abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38429011
bedoel je misschien thuisbevallingen PV-tje?
pi_38429283
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:36 schreef dutchie het volgende:
Tamea, het valt me nog mee hoe je klinkt. Er klinkt totaal nog geen wanhoop in je posts. Ik zou volgens mij allang vreselijk ongeduldig zijn. Heb je je er bij neergelegd dat het niet spontaan op gang gaat komen, dat je een handje geholpen gaat worden?
En is er al gesproken over strippen ofzo?
Vanaf het begin heb ik gedacht dat ukkie te laat zou komen en ik weet dat m'n moeder 2 keer ingeleid is omdat het ook niet vanzelf begon, dus ik was er enigzins op voorbereid dat dit wel eens kon gebeuren. En vandaag is ook toevallig een goede dag, er zijn ook wel momenten geweest dat ik jankend op de bank zat en het even niet meer wist.
Over strippen is nooit gesproken, mijn vk was nogal van de oude stempel en van mening dat het maar vanzelf moest gebeuren (en ik vond d'r ook een beetje lui overkomen maandag, alsof ze het wel makkelijk vond er weer één naar het ziekenhuis door te mogen sturen).
Ik ben op dit moment gewoon blij dat ik morgen eindelijk een idee heb hoe het ervoor staat en wat er verder zal gaan gebeuren. En of ik die nuchtere stemming tot morgenochtend volhoud, zal ik wel zien. Zo niet, dan jank ik even en ben ik daarna wel weer m'n nuchtere zelf.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:54:57 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_38429395
Tamea, nog steeds niets? Ik vind het erg knap dat je er zo rustig onder blijft!

PV: fijn dat je een goede echo had! Het wordt volgens mij aangeraden om de baby zo snel mogelijk, liefst binnen het eerste uur, voor het eerst aan te leggen.

Mwantanabu, ik zou ze gewoon weer bellen hoor. Het zou niet de eerste keer zijn dat een verzekering iemand "vergeet".
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:03:49 #279
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38429695
Tamea, ja je moet het idd wel net treffen met de vk natuurlijk. Ik hoop echt voor je dat er morgen wat meer duidelijkheid komt, want 42 weken is een beste tijd lijkt me. Ookal laten ze je tegenwoordig ook rustig 3 weken overtijd gaan.
Vind je het jammer eigenlijk dat je zeer waarschijnlijk niet thuis gaat bevallen?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_38429754
wanneer komt een kraampakket normaal gesproken eigenlijk. Ik heb nog niks

Tamea alweer 42 weken Ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:06:23 #281
24188 Belana
kloon van belana
pi_38429789
toevallig heb ik hem net binnen LadyS, maar wel na een telefoontje naar mijn verzekering...
stormy waters...
sailin'
pi_38429903
Dat vind ik wel erg jammer, maar ook daar had ik me niet heel erg op vastgepind. In m'n omgeving heb ik al zoveel mensen gezien die thuis wilden bevallen, maar uiteindelijk toch in het ziekenhuis zijn beland (placenta's die niet loskwamen, koorts/streptokokken infectie, etc.) dat ik erin ging met de gedachte liever thuis, maar we zien wel hoe het loopt. Bovendien heb ik ook een hele tijd gedacht dat ukkie vast in stuit zou blijven liggen en dan had ik ook geen keus gehad.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:10:35 #284
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_38429925
Dutchie, ik bedoelde dat ze in die plaats waar ik naartoe verhuis dus geen thuisbevallingen doen. Alleen binnen de stad waar ik nu woon. Dat wist ik dus niet, nu moet ik z.s.m. switchen.
En ik wist eigenlijk toen nog niet waar ik zou gaan wonen, dus er echt rekening mee houden was er niet bij.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:10:58 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_38429942
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:05 schreef LadyS het volgende:
wanneer komt een kraampakket normaal gesproken eigenlijk. Ik heb nog niks
(..)
Bij 36 weken na 2x bellen.... Ik geloof dat het normaal is dat het kraampakket rond de 30 weken komt.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:11:08 #286
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38429949
Da's idd de beste instelling. Gewoon kijken hoe het op dat moment gaat.
-was voor Tamea bedoeld, maar er wordt hier zo snel geluld. -
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_38430436
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:11 schreef dutchie het volgende:
Da's idd de beste instelling. Gewoon kijken hoe het op dat moment gaat.
-was voor Tamea bedoeld, maar er wordt hier zo snel geluld. -
Ja, dat mijn reactie over jouw thuis/ziekenhuis vraag ging was ook al niet helemaal duidelijk meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tamea op 01-06-2006 11:39:12 ]
pi_38430675
PV: Ik sluit me aan bij de voorgaande antwoorden. Zo snel mogelijk aanleggen, en die "om de twee a drie uur" alleen ver in je achterhoofd houden. Gewoon lekker op verzoek in het begin en dan komt er vanzelf wel een regelmaat in als jij en je kindje steeds meer op elkaar inspelen.

Zelf zou ik je nog als tip willen geven om het kindje na de bevalling wel lekker warm te houden, bijvoorbeeld in een warme flanellen luier met een mutsje en een wollen omslagdoek, maar te wachten met het echte aankleden tot die eerste borstvoedingspoging achter de rug is. Dat echte huid-op-huid-contact van een ongewassen baby en een ongewassen mama doet een heleboel goeds voor het eerste borstvoedingsmoment.
Dus meteen bij je nemen en aanleggen is het beste maar dat is vaak niet mogelijk omdat er nog gehecht moet worden of omdat de placenta soms heel snel kan komen. Beter dan meteen aan de kraamverzorgster meegeven is dus je beebje lekker bloot (maar warm!) bij je houden of papa te laten kangarooën (baby bloot maar afgedekt tegen zijn blote borst)

Als er trouwens geen reden is tot het heel snel geboren laten worden van de placenta (en die is er eigenlijk nooit, tenzij je echt veel bloed verliest o.i.d.) dan helpt het rustig op bed zitten/liggen en je kindje voeden ook heel goed voor het rustig loslaten van de placenta. En hoe rustiger die loslaat, hoe minder risico op scheuren.
  Milf donderdag 1 juni 2006 @ 11:48:40 #289
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_38431163
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb mijn verzekering wéken geleden gebeld over kraamzorg, zou teruggebeld worden. Iemand een idee wat een normale termijn is hiervoor?
Normaal gesproken is een termijn voor terugbellen toch wel enkele dagen.
Direct weer bellen. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_38432053
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 19:29 schreef Stiekemurd het volgende:

Datum mag trouwens weer naar 9 december, zomaar weer een weekje erbij
pi_38435616
Weet iemand al wat van Martineke??
Of zou ze wat laten weten als ze uit ziekenhuis komt?
pi_38435766
ik zag gisteren op tv bij De Pfaffs ( ), een 3D-echo, is dat al iets wat al gedaan wordt hier?
Het was echt fantastisch om te zien
Ik vond zelf destijds de "gewone" echo's toch altijd wel lastig te interpreteren, en de afdruk was na een poosje helemaal vervaagd
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_38435818
zow hier ben ik ook weer eens
sorry dat ik haast nooit reageer, maar jullie gaan zo snel dat ik het niet bij kan houden.
wil ik ergens op reageren, zijn jullie óf een paar pagina's verder óf alweer bezig met een nieuw deel! maar ik probeer wel alles te lezen!

phoe, net bij de verloskundige geweest.
Bloeddruk is goed, ben nu weer 2 kilo aangekomen, valt mee dus
daarna moest ik weer liggen. Ze ging voelen, en ze voelde gelijk al dat de baby nog erg hoog ligt (maar dat wist ik al, want dat voel ik heel goed!!)
ze ging toen voelen bij mijn schaamstreek of de baby al verder was ingedaald.. niet dus.. als ik mijn benen gestrekt hield was de baby niet ingedaald, en deed ik mijn benen iets omhoog dan zat ie er iets in.

Nu moet ik voor de zekerheid volgende week een echo laten maken waarom de baby niet indaald. Zit er misschien iets voor, of zijn mijn bekken te klein of heeft ie gewoon nog geen zin om met zijn of haar hoofdje klem te zitten
Vind het aan de ene kant wel fijn, weer een echo, maar ben ook wel beetje bezorgd...

jeetje, wat spannend zeg, ben erg benieuwd hoe het met Martineke is!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_38435838
je kan al zelfs een 4D echo laten maken (bewegend beeld in 3D zeg maar)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:15:09 #296
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_38435906
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:56 schreef nikky het volgende:

[..]

Je gaat toch geen rare dingen doen he?
nou, ik geloof het niet, maar het rommelt en het rammelt allemaal zo, en gisteren kwam er 'van alles uit', maar het was wit met vlokjes, en 'slijmie' en wel 20 centimeter lang ( onsmakelijk , ik weet het) ... maar goed ik doe ook weer veel te veel, heb vandaag huisarrest van mijn man, omdat ik gisteren krampen kreeg in de v&D ha ha ha ha

had trouwens een vers beebje verwacht van Martineke
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:17:21 #297
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_38435973
rommelen en rammelen beperkt zich trouwens weer tot steekjes en minikrampjes, maar hoort er bij .. weet ik wel..
  Milf donderdag 1 juni 2006 @ 14:37:18 #298
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_38436689
Als ik dat zo hoor nanalune.. dan ben je zo aan de beurt
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:50:55 #299
108648 cattie
lieve moeder
pi_38437211
Spannend nanalune! Maar reken nergens op, MarMar heeft geloof ik 2 weken heel erg gerommeld (ik ga er stiekem vanuit dat ze ondertussen bevallen is) en ik rommel nu ook al weer meer dan een week...
Zoals de arts-assistent zei: het kan vandaag doorzetten, of morgen, maar het kan ook nog weken duren.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:17:06 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_38438341
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:12 schreef CrazyMoon het volgende:
zow hier ben ik ook weer eens
sorry dat ik haast nooit reageer, maar jullie gaan zo snel dat ik het niet bij kan houden.
wil ik ergens op reageren, zijn jullie óf een paar pagina's verder óf alweer bezig met een nieuw deel! maar ik probeer wel alles te lezen!

phoe, net bij de verloskundige geweest.
Bloeddruk is goed, ben nu weer 2 kilo aangekomen, valt mee dus
daarna moest ik weer liggen. Ze ging voelen, en ze voelde gelijk al dat de baby nog erg hoog ligt (maar dat wist ik al, want dat voel ik heel goed!!)
ze ging toen voelen bij mijn schaamstreek of de baby al verder was ingedaald.. niet dus.. als ik mijn benen gestrekt hield was de baby niet ingedaald, en deed ik mijn benen iets omhoog dan zat ie er iets in.

Nu moet ik voor de zekerheid volgende week een echo laten maken waarom de baby niet indaald. Zit er misschien iets voor, of zijn mijn bekken te klein of heeft ie gewoon nog geen zin om met zijn of haar hoofdje klem te zitten
Vind het aan de ene kant wel fijn, weer een echo, maar ben ook wel beetje bezorgd...

jeetje, wat spannend zeg, ben erg benieuwd hoe het met Martineke is!
CM, spannend zo zeg. Ik hoop dat er duidelijk te zien is of er iets is.
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')