Uiteraard; een groot verkeersongeluk, een vader of moeder die overlijdt maakt dat het kind heel anders in het leven komt te staan en hoe mensen hierdoor weer op het kind reageren.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:07 schreef Beroepsgokker het volgende:
Wat wil je hier mee zeggen?.
Overigens zijn er meer dingen dan pesten die de persoonlijkheid kunnen aanpassen, trauma's e.d.
Ja,het is inderdaad niet best voor je zelfvertrouwen en dus ook niet voor het krijgen van een relatie.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:19 schreef Isegrim het volgende:
Uit ervaring kan het zeggen dat het behoorlijk bepalend kan zijn. Ik ben nu 28 en het speelt me nog steeds parten op bepaalde gebieden.
same herequote:Op woensdag 10 mei 2006 21:19 schreef Isegrim het volgende:
Uit ervaring kan het zeggen dat het behoorlijk bepalend kan zijn. Ik ben nu 28 en het speelt me nog steeds parten op bepaalde gebieden.
Dat gaat nu heel goed.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:56 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja,het is inderdaad niet best voor je zelfvertrouwen en dus ook niet voor het krijgen van een relatie.![]()
Zoals wel vaker, ligt de waarheid ergens in het midden. Het pesten hield bij mij op toen ik me realiseerde dat mijn eigen houding (onzeker, defensief etc.) ervoor zorgde dat ik een aantrekkelijk pestobject was (en mijn houding dus veranderde, wat overigens wel ontzettend veel moeite kost). Dat betekent nog niet dat het mijn 'schuld' was dat ik werd gepest, maar het betekende wel dat ik er zelf een einde aan kon maken.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:11 schreef Spacehamster het volgende:
Echter volgens de oprechte mening van de meerderheid der mensen (wanneer ze niet braaf meepraten met anti-pest acties van de overheid ipv echt te luisteren) en de praktijk worden mensen gepest omdat ze het zelf uitlokken en niet in deze maatschappij thuishoren.
Trauma's ed zijn dat gedeelte waar TS over spreekt, wat gezien kan worden als omgeving.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:07 schreef Beroepsgokker het volgende:
Wat wil je hier mee zeggen?.
Overigens zijn er meer dingen dan pesten die de persoonlijkheid kunnen aanpassen, trauma's e.d.
Dat snap ik niet echt. Ik zelf ben ook wel gepest, had het alleen vaak nooit door lolquote:Op donderdag 11 mei 2006 01:53 schreef poohy het volgende:
Grappig, zat hier van de week nog aan te denken of dit invloed op mij heeft gehad![]()
Ben zelf vanaf mijn zevende tot mijn zestiende gepest (en meer dan dat, maar dat laat ik hier even achterwege) en ik ben ook 'blij' dat het mij overkomen is. Het heeft mij gemaakt tot wie ik ben![]()
Ik heb er nu 12 jaar later weinig aan overgehouden in negatieve zin. Behalve dat ik ontzettend wantrouwend ben tegenover vreemden.
Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld een ernstige ziekte zien als een 'blessing in disguise', omdat ze het leven daardoor meer waarderen etc. Ik kan het wel begrijpen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat snap ik niet echt. Ik zelf ben ook wel gepest, had het alleen vaak nooit door lolMaar als je bijna 9 jaar lang gepest bent, ik bedoel, had je niet liever dat je gewoon 'normale' 9 schooljaren zou hebben in die periode.
dat begrijp ik ook wel. Maar je kunt het leven toch ook wel waarderen zonder dat je jaren lang gepest bent off uhm ziek bent geweest etc. Ik bedoel je ziet genoeg rampen overstromingen ziektes etc om je heen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld een ernstige ziekte zien als een 'blessing in disguise', omdat ze het leven daardoor meer waarderen etc. Ik kan het wel begrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |