Niet elke vegatariër is zo zelfbewust als je nu suggereertquote:Op maandag 5 juni 2006 22:18 schreef ch0c0 het volgende:
[..]
Omdat het vegetariers iets kan schelen hoe het met ons planeetje gaat en kinderen zijn het ergste wat je de natuur aan kan doen. De mensheid moet uitdunnen, hoe dan ook.
Impotent, dat zou er nog bij moeten komen, om het beeld wat ik van je heb (ja, dat kan ik creeeren aan de hand van posts op een forum) compleet te maken.
Als dat voor je vast staat, waarom zeur je mij dan om cijfers?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:18 schreef ch0c0 het volgende:
[..]
Omdat het vegetariers iets kan schelen hoe het met ons planeetje gaat en kinderen zijn het ergste wat je de natuur aan kan doen.
Zoals ik al zei, zelfmoord is de enige morele keuzequote:De mensheid moet uitdunnen, hoe dan ook.
Snuit je neus en hou op met huilenquote:Impotent, dat zou er nog bij moeten komen, om het beeld wat ik van je heb (ja, dat kan ik creeeren aan de hand van posts op een forum) compleet te maken.
Ik ben geen egoistquote:Op maandag 5 juni 2006 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als er iemand vol van zichzelf is ben jij het wel
Nee, dan kan je beter de hele wereld vermoorden. Beter is.. om de juiste keus te maken. En gewoon respect voor al het leven te hebben.quote:Als je het beter wil, pleeg zelfmoord, de enige morele keuze.
Vegetarier wellicht (licht eraan hoe die vegetarier leeft).. maar overtref maar een fietsende die-hard veganist met kinderenquote:Ik heb geen kinderen, daarmee ben ik al steak etend, dieselautorijdend nog steeds milieuvriendelijker dan een fietsende vegetarier met kinderen, zelfs al zou ik batterijen in de biobak gooien.
Het is makkelijk om dan naar andere onderwerpen te springen he.. zodat je niet verantwoording hoeft te geven over je daden?quote:Ethisch Schmetisch, er zijn ethische redenen waarom je beter zelfmoord kan plegen, of bejaarden een spuitje geeft, of zwakzinnigen aborteerd.
Ik geef gewoon de feiten achter wat je eet. Of je de keuze maakt om door te gaan moet jezelf weten, maar ik vind wel dat men die slechte argumenten moet weglaten als 'het is lekker' etc.quote:Zwaar geval van projectie, voorlopig reageer jij als een dolle hond op iedereen die zegt liever vlees te eten met een histeries jankverhaal over milieu en de drinkende dieren.
Ik kom wel protesteren voor je raam.. dag en nacht danquote:Op maandag 5 juni 2006 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Als er voor mij één reden is morgen weer een grote steak te eten dan is het alleen al om mensen als jij te ergeren.
Ja best veel. Ik wil bewust kinderenquote:Op maandag 5 juni 2006 22:10 schreef ch0c0 het volgende:
Ik wil best eens cijfers zien, maar denk dat er onder de vega's relatief veel bewust kinderlozen zijn, waaronder ik.
Veel vegetariers sluiten hun ogen net zo hard voor het leed achter eieren en zuivel als vlees en viseters doen voor het leed achter die producten.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:23 schreef NanKing het volgende:
Niet elke vegatariër is zo zelfbewust als je nu suggereert.
En vegetarier zijn beschermt je daar niet tegen, ben ik bang...quote:Op maandag 5 juni 2006 22:46 schreef TechXP het volgende:
Over de wereld uitdunnen.. dat gaat wel gebeuren door de mens zelf. Oorlog en honger gaan straks voor vele doden zorgen. Maar ook de ziekten die uitbreken.
*pakt popcorn bitterballenquote:Op maandag 5 juni 2006 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Als er voor mij één reden is morgen weer een grote steak te eten dan is het alleen al om mensen als jij te ergeren.
Nee, maar veganist welquote:Op maandag 5 juni 2006 22:49 schreef TeleluvR het volgende:
En vegetarier zijn beschermt je daar niet tegen, ben ik bang...![]()
Mag ik mij hier als carnetariër even opwerpen voor de rechten van groente en fruit, jaquote:Op maandag 5 juni 2006 22:45 schreef TechXP het volgende:
Veel vegetariers sluiten hun ogen net zo hard voor het leed achter eieren en zuivel als vlees en viseters doen voor het leed achter die producten.
Gelukkig maar dan...quote:
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:59 schreef ChrisJX het volgende:
Die barbaarse praktijken verzin je toch gewoon niet
Er zijn dus bepaalde stromingen die echt zo ver gaan in hun bescherm het leven. Een appel mag alleen gegeten worden wanneer deze gevallen is, bijvoorbeeld. Uien en knoflook of weet ik veel wat zijn ook uit den boze, omdat je daarmee de plant mee om zeep helpt. IMO hebben de mensen die zich daarmee bezig houden niet helemaal gesnapt hoe "het leven" werkt, de voedselketen, cirkel des levens, dat soort shit. Van mij mogen ze, maar hun gedachtengang kan ik echt totaal niet volgen. Die van veganisten ook niet helemaal, m'goed..quote:Op maandag 5 juni 2006 22:59 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Mag ik mij hier als carnetariër even opwerpen voor de rechten van groente en fruit, ja
Je bent een lief, klein erwtje en staat lekker tussen je papa en mama en broertjes en zusjes je ding te doen. Je kent het wel, beetje regen, beetje aarde, beetje zon, minding your own business. Ineens komt daar een boer met een machine die jou én je hele familie van huis en haard verdrijft! En dat is nog niet het ergste, je wordt ook nog eens ruwweg gescheiden van je familie. Misschien kom je elkaar later nog eens tegen, opgesloten in een glazen gevangenis waarvandaan je de vrije wereld in kunt kijken die jíj nooit meer zult bereiken! Of nog erger: opgesloten in een blikken gevangenis waarvandan je helemaal nergens zicht op hebt. En als je dan wegkwijnt en op sterven na dood bent, word je ook nog eens levend gekookt.
Die barbaarse praktijken verzin je toch gewoon niet
Nee sorry, ik kan op foto's niet zien of iets lekker is. Dat zal ik toch echt moeten proeven.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:16 schreef TechXP het volgende:
Overigens.. als je denkt dat zonder vlees enzo niets lekkers gemaakt kan worden.
Check deze foto's dan eens: http://www.flickr.com/photos/tofu/tags/vegan/show/
Wat dan natuurlijk ook niet strookt met hun filosofie, want appeltjes vallen niet van de boom omdat hij/zij ze zat is. Die gevallen appeltjes hebben een specifiek doel.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:11 schreef releaze het volgende:
Er zijn dus bepaalde stromingen die echt zo ver gaan in hun bescherm het leven. Een appel mag alleen gegeten worden wanneer deze gevallen is, bijvoorbeeld.
Mee eensquote:Op maandag 5 juni 2006 23:13 schreef Zelva het volgende:
Nee sorry, ik kan op foto's niet zien of iets lekker is. Dat zal ik toch echt moeten proeven.
Als je dat verschil niet eens kan zien.. Jij hebt geen principiele bezwaren en vegetariers/veganisten wel. Je verwacht toch ook niet dat een moslim als jij op bezoek komt varkensvlees gaat voorschotelen? Of wel? Snap je het verschil nu?quote:Veel vegetariërs zijn mij veel te intolerant. Als ze op bezoek zijn dan verwachten ze dat je een vleesloze maaltijd voorschotelt, maar als ik bij hun op bezoek ben dan kan ik een vleesrijke schotel wel vergeten, terwijl ik daar net zozeer prijs op stel als zij op een vleesloze schotel.
Oh? Mijn principe is: een maaltijd zonder vlees is geen maaltijd. Als ik zeg dat ik daar net zozeer prijs op stel, dan meen ik dat ook.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:44 schreef TechXP het volgende:
Jij hebt geen principiele bezwaren
Als ie dan maar iets met rund, schaap of gevogelte doet, vind ik het best.quote:Je verwacht toch ook niet dat een moslim als jij op bezoek komt varkensvlees gaat voorschotelen?
Maar een omgekeerde levenswijze is 'out of the question'?quote:Je moet niet denken dat vegetarisme/veganisme zomaar iets niet willen is. Het is een levenswijze voor vele.
Amen, het is toch iets waar je niet uitkomt...quote:Op maandag 5 juni 2006 23:59 schreef Lkw het volgende:
Dat geldt voor de regels en wetten die godsdienstwaanzinnige types je willen opleggen, maar net zo hard voor vegaextremisten
quote:Op maandag 5 juni 2006 23:59 schreef Lkw het volgende:
Pfff, wat een gedoe hier zeg.
Eet gewoon vegetarisch als je dat wilt, maar ga er geen religie van maken. Dat stuit mensen alleen maar tegen de borst en dat kan ik begrijpen ook. Alles wat met een soort heilig fanatisme door je strot wordt geduwd, spuug je weer uit.
Dat geldt voor de regels en wetten die godsdienstwaanzinnige types je willen opleggen, maar net zo hard voor vegaextremisten
Nu valt het in dit topic wel mee, maar over het algemeen staan in vegatopics om de 2 replies iets van "voor elke biefstuk die jij niet eet eet ik er twee". Over het algemeen zijn vleeseters een stuk extremistischer.Foute formulering. Extremistische vleeseters zijn talrijker dan extremistische vegetariersquote:Op maandag 5 juni 2006 23:59 schreef Lkw het volgende:
Hier ben ik het ook mee eens, ben vega maar totaal niet extremistisch. Ik weet wat er met dieren gebeurt als ze dood gaan, ik wil in de toekomst zeker protesteren, maar verder probeer ik mensen in mijn omgeving geen vegetarier te maken. Dat werkt toch niet, wat ik wel merk is de houding van mensen als je zegt dat je vega bent. De een zegt ow maar ik eet ook weinig vlees hoor, en de ander klopt zichzelf op de borst en zegt ik eet lappen vlees wat moet jij nou. En juist bij die laatste heb ik de neiging om te vertellen wat dieren allemaal moeten doorstaan.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:59 schreef Lkw het volgende:
Pfff, wat een gedoe hier zeg.
Eet gewoon vegetarisch als je dat wilt, maar ga er geen religie van maken. Dat stuit mensen alleen maar tegen de borst en dat kan ik begrijpen ook. Alles wat met een soort heilig fanatisme door je strot wordt geduwd, spuug je weer uit.
Ik vraag aan mijn gasten altijd of ze er mee problemen mee hebben om vegatarisch te eten.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:26 schreef Behh het volgende:
[..]
n.
En iemand hiervoor schreef dat vegetariers altijd maar verwachten een vleesloze maaltijd te krijgen, ik heb dat niet zo, ik ga gewoon weinig bij mensen eten omdat ik weet dat ze graag vlees eten en dus geen rekening met mij willen houden. Eerlijk ben ik ook tegenover hun, kom je bij mij eten dan krijg je geen vlees klaar simpel zat. Dus er zijn weinig mensen die hier komen eten. Jammer dan.
Precies ieder zo zijn eigen grezenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:32 schreef Behh het volgende:
De mensen in mijn omgeving weten dat ik een vega ben, en eerlijk gezegt ben ik niet bereid om vlees te bakken. Dit weten zij ook sommige staan er voor open en willen juist proeven hoe tofu smaakt en andere mensen die haken af. Dat is prima naar mijn mening. Maar vlees bakken dat doe ik niet en dat zeg ik ook altijd eerlijk. Ieder zo zijn eigen grenzen.
Dat was die lassangette (of hoe je het ook schrijft) ? Die fout heb ik ook gemaaktquote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:45 schreef Behh het volgende:
Precies, mensen moeten idd onthouden dat ieder zijn eigen grenzen bepaalt. Ik haat het om te zeggen dat ik vegetarisch ben al is het maar omdat de mensen ( die ik ben tegengekomen) meteen in de verdediging schieten. Afschuwelijk, tuurlijk ik heb liever dat mensen stilstaan bij wat ze eten maar aan de andere kant ik ga niet als een soort vega getuige het woord verspreiden.
Ja zoals je het zegt snap ik het wel. Alleen ik heb vlees nooit lekker gevonden, at altijd het verplichte stukje want sja mijn ouders zweren erbij vlees is goed voor je. Dus nu heb ik zoiets van ik kan die geur niet ruiken gewoon, dus wil die vieze geur ook niet in mijn huis hebben . Had laatst een vergissing gemaakt en niet het pakje knorr lasagna gelezen.
Dus we komen thuis en gaan lekker aan de slag, tofu i.p.v gehakt helemaal lekker. Mijn vriend proefde en zei hmm dit smaakt me raar, dus ik ook proeven. Gatverredamme het smaakte naar bacon, ik lezen op het pakje zat er gewoon varkensvet in. Ieuww, heb het met pan en al in de vuilnisbak gegooid. Die smaak bleef echt uren in mijn mond. Bah.
Vooral juist omdat er tegenwordig in dat soort pakketjes bijna nooit dierlijke vetten zitten.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:50 schreef Behh het volgende:
Ja wij hebben daarna een tosti gemaakt, ik vond mezelf ook zo stom ik lees alitjd maar dan ook altijd de verpakking. Maar ja wie verwacht nou dat er varkensvet in de saus zit ? Ik niet iig. Bah en dan die geur in huis gatver![]()
Dat van jouw is geen leefwijze. Dat is een gewoonte. Jij hebt geen ethische bezwaren tegen vegetarisch eten, terwijl de vegetarier (de meeste) dat wel heeft tegen vlees.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:53 schreef Zelva het volgende:
Maar een omgekeerde levenswijze is 'out of the question'?
Het is geen religie, maar een leefwijze. Een leefstijl. Tenminste voor mij. Iedereen vult dat anders in.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:59 schreef Lkw het volgende:Eet gewoon vegetarisch als je dat wilt, maar ga er geen religie van maken. Dat stuit mensen alleen maar tegen de borst en dat kan ik begrijpen ook. Alles wat met een soort heilig fanatisme door je strot wordt geduwd, spuug je weer uit.
Ik wil niets meer of minder opdringen dan vleeseters doorgaans doen. We zijn allemaal (jij en ik) heilig overtuigd van ons gelijk en willen onze mening en leefwijze aan elkaar 'opdringen'. Of dat indirect of direct gebeurd maakt niet uit natuurlijk. We leven met elkaar en dat moeten we nog wel even. Maar dat betekent niet dat ik dan maar me mond moet dicht houden ofzo. Kijk ik vind het storend enzo. En zal dan ook mijn mening verkondigen. Ik respecteer wel de keuzevrijheid.quote:Dat geldt voor de regels en wetten die godsdienstwaanzinnige types je willen opleggen, maar net zo hard voor vegaextremisten
Waarom niet nu?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:26 schreef Behh het volgende:
ik wil in de toekomst zeker protesteren,
Oh.. hoor wel succesverhalen hoorquote:maar verder probeer ik mensen in mijn omgeving geen vegetarier te maken. Dat werkt toch niet,
Ik ben niet iemand die er direct over begint, maar als ik noem dat ik veganist ben.. dan gaan hun meteen zeuren etc. wat je al zei. En dan ga ik die info geven. Achteraf vinden ze dan vaak dat ik opdring ofzo. Terwijl hun begonnen ermee.quote:En juist bij die laatste heb ik de neiging om te vertellen wat dieren allemaal moeten doorstaan.
Ik ook. Ik mijd veel dingen gewoon. Of neem zelf iets mee. Ik verwacht ook niet dat ze iets voor mij apart maken. Als ze dat uit zichzelf doen is dat leuk.quote:ik ga gewoon weinig bij mensen eten omdat ik weet dat ze graag vlees eten en dus geen rekening met mij willen houden.
Ja dat kan gebeuren. Moet je niet te veel over piekeren denk ik dan. Ik ben wel een stricte lezer van verpakkingen. Zelfs waar eventueel sporen van melk enzo in kan zitten (ook al is de kans klein), dat hoef ik nietquote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:45 schreef Behh het volgende:
Gatverredamme het smaakte naar bacon, ik lezen op het pakje zat er gewoon varkensvet in. Ieuww, heb het met pan en al in de vuilnisbak gegooid. Die smaak bleef echt uren in mijn mond. Bah.
De producent?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:56 schreef Behh het volgende:
Ja wie verzint het om varkensvet in een tomatensaus te doen ?
Het is jammer dat hij iedereen die vlees eet beticht van blind zijn maar zelf compleet blind is hoe hij is of hij doet het iig zo over komen. Ik vind hem een typisch verhaal van de pot en de ketel enzo.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:42 schreef Laton het volgende:
TechXP, mensen als jij stigmatiseren dus de andere vegetariers , jij en je geblaat doen meer slecht dan goed.
Ik ben geen vegetarierquote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:42 schreef Laton het volgende:
TechXP, mensen als jij stigmatiseren dus de andere vegetariers , jij en je geblaat doen meer slecht dan goed.![]()
Moet ik dan op dit forum diplomatisch en politiek correct reageren vind je? Ik weet dat mijn reacties hier soms weleens wat hard overkomen (niet blind daarvoor hoorquote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:45 schreef NanKing het volgende:
Het is jammer dat hij iedereen die vlees eet beticht van blind zijn maar zelf compleet blind is hoe hij is of hij doet het iig zo over komen. Ik vind hem een typisch verhaal van de pot en de ketel enzo.
het probleem is gewoon dat je respect eist, zonder dat je in staat bent andermans keuze te respecteren.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:51 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik ben geen vegetarier
Daarnaast ga ik gewoon in discussie hier met argumenten. Kijk als men met nutteloze reacties dat afdoet, dat moet men zelf maar bepalen. Ik geef mijn mening en of dat nou wel of niet leuk gevonden wordt, dat boeit me niet zoveel.
[..]
Moet ik dan op dit forum diplomatisch en politiek correct reageren vind je? Ik weet dat mijn reacties hier soms weleens wat hard overkomen (niet blind daarvoor hoor). Maar ik laat hier altijd ook wat gevoel spelen op dit forum
Het is niet zo dat ik iedereen maar ga plezieren op dit forum. Daar ben ik al lang van afgeweken, doordat dit gewoon een meer puberaal forum is, waar veel onserieuze mensen rondlopen.
Weet je wat een goede zou zijn voor je?! Als je ook eens leert grijs te denken ipv zo zwart wit.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:51 schreef TechXP het volgende:
[..]
Moet ik dan op dit forum diplomatisch en politiek correct reageren vind je? Ik weet dat mijn reacties hier soms weleens wat hard overkomen (niet blind daarvoor hoor). Maar ik laat hier altijd ook wat gevoel spelen op dit forum
Het is niet zo dat ik iedereen maar ga plezieren op dit forum. Daar ben ik al lang van afgeweken, doordat dit gewoon een meer puberaal forum is, waar veel onserieuze mensen rondlopen.
Ik eis niets. Je hoeft me niet te respecteren. I don't care. Het gaat me er alleen om dat men de informatie krijgt. En die geef ik hier dan ook. Ik ben hier niet om mensen als Piet te overtuigen e.d. Er zit een heel stuk tussen die gewoon informatie krijgen door deze discussies te lezen. En van mijn kant en andere kant kan het fel zijn naar elkaar wellicht, maar de info is er te vinden. En mensen kunnen daaruit zelf iets opnemen als ze willen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:53 schreef Laton het volgende:
het probleem is gewoon dat je respect eist, zonder dat je in staat bent andermans keuze te respecteren.
Ik denk in kleur.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:55 schreef NanKing het volgende:
Weet je wat een goede zou zijn voor je?! Als je ook eens leert grijs te denken ipv zo zwart wit.
Diplo-modus staat momenteel niet aanquote:Er is een groot verschil tussen diplomatiek reageren
Er is een grote statistische kans dat je moeder kanker krijgt; maar ik bedoel er niks mee. het gaat me er alleen om dat je de informatie krijgt.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:58 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik eis niets. Je hoeft me niet te respecteren. I don't care. Het gaat me er alleen om dat men de informatie krijgt. En die geef ik hier dan ook. Ik ben hier niet om mensen als Piet te overtuigen e.d. Er zit een heel stuk tussen die gewoon informatie krijgen door deze discussies te lezen. En van mijn kant en andere kant kan het fel zijn naar elkaar wellicht, maar de info is er te vinden. En mensen kunnen daaruit zelf iets opnemen als ze willen.
Ik respecteer de keuzevrijheid, maar ga niet de inhoud van iemands keuze respecteren. Als ik zeg dat ik respecteer dat iemand vlees eet, dan zeg ik in feite dat ik het 'goedkeur'. Ik respecteer alleen dat iemand een keuze heeft gemaakt. Niet de inhoud.
Daar is anders weinig van te merken dat je in kleur denkt. Deze reactie is daar wel een mooi voorbeeld van. Ik zeg dat er een verschil is tussen diplomatiek reageren en botte bijl reageren en hoe reageer jij; 'diplo-modus' staat niet aan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:59 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik denk in kleur.
[..]
Diplo-modus staat momenteel niet aan
Maar goed. Heeft weinig zin deze discussies. Back ontopic zou ik zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |