abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38366657
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:50 schreef MerlijnDeBlow-venaar het volgende:

[..]

In de prehistorie aten ze niets anders dan vlees hoor

En dat leed van de dieren is zo'n onzin, die beesten worden pijnloos afgemaakt...
Zonder dit topic weer in een vega discussie te laten verzanden wil ik wel even iets zeggen.
Dat mensen in de prehistorie vlees aten rechtvaardigt het niet hoe wij nu met beesten omgaan. Vlees eten an sich is helemaal niet erg maar de manier waarop wij het in het westen doen is walgelijk.
En hoe kom je erbij dat beesten pijnloos worden afgemaakt? Om maar niet te spreken van de stress die ze voelen voordat ze worden afgemaakt.
ijs_beer fan!
pi_38366691
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:30 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ja, misschien wel ja

Ik ga aanstalten maken om na het weekend te beginnen zodat ik nog even al het vlees naar binnen kan proppen wat ik in die paar weekjes niet wil missen.
Misschien is het beter als je eerst voor jezelf bedenkt of je het wel echt wilt. Vegetarier worden betekent geen vis, geen vlees, geen gevogelte. Dus zeker geen vlees bitterbal op zijn tijd .
Misschien kan je beter eerst een flexetarier worden, dus laten we zeggen eerst 2 dagen vleesloos en dat dan langzaam opbouwen tot je geheel vleesloos kan leven !

En je moet natuurlijk zorgen voor variatie, dus tofu uitproberen en vleesvervangers of een dagje een lekker wokschotel met noten. Dan ga je het vlees op een gegeven moment niet meer missen.

Ik eet al ruim een jaar vegetarisch bevalt me prima

[ Bericht 4% gewijzigd door Behh op 30-05-2006 13:09:55 ]
pi_38366720
flexetarier . Daar heb ik nog nooit van gehoord.
ijs_beer fan!
pi_38366722
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:59 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zonder dit topic weer in een vega discussie te laten verzanden wil ik wel even iets zeggen.
Dat mensen in de prehistorie vlees aten rechtvaardigt het niet hoe wij nu met beesten omgaan. Vlees eten an sich is helemaal niet erg maar de manier waarop wij het in het westen doen is walgelijk.
En hoe kom je erbij dat beesten pijnloos worden afgemaakt? Om maar niet te spreken van de stress die ze voelen voordat ze worden afgemaakt.
Idd en ik wil er ook bij vermelden dat ze uren op transport gaan terwijl ze amper kunnen staan..
Maar goed nu weer verder..
pi_38366822
Niet ? hmm bestaat toch echt wel hihi
pi_38366841
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:00 schreef Behh het volgende:

Ik ben al ruim een jaar vegetarisch bevalt met prima.
Ehm, betekent dat niet dat je zelf geen vlees bevat?
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:06:34 #32
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38366870
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:24 schreef ijsmeis het volgende:
Wat houdt jou tegen?

Op zich zou ik het niet erg vinden om niet meer zoveel vlees te eten, maar er zijn gewoon dingen die ik absoluut niet kan missen.
Dingen zoals vleeswaar uit het frituur. Die moet ik gewoon eens per week even binnen krijgen

Voor de rest kan ik even niets verzinnen, maar er komt vast nog meer in me op nadat ik dit topic geplaatst heb.

Twijfel jij trouwens ook af en toe om gewoon eens de knoop door te hakken en geen vlees meer te eten?
Ik eet over het algemeen al weinig vlees. Kip en snijworst/cervelaat. Dat was het wel zo ongeveer. Toch zou ik het missen als ik zelfs dat niet meer zou kunnen eten, want ik vind het wel lekker.
(Un)masking for the greater good.
pi_38366900
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:05 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ehm, betekent dat niet dat je zelf geen vlees bevat?
Uhmm uhmm ik snap hem niet
pi_38366901
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:06 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik eet over het algemeen al weinig vlees. Kip en snijworst/cervelaat. Dat was het wel zo ongeveer. Toch zou ik het missen als ik zelfs dat niet meer zou kunnen eten, want ik vind het wel lekker.
Ik vind vlees ook lekker, ik eet het alleen al zo'n 9 jaar niet meer .
ijs_beer fan!
pi_38366932
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:07 schreef Behh het volgende:

[..]

Uhmm uhmm ik snap hem niet
Je bent vegatariėr als je vegatarisch bent dan ben je zelf vleesvloos .
ijs_beer fan!
pi_38366960
ow ahah ik snap hem ! Even veranderen
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:15:47 #37
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38367197
het wat mij tegenhoudt om vegetarier te worden is toch echt t feit dat ik vlees lekker vind!
en omdat t zielig is voor de diertjes.. of ik t eet of niet.. dood zijn ze al.. en kan ik er maar beter van genieten
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_38367281
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:15 schreef Erosjuhhh het volgende:
en omdat t zielig is voor de diertjes.. of ik t eet of niet.. dood zijn ze al.. en kan ik er maar beter van genieten
Dat is natuurlijk onzin. Als niemand vlees zou willen eten, zouden er ook geen dieren gefokt en geslacht worden. Kwestie van vraag en aanbod.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:22:06 #39
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38367424
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Als niemand vlees zou willen eten, zouden er ook geen dieren gefokt en geslacht worden. Kwestie van vraag en aanbod.
waarom onzin?
als ik stop, stopt nog niet de hele wereld.. als iedereen meteen zou stoppen zouden er nog miljoenen kilo's vlees zijn....zonde toch
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_38367510
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:22 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

waarom onzin?
als ik stop, stopt nog niet de hele wereld.. als iedereen meteen zou stoppen zouden er nog miljoenen kilo's vlees zijn....zonde toch
Ik denk niet dat er een vega is die de illusie heeft dat hij of zij tientallen koeien per jaar besparen, het gaat om het principe. Waar je uiteindelijk natuurlijk wel op langertermijn een verandering te weeg wilt brengen, als meer mensen het zelfde principe hebben.
ijs_beer fan!
pi_38367537
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:22 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

waarom onzin?
Dat niemand anders het doet, betekent niet dat het niet 'the right thing to do' is. Alle beetjes helpen.

Ik heb er wel eens aan zitten denken om part-time vegetariėr te worden. Bijv. bij mijn ouders thuis moet ik gewoon vlees mee-eten want ik kan moeilijk verwachten dat ze voor mij allemaal hun vlees laten staan of dat mijn moeder twee verschillende dingen gaat koken (er moet op zijn minst een vleesvervanger komen, ik heb toch al een laag ijzergehalte).
Goede smoes om af en toe toch nog een stukje vlees te eten, toch?
pi_38369730
Jup een hele goede smoes, je moet wel je moeder heeft het immers al klaar gemaakt
pi_38369772
Ja, dat is ook zoiets. Mijn ouders en broers blijven natuurlijk gewoon het vlees eten.
Dat helpt ook niet mee.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:39:20 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38370245
Ik zie absoluut niet in waarom ik zou moeten ophouden met het eten van vlees.
Milieu argumenten zijn humbug, dan kan je beter mensen aan hun kop gaan zeuren dat ze geen kinderen moeten nemen, want dat is pas milieuvervuilend, weer een generatie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38370246
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:24 schreef Behh het volgende:
Jup een hele goede smoes, je moet wel je moeder heeft het immers al klaar gemaakt
Het doet niks af aan het feit dat er dieren voor gestorven zijn, maar op zich vind ik niet dat mensen helemaal geen vlees zouden moeten eten. Daar zijn we niet voor gebouwd.
Bovendien, ik wil mijn ouders ook niet met het gedoe opzadelen, dat ze als ik er ben opeens alleen nog maar tofu en noten mogen eten. En gewoon een heel weekend het vlees weglaten zonder vervangers wil ik niet doen i.v.m. de voedingsstoffen.
pi_38370288
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie absoluut niet in waarom ik zou moeten ophouden met het eten van vlees.
Milieu argumenten zijn humbug, dan kan je beter mensen aan hun kop gaan zeuren dat ze geen kinderen moeten nemen, want dat is pas milieuvervuilend, weer een generatie.
Alleen omdat je andere dingen doet die slecht zijn voor het milieu (iedereen zit wel eens in een auto of bus, iedereen gebruikt wel eens plastic) hoef je toch niet gelijk overal lak aan te hebben? Dan is het toch juist belangrijk om een beetje te compenseren?

Maar goed, ik geloof dat dit topic ook ging over mensen die het eventueel wel zouden willen maar er niet toe komen, of zoiets.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:42:06 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38370332
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:40 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Alleen omdat je andere dingen doet die slecht zijn voor het milieu (iedereen zit wel eens in een auto of bus, iedereen gebruikt wel eens plastic) hoef je toch niet gelijk overal lak aan te hebben? Dan is het toch juist belangrijk om een beetje te compenseren?

Maar goed, ik geloof dat dit topic ook ging over mensen die het eventueel wel zouden willen maar er niet toe komen, of zoiets.
Precies, ik heb dan ook geen kinderen, en ben in mij dieselauto die ik overal voor pak milieuvriendelijker dan een fietsende vegetarier met kinderen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38374014
Wat onzin verwijderd.
pi_38377281
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:25 schreef ijsmeis het volgende:
Ja, dat is ook zoiets. Mijn ouders en broers blijven natuurlijk gewoon het vlees eten.
Dat helpt ook niet mee.
Kom je wel eens op het vegatopia forum (http://www.vegatopia.com/forum/index.php)? Misschien kun je daar nog wat goeie tips krijgen.
pi_38377344
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:48 schreef arievleesboom het volgende:

[..]

Kom je wel eens op het vegatopia forum (http://www.vegatopia.com/forum/index.php)? Misschien kun je daar nog wat goeie tips krijgen.
Ik zal het morgen eens bekijken. Dankje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')