quote:Op zondag 28 mei 2006 23:39 schreef Superheld het volgende:
Ik ga misschien ook wel naar Valkenberg.
Is er trouwens al een mooi plaatje met de afstanden en plaatsen van vertrek en afkomst?![]()
De druk is bij hem wel af.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:46 schreef BVO het volgende:
Ben toch benieuwd of Basso het fysiek en mentaal aan gaat kunnen, zo na de Giro.
Ja natuurlijk, maar om straks opnieuw 3 weken lang maximaal te kunnen presteren (een kleine inzinking is al fataal) is niet niks hoor. Is de laatste jaren toch wel gebleken.quote:
Vorig jaar ging het ook goed, maar toen had hij de laatste bergetappe wel rustig aan gedaan.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:48 schreef BVO het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar om straks opnieuw 3 weken lang maximaal te kunnen presteren (een kleine inzinking is al fataal) is niet niks hoor. Is de laatste jaren toch wel gebleken.
Al is hij de Giro ogenschijnlijk wel heel sterk doorgekomen.
Van mij mag Ivan best ook de Tour winnen.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:48 schreef BVO het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar om straks opnieuw 3 weken lang maximaal te kunnen presteren (een kleine inzinking is al fataal) is niet niks hoor. Is de laatste jaren toch wel gebleken.
Al is hij de Giro ogenschijnlijk wel heel sterk doorgekomen.
Van mij ook. Eindelijk dan weer eens iemand die bewijst dat het wél kan om twee rondes in één jaar te winnen.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Van mij mag Ivan best ook de Tour winnen.
Ik hoop voor de spankracht van de wedstrijd wel dat ze hem serieus het vuur aan de schenen gaan leggen.
Zoals men al eens durft te zeggen: Je kan er de tour wel verliezen, maar niet winnen.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:51 schreef Leatherface het volgende:
In die eerste bergrit naar Pau gaat nog niet veel gebeuren. Vanaf de top van de Marie Blanque is het nog een lang stuk afdalen en vlak naar Pau.
Ja, de (semi)klassementsrenners die daar een zwakke dag hebben zullen er wel afgereden worden.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
Zoals men al eens durft te zeggen: Je kan er de tour wel verliezen, maar niet winnen.
Dan ga je daarbij wel uit van een Ullrich die tegen zijn max bergop gaat.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:53 schreef flyckje het volgende:
3 cols waar basso tijd kan pakken op ullrich. stel dat basso inorm verbeterd is tov vorig jaar in het tijdrijden. Dan moet hij 2minuten goed maken op die 3 cols. met andere woorden het gaat zeer spannend worden.
Dat vroeg ik me inderdaad ook af, een van de mooiste bergen en dan als eerste, ze konden beter de etappe omdraaien, zonder Beret en dan op Luz Ardiden oid eindigen (zoals in 2003)quote:Op maandag 29 mei 2006 10:06 schreef RedFever007 het volgende:
[afbeelding]
Waarom de Tourmalet zo vroeg![]()
Verder mooie etappe![]()
Andersom zal logistiek niet handig zijn geweest. En dat dorpje in Spanje zal wel flink betaald hebben voor een aankomst.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:07 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me inderdaad ook af, een van de mooiste bergen en dan als eerste, ze konden beter de etappe omdraaien, zonder Beret en dan op Luz Ardiden oid eindigen (zoals in 2003)
Die etappe met de Croix de Fer, die leent zich ervoor om op de Croix de Fer/Glandon al aan te vallen. Tussen de volgende beklimmingen heb je eigenlijk geen dal zitten.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:53 schreef flyckje het volgende:
3 cols waar basso tijd kan pakken op ullrich. stel dat basso inorm verbeterd is tov vorig jaar in het tijdrijden. Dan moet hij 2minuten goed maken op die 3 cols. met andere woorden het gaat zeer spannend worden.
Eensch maar de laatste jaren zijn de bergetappes sowieso magertjes vind ikquote:Op maandag 29 mei 2006 10:09 schreef Falco het volgende:
Qua parcours valt het toch wel tegen ten opzichte van de Giro, maar ja dat was dit jaar ook nogal logisch. Maar de etappe naar Alpe d'Huez is de enige etappe met een aankomst bergop van buitencategorie, beetje magertjes wat mij betreft.
ik ga er ook vanuit dat basso zen max haalt in de TT. zodus wel fair. Moet ook eerst nog zien dat basso meer dan 1minuut goedmaakt op ullrich in het gebergte per col.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan ga je daarbij wel uit van een Ullrich die tegen zijn max bergop gaat.
Als Jan een zwakke dag heeft bergop en Ivan alle dagen sterk rijdt in de bergen, heeft Basso wel meer marge voor de tijdritten.
maar er zit wel een afdaling in. Dus als hij vroeg aanvalt en basso zit alleen dan zijn het gewoon wasted krachten.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die etappe met de Croix de Fer, die leent zich ervoor om op de Croix de Fer/Glandon al aan te vallen. Tussen de volgende beklimmingen heb je eigenlijk geen dal zitten.
Ik weet ook niet of Basso zoveel gaat verliezen in het tijdrijden. In een volledig vlakke tijdrit van 50 km met bijna geen bochten, dus volledig in het voordeel van Ullrich, verloor Basso nog geen halve minuut.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:25 schreef flyckje het volgende:
[..]
ik ga er ook vanuit dat basso zen max haalt in de TT. zodus wel fair. Moet ook eerst nog zien dat basso meer dan 1minuut goedmaakt op ullrich in het gebergte per col.
Die afdalingen van de Croix de Fer en Mollard zijn geen bijtrapafdalingen. Puur technisch. Wat dan niet zozeer in Basso's voordeel is, maar Ullrich is ook niet goed in een technische afdaling als hij daar onder druk wordt gezet.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:26 schreef flyckje het volgende:
[..]
maar er zit wel een afdaling in. Dus als hij vroeg aanvalt en basso zit alleen dan zijn het gewoon wasted krachten.
Nja, het was nog niet de echte Ullrich. Die kan nog wel een paar procent sneller denk ik. En het zijn 2 tijdritten van 50 km, dus genoeg om afstand te nemen.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:35 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of Basso zoveel gaat verliezen in het tijdrijden. In een volledig vlakke tijdrit van 50 km met bijna geen bochten, dus volledig in het voordeel van Ullrich, verloor Basso nog geen halve minuut.
maar dat was basso op topniveau en ullrich nog niet.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:35 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of Basso zoveel gaat verliezen in het tijdrijden. In een volledig vlakke tijdrit van 50 km met bijna geen bochten, dus volledig in het voordeel van Ullrich, verloor Basso nog geen halve minuut.
Klopt, maar wat dat mentale aspect betreft: hij stond dus ook ontspannener aan de start, want het hoefde niet. Geen druk dus.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:40 schreef flyckje het volgende:
[..]
maar dat was basso op topniveau en ullrich nog niet.
Ter illustratie
Armstrong verloor 2minuten in de TT tov landis een week voor de giro vorig jaar? in de tour won hij met 2.30 ongeveer. En toen was landis ook al in goede vorm.
Ullrich kan nog massas verbeteren daarin. Ook rekening houden dat ullrich niet vol gestart was en ook niet MOEST winnen. (mentale kant dan)
ullrich is inderdaad ook niet de beste afdaler, maar wel nog een stuk beter dan basso. En basso zal daar ook geen risicos willen nemen zoals hij het noemt.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die afdalingen van de Croix de Fer en Mollard zijn geen bijtrapafdalingen. Puur technisch. Wat dan niet zozeer in Basso's voordeel is, maar Ullrich is ook niet goed in een technische afdaling als hij daar onder druk wordt gezet.
In de Giro daalde Basso rustig aan, nam geen risico want het hoefde niet. Ik weet niet meer precies hoe Basso de afgelopen jaren in de tour daalde, maar dacht niet dat hij daar in de afdalingen echt in de problemen is gekomen.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:42 schreef flyckje het volgende:
[..]
ullrich is inderdaad ook niet de beste afdaler, maar wel nog een stuk beter dan basso.
Ja, allemaal wel juist, maar ik verwacht niet dat Ullrich Basso op minuten rijdt in de tijdritten.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:40 schreef flyckje het volgende:
[..]
maar dat was basso op topniveau en ullrich nog niet.
Ter illustratie
Armstrong verloor 2minuten in de TT tov landis een week voor de giro vorig jaar? in de tour won hij met 2.30 ongeveer. En toen was landis ook al in goede vorm.
Ullrich kan nog massas verbeteren daarin. Ook rekening houden dat ullrich niet vol gestart was en ook niet MOEST winnen. (mentale kant dan)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |