onzin topic omdat het complot denkers een keer aanpakt. Past niet in je straatje? Ik vraag me af wat schadelijker is. ONZ voor TRU of TRU voor ONZ. Ik denk het laatstequote:Op maandag 29 mei 2006 18:01 schreef BaajGuardian het volgende:
onzin topic, wat doet dit in tru, dit is een belediging.
en nu hebben ze zelfs scalar weapens en emc wapems gebuikt.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wetenschappers hebben een hypothese en proberen die te falsificeren. Als ze dat lukt, maken ze een andere hypothese. Complottheoritici hebben een idee, en zoeken naar bewijzen om dat idee te ondersteunen. Worden dat idee gefalsificeerd, dan hebben ze opeens een ander idee, maar de basis blijft hetzelfde. Vergelijk 9/11. Eerst is het idee dat er pods rondom WTC zwerven, die voor het instorten zorgen. Is dat het niet, dan is de Boeing voorzien van raketten, is dat het niet dan is het een controlled demolotion.
Het onderscheid tussen reëele complotten en fantastische complotten en het verschil in kenmerken is al eerder aangegeven. 'Paranoide aanhangers van belachelijke complottheorieën' vallen gewoonlijk helaas in de laatste categorie. Die kun je moelijk in het gelijk stellen als hun theorie onderuit is gehaald.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:35 schreef moussie het volgende:
volgens mij doen wetenschappers dat ook zo als ze een theorie willen bewijzen .. dus zo vreemd is dat niet
en tja, helaas is het vaak wel zo dat de complot theorie van vandaag het feit van morgen is en worden een boel destijds voor gek verklaarde "paranoïde aanhangers van een belachelijke complottheorie" alsnog in het gelijk gesteld ..
Een zelfbenoemd kritisch persoon als jij zou een kritische benadering ten alle tijden moeten kunnen waarderenquote:Op maandag 29 mei 2006 18:01 schreef BaajGuardian het volgende:
tja, in eerste instantie dus wel .. maar zoals ook al eerder is aangegeven zijn sommige van de destijds voor compleet gek verklaarde theorieén inmiddels bevestigde feiten .. dus wie weet wat onze kleinkinderen te lezen krijgen over A51 of 9/11 ? Blijkt er ineens wel een alien te zitten en is dat hoekje van het pentagon kaputt door een op hol geslagen stealth-alieninspired-IFO ..quote:Op maandag 29 mei 2006 18:11 schreef watchers het volgende:
Het onderscheid tussen reëele complotten en fantastische complotten en het verschil in kenmerken is al eerder aangegeven. 'Paranoide aanhangers van belachelijke complottheorieën' vallen gewoonlijk helaas in de laatste categorie. Die kun je moelijk in het gelijk stellen als hun theorie onderuit is gehaald.
Ambassadepersoneel opgepast!quote:Op maandag 29 mei 2006 18:01 schreef BaajGuardian het volgende:
huh .. nou bevestig je toch wat ik zeg .. als a niet werkt misschien is het dan b .. zowel voor de wetenschapper als voor de complottheoriticus ?quote:Op maandag 29 mei 2006 18:00 schreef Wombcat het volgende:
Wetenschappers hebben een hypothese en proberen die te falsificeren. Als ze dat lukt, maken ze een andere hypothese. Complottheoritici hebben een idee, en zoeken naar bewijzen om dat idee te ondersteunen. Worden dat idee gefalsificeerd, dan hebben ze opeens een ander idee, maar de basis blijft hetzelfde.
feit is dat er nog steeds geen bevredigende verklaring is voor die rare "uitschieters" , een boel deskundigen die elkaar tegen spreken etc etc .. dus zolang we geen vergelijkingsmateriaal hebben is het moeilijk om een conclusie te trekken over hoe dat veroorzaakt is, one way or the other ?quote:Vergelijk 9/11. Eerst is het idee dat er pods rondom WTC zwerven, die voor het instorten zorgen. Is dat het niet, dan is de Boeing voorzien van raketten, is dat het niet dan is het een controlled demolotion.
Nee, hij zegt precies het tegenovergestelde.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:29 schreef moussie het volgende:
[..]
huh .. nou bevestig je toch wat ik zeg .. als a niet werkt misschien is het dan b .. zowel voor de wetenschapper als voor de complottheoriticus ?
Nooit geweten dat de Rijksdag in Munchen staat.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:33 schreef galilei het volgende:
Hij schreef mein kampf in de gevangenis voor een mislukte reichstagcoup
Ja. Die vervolgens weigerde te bekennen dat 'ie deel uitmaakte van een groot communistisch complot. Echt een handlanger om van te dromen.quote:De volgende had ie beter voorbereid en slaagde wel met een brandje te laten stichten door een hollander....
Net als Bin Laden in het begin ook ontkende.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:35 schreef Apropos het volgende:
Ja. Die vervolgens weigerde te bekennen dat 'ie deel uitmaakte van een groot communistisch complot. Echt een handlanger om van te dromen.
Zijn er nog meer verbazende overeenkomsten tussen de twee? Afgezien van het feit dat Van der Lubbe nooit anderen heeft aangewezen?quote:Op maandag 29 mei 2006 20:07 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Net als Bin Laden in het begin ook ontkende.
nou nee .. niet echt .. alleen het uigangspunt is verschillend ..quote:Op maandag 29 mei 2006 19:33 schreef Apropos het volgende:
Nee, hij zegt precies het tegenovergestelde.
Ik zie meer overeenkomsten tussen Van Der Lubbe en Moussaoui.quote:Op maandag 29 mei 2006 20:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zijn er nog meer verbazende overeenkomsten tussen de twee? Afgezien van het feit dat Van der Lubbe nooit anderen heeft aangewezen?
quote:Op zondag 28 mei 2006 15:57 schreef watchers het volgende:
Ja, en waar is het harde bewijs hiervan?
[..]
Enig idee wat je kunt verdienen als je werelddominantie hebt met al die fantastische zogenaamde black weapons? Daar zijn dit soort conventionele verdiensten peanuts bij.
[..]
Nogmaals: waar is het harde bewijs? Of geloof je nu ook al de uitspraken van dit soort personen die gaarne een nog wat groter budget voor defensie hebben? Overigens zijn verhalen over dtr soort zaken al decennia-oud en duiken ze iedere keer weer op, zonder dat er in de praktijk iets van te merken is.
H.A.A.R.P.quote:Op zondag 28 mei 2006 16:30 schreef One_of_the_few het volgende:
Over EMC wapens, daar komt het op neer, ben ik niet zo bekend.
Je was me voorquote:Op zondag 28 mei 2006 18:39 schreef Resonancer het volgende:
Dit is wat IK denk, enge is dat b.v. Nick Begich beweert dat degene die nu met Haarp mogen spelen geen idee hebben wat ze precies aan het doen zijn en wat de gevolgen kunnen zijn.
[..]
Omdat ze onwetend zijn? 'N woordvoerder van het KNMI had tot voor kort nog nooit van Haarp gehoord.
H.A.A.R.P.
als jij dezelfde 1% in gedachten hebt als ik dan is dat meer dan voldoende stront .. soms vraag ik me af waarom ik nog rustig kan slapen .. een klein foutje en zeg maar dag met het handjequote:Op maandag 29 mei 2006 21:23 schreef YuckFou het volgende:
OT over conspiracies en paranoia, ik zeg altijd, als 1% van al die verhalen waar is,
dan is er goed stront aan de knikker![]()
Dat is dus heel iets anders.quote:Op maandag 29 mei 2006 20:53 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee .. niet echt .. alleen het uigangspunt is verschillend ..
de wetenschapper in al zijn gestudeerde wijsheid heeft een kant en klare hypothese, die hij probeert onderuit te halen en de, meestal ongestuurde (dus al doende leert men), complottheoreticus zoekt naar bewijzen om zijn theorie te bevestigen .. maar het onderzoeksmechanisme is hetzelfde
complotjes?quote:Op maandag 29 mei 2006 19:33 schreef galilei het volgende:
Mein Kampf ;hierin schreef Hitler
"hoe groter de leugen hoe makkelijker mensen hem geloven en hoe moeilijker hem te ontkrachten"
Sorry hoor, maar:quote:
Geeft niks hoor.. we kunnen niet allemaal complot theoristen zijn.quote:
Gelukkig niet. Maar handig zijn ze wel, die complottheoristen. Maar ja, ze slaan gewoon te vaak door.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:12 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Geeft niks hoor.. we kunnen niet allemaal complot theoristen zijn.
Ach zolang het niet op de manier gaat als in jouw avatar....alhoewel mijn handen soms wel jeuken als ik sommige leugenaars die zichzelf politicus noemen aan het woord zie.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Maar handig zijn ze wel, die complottheoristen. Maar ja, ze slaan gewoon te vaak door.
quote:Op maandag 29 mei 2006 20:53 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee .. niet echt .. alleen het uigangspunt is verschillend ..
de wetenschapper in al zijn gestudeerde wijsheid heeft een kant en klare hypothese, die hij probeert onderuit te halen en de, meestal ongestuurde (dus al doende leert men), complottheoreticus zoekt naar bewijzen om zijn theorie te bevestigen .. maar het onderzoeksmechanisme is hetzelfde
Ik weet het haarp gedoe. Maar ik ben niet op de hoogte van de technische werking van emc. Het is al rete moeilijk in de normale toepassingen, laat staan de wat complexere. Jij wel?quote:Op maandag 29 mei 2006 21:23 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
H.A.A.R.P.![]()
[..]
Je was me voor![]()
OT over conspiracies en paranoia, ik zeg altijd, als 1% van al die verhalen waar is,
dan is er goed stront aan de knikker![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |