Klopt, maar daar wordt aan gewerkt. Echt heel trainbaar is dit echter niet, de speler moet toch over een natuurlijk balgevoel beschikken. Bovendien was er in de jeugd weinig aanleiding toe volgens mij.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:51 schreef Solstice het volgende:
[..]
Nou, om even een paar zwakke punten te noemen van Babel:
Balaanname
Valt wel mee. Maar Ryans dribbel is niet zijn sterkste punt, dat zijn andere kwaliteiten. Dat kan toch?quote:Balbeheersing algemeen(kan alleen hard rechtdoor lopen, richting veranderen wordt moeilijk)
Heeft ook te maken met zijn iets mindere lengte. Maar ook hier moet aan gewerkt worden. Ik moet wel toegeven dat hij weinig voorzetten krijgt en zich op dat punt dan ook maar moeilijk kan bewijzen.quote:Koppen
Heeft dus met zijn schot te maken. Zijn schot is een specifieke kwaliteit, maar er zitten ook minpunten aan. Hij moet inderdaad kunnen wisselen tussen een precies schot en een hard schot.quote:Afwerken
Nooit iets op aan te merken gehad.quote:Zijn allemaal punten die je in een opleiding kunt en moet behandelen, zeker bij een spits.
Emanuelson:
Tackle
Ervaringskwestie.quote:Timing ingrijpen
Heeft vooral met zn postuur te maken. Krachtraining kan een beetje helpen, en dat gebeurt ook. Maar dat gaat langzaam.quote:Aanvaller afhouden
Ervaringskwestie.quote:Voor de man komen op het juiste moment
Hij is nogal klein. Vind je het dan gek dat ie weinig kopduels wint? Bij Davids was dat ook nooit een probleem.quote:Defensief koppen(+sprongkracht)
Daar worden heel andere dingen van een back gevraagd, dus dat kan je moeilijk vergelijken. Een Chiellini of een Baines zijn bijvoorbeeld grote, sterke jongens. Urby is eigenlijk een middenvelder, klein en tenger.quote:Zijn ook allemaal dingen die ze bijvoorbeeld bij de meeste Engelse en Italiaanse clubs al van jongs af aan leren.
Die doet wel alle analyses voor De Haan, waar dan een strijdplan omheen wordt gemaakt. Of dat dan het tactische brein is, laat ik in het middenquote:Op zondag 17 juni 2007 19:46 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Remy Reinierse. Je denkt dat die het tactisch brein is?![]()
Ik heb het (nog) niet gelezen. Maar dit was te verwachten toch, na die column van zijn buikspreekpop op zaterdag..quote:Op maandag 18 juni 2007 12:48 schreef pekel het volgende:
De uitspraken van Johan Cruijff in De Telegraaf,!
Wat een flapdrolletje is het ook, die Johan. Zelf niet willen, maar wel kritiek hebben op anderen die het wel doen. En altijd maar z'n grote vriend Marco willen beschermen.
Ben benieuwd wanneer het voetbalvolk zich langzaam gaat afkeren tegen MvB en Johan. Ik word al jaren doodmoe van het 4-3-3 systeem, weinig rendement behaald. Nu is er eindelijk een trainer die ook anders wil en kan, en daarmee succes behaalt.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik heb het (nog) niet gelezen. Maar dit was te verwachten toch, na die column van zijn buikspreekpop op zaterdag..
Het volk rekent langzaam al af met vBasten (en Cruijff). Er zijn nog maar weinig voorstanders van de (tactische) werkwijze van vBasten...quote:Op maandag 18 juni 2007 12:55 schreef pekel het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer het voetbalvolk zich langzaam gaat afkeren tegen MvB en Johan. Ik word al jaren doodmoe van het 4-3-3 systeem, weinig rendement behaald. Nu is er eindelijk een trainer die ook anders wil en kan, en daarmee succes behaalt.
En hij trekt zich steeds minder van anderen aan. Hij beseft steeds meer van zichzelf dat hij gewoon echt een goede trainer is. Denk dat hij vroeger nog wel eens te bescheiden was.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind hem naar mate hij ouder wordt steeds beter worden, het iets meer afstand nemen van het gebeuren doet hem goed.
Coerver, IAPF, Charlton Soccer school, Maaskant methode, en de Horst Wein methode zijn allemaal methodes waarmee je dat soort dingen dus wel kunt trainen. Ik train zelf de E3 van mijn club, zitten een paar redelijke talenten bij, maar ook jongens die nog nooit op voetbal gezeten hebben, maar dankzij de Coerver methode is bij elk van die spelers de techniek verbetert, en fatsoenlijk een bal aannemen kunnen ze allemaal. Dat dat aanleg is is onzin, want elke pupil bij Ajax komt er alleen omdat ie bovengemiddelde aanleg voor voetballen heeft.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:42 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Klopt, maar daar wordt aan gewerkt. Echt heel trainbaar is dit echter niet, de speler moet toch over een natuurlijk balgevoel beschikken. Bovendien was er in de jeugd weinig aanleiding toe volgens mij.
[..]
Valt wel mee. Maar Ryans dribbel is niet zijn sterkste punt, dat zijn andere kwaliteiten. Dat kan toch?
[..]
Heeft ook te maken met zijn iets mindere lengte. Maar ook hier moet aan gewerkt worden. Ik moet wel toegeven dat hij weinig voorzetten krijgt en zich op dat punt dan ook maar moeilijk kan bewijzen.
[..]
Heeft dus met zijn schot te maken. Zijn schot is een specifieke kwaliteit, maar er zitten ook minpunten aan. Hij moet inderdaad kunnen wisselen tussen een precies schot en een hard schot.
[..]
Nooit iets op aan te merken gehad.
[..]
Ervaringskwestie.
[..]
Heeft vooral met zn postuur te maken. Krachtraining kan een beetje helpen, en dat gebeurt ook. Maar dat gaat langzaam.
[..]
Ervaringskwestie.
[..]
Hij is nogal klein. Vind je het dan gek dat ie weinig kopduels wint? Bij Davids was dat ook nooit een probleem.
[..]
Daar worden heel andere dingen van een back gevraagd, dus dat kan je moeilijk vergelijken. Een Chiellini of een Baines zijn bijvoorbeeld grote, sterke jongens. Urby is eigenlijk een middenvelder, klein en tenger.
Foppe is het vuurtje al op aan het stoken.quote:"De Serviërs zijn altijd een beetje racistisch”
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:59 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Foppe is het vuurtje al op aan het stoken.
quote:Op Woensdag 20 juni 2007 Zei Foppe het volgende:
"Dus ik liep naar die flierefluiter toe en zeg in mijn beste engels dat die nummer 4 ook nog een penalty has to take"
Wat dacht je van Velthuizen die ineens wordt vervangen door Vermeer op het allerlaatste moment? Nou doet Vermeer het op zo'n hoofdtoernooi plotsklaps weer heel aardig, daar heeft Foppe dan geluk mee, maar ik vind het vooral sneu voor Piet, en ook voor Erik inderdaad. En waarom mag Luijckx er nooit eens in, terwijl op Marcellis na die hele verdediging staat te wankelen alsof ze polio hebben?quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:40 schreef zjroentje het volgende:
Zijn beslissingen zijn weer te vaag voor woorden.
Pieters de gehele voorbereiding op linksback. OS begint, en hop daar staat Jong a Pin. Die de volgende wedstrijd weer op de bank zit en dan staat Urby ineens linksback. Uhhh....
Pieters was geblesseerd geloof ik. Voor Maduro is er door de schorsing van Sno even geen vervanging. Heeft z'n prestaties aan zichzelf te danken trouwens, doordat hij niet genoeg getraind heeft tijdens de vakantie. Jaliens is nie best idd. Maar de afgelopen toernooien zijn er ook last-minute beslissingen gemaakt, en liep het af en toe ook erg stroef. Uiteindelijk toch altijd goed uitgepakt, dus even geduld is wel op z'n plaatsquote:Op zondag 10 augustus 2008 15:40 schreef zjroentje het volgende:
Zijn beslissingen zijn weer te vaag voor woorden.
Pieters de gehele voorbereiding op linksback. OS begint, en hop daar staat Jong a Pin. Die de volgende wedstrijd weer op de bank zit en dan staat Urby ineens linksback. Uhhh....
Het spel lijkt echt nergens op. Hij kan blij zijn dat Vermeer en Marcellis goed presteren, want anders was het nu allang hopeloos. Van Jaliens verwacht je bijv toch wat meer rust en ervaring, maar die staat te spelen als een A junior die voor het eerst bij de selectie is. Verder moet Maduro er ook uit, die bakt er weer eens geen flikker van.
Op een dergelijke manier uitgeschakeld worden is sowieso geen schande imoquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:00 schreef Pritt het volgende:
Ach eruit tegen Argentinie is geen schande, de grote favoriet.
Heerenveenspeler Beerens deed het niet echt goed.quote:
Natuurlijk hebben die andere 2 jongens veel meer en op een hoger niveau al wedstrijden gespeeld, maar ik vind Luyckx eigenlijk een betere speler. Ik weet niet of hij dit seizoen kansen gaat krijgen bij AZ, anders denk ik dat een subtopper als FC Groningen er goed aan doet om hem naar de club te halen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:47 schreef El_Bassie het volgende:
Waarom bovendien Luyckx meenemen als je én Maduro en Sno hebt voor die positie. Zelfs toen een van hen wegviel werd hij niet gebruikt.
Dat gevoel heb ik dus ook, vooral meer potentie, bovendien is het gewoon lullig voor die jongen om 'm mee te nemen en vervolgens niet eens ergens in te laten vallen. Hoop zeker dat we van Kees het een en ander te zien gaan krijgen komend seizoen, bij Excelsior was ie in ieder geval twee jaar een uitblinker.quote:Natuurlijk hebben die andere 2 jongens veel meer en op een hoger niveau al wedstrijden gespeeld, maar ik vind Luyckx eigenlijk een betere speler.
Heerenveen had andere sterren, waardoor Beerens wat werd ondergesneeuwd in het nieuws zo af en toe. Maar z'n cijfers en z'n spel waren verre van slecht. Ben d'r eigenlijk vrij zeker van dat als je een doelpunten/assists-speeltijd gemiddelde neemt van alle vier(Lens, Emnes, Amrabat) Beerens op kop eindigt. Aissati speelt overigens al sinds z'n huurperiode als een natte krant, en buiten een goede oefenwedstrijd heeft ie op geen enkele manier getoond dat hij mee had gemoeten. Terwijl er zeker op het mentale vlak genoeg argumenten zijn om hem thuis te laten. Als ik van de Guzman/Bruins er een weg zou moeten strepen zou het trouwens ook altijd Bruins zijn. Sibon was ook geen gekke keuze, Jong Oranje heeft sinds Huntelaar geen goed aanspeelpunt gehad, dan mag je 3 dispensatiespelers nemen, en zie je dat dat een positie is, die eigenlijk helemaal niet bezet is. Ga je de namen dan eens langs, v. Nistelrooij, Huntelaar, Vennegoor, allemaal op het EK gespeeld. Dan kom je al snel bij Sibon die gewoon een erg goed seizoen draaide bij Heerenveen. Luyckx was meegenomen voor het centrum van de verdediging trouwens. Vlaar geblesseerd, Donk die een heel seizoen beneden alle peil speelt, v.d. Wiel geblesseerd, dus zo vreemd is het ook weer niet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:47 schreef El_Bassie het volgende:
Met fatsoenlijk spel in de poule was het mogelijk geweest Argentinië te ontlopen, al was je ze dan waarschijnljjk later wel tegengekomen. Grootste misser van Foppe lijkt me toch het selectiebeleid. Aissati, Bruins, Lens, Amrabat en Emnes thuislaten en Sibon en Beerens meenemen, dat kan gewoon niet ongestraft blijven.
Dan gaat het niet eens zozeer om het meenemen van Sibon en Beerens, wat op zich prima spelers zijn, maar meer om de enorme potentie die onbenut blijft door sommige jongens niet mee te nemen. Ik heb ernstig het gevoel dat ouderwetse Foppe te veel afgaat op persoonlijkheid, terwijl juist die lastige jongens in het veld vaak wat extra hebben. Waarom bovendien Luyckx meenemen als je én Maduro en Sno hebt voor die positie. Zelfs toen een van hen wegviel werd hij niet gebruikt.
Maar de eerste drie wedstrijden was er ook geen team, tenminste, zo vond ik het lijken. Een jongen als Drenthe, zwaar teleurgesteld deze OS, kan zeker bij zijn leeftijdsgenoten het verschil maken. En waar hij op het EK uitblonk, nuttig was voor het team en scoorde was hij nu vooral overbodig.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 22:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik kan me wel vinden in je betoog Solstice, ik vind eerder dat de spelers teleur hebben gesteld en niet zozeer Foppe. Maar niet elk toernooi kan lopen als een zonnetje natuurlijk.
Wat een gezwam, die was met twee vingers in de neus nog steeds de beste voetballer. Ook in de voorbereiding van Jong Oranje.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 22:09 schreef Solstice het volgende:
[..]
Aissati speelt overigens al sinds z'n huurperiode als een natte krant, en buiten een goede oefenwedstrijd heeft ie op geen enkele manier getoond dat hij mee had gemoeten. Terwijl er zeker op het mentale vlak genoeg argumenten zijn om hem thuis te laten
Helemaal mee eens. Toen ik hoorde dat Aissati bij zijn club (nu Ajax dus) was ik wel met stomheid verslagen. Omdat als hij niet met Jong Oranje meedeed het team gelijk minder was, had ik het wel echt verwacht dat die meezal gaan. Maar ik denk dat dit ook een van de reden geweest kan zijn, tevens vind ik dat hij te veel spelers heb meegenomen waarvan je denk jemig moet dit nou? Zoals een Luyckx, Jong-A-Pin, Beerens en Sibon meenemen terwijl je beter een Aissati en zeker Amrabat er eigenlijk er bij had moeten nemen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:47 schreef El_Bassie het volgende:
Met fatsoenlijk spel in de poule was het mogelijk geweest Argentinië te ontlopen, al was je ze dan waarschijnljjk later wel tegengekomen. Grootste misser van Foppe lijkt me toch het selectiebeleid. Aissati, Bruins, Lens, Amrabat en Emnes thuislaten en Sibon en Beerens meenemen, dat kan gewoon niet ongestraft blijven.
Dan gaat het niet eens zozeer om het meenemen van Sibon en Beerens, wat op zich prima spelers zijn, maar meer om de enorme potentie die onbenut blijft door sommige jongens niet mee te nemen. Ik heb ernstig het gevoel dat ouderwetse Foppe te veel afgaat op persoonlijkheid, terwijl juist die lastige jongens in het veld vaak wat extra hebben. Waarom bovendien Luyckx meenemen als je én Maduro en Sno hebt voor die positie. Zelfs toen een van hen wegviel werd hij niet gebruikt.
Ik snap de keuzes wel. Sibon meenemen, het is hartstikkenequote:Op zaterdag 16 augustus 2008 22:09 schreef Solstice het volgende:
[..]
Heerenveen had andere sterren, waardoor Beerens wat werd ondergesneeuwd in het nieuws zo af en toe. Maar z'n cijfers en z'n spel waren verre van slecht. Ben d'r eigenlijk vrij zeker van dat als je een doelpunten/assists-speeltijd gemiddelde neemt van alle vier(Lens, Emnes, Amrabat) Beerens op kop eindigt. Aissati speelt overigens al sinds z'n huurperiode als een natte krant, en buiten een goede oefenwedstrijd heeft ie op geen enkele manier getoond dat hij mee had gemoeten. Terwijl er zeker op het mentale vlak genoeg argumenten zijn om hem thuis te laten. Als ik van de Guzman/Bruins er een weg zou moeten strepen zou het trouwens ook altijd Bruins zijn. Sibon was ook geen gekke keuze, Jong Oranje heeft sinds Huntelaar geen goed aanspeelpunt gehad, dan mag je 3 dispensatiespelers nemen, en zie je dat dat een positie is, die eigenlijk helemaal niet bezet is. Ga je de namen dan eens langs, v. Nistelrooij, Huntelaar, Vennegoor, allemaal op het EK gespeeld. Dan kom je al snel bij Sibon die gewoon een erg goed seizoen draaide bij Heerenveen. Luyckx was meegenomen voor het centrum van de verdediging trouwens. Vlaar geblesseerd, Donk die een heel seizoen beneden alle peil speelt, v.d. Wiel geblesseerd, dus zo vreemd is het ook weer niet.
quote:Foppe de Haan slachtoffert stoorzenders
Van onze Telesportredactie
ZEIST, zaterdag
Royston Drenthe en Evander Sno zijn geslachtofferd door bondscoach Foppe de Haan voor hun spel en gedrag bij het olympisch elftal in China. Het duo kreeg geen uitnodiging voor de beslissende EKkwalificatieduels tegen Noorwegen en Zwitserland op 5 september in Kerkrade en 9 september in Schaffhausen. Een overwinning van de Europees kampioen is voldoende om zich te kwalificeren voor de play-offs voor een plaats op het EK in Zweden volgende zomer. ,,Op dit moment zijn ze niet goed genoeg qua voetbal en om een team te worden. Die ervaring neem ik mee van de Olympische Spelen. Ze hebben hun krediet verspeeld. Bij hun clubs mogen ze het tegendeel bewijzen. Nee, de deur is nooit op slot.”
De Haan zegt vooral teleurgesteld te zijn in Drenthe, van wie hij een hoge pet op heeft. ,,Ik heb me in hem vergist want hij was geen meerwaarde.” De Haan houdt het netjes, weigert voorbeelden te geven, maar de vedetteneigingen van Drenthe en Sno werkten contraproductief en de bondscoach heeft dit nimmer kunnen rechtzetten. ,,Het is me niet gelukt om er een team van te maken, wat toch een kwaliteit van me is.”
Pas op het laatst ging het volgens De Haan beter. Hoewel de bondscoach zegt geen spijt te hebben dat hij Drenthe en Sno heeft meegenomen, zei hij ook andere spelers te hebben geselecteerd met de wetenschap achteraf. „Er ontbrak een leider in het veld en daarom had ik Mark van Bommel, Barry Opdam en Rob Wielaert willen meenemen, maar dat kon om uiteenlopende redenen niet.”
Waarom het verder niet is gelukt? De Haan: „We hebben onszelf overschat en de tegenstanders en omstandigheden onderschat.” Overigens werd De Haan tijdens het toernooi onder meer door zijn aanvoerder Ryan Babel openlijk en zwaar bekritiseerd vanwege de benadering van zijn spelers en de gekozen tactiek.
Erg verstandig om zoiets tijdens een toernooi te doen, met de toch al brede selecties die je mee mag nemen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 10:21 schreef zjroentje het volgende:
Wat een slappe zak is het toch.
Ze tijdens het toernooi gewoon opstellen en verloopt het enigszins teleurstellend, dan gooit hij er 2 man uit. Als hij echt niet tevreden was geweest en ze stoorzenders had gevonden, dan had hij ze tijdens het toernooi eruit moeten knikkeren.
Foppe heeft zo'n ontzettend slecht mediabeleid. Hij moet zijn frustraties en onenigheden intern houden en niet constant alles doorbrieven aan de pers. Eerlijkheid noemt hij dat.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:11 schreef Solstice het volgende:
[..]
Erg verstandig om zoiets tijdens een toernooi te doen, met de toch al brede selecties die je mee mag nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |