abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50568148
Het 4-4-2 pakt op dit toernooi toch geweldig uit, de wissels zijn goed en er is veel strijdlust. Speelde het grotere oranje maar met dezelfde passie.. maar daar lopen vooral vedettes die het woord vedette onwaardig zijn.
pi_50570644
De passie zie ik wel bij het grote Oranje. Ze zitten alleen gevangen in het systeem, dan komt de zichtbare passie er ook niet uit.

Ik ben verrast hoe flexibel Foppe bezig is de laatste tijd. Erg goed.
That's all folks!
pi_50573526
quote:
Op zondag 17 juni 2007 18:51 schreef Solstice het volgende:

[..]

Nou, om even een paar zwakke punten te noemen van Babel:
Balaanname
Klopt, maar daar wordt aan gewerkt. Echt heel trainbaar is dit echter niet, de speler moet toch over een natuurlijk balgevoel beschikken. Bovendien was er in de jeugd weinig aanleiding toe volgens mij.
quote:
Balbeheersing algemeen(kan alleen hard rechtdoor lopen, richting veranderen wordt moeilijk)
Valt wel mee. Maar Ryans dribbel is niet zijn sterkste punt, dat zijn andere kwaliteiten. Dat kan toch?
quote:
Koppen
Heeft ook te maken met zijn iets mindere lengte. Maar ook hier moet aan gewerkt worden. Ik moet wel toegeven dat hij weinig voorzetten krijgt en zich op dat punt dan ook maar moeilijk kan bewijzen.
quote:
Afwerken
Heeft dus met zijn schot te maken. Zijn schot is een specifieke kwaliteit, maar er zitten ook minpunten aan. Hij moet inderdaad kunnen wisselen tussen een precies schot en een hard schot.
quote:
Zijn allemaal punten die je in een opleiding kunt en moet behandelen, zeker bij een spits.

Emanuelson:
Tackle
Nooit iets op aan te merken gehad.
quote:
Timing ingrijpen
Ervaringskwestie.
quote:
Aanvaller afhouden
Heeft vooral met zn postuur te maken. Krachtraining kan een beetje helpen, en dat gebeurt ook. Maar dat gaat langzaam.
quote:
Voor de man komen op het juiste moment
Ervaringskwestie.
quote:
Defensief koppen(+sprongkracht)
Hij is nogal klein. Vind je het dan gek dat ie weinig kopduels wint? Bij Davids was dat ook nooit een probleem.
quote:
Zijn ook allemaal dingen die ze bijvoorbeeld bij de meeste Engelse en Italiaanse clubs al van jongs af aan leren.
Daar worden heel andere dingen van een back gevraagd, dus dat kan je moeilijk vergelijken. Een Chiellini of een Baines zijn bijvoorbeeld grote, sterke jongens. Urby is eigenlijk een middenvelder, klein en tenger.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_50573556
quote:
Op zondag 17 juni 2007 19:46 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Remy Reinierse. Je denkt dat die het tactisch brein is?
Die doet wel alle analyses voor De Haan, waar dan een strijdplan omheen wordt gemaakt. Of dat dan het tactische brein is, laat ik in het midden
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_50573712
De uitspraken van Johan Cruijff in De Telegraaf, !

Wat een flapdrolletje is het ook, die Johan. Zelf niet willen, maar wel kritiek hebben op anderen die het wel doen. En altijd maar z'n grote vriend Marco willen beschermen.
Hoi.
pi_50573843
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:48 schreef pekel het volgende:
De uitspraken van Johan Cruijff in De Telegraaf, !

Wat een flapdrolletje is het ook, die Johan. Zelf niet willen, maar wel kritiek hebben op anderen die het wel doen. En altijd maar z'n grote vriend Marco willen beschermen.
Ik heb het (nog) niet gelezen. Maar dit was te verwachten toch, na die column van zijn buikspreekpop op zaterdag..
pi_50573961
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:52 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik heb het (nog) niet gelezen. Maar dit was te verwachten toch, na die column van zijn buikspreekpop op zaterdag..
Ben benieuwd wanneer het voetbalvolk zich langzaam gaat afkeren tegen MvB en Johan. Ik word al jaren doodmoe van het 4-3-3 systeem, weinig rendement behaald. Nu is er eindelijk een trainer die ook anders wil en kan, en daarmee succes behaalt.
Hoi.
pi_50574011
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:55 schreef pekel het volgende:

[..]

Ben benieuwd wanneer het voetbalvolk zich langzaam gaat afkeren tegen MvB en Johan. Ik word al jaren doodmoe van het 4-3-3 systeem, weinig rendement behaald. Nu is er eindelijk een trainer die ook anders wil en kan, en daarmee succes behaalt.
Het volk rekent langzaam al af met vBasten (en Cruijff). Er zijn nog maar weinig voorstanders van de (tactische) werkwijze van vBasten...
  maandag 18 juni 2007 @ 23:07:34 #213
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_50597352
Foppe is een verademing in het NLse trainersvak. Het is toch te triest voor woorden dat juist Foppe, de oudste, die jongens meeneemt de turnzaal in om ze bewust te laten worden van hun houding en hun evenwicht.
Niks geen 'ervaringstrainer', praktijktrainers die het juiste begeleidingsteam om zich heen verzamelen heerschen. En Foppe voorop.
pi_50597715
Ik vind hem naar mate hij ouder wordt steeds beter worden, het iets meer afstand nemen van het gebeuren doet hem goed.
That's all folks!
pi_50598302
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind hem naar mate hij ouder wordt steeds beter worden, het iets meer afstand nemen van het gebeuren doet hem goed.
En hij trekt zich steeds minder van anderen aan. Hij beseft steeds meer van zichzelf dat hij gewoon echt een goede trainer is. Denk dat hij vroeger nog wel eens te bescheiden was.
pi_50608712
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:42 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Klopt, maar daar wordt aan gewerkt. Echt heel trainbaar is dit echter niet, de speler moet toch over een natuurlijk balgevoel beschikken. Bovendien was er in de jeugd weinig aanleiding toe volgens mij.
[..]

Valt wel mee. Maar Ryans dribbel is niet zijn sterkste punt, dat zijn andere kwaliteiten. Dat kan toch?
[..]

Heeft ook te maken met zijn iets mindere lengte. Maar ook hier moet aan gewerkt worden. Ik moet wel toegeven dat hij weinig voorzetten krijgt en zich op dat punt dan ook maar moeilijk kan bewijzen.
[..]

Heeft dus met zijn schot te maken. Zijn schot is een specifieke kwaliteit, maar er zitten ook minpunten aan. Hij moet inderdaad kunnen wisselen tussen een precies schot en een hard schot.
[..]

Nooit iets op aan te merken gehad.
[..]

Ervaringskwestie.
[..]

Heeft vooral met zn postuur te maken. Krachtraining kan een beetje helpen, en dat gebeurt ook. Maar dat gaat langzaam.
[..]

Ervaringskwestie.
[..]

Hij is nogal klein. Vind je het dan gek dat ie weinig kopduels wint? Bij Davids was dat ook nooit een probleem.
[..]

Daar worden heel andere dingen van een back gevraagd, dus dat kan je moeilijk vergelijken. Een Chiellini of een Baines zijn bijvoorbeeld grote, sterke jongens. Urby is eigenlijk een middenvelder, klein en tenger.
Coerver, IAPF, Charlton Soccer school, Maaskant methode, en de Horst Wein methode zijn allemaal methodes waarmee je dat soort dingen dus wel kunt trainen. Ik train zelf de E3 van mijn club, zitten een paar redelijke talenten bij, maar ook jongens die nog nooit op voetbal gezeten hebben, maar dankzij de Coerver methode is bij elk van die spelers de techniek verbetert, en fatsoenlijk een bal aannemen kunnen ze allemaal. Dat dat aanleg is is onzin, want elke pupil bij Ajax komt er alleen omdat ie bovengemiddelde aanleg voor voetballen heeft.

Als de dribbel niet Babel's sterke punt is, z'n afwerken, z'n koppen en z'n aanname ook al niet, leg jij me dan is uit, wat wel. Ervaringskwestie zijn die minpunten van Urby trouwens ook niet, want bijvoorbeeld Donk beheerst het wel, met minder wedstrijden in het eerste dan Urby. Italiaanse en Engelse verdedigers beheersen het ook al, ook al zijn ze nog maar 16 of 17 jaar oud. Dat heeft gewoon met training te maken. Tackelen, voor de man komen, een luchtduel winnen, en de andere kwaliteiten die een verdediger nodig heeft zijn allemaal te trainen, kijk bijvoorbeeld is in het boek van de Charlton Soccer school, of anders op een Italiaanse of Engelse trainingsDVD. Dat Urby kort is hoeft trouwens niet te betekenen dat je geen kopduels kunt winnen, hoe groot is Fabio Cannavaro bijvoorbeeld, het is gewoon een kwestie van timing, sprongkracht en techniek, wat allemaal trainbaar is. Vind het wel vreemd dat een speler met het postuur van Emanuelson opgeleid wordt als verdediger maar dat is wat anders.

D'r begint gelukkig verandering in te komen, Ajax heeft bijvoorbeeld een techniektrainer aangesteld. Bij PSV trainen ze al jaren met Coerver-vormen, waardoor er toch technisch sterke talenten door beginnen te komen. En bij Heerenveen zijn ze ook al een tijdje goed bezig. Jan de Jonge bij de Graafschap doet ook goed werk trouwens. Wel jammer dat er een aantal jaren verloren zijn met alleen het systeem te trainen, zonder de kwaliteiten die nodig zijn om het systeem te kunnen trainen. Bij Ajax, maar vooral bij de KNVB zijn ze er toch altijd vanuit gegaan dat spelers zichzelf wel trainen, op straat. Maar dat gebeurt heel weinig meer. Kun je ook heel goed terugzien, de jongens die nog wel gewend zijn buiten te spelen en te voetballen(Surinamers, Marokkanen, Antillianen enz.) zijn ook het grootste deel van de nationale en van de club-selecties.
pi_50614056

Foppe.
Tenminste iemand die een beetje tegen Cruijff in durft te gaan en verder kijkt dan het trainingsveld van Ajax lang is.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:59:18 #218
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50615423
quote:
"De Serviërs zijn altijd een beetje racistisch”
Foppe is het vuurtje al op aan het stoken.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_50615947
Fantastische trainer die Foppe. Dwingt respect af bij z'n spelers zonder te hoeven schreeuwen. Gewoon een eerlijke en aardige vent, die prima weet hoe hij met jonkies om moet springen. Ik hoop dat hij ooit nog het grote oranje mag coachen.

Maar hij moet niet te vaak in praatprogramma's gaan zitten. We weten nou wel dat hij zo gewoon is gebleven.
Woo-loo-loo!
pi_50619720
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:59 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Foppe is het vuurtje al op aan het stoken.
Ik voorspel leuke persconferenties.
pi_50672879
quote:
Op Woensdag 20 juni 2007 Zei Foppe het volgende:
"Dus ik liep naar die flierefluiter toe en zeg in mijn beste engels dat die nummer 4 ook nog een penalty has to take"
  zondag 1 juli 2007 @ 21:52:47 #222
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_51040009
Heeft die TS nog steeds een grote bek?
  zondag 1 juli 2007 @ 22:00:24 #223
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_51040358
TS heeft gelijk.. slecht voetbal onder Foppe.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:27:32 #224
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_60706865
Weg ermee
Feyenoord!!! * Barça
pi_60706938
Hij laat zich dit toernooi inderdaad niet van zijn beste kant zien.
pi_60707418
Zijn beslissingen zijn weer te vaag voor woorden.

Pieters de gehele voorbereiding op linksback. OS begint, en hop daar staat Jong a Pin. Die de volgende wedstrijd weer op de bank zit en dan staat Urby ineens linksback. Uhhh....

Het spel lijkt echt nergens op. Hij kan blij zijn dat Vermeer en Marcellis goed presteren, want anders was het nu allang hopeloos. Van Jaliens verwacht je bijv toch wat meer rust en ervaring, maar die staat te spelen als een A junior die voor het eerst bij de selectie is. Verder moet Maduro er ook uit, die bakt er weer eens geen flikker van.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_60707491
Briljant
pi_60707664
Foppe doet het nog niet zo goed dit toernooi. Net zoals heel Jong Oranje.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60707668
Ja toch
Noot noot.
pi_60708275
wat een ontsnapping voor Foppe
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:45:20 #231
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_60710491
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:40 schreef zjroentje het volgende:

Pieters de gehele voorbereiding op linksback. OS begint, en hop daar staat Jong a Pin. Die de volgende wedstrijd weer op de bank zit en dan staat Urby ineens linksback. Uhhh....
Wat dacht je van Velthuizen die ineens wordt vervangen door Vermeer op het allerlaatste moment? Nou doet Vermeer het op zo'n hoofdtoernooi plotsklaps weer heel aardig, daar heeft Foppe dan geluk mee, maar ik vind het vooral sneu voor Piet, en ook voor Erik inderdaad. En waarom mag Luijckx er nooit eens in, terwijl op Marcellis na die hele verdediging staat te wankelen alsof ze polio hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 10-08-2008 17:53:28 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_60710672
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:40 schreef zjroentje het volgende:

Het spel lijkt echt nergens op. Hij kan blij zijn dat Vermeer en Marcellis goed presteren, want anders was het nu allang hopeloos. Van Jaliens verwacht je bijv toch wat meer rust en ervaring, maar die staat te spelen als een A junior die voor het eerst bij de selectie is. Verder moet Maduro er ook uit, die bakt er weer eens geen flikker van.
Pieters was geblesseerd geloof ik. Voor Maduro is er door de schorsing van Sno even geen vervanging. Heeft z'n prestaties aan zichzelf te danken trouwens, doordat hij niet genoeg getraind heeft tijdens de vakantie. Jaliens is nie best idd. Maar de afgelopen toernooien zijn er ook last-minute beslissingen gemaakt, en liep het af en toe ook erg stroef. Uiteindelijk toch altijd goed uitgepakt, dus even geduld is wel op z'n plaats
pi_60878659
En een schopje maar weer, dramatisch voetbal nu tegen ARgentinië.
pi_60879065
Wel een briljante variant zojuist hoor
pi_60879278
Gouden Foppe, finale tegen Belgie
pi_60882968
Foppe ligt eruit, tegenvallend toernooi
pi_60883024
Verkeerde selectie?
Te moeilijke tegenstanders?
Verkeerde wissels?
Verkeerde trainer?
Noot noot.
pi_60883062
Ach eruit tegen Argentinie is geen schande, de grote favoriet.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_60883324
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:00 schreef Pritt het volgende:
Ach eruit tegen Argentinie is geen schande, de grote favoriet.
Op een dergelijke manier uitgeschakeld worden is sowieso geen schande imo
pi_60883636
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 17:58 schreef Jojoortje het volgende:

Verkeerde wissels?

Heerenveenspeler Beerens deed het niet echt goed.

Maar het is al misgegaan in de poule, je moet Argentinie zien te ontlopen.
- verwijderd door admin -
pi_60886502
Met fatsoenlijk spel in de poule was het mogelijk geweest Argentinië te ontlopen, al was je ze dan waarschijnljjk later wel tegengekomen. Grootste misser van Foppe lijkt me toch het selectiebeleid. Aissati, Bruins, Lens, Amrabat en Emnes thuislaten en Sibon en Beerens meenemen, dat kan gewoon niet ongestraft blijven.
Dan gaat het niet eens zozeer om het meenemen van Sibon en Beerens, wat op zich prima spelers zijn, maar meer om de enorme potentie die onbenut blijft door sommige jongens niet mee te nemen. Ik heb ernstig het gevoel dat ouderwetse Foppe te veel afgaat op persoonlijkheid, terwijl juist die lastige jongens in het veld vaak wat extra hebben. Waarom bovendien Luyckx meenemen als je én Maduro en Sno hebt voor die positie. Zelfs toen een van hen wegviel werd hij niet gebruikt.
pi_60886675
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:47 schreef El_Bassie het volgende:
Waarom bovendien Luyckx meenemen als je én Maduro en Sno hebt voor die positie. Zelfs toen een van hen wegviel werd hij niet gebruikt.
Natuurlijk hebben die andere 2 jongens veel meer en op een hoger niveau al wedstrijden gespeeld, maar ik vind Luyckx eigenlijk een betere speler. Ik weet niet of hij dit seizoen kansen gaat krijgen bij AZ, anders denk ik dat een subtopper als FC Groningen er goed aan doet om hem naar de club te halen.

Over het selectiebeleid ben ik ook niet altijd te spreken, soms heb ik het gevoel dat Foppe vooral de 'ja-knikkers' selecteert en andere spelers al snel als moeilijke jongens wil neerzetten.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:04:17 #243
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_60886841
quote:
Natuurlijk hebben die andere 2 jongens veel meer en op een hoger niveau al wedstrijden gespeeld, maar ik vind Luyckx eigenlijk een betere speler.
Dat gevoel heb ik dus ook, vooral meer potentie, bovendien is het gewoon lullig voor die jongen om 'm mee te nemen en vervolgens niet eens ergens in te laten vallen. Hoop zeker dat we van Kees het een en ander te zien gaan krijgen komend seizoen, bij Excelsior was ie in ieder geval twee jaar een uitblinker.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_60888047
quote:
Met fatsoenlijk spel in de poule was het mogelijk geweest Argentinië te ontlopen, al was je ze dan waarschijnljjk later wel tegengekomen. Grootste misser van Foppe lijkt me toch het selectiebeleid. Aissati, Bruins, Lens, Amrabat en Emnes thuislaten en Sibon en Beerens meenemen, dat kan gewoon niet ongestraft blijven.
Dan gaat het niet eens zozeer om het meenemen van Sibon en Beerens, wat op zich prima spelers zijn, maar meer om de enorme potentie die onbenut blijft door sommige jongens niet mee te nemen. Ik heb ernstig het gevoel dat ouderwetse Foppe te veel afgaat op persoonlijkheid, terwijl juist die lastige jongens in het veld vaak wat extra hebben. Waarom bovendien Luyckx meenemen als je én Maduro en Sno hebt voor die positie. Zelfs toen een van hen wegviel werd hij niet gebruikt.
Heerenveen had andere sterren, waardoor Beerens wat werd ondergesneeuwd in het nieuws zo af en toe. Maar z'n cijfers en z'n spel waren verre van slecht. Ben d'r eigenlijk vrij zeker van dat als je een doelpunten/assists-speeltijd gemiddelde neemt van alle vier(Lens, Emnes, Amrabat) Beerens op kop eindigt. Aissati speelt overigens al sinds z'n huurperiode als een natte krant, en buiten een goede oefenwedstrijd heeft ie op geen enkele manier getoond dat hij mee had gemoeten. Terwijl er zeker op het mentale vlak genoeg argumenten zijn om hem thuis te laten. Als ik van de Guzman/Bruins er een weg zou moeten strepen zou het trouwens ook altijd Bruins zijn. Sibon was ook geen gekke keuze, Jong Oranje heeft sinds Huntelaar geen goed aanspeelpunt gehad, dan mag je 3 dispensatiespelers nemen, en zie je dat dat een positie is, die eigenlijk helemaal niet bezet is. Ga je de namen dan eens langs, v. Nistelrooij, Huntelaar, Vennegoor, allemaal op het EK gespeeld. Dan kom je al snel bij Sibon die gewoon een erg goed seizoen draaide bij Heerenveen. Luyckx was meegenomen voor het centrum van de verdediging trouwens. Vlaar geblesseerd, Donk die een heel seizoen beneden alle peil speelt, v.d. Wiel geblesseerd, dus zo vreemd is het ook weer niet.
pi_60888207
Ik kan me wel vinden in je betoog Solstice, ik vind eerder dat de spelers teleur hebben gesteld en niet zozeer Foppe. Maar niet elk toernooi kan lopen als een zonnetje natuurlijk.
That's all folks!
pi_60889315
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik kan me wel vinden in je betoog Solstice, ik vind eerder dat de spelers teleur hebben gesteld en niet zozeer Foppe. Maar niet elk toernooi kan lopen als een zonnetje natuurlijk.
Maar de eerste drie wedstrijden was er ook geen team, tenminste, zo vond ik het lijken. Een jongen als Drenthe, zwaar teleurgesteld deze OS, kan zeker bij zijn leeftijdsgenoten het verschil maken. En waar hij op het EK uitblonk, nuttig was voor het team en scoorde was hij nu vooral overbodig.
Foppe wist er dus, of in ieder geval niet op tijd, geen team van te maken en dat kun je 'm best aanrekenen.

Wel heeft hij het goed gezien met Vermeer, die keepte een sterk toernooi.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:18:12 #247
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_60889367
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:09 schreef Solstice het volgende:

[..]

Aissati speelt overigens al sinds z'n huurperiode als een natte krant, en buiten een goede oefenwedstrijd heeft ie op geen enkele manier getoond dat hij mee had gemoeten. Terwijl er zeker op het mentale vlak genoeg argumenten zijn om hem thuis te laten
Wat een gezwam, die was met twee vingers in de neus nog steeds de beste voetballer. Ook in de voorbereiding van Jong Oranje.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_60889756
quote:
Helemaal mee eens. Toen ik hoorde dat Aissati bij zijn club (nu Ajax dus) was ik wel met stomheid verslagen. Omdat als hij niet met Jong Oranje meedeed het team gelijk minder was, had ik het wel echt verwacht dat die meezal gaan. Maar ik denk dat dit ook een van de reden geweest kan zijn, tevens vind ik dat hij te veel spelers heb meegenomen waarvan je denk jemig moet dit nou? Zoals een Luyckx, Jong-A-Pin, Beerens en Sibon meenemen terwijl je beter een Aissati en zeker Amrabat er eigenlijk er bij had moeten nemen.
pi_60889810
Amrabat was de laatste tijd ook niet meer de Amrabat die een transfer naar PSV verdiende.
pi_60891929
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:09 schreef Solstice het volgende:

[..]

Heerenveen had andere sterren, waardoor Beerens wat werd ondergesneeuwd in het nieuws zo af en toe. Maar z'n cijfers en z'n spel waren verre van slecht. Ben d'r eigenlijk vrij zeker van dat als je een doelpunten/assists-speeltijd gemiddelde neemt van alle vier(Lens, Emnes, Amrabat) Beerens op kop eindigt. Aissati speelt overigens al sinds z'n huurperiode als een natte krant, en buiten een goede oefenwedstrijd heeft ie op geen enkele manier getoond dat hij mee had gemoeten. Terwijl er zeker op het mentale vlak genoeg argumenten zijn om hem thuis te laten. Als ik van de Guzman/Bruins er een weg zou moeten strepen zou het trouwens ook altijd Bruins zijn. Sibon was ook geen gekke keuze, Jong Oranje heeft sinds Huntelaar geen goed aanspeelpunt gehad, dan mag je 3 dispensatiespelers nemen, en zie je dat dat een positie is, die eigenlijk helemaal niet bezet is. Ga je de namen dan eens langs, v. Nistelrooij, Huntelaar, Vennegoor, allemaal op het EK gespeeld. Dan kom je al snel bij Sibon die gewoon een erg goed seizoen draaide bij Heerenveen. Luyckx was meegenomen voor het centrum van de verdediging trouwens. Vlaar geblesseerd, Donk die een heel seizoen beneden alle peil speelt, v.d. Wiel geblesseerd, dus zo vreemd is het ook weer niet.
Ik snap de keuzes wel. Sibon meenemen, het is hartstikkene logisch, maar het getuigt gewoon weer van uiterst hardnekkig systeemdenken. Een aanspeelpunt in de spits is zeker waardevol, maar het kan ook zeker zonder. Dat hebben bijvoorbeeld Argentinië en Brazilië wel bewezen. Argentinië vandaag weer trouwens. Wie zegt dat je niet gevaarlijker bent met een extra lopende man?

Beerens heeft een prima seizoen gedraait, zeker in cijfers. Cijfertjesdenken is wel het domste wat je kan doen. Dan heeft Perez ook goed gespeeld bij Ajax. Wie het een beetje gevolgd heeft weet wel beter. Aan het einde van het vorige seizoen was Lens de gevaarlijkste spits van de competitie, onstopbaar. Beerens is een goede speler, maar was dit toernooi slecht. Hij voetbalde uiterste laf en durfde zijn acties niet te maken. Aan een Beerens die zijn acties niet durft te maken heb je geen drol. Neem dan Amrabat mee, die durft altijd, of het nu lukt of niet.

Luyckx meenemen als verdediger meenemen is prima, maar dat betekent niet dat je hem niet als verdedigende middenvelder kan gebruiken.

Over Aissati kan ik helemaal kort zijn. Elk team, maar dan ook elk team heeft behoefte aan een fatsoenlijke spelverdeler. Dat is De Guzman niet, dat is een loper, net als Bakkal. Maduro werd gebruikt als controleur en is ook geen echte spelverdeler. Aissati heeft bovendien in de weinige potjes die hij mee mocht doen absoluut overtuigt.
pi_61240243
quote:
Foppe de Haan slachtoffert stoorzenders

Van onze Telesportredactie

ZEIST, zaterdag

Royston Drenthe en Evander Sno zijn geslachtofferd door bondscoach Foppe de Haan voor hun spel en gedrag bij het olympisch elftal in China. Het duo kreeg geen uitnodiging voor de beslissende EKkwalificatieduels tegen Noorwegen en Zwitserland op 5 september in Kerkrade en 9 september in Schaffhausen. Een overwinning van de Europees kampioen is voldoende om zich te kwalificeren voor de play-offs voor een plaats op het EK in Zweden volgende zomer. ,,Op dit moment zijn ze niet goed genoeg qua voetbal en om een team te worden. Die ervaring neem ik mee van de Olympische Spelen. Ze hebben hun krediet verspeeld. Bij hun clubs mogen ze het tegendeel bewijzen. Nee, de deur is nooit op slot.”

De Haan zegt vooral teleurgesteld te zijn in Drenthe, van wie hij een hoge pet op heeft. ,,Ik heb me in hem vergist want hij was geen meerwaarde.” De Haan houdt het netjes, weigert voorbeelden te geven, maar de vedetteneigingen van Drenthe en Sno werkten contraproductief en de bondscoach heeft dit nimmer kunnen rechtzetten. ,,Het is me niet gelukt om er een team van te maken, wat toch een kwaliteit van me is.”

Pas op het laatst ging het volgens De Haan beter. Hoewel de bondscoach zegt geen spijt te hebben dat hij Drenthe en Sno heeft meegenomen, zei hij ook andere spelers te hebben geselecteerd met de wetenschap achteraf. „Er ontbrak een leider in het veld en daarom had ik Mark van Bommel, Barry Opdam en Rob Wielaert willen meenemen, maar dat kon om uiteenlopende redenen niet.”

Waarom het verder niet is gelukt? De Haan: „We hebben onszelf overschat en de tegenstanders en omstandigheden onderschat.” Overigens werd De Haan tijdens het toernooi onder meer door zijn aanvoerder Ryan Babel openlijk en zwaar bekritiseerd vanwege de benadering van zijn spelers en de gekozen tactiek.
pi_61260663
Wat een slappe zak is het toch.

Ze tijdens het toernooi gewoon opstellen en verloopt het enigszins teleurstellend, dan gooit hij er 2 man uit. Als hij echt niet tevreden was geweest en ze stoorzenders had gevonden, dan had hij ze tijdens het toernooi eruit moeten knikkeren.
pi_61260675
Het gedrag van Sno gisteravond, laat Foppe's gelijk toch wel een beetje zien. Die jongen heeft de zelfreflectie van een kikkerkvisje.
pi_61262206
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 10:21 schreef zjroentje het volgende:
Wat een slappe zak is het toch.

Ze tijdens het toernooi gewoon opstellen en verloopt het enigszins teleurstellend, dan gooit hij er 2 man uit. Als hij echt niet tevreden was geweest en ze stoorzenders had gevonden, dan had hij ze tijdens het toernooi eruit moeten knikkeren.
Erg verstandig om zoiets tijdens een toernooi te doen, met de toch al brede selecties die je mee mag nemen.
pi_61263816
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 12:11 schreef Solstice het volgende:

[..]

Erg verstandig om zoiets tijdens een toernooi te doen, met de toch al brede selecties die je mee mag nemen.
Foppe heeft zo'n ontzettend slecht mediabeleid. Hij moet zijn frustraties en onenigheden intern houden en niet constant alles doorbrieven aan de pers. Eerlijkheid noemt hij dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')