Toch zeker 2 dagen tevoren. Op L'Alpe is het altijd zo'n enorme mensenmassa dat je toch zeer wel 2 dagen tevoren er heen moet reizen om de grote verkeersdrukte naar boven enigzins voor te blijven.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:01 schreef DJ_J het volgende:
- Hoe vroeg moeten we er zijn om nog een goed plaatsje te kunnen bemachtigen?
Officieel mag het niet, maar toen ik er was werd het gedoogd.quote:- Mag je zomaar een tentje opzetten en daar overnachten ivm met wildkameren enzo.
Erg veel berm heb je niet langs de weg naar boven, maar why not?quote:- Kan je je auto gewoon in de berm parkeren?
Op tijd er heen reizen. Ik wil ook de nog de tip geven om als het even kan vrij hoog te gaan staan. Dat je redelijk dicht bij het dorp L'Alpe d'Huez zelf zit voor inkopen en dergelijke.quote:- Andere nuttige tips/ideeen?
NOS Radio, Tour-flits... Tour-flits... Tour-flits...quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:14 schreef Bruce117 het volgende:
Wat mij betreft mag de Tour beginnen
Heerlijk naar Radio Tour luisteren
Met Jacque Sjapel (als je dat zo schrijft) en Sjors Frohlich en dan Jan Douwe Kroeske in de studio. Lekker discussieren met oud-renners.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
NOS Radio, Tour-flits... Tour-flits... Tour-flits...
Tour de France, elk jaar hét sportieve hoogtepunt, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:12 schreef RedFever007 het volgende:
Met Jacque Sjapel (als je dat zo schrijft) en Sjors Frohlich en dan Jan Douwe Kroeske in de studio. Lekker discussieren met oud-renners.
Vind de avondetappe op TV met Mart ik-ben-de-beste-en-heb-ria-gesnaaid Smeets ook super. Heb toch wel respect voor de man. Net als voor Jean Nelissemet z'n item. Jammer dat hij geen verslaggever meer is. Die herbert Dijkstra is ook 3x niks
![]()
Prachtig![]()
thnx.quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Toch zeker 2 dagen tevoren. Op L'Alpe is het altijd zo'n enorme mensenmassa dat je toch zeer wel 2 dagen tevoren er heen moet reizen om de grote verkeersdrukte naar boven enigzins voor te blijven.
[..]
Officieel mag het niet, maar toen ik er was werd het gedoogd.
[..]
Erg veel berm heb je niet langs de weg naar boven, maar why not?
[..]
Op tijd er heen reizen. Ik wil ook de nog de tip geven om als het even kan vrij hoog te gaan staan. Dat je redelijk dicht bij het dorp L'Alpe d'Huez zelf zit voor inkopen en dergelijke.
Een aanvulling hierbij. Twee dagen van tevoren er zijn is inderdaad wel nodig. Let wel dat je nooit zekerheid hebt dat je kan blijven staan. In de dagen voor de Tour controleert de lokale politie gewoon op de flanken van de berg. Echter op de avond voor de etappe en helemaal op de etappedag zelf neemt de politie die met de Tour meereist de regie over en als die iets niet zint is het onmiddellijk vertrekken. Dus zorg ervoor dat je een echt goede locatie uitzoekt, zodat je niet alsnog de berg wordt afgestuurd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Toch zeker 2 dagen tevoren. Op L'Alpe is het altijd zo'n enorme mensenmassa dat je toch zeer wel 2 dagen tevoren er heen moet reizen om de grote verkeersdrukte naar boven enigzins voor te blijven.
[..]
Officieel mag het niet, maar toen ik er was werd het gedoogd.
[..]
Erg veel berm heb je niet langs de weg naar boven, maar why not?
[..]
Op tijd er heen reizen. Ik wil ook de nog de tip geven om als het even kan vrij hoog te gaan staan. Dat je redelijk dicht bij het dorp L'Alpe d'Huez zelf zit voor inkopen en dergelijke.
Ja, tuurlijk kan een gendarme je sommeren om je camper weg te halen. Maar ze gaan heus niet zomaar een hoop campers de berg afsturen. Als je je normaal gedraagt en je camper niet obstructief parkeert zal er niet veel aan de hand zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:23 schreef mbn het volgende:
[..]
Een aanvulling hierbij. Twee dagen van tevoren er zijn is inderdaad wel nodig. Let wel dat je nooit zekerheid hebt dat je kan blijven staan. In de dagen voor de Tour controleert de lokale politie gewoon op de flanken van de berg. Echter op de avond voor de etappe en helemaal op de etappedag zelf neemt de politie die met de Tour meereist de regie over en als die iets niet zint is het onmiddellijk vertrekken. Dus zorg ervoor dat je een echt goede locatie uitzoekt, zodat je niet alsnog de berg wordt afgestuurd.
Overigens zou ik zelf de voorkeur eraan geven gewoon nog op één van de twee campings aan de voet van de berg te proberen te reserveren, maar dat is een keuze voor duurder, maar meer zekerheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |