Waarom? Je hebt echt geen idee, geloof mequote:Op maandag 29 mei 2006 00:48 schreef KansloosForEver het volgende:
Mensen die pesten zijn echt heel triest. Vooral als ze achteraf zeggen dat ze niet wisten hoe erg ze er iemand mee kwetsen.
Joh.quote:Toch denk ik, dat als je zelf sterker in je schoenen staat je veel minder snel gepest zal worden. Dat zag ik wel tijdens mijn middelbare schooltijd. De eerste schooldag zag je gelijk wie problemen zou krijgen.
Nou sommige hebben het echt niet getroffen en dan is dit wel heel erg lastig.quote:Dus de enige reden die ik kan bedenken om het pesten tegen te gaan is sterker in je schoenen staan. Al vanaf dag 1. Tuurlijk is dit lastig en leer je niet gelijk, maar als je meer onder de mensen bent komt dat vanzelf wel.
Dit is ook mijn hele standpunt. Hoe hard ik het ook bracht....quote:Op maandag 29 mei 2006 00:48 schreef KansloosForEver het volgende:
nogmaals:
Mensen die pesten zijn echt heel triest. Vooral als ze achteraf zeggen dat ze niet wisten hoe erg ze er iemand mee kwetsen.
Toch denk ik, dat als je zelf sterker in je schoenen staat je veel minder snel gepest zal worden. Dat zag ik wel tijdens mijn middelbare schooltijd. De eerste schooldag zag je gelijk wie problemen zou krijgen.
Dus de enige reden die ik kan bedenken om het pesten tegen te gaan is sterker in je schoenen staan. Al vanaf dag 1. Tuurlijk is dit lastig en leer je niet gelijk, maar als je meer onder de mensen bent komt dat vanzelf wel.
Ik hoop maar dat je zelf wel door hebt dat het echt onzin is om het op fysieke kracht af te schuiven.quote:Op maandag 29 mei 2006 00:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ienemienemutte. Of fysieke kracht. Niet meer, niet minder. Ik was nooit een fysiek gevaar voor de pester, en een grote groep had ik ook niet achter me. Die paar woorden doen dus geen pijnEn als jantje eenmaal gepest is, geloof ik idd wel dat zijn houding het pestgedrag "stimuleert". Dat hebben die pesters dan 'goed' voor elkaar gekregen.
Nieuw: Centraal pesten-topic
Kom op, kinderen/pubers doorzien nog niet het effect van al hun acties. Daarvoor zijn het nog kinderen.quote:Op maandag 29 mei 2006 00:48 schreef KansloosForEver het volgende:
nogmaals:
Toch denk ik, dat als je zelf sterker in je schoenen staat je veel minder snel gepest zal worden. Dat zag ik wel tijdens mijn middelbare schooltijd. De eerste schooldag zag je gelijk wie problemen zou krijgen.
Dus de enige reden die ik kan bedenken om het pesten tegen te gaan is sterker in je schoenen staan. Al vanaf dag 1. Tuurlijk is dit lastig en leer je niet gelijk, maar als je meer onder de mensen bent komt dat vanzelf wel.
Als je toelaat vaak welquote:Op maandag 29 mei 2006 00:50 schreef CherryLips het volgende:
En dan denk je als je naar de brugklas gaat: 'Hey, nieuwe school, nieuwe mensen. Nu doe ik stoer en gaaf en iedereen wil m'n vriendje zijn.' En al op de eerste dag ben je de lul
1. Ik ben ook gepest en ik geef toe dat het best vermakelijk is om te pesten. Tuurlijk heb ik zelf ook gepest. If you can't beat them, join themquote:Op maandag 29 mei 2006 00:49 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Waarom? Je hebt echt geen idee, geloof me
[..]
Joh.
[..]
Nou sommige hebben het echt niet getroffen en dan is dit wel heel erg lastig.
Ah, oud-collega, jij ook hier?quote:Op maandag 29 mei 2006 00:50 schreef Overlast het volgende:
[..]
Kom op, kinderen/pubers doorzien nog niet het effect van al hun acties. Daarvoor zijn het nog kinderen.
Wat het verheerlijken vd. persoonlijkheid betreft: joh, je moest eens weten! Maar ik ga op dat punt er verder niet op in, met slachtoffertje spelen ben ik al een tijdje klaar. En ik denk uberhaupt dat we het hierover toch niet eens zullen wordenquote:Op maandag 29 mei 2006 00:41 schreef IshQ het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bezig bent je persoonlijkheid te verheerlijken? Wanneer je er pessimistisch tegen aan blijft kijken kom je nergens, he! Noem het eens waardeloos en streef naar succes! Dan kun je wanneer jij sterk uit je situatie gekomen bent en de eigenschap ontwikkelt hebt rationeel terug te kijken op je oude situatie zeggen:'Ik heb de overstap gemaakt naar succes!'
Stel je eens een doel voor ogen en blijf er positief naar kijken! Elk stapje dichterbij zal je verschrikkelijk goed doen!
Hoe had je me hulp willen geven?quote:Op maandag 29 mei 2006 00:52 schreef IshQ het volgende:
3.Daaorm hulp geven aan zij, die nog 'een hoop te verbeteren' hebben
Ja, eigenlijk wel. Klaas spoort inderdaad ook niet, maar klaas zn werkzaamheden waren minder dan die van jan. En vergeet niet dat jan oa. kees nog bij zich had, en dat klaas ook nog theo heeft. En dan kom je op het MBO, zonder Klaas, jan, theo, en kees, en daar ist in één klap over.quote:Op maandag 29 mei 2006 00:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat je zelf wel door hebt dat het echt onzin is om het op fysieke kracht af te schuiven.
Jij doet het voorkomen alsof Jantje gewoon zomaar pertinent slachtoffer is geworden van de pesterijen van Klaas, en het daardoor altijd is gebleven. Het ligt natuurlijk ook gewoon aan Klaas, want die spoort niet.
Cognitieve dissonantie.
Hehe, ja zeker. Als ik het om 1 uur 's nachts over pesten kan hebben ben ik erbij hoor.quote:
Waarom steunen Kees en Theo Jantje dan niet, en steunen zij Klaas wel?quote:Op maandag 29 mei 2006 00:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Klaas spoort inderdaad ook niet, maar klaas zn werkzaamheden waren minder dan die van jan. En vergeet niet dat jan oa. kees nog bij zich had, en dat klaas ook nog theo heeft. En dan kom je op het MBO, zonder Klaas, jan, theo, en kees, en daar ist in één klap over.
Explain? Niet? Mooi.
quote:Op maandag 29 mei 2006 00:54 schreef Overlast het volgende:
[..]
Hehe, ja zeker. Als ik het om 1 uur 's nachts over pesten kan hebben ben ik erbij hoor.
Zwakkere geesten, meelopers. Het is immers makkelijker om mee te doen dan het is om te helpen.quote:Op maandag 29 mei 2006 00:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom steunen Kees en Theo Jantje dan niet, en steunen zij Klaas wel?
Callcentra in utrecht? Ik heb 2 maanden bij L&H gewerkt (pretium) en 6 maanden DirectDial (Met name UPC en beetje Cogas)quote:Op maandag 29 mei 2006 00:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Verkoop jij nog steeds Tele2? Ik werk tegenwoordig bij de concurrent namelijk.![]()
En waarom zijn de rollen tussen Jan en Klaas niet omgedraaid? Waarom pakken ze Piet niet? (Vast niet omdat dat zo mooi rijmt.)quote:Op maandag 29 mei 2006 00:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zwakkere geesten, meelopers. Het is immers makkelijker om mee te doen dan het is om te helpen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Juist daarom vind ik het des te kwalijker dat er ook volwassen pesters zijn, en die zijn wel degelijk bewust van de gevolgen van het pesten. Let wel: pesten is iets anders dan plagen...quote:Op maandag 29 mei 2006 00:50 schreef Overlast het volgende:
[..]
Kom op, kinderen/pubers doorzien nog niet het effect van al hun acties. Daarvoor zijn het nog kinderen.
Geestelijke mishandeling. Zou wmb. dus ook best een keer zo bestraft mogen worden.quote:Op maandag 29 mei 2006 00:57 schreef X-Naut het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Juist daarom vind ik het des te kwalijker dat er ook volwassen pesters zijn, en die zijn wel degelijk bewust van de gevolgen van het pesten. Let wel: pesten is iets anders dan plagen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |