Zonder dit topic weer in een vega discussie te laten verzanden wil ik wel even iets zeggen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:50 schreef MerlijnDeBlow-venaar het volgende:
[..]
In de prehistorie aten ze niets anders dan vlees hoor
En dat leed van de dieren is zo'n onzin, die beesten worden pijnloos afgemaakt...
Misschien is het beter als je eerst voor jezelf bedenkt of je het wel echt wilt. Vegetarier worden betekent geen vis, geen vlees, geen gevogelte. Dus zeker geen vlees bitterbal op zijn tijdquote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:30 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja, misschien wel ja![]()
Ik ga aanstalten maken om na het weekend te beginnenzodat ik nog even al het vlees naar binnen kan proppen wat ik in die paar weekjes niet wil missen.
Idd en ik wil er ook bij vermelden dat ze uren op transport gaan terwijl ze amper kunnen staan..quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:59 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zonder dit topic weer in een vega discussie te laten verzanden wil ik wel even iets zeggen.
Dat mensen in de prehistorie vlees aten rechtvaardigt het niet hoe wij nu met beesten omgaan. Vlees eten an sich is helemaal niet erg maar de manier waarop wij het in het westen doen is walgelijk.
En hoe kom je erbij dat beesten pijnloos worden afgemaakt? Om maar niet te spreken van de stress die ze voelen voordat ze worden afgemaakt.
Ehm, betekent dat niet dat je zelf geen vlees bevat?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:00 schreef Behh het volgende:
Ik ben al ruim een jaar vegetarisch bevalt met prima.
Ik eet over het algemeen al weinig vlees. Kip en snijworst/cervelaat. Dat was het wel zo ongeveer. Toch zou ik het missen als ik zelfs dat niet meer zou kunnen eten, want ik vind het wel lekker.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:24 schreef ijsmeis het volgende:
Wat houdt jou tegen?
Op zich zou ik het niet erg vinden om niet meer zoveel vlees te eten, maar er zijn gewoon dingen die ik absoluut niet kan missen.
Dingen zoals vleeswaar uit het frituur. Die moet ik gewoon eens per week even binnen krijgen
Voor de rest kan ik even niets verzinnen, maar er komt vast nog meer in me op nadat ik dit topic geplaatst heb.
Twijfel jij trouwens ook af en toe om gewoon eens de knoop door te hakken en geen vlees meer te eten?
Uhmm uhmm ik snap hem nietquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ehm, betekent dat niet dat je zelf geen vlees bevat?
Ik vind vlees ook lekker, ik eet het alleen al zo'n 9 jaar niet meerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:06 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik eet over het algemeen al weinig vlees. Kip en snijworst/cervelaat. Dat was het wel zo ongeveer. Toch zou ik het missen als ik zelfs dat niet meer zou kunnen eten, want ik vind het wel lekker.
Dat is natuurlijk onzin. Als niemand vlees zou willen eten, zouden er ook geen dieren gefokt en geslacht worden. Kwestie van vraag en aanbod.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:15 schreef Erosjuhhh het volgende:
en omdat t zielig is voor de diertjes.. of ik t eet of niet.. dood zijn ze al.. en kan ik er maar beter van genieten
waarom onzin?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:18 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Als niemand vlees zou willen eten, zouden er ook geen dieren gefokt en geslacht worden. Kwestie van vraag en aanbod.
Ik denk niet dat er een vega is die de illusie heeft dat hij of zij tientallen koeien per jaar besparen, het gaat om het principe. Waar je uiteindelijk natuurlijk wel op langertermijn een verandering te weeg wilt brengen, als meer mensen het zelfde principe hebben.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:22 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
waarom onzin?
als ik stop, stopt nog niet de hele wereld.. als iedereen meteen zou stoppen zouden er nog miljoenen kilo's vlees zijn....zonde toch
Dat niemand anders het doet, betekent niet dat het niet 'the right thing to do' is. Alle beetjes helpen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:22 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
waarom onzin?
als ik stop, stopt nog niet de hele wereld.. als iedereen meteen zou stoppen zouden er nog miljoenen kilo's vlees zijn....zonde toch
Het doet niks af aan het feit dat er dieren voor gestorven zijn, maar op zich vind ik niet dat mensen helemaal geen vlees zouden moeten eten. Daar zijn we niet voor gebouwd.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:24 schreef Behh het volgende:
Jup een hele goede smoes, je moet wel je moeder heeft het immers al klaar gemaakt![]()
Alleen omdat je andere dingen doet die slecht zijn voor het milieu (iedereen zit wel eens in een auto of bus, iedereen gebruikt wel eens plastic) hoef je toch niet gelijk overal lak aan te hebben? Dan is het toch juist belangrijk om een beetje te compenseren?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie absoluut niet in waarom ik zou moeten ophouden met het eten van vlees.
Milieu argumenten zijn humbug, dan kan je beter mensen aan hun kop gaan zeuren dat ze geen kinderen moeten nemen, want dat is pas milieuvervuilend, weer een generatie.
Precies, ik heb dan ook geen kinderen, en ben in mij dieselauto die ik overal voor pak milieuvriendelijker dan een fietsende vegetarier met kinderen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:40 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Alleen omdat je andere dingen doet die slecht zijn voor het milieu (iedereen zit wel eens in een auto of bus, iedereen gebruikt wel eens plastic) hoef je toch niet gelijk overal lak aan te hebben? Dan is het toch juist belangrijk om een beetje te compenseren?
Maar goed, ik geloof dat dit topic ook ging over mensen die het eventueel wel zouden willen maar er niet toe komen, of zoiets.
Kom je wel eens op het vegatopia forum (http://www.vegatopia.com/forum/index.php)? Misschien kun je daar nog wat goeie tips krijgen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:25 schreef ijsmeis het volgende:
Ja, dat is ook zoiets. Mijn ouders en broers blijven natuurlijk gewoon het vlees eten.
Dat helpt ook niet mee.
Ik zal het morgen eens bekijken. Dankje!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:48 schreef arievleesboom het volgende:
[..]
Kom je wel eens op het vegatopia forum (http://www.vegatopia.com/forum/index.php)? Misschien kun je daar nog wat goeie tips krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |