoe voel je je tegenover de dieren die gedood worden? Gemarteld worden? etc.?
En tegenover de mensen die van hun land gedreven worden of zelfs gedood door de machtige bedrijven die landen onteigenen van inheemse stammen om daar veevoer op te verbouwen?
En voor alle dieren die de dood vinden tijdens het weghalen van al dat regenwoud?
En niet vergeten dat in dat regenwoud wellicht medicatie te vinden is tegen aids e.d. Misschien nu voorgoed verloren.

Men kan best zonder dat vlees! Het is gewoon opgedrongen. En niet meer. Je wordt van jongs af aan geleerd om het te eten en om je heen is het hartstikke gewoon. Maar is gewoonte reden genoeg om met zoiets destructiefs door te gaan? Met iets wat zoveel leed toe brengt aan mens, dier en natuur? Is je impact op mens, dier en natuur verkleinen niet dat kleine offer waard? Waar genoeg andere lekkernijen voor in de plaats staan, die niet zo een grote impact hebben?
Kijk hier maar eens naar: http://video.google.com/videoplay?docid=3251419433163515470
Dan zie je dat alles in verband staat en dat je respect moet hebben voor alles wat leeft, dat je moet opletten dat je niet te destructief bent op deze planeet. Dat het kleine smaakoffer zorgt voor een genot van mooie natuur die overblijft.
Hoi. Ik vind jou lief.

[/offtopic]
  maandag 5 juni 2006 @ 22:09:00 #96
45206 Pietverdriet
pi_38574231
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:04 schreef TechXP het volgende:

[..]

Als er voor mij één reden is morgen weer een grote steak te eten dan is het alleen al om mensen als jij te ergeren.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:10:14 #97
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_38574290
quote:
Ik heb geen kinderen, daarmee ben ik al steak etend, dieselautorijdend nog steeds milieuvriendelijker dan een fietsende vegetarier met kinderen, zelfs al zou ik batterijen in de biobak gooien.
Ik wil best eens cijfers zien, maar denk dat er onder de vega's relatief veel bewust kinderlozen zijn, waaronder ik.

Bij jou vraag ik me af of het wel je eigen keuze is.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:13:53 #98
45206 Pietverdriet
pi_38574461
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:10 schreef ch0c0 het volgende:

[..]

Ik wil best eens cijfers zien,]maar denk dat er onder de vega's relatief veel bewust kinderlozen zijn, waaronder ik.
En waarom zijn die vegetariers dan bewust kinderloos?
quote:
Bij jou vraag ik me af of het wel je eigen keuze is.
Waarom, denk je dat ik impotent ben?
  maandag 5 juni 2006 @ 22:15:13 #99
45206 Pietverdriet
pi_38574526
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:03 schreef ch0c0 het volgende:

Zeker de discussies aan tafel over vlees eten, en het hysterische verdedigingsmechanisme van mensen die ergens wel weten dat ze fout zijn maar dat niet toe willen geven, en daarom diegenen die het wel goed willen doen afbranden.
Klinkt als TechXP
  maandag 5 juni 2006 @ 22:18:43 #100
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_38574662
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waarom zijn die vegetariers dan bewust kinderloos?
[..]

Waarom, denk je dat ik impotent ben?
Omdat het vegetariers iets kan schelen hoe het met ons planeetje gaat en kinderen zijn het ergste wat je de natuur aan kan doen. De mensheid moet uitdunnen, hoe dan ook.

Impotent, dat zou er nog bij moeten komen, om het beeld wat ik van je heb (ja, dat kan ik creeeren aan de hand van posts op een forum) compleet te maken.
pi_38574865
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:18 schreef ch0c0 het volgende:

[..]

Omdat het vegetariers iets kan schelen hoe het met ons planeetje gaat en kinderen zijn het ergste wat je de natuur aan kan doen. De mensheid moet uitdunnen, hoe dan ook.

Impotent, dat zou er nog bij moeten komen, om het beeld wat ik van je heb (ja, dat kan ik creeeren aan de hand van posts op een forum) compleet te maken.
Niet elke vegatariėr is zo zelfbewust als je nu suggereert .

Daarbij zouden de mensen die dan wel zo zelfbewust zijn eigenlijk wel kinderen moet nemen (krijgen) om de zelfbewustheid door te zetten.
ijs_beer fan!
  maandag 5 juni 2006 @ 22:27:55 #102
45206 Pietverdriet
pi_38575138
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:18 schreef ch0c0 het volgende:

[..]

Omdat het vegetariers iets kan schelen hoe het met ons planeetje gaat en kinderen zijn het ergste wat je de natuur aan kan doen.
Als dat voor je vast staat, waarom zeur je mij dan om cijfers?
quote:
De mensheid moet uitdunnen, hoe dan ook.
Zoals ik al zei, zelfmoord is de enige morele keuze

Maar leuk dat je me eigenlijk gelijk geeft.
quote:
Snuit je neus en hou op met huilen
  maandag 5 juni 2006 @ 22:40:53 #103
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38575674
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als er iemand vol van zichzelf is ben jij het wel
Ik ben geen egoist
quote:
Als je het beter wil, pleeg zelfmoord, de enige morele keuze.
Nee, dan kan je beter de hele wereld vermoorden. Beter is.. om de juiste keus te maken. En gewoon respect voor al het leven te hebben.
quote:
Vegetarier wellicht (licht eraan hoe die vegetarier leeft).. maar overtref maar een fietsende die-hard veganist met kinderen Dat lukt niet
quote:
Ethisch Schmetisch, er zijn ethische redenen waarom je beter zelfmoord kan plegen, of bejaarden een spuitje geeft, of zwakzinnigen aborteerd.
Het is makkelijk om dan naar andere onderwerpen te springen he.. zodat je niet verantwoording hoeft te geven over je daden?
quote:
Zwaar geval van projectie, voorlopig reageer jij als een dolle hond op iedereen die zegt liever vlees te eten met een histeries jankverhaal over milieu en de drinkende dieren.
Ik geef gewoon de feiten achter wat je eet. Of je de keuze maakt om door te gaan moet jezelf weten, maar ik vind wel dat men die slechte argumenten moet weglaten als 'het is lekker' etc.
Geef dan gewoon toe dat je gewoon niets geeft erom, niet geeft om de dieren, de mensen en de natuur.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:41:39 #104
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38575702
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:07 schreef ch0c0 het volgende:
Hoi. Ik vind jou lief.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:42:46 #105
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38575739
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Als er voor mij één reden is morgen weer een grote steak te eten dan is het alleen al om mensen als jij te ergeren.
Ik kom wel protesteren voor je raam.. dag en nacht dan
pi_38575763
Piet en Tech hou het bij de discussie en ga elkaar niet te lijf hier
  maandag 5 juni 2006 @ 22:44:27 #107
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38575797
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:10 schreef ch0c0 het volgende:
Ik wil best eens cijfers zien, maar denk dat er onder de vega's relatief veel bewust kinderlozen zijn, waaronder ik.
Ja best veel. Ik wil bewust kinderen Niet om de impact groter te maken, maar om een groot vegan leger te fok!ken en daarmee allemaal voor Piets huis te gaan staan
  maandag 5 juni 2006 @ 22:45:23 #108
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38575825
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:23 schreef NanKing het volgende:
Niet elke vegatariėr is zo zelfbewust als je nu suggereert .
Veel vegetariers sluiten hun ogen net zo hard voor het leed achter eieren en zuivel als vlees en viseters doen voor het leed achter die producten.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:46:42 #109
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38575872
Over de wereld uitdunnen.. dat gaat wel gebeuren door de mens zelf. Oorlog en honger gaan straks voor vele doden zorgen. Maar ook de ziekten die uitbreken.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:49:24 #110
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_38575939
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:46 schreef TechXP het volgende:
Over de wereld uitdunnen.. dat gaat wel gebeuren door de mens zelf. Oorlog en honger gaan straks voor vele doden zorgen. Maar ook de ziekten die uitbreken.
En vegetarier zijn beschermt je daar niet tegen, ben ik bang...
pi_38576131
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
*pakt popcorn bitterballen
  maandag 5 juni 2006 @ 22:59:25 #112
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38576362
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:49 schreef TeleluvR het volgende:
En vegetarier zijn beschermt je daar niet tegen, ben ik bang...
Nee, maar veganist wel
pi_38576374
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:45 schreef TechXP het volgende:

Veel vegetariers sluiten hun ogen net zo hard voor het leed achter eieren en zuivel als vlees en viseters doen voor het leed achter die producten.
Mag ik mij hier als carnetariėr even opwerpen voor de rechten van groente en fruit, ja

Je bent een lief, klein erwtje en staat lekker tussen je papa en mama en broertjes en zusjes je ding te doen. Je kent het wel, beetje regen, beetje aarde, beetje zon, minding your own business. Ineens komt daar een boer met een machine die jou én je hele familie van huis en haard verdrijft! En dat is nog niet het ergste, je wordt ook nog eens ruwweg gescheiden van je familie. Misschien kom je elkaar later nog eens tegen, opgesloten in een glazen gevangenis waarvandaan je de vrije wereld in kunt kijken die jķj nooit meer zult bereiken! Of nog erger: opgesloten in een blikken gevangenis waarvandan je helemaal nergens zicht op hebt. En als je dan wegkwijnt en op sterven na dood bent, word je ook nog eens levend gekookt.

Die barbaarse praktijken verzin je toch gewoon niet
  maandag 5 juni 2006 @ 23:02:08 #114
98135 TeleluvR
pi_38576484
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:59 schreef TechXP het volgende:

[..]

Nee, maar veganist wel
Gelukkig maar dan...
  maandag 5 juni 2006 @ 23:06:50 #115
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38576691
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:59 schreef ChrisJX het volgende:
Je hebt mij de ogen geopend ChrisJX,.. ik heb het licht gezien.. ik ben gelijk breatharian geworden!

adem in, adem uit, adem in, adem uit.
  maandag 5 juni 2006 @ 23:11:45 #116
81237 releaze
best of both worlds
pi_38576859
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:59 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Mag ik mij hier als carnetariėr even opwerpen voor de rechten van groente en fruit, ja

Je bent een lief, klein erwtje en staat lekker tussen je papa en mama en broertjes en zusjes je ding te doen. Je kent het wel, beetje regen, beetje aarde, beetje zon, minding your own business. Ineens komt daar een boer met een machine die jou én je hele familie van huis en haard verdrijft! En dat is nog niet het ergste, je wordt ook nog eens ruwweg gescheiden van je familie. Misschien kom je elkaar later nog eens tegen, opgesloten in een glazen gevangenis waarvandaan je de vrije wereld in kunt kijken die jķj nooit meer zult bereiken! Of nog erger: opgesloten in een blikken gevangenis waarvandan je helemaal nergens zicht op hebt. En als je dan wegkwijnt en op sterven na dood bent, word je ook nog eens levend gekookt.

Er zijn dus bepaalde stromingen die echt zo ver gaan in hun bescherm het leven. Een appel mag alleen gegeten worden wanneer deze gevallen is, bijvoorbeeld. Uien en knoflook of weet ik veel wat zijn ook uit den boze, omdat je daarmee de plant mee om zeep helpt. IMO hebben de mensen die zich daarmee bezig houden niet helemaal gesnapt hoe "het leven" werkt, de voedselketen, cirkel des levens, dat soort shit. Van mij mogen ze, maar hun gedachtengang kan ik echt totaal niet volgen. Die van veganisten ook niet helemaal, m'goed..
  maandag 5 juni 2006 @ 23:13:20 #117
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_38576924
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:16 schreef TechXP het volgende:
Nee sorry, ik kan op foto's niet zien of iets lekker is. Dat zal ik toch echt moeten proeven.

Veel vegetariėrs zijn mij veel te intolerant. Als ze op bezoek zijn dan verwachten ze dat je een vleesloze maaltijd voorschotelt, maar als ik bij hun op bezoek ben dan kan ik een vleesrijke schotel wel vergeten, terwijl ik daar net zozeer prijs op stel als zij op een vleesloze schotel.

Dat je bij jezelf geen vlees wilt eten, mij best, maar verwacht dan niet dat ik bij het eten rekening met je gaat houden als je dat zelf ook pertinent weigert.
  maandag 5 juni 2006 @ 23:15:48 #118
39333 Zelva
pi_38577027
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:11 schreef releaze het volgende:
Er zijn dus bepaalde stromingen die echt zo ver gaan in hun bescherm het leven. Een appel mag alleen gegeten worden wanneer deze gevallen is, bijvoorbeeld.
Wat dan natuurlijk ook niet strookt met hun filosofie, want appeltjes vallen niet van de boom omdat hij/zij ze zat is. Die gevallen appeltjes hebben een specifiek doel.
  maandag 5 juni 2006 @ 23:44:13 #119
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38577981
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:13 schreef Zelva het volgende:
Nee sorry, ik kan op foto's niet zien of iets lekker is. Dat zal ik toch echt moeten proeven.
Mee eens
quote:
Veel vegetariėrs zijn mij veel te intolerant. Als ze op bezoek zijn dan verwachten ze dat je een vleesloze maaltijd voorschotelt, maar als ik bij hun op bezoek ben dan kan ik een vleesrijke schotel wel vergeten, terwijl ik daar net zozeer prijs op stel als zij op een vleesloze schotel.
Als je dat verschil niet eens kan zien.. Jij hebt geen principiele bezwaren en vegetariers/veganisten wel. Je verwacht toch ook niet dat een moslim als jij op bezoek komt varkensvlees gaat voorschotelen? Of wel? Snap je het verschil nu?

Je moet niet denken dat vegetarisme/veganisme zomaar iets niet willen is. Het is een levenswijze voor vele.
  maandag 5 juni 2006 @ 23:53:07 #120
39333 Zelva
pi_38578233
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:44 schreef TechXP het volgende:
Jij hebt geen principiele bezwaren
Oh? Mijn principe is: een maaltijd zonder vlees is geen maaltijd. Als ik zeg dat ik daar net zozeer prijs op stel, dan meen ik dat ook.
quote:
Je verwacht toch ook niet dat een moslim als jij op bezoek komt varkensvlees gaat voorschotelen?
Als ie dan maar iets met rund, schaap of gevogelte doet, vind ik het best.
quote:
Je moet niet denken dat vegetarisme/veganisme zomaar iets niet willen is. Het is een levenswijze voor vele.
Maar een omgekeerde levenswijze is 'out of the question'?
  maandag 5 juni 2006 @ 23:59:49 #121
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_38578432
Pfff, wat een gedoe hier zeg.

Eet gewoon vegetarisch als je dat wilt, maar ga er geen religie van maken. Dat stuit mensen alleen maar tegen de borst en dat kan ik begrijpen ook. Alles wat met een soort heilig fanatisme door je strot wordt geduwd, spuug je weer uit.

Dat geldt voor de regels en wetten die godsdienstwaanzinnige types je willen opleggen, maar net zo hard voor vegaextremisten
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 00:04:17 #122
98135 TeleluvR
pi_38578575
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:59 schreef Lkw het volgende:
Dat geldt voor de regels en wetten die godsdienstwaanzinnige types je willen opleggen, maar net zo hard voor vegaextremisten
Amen, het is toch iets waar je niet uitkomt...
pi_38578637
quote:

Eet gewoon vegetarisch als je dat wilt, maar ga er geen religie van maken. Dat stuit mensen alleen maar tegen de borst en dat kan ik begrijpen ook. Alles wat met een soort heilig fanatisme door je strot wordt geduwd, spuug je weer uit.

. Helemaal mee eens.
ijs_beer fan!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 00:18:55 #124
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38579068
quote:
Nu valt het in dit topic wel mee, maar over het algemeen staan in vegatopics om de 2 replies iets van "voor elke biefstuk die jij niet eet eet ik er twee". Over het algemeen zijn vleeseters een stuk extremistischer.Foute formulering. Extremistische vleeseters zijn talrijker dan extremistische vegetariers

Overigens moet iedereen zelf weten wat hij z'n snuit induwt. Biefstukje is heerlijk, maar niet iedere dag. Ikzelf hou het op gemiddeld 2x per week vlees. Voornamelijk omdat ik het geen probleem vind dat mensen vlees eten, maar wel vind dat wij hier veel te veel vlees eten. Met de kennelijk vanzelfsprekend daarbijhorende behandeling van dieren.

Ik hou gewoon niet van gewoontegehakt.
Vampire Romance O+
pi_38579271
quote:

Hier ben ik het ook mee eens, ben vega maar totaal niet extremistisch. Ik weet wat er met dieren gebeurt als ze dood gaan, ik wil in de toekomst zeker protesteren, maar verder probeer ik mensen in mijn omgeving geen vegetarier te maken. Dat werkt toch niet, wat ik wel merk is de houding van mensen als je zegt dat je vega bent. De een zegt ow maar ik eet ook weinig vlees hoor, en de ander klopt zichzelf op de borst en zegt ik eet lappen vlees wat moet jij nou. En juist bij die laatste heb ik de neiging om te vertellen wat dieren allemaal moeten doorstaan.

En iemand hiervoor schreef dat vegetariers altijd maar verwachten een vleesloze maaltijd te krijgen, ik heb dat niet zo, ik ga gewoon weinig bij mensen eten omdat ik weet dat ze graag vlees eten en dus geen rekening met mij willen houden. Eerlijk ben ik ook tegenover hun, kom je bij mij eten dan krijg je geen vlees klaar simpel zat. Dus er zijn weinig mensen die hier komen eten. Jammer dan.
pi_38579380
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 00:26 schreef Behh het volgende:

[..]
n.

En iemand hiervoor schreef dat vegetariers altijd maar verwachten een vleesloze maaltijd te krijgen, ik heb dat niet zo, ik ga gewoon weinig bij mensen eten omdat ik weet dat ze graag vlees eten en dus geen rekening met mij willen houden. Eerlijk ben ik ook tegenover hun, kom je bij mij eten dan krijg je geen vlees klaar simpel zat. Dus er zijn weinig mensen die hier komen eten. Jammer dan.
Ik vraag aan mijn gasten altijd of ze er mee problemen mee hebben om vegatarisch te eten.
Niemand maakt er een probleem van eigenlijk. Tot nu toe 1 keer meegemaakt dat iemand per sé vlees wilde, dan haal ik gewoon een lapje vlees en bak 't.
ijs_beer fan!
pi_38579467
De mensen in mijn omgeving weten dat ik een vega ben, en eerlijk gezegt ben ik niet bereid om vlees te bakken. Dit weten zij ook sommige staan er voor open en willen juist proeven hoe tofu smaakt en andere mensen die haken af. Dat is prima naar mijn mening. Maar vlees bakken dat doe ik niet en dat zeg ik ook altijd eerlijk. Ieder zo zijn eigen grenzen.
pi_38579519
Er is niks dat me tegenhoudt, ik pieker er gewoon niet over om vegetarier te worden.
underground forever baby
pi_38579542
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 00:32 schreef Behh het volgende:
De mensen in mijn omgeving weten dat ik een vega ben, en eerlijk gezegt ben ik niet bereid om vlees te bakken. Dit weten zij ook sommige staan er voor open en willen juist proeven hoe tofu smaakt en andere mensen die haken af. Dat is prima naar mijn mening. Maar vlees bakken dat doe ik niet en dat zeg ik ook altijd eerlijk. Ieder zo zijn eigen grenzen.
Precies ieder zo zijn eigen grezen . Als mensen dat nou eens onthouden .

Ik bakte trouwens eerst ook nooit vlees hoor dat is pas iets van de afgelopen 3 jaar ongeveer. Mijn vriendin at eerst nog wel vlees en aangezien ik bijna altijd kook vond ik het onzin om haar stukje vlees te onthouden. Nu is ze gelukkig vega (niet per sé door mij btw) en komt het alleen voor dat ik vlees maak als die vriendin waar ik net over had komt eten .
ijs_beer fan!
pi_38579605
hmm beetje spuit 11 , ik ben ook te lui om eerst het topic te lezen
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')