leukquote:Op maandag 22 mei 2006 00:36 schreef Adelante het volgende:
Stond je neon uit, want dan zag ze je natuurlijk niet aankomen?
fuck off gek, ik reed 50.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:43 schreef Agiath het volgende:
Je mag helemaal geen 50 km/uur met je scooter, het was dus gewoon helemaal jouw schuld domme pauper
als je voor je kijkt zie je toch een fucking drempel liggen? dat zie je dan toch? en als automobilist moet je altijd opletten.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:43 schreef rook.worst het volgende:
wanneer je een scooterrijder bent heb je niet het recht een auto 'pauperauto' te noemen. immers, elke auto, hou pauper ook, is beter dan een scooter.
Daarbij kan het eens gebeuren dat een auto niet goed oplet. als er voor elke lompe scooterrijder een topic geopend moest worden...
Ik denk niet dat ze 90 reed, anders had je wel onder de auto gelegen met die drempel op haar weg....quote:Op maandag 22 mei 2006 00:44 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
fuck off gek, ik reed 50.
maar die auto ging 90 ofzo.. en binnen bebouwde kom mag je maar 50. dus ze ging veel te hard. en verleende geen voorang ondanks de borden en drempels.
wie is er dan fout
ik knalde rechtsachter op der...quote:Op maandag 22 mei 2006 00:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze 90 reed, anders had je wel onder de auto gelegen met die drempel op haar weg....![]()
Drempel op weg --> 90 km/u --> vliegen --> junkie onder auto --> junkie huilenquote:Op maandag 22 mei 2006 00:47 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
ik knalde rechtsachter op der...
dus had er zoieso niet onder kunnen liggen
quote:Op maandag 22 mei 2006 00:35 schreef junkiesietze het volgende:
Was ik met me vriendin en een vriend opzoek naar een baantje... vriendin bij mij achterop de scooter en die vriend op een andere scooter...
rijden met een gangetje van 50km/h en naderen een weg waar ik voorang heb...
hier paint hoe het eruit zag:
[afbeelding]
< KNIP >
Kansloos !quote:Op maandag 22 mei 2006 00:44 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
fuck off gek, ik reed 50.
maar die auto ging 90 ofzo.. en binnen bebouwde kom mag je maar 50. dus ze ging veel te hard. en verleende geen voorang ondanks de borden en drempels.
wie is er dan fout
Hier moest ik mou ouderwets om lachen.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:50 schreef McGilles het volgende:
Junkie gespot met vriendin later op een plein:
[afbeelding]
quote:Op maandag 22 mei 2006 00:51 schreef Sorcerer8472 het volgende:Met 90 over drempels? Voorrangsbord terwijl ze géén voorrang had? Jouw vriend haalt haar in terwijl zij 90 gaat?
Ik neem aan dat ze in ieder geval wel van links kwam en dat er bij jou een écht voorrangsbord (oranje ruit) stond?
quote:Op maandag 22 mei 2006 00:54 schreef junkiesietze het volgende:
[..]het was een vrouw die reed zo'n bord dat betekend dat ze voorang moet verlenen ze zag dat het niet helemaal goed ging dus was gestopt en toen begon die vriend met haar te "praten"
quote:Op maandag 22 mei 2006 00:58 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]90 klopt dus gewoon echt niet, dat trekt alleen een dikke offroader zonder onderdelen achter te laten Teken dat ook es met paint? Rond voorrangsbord vind ik wel apart. Als het een oranje ruit is heeft zij juist voorrang, maar dat wist je waarschijnlijk al Er is een reden dat je maar 40 mag binnen de bebouwde kom... omdat je remweg met 50 nog een stuk langer is dan met 40 (scheelt best veel)
ik kan ongeveer wel inschatten hoe hard iemand gaatquote:Op maandag 22 mei 2006 01:03 schreef 2cv het volgende:
Al raas je met 80 door de bebouwde kom. Dat je te hard rijdt, betekent niet dat je automatisch geen voorrang meer hebt. Daarbij: hoe weet je dat die ander te hardt rijdt ? Gatso-ogen ?
dat is weer zo'n nutteloze bullshit opmerking waar niemand wat aan heeft.quote:Op maandag 22 mei 2006 01:13 schreef Intrepidity het volgende:
Iedereen die een scooter bestuurt verdient het om er vanaf gereden te worden.
Toevallig, dat vind ik nou net van dit topicquote:Op maandag 22 mei 2006 01:14 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
dat is weer zo'n nutteloze bullshit opmerking waar niemand wat aan heeft.
ga dan weg, en raak het knopjequote:Op maandag 22 mei 2006 01:14 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Toevallig, dat vind ik nou net van dit topic
Ik quickreplyquote:Op maandag 22 mei 2006 01:15 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
ga dan weg, en raak het knopje [afbeelding] niet aan.
met quik reply kan je niet quoten.quote:Op maandag 22 mei 2006 01:17 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik quickreply![]()
Maargoed, naar dat eerste zal ik luisteren, als je niet eens een toffe garp kan maken voordat iemand het serieus gaat opvatten hoeft het al niet meer![]()
PI's in QuickReply - De Firefox Extensie!quote:Op maandag 22 mei 2006 01:18 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
met quik reply kan je niet quoten.
Blonde snol die net doet alsof ze na kan denken: "Goh, volgens mij rijdt die skoeter wel 31 km/u, dus die rijdt te hard. Gasgeven dus."quote:Op maandag 22 mei 2006 01:13 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
ik kan ongeveer wel inschatten hoe hard iemand gaat![]()
Jij, want je hoort geen 50 te kunnen.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:44 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
fuck off gek, ik reed 50.
maar die auto ging 90 ofzo.. en binnen bebouwde kom mag je maar 50. dus ze ging veel te hard. en verleende geen voorang ondanks de borden en drempels.
wie is er dan fout
Binnen de bebouwde kom mag je maar 30 vriend.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:44 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
fuck off gek, ik reed 50.
maar die auto ging 90 ofzo.. en binnen bebouwde kom mag je maar 50. dus ze ging veel te hard. en verleende geen voorang ondanks de borden en drempels.
wie is er dan fout
Met vriendin achterop. Dat wordt me toch een baantjequote:Op maandag 22 mei 2006 00:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Je was op de openbare weg op zoek naar een baantje?
En hoe hard mag je met een scooter binnen de bebouwde kom? En waarom denk je dat dat is?quote:Op maandag 22 mei 2006 00:35 schreef junkiesietze het volgende:
Was ik met me vriendin en een vriend opzoek naar een baantje... vriendin bij mij achterop de scooter en die vriend op een andere scooter...
rijden met een gangetje van 50km/h en naderen een weg waar ik voorang heb...
hier paint hoe het eruit zag:
[afbeelding]
ik reed daar dus... komt er opeens een auto aan en die negeert het voorangsbord.. en stuift over de drempels heen!
ik dacht nog wtf? gaat die auto nog stoppen? en ik had me vriendin achterop... dus zoieso met iemand achterop heb je een langere remweg... dus ik probeerde nog te stoppen met piepende banden maar tevergeefs... ik knalde nog net met me voorkant van me scooter op die auto...
Die vriend achter me reed gelijk achter die auto aan en liet die blonde snol stoppen waarna die haar even een scheldpartij tewoord gaf.
Ik was niet gevallen met me scooter maar had der toch hard geraakt...
had wonderbaarlijk geen schade aan me scooter aan mezelf of vriendin.
Toen ik zelf had geconstateerd dat ik niks had die blonde snol ff duidelijk gemaakt dat een voorangsweg er voor is om voorang aan te verlenen... en toen maar weer verder gereden..
blonde vrouwen in auto's![]()
Nee, de remweg maakt maar 3 meter uit, dat is maar net het verschil of jij daar fluitend wegloopt of dat je in een kistje mee word genomenquote:Op maandag 22 mei 2006 01:03 schreef junkiesietze het volgende:
[..]no shit, maar als je op een weg zit waar je voorang hebt maakt die 10km niet uit omdat je verw8 dat je voorang hebt.
Nee hoor, geen klaagbak topic over mijn boetes te vinden hoor.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:00 schreef UnleashMitch het volgende:
De mensen die hier reageren, zijn dat dezelfde mensen die een KLB topic openen als ze geflitst zijn voor een km of 5 ?
Als je de vergelijking doortrekt zou je op een autoweg dus geen 100 maar rond de 170km/u rijden.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:00 schreef UnleashMitch het volgende:
De mensen die hier reageren, zijn dat dezelfde mensen die een KLB topic openen als ze geflitst zijn voor een km of 5 ?
Ach ja en 70km/u afremmen gaat natuurlijk net zo makkelijk als 20km/u, daarnaast is het verschil met het overige verkeer ook gelijk, want ja het gaat over procenten en niet over km/u...quote:Op maandag 22 mei 2006 12:07 schreef Metro2005 het volgende:
Als je de vergelijking doortrekt zou je op een autoweg dus geen 100 maar rond de 170km/u rijden.
(TS reed immers ook bijna 70% te hard)
jij.. want je mag nog stees geen 50quote:Op maandag 22 mei 2006 00:44 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
fuck off gek, ik reed 50.
maar die auto ging 90 ofzo.. en binnen bebouwde kom mag je maar 50. dus ze ging veel te hard. en verleende geen voorang ondanks de borden en drempels.
wie is er dan fout
Natuurlijk is de rem van een scooter even goed als die van een auto.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:15 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ach ja en 70km/u afremmen gaat natuurlijk net zo makkelijk als 20km/u, daarnaast is het verschil met het overige verkeer ook gelijk, want ja het gaat over procenten en niet over km/u...
Je denkt dat een auto sneller 70km afremt dan een scooter 20km ?quote:Op maandag 22 mei 2006 12:21 schreef Mr.Holleeder het volgende:
Natuurlijk is de rem van een scooter even goed als die van een auto.![]()
ABS enzo.![]()
Jij snapt hetquote:Op maandag 22 mei 2006 12:24 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Je denkt dat een auto sneller 70km afremt dan een scooter 20km ?Een scooter weegt niets en heeft dus ook minder sterke remmen nodig. Daarnaast zegt dat nog niets over het snelheidsverschil.
Maar goed, scooters zijn slecht en voor paupers en te hard rijden met de auto is stoer![]()
zoek is op uit welk jaar die regel komtquote:Op maandag 22 mei 2006 10:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En hoe hard mag je met een scooter binnen de bebouwde kom? En waarom denk je dat dat is?
misschien vanwege je remweg?
verlossende antwoord: 30 km/u
je reed dus bijna 2x zo snel als toegestaan.
(ohja, die auto is overigens ook enorm lomp en harstikke fout)
En ook zonder de posten ben jij een kutuser.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:36 schreef oor het volgende:
zonder te lezen is het ook een kuttopic
je mag met die bromvlieg van je maar 30 rijden. Dus fuck zelf even op, overtreder!quote:Op maandag 22 mei 2006 00:44 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
fuck off gek, ik reed 50.
maar die auto ging 90 ofzo.. en binnen bebouwde kom mag je maar 50. dus ze ging veel te hard. en verleende geen voorang ondanks de borden en drempels.
wie is er dan fout
HAHAquote:Op maandag 22 mei 2006 21:48 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
ohja... en met 90 een drempel over is ook fucking onmogelijk tenzij ze waanideen had dat ze een rol speelde in Knightrider en de turbo boost wilde gebruiken
Dat wordt de laatste tijd veel wegge-edit door Tha_T heb ik gemerktquote:
quote:Op maandag 22 mei 2006 21:48 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
je mag met die bromvlieg van je maar 30 rijden. Dus fuck zelf even op, overtreder!
Als jij niet 50 (met iemand achterop! Dan is hij zeker opgevoerd heh!) had gereden was het allemaal niet gebeurd.
Dan was die auto al aan de andere kant van die kruising voordat jij die straat uberhaupt in kwam rijden.
Daarnaast, die auto maakte al de oversteek, jij raakte haar van de zijkant. jij rijdt haar aan. Wat jij doet is voorrang nemen en dat is ook strafbaar.
Is maar goed dat ze een blonde snol was anders had ze mooi burger arrest op jou, je vriendin en je bromvlieg uitgevoerd![]()
ohja... en met 90 een drempel over is ook fucking onmogelijk tenzij ze waanideen had dat ze een rol speelde in Knightrider en de turbo boost wilde gebruiken![]()
quote:Op maandag 22 mei 2006 10:27 schreef msteggink het volgende:
[..]
Met vriendin achterop. Dat wordt me toch een baantje![]()
Op zoek naar nieuwe klanten zeker
quote:Op maandag 22 mei 2006 00:50 schreef McGilles het volgende:
Junkie gespot met vriendin later op een plein:
[afbeelding]
Toch maar eens leren brommerrijden.....quote:Op maandag 22 mei 2006 00:35 schreef junkiesietze het volgende:
en ik had me vriendin achterop... dus zoieso met iemand achterop heb je een langere remweg...
Normaal geef ik Junkiesietze niet graag gelijk, maar je hebt toch écht een langere remweg met meer gewicht hoorquote:Op woensdag 24 mei 2006 10:35 schreef kwalijk_zakie het volgende:
[..]
Toch maar eens leren brommerrijden.....
Gewicht speelt voor je remweg geen rol hoorquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:10 schreef JosvG het volgende:
[..]
Normaal geef ik Junkiesietze niet graag gelijk, maar je hebt toch écht een langere remweg met meer gewicht hoor
UIt welk jaar die regel komt?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:19 schreef fs180 het volgende:
[..]
zoek is op uit welk jaar die regel komt![]()
geen schade aan je vork?![]()
ROFLOLquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:15 schreef 1299 het volgende:
[..]
Gewicht speelt voor je remweg geen rol hoor
Een beladen vrachtwagen staat even snel stil als een lege!
Oke voor hoeveel wedden we?quote:ROFLOL![]()
Jij weet het einstein! Je hebt in 1 klap alle natuurwetten doorgrond![]()
quote:While it is true that a heavier vehicle requires more energy to brake to a stop than does a lighter vehicle, (there is, after all, more mass involved), that does NOT mean the heavier vehicle takes more time or more distance to stop.
Als je ervan uitgaat dat de remmerij evengoed de boel kan blokkeren met een hoger gewicht wel ja.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:49 schreef 1299 het volgende:
[..]
Oke voor hoeveel wedden we?
De druk op de wielen neemt evenredig toe. Het enige wat je nodig hebt is remmen die genoeg remkracht hebben om de wielen bijna te laten blokkeren.
Als je de formules voor afgelegde afstand en versnelling/vertraging neemt, dan speelt in die formules de massa geen rol.
Nou vooruit omdat ik zo aardig ben heb je ook nog gelijk een bron:
http://www.msgroup.org/TIP125.html
[..]
nou kijk.. de regel komt uit de tijd dat brommer op het fietspad moetsen.. en dus niet op de weg mochten.. later mochten brommers ook op de weg, alleen iemand was vergeten dat autos geen 30 rijdenquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
UIt welk jaar die regel komt?
Dat je 100 en 120km/u met de auto mag op snelwegen is ook uit de jaren 70.
Dus ik mag nu ook ongestraft 200km/u racen over de weg omdat de regels ouder zijn?
Feit is dat je binnen de bebouwde kom 30 km/u mag met een brommer en 45km/u buiten de bebouwde kom.
Ik weet ook wel dat dat niet altijd prettig rijdt , zeker niet als je op de autoweg moet rijden. Maar toen ik een brommer had reed ik ook niet met 50km/u op een kruising af. Binnen de bebouwde kom moet je gewoon je snelheid aanpassen, en ik weet uit ervaring dat een auto HEEL wat eerder stilstaat dan een brommer of scooter. 50 in een auto is dus NIET hetzelfde als 50 met de brommer.
[..]
ROFLOL![]()
Jij weet het einstein! Je hebt in 1 klap alle natuurwetten doorgrond![]()
In de praktijk maakt het ook praktisch niks uitquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat dat de remmerij evengoed de boel kan blokkeren met een hoger gewicht wel ja.
(heb het zelf ook nog even nagezocht) én als je ervan uitgaat dat je bandensamenstelling exact hetzelfde reageert met een hoger gewicht. Dan blijft inderdaad je remweg hetzelfde.
In de praktijk is die dus veelal iets langer, al scheelt het inderdaad minder dan ik dacht
Overigens merk ik in de praktijk wel dat remmen het veel zwaarder hebben bij een hoger gewicht, dan hoeft je remweg bij blokkerende wielen niet eens langer te zijn maar de remweg bij normaal remmen (en dat wil je op een scooter wel omdat die de stopkracht gewoon simpelweg niet heeft om bij een hoger gewicht de boel te blokkeren) is dan echt wel wat langer.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:26 schreef 1299 het volgende:
[..]
In de praktijk maakt het ook praktisch niks uitIs al vaak genoeg bewezen enz. En bij de meeste auto's zijn de remmen toebedeeld om ook op max belading (veelaal aardig wat kilootjes extra) nog goed te remmen. Zo heb ik zelf de remmen van mijn colt gti al eens laten blokkeren bij 200 km/h.
Ik heb zelf ook scooter gereden en ik kan je melden dat die ook bij 50Km/h met 2 personen nog prima de wielen kan laten blokkeren\
En al de besproken remwegen gaan niet over blokkerende wielen natuurlijk maar over bijna blokkerende wielen. Anders is het geen remweg maar een slipweg
Maargoed leer iig eerst je feiten kennen voordat je zo'n domme onliner er doorheen gooit!
Wat denk je dat die aanhanger cq caravan is?quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:50 schreef 1299 het volgende:
Als je appels met peren wilt vergelijk door er een aanhanger bij te halen moet je dat doen.
Daarbij gaat het er om dat de belasting zo evenwichtig mogelijk is, en dat er geen giermoment wordt veroorzaakt bij het remmen omdat je geen diagonaal gescheiden remsysteem hebt dat die gierwerking kan tegen gaan.
We hebben het hier over 1 voertuig, niet iets met een karretje circa caravan oid.
Auto met karretje is wat anders omdat die niet rechtstreeks de massa van het voorste voortuig verhoogd. Ik had het over 1 voertuig waarbij het gewicht toeneemt. Dus een scooter mag ook. Ik durf te beweren dat een scooter met 2 personen zelfs theoretisch iets sneller remt omdat je meer wind vangt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat denk je dat die aanhanger cq caravan is?
Extra GEWICHT. Gewicht wat door jouw remmen tot stilstand gebracht moet worden.
In het voorbeeld van een vrachtwagen zul je ongetwijfeld gelijk hebben, twijfel ik niet aan. Verhaal klinkt plausibel en een vrachtwagen is gebouwd op zware lading en heeft navenant grotere en sterkere remmen.
Een auto en scooter is gebouwd op gemiddeld gewicht . Ga je op het maximum zitten, bv door op een scooter met 2 personen te rijden of door een caravan achter je auto te hangen, dan zal je remweg wél langer worden omdat je remmen domweg niet krachtig genoeg zijn en behalve het gewicht van de auto + inhoud ook nog eens de massa achter de auto moet vertragen.
De meningen zijn verdeeld.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:44 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
fuck off gek, ik reed 50.
maar die auto ging 90 ofzo.. en binnen bebouwde kom mag je maar 50. dus ze ging veel te hard. en verleende geen voorang ondanks de borden en drempels.
wie is er dan fout
Idd ja.. snelheid heeft niet vaak wat met de schuldvraag te maken enkel als het over erg hard overtreden snelheden gaat.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:14 schreef mgerben het volgende:
[..]
De meningen zijn verdeeld.
Volgens Fok! is iemand die misschien te hard reed altijd fout. Ook al geeft de ander geen voorrang (en reed die ook te hard).
Volgens mij de vrouw per definitie fout, tenzij ook al kan het tegendeel bewezen kan worden.
Volgende keer beter opletten op school.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:15 schreef 1299 het volgende:
[..]
Gewicht speelt voor je remweg geen rol hoor
Een beladen vrachtwagen staat even snel stil als een lege!
Die auto ging met 90 over de drempels?quote:Op maandag 22 mei 2006 00:44 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
fuck off gek, ik reed 50.
maar die auto ging 90 ofzo.. en binnen bebouwde kom mag je maar 50. dus ze ging veel te hard. en verleende geen voorang ondanks de borden en drempels.
wie is er dan fout
Begin nou niet weerquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Volgende keer beter opletten op school.
Ik zag die onzin net pas staan, sorryquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |