abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:32:24 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_38162384
Vervolg van: Fok! Dieetclub deeltje 97

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in, deel 32 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou dat is niet helemaal waar. Ik ben inderdaad geneigd om vet te vermijden en het gebruik van vet in te perken, maar in de praktijk komt daar toch weinig van terecht, want ik eet dus wel gewoon kaas e.d. en ik zei zojuist ook al dat ik ook gewoon Griekse rondo's eet. Overigens hebben jullie het er de hele tijd over dat je vet NODIG hebt. Rewimo postte een stukje over verzadigde versus onverzadigde vetten. Het lijkt mij dat je verzadigde vetten moet vermijden en in plaats daarvan onverzadigde vetten moet nemen? De eerste worden in het stukje als 'verkeerd' aangeduid. Maar volgens mij heb je ook verzadigde vetten nodig, of niet? Dat is voornamelijk mijn probleem. Ik vind onverzadigde vetten prima, maar ik heb genoeg vet in m'n buik zitten, hoef er niet nog meer bij, als je snapt wat ik bedoel. Dus ik snap nu niet zo goed waarom ik nu nog vet nodig heb, terwijl ik daar al een overvloed van heb
En nu ga ik écht weg. Tot straks
Ja, en dat idee dat je genoeg vet in je buik hebt zitten, dat moet je dus laten varen! Het is echt niet zo dat dat direct op je buik slaat hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38162426
Ok een nieuw en fris topic.

pi_38162613
hop
pi_38162666
hoppakee
Doei.
pi_38162670
Ik loop nu al een paar dagen met hoofdpijn.
Als ik een asprine neem is het vrijwel direct weg, maar dan komt het naar een paar uur weer terug.

Zou dit te maken kunnen hebben met het eten, dat ik bijvoorbeeld een voedingstof niet binnen krijg of te weinig.
Ik merk wel aan mezelf dat ik de laatste paar dagen minder water drink dan dat ik altijd gedaan heb. Normaal dronk ik zo 2 liter weg op één dag, en dat vergeet ik de laaste paar dagen dus. Misschen dat ik dat maar weer eens moet gaan doen, dat moet ik zowiezo doen
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:40:27 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_38162714
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:39 schreef ymme het volgende:
Ik loop nu al een paar dagen met hoofdpijn.
Als ik een asprine neem is het vrijwel direct weg, maar dan komt het naar een paar uur weer terug.

Zou dit te maken kunnen hebben met het eten, dat ik bijvoorbeeld een voedingstof niet binnen krijg of te weinig.
Ik merk wel aan mezelf dat ik de laatste paar dagen minder water drink dan dat ik altijd gedaan heb. Normaal dronk ik zo 2 liter weg op één dag, en dat vergeet ik de laaste paar dagen dus. Misschen dat ik dat maar weer eens moet gaan doen, dat moet ik zowiezo doen
Hoofdpijn kan inderdaad van te weinig drinken komen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 mei 2006 @ 14:40:38 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38162719
Langzaam kletsen allemaal, nummer 100 mag pas op 1 juli worden aangemaakt

We kunnen 100 natuurlijk overslaan en pas tegen 1 juli alsnog aanmaken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:41:19 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_38162745
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:40 schreef Rewimo het volgende:
Langzaam kletsen allemaal, nummer 100 mag pas op 1 juli worden aangemaakt

We kunnen 100 natuurlijk overslaan en pas tegen 1 juli alsnog aanmaken
Ik hoor 99A
99B
99C
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 mei 2006 @ 14:42:09 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38162778
Drinken kan helpen ymme, daarmee spoel je afvalstoffen weg. Als je te weinig drinkt blijven die in je lichaam en die kunnen je hoofdpijn veroorzaken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38162856
Het gekke is dat de hoofdpijn ook niet constant is.
De ene iets meer en vaker dan de andere keer. Wel op de zelfde plek. Een soort van dreunen in mijn linkerkant van het hoofd.
Heb de bril ook maar eens vaker opgezet
Ik ga nu een flesje vullen met water en deze leeg drinken, en dan weer vullen etc etc.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 mei 2006 @ 14:46:52 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38162949
Ogen na laten kijken kan geen kwaad en wellicht ook een keertje je bloeddruk laten meten? Hoge bloeddruk kan ook bonzende hoofdpijn geven, ik weet dat nog van vlak na de operatie, toen ik daar ook last van had
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38162968
nee, 85F, 85E, 85D, blijven we toch een beetje in de grote maten...

Ik ben dus vanmiddag bh's wezen passen, ik had een jaar geleden 90D, en ik wilde me weer op laten meten... komt de verkoopster eerst met F aanzetten, want "die heb je wel nodig"....
Ik schrok me dood zeg, maar gelukkig paste de D mij goed....
verder een paar leuke films gekocht om het komende weekend eens flink van te genieten..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:47:20 #13
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_38162973
Ymme, dat heb ik ook altijd als ik te weinig drink

Ik verlies erg veel vocht vandaag trouwens... in de vorm van snot
Bleeeh, en als moeder kun je natuurlijk ook niet even ziek zijn ofzo, nee, Kabouter Plop kijken en Duplo torens maken zal je, snotneus of niet
pi_38163004
Ik heb net een nieuwe bril, dus ogen zijn net pas nagekeken.
Ik ga het eerst even proberen met water drinken. (stom. dit heb ik vanaf het begin van het lijnen meteen veel gedaan, en zo een paar dagen geleden niet meer aan gedacht).
Ik kijk het nog ff aan.
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:48:19 #15
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_38163005
HELP!
Ik houd jullie niet meer bij
Ben elke dag minstens een uur bezig om bij te lezen

Maar ehm.... moest ik vorige week een update naar boven geven, deze week is er maarliefst 6 ons af Hoeraaa! Weer lijnzin heeft!

En dan ga ik nu maar 'ns bijlezen, want dat had ik nog niet gedaan vanmiddag
Op naar de 73!!!!
pi_38163022
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:09 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Tnx, bijvoorbeeld rijst en dan groente erdoor ofzo.
Of aardappelpuree (voor jezelf 3 aardappels koken duurt me te lang), en dan groente.
Moet je er nog iets doorheen doen voor de smaak, maggie ofzo?
Ik vind het zelf erg lekker om pesto door de aardappelpuree te mengen. Als groente kun je bijvoorbeeld van die kant-en-klaar gesneden roerbakgroente nemen (de italiaanse van AH bijvoorbeeld). En dan nog een vleesje (bv kipfilet, in reepjes snijden, kruiden met kipkruiden en eventjes doorbakken) of een lekkere Griekse rondo erbij en je hebt een lekkere gezonde maaltijd. En dat in een paar minuten. Eet smakelijk!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_38163135
of kip met die wokgroenten (met broccoli enzo, van de appie) en kerriepoeder, beetje melk enzo.. lekker prutje met rijst (evt. beetje maizena om het aan te dikken
Doei.
pi_38163212
Oja, en ik ga in dit topic weer een poging doen om de bevooroordeelde idioten te negeren.
Tot nu toe bak ik er niets van.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_38163785
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:52 schreef Faithy het volgende:
of kip met die wokgroenten (met broccoli enzo, van de appie) en kerriepoeder, beetje melk enzo.. lekker prutje met rijst (evt. beetje maizena om het aan te dikken
Of een beetje bouillon met ketjap/ketchup/mosterd/andere smaakmaker als sausje (evt wel in laten dikken).



schaamteloze tvp
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_38163803
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:48 schreef ymme het volgende:
Ik heb net een nieuwe bril
Van een nieuwe sterkte kan je ook hoofdpijn krijgen. En van te weinig drinken. En van teveel drinken (alcohol). En van stress en spanning.
pi_38163906
ik krijg honger van dit topic

Doei.
pi_38163917
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Van een nieuwe sterkte kan je ook hoofdpijn krijgen. En van te weinig drinken. En van teveel drinken (alcohol). En van stress en spanning.
Stress en spanning kan meehelpen inderdaad.

De bril heb ik vanaf januari ongeveer. Dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb net al even 3/4 liter weg gedronken. En 2 glazen vers geperste sinasappelsap.
Alcohol drink ik tegenwoordig niet meer zoveel en als ik dit wel doe, neem ik altijd 1 glas wijn/1 glas water. Dat werkt echt goed tegen de kater etc.
pi_38164438
tvptvp tvp tvptvp tvptvp tvptvp tvptvp tvptvp tvptvp tvptvp tvptvp tvptvp tvp


pi_38164650

Tweede conceptscriptie is af


Dat is een lekker gevoel!
Nu nog 1 product schrijven, bijlagen in elkaar knutselen, laatste update van mijn verslag en dan...

..::Live the life you love and love the life you live::..
  † In Memoriam † woensdag 24 mei 2006 @ 15:35:02 #25
43556 miss_dynastie
pi_38165017
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:10 schreef ymme het volgende:
De bril heb ik vanaf januari ongeveer. Dus daar kan het niet aan liggen.
Je sterkte kan behoorlijk veranderen hoor, zeker in het begin.
Maar goed, ik krijg juist hoofdpijn van mijn bril
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')