abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38194014
De VARA/NPS-documentaireserie Zembla zal voorlopig geen kritisch profiel maken van PvdA-leider Wouter Bos. Een voorstel van een Zembla-redacteur om ook de handel en wandel van Bos eens kritisch tegen het licht te houden, nadat dit eerder deze maand met Ayaan Hirsi Ali en minister Verdonk gebeurde, is door eindredacteur Kees Driehuis afgewezen. Dat meldt weekblad HP/De Tijd deze week.

Volgens het blad lijkt het er op dat Zembla liever rechtse dan linkse politici op de korrel neemt. Driehuis ontkent dat overigens in een reactie: ''We hebben het PvdA-beleid onlangs nog aan de orde gesteld in uitzendingen over Uruzgan en het vmbo-onderwijs. Trouwens, élke politicus wordt hier ter redactie wel een keer genoemd, maar er moet wel een aanleiding zijn om aan een project te beginnen. Bij Bos was die er niet.'' Dat Bos volgend jaar een grote kans maakt om minister-president te worden, vindt Driehuis schijnbaar nu geen goede aanleiding. Hij sluit echter niet uit dat Zembla volgend seizoen alsnog iets met Bos gaat doen.

Het schijnt dat de redacteur die het Bos-voorstel deed, onlangs ook voorstelde om een uitzending aan kernenergie te wijden. Ook deze suggestie werd door de Zembla-redactie weggewoven. Driehuis zou de betreffende redacteur zelfs bars hebben gevraagd of hij nog wel bij Zembla past. Eindredacteur Driehuis wilde hier tegenover HP/De Tijd niet op ingaan.

Dat dit zo is komt mij niet vreemd voor.
Bij zijn andere programma ''per seconde wijzer'', kan hij het ook niet nalaten om bij bijna elk inleidend verhaaltje voor een nieuwe vraag een politieke opmerking te maken, waaruit duidelijk blijkt wat zijn persoonlijke voorkeur is. LINKS
pi_38194485
Je ziet ook wat je wilt zien denk ik .
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:38:55 #3
119078 McCarthy
communistenjager
pi_38194513
dat de politiek die driehuis nog niet de laan uit heeft gestuurd. Kritiek op de overheid leveren dankzij de directe middelen die diezelfde overheid verschaft? Bam de laan uit. Heel simpel.

Ik vraag me sowieso af of anno 2006 het tijdperk van de publieke omroepen niet definitief voorbij is. We hebben een zondvloed aan informatie en media. De PO valt daarbij in het niet. Het is ubehraupt belachelijk dat de overheid zich met TV en Radio bemoeit. Hebben ze nou echt niks betrers om zich druk over te maken.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_38194519
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:24 schreef gtotep het volgende:

Dat dit zo is komt mij niet vreemd voor.
Bij zijn andere programma ''per seconde wijzer'', kan hij het ook niet nalaten om bij bijna elk inleidend verhaaltje voor een nieuwe vraag een politieke opmerking te maken, waaruit duidelijk blijkt wat zijn persoonlijke voorkeur is. LINKS
Hij werkt toch voor de VARA? Ik weet niet hoor, maar zou het dan niet raar zijn als hij rechts was?
pi_38194615
Ja hallo het is de Vara en NPS. Veel roder en linkser kan het bijna niet .

Ik kijk nooit naar Zembla of Per Seconde Wijzer zou je misschien ook eens moeten doen.
pi_38194673
Per Seconde Wijzer is ook al een links programma ?
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:46:14 #7
119078 McCarthy
communistenjager
pi_38194768
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:39 schreef Freed het volgende:

[..]

Hij werkt toch voor de VARA? Ik weet niet hoor, maar zou het dan niet raar zijn als hij rechts was?
het zou idd raar zijn als de VARA eens de eigen broek moest ophouden ipv continu aan de subsidiekraan te lurken. Stel je voor zeg. Ze wanen zich echt het centrum van de wereld maar anno 2006 stelt het geen zak meer voor.

Subsidiekraan dicht. Mensen die graag VARA kijken maken van hun EIGEN geld maar een donatie naar dat linkse bolwerk dat parasiteert op de centen van mensen die wel een baan hebben.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_38194819
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:38 schreef McCarthy het volgende:
Kritiek op de overheid leveren dankzij de directe middelen die diezelfde overheid verschaft? Bam de laan uit.
Het is alleen maar prima dat er zoiets als kritische journalistiek bestaat. Dat jij dat wilt verbieden zegt meer over jouw totalitaire denkbeelden dan over Zembla.
pi_38194861
Inderdaad die Driehuis moet eens flink aangepakt worden, de linkse rat.
Gelukkig kijkt er bijna niemand naar zijn programma's.
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:51:34 #10
119078 McCarthy
communistenjager
pi_38195001
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:47 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is alleen maar prima dat er zoiets als kritische bevooroordeelde journalistiek bestaat. Dat jij dat wilt verbieden zegt meer over jouw totalitaire denkbeelden dan over Zembla.
verbieden ? driehuis kan toch zeggen wat hij wilt? Alleen niet meer op kosten van de overheid. Iemand als driehuis is gewoon een parasiet naar de letterlijke betekenis van het woord.
quote:
pa·ra·siet (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die ten koste van anderen leeft => klaploper
2 dier of plant, levend op of in en zich voedend ten koste van andere wezens

[ Bericht 5% gewijzigd door ExtraWaskracht op 26-05-2006 01:54:57 (Doodsverwensing) ]
pi_38195034
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:46 schreef McCarthy het volgende:

[..]

het zou idd raar zijn als de VARA eens de eigen broek moest ophouden ipv continu aan de subsidiekraan te lurken. Stel je voor zeg. Ze wanen zich echt het centrum van de wereld maar anno 2006 stelt het geen zak meer voor.

Subsidiekraan dicht. Mensen die graag VARA kijken maken van hun EIGEN geld maar een donatie naar dat linkse bolwerk dat parasiteert op de centen van mensen die wel een baan hebben.
Ik betaal toch ook voor de TROS of niet?
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:54:51 #12
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38195119
Ze maken gewoon TV voor hun doelgroep, die is links, alleen mensen die dit soort grapjes willen geloven zullen het ook geloven.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:55:34 #13
119078 McCarthy
communistenjager
pi_38195147
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:52 schreef Freed het volgende:

[..]

Ik betaal toch ook voor de TROS of niet?
voor de TROS geld hetzelfde. Alleen zijn bemoeien zich niet zoveel met politiek, dan sta je toch wat minder in de picture in dit gedeelte van het forum
pi_38195159
Agossie, rechts heeft onder leiding van het altijd even objectieve HP/De Tijd weer eens een nieuw links mikpunt gevonden.

Zeg McCarthy, fyi... Het publieke bestel is zo ingericht dat iedereen met voldoende steun zijn eigen omroep mag beginnen. Zorg dat je die steun krijgt, en richt de Nederlandse FOX op. Zeuren over de vermeende linksheid van de VARA is overigens wel erg 'jaren 70'. Wees blij dat er eindelijk eens een omroep is die het beleid van Verdonk aan de kaak durft te stellen!
pi_38195232
Heeft HP/de Tijd overigens al eens de achtergronden van Verdonk tegen het licht gehouden? Of van Bos, want daar schijnt volgens dat blaadje ook heel wat mis mee te zijn?
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:58:02 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_38195245
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:57 schreef Kozzmic het volgende:
Heeft HP/de Tijd overigens al eens de achtergronden van Verdonk tegen het licht gehouden? Of van Bos, want daar schijnt volgens dat blaadje ook heel wat mis mee te zijn?
moet dat dan?
pi_38195324
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:58 schreef McCarthy het volgende:

[..]

moet dat dan?
Zij komen toch met de kritiek op Driehuis?
pi_38196284
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:55 schreef McCarthy het volgende:

[..]

voor de TROS geld hetzelfde. Alleen zijn bemoeien zich niet zoveel met politiek, dan sta je toch wat minder in de picture in dit gedeelte van het forum
Ik heb jaren voor het rechtse gelul van Wim Bosboom betaald en nu betaal ik voor 2vandaag
pi_38203317
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:39 schreef Freed het volgende:

[..]

Hij werkt voor de Vara, en die mag best links zijn.
Maar Zembl is een programma dat door de Vara en NPS gezamelijk wordt gemaakt.
En de NPS hoort onpartijdig te zijn.
Dus de programma`s die ze maken ook.
Wil de Vara een links programma maken, mij best, maar niet samen met NPS.
Geldt ook voor Nova.
Geldt ook voor Buitenhof.
pi_38203462
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:41 schreef MrX1982 het volgende:
Ja hallo het is de Vara en NPS. Veel roder en linkser kan het bijna niet .

Ik kijk nooit naar Zembla of Per Seconde Wijzer zou je misschien ook eens moeten doen.
Precies en van Vara is dat prima, maar de NPS hoort onafhankelijk(neutraal) te zijn.
Geldt ook voor programma`s als Buitenhof en Nova.
pi_38203633
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:43 schreef gelly het volgende:
Nee het is geen links programma, maar het is de heer Driehuis die het niet kan nalaten zijn persoonlijke linkse stokpaardjes te berijden.

Bij bijna iedere inleiding van een nieuwe vraag maakt hij een links getinte opmerking of schempt hij op Amerika VVD of iets anders rechts.
pi_38204575
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:43 schreef gelly het volgende:

Is niet echt journalistiek, maar goed.
Dat Driehuis links is wist iedereen en op die manier moet je ook kijken naar zijn onderwerpen en de keuze van onderwerpen, alleen is het gros in Nederland zo dom om te denken dat er objectieve journalisten bestaan.
Yeah baby Yeah!
pi_38205359
Dus als ik het goed begrijp is het nieuws een programma ergens geen nieuws in zag..

De pseudojournalistiek heeft weer een nieuw navelstarend hoogtepunt bereikt .

[ Bericht 2% gewijzigd door sigme op 25-05-2006 18:26:04 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_38205617
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:55 schreef Kozzmic het volgende:
Agossie, rechts heeft onder leiding van het altijd even objectieve HP/De Tijd weer eens een nieuw links mikpunt gevonden.

Zeg McCarthy, fyi... Het publieke bestel is zo ingericht dat iedereen met voldoende steun zijn eigen omroep mag beginnen. Zorg dat je die steun krijgt, en richt de Nederlandse FOX op. Zeuren over de vermeende linksheid van de VARA is overigens wel erg 'jaren 70'. Wees blij dat er eindelijk eens een omroep is die het beleid van Verdonk aan de kaak durft te stellen!
Waarom zou je de Vara niet als linkse organisatie neer mogen zetten? Je kunt het moeilijk ontkennen, maar echt kwalijk is het evenmin zolang je het maar 'breed' ziet en niet alles als zoete koek aanneemt wat een medium beweert.
Yeah baby Yeah!
pi_38209454

[ Bericht 100% gewijzigd door ExtraWaskracht op 26-05-2006 01:55:52 (Doodsverwensing) ]
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:48:41 #26
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_38212503

[ Bericht 100% gewijzigd door ExtraWaskracht op 26-05-2006 01:56:27 (Doodsverwensing) ]
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:48:07 #27
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_38217060
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:57 schreef Kozzmic het volgende:
Het verschil is dat HP/De Tijd wordt betaald door advertenties en verkoop van het blad en niet van belastinggeld. De publieke omroep wordt voor een deel wel betaald van belastinggeld.
schorriemorie
pi_38217611
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:48 schreef Danzig het volgende:

[..]

Het verschil is dat HP/De Tijd wordt betaald door advertenties en verkoop van het blad en niet van belastinggeld. De publieke omroep wordt voor een deel wel betaald van belastinggeld.
En vertegenwoordigt dan ook zo'n beetje alle mogelijke stromingen in Nederland.
pi_38218413
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 00:03 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

En vertegenwoordigt dan ook zo'n beetje alle mogelijke stromingen in Nederland.
Was het maar waar. Een rechts-conservatieve stroming is totaal niet aanwezig.

De PvdA en andere linkse partijen zijn uitstekend vertegenwoordigd (petje af), net zoals ze dat in andere media, op scholen, universiteiten en NGO's zoals Greenpeace, Amnesty, AZG, etc. zijn.

Op deze manier hebben ze een uiterst effectieve en goedkope methode gevonden om onze kinderen te brainwashen. Je moet wel een verschrikkelijke stijfkop zijn om je niet om te laten lullen door deze machine.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:38:25 #31
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38220182
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:24 schreef gtotep het volgende:

Driehuis ontkent dat overigens in een reactie: ''We hebben het PvdA-beleid onlangs nog aan de orde gesteld in uitzendingen over Uruzgan en het vmbo-onderwijs.

De uitzending over Uruzgan was getiteld 'Een levensgevaarlijke missie' en in de uitzending over het VMBO waar weliswaar Wallage en Netelenbos en daarna nog van Kemenade en Ritsen (allen PvdA, maar dat wordt niet vermeld) verantwoordelijk worden gehouden voor de schaalvergroting, maar tegelijkertijd wel een sneer naar het huidige kabinet wordt uitgedeeld omdat zij de daardoor ontstane problemen niet voldoende zou beheersen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_38220646
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:
En je dacht, weet je wat, ik verwijder die post van OllieA gewoon? Lekkere moderator ben jij.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 26 mei 2006 @ 02:07:59 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38220683
De linksen hebben nu eenmaal het omroepbestel in handen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 26 mei 2006 @ 02:10:58 #34
93744 Finder_elf_towns
pi_38220739
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 02:07 schreef SeLang het volgende:
Het is jammer maar waar. Het omroepbestel is voorbij redding. Het enige wat nog gedaan kan worden is de hele linkse handjeklap-verzameling op te heffen.
pi_38220840
Edit:
Zucht, ik zal het even toelichten. Verdere commentaar op wat ik hier zeg graag in de feedback, mocht je die behoefte hebben.

Ik kom net thuis, lees een topic-note dat er een doodsverwensing staat in het topic. Dus ik kijk, kom er 3 tegen en edit ze. Vervolgens voel je kennelijk de aandrang om er nog op door te gaan. Dit terwijl er al actie ondernomen is; note bene meer dan wat je hier ziet.

Nog een tweede edit: ik heb dus ook de berichten hierover van Finder_Elf_Towns en jouw reactie daarop weer verwijderd.

[ Bericht 46% gewijzigd door ExtraWaskracht op 26-05-2006 02:23:54 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_38220958
quote:
Als dat zo is, ben ik toch wel benieuwd waarom fanatiek rechtsgeorienteerde mensen nooit de behoefte hebben gehad om zich te profileren in het omroepbestel, aangezien iedereen dezelfde mogelijkheden heeft om dat te doen.
Daar zal toch wel een verklaring voor zijn?
Of misschien kan iemand er eentje bedenken?
pi_38221008
En weer twee posts van mij verwijderd. EWK komt net thuis en heeft er zin in.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 26 mei 2006 @ 02:27:09 #38
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_38221015
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 02:26 schreef OllieA het volgende:
En weer twee posts van mij verwijderd. EWK komt net thuis en heeft er zin in.
Ja, nu is het wel genoeg. Ik wil er best commentaar op leveren, maar zullen we dat dan even in de feedback afhandelen, zodat dit topic gewoon door kan lopen?
pi_38221029
Edit..

zie feedback.

[ Bericht 87% gewijzigd door ExtraWaskracht op 26-05-2006 02:30:18 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_38221136
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 02:22 schreef Lamon het volgende:

Als dat zo is, ben ik toch wel benieuwd waarom fanatiek rechtsgeorienteerde mensen nooit de behoefte hebben gehad om zich te profileren in het omroepbestel, aangezien iedereen dezelfde mogelijkheden heeft om dat te doen.
Daar zal toch wel een verklaring voor zijn?
Of misschien kan iemand er eentje bedenken?
Denk je nou echt dat een rechts persoon er zomaar tussenkomt? zie alleen al de affaire Groenhuijsen
pi_38221191
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 02:36 schreef Esc het volgende:
Denk je nou echt dat een rechts persoon er zomaar tussenkomt? zie alleen al de affaire Groenhuijsen
Tussenkomt? Er had toch al sinds jaar en dag een "rechtse" omroep kunnen komen?
Genoeg leden betekende altijd automatisch uitzendrecht.
pi_38221363
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 02:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Het is jammer maar waar. Het omroepbestel is voorbij redding. Het enige wat nog gedaan kan worden is de hele linkse handjeklap-verzameling op te heffen.
En dat, lieber freunde, moet gebeuren via een gasdouche. Dat is de oprechte mening van Finder_elf_towns.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_38221456
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 02:52 schreef OllieA het volgende:
En dat, lieber freunde, moet gebeuren via een gasdouche. Dat is de oprechte mening van Finder_elf_towns.
Ik neem aan dat alle weldenkende en tot enige nuancering in staat zijnde personen allang weten dat Finder_elf_towns behoorlijk geestelijk uitgedaagd is, zonder dat je het in hoeft te wrijven, hoor.
Gewoon loslaten, leef je langer..
  vrijdag 26 mei 2006 @ 03:28:04 #44
93744 Finder_elf_towns
pi_38221794
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 02:52 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dat stond er niet, wat er overigens nu niet meer toe doet.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 03:34:38 #45
93744 Finder_elf_towns
pi_38221893
-

[ Bericht 16% gewijzigd door Finder_elf_towns op 26-05-2006 03:43:27 ]
  vrijdag 26 mei 2006 @ 09:44:59 #46
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_38223658
quote:
Oh, vandaar die reportage in Netwerk over de problemen bij integratie?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_38223739
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh, vandaar die reportage in Netwerk over de problemen bij integratie?
Begrijp het nu eens. Géén aandacht voor iets (maakt niet uit wat) is links want links verzwijgt graag problemen. Wél aandacht voor iets is óók links want links wil geld uit burgerzakken kloppen voor eigen projectjes. Is klaar als klontje. .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_38223917
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 00:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Was het maar waar. Een rechts-conservatieve stroming is totaal niet aanwezig.
EO die steeds groter wordt. Tros is ook zeker niet links. De diverse Moslimomroepen kan ik ook moeilijk als links bestempelen net als de NCRV.
quote:
De PvdA en andere linkse partijen zijn uitstekend vertegenwoordigd (petje af), net zoals ze dat in andere media, op scholen, universiteiten en NGO's zoals Greenpeace, Amnesty, AZG, etc. zijn.

Op deze manier hebben ze een uiterst effectieve en goedkope methode gevonden om onze kinderen te brainwashen. Je moet wel een verschrikkelijke stijfkop zijn om je niet om te laten lullen door deze machine.
. Moeilijk he? Als iedereen tegen je is.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:04:06 #49
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_38225071
Ah, het Hostile Media Effect in de praktijk.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:07:49 #50
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_38225169
Het is toch triest hoe sommige zich een ziekelijke "oog om oog" mentaliteit hebben aangemeten vanwege een pijnlijke zaak rondom Hirsi Ali?
"Maar Karimi van GL loog ook "
En nu "Ze maken geen negatieve reportage over Bos "

En met cartoons van nekschot heb je geen vijanden meer nodig.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')