NUquote:Van der Vaart mag dagje naar huis
HOENDERLOO - Bondscoach Marco van Basten heeft Rafael van der Vaart zaterdag een vrije middag gegeven. De middenvelder herstelt van een enkelblessure. "Het is niet leuk om bij een groep te zijn terwijl je zelf niet mee kan doen", aldus Van Basten. "Dan kun je beter thuis zitten. Daarbij heeft hij net een kindje. Daarom hebben we hem even naar huis gestuurd zodat hij in alle rust bij kan komen."
Van der Vaart werkte zaterdagochtend opnieuw een individuele training af. "Het gaat steeds beter", zei Van Basten over zijn herstel. "Hij is zondag ook gewoon bij de wedstrijd en zal opnieuw individueel trainen. Maar we denken dat een vrije dag gewoon even het beste voor hem is. Dan kan hij in alle rust even andere mensen zien en zijn kindje. Want het belangrijkste is dat hij fit wordt."
Davids is op zijn weg terug. Heb je niet zoveel maar aan. Een kans geven aan de jonge garde is daarom beter.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:37 schreef Messenga het volgende:
[..]
Er zijn veel voetballers beter dan Schaars en hofs.. Neem dan Davids mee ofzo
quote:Mateja Kezman geblesseerd
Mateja Kezman is zaterdag tijdens de training van de selectie van Servië en Montenegro geblesseerd geraakt aan zijn knie. De aanvaller zal in ieder geval de laatste oefenwedstrijd van zijn ploeg zondag tegen een selectie van spelers uit het Oostenrijkse Karinthië missen.
Volgens teamarts Ilija Asanin moet de voormalig PSV'er, die na twee seizoenen Chelsea nu speelt bij Atletico Madrid, zeker enkele dagen rust houden.
Tijdens de kwalificatiewedstrijden voor het WK was Kezman met vijf doelpunten de meest trefzekere speler bij Servië en Montenegro, dat zondagmiddag 11 juni in Leipzig de eerste tegenstander is van het Nederlands elftal in poule C.
Zit wel wat in idd als je het zo zegt. Maar dat moet best een teleurstelling zijn voor Bouhlarouz denk ik (duh, voor iedereen die niet speelt kun je denken), maar omdat hij heel de kwalificatie de man was achterin. Maargoed, Ooijer is wel een zekerheid.quote:Op zondag 4 juni 2006 12:30 schreef methodmich het volgende:
Ooijer is beter in dit systeem, DeVinger. En is ingespeeld met Cocu.
Ik zie veel liever Hofsquote:Op maandag 5 juni 2006 19:43 schreef DeVinger het volgende:
Dat laatste was voldoende geweest om te vertellen
Maarre, met alle respect. Heel leuk en aardig die Hofs en Schaars, maar ik zie ze gewoon niet op een WK staanUiteraard, aan de ene kant heel leuk en verfrissend dat van Basten gasten uit jong Oranje haalt, maar waarom niet Boateng..
Borst zei gister trouwens bij SV dat mocht er een middenvelder nodig zijn, De Jong wordt opgeroepen omdat hij heeft doorgetraind. Daarna dus pas Hofs, Schaars etc.
Voor de zoveelste keer, zet je feyenoord-bril af. Hofs doet het nu aardig, maar is (nog) geen Oranje materiaalquote:
Wie is jij?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:16 schreef DeVinger het volgende:
Ben jij voor De Cler of Urby?
Voor Timmer of Stekelenburg? (als 2e stand in)
Voor VOH of KJH? (ok, das geen goede)
VdVaart is, net als Jaliens, nog wel een twijfelgeval..quote:Op maandag 5 juni 2006 22:19 schreef Trancelocator het volgende:
Cocu, Van Bronckhorst en Sneijder gaan zoals het er nu uitziet gewoon mee. Dus zowel geen Hofs als De Jong.
Okquote:
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:29 schreef DeVinger het volgende:
OK, jij bent een echte objectieve oranje supporter zonder ajax-bril op, en dat is positief bedoeld
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:29 schreef DeVinger het volgende:
OK, jij bent een echte objectieve oranje supporter zonder ajax-bril op, en dat is positief bedoeld
Ongetwijfeld, maar niet allequote:Op maandag 5 juni 2006 22:32 schreef VoreG het volgende:
[..]. Bijna elke Ajacied zegt precies hetzelfde
Hofs of de Zeeuw. Wordt nog een lastige keuze dan, maar het moet inderdaad 1 van de 2 zijn. de Zeeuw vind ik stabieler, al vind ik Hofs erg sterk geworden tijdens het toernooiquote:Op maandag 5 juni 2006 22:38 schreef Cart_man het volgende:
Nu ja, het is logisch dat Hofs als mogelijke vervanger wordt opgeroepen, wanneer blijkt dat zowel van der Vaart en Sneijder uitvallen.
Ik als Vitesse-fan zou het natuurlijk geinig vinden, maar ik ben ook wel weer zo reëel dat het een beetje raar staat. Hofs op het WK, de enige toepasselijke smiley =quote:Op maandag 5 juni 2006 22:38 schreef Cart_man het volgende:
Nu ja, het is logisch dat Hofs als mogelijke vervanger wordt opgeroepen, wanneer blijkt dat zowel van der Vaart en Sneijder uitvallen.
Als je bekijkt dat van basten zowiezo uit Jong Oranje zal gaan vissen, dan wel ja.. Hij heeft als enige middenvelder ervaring met het grote Oranje..quote:Op maandag 5 juni 2006 22:38 schreef Cart_man het volgende:
Gaan we taalfouten nu al vooraf dik drukken?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:47 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Als je bekijkt dat van basten zowiezo uit Jong Oranje zal gaan vissen, dan wel ja.. Hij heeft als enige middenvelder ervaring met het grote Oranje..
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:49 schreef VoreG het volgende:
[..]
Gaan we taalfouten nu al vooraf dik drukken?
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:49 schreef VoreG het volgende:
[..]
Gaan we taalfouten nu al vooraf dik drukken?
Ook al zou hij dat niet doen. Dan nog vind ik Hofs de enige optie. Als je dan kijkt naar wie van Basten al eerder geselecteerd heeft, hè. Davids en Seedorf zijn nog nooit opgeroepen door van Basten toch?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:47 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Als je bekijkt dat van basten zowiezo uit Jong Oranje zal gaan vissen, dan wel ja.. Hij heeft als enige middenvelder ervaring met het grote Oranje..
HUP HOLLAND HUP, LAAT DE LEEUW NIET IN ZIJN HEMPJE STAANquote:Alle 23 spelers van de huidige Oranje-selectie zullen mee naar Duitsland gaan, aldus de KNVB vanavond. Bondscoach Marco van Basten zal ondanks een aantal twijfelgevallen geen nieuwe spelers oproepen.
Eerder op de avond werd bekend dat Wesley Sneijder en Giovanni van Bronckhorst komende zondag in het openingsduel van Oranje tegen Servië en Montenegro in staat zijn om te spelen. Van Phillip Cocu, Kew Jaliens en Rafael van der Vaart is nog onduidelijk of zij de start het WK halen.
Over Sneijder waren na afloop van de oefeninterland met Australië de meeste zorgen. De Ajax-middenvelder moest hinkelend en met behulp van twee fysiotherapeuten van het veld worden afgedragen. Onderzoek heeft echter uitgewezen dan de Utrechter (21) niets ernstigd aan de enkel heeft en binnen vier á vijf dagen weer met de groep kan trainen.
Giovanni van Bronckhorst wist zondag na afloop van het oefenduel al te melden dat hij zich weinig zorgen maakte. De kneuzing die hij op had gelopen in de knie kan binnen een of twee dagen vanaf nu volledig hersteld zijn.
Cocu bleek er het ernstigst aan toe. De PSV-routinier heeft veel last van zijn bovenbeen en heeft zich in het ziekenhuis laten onderzoeken. De precieze uitkomst daarvan is niet bekend, wel is zeker dat Cocu mee naar het WK gaat.
Rafael van der Vaart loopt al geruime tijd te sukkelen met zijn enkels. Met de Heemskerker wordt geen enkel risico genomen en hij zal mogelijk zondag tegen Servië nog niet spelen. Kew Jaliens is herstellende van een vleeswond.
Als hij het zegt...quote:Mourinho: 'Oranje gaat zeker presteren'
In de Engelse krant The Sun laat Chelsea-manager José Mourinho zijn licht schijnen over het aankomende WK in Duitsland. Volgens de Portugees is Brazilië wederom de torenhoge favoriet en kan alleen Nederland of Duitsland roet in het eten gooien.
"Ik zou werkelijk niet weten wie Brazilië af zou moeten stoppen. Ze hebben een nog betere ploeg dan in 2002, toen ze wereldkampioen werden,” begint Mourinho. "Nederland en Duitsland zijn wat mij betreft twee teams die eruit springen. Beide landen zullen ongetwijfeld succes boeken, daar ben ik van overtuigd."
Ook kan de succesvolle oefenmeester het niet laten om Marco van Basten en Jürgen Klinsmann als succesfactor te noemen. "Van Basten en Klinsmann inspireren me. Ze waren exceptionele spelers en als trainer laten ze hun elftal spelen zoals ze vroeger zelf ook speelden.”
welk merk is dat?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:40 schreef MarkNMGN het volgende:
Trek ik gister een pakje peuken uit de automaat... krijg ik dit
[afbeelding]
Ziet er best geinig uit...
Een sigaretje bewaren als collectors-item, wel lastig als je geen peuken meer hebt en je hebt het heel erg nodig![]()
ik weet het, ik heb normaal WESTquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:42 schreef MarkNMGN het volgende:
Pall Mall Rood, alleen niet alle automaten hebben ze, dus ik zou even langs de sigarenboer gaan ofzo
hehe pauperquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:44 schreef WEST het volgende:
[..]
ik weet het, ik heb normaal WESTmaar kwam geld te kort voor west dus moest ik pall mall hebben kreeg een gewone pakje
![]()
Hij kan door zijn rug gaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:23 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
hoe kan vennegoor nou geblesseerd raken, die fungeert daar alleen maar als ballenjongen
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:05 schreef Trancelocator het volgende:
En uitglijden over zijn eigen kwijl.
Die had je ook op pinkpop.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:40 schreef MarkNMGN het volgende:
Trek ik gister een pakje peuken uit de automaat... krijg ik dit
[afbeelding]
Ziet er best geinig uit...
Een sigaretje bewaren als collectors-item, wel lastig als je geen peuken meer hebt en je hebt het heel erg nodig![]()
nee studenten hebben nu eenmaal weinig geld, en je moet van je leven genieten het is maar zo kortquote:
Lekker vergelijkbare spelersquote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:22 schreef Canisfire het volgende:
Hofs niet en De Jong wel dat zegt wel weer genoeg.
Ik ben helemaal geen fan van De Jong. Ik zou het ook jammer vinden als hij alsnog de selectie van Oranje zou halen. Maar ik zie hem altijd nog liever dan Hofs. Hofs heeft twee leuke wedstrijden gespeeld in jong Oranje. Verder heeft hij dit seizoen niet veel indruk gemaakt. Om hem dan meteen naar het grote Oranje te halen, vind ik een beetje overdreven. De Jong heeft dan in ieder geval nog enige ervaring in het Nederlands elftal.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:29 schreef the_legend_killer het volgende:
De Jong zeker wel ?
en in de CL...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:34 schreef Nywuob het volgende:
De Jong heeft dan in ieder geval nog enige ervaring in het Nederlands elftal.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:35 schreef Canisfire het volgende:
De jong is natuurlijk veel slechter dan Hofs.
Als je geen ajaxcied was geweest had je dat ook wel gezienquote:
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:37 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Als je geen ajaxcied was geweest had je dat ook wel gezien![]()
Dat hoop ik ook inderdaadquote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:21 schreef Vitalogy het volgende:
Ach wat is dat nou voor een gezeik
Cocu en Sneijder moeten gewoon erin blijven.
Flikker GVD nou op met die site, da's al de tweede keer!quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:13 schreef england4ever het volgende:
Na england, heeft oranje de beste fans...
"They say the English are arrogant, I say they have reason" Eric Cantona
www.kutsite.tk
Heb er inmiddels al een hele lijst van!quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:19 schreef Trancelocator het volgende:
Cool, nog een site om niet te bezoeken.
quote:Van der Vaart hervat groepstraining
FREIBURG - Rafael van der Vaart heeft woensdag de groepstraining van het Nederlands elftal hervat. De middenvelder miste een deel van de voorbereiding op het wereldkampioenschap voetbal vanwege een enkelblessure. Ook Giovanni van Bronckhorst en Kew Jaliens trainen mee met de selectie.
Wesley Sneijder en Phillip Cocu oefenen woensdag apart van de groep. De twee spelers vielen zondag in het duel met Australië geblesseerd uit met respectievelijk een voet- en enkelblessure en een bovenbeenkwetsuur.
Van der Vaart gaat de basis van zondag niet halen en zal -wat ik heb begrepen- wel wat speeltijd kunnen krijgen. Sneijder heeft nog wat last van de kneuzing, maar heeft aangegeven vandaag of morgen alweer vol mee te kunnen trainen. Ik verwacht dat hij gewoon start.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:30 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Heb ik het nou goed gehoord dat van der vaart sowieso de eerste wedstrijd zal missen? Wat sneijder betreft ziet het er ook nog niet goed uit.
Straks staat Maduro nog in de basis ook, die heeft het hele jaar nog geen beste indruk op me gemaakt.
quote:Van der Vaart met hesje bij groepstraining
7/6/2006 11:49
Rafael van der Vaart is op de weg terug. De middenvelder met de kwetsbare enkels heeft zich in Duitsland weer aangesloten bij de groepstraining van het Nederlands elftal.
Van der Vaart is herstellende van een bal op zijn pas geopereerde enkel, een dag voor de oefeninterland tegen Mexico. Sindsdien werkte hij apart van zijn collega's. Nu kan de beoogde centrale middenvelder van Oranje zich meten met zijn ploeggenoten.
Marco van Basten deelde Van der Vaart, net als Stijn Schaars, direct in bij de basisploeg met de hesjes. Ook Khalid Boulahrouz zat bij de eerste keus ten koste van André Ooijer. John Heitinga was de rechtsback, Jan Kromkamp zat bij de B-ploeg.
Van Basten liet eerder weten dat hij vond dat het centrale verdedigingsduo tegen Australië moeite had met de fysiek sterke Mark Viduka. Boulahrouz is met zijn kracht en agressiviteit mogelijk een alternatief in dergelijke gevallen.
Phillip Cocu en Wesley Sneijder zijn nog niet zover. De twee kampen nog met de naweeën van het duel met Australië. Cocu liep een flinke kneuzing op in zijn dijbeen, Sneijder een enkelblessure.
Cocu trainde apart en hield het bij wat beheerste oefeningen. Sneijder bleek tot meer in staat, onderging een loopprogramma en werkte al wat met de bal. De Ajacied oogde redelijk fit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |