Dat je dat zomaar durft toe te geven. Doe dat in een echte sushibar en je bent je vingerkootjes kwijt...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:16 schreef blessed19 het volgende:
alleen is die rijst wel gigantisch duur, vergeleken met de pandan rijst.
ikzelf gebruik altijd basimati rijst voor als ik sushi maak! en kant en klare rijst-azijn!
Fout!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:16 schreef blessed19 het volgende:
alleen is die rijst wel gigantisch duur, vergeleken met de pandan rijst.
ikzelf gebruik altijd basimati rijst voor als ik sushi maak! en kant en klare rijst-azijn!
Jij haalt zeker ook altijd 5 of 10 kg zakken! De appie is wat dat betreft gewoon belachelijk duur. Vier euro oid voor 10 velletjes nori ... belachelijk. Geloof dat ik zelf voor de pakken die ik haal (50 half-size top kwaliteit yakinori) iets van 7 euro betaal.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:00 schreef Ashram het volgende:
Fout!
In de toko kosten die zakken minder dan wat je voor die pandan betaalt de in AH.
Bij Xenos hebben ze nu pakken van 10 norivellen a 1,65 per pak. Prima kwaliteit, ik gebruik ze zelf ook.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:48 schreef mirugai het volgende:
[..]
Jij haalt zeker ook altijd 5 of 10 kg zakken! De appie is wat dat betreft gewoon belachelijk duur. Vier euro oid voor 10 velletjes nori ... belachelijk. Geloof dat ik zelf voor de pakken die ik haal (50 half-size top kwaliteit yakinori) iets van 7 euro betaal.
Heb nu een zak Koshihikari rijst uit California liggen (2006 oogst, merk Tamaki gold). Heel goede rijst en was geloof ik iets van 30 euro voor 6,8 kg. Dat is dan een van de duurste California short-grains. Is niet goedkoop, maar wel lekker! Je hebt al best goede jap. short-grain liggen voor veel minder.
Zag trouwens ook nog geimporteerde Koshihikari 2006 oogst uit Japan liggen. Die was (hou je vast) ongeveer 70 euro voor circa 6 kg!
Maar goed, ik zag in sommige NL'se toko's ook een kilootje Nishikin voor 8 euro. Terwijl je een 5 kg pak voor minder dan 20 euro haal.
Hier een paar leuke blogs over bento:quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:05 schreef p_iglet het volgende:
Net even gegoogled op bento box, en dan komen er echt de meest geweldige dingen voorbij. Helaas vrijwel alleen plaatjes en japanse tekst.
Iemand leuke tips/recepten??
Perfect! Dan kan ik het ook eens proberenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:17 schreef Koranaga het volgende:
Ik had het de dag van tevoren klaargemaakt en het gewoon in de koelkast bewaard. Alleen zoals al eerder is gezegd moet je ervoor zorgen dat je de nori blaadjes apart bewaard en er pas omheen wikkel wanneer je het gaat opeten. Ik was dit dus vergeten en ze waren erg klef.
Wat zat erin?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:11 schreef mirugai het volgende:
Hier wat fotootjes van onigiri die ik bij een Japanse winkel had gehaald: de nori is apart verpakt in plastic. Je dient dus zelf de nori om de rijstbal te wikkelen.
[afbeelding]
lekker![]()
Nou zeg, het staat er gewoon op wat erin zat: op het plakkertje op het eerste plaatje: torikatsu maw. een stukje kipschnitzel!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:03 schreef MaxiTitan het volgende:
Wat zat erin?
Excuse me ik kan toch geen Japans (katakana) lezenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:08 schreef mirugai het volgende:
[..]
Nou zeg, het staat er gewoon op wat erin zat: op het plakkertje op het eerste plaatje: torikatsu maw. een stukje kipschnitzel!![]()
En het was dus geen spam! Ik ga verdorie geen spam musubi halen!![]()
Ik reageerde op MaxiTitan en die heeft een stukje hiragana in z'n profile staan...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:22 schreef summerscent het volgende:
[..]
Excuse me ik kan toch geen Japans (katakana) lezen [afbeelding]
En waarom niet? Beide zijn gemalen vlees.
Jah, hallow zeg.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:54 schreef mirugai het volgende:
[..]
Ik reageerde op MaxiTitan en die heeft een stukje hiragana in z'n profile staan...
Een goede schnitzel is geen gemalen vlees, maar een platgeslagen stuk vlees. Da's toch wel iets anders dan een stukje geperst restafval met 10% vlees...
![]()
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:39 schreef MaxiTitan het volgende:
Jah, hallow zeg.
Dat kan ik niet uit het plaatje opmaken, met die dikke kwastletters.
Ik ben ook nog maar een gakusei (student) als het op Japans uitkomt, verder schiet mijn Japanse vocabulair nog hopeloos te kort.![]()
Was hij wel lekker trouwens?
Dat stukje in mijn sig is om te patsen.
Naar zeewier.quote:Op zondag 24 juni 2007 01:45 schreef Qunix het volgende:
Schop... Waar smaakt zeewier naar?
Okequote:Op zondag 24 juni 2007 02:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Naar zeewier.
Maar stel je een beetje ziltige, knapperige smaak voor.
"Knapperig"?quote:Op zondag 24 juni 2007 02:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Naar zeewier.
Maar stel je een beetje ziltige, knapperige smaak voor.
Als nori datzelfde spul is wat om een sushi zit dan heb ik een beter beeld van de smaak.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:19 schreef Miasan het volgende:
Die zeewier is gedroogd. Die velletjes zijn dus helemaal droog en stijf en zullen daarom knapperig zijn. En als je de nori eenmaal om sushi of onigiri heenwikkelt wordt het nat door de rijst en dan blijft er niet veel knapperigs meer over
Echt? Ik zou verhongerenquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
En dan maar hopen dat de rest van de familie het niet wegkiepert..
Maar serieus, ik heb er ook eens over gedacht om 6 stukjes Sushi naar het werk voor lunch mee te nemen..
Ik wou ook al gaan commenten over ons bento-topic. Misschien inderdaad idee om daar eens een kijkje te nemen TS als je spul zoekt voor je lunch. Zag ook dat wat andere mensen al het vaag over bento's hadden zonder op te merken dat hier al topics over zijnquote:Op maandag 18 mei 2009 14:19 schreef Amthezia het volgende:
Ik ben erg actief in het bento topic (iedereen aan de bento!!! YAY) en ook maak ik vaak onigiri's voor in mijn box. Ik vind de japanse rijst toch echt het lekkerste! Soms maak ik gevulde, maar meestal "kale" met wel nori eromheen.
Laatst had ik een hele fijne vulling, met wasabi en gerookte zalm. Die smaakte echt heel goed!
Ik had er ook een blog over geschreven, met foto's erbij!
http://www.bento-babe.nl/?p=775
vahmp, toen het grootste deel van dit topic werd gepost was het eerste Bento topic nog niet eens geborenquote:Op maandag 18 mei 2009 15:48 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Ik wou ook al gaan commenten over ons bento-topic. Misschien inderdaad idee om daar eens een kijkje te nemen TS als je spul zoekt voor je lunch. Zag ook dat wat andere mensen al het vaag over bento's hadden zonder op te merken dat hier al topics over zijnOpletten mensen
dohquote:Op maandag 18 mei 2009 17:19 schreef Macka66 het volgende:
[..]
vahmp, toen het grootste deel van dit topic werd gepost was het eerste Bento topic nog niet eens geboren
Moest toch wel lachen om het contrast tussen kinder/vrouwen bento en mannen bento doosjes/trommeltjes.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:48 schreef n0a het volgende:
Je kan dus via ebay bestellen of ook via http://www.jbox.com/BENTO/.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:07 schreef Mirjam het volgende:
ook heel handig; een onigiri-vorm op de kop tikken bij de toko
zo kun je makkelijk grappig gevormde onigiri's maken!
maar ze worden er wel heel leuk vanquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:59 schreef Tanin het volgende:
[..]
Onigiris zijn pas lekker als ze met bloed zweet en tranen gekneden zijn met handen.
Hoe calvinistisch.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:59 schreef Tanin het volgende:
Onigiris zijn pas lekker als ze met bloed zweet en tranen gekneden zijn met handen.
Als er nori omheen zit is het voor mij al zout genoeg.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:59 schreef Tanin het volgende:
[..]
Jij hebt alleen rode onigiri's dus?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:59 schreef Tanin het volgende:
[..]
ah je houdt van erg zoute onigiri huhquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:59 schreef Tanin het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |