Massas verbeteren kan maar Ullrichs tijd in de Giro moet ook niet overschat worden. De renners na hem hadden duidelijk meer wind nadeel in het begin. De wind was gedraaid op het parcours en in een tijdrit kom je beter in je ritme als je eerst wind mee hebt.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:40 schreef flyckje het volgende:
[..]
Ullrich kan nog massas verbeteren daarin. Ook rekening houden dat ullrich niet vol gestart was en ook niet MOEST winnen. (mentale kant dan)
Het was later ook harder gaan waaien dacht ik. Dat werd tenminste gezegd in het commentaar.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
Massas verbeteren kan maar Ullrichs tijd in de Giro moet ook niet overschat worden. De renners na hem hadden duidelijk meer wind nadeel in het begin. De wind was gedraaid op het parcours en in een tijdrit kom je beter in je ritme als je eerst wind mee hebt.
ik verwacht toch een 2.30 tot 3minuten voor alle TT's tesamen.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:47 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ja, allemaal wel juist, maar ik verwacht niet dat Ullrich Basso op minuten rijdt in de tijdritten.
Lijkt me wel reël, want de TT in de tour zijn langer dan in de giro.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:53 schreef flyckje het volgende:
[..]
ik verwacht toch een 2.30 tot 3minuten voor alle TT's tesamen.
goh ja maar dat is altijd zo. Dat was in de TT die zabriskie won in de tour ook, en hij was ineens de beste tijdrijder aller tijde enzo. Nuja alles is speculatie omtrent ullrich. Maar zou die zeker niet onderschatten in de tijdritten. Zeker niet als hij echt in superdoen is (of dat het geval gaat zijn is wel nog meer dubbel en dik de vraag).quote:Op maandag 29 mei 2006 10:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het was later ook harder gaan waaien dacht ik. Dat werd tenminste gezegd in het commentaar.
Samen kan idd wel.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:53 schreef flyckje het volgende:
[..]
ik verwacht toch een 2.30 tot 3minuten voor alle TT's tesamen.
Dat de tour-afdalingen beter zijn dan die van de Giro, dat is ongetwijfeld waar. De bergen in de Giro zijn steiler, hebben smallere wegen, meer bochten en zijn daardoor véél lastiger dan de snelwegen die ze in Frankrijk altijd aanleggen.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:53 schreef Ericr het volgende:
Tour afdalingen zijn over het algemeen een stuk beter te doen dan die steile Giro afdalingen. Basso daalde in deze Giro ook als een oud wijf omdat hij duidelijk geen risico's wilde nemen.
de meeste tourafdalingen zijn inderdaad overzichtelijker. Maar ik ga absoluut niet akkoord met dat iedereen zegt dat basso geen risicos wilde nemen. Het is gewoon van niet sneller durven. Het is wel zeer simpel om te zeggen risicos nemen als het hem uitkomt, maar het blijft zeer simpel dat ik hem altijd zo een afdaling heb zien nemen ook al als hij die tijd zeer hard nodig heeft. Reactie op sporza van ludo : "basso voelt zich echt niet op zen gemak in die afdaling, zie hem schuiven en doen. wuyts : ik denk dat er iets gebeurd is in die afdaling met basso, want zo spectaculair veel tijd verliezen is echt niet te doen. ludo : ik denk dat armstrong een veel betere daler is dan basso, zelfs ullrich. Basso : niks gebeurt. En dat werd meerdere keren aangehaald. was echt schreinend.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:53 schreef Ericr het volgende:
Tour afdalingen zijn over het algemeen een stuk beter te doen dan die steile Giro afdalingen. Basso daalde in deze Giro ook als een oud wijf omdat hij duidelijk geen risico's wilde nemen.
Dat laatste is denk ik het probleem bij Ullrich. Volgens mij zit vooral daar het knelpunt.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:55 schreef flyckje het volgende:
[..]
goh ja maar dat is altijd zo. Dat was in de TT die zabriskie won in de tour ook, en hij was ineens de beste tijdrijder aller tijde enzo. Nuja alles is speculatie omtrent ullrich. Maar zou die zeker niet onderschatten in de tijdritten. Zeker niet als hij echt in superdoen is (of dat het geval gaat zijn is wel nog meer dubbel en dik de vraag).
Het heeft met elkaar te maken. Als je al niet zo zeker bent in de afdaling, (en zeker als het dan regent) en je neemt helemaal geen risico meer, dan ga je echt als een krant naar beneden.quote:Op maandag 29 mei 2006 11:02 schreef flyckje het volgende:
[..]
de meeste tourafdalingen zijn inderdaad overzichtelijker. Maar ik ga absoluut niet akkoord met dat iedereen zegt dat basso geen risicos wilde nemen. Het is gewoon van niet sneller durven. Het is wel zeer simpel om te zeggen risicos nemen als het hem uitkomt, maar het blijft zeer simpel dat ik hem altijd zo een afdaling heb zien nemen ook al als hij die tijd zeer hard nodig heeft. Reactie op sporza van ludo : "basso voelt zich echt niet op zen gemak in die afdaling, zie hem schuiven en doen. wuyts : ik denk dat er iets gebeurd is in die afdaling met basso, want zo spectaculair veel tijd verliezen is echt niet te doen. ludo : ik denk dat armstrong een veel betere daler is dan basso, zelfs ullrich. Basso : niks gebeurt. En dat werd meerdere keren aangehaald. was echt schreinend.
vorig jaar verloor hij 1.48 toen hij brak. rit ervoor 18seconden. en dat is nog geen 2:30.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:58 schreef Ericr het volgende:
In 1 rit kan je op Ullrich al 2:30 pakken als hij breekt en Kloden en Sevilla hem op sleeptouw moeten nemen.
De verschillen worden kleiner, maar er blijven verschillen. Dus ik ga er niet vanuit dat hij zonder ullrich gaat zitten als hij begint aan de laatste col. (waar hij ook aanvalt). ook wel moeilijk in te schatten omdat dat nog nooit gebeurd is. Basso heeft ullrich vorig jaar enkel echt kunnen lossen de laatste km van de rit (rit waar hincapie won)quote:Op maandag 29 mei 2006 11:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het heeft met elkaar te maken. Als je al niet zo zeker bent in de afdaling, (en zeker als het dan regent) en je neemt helemaal geen risico meer, dan ga je echt als een krant naar beneden.
Naar mijn idee kon Basso dus wel wat harder dan hij in de Giro gedaald heeft, maar ik ben het met je eens dat het geen goede daler is.
Wat wel een belangrijke rol speelt is dat de Tour-afdalingen echt stukken makkelijker zijn. De verschillen in de afdaling worden dan véél kleiner.
Vorig jaar was er dan ook vrij snel een status quo leek het, maar hij verloor totaal op Basso in bergritten meer dan 1:48.quote:Op maandag 29 mei 2006 11:07 schreef flyckje het volgende:
[..]
vorig jaar verloor hij 1.48 toen hij brak. rit ervoor 18seconden. en dat is nog geen 2:30.
Tja, die tijdsverschillen zeggen niet veel omdat de aankomsten bergop dit jaar een stuk makkelijker zijn. Vorig jaarquote:Op maandag 29 mei 2006 11:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vorig jaar was er dan ook vrij snel een status quo leek het, maar hij verloor totaal op Basso in bergritten meer dan 1:48.
Lézat sur Lèze-Saint Lary Soulan (Pla d'Adet), 205.5 km 1:24 verlies
14 Agde-Ax 3 Domaines, 220.5 km verlies 18 seconden
10 Grenoble-Courchevel, 192.5 km verlies 1:12
Dan zit je al boven de 2:30 dus.
courchevel had ik niet meegerekend omdat hij daar nog enorm veel last had van zen valpartij ervoor. Dus als je vergelijkt met vorig jaar zonder valpartijen was het zeer nipt geweest tussen ullrich en basso. En ik hoop dit jaar van hetzelfde en moge de beste dan winnen.quote:Op maandag 29 mei 2006 11:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vorig jaar was er dan ook vrij snel een status quo leek het, maar hij verloor totaal op Basso in bergritten meer dan 1:48.
Lézat sur Lèze-Saint Lary Soulan (Pla d'Adet), 205.5 km 1:24 verlies
14 Agde-Ax 3 Domaines, 220.5 km verlies 18 seconden
10 Grenoble-Courchevel, 192.5 km verlies 1:12
Dan zit je al boven de 2:30 dus.
je maakt nu wel een vergelijking met iemand die 33 jaar was tegenover iemand van 27.quote:Op maandag 29 mei 2006 11:47 schreef Ericr het volgende:
In 2004 verloor Basso eigenlijk alleen maar tijd op Armstrong in de tijdritten en ploegentrijdrit. Basso's tijdrit is verbeterd en tegelijkertijd lijkt zijn klimvermogen niet afgenomen, integendeel als je kijkt hoe hij de Mortirolo opramde zaterdag.
Van alle renners die momenteel rondrijden is het Basso het meest compleet.
Ullrich is idd de meest complete renner, maar doet te weinig in zijn voorbereiding.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:43 schreef flyckje het volgende:
[..]
je maakt nu wel een vergelijking met iemand die 33 jaar was tegenover iemand van 27.
als je over globaal rondewerk praat heb je gelijk maar denk dat ons ullrichje daar niet voor basso moet onderdoen in de tour qua compleetste renner. ze hebben beide hun sterkere punt waar ze de andere op kunnen verslagen. En ben van mening dat zolang ullrich rijd hij altijd als 1 van de compleetste renners gezien moet worden in de tour (ookal ben ik totaal niet voor zijn manier van fietsen). Het is niet omdat hij jaar na jaar faalt tov armstrong dat hij geen goede renner is. (basso faalde hier ook)
Ja, maar hij begint altijd te laat met zijn voorbereiding, en dat weegt door uiteindelijk. De basis is dan te smal. Breed genoeg om mee te doen, maar net te smal om echt voor de winst te gaan.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:00 schreef Zwansen het volgende:
Ullrich heeft nu al wel de beste voorbereiding sinds jaren. Straks nog ff de Ronde van Zwitserland en hij staat er echt wel in de Tour.
Hij heeft nu al de Giro in zijn benen. Toch een paar duizend km. En dat had ie anders niet gered hoor. Dus hij is nu al veel verder dan voorgaande jaren.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, maar hij begint altijd te laat met zijn voorbereiding, en dat weegt door uiteindelijk. De basis is dan te smal. Breed genoeg om mee te doen, maar net te smal om echt voor de winst te gaan.
Toch zeker 2 dagen tevoren. Op L'Alpe is het altijd zo'n enorme mensenmassa dat je toch zeer wel 2 dagen tevoren er heen moet reizen om de grote verkeersdrukte naar boven enigzins voor te blijven.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:01 schreef DJ_J het volgende:
- Hoe vroeg moeten we er zijn om nog een goed plaatsje te kunnen bemachtigen?
Officieel mag het niet, maar toen ik er was werd het gedoogd.quote:- Mag je zomaar een tentje opzetten en daar overnachten ivm met wildkameren enzo.
Erg veel berm heb je niet langs de weg naar boven, maar why not?quote:- Kan je je auto gewoon in de berm parkeren?
Op tijd er heen reizen. Ik wil ook de nog de tip geven om als het even kan vrij hoog te gaan staan. Dat je redelijk dicht bij het dorp L'Alpe d'Huez zelf zit voor inkopen en dergelijke.quote:- Andere nuttige tips/ideeen?
NOS Radio, Tour-flits... Tour-flits... Tour-flits...quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:14 schreef Bruce117 het volgende:
Wat mij betreft mag de Tour beginnen
Heerlijk naar Radio Tour luisteren
Met Jacque Sjapel (als je dat zo schrijft) en Sjors Frohlich en dan Jan Douwe Kroeske in de studio. Lekker discussieren met oud-renners.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
NOS Radio, Tour-flits... Tour-flits... Tour-flits...
Tour de France, elk jaar hét sportieve hoogtepunt, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:12 schreef RedFever007 het volgende:
Met Jacque Sjapel (als je dat zo schrijft) en Sjors Frohlich en dan Jan Douwe Kroeske in de studio. Lekker discussieren met oud-renners.
Vind de avondetappe op TV met Mart ik-ben-de-beste-en-heb-ria-gesnaaid Smeets ook super. Heb toch wel respect voor de man. Net als voor Jean Nelissemet z'n item. Jammer dat hij geen verslaggever meer is. Die herbert Dijkstra is ook 3x niks
![]()
Prachtig![]()
thnx.quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Toch zeker 2 dagen tevoren. Op L'Alpe is het altijd zo'n enorme mensenmassa dat je toch zeer wel 2 dagen tevoren er heen moet reizen om de grote verkeersdrukte naar boven enigzins voor te blijven.
[..]
Officieel mag het niet, maar toen ik er was werd het gedoogd.
[..]
Erg veel berm heb je niet langs de weg naar boven, maar why not?
[..]
Op tijd er heen reizen. Ik wil ook de nog de tip geven om als het even kan vrij hoog te gaan staan. Dat je redelijk dicht bij het dorp L'Alpe d'Huez zelf zit voor inkopen en dergelijke.
Een aanvulling hierbij. Twee dagen van tevoren er zijn is inderdaad wel nodig. Let wel dat je nooit zekerheid hebt dat je kan blijven staan. In de dagen voor de Tour controleert de lokale politie gewoon op de flanken van de berg. Echter op de avond voor de etappe en helemaal op de etappedag zelf neemt de politie die met de Tour meereist de regie over en als die iets niet zint is het onmiddellijk vertrekken. Dus zorg ervoor dat je een echt goede locatie uitzoekt, zodat je niet alsnog de berg wordt afgestuurd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Toch zeker 2 dagen tevoren. Op L'Alpe is het altijd zo'n enorme mensenmassa dat je toch zeer wel 2 dagen tevoren er heen moet reizen om de grote verkeersdrukte naar boven enigzins voor te blijven.
[..]
Officieel mag het niet, maar toen ik er was werd het gedoogd.
[..]
Erg veel berm heb je niet langs de weg naar boven, maar why not?
[..]
Op tijd er heen reizen. Ik wil ook de nog de tip geven om als het even kan vrij hoog te gaan staan. Dat je redelijk dicht bij het dorp L'Alpe d'Huez zelf zit voor inkopen en dergelijke.
Ja, tuurlijk kan een gendarme je sommeren om je camper weg te halen. Maar ze gaan heus niet zomaar een hoop campers de berg afsturen. Als je je normaal gedraagt en je camper niet obstructief parkeert zal er niet veel aan de hand zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:23 schreef mbn het volgende:
[..]
Een aanvulling hierbij. Twee dagen van tevoren er zijn is inderdaad wel nodig. Let wel dat je nooit zekerheid hebt dat je kan blijven staan. In de dagen voor de Tour controleert de lokale politie gewoon op de flanken van de berg. Echter op de avond voor de etappe en helemaal op de etappedag zelf neemt de politie die met de Tour meereist de regie over en als die iets niet zint is het onmiddellijk vertrekken. Dus zorg ervoor dat je een echt goede locatie uitzoekt, zodat je niet alsnog de berg wordt afgestuurd.
Overigens zou ik zelf de voorkeur eraan geven gewoon nog op één van de twee campings aan de voet van de berg te proberen te reserveren, maar dat is een keuze voor duurder, maar meer zekerheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |