mwa...z'n broertje misschienquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:08 schreef cYbErTiM het volgende:
waar maak jij je druk over
nooit gerookt als puber?
Zoiets zou me dus echt niet afschrikken eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:10 schreef Ladylike het volgende:
laat hem foto's zien van kankergeinfecteerde longen...
idd makkelijk geld verdienen, afwas, kamer opruimen, geen kutklusjes meer.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:08 schreef Arjan het volgende:
chanteren
ik krijg er honger van, hmmmmmmmmm vleesquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Zoiets zou me dus echt niet afschrikken eigenlijk.
[afbeelding]
Het manneke is 13 jaar manquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:09 schreef MutedFaith het volgende:
Het staat eenieder in dit land vrij zelf te kiezen tussen wel of niet roken.
Het is geen heroïne ofzo..![]()
je bedoelt die 500 euro die hij nu met jou gaat delen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:14 schreef EricG het volgende:
[..]
Het manneke is 13 jaar man![]()
En als ik 't aan m'n ouders vertel loopt hij 500¤ mis die we van onze ouders zouden krijgen als we tot ons 18e niet zouden roken.![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:10 schreef Rnnz het volgende:
Probeer hem er van af te helpen.. Praat met sla 'm. En zeg niets tegen je ouders.
Ik doe dat niet. Ranzige shit. Kankerduur en voor je 't weet ben je verslaafd én het is slecht voor je. Nee bedankt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:12 schreef Drumpie het volgende:
Ben zelf ook 13, heb het ook geprobeerd, maar wie doet dat niet
eerlijkheid boven allesquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:14 schreef EricG het volgende:
[..]
En als ik 't aan m'n ouders vertel loopt hij 500¤ mis die we van onze ouders zouden krijgen als we tot ons 18e niet zouden roken.![]()
precies mijn gedachtequote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:15 schreef MrDrako het volgende:
[..]
je bedoelt die 500 euro die hij nu met jou gaat delen?![]()
Dat jij dat niet doet wil toch niet zeggen dat je broertje het niet zou mogen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:15 schreef EricG het volgende:
[..]
Ik doe dat niet. Ranzige shit. Kankerduur en voor je 't weet ben je verslaafd én het is slecht voor je. Nee bedankt.![]()
Dat is pas chantage van je oudersquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:14 schreef EricG het volgende:
[..]
Dude.. Hij is 13 zeg gewoon hoe je er over denkt en dat je het niet aan je ouders verteld. laat hem gewoon experimenteren.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:07 schreef EricG het volgende:
. Wtf moet ik doen?
Enige juiste antwoordquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:08 schreef Arjan het volgende:
chanteren
Kerel, als jij je al kut gaat voelen omdat je broertje een sigaret heeft gerookt, staat je nog een zwaar leven te wachten.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:07 schreef EricG het volgende:
Dat dus. Hij is pas 13 jaar godverdomme.
En ik voel me d'r goed kut over.
wat nou NSB-er. Hij doet het toch zelf ?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:16 schreef MutedFaith het volgende:
Het eventueel mislopen van die 500 euro door je broertje lijkt me dan een reden om het niet tegen je ouders te vertellen.
tenzij je zoeen NSB-er bent die erop kickt anderen te naaien.
Als de jongen 13 is, en regelmatig rookt, dan is dat zeker iets om je zorgen over te maken...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:29 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Kerel, als jij je al kut gaat voelen omdat je broertje een sigaret heeft gerookt, staat je nog een zwaar leven te wachten.
Vertel je ouders maar dat uit een onderzoek blijkt dat het stellen van een beloning voor niet-roken contraproductief werkt (echt waar). Het is immers logisch om aan te nemen dat iets waar je ouders zo op tegen zijn dat je omgekocht wordt om het te niet te doen, wel heel leuk moet zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:14 schreef EricG het volgende:
[..]
Ik denk dat als je er een paar keer met hem over praat je meer inzicht krijgt waarom hij rookt en dergelijke en dan kan je hem aansporen om er niet mee door te gaan.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:33 schreef EricG het volgende:
Ok, misschien til ik er een beetje te zwaar aan. Maar ik weet nog steeds niet hoe ik 't op zal gaan lossen.
quote:Hij is niet het type dat uit zichzelf gaat roken, hij zal wel opgestookt zijn door die achterlijke kutvriendjes van 'm.
Ik krijg er honger vanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
[afbeelding]
haha idd zo denken alle ouders etc over hun kinderen etcquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:37 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
![]()
wedden dat de broers/zussen/ouders van die andere vriendjes hetzelfde zeggen over jouw achterlijke kutbroertje?![]()
Zou goed kunnen. Maar het zijn wel van die irritante kinderen met ADHD enzoquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:37 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
![]()
wedden dat de broers/zussen/ouders van die andere vriendjes hetzelfde zeggen over jouw achterlijke kutbroertje?![]()
Niet zo raar hoor, 13 is een goede leeftijd om te beginnen, stel je niet aan.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:14 schreef EricG het volgende:
[..]
enige juiste reactie op de opquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:08 schreef Arjan het volgende:
chanteren
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:52 schreef Mustard_Man het volgende:
laat hem heel old school 2 pakjes achter elkaar zonder pauze roken zodat hij er doodziek van word.
gewoon dikke pechquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:03 schreef oor het volgende:
best lullig voor de TS, die zich wel aan de regels moet houden voor zijn 500 euro, en zijn broertje rookt er gewoon lekker op los. en denkt pfff die 500e kunnen ze in hun reet douwe
Een goede leeftijd om te beginnen, wtf is dat nou voor een zin. Ik geef nog wel wat om m'n broertje en heb dus liever niet dat hij al op z'n dertiende begint met al z'n zakgeld uit te geven aan sigaretten, en kuchend over het voetbalveld rent.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:57 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Niet zo raar hoor, 13 is een goede leeftijd om te beginnen, stel je niet aan.
Je komt vast niet veel buiten, valt allemaal toch ook wel mee. Ik ben echt blij dat ik jou niet als broer heb zeg wat zou dat kloten zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:05 schreef EricG het volgende:
[..]
Een goede leeftijd om te beginnen, wtf is dat nou voor een zin. Ik geef nog wel wat om m'n broertje en heb dus liever niet dat hij al op z'n dertiende begint met al z'n zakgeld uit te geven aan sigaretten, en kuchend over het voetbalveld rent.![]()
Mamááááá *insert broertjes naam* rookt dat mag niet héquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:11 schreef EricG het volgende:
Rokers zijn mietjes
Omg, maak je niet druk, zeur. Dat is over een paar jaar wel afgelopen, opa.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:07 schreef EricG het volgende:
En ik voel me d'r goed kut over. Ik heb 't nog niet aan m'n ouders verteld (weet ook niet of ik dat wel moet doen) en ik weet ook niet of hij het vaker doet enz., maar ik vind 't ook wel zielig voor 'm. Hij is niet het type dat uit zichzelf gaat roken, hij zal wel opgestookt zijn door die achterlijke kutvriendjes van 'm.
Toen ik 'm betrapte rende 'ie hard weg terwijl hij z'n sigaret weg probeerte te moffelen. Nu een halfuur geleden en hij is nog steeds niet terug. Wtf moet ik doen?
Tyf op uit m'n topic als je niets beters weet te melden.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:12 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Mamááááá *insert broertjes naam* rookt dat mag niet hé.
Homo.
Mijn topicquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:15 schreef EricG het volgende:
[..]
Tyf op uit m'n topic als je niets beters weet te melden. [afbeelding]
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:18 schreef oor het volgende:
zullen wij aan je ouders verklikken dat je het woord van god misbruikt?
common sense 14.gifquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:12 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Mamááááá *insert broertjes naam* rookt dat mag niet hé.
Homo.
Junkquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:19 schreef Refragmental het volgende:
Altijd leuk zo'n junk-in-de-maak
Gewoon vertellen aan je ouders en hem er keihard mee confronteren... moet ie maar niet de junk uithangen.
Wat je zeker niet moet doen is de halfzachte mietjes aanpak, werkt toch niet bij junkies.
Meen je dat nou???? ooooooh....quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:24 schreef cherry19 het volgende:
Goh lijkt op deze zeg :topic heet :hand verbrand.
----------------------------------------------------------------------------------------------
WanEnOonlie - dinsdag 23 mei 2006 @ 17:06
Godverdomme. Zit ik hier net lekker een peuk te roken in de tuin komt mn broer opeens aanlopen! Hij gelijk kijken alsof ie water ziet branden, want roken mag niet van mijn veganistische hippie-ouders. Dus ik snel die sigaret wegmoffelen en wegrennen als een gek, steek ik die gloeiende peuk in mn hand.
Kenker dat doet pijn!
Zal je zien dat die relnicht ook nog eens gaat klikken, doet ie altijd. Gelukkig kan ik hem ook nog chanteren, ik zal pa en ma ff vertellen hoe ie laatst buiten de badkamer aan zn sjaak zat te sjorren terwijl mn zusje aan het douchen was!
------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:Kobe goes from #8 to #24. He will be three times the player he is now. Extrapolation shows that next season he will average 106.2ppg, 15.9rpg, 13.5apg and 5.5spg.
hier lag ik dus echt compleet dubbel om, en ik lach niet vaak achter de computerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:24 schreef cherry19 het volgende:
Goh lijkt op deze zeg :topic heet :hand verbrand.
----------------------------------------------------------------------------------------------
WanEnOonlie - dinsdag 23 mei 2006 @ 17:06
Zal je zien dat die relnicht ook nog eens gaat klikken, doet ie altijd. Gelukkig kan ik hem ook nog chanteren, ik zal pa en ma ff vertellen hoe ie laatst buiten de badkamer aan zn sjaak zat te sjorren terwijl mn zusje aan het douchen was!
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nou, als het mijn eigen longen zijn die ze me zo laten zien, dan schrik ik wel hoor. Die dingen horen in mijn lichaam thuis en niet zo los op de tafel.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:11 schreef ijsmeis het volgende:
[afbeelding]
Dat klopt ook, want ze steken elkaar aan.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:37 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
![]()
Ik zou je als ziekenhuis weigeren als je actief rookte en longkanker hadquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
[afbeelding]
Waarom?? Door te roken?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:38 schreef RetepV het volgende:
In ieder geval toont je broer meer interesse in het leven dan jij. Roken is dan misschien slecht, maar als je broertje dood gaat kan hij wel zeggen dat hij meer met zijn leven heeft gedaan dan jij.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:38 schreef RetepV het volgende:
In ieder geval toont je broer meer interesse in het leven dan jij. Roken is dan misschien slecht, maar als je broertje dood gaat kan hij wel zeggen dat hij meer met zijn leven heeft gedaan dan jij.
Of een filmpje "ey swa... check deze broertje..."quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:01 schreef eBay het volgende:
Ik zou een poster op het raam hangen met de tekst dat je hem betrapt hebt op roken.
Je wil dat hij tegen rokers aan gaat kijken, zoals iedereen tegen jou aankijkt? Cru.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:51 schreef Markster het volgende:
Zeg dat rokers vieze asociale stinkende kankerverwekkende ransbakken zijn, en dat ie nooit geaccepteerd zal worden als hij blijft roken
Yeah rightquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:38 schreef RetepV het volgende:
Mjah best wel.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:09 schreef Kevanovitch het volgende:
Als je het aan je ouders gaat vertellen ben je echt sneu.
en dan nog een flinke pets erop jammmmquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:30 schreef YellowLedbetter het volgende:
stop 'm een pakje sigaretten in zijn konten steek ze dan aan
dit had ik net zo goed niet kunnen posten
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:15 schreef EricG het volgende:
[..]
Ik doe dat niet. Ranzige shit. Kankerduur en voor je 't weet ben je verslaafd én het is slecht voor je. Nee bedankt.![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:39 schreef AffenStrudel het volgende:
Vraag gewoon aan hem of hij het vaker doet. Igg, nooit iets tegen je ouders zeggen.
Waarschijnlijk zal hij je idd geval ook nog eens aardig vinden.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:00 schreef Poit- het volgende:
Maar ze vonden schijnbaar mijn schoolprestaties belangrijker dus dat werdt toen bijgesteld![]()
Lal! Laat 'm zeggen dat hij bewust is gaan roken om zich af te zetten tegen dit soort materialistische opvoedingspraktijken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:14 schreef EricG het volgende:
[..]
Ik betrapte mijn broertje ook eens (toen volgens mij ook 13). Stond hij samen met een vriend tussen de fietsenrekken te roken. Schrok zich echt helemaal dood toen ik langs kwam lopen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:07 schreef EricG het volgende:
En ik voel me d'r goed kut over. Ik heb 't nog niet aan m'n ouders verteld (weet ook niet of ik dat wel moet doen) en ik weet ook niet of hij het vaker doet enz., maar ik vind 't ook wel zielig voor 'm. Hij is niet het type dat uit zichzelf gaat roken, hij zal wel opgestookt zijn door die achterlijke kutvriendjes van 'm.
Toen ik 'm betrapte rende 'ie hard weg terwijl hij z'n sigaret weg probeerte te moffelen. Nu een halfuur geleden en hij is nog steeds niet terug. Wtf moet ik doen?
Haha, dit is iemand met een jonger broertje en een heldere kijk op de zaak.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:08 schreef Arjan het volgende:
chanteren
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:14 schreef Afwazig het volgende:
Ik bedoel jij hebt vast toch ook wel eens gerookt vroeger?
quote:
Dan niet, maar dat doet niks af aan wat voor een sukkel je bent als je je broertje erbij naait.quote:
Hehe, dit gaat TS helpenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:54 schreef Fwuffy het volgende:
Zelf ook op mn 13e 'uitgeprobeerd'
inmiddels rook ik al 5 jaar
1 tip, ga lopendquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:30 schreef Goed_Gek het volgende:
ik rook zelf ook en heb spijt dat ik toen ook als 13 jarige ben begonnen.
ik heb mezelf voorgenomen dat als mijn kind later zou roken dat ik naar de tabakszaak ga, de zwaarste shag koop en samen met mijn kind dat pakje ff ga wegsmoken totdat hij groen en geel ziet en nooit meer rookt.
Sinds wanneer luisteren 13-jarige jongens naar raad van hun oudere broer?quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:05 schreef buzzer het volgende:
De meeste kinderen van die leeftijd proberen dat uit. Gewoon met je broertje praten en verder je mondhouden..
Ahum, ik heb 'm ook niet genaaid.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:14 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Dan niet, maar dat doet niks af aan wat voor een sukkel je bent als je je broertje erbij naait.
Echt als ik jou dan als broer zou hebben zou ik me schamen, een broer hoort een voorbeeld te zijn, en iemand waar je als broertje beetje mee kan lachen. En geen verlengstuk van je ouders.
Schijnt te helpen ja!!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:13 schreef Woutey het volgende:
Laat hem dat pakje in een keer oproken, dat zal hem leren!
Nog niet nee. Maar ik zei ook "als".quote:
Zeggen dat, als je m nog 1 keer betrapt met een sigaret of je het hoort van anderen, je direct naar je ouders zult stappen. Dan is er nog een 2e schrik, wanneer hij niet naar jou luistert en schrikt hij in 1e instantie van jou. Meer kun je niet doen, je kunt hem niet dwingen, alleen maar sturen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:07 schreef EricG het volgende:
Gewoon chanteren die gozerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:35 schreef maxamius het volgende:
je bent echt een kneus als je hem gaat chanteren laat hem zelf is wat uit proberen joh.
Hebben ze daar trouwens wel een normale super?quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:14 schreef LittleIcequeen het volgende:
*KNIP* een Turkse Supermarkt hier in Hoogezand. *KNIP*
Laten rokenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:07 schreef EricG het volgende:
Genoeg, maar die houden zich netjes aan de regels en verkopen geen shag en alcohol aan kinderen onder de 16. Die turken doen het dus wel, zij al lang blij dat ze hun oude verdroogde shag nog kwijtraken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:14 schreef XpectorNL het volgende:
[..]
Hebben ze daar trouwens wel een normale super?![]()
Waarom belonen als je iets nìet doetquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:14 schreef EricG het volgende:
[..]
Ik.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:12 schreef Drumpie het volgende:
Ik.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:12 schreef Drumpie het volgende:
Hoe weet je dat het ranzig is als je er nog nooit 1 in je mond hebt gehad?quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:18 schreef Xinouth het volgende:
[..]
Ik.
Ik zal nooit van m'n levensdagen zo'n walgelijk ding in m'n mond stoppen. Ik zit liever 2 weken in een bikini op de Noordpool dan dat ik dat doe.
je gaat eerder dood dmv jou manier dan dat je 30 jaar lang rooktquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:18 schreef Xinouth het volgende:
[..]
Ik.
Ik zal nooit van m'n levensdagen zo'n walgelijk ding in m'n mond stoppen. Ik zit liever 2 weken in een bikini op de Noordpool dan dat ik dat doe.
Ik krijg honger van die fotoquote:Op maandag 29 mei 2006 01:02 schreef Omnifacer het volgende:
He TS, je moet gewoon die foto van die rokerslongen uitprinten, 500 keer kopieren en zn kamer mee vol hangen
Gaat hij daarna door kun je gewoon met hem praten
Amen
Geen alcohol drinkenquote:Op zondag 28 mei 2006 23:53 schreef Xalopalyps het volgende:
En ik ben 15, ik heb ook totaal niet de behoefte om te gaan roken, ik drink zelfs geen alcohol, omdat ik er totaal geen behoefte aan heb.
Waarom zou je alcohol moeten drinken?quote:Op maandag 29 mei 2006 01:50 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Geen alcohol drinken
Volgens mij loop je ook op sandalen met witte sokken eronder ?
En prefereer je om uit te vogelen hoe je grafisch rekenmachientje werkt ipv lekker opstap te gaan.
Ik had geen ouders nodig die mij een beloning (geld, rijbewijs, etc) in het vooruitzicht stelden als ik iets niet zou doen... Ik vind dat altijd hele zwakke dingen van ouders... da's geen opvoeden, dat is een soort kinderachtige omkoping van je eigen kinderen...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:00 schreef Poit- het volgende:
Hehe ik rookte ook al op mijn 13e ongeveer, ben er niet trots op hoor, maar ik heb alsnog mijn scootercertificaat, nieuwe scooter en rijbewijs gekregen terwijl ze zeiden dat ik dat alleen kreeg als ik niet rookte![]()
Maar ze vonden schijnbaar mijn schoolprestaties belangrijker dus dat werdt toen bijgesteld![]()
Je rekensom is fout.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:33 schreef Blue-eagle het volgende:
Roken.. nooit mee begonnen, ik ben nu 22.. kost teveel, slecht voor m'n conditie, je gaat stinken, vieze vingers. Maar op je 13e is niet zo vreemd hoor. Ik zat toen in de brugklas van de middelbare school en mijn vrienden rookten ook. Het merendeel was al bezig met blowen. Gek genoeg kreeg ik meer positieve reacties op mijn niet-roken van hun kant uit dan negatieve. Eigenlijk kan ik me niks negatiefs herinneren
Roken is zonde van je geld en wat ik ervan zie.. maakt het mensen alleen maar ellendig. Je mag op steeds minder plekken roken, stoppen is moeilijk, geld op = shag lenen, en tegen de tijd dat je 18 bent ga je denken..
2 Pakjes shag per week verdeels over 5 jaar, 5 Euro per pakje (geen idee hoe duur die dingen zijn), optelsommetje:
2 x 5 = 10 per week
10 x 4 = 40 per maand
40 x 12 = 480 per jaar
480 x 5 = 2400 per 5 jaar
Da's best veel geld voor iemand tussen de 13 en 18. Moet je heel wat krantjes voor lopen. Kan je beter de krantjes oproken... En dan rook je nog rustig aan.
quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef milkingmonkey het volgende:
Het is maar een sigaret![]()
Je broertje (of zusje) verraden is het allerlafste wat je kan doen. Als het jou echt zorgen baart, gewoon goed gesprek beginnen. Nooit verbieden, maar gewoon streng afraden. (geloof mij, werkt beter)
Geldt ook voor drank enzo.
Als jij je broertje of zusje niet veraadt, dan verraad je wel je ouders. Het mes snijdt aan 2 kanten.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef milkingmonkey het volgende:
Het is maar een sigaret![]()
Je broertje (of zusje) verraden is het allerlafste wat je kan doen. Als het jou echt zorgen baart, gewoon goed gesprek beginnen. Nooit verbieden, maar gewoon streng afraden. (geloof mij, werkt beter)
Geldt ook voor drank enzo.
Nerdquote:Op maandag 29 mei 2006 17:33 schreef EricG het volgende:
Ik heb 'm nu niet genaaid, maar 't hem wel 'sterk afgeraden' en gezegd dat als ik het nog iets zie het wel ga zeggen omdat 'ie z'n longen en z'n zakgeld enz verneukt. Beetje een middenweg
Goed dat je het hem hebt afgeraden.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:33 schreef EricG het volgende:
Ik heb 'm nu niet genaaid, maar 't hem wel 'sterk afgeraden' en gezegd dat als ik het nog iets zie het wel ga zeggen omdat 'ie z'n longen en z'n zakgeld enz verneukt. Beetje een middenweg
Ik vraag me af of er in zo'n situatie wel een goede weg te vinden is. Ik zou er misschien toch maar niks van zeggen, en gewoon een beetje in de gaten houden en proberen hem vaker te betrappen zodat hij vaker schrikt. Dan begint hij misschien zelf wel na te denken. Bij mij en mijn broer is het in ieder geval zo dat als hij iets zegt, dan moet ik het tegenovergestelde doen en andersomquote:Op maandag 29 mei 2006 20:42 schreef vintrax het volgende:
[..]
Goed dat je het hem hebt afgeraden.En ook goed dat je niets tegen je ouders heb gezegd, als je op deze manier wat respect kan winnen van 'm.. misschien dat hij dan later wel inziet, dat wat hij doet inderdaad niet goed is, en dat hij dan gewoon stopt met roken en ondertussen geen ruzie heeft gehad erover.
Maar goed, dat is dan weer iets waarop ik zou hopen, als ik zo'n broertje had.
Heb je wel meteen geld om sigaretten te kopen als je 18 bent...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:14 schreef EricG het volgende:
kutkickquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:03 schreef FFnog het volgende:
[..]
Heb je wel meteen geld om sigaretten te kopen als je 18 bent...![]()
En als je het zo zielig vindt, dan deel je jouw 500 euro toch gewoon met hem...
kankerkick man!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:03 schreef FFnog het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:25 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
kankerkick man!
Ontopic: rookt Leeft ut broertje nog? Heb je um twee jaar geleden een pak slaag gegeven? Sla je hem nog steeds of chanteer je um nog steeds?
Inderdaad, want, TS, ik weet nú al zonder jouw broertje te kennen dat ie ook jointjes zal gaan roken. Dat sowieso!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:29 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Kerel, als jij je al kut gaat voelen omdat je broertje een sigaret heeft gerookt, staat je nog een zwaar leven te wachten.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:03 schreef FFnog het volgende:
[..]
ik rookte mijn eerste sigaret op mijn 12e ofzo!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:49 schreef L0t.. het volgende:
En, heeft ie nog gerookt?
Al die kanslozen hier die het volkomen normaal vinden als een 13-jarige rookt13-jarigen zijn nog kleine kinderen man, die kunnen nog niet voor zichzelf beslissen wat goed voor ze is.
Dus je hebt ingezien hoe dom je was om te gaan roken?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:51 schreef rival het volgende:
[..]
ik rookte mijn eerste sigaret op mijn 12e ofzo!
toen ik 17 was was ik weer gestopt... ik ken er genoeg die begonnen zijn op latere leeftijd en het nog steeds doen....
dus jij wilt zeggen?
Ik vind dat je hem moet aansporen het zelf te zeggen. Ikzelf zou niet direct de NSBér uithangen daar ikzelf het op die leeftijd ook semi rookte / het probeerde.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:33 schreef EricG het volgende:
Ok, misschien til ik er een beetje te zwaar aan. Maar ik weet nog steeds niet hoe ik 't op zal gaan lossen.
Waarom word roken als iets doms gezien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:54 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Dus je hebt ingezien hoe dom je was om te gaan roken?
Roken is meer dan 10 sigaretten per week, dat is gemiddeld elke dag meer dan 1, roken dusquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:56 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik vind dat je hem moet aansporen het zelf te zeggen. Ikzelf zou niet direct de NSBér uithangen daar ikzelf het op die leeftijd ook semi rookte / het probeerde.
Als hij systematisch gaat roken dan kan hij het toch niet blijven verbergen. Je stinkt als een otter uit je muil als je rookt.
Probeert hij dat toch zou ik het wel zachtjes eens vertellen, want dan vind ik het niet eerlijk tegenover je ouders.
Die 500 euro hoeft hij niet mis te lopen nu. een peukje proberen vind ik niet roken. Roken is op dagelijkse basis x peuken roken.
Dat denk je of dat weet je?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:05 schreef RickoKun het volgende:
ik heb het nog een jaar kunnen verbergen voor mien ouders!
Je kunt toch niet ontkennen dat het dom is? Ik heb verder ook geen moeite met rokers ofzo. Maar als ik van die kleine kindjes met een sigaret zie, die dus enkel en alleen roken om het 'stoer zijn', zou ik het liefst die sigaret uit hun handen rukken en ze een klap verkopen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
Waarom word roken als iets doms gezien.
Ik rook ook niet meer, althans niet systematisch. (bij verkoudheden en dingen als feesten wil ik nog wel eens sigaretten kopen)
Ik zie echt niet wat er mis mee is. Tuurlijk niet echt tof voor je longen. Maar alcohol is ook niet goed voor je lever.
Zelfs al zou ik nog wel altijd roken. Lekker interresant. Alsof het per definitie dom is om er voor te kiezen iets meer op het randje te gaan leven. De een rookt, de ander gaat skydiven.
Waarom is het dom dan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:07 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Je kunt toch niet ontkennen dat het dom is? Ik heb verder ook geen moeite met rokers ofzo. Maar als ik van die kleine kindjes met een sigaret zie, die dus enkel en alleen roken om het 'stoer zijn', zou ik het liefst die sigaret uit hun handen rukken en ze een klap verkopen.
als je er zo een draai aan wilt geven vind ik dat ook bestquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:54 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met roken in een zomervakantie in spanjequote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:07 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat denk je of dat weet je?
Ouders hebben meer door dan je lief is is mijn ervaring doorgaans.
omdat roken vies is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het is dom omdat het geen enkel doel heeft. Ja, je 'vindt het lekker', maar als je nooit was begonnen zou je ook niet weten wat je mist. En ik vind veel alcohol zuipen ook dom, zal niet ontkennen dat ik dat vroeger nooit heb gedaan, maar nu drink ik nooit meer teveel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:09 schreef McKillem het volgende:
[..]
Waarom is het dom dan?
Mensen in extreme sporten zijn toch ook niet achterlijk? En ik denk dat de kans op doodgaan daar nog wel een factor of 20 hoger is.
Ik vind het niet dommer dan alcohol zuipen iig.
Hetzelfde geldt voor kerels hoor, kijk alleen maar naar alle topics hier op FOK! 'ik was zo dronken dat ik met een lelijk wijf zoende/batstequote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:15 schreef RickoKun het volgende:
Het is leuk om biatches te zien die aan de drank gaan!Alsof je klei in je handen hebt wat je zelf kan vormen
Op die manier is bier zuipen ook dom, want je gaat mij niet vertellen dat jij je eerste biertje lekker vond. Dat is waarom ik geen bier drink, a. kan ik er niet tegen b. het is ranzig.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:12 schreef rival het volgende:
[..]
omdat roken vies is.
niemand die rookt vind het daadwerkelijk lekker, de smaak van de sigaret(bedenk maar eens die aller eerste haal die je nam)
dus ben je verslaafd, en dat vind zelfs ik dom
Zozo, grote meidquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:13 schreef Plots het volgende:
Ik heb zelf nooit een trekje genomen van een sigaret.![]()
Als je hem verlinkt aan je ouder ben je een nazi.
Doe gewoon wat een broer moet doen en trap hem de tering in.
Als hij dan nog niet stopt met roken, dan pas verlinken.
M`n eerste peuken kon ik niet eens over m`n longen doenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Op die manier is bier zuipen ook dom, want je gaat mij niet vertellen dat jij je eerste biertje lekker vond. Dat is waarom ik geen bier drink, a. kan ik er niet tegen b. het is ranzig.
Roken is niet voor iedereen vies, ik ben daar 1 van. Zelfs mijn eerste peuk vond ik niet nasty, moest er alleen van hoesten. Maar dat was ook gelijk van nelle zwaar.
Als we alles moeten gaan doen om een doel blijft er verrekte weinig over.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:14 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Het is dom omdat het geen enkel doel heeft. Ja, je 'vindt het lekker', maar als je nooit was begonnen zou je ook niet weten wat je mist. En ik vind veel alcohol zuipen ook dom, zal niet ontkennen dat ik dat vroeger nooit heb gedaan, maar nu drink ik nooit meer teveel.
Jij vindt het vies. Je denk toch niet dat je na 1 trekje verslaafd bent? Ik vind een sigaret gewoon lekker in combinatie met een biertje. Sommigen kunnen daar niet mee omgaan, raken verslaafd en gaan dan ook overdag roken, maar dat is toch ook hun keuze?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:12 schreef rival het volgende:
[..]
omdat roken vies is.
niemand die rookt vind het daadwerkelijk lekker, de smaak van de sigaret(bedenk maar eens die aller eerste haal die je nam)
dus ben je verslaafd, en dat vind zelfs ik dom
Ik ben trouwens ook niet gestookt om te roken. Ik stond op een wilde middag naast een mattie die rookte en ik vroeg aan hem of er es 1 mocht draaien en proberen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Op die manier is bier zuipen ook dom, want je gaat mij niet vertellen dat jij je eerste biertje lekker vond. Dat is waarom ik geen bier drink, a. kan ik er niet tegen b. het is ranzig.
Roken is niet voor iedereen vies, ik ben daar 1 van. Zelfs mijn eerste peuk vond ik niet nasty, moest er alleen van hoesten. Maar dat was ook gelijk van nelle zwaar.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Roken doen mensen ook omdat gewoon lekker is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:26 schreef zquing het volgende:
Mensen drinken omdat ze anders dood gaan, chocolade eten doen we omdat 't lekker is en ervoor zorgt dat bepaalde hormonen vrijkomen, vakantie is vaak voor rust maar iig om de dagelijkse sleur te doorbreken, patat wordt gegeten omdat 't lekker is en uit vliegtuigen springen voor de kick.
zegt de rokerquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:30 schreef McKillem het volgende:
Verslaving valt trouwens ook wel mee, dan je lichamelijk craving naar nicotine doorbreek je ook zo met een beetje discipline.
ja hallo.... zit dan niet zo pro roken te blaten...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
? Ik ben een hele tijd terug al gestopt.
Heb ik ook al meerdere malen geroepen in dit topic.
Chocola heeft ook geen effect. Behalve dat het lekker is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:29 schreef rival het volgende:
[..]
mijn eerste biertje vond ik ook lekker.. was even wennen die smaak.. maar het was zo warm.. en dat biertje zo lekker koud..oe.. ik zie het zo weer voor me...
maar die eerste sigaret, die eerste haal over mijn longengadver! en toch gaan roken.. gelukkig toch weer gestopt
en dan nog, van alcohol drinken krijg je effect, dus niet doelloos! wat is het effect van je sigaret? heeeeey, die is er niet
Ik sta voor principes.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:32 schreef rival het volgende:
[..]
ja hallo.... zit dan niet zo pro roken te blaten...
als ik deze grap nu tegen de volgende maak hapt ie al niet meer
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik sta voor principes.
Ik ben niet zo'n NSBer die stopt en dan roken gaat demoniseren. Sorry dan zit je aan het verkeerde adres.
Ik zit toch op fok?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:42 schreef rival het volgende:
[..]
hiervoor het woord NSB uit de kast halen? ik denk dat je wat geschiedenislessen nodig hebt!
zo ben jij toch ook van je voetfetish gekomen? door een maatje 42 achter in je reet?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:26 schreef immortalsean het volgende:
[..]
je papa heeft jou van je homoseksualiteit afgeholpen door z'n piemel in je mond te steken?
Stiekem thuis roken is ook wel heel schraalquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:30 schreef Juicyhil het volgende:
Das best kudt, zeg ik hiero dat ik zo stiekem rook je weetz..
Ben ik vandaag alleen thuis, wil weg gaan hiero met de brommer met peuk in m`n mond, komt moeder net thuis.
Boeie...
ben nog steeds in de rouw!quote:
Roken op het randje leven noemen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik rook ook niet meer, althans niet systematisch. (bij verkoudheden en dingen als feesten wil ik nog wel eens sigaretten kopen)
Ik zie echt niet wat er mis mee is. Tuurlijk niet echt tof voor je longen. Maar alcohol is ook niet goed voor je lever.
Zelfs al zou ik nog wel altijd roken. Lekker interresant. Alsof het per definitie dom is om er voor te kiezen iets meer op het randje te gaan leven. De een rookt, de ander gaat skydiven.
Maar hoe is het nu afgelopen...???quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:07 schreef EricG het volgende:
Een andere slechte (maar minder "instant" verslavend en schadelijk overigens) gewoonte erbij halen om je punt te maken is een drogredenering...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:13 schreef TheUnreal het volgende:
Zeg dat je het hebt verteld aan je ouders.. Dan gaat ie zo naar je ouders van ja sorry ik zal het niet meer doen. Je ouders zo van wat niet meer doen? En dan je broertje van uhh
Booooooooh de anti-rook gestapoquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:54 schreef L0t.. het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |