Ja, het doodbloeden is echt in volle gang...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:43 schreef Even het volgende:
Bitariftentopic![]()
Zo bloedt het gitaristentopic wel dood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er veel dingen bij kopen zoals gitaarband, plectra, snoer dat kreeg ik er dan altijd gratis bijquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand nog tips hoe je een beetje kan afdingen bij een gitaar zaak, ik wil toch ff nog wat kortin hebben eigenlijk![]()
......Signature-loos......
Liefhebberkorting!! Heeft een maat van me eens ergens met iets geprobeerd, weet niet meer wat, maar het werkte wel!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand nog tips hoe je een beetje kan afdingen bij een gitaar zaak, ik wil toch ff nog wat kortin hebben eigenlijk![]()
Gewoon domweg vragen naar korting. Of gewoon zeggen wat je ervoor wilt geven... klant is koning...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:53 schreef Dribbel_ het volgende:
gast, zie ik nou dat je een JS gaat kopen?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Als je nog snel ff langs feedback rotterdam gaat kan je er nog ff op spelen voordat ik em wegkaapquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:55 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
gast, zie ik nou dat je een JS gaat kopen?
wanneer mag ik langskomen?
*mega jaloers is
Ligt ook aan de prijs natuurlijk: Is de prijs al scherp, dan moet je er niet teveel van verwachten. Is de prijs in verhouding hoog, maar koop je liever bij hem, dan kun je altijd vragen naar wat korting. 5-10% is vaak op zo'n bedrag al geen probleem! Of vraag naar een extra'tje erbij: Koffer, (duur) snoer of een pedaaltje dat ergens ligt te verstoffen!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:55 schreef Dribbel_ het volgende:
hoeveel korting is realisch op zeg zo'n 1250 euro
Koffer krijg je er standaard al bij dus dat is wel mooi.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ligt ook aan de prijs natuurlijk: Is de prijs al scherp, dan moet je er niet teveel van verwachten. Is de prijs in verhouding hoog, maar koop je liever bij hem, dan kun je altijd vragen naar wat korting. 5-10% is vaak op zo'n bedrag al geen probleem! Of vraag naar een extra'tje erbij: Koffer, (duur) snoer of een pedaaltje dat ergens ligt te verstoffen!
Gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen... Niet al te enthousiast overkomen, ze moeten natuurlijk niet van 10 km afstand al merken dat je de gitaar toch wel meeneemt!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Koffer krijg je er standaard al bij dus dat is wel mooi.
Het gaat al om een occasion, nieuw kost hij 1550.
Maar juist om het feit dat het al een 2e hands is kan je in principe wel nog wat er af dingen.
Of idd nog ff een mooi pedaaltje erbij. Dat moet sowieso wel lukken aangezien deze zo'n 60 euro kost .
Ik heb nog geen slechte ervaring er mee gehad, ik hoor wel slechte ervaringen er over. Maar de laatste keren toen ik allemaal gitaren ging uitproberen om te kiezen welke het zou worden waren ze juist heel erg behulpzaam en vriendelijk.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het gaat om Feedback? Daar kun je het hoogstwaarschijnlijk wel vergeten: Het kopje klantvriendelijkheid bestaat daar niet meer!
Nee precies, ik ben er de laatste tijd al 3 x geweest om te proberen enz en steeds twijfelen, maar wat ze toen vertelden was dat als je je oude gitaar inleverd of effectenpedaal enz noeme maar iets op, dat zij het als occasion verkopen en dat je dan 70% van de prijs krijgt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen... Niet al te enthousiast overkomen, ze moeten natuurlijk niet van 10 km afstand al merken dat je de gitaar toch wel meeneemt!
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je nog snel ff langs feedback rotterdam gaat kan je er nog ff op spelen voordat ik em wegkaap![]()
Ze stellen de gitaar daar precies voor je af hebben ze verteld, je moet gewoon een keer op een ochtend erlangs gaan als het heel rustig is dan zijn ze gewoon erg behulpzaam en vriendelijk, zoadra het drukker word is het wel minder.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:03 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
breng 'm dan maar eerst even bij de gitaarboer...
de gemiddelde gitaar die daar hangt is verschrikkelijk afgesteld..
Inderdaad, 10 jaar geleden van de Feedback in R'dam wel ok, tegenwoordig prut... Ik durf alleen nog snaren daar te halen...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:15 schreef Desensitized het volgende:
Rotterdam zuigt.
Het enige wat ik in m'n stemming verander is van E naar drop D dat is gewoon te doen met en floyd rose maar als je naar bijvoorbeeld een C wilt gaan stemmen dan ga je problemen krijgen met de afstelling heb ik gehoord.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:13 schreef Even het volgende:
Dat Floyd Rose gebeuren lijkt mij heel onhandig maar dat is meer omdat ik er nog nooit mee "gewerkt" heb... Het lijkt me vervelend dat je niet ff in een andere stemming kan over gaan... T is mss wel handig met tremelogebruik enzo maja dat gebruik ik toch niet
Ik weet niet hoe erg heb bij de andere Feedbacks is, maar ik ben hier tot nu toe altijd goed geholpen, nooit problemen ergens mee gehad.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:14 schreef Zanderrr het volgende:
De ene Feedback is de andere ook niet.... Op zich vind ik die in Rotterdam best goed te doen, maar in Utrecht is het personeel zo ongeinteresseerd en onwetend dat ik daar zelfs geen plectrums of gitaarsnaren meer wil kopen.
Nu het toch over snaren gaat, wat voor snaren gebruiken jullie, en wat kosten ze zo ongeveer ?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:16 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Inderdaad, 10 jaar geleden van de Feedback in R'dam wel ok, tegenwoordig prut... Ik durf alleen nog snaren daar te halen...![]()
Had ik ook, brak regelmatig een van Ernie Ball. d'Addario's veeel minder. Heb ook dat 009 setje.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:23 schreef Zanderrr het volgende:
Ik gebruik D'Addario XL, 009 setje. Volgens het pakje dat ik hier heb liggen kosten ze bij mijn lokale gitaarboer E 8,60.
Eerlijk gezegd maakt het me ook niet bijster veel uit, zolang het maar niet de allergoedkoopsten zijn, ik heb eerst jarenlang Ernie Ball Super Slinkys gebruikt. Heb wel de indruk dat die D'Addario snaren wel iets langer goed blijven.
Ach ja, maar wat is je alternatief? Stafhorst?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:14 schreef Zanderrr het volgende:
De ene Feedback is de andere ook niet.... Op zich vind ik die in Rotterdam best goed te doen (wel een beetje een 'supermarkt' natuurlijk), maar in Utrecht is het personeel zo ongeinteresseerd en onwetend dat ik daar zelfs geen plectrums of gitaarsnaren meer wil kopen.
Een beetje goede 'relatie' met je lokale gitaarboer doet ook wonderen...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:57 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ach ja, maar wat is je alternatief? Stafhorst?
Kan je ook ergens nazoeken wat ongeveer de inkoopprijs zal zijn voor bijvoorbeeld Feedback om zo'n gitaar te kopenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Een beetje goede 'relatie' met je lokale gitaarboer doet ook wonderen...
Een vriend van mij krijgt kortingen tot 30% op de prijzen daar en dan is ie zeer concurrerend met bijvoorbeeld Feedback.
Je moet ze via Lord of the strings halen (dubieuze naam maar jaquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:30 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat valt me wel op ik gebruik zelf ook die D'addario, en bij feedback zijn ze echt supergoedkoop vergeleken bij elke andere zaak, vaak minder dan de helft van de prijs
Bij feedback krijg je 10 pakjes voor 35 euro, best goedkoop dusquote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:31 schreef VASND het volgende:
Klote winkel hier in boxtel
Bij de Wave hier vragen ze 12,50 per pakje snaren
Je ik weet het, die winkel hier is gewoon echt te duur.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bij feedback krijg je 10 pakjes voor 35 euro, best goedkoop dus
Wat was er dan ?quote:Op zondag 28 mei 2006 00:10 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik heb één goed ding over Feedback Rotterdam:
Ze verkochten me een al open gemaakt doosje snaren van D'addario
Er was al een pakje uitgehaald...
Het ontbrekende pakje hebben ze me netjes opgestuurd
Mij tref je er iig niet snel aan...
flink gezeur gehad met een versterker
MIJN SNAREN OP MIJN AKOESTISCHE GITAAR ZIJN EINDELIJK KAPOT!quote:Op zondag 28 mei 2006 00:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Misschien wel een stomme vraag ofzo..
Maar maken de snaren zo ontzettend veel verschil in het geluid dat je voortbrengt
Ja dus, het was echt een slecht geluid. Snel terug naar mijn oude merk.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:14 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
MIJN SNAREN OP MIJN AKOESTISCHE GITAAR ZIJN EINDELIJK KAPOT!
Ja, dan maken ze wel uit in het geluid wat je voortbrengt, jaquote:Op zondag 28 mei 2006 00:14 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
MIJN SNAREN OP MIJN AKOESTISCHE GITAAR ZIJN EINDELIJK KAPOT!
Dat vroeg ik me dus ook af, ik denk dat het niet zo super veel zal uitmaken. Je moet natuurlijk geen supergare snaren hebben. Maar denk dat het over het algemeen niet zo veel uitmaaktquote:Op zondag 28 mei 2006 00:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Misschien wel een stomme vraag ofzo..
Maar maken de snaren zo ontzettend veel verschil in het geluid dat je voortbrengt
Wel dusquote:Op zondag 28 mei 2006 00:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook af, ik denk dat het niet zo super veel zal uitmaken. Je moet natuurlijk geen supergare snaren hebben. Maar denk dat het over het algemeen niet zo veel uitmaakt
Losdraaien vind ik altijd erg leuk. Dat je je 3 lagere snaren een mooie BOEMMMM kan laten trillen. DJOINZ DJONGGGGZZZquote:Op zondag 28 mei 2006 00:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dan maken ze wel uit in het geluid wat je voortbrengt, ja.
Nee, dat dacht ik dus ook.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook af, ik denk dat het niet zo super veel zal uitmaken. Je moet natuurlijk geen supergare snaren hebben. Maar denk dat het over het algemeen niet zo veel uitmaakt
Ik had niet nagedacht bij een akkoestische gitaar maar ging automatisch van een elektrische uit. Geen idee hoe het dus bij akkoestische zit.quote:
Ook. Luister het verschil maar eens tussen een .009 en een .011 setje.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar het gaat nu om "verse" snaren
Misschien als je een écht héle goeie gitaar hebt dat je het daarmee kan merken, maar volgens mij is het verschil dan nog minimaalquote:Op zondag 28 mei 2006 00:20 schreef NiteSpeed het volgende:
Bij electrische heb ik ook nog nooit echt veel verschil gemerkt. Ligt meer aan je elementen denk ik.
pfffquote:Op zondag 28 mei 2006 00:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ook. Luister het verschil maar eens tussen een .009 en een .011 setje.
En ook nog zelfde materiaal? Dan lijkt het verschil me wel heel erg beperkt, jaquote:Op zondag 28 mei 2006 00:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
pfff![]()
het ging om verschillende merken, dus wel zelfde dikte und so
Geen idee wat voor verschillende materialen je allemaal voor snaren voor elektrische gitaren hebt. Heb me er nooit in verdieptquote:Op zondag 28 mei 2006 00:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
En ook nog zelfde materiaal? Dan lijkt het verschil me wel heel erg beperkt, ja.
http://www.daddario.com/DADFaqAnswer.aspx?ID=276quote:Op zondag 28 mei 2006 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Geen idee wat voor verschillende materialen je allemaal voor snaren voor elektrische gitaren hebt. Heb me er nooit in verdiept
Jep, dat bedoelde ikquote:Op zondag 28 mei 2006 00:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
En ook nog zelfde materiaal? Dan lijkt het verschil me wel heel erg beperkt, ja.
Mja ik blijf erbij dat het volgens mij niet zo veel zal uitmakenquote:Op zondag 28 mei 2006 00:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
http://www.daddario.com/DADFaqAnswer.aspx?ID=276
Nikkel en roestvrij staal voor elektrische gitaren, om maar even de site van één welbekende fabrikant te pakken.
Okee, ik vind die andere mooier eignelijk, maar ieder zijn smaak hequote:Op zondag 28 mei 2006 00:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
sorry, maar ik vind deze veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier:
[afbeelding]
dat model van die strats is zo "gewoontjes"quote:Op zondag 28 mei 2006 00:55 schreef DuranK het volgende:
Pff, twee zielige ibanezjes. Die strat van twee pagina's terug daarentegen
![]()
Misschien moet je eens wat Joe Satriani gaan spelen. Je hebt niet voor niets de JS serie genomen.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Wie weet er nog een aantal leuke rocknummers om te spelen, ik wil morgen ff goed aan de slag maar ik weet niet wat.
Gewoon een paar dingen opdreunen dus![]()
quote:b-snaar: 4h5s7~ 7s9~ 7 5 4 5
g-snaar: -------------------------------4~ 4s6s8s9 8 6
d-snaar -------------------------------------------------------4
Dat ik daar zelf niet op was gekomenquote:Op zondag 28 mei 2006 01:14 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat Joe Satriani gaan spelen. Je hebt niet voor niets de JS serie genomen.
Korte raad-de-tab:
[..]
Steve Vaiquote:Op zondag 28 mei 2006 01:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Weet je ook nog specifieke nummers
En andere bandjes, iets ruiger/harder mag wel
TOOL.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:27 schreef Dribbel_ het volgende:
Nóg iets harder![]()
Het liefst iets waar een beetje toffe riffs in zitten redelijk tempo in ieder geval.
Alles.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Welke nummers, ik ken echt maar 3 nummers van tool![]()
Er is nog een appart topic voor basgitaar maar dat is wat minder druk, dus op zich kan je hier ook wel terechtquote:Op zondag 28 mei 2006 01:49 schreef SR505 het volgende:
Ik heb mij hier een paar dagen geleden ook maar geregistreert, geen zin om het helemaal uit te gaan zoeken. Voor de basgitaar zit ik hier ook aan het juiste adres?
Iron Maidenquote:Op zondag 28 mei 2006 01:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Wie weet er nog een aantal leuke rocknummers om te spelen, ik wil morgen ff goed aan de slag maar ik weet niet wat.
Gewoon een paar dingen opdreunen dus![]()
Welkom!quote:Op zondag 28 mei 2006 01:49 schreef SR505 het volgende:
Ik heb mij hier een paar dagen geleden ook maar geregistreert, geen zin om het helemaal uit te gaan zoeken. Voor de basgitaar zit ik hier ook aan het juiste adres?
En Metallica, Pantera, Bullet For My Valentine, Amon Amarth, die shitquote:
Je gaat Iron Maiden toch niet vergelijken met Bullet for my Valentine he?quote:Op zondag 28 mei 2006 01:58 schreef VASND het volgende:
[..]
En Metallica, Pantera, Bullet For My Valentine, Amon Amarth, die shit
Dat gitaarspel is echt niet veel moeilijker hoorquote:Op zondag 28 mei 2006 01:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je gaat Iron Maiden toch niet vergelijken met Bullet for my Valentine he?![]()
Tsja.. BfmV zijn volgens mij echt alleen maar wat powerchords en wat barre's...quote:Op zondag 28 mei 2006 02:00 schreef VASND het volgende:
[..]
Dat gitaarspel is echt niet veel moeilijker hoor.
En die muziek is ook niet veel mis mee btw.
BfmV is lastig hoorquote:Op zondag 28 mei 2006 02:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Tsja.. BfmV zijn volgens mij echt alleen maar wat powerchords en wat barre's...
Terwijl IM veel meer losse noten en wat meer gepiel gebruikt..
Misschien denk ik te moeilijk over Iron Maiden en te makkelijk over Bullet for my Valentine...
maar da's dus wat ik denk
Edit: Iron Maiden valt volgens mij voor de meeste gitaristen niet onder de noemer "Makkelijke Muziek"![]()
Koel, heb je daar een tab van? Ik zou het zelf uitzoeken, maar ik heb even geen gitaar.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:17 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ok, hier is ie
Het was een oefening die ik een keer gekregen heb, maar ik heb 'm wat bewerkt.
er zitten een aantal foutjes in, maar ik had weinig tijd om 'm goed op te nemen.
first time, go easy on me
Metallica!!quote:Op zondag 28 mei 2006 01:27 schreef Dribbel_ het volgende:
Nóg iets harder![]()
Het liefst iets waar een beetje toffe riffs in zitten redelijk tempo in ieder geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |