Een tournament is geen spelletje, maar een serieuze zaak.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:23 schreef Burbo het volgende:
>MEN?
Oh ja, die was ik nog vergeten. Steun.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:55 schreef RuneRose het volgende:
March of the Penguins
steunquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:45 schreef IedeK. het volgende:
Grizzly Man ( 2005 )
Ik kan hem niet vinden op IMDb, dus ook niet verifieren. Wellicht kun jij dat wel?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:30 schreef Cesarino het volgende:
Skull & Bones mag denk ik ook niet ontbreken, jaartal onbekend.
Helaas korter dan 60 minuten.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:16 schreef Gorro het volgende:
Lektionen in Finsternis
Volgens IMDb geen documentaire, maar dat is het zeer zeker wel, dus ik neem hem gewoon mee.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:16 schreef Gorro het volgende:
Sympathy for the Devil
http://www.prisonplanet.t(...)604skullandbones.htmquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kan hem niet vinden op IMDb, dus ook niet verifieren. Wellicht kun jij dat wel?
[..]
Mja... ik kom een hoop pagina's tegen over het geheime genootschap inderdaad, plus wat filmpjes, voornamelijk over Bush en Kerry. En verder inderdaad dat segment van 60 Minutes, maar geen documentaire in de vorm van een film. Het enige wat erbij in de buurt komt is The Skulls, maar dat is fictie.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:55 schreef Cesarino het volgende:
[..]
http://www.prisonplanet.t(...)604skullandbones.htm
staat ook een kort filmpje... Google staat ook vol btw
Voor alle duidelijkheid: welke bedoel je? Er zijn er meerdere met die naam en het tagje Documentary.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Genesis
Street Fight, Lomax, Macht der Bilder en Gates of Heaven heb ik alleen niet gezien, maar de rest wil ik wel steunen hoorquote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:30 schreef JelleS het volgende:
Ben alleen bang dat bij de meeste ik de enige ben hier die ze gezien heeft.
Sweet, alleen jammer dat je Street Fight bij vpro's import heb gemist. Was erg goed. Lomax ook een klein nederlands, maar prachtig documaitairetje die ooit op ned 3 werd uitgezonden, maar niet verwacht dat er nog andere mensen bijv the weather underground hebben gezien.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Street Fight, Lomax, Macht der Bilder en Gates of Heaven heb ik alleen niet gezien, maar de rest wil ik wel steunen hoor.
De 7 up-serie zijn tv-films, en die doen normaal niet mee met tournaments.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:30 schreef JelleS het volgende:
- 7 up serie (van Michael Apted,kan je als 1 docu zien)
- Olympia
Ik neem aan dat je de India uit 1959 bedoelt, en niet die uit 1921?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 02:29 schreef Sai het volgende:
India (1959)
I've Been Twelve Forever (ik weet niet of deze mag, maar hij is wel skachtig)
Nazareth 2000 (2000)
Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies, A (1995)
Safar e Ghandehar (2001)
Vernon, Florida (1981)
Meeste docu's hebben hun premiere op tv.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De 7 up-serie zijn tv-films, en die doen normaal niet mee met tournaments.
Olympia bestaat uit twee afzonderlijke films (1. Teil & 2. Teil), ik neem aan dat je ze allebei wil nomineren?
[..]
Vrijwel alle Up-films na 21 Up hebben ook een bioscooproulement gehad. A Personal Journey heeft op het IDFA (dacht ik) gedraaid. India uit '59 inderdaad.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Olympia bestaat uit twee afzonderlijke films (1. Teil & 2. Teil), ik neem aan dat je ze allebei wil nomineren?
[..]
Ik neem aan dat je de India uit 1959 bedoelt, en niet die uit 1921?
Ik twijfel over I've Been Twelve Forever, het is een direct-to-video.
Nazareth 2000 en Florida Vernon zijn korter dan 60 minuten.
A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies is een tv-film.
Safar e Ghandehar staat niet als Documentary te boek bij IMDb.
Ga Lightning Over Water huren. Erg mooie docu van Wenders, gefilmd tijdens de laatste weken van Nicholas Ray.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:52 schreef JelleS het volgende:
Ik steun A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies trouwens.
Jawel hoor, als ze ondersteund worden tenminste. Maar niet in bijv. het 2005-tournament, omdat dat uitgaat van films die hier in dat jaar in de bios gedraaid hebben.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
begin maar alvast, wantquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:23 schreef Doff het volgende:
En als een Michael Moore film alleen al in de kwartfinales komt ga ik heel hard lachen (heeeel hard dus). Echt heel hard.
Geen plek in de buurt helaas waar ik em zou kunnen huren. Nergens online te koop?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:56 schreef Sai het volgende:
[..]
Ga Lightning Over Water huren. Erg mooie docu van Wenders, gefilmd tijdens de laatste weken van Nicholas Ray.
Hij heeft ondersteuning nodig.
Blijkbaar niet op imdb gestemd, maar ik heb em wel gezien. Leuke docu idd. Steunt!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:23 schreef Doff het volgende:
Denk niet dat veel mensen 'm hebben gezien, maar ik doe toch een poging:
Charles Mingus, Triumph of the Underdog
Een van de weinige docu's waar ik én de naam (heb er toch wel wat gezien, maar daar zijn nooit titels van blijven hangen) van ken én erg mooi vond.
Hij zit in de Wenders-boxen: hierrrrr.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:57 schreef JelleS het volgende:
[..]
Geen plek in de buurt helaas waar ik em zou kunnen huren. Nergens online te koop?
Rustig, rustig. Ik had gisteren een meetje, dus was niet aanwezig. De lijst van dit moment:quote:Op zondag 28 mei 2006 10:28 schreef FremantleDockers het volgende:
Waar blijft het rijtje van genomineerde en nog steun behoeftige docu's?
*steunt*quote:Op zondag 28 mei 2006 10:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Steunbehoevend:
andré hazes, zij gelooft in mij
buena vista social club
easy riders, raging bulls: how the sex, drugs and rock 'n' roll generation saved hollywood
inside deep throat
madonna: truth or dare
the big one
the god who wasn't there
wal-mart: the high cost of low price
Damn ja! Lang geleden gezien, totaal niet meer aan gedacht. STEUN!quote:Op zondag 28 mei 2006 12:06 schreef Drugshond het volgende:
Threads (BBC drama/docu).
De gevolgen van een nucleaire oorlog. Elke wereldleider zou hem op zijn minst 1 keer gezien moeten hebben.
Zeldzame/uitmuntende klasse. En zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt.
quote:Op zondag 28 mei 2006 10:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Steunbehoevend:
i've been twelve forever
Al zijn dit allebei geen pure documentaires, ze zijn wel tof en ondersteuning waard.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:28 schreef Sokolsky het volgende:
Looking for Richard (1996)
Helaas gedramatiseerd, dus geen echte docu.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:06 schreef Drugshond het volgende:
Threads (BBC drama/docu).
De gevolgen van een nucleaire oorlog. Elke wereldleider zou hem op zijn minst 1 keer gezien moeten hebben.
Zeldzame/uitmuntende klasse. En zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt.
IMDb heeft I've Been Twelve Forever en Looking For Richard als Documentary te boek staan, maar ik heb ze zelf beiden niet gezien. Mag ik dit zien als een steun van jouw kant?quote:Op maandag 29 mei 2006 04:33 schreef California het volgende:
Al zijn dit allebei geen pure documentaires, ze zijn wel tof en ondersteuning waard.
En Naqoyqatsi, is dat een docu?
Deze staat misschien betr bekend als A Personal Journey With martin Scorsese Through Italian Movies (ofzo). Kan er iemand nu wel steuenen?quote:Op maandag 29 mei 2006 10:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
il mio vaggio in italia
Dat magquote:Op maandag 29 mei 2006 10:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
IMDb heeft I've Been Twelve Forever en Looking For Richard als Documentary te boek staan, maar ik heb ze zelf beiden niet gezien. Mag ik dit zien als een steun van jouw kant?
Dat is niet stiekem The Wonderful Horrible Life of Leni Riefenstahl hè?quote:Op maandag 29 mei 2006 16:53 schreef JelleS het volgende:
Helemaal niemand die de 'wereldberoemde docu 'Die macht der bilder: Leni Riefenstahl' gezien heeft?
Zo goed, dat die eigenlijk wel mee moet doen.
Opération Lune is helaas korter dan 60 minuten. Willem Wilmink kan ik niet terug vinden op zowel IMDb als cinema.nl. Linkje?quote:Op maandag 29 mei 2006 13:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Opération lune (Dark Side of the Moon/ Kubrick, Nixon und der Mann im Mond)
Willem Wilmink Dichter in de Javastraat
Jammer is namelijk een goede leuke docu. Willem Wilmink was ooit op het uur van de wolf. Ik vond het toen een erg aangrijpende mooie reportage over deze man.quote:Op maandag 29 mei 2006 21:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Opération Lune is helaas korter dan 60 minuten. Willem Wilmink kan ik niet terug vinden op zowel IMDb als cinema.nl. Linkje?
Doe eens steun doen, lieve mensjes. Jullie hebben deze vast wel gezien.quote:Laatste oproep, ik start vanavond de eerste ronde!
Nog niet genomineerd:
ramses
Die steun ik van ganser hartequote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:57 schreef Nepthys het volgende:
The Filth and the Fury (2000)
hierbij de mijnequote:Op maandag 29 mei 2006 23:49 schreef California het volgende:
Hierbij mijn stemmen.
Dan kom ik rond die tijd updates verzorgen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De planning is dat deze ronde tot 12 juni open blijft.
Ik denk dat het 2006 is.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:33 schreef California het volgende:
[..]
Dan kom ik rond die tijd updates verzorgen.
Shoo! Ksssht!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat het 2006 is.
Ik gooi deze ronde vanavond dicht.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:39 schreef California het volgende:
Ik ga vandaag proberen March of the Penguins te kijken. En misschien ook nog Hoop Dreams.
Dat zal wel een latertje worden. Tussen het voetbal door ook nog eens de F1-punten verdelen, dus het zal wel na elven worden.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:58 schreef Sai het volgende:
Afhankelijk van hoe laat de ronde vanavond dichtgaat kan er nog een update komen op 30.
zo te zien aan de titels hier, zal ik de f1punten interessanter vindenquote:Op maandag 12 juni 2006 18:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat zal wel een latertje worden. Tussen het voetbal door ook nog eens de F1-punten verdelen, dus het zal wel na elven worden.
Bedankt voor de tip! Ondanks de hitte hier op zolder toch maar gekeken, en daar heb ik geen spijt van. Niet altijd prettig om naar te kijken, maar wel mooi, vooral het slot. Helaas is The Thin Blue Line mijn persoonlijke favoriet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:16 schreef California het volgende:
Darwin's Nightmare komt vanavond op BBC 2.
Hoi, we zijn al een ronde verder.quote:Op woensdag 14 juni 2006 03:52 schreef Plastic_Power het volgende:
(...)
quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoi, we zijn al een ronde verder.
Shit, je hebt gelijk. Mijn excuses.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:37 schreef JelleS het volgende:
Je hebt een foutje gemaakt Ziggy. Ik had namelijk gestemd voor Die Geschichte Vom Weinenden Kamel, terwijl er staat dat het 0-0 is geworden.
Mja, Sai heeft er dinsdag ook al op gestemd, dus ik denk toch dat het het beste is om het zo te laten. Jammer, want ik vond het ook wel een aardige film.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:24 schreef JelleS het volgende:
Ik dacht er zelf aan om Die Geschichte Vom Weinenden Kamel te wisselen voor Seven-Up, maar Posdnous heeft er net op gestemd.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:33 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0118147
when we where kings
Helemaal vergeten, die heb ik ook gezien.quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:33 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0118147
when we where kings
Slot was inderdaad goed, daarvoor iets te weinig focus, vond ik. Vanmiddag Control Room gekeken, die vond ik wel iets beter.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:18 schreef JelleS het volgende:
Bedankt voor de tip! Ondanks de hitte hier op zolder toch maar gekeken, en daar heb ik geen spijt van. Niet altijd prettig om naar te kijken, maar wel mooi, vooral het slot. Helaas is The Thin Blue Line mijn persoonlijke favoriet.
Waar heb je die gevonden?quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:40 schreef California het volgende:
[..]
Slot was inderdaad goed, daarvoor iets te weinig focus, vond ik. Vanmiddag Control Room gekeken, die vond ik wel iets beter.
Jammer dat de eerste ronde al afgelopen is.
Die heb ik net gekeken. Erg goede/leuke (vooral leuk) docu, maar god wat ergerde ik me aan die johnny.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:35 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik denk niet dat het hier thuishoort maar als je nog een leuke documentaire wil zien dan moet je zometeen om 22:45 op Ned.1 naar de donderdag documentaire over Haagse Johnny kijken, een rasechte Hagenees die een growshop-imperium wil opbouwen om zo flink wat geld te verdienen maar of dat ook echt gaat lukken?
Ik heb wat voorstukjes gezien en dat zag er best grappig uit...
Mijn reeks blijft vooralsnog gehandhaafdquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:32 schreef Sokolsky het volgende:
Hey, daar gaat mijn reeks van één keer stemmen per ronde...
Als daar een leesbare titel bij had gestaan, had ik me gerealiseerd dat ik 'm hier had liggen en voor een tie-breaker kunnen zorgen.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
* De tweede ronde
2. The Fog Of War: Eleven Lessons From The Life Of Robert S. Mcnamara 2 (8.3/5204) - 2 (8.3/1722) Chelovek S Kino-Apparatom
Nope, is niet langsgekomen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:52 schreef cwk het volgende:
[..]
Geen zin om door topic te scrollen, maar vraag me af of Shake Hands with the devil is opgenomen. Was ook indrukwekkend.
Kan ik nog mooi even doorkijken.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Even een update: ik heb de grootst mogelijke problemen met mijn internet en ben momenteel maar sporadisch online. Ik weet nog niet wanneer ik deze ronde ga dichtgooien.
* RuneRose is een meeloper.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:40 schreef Sai het volgende:
1. No Direction Home: Bob Dylan - Woodstock maar allebei erg tof
2. Hoop Dreams - Metallica: Some Kind Of Monster
Het internet is mij in ieder geval gunstig gestemd. We gaan maandagavond door naar de kwartfinales.quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb de volgende ronde voor komende maandag in de planning staan, als het internet en overige opperwezens mij gunstig gestemd zijn...
Ik probeer wat titels er tussendoor te gooien voor het plebs.quote:
Over Hoop Dreams van IMDb:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:35 schreef cwk het volgende:
Maak die zin eens leesbaar Gorro, ben benieuwd wat je bedoeld.
En ook dit jaar was het voor het grootste deel van de critici en documentaire makers onbegrijpelijk dat Grizzly Man geen nominatie kreeg en zelfs niet op de shortlist van 15 documentaires stond.quote:This film helped change the rules for how the Academy of Motion Picture Arts & Sciences hands out Academy Awards for Documentary work. When this film failed to get an nomination for Best Documentary, even though it was nominated for Best Film Editing, Entertainment Weekly magazine ran a story about how the organization voted for documentary nominations. They discovered that not only were most of the people voting not documentary filmmakers but that they actually worked against giving this film a nomination. As a result, the rules were changed so that documentary filmmakers actually vote in this category.
Ik dacht altijd dat jij een filmliefhebber was, blijkbaar verkeerd gezien.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo. Ik kijk zelden docu's, maar deze twee heb ik toevallig gezien. En als dit het beste van het beste is, dan heb ik weinig gemist. Hoop Dreams dan maar.
Ik heb alle genomineerden van het afgelopen jaar gezien, en het slaat totaal nergens op. Murderball is gewoon een mtv-docu. Street Fight, Darwin's Nightmare en Enron waren dan weer heel speciaal, vooral de eerste 2. Maar juist de enige niet zo boeiende wonquote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:49 schreef Gorro het volgende:
[..]
Over Hoop Dreams van IMDb:
[..]
En ook dit jaar was het voor het grootste deel van de critici en documentaire makers onbegrijpelijk dat Grizzly Man geen nominatie kreeg en zelfs niet op de shortlist van 15 documentaires stond.
Want?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:39 schreef JelleS het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een filmliefhebber was, blijkbaar verkeerd gezien.
Ik heb hem dit weekend gewoon bij de Filmclub gehuurd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Bedankt Zzz
Als ik ooit mijn handen op de winnaar weet te leggen, ga ik hem zeker kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |