Vroeger sprak men bij vrouwen vaak van hysterie, misschien moet je daar eens op zoeken.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:02 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik zei dat meer als ehm...om aan te geven dat het actueel was.Ik vond ook dat ik zat te raaskallen met "Vroeger was dat niet zo".
Maar we kunnen de feiten niet ontkennen. 800.000 mensen zijn depressief. Dat is veel, durf te wedden dat het vroeger anders was.
Ik heb weleens onderzoeksverslagen gelezen met interviews met mensen die zo lang in mijnen of fabrieken werkten en die mensen waren ook niet echt altijd even vrolijk. Ze moesten doorgaan, maar dat betekent niet dat ze gelukkig waren. Hooguit dat ze wat meer berusting vonden door saamhorigheid, gezinsleven en geloof.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:55 schreef Bellator het volgende:
- Was vroeger wel alles beter? Had men wel tijd om depressief te zijn? Als je in 1900 ofzo 10 uur
Dankjewel!quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:05 schreef releaze het volgende:
Je onderwerp is erg ontastbaar en valt met wat logische redeneringen gewoon niet te bewijzen. Maak het concreter voor jezelf, operationaliseer het. Waardoor willen mensen om de vijf jaar bijvoorbeeld van carriere verwisselen? Wat voorn invloed heeft "de welvaart" (specificeer!) op de gemoedstoestand van depressieve mensen. Zoiets.
Als je een betoog/beschouwing gaat geven over het ongeluk der mensch, dan moet je OF ongelooflijk veel onderzoek gaan doen, OF je moet ongelooflijk veel gaan gissen en invullen en het bij jezelf houden.
Ík zou het heel anders aanpakken.
Maar het is jouw betoog.
Zoals ik al zei, door te operationaliseren.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:23 schreef Mirri het volgende:
[..]
Dankjewel!![]()
Ik weet ook nog niet hoe ik het precies ga aanpakken. Hoe zou jij het doen? Daar kun je me enorm mee helpen.
Dan is dat absurde onderzoeksresultaat je vast een tijdje geleden ook opgevallen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:56 schreef Mirri het volgende:
Dankje![]()
Ik doe trouwens 5 vwo.![]()
Grappig dat je over biologisch voedsel begint, want ik eet namelijk bijna alleen maar biologisch geteeld voedsel.![]()
Ik heb ook een keer een betoog geschreven over biologisch voedsel, haha. Die was erg goed geworden. Maar dit moet een onderzoekje worden met hoofdvraag en deelvragen..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:07 schreef releaze het volgende:
[..]
Dan is dat absurde onderzoeksresultaat je vast een tijdje geleden ook opgevallen.
Dat vind ik altijd "zo leuk" aan onderzoek en media (over mensen ongelukkig maken gesproken) dat er altijd een antwoord te creeeren valt dat in je straatje past. In de begripsbepaling hebben ze in het onderzoek waarschijnlijk afgebakend dat "gezond" staat voor vitaminen en mineralen, maar dát neemt de media dan weer niet over. Het halve land staat dan weer op z'n kop, de mensen die niet verder nadenken dan de kop van het artikel hebben weer een fabeltje extra waar ze in kunnen geloven, etc, echt hysterie om niks, en zo flikken ze het iedere keer weer. Ze zetten het onderzoek zo op dat ze de conclusie kunnen trekken die ze willen trekken. En "de waarheid", blijft ergens in het midden.
Goed, dat was even offtopic
Veel succes met je betoog en ik hoop dat het met je nieuwe onderwerp voor jezelf al een stuk duidelijker is! Het is in ieder geval een zeer interessant onderwerp om over te betogen
Het is ook vele malen beter voor jezelf. Sommige mensen denken dat de bestrijdingsmiddelen alleen op het vliesje van de appel zitten bijvoorbeeld, maar de hele boom/vrucht is ermee doordrenkt. Als ik geld had gehad voor biologisch voedsel (en een bio supermarkt dichtbij) dan waren die appeltjes van albert heijn allang exit geweest, evenals de brocolli.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:12 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik heb ook een keer een betoog geschreven over biologisch voedsel, haha. Die was erg goed geworden. Maar dit moet een onderzoekje worden met hoofdvraag en deelvragen..
Biologisch voedsel is over het algemeen lekkerder (als het om vlees gaat, heb ik gehoord, ik ben vegetarier) het is veel beter voor het milieu, want de grond wordt er enorm door vervuild.
ik had geloof ik een poosje geleden gelezen dat je in utrecht een groentenabonnement kon afsluiten ergens, dat je wekelijks voor een euro of 15 een lading bio groenten kreeg. Alleen nu ik er zo op zit te googlen kan ik heel weinig vinden, dus het is waarschijnlijk voor een andere gemeente/stad geweest.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:31 schreef Mirri het volgende:
Ja, ik wil later natuurkunde studeren en meteoroloog en oceanograaf worden. Daar valt ook voldoende onderzoek naar te doen.![]()
Ik kom trouwens regelmatig in Utrecht, ik ga daar studeren en op kamers volgend jaar.![]()
Jij boft dat jij er al woont, het is een geweldige stad! Veel van die natuurvoedingwinkels ook daar.![]()
Let me tell you sonny... let me tell you straightquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:01 schreef zhe-devilll het volgende:
Vroeger was alles nog erger dan nu, men werkte zich letterlijk dood had geen tijd om na te denken over problemen oid, men werkte van smorgens vroeg tot savonds laat zo keihard dat je al bijna dood neerviel op je bed bij thuiskomst!
Er was een mega armoede, men had bijna geen geld, geen eten, men moest elke dag overleven, men had geen tijd om gek te worden.
Ik zeg niet dat wij verwend zijn, helemaal niet want elke tijd heeft zijn eigen zorgen, maar velen zijn wel slapper geworden qua geestelijke kracht
Arceeeeequote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:27 schreef Arcee het volgende:
Mensen zijn ontevreden omdat ze niet het leven leiden wat ze zouden willen leven maar het leven zoals zovelen.
Mirripooh.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:38 schreef Mirri het volgende:
[..]
Arceeeee![]()
Wat heb ik jou lang niet gezien! Kom je ook naar de schaatsmeet?![]()
Dit cijfer kan volgens mij NOOIT.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:40 schreef Mirri het volgende:
1 miljoen kinderen in Nederland groeit op bij ouders die een (lichte) psychose hebben.
Volgens mij zijn er amper 1 miljoen kinderen in Nl.quote:Op maandag 29 mei 2006 11:42 schreef Liewec het volgende:
[..]
Dit cijfer kan volgens mij NOOIT.
Waar heb je dat cijfer vandaan?
Wat verstaat men in dat onderzoek onder 'psychose'?
Er is dus een direct verband tussen de "ontevredenheid" en de afname van de bevolkingsgroei?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:02 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Hoger opgeleide vrouwen hebben vaker een minder vaste relatie dan lager opgeleide vrouwen. Hoger opgeleide vrouwen kiezen vaker voor een carriere dan lager opgeleide vrouwen. Hoger opgeleide vrouwen zijn vaker kinderloos dan lager opgeleide vrouwen (45% 25% tegen over 9%). En hou in gedachten dat een kinderwens essentieel is voor een voortbestaan in een relatie en raad eens welk geslacht meestal de carriere op moet geven.
Onzin. Ik ben nog nooit gelukkiger geworden van een aanschaf of een ander materieel iets.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:04 schreef Million het volgende:
It's al about the money... We verwachten steeds meer, stellen dus steeds hogere eisen, niet alleen aan onszelf, maar ook op financieel gebied. Als deze verwachtingen geen werkelijkheid worden, worden we ontevreden. Het Materalisme, maakt ons ontevreden en op den duur misschien zelfs ongelukkig!
Dat klopt ook. Maar er zijn behoorlijk wat mensen die denken dat ze gelukkig(er) worden als ze maar (kunnen) consumeren. En dat is dus de foute manier omdat je, volgens mij, niet gelukkig wordt van dingen kopen.quote:Op maandag 29 mei 2006 16:12 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Onzin. Ik ben nog nooit gelukkiger geworden van een aanschaf of een ander materieel iets.
Wordt wel gelukkig van een goede relatie. Conclusie: er is te weinig liefde in de westerse maatschappij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |