quote:Wieckse Rosé: friszoete verleiding 4 april 2006 - Wieckse heeft goed nieuws. De familie is uitgebreid met een verleidelijk nieuw bier: Wieckse Rosé, een heerlijk zacht en fruitig witbier. De primeur? Die is weggelegd voor de Nederlandse horeca! Het bier is rozerood van kleur zoals een mooie rosé en dat maakt het heel aantrekkelijk voor wie op zoek is naar eens wat anders.
Willeke Ebbens (Account Manager Heineken Brouwerijen) is blij met dit nieuwe product. “Veel van mijn klanten in de horeca hadden al eens aangegeven dat er naast Wieckse Witte plaats is voor een ander bier dat zowel mannen als vrouwen aanspreekt. Zij zien in dat ze meer traffic naar hun zaak genereren, wanneer je bezoekers kunt aanspreken met een zomers bier zoals Wieckse Rosé. Zeker als het in een zeer elegant merkglas wordt geserveerd. Daar komen mensen graag voor terug.”
Hee, da's toevallig... Een vriend van me zei ook al dat ik die eens moest proberen. Wat is het alcohol percentage? In Wieckse Rosé zit (slechts) 4%...quote:Op zondag 21 mei 2006 18:29 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ik drink deze regelmatig, best lekker maar je wordt er wel snel dronken van
[afbeelding]
Dit lijkt niet op echte rosé, daar is het veeeeeel te zoet voor. Het is eigenlijk echt gewoon cassis met wat alcohol...quote:Op zondag 21 mei 2006 19:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Echte rosé vind ik trouwens maar vieze troep, dus als het daarop lijkt is het meteen een nominatie voor Meest Vieze Biertje Ooit.
Dat is de benaming bier niet waardig.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dit lijkt niet op echte rosé, daar is het veeeeeel te zoet voor. Het is eigenlijk echt gewoon cassis met wat alcohol...
Ach, ik ken ook extreem zoete kriek die bij mij toch echt wel in de categorie 'Bier' valt. Bijzonder Lekker Bier, zelfs.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:25 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat is de benaming bier niet waardig.
Zoet bier is niet lekker.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach, ik ken ook extreem zoete kriek die bij mij toch echt wel in de categorie 'Bier' valt. Bijzonder Lekker Bier, zelfs.
Ik zeg, terrasje pikken?quote:
Lijkt het een beetje op Kriek of is het nog veel zoeter?quote:Op zondag 21 mei 2006 19:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dit lijkt niet op echte rosé, daar is het veeeeeel te zoet voor. Het is eigenlijk echt gewoon cassis met wat alcohol...
Geen idee eigenlijk, de laatste keer dat ik kriek gedronken heb, was ik 17 ofzo... Dat was Mort Subiet, de enige juiste naam voor het spulquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Lijkt het een beetje op Kriek of is het nog veel zoeter?
Zal wel flink koppijn-spul zijn.quote:Op donderdag 12 april 2007 18:43 schreef Trizzle het volgende:
Je hebt nu ook Gulpener Rosé.
http://www.gulpener.nl/product.php?proID=17
Maar hoewel ik dat een goeie brouwerij vind, ga ik deze onzin denk ik maar eens niet proberen.
kdenk dat t wel mee zal vallenquote:Op donderdag 12 april 2007 19:54 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zal wel flink koppijn-spul zijn.
Hmmm, vooruit, ik zal een sixpackje en wat paracetamollen scoren.quote:Op vrijdag 13 april 2007 02:14 schreef MissHobje het volgende:
maar heb je deze geproefd ?
Volgens mij nog niet
Ik zou dan maar gewoon 1 flesje los aanschaffenquote:Op vrijdag 13 april 2007 02:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hmmm, vooruit, ik zal een sixpackje en wat paracetamollen scoren.
Ah, mooi. Nuecken?quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:36 schreef MissHobje het volgende:
Oja enne geen koppijn kunnen ontdekken
Te laat, ik ga er dit weekend 6 drinken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 03:00 schreef MissHobje het volgende:
Ik zou dan maar gewoon 1 flesje los aanschaffen![]()
Goed bier befoeft geen suiker. Goed bier wordt gebrouwen van de koolhydraten in de granen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 00:19 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Waarvan maken we bier? juist ja :
Water
Mout
Hop
Gist
Suiker
alleen goedkoop bier bevat suikerquote:Op zaterdag 14 april 2007 00:19 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Waarvan maken we bier? juist ja :
Water
Mout
Hop
Gist
Suiker
Lieve mamma heb jij!quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:32 schreef Memento-Mori het volgende:
Weekendje bij mama en papa, mama haalt een sixpackje voor me![]()
Ik kom sporadisch thuis dus als ik er dan eens ben dan doen ze veel voor mequote:
Ja, zeg, dat snappen we.quote:Op zaterdag 14 april 2007 10:19 schreef Stereotomy het volgende:
Koolhydraten is een andere naam voor suikers
Gist zet glucose om in koolstofdioxide en ethanol (alcohol dusquote:Op zaterdag 14 april 2007 10:19 schreef Stereotomy het volgende:
Koolhydraten is een andere naam voor suikers
Ik ben het in principe wel met je eens, maar juist de populairste krieken (St. Louis kwam al langs) bevatten vaak zowel suiker en zoetstoffen als vruchtenextracten. Ik heb Wieckse Rosé nog niet gehad, maar ik verwacht dat het zoeter is dan echte goede kriek (die juist erg zuur is).quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:48 schreef huize het volgende:
De rosé bieren zij niet zo zoet als Kriek.
Kriek is een bier waar tijdens het brouwproces kersen aan toegevoegd worden.
De rosé bieren zijn wit bieren waar een vruchtenextract aan toegevoegd word zij het bij bottelen danwel bij de lagering.
Ben er persoonlijk geen fan van, aangezien het in min ogen een mixdrank is in de groep, snahdy, snakebite en zelfs sneeuwwitje.
Pas als de "smaakmakers" tijdens het brouwproces worden toegevoegd (zoals bij kriek en hommel/honingbieren o.a.) dan vind ik ze de titel bier wel waardig.
Kriek is fucking ranzig manquote:Op zondag 21 mei 2006 19:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach, ik ken ook extreem zoete kriek die bij mij toch echt wel in de categorie 'Bier' valt. Bijzonder Lekker Bier, zelfs.
even denken, surinamers smaken naar kip, Chinezen naar alles, blijft over: Transdniëstrianen (zie de rails van deze maand). Er zit ook geen statiegeld op !quote:
Gewoon zelf maken: scheutje limo in je glas (liefst een groot, bol glas), pilsje erover en klaar. In Franse en Belgische café's heet dat een monaco of smos. Dat is dan met grenadine (granaatappel), maar je kunt natuurlijk ook kersen- of frambozenlimo gebruiken. Er zijn Belgen die het door hun trappist gieten, maar ik zou er zelf geen goed bier aan verspillenquote:
waar smaakt 't naar. Wat vond je er lekker aan?quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:39 schreef Stansfield het volgende:
Erg lekker biertje.
Ik vind normaal bier echt te ranzig, maar dit smaakt gewoon naar cassis.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:40 schreef zquing het volgende:
[..]
waar smaakt 't naar. Wat vond je er lekker aan?
Kun je dus beter cassis met vodka mixen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:00 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik vind normaal bier echt te ranzig, maar dit smaakt gewoon naar cassis.
Dat zal ik thuis eens proberen ja. Maar op het terras is het wel zo makkelijk qua rondjes geven enz.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:40 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Kun je dus beter cassis met vodka mixen.
het was super zoet, smaakte noggeeneens naar bier en nog veel duurder ookquote:Op zaterdag 21 april 2007 03:26 schreef MutedFaith het volgende:
Ik vrees voor je van niet,.
Suiker word meestal toegevoegd voor een extra zetje bij de nagisting. Het is immers makkelijker om een bier volledig te laten uitgisten dan het gistproces tijdig stop te zetten voor een natuurlijke hoeveelheid eindsuikers voor de nagist.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gist zet glucose om in koolstofdioxide en ethanol (alcohol dus). Zetmeel is een hele keten van glucose moleculen (polymeer), en die moet dus in stukken worden geknipt door enzymen (amylase). Ik vermoed dat dat proces redelijk wat tijd kost en dat men omwille van de snelheid soms suiker/glucose toevoegd. Dan heb je dus sneller je biertje, en het biertje wordt er ook niet zoet van, immers de glucose ondergaat een reactie, maar ik denk wel dat het uit kan maken voor de smaak.
Overigens denk ik dat aan dit biertje suiker is toegevoegd omwille van de smaak. Fruitbier moet kennelijk zoet smaken.
Ik noem het ook al vrouwenbierquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:38 schreef Lienzz het volgende:
ik vind het echt een vrouwenbiertje...en het is lekker als je s'zomers op een terrasje zit.
Ik dacht dat een homo als jij deze Wieckse Rosé wel lekkerderder zou vindenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:07 schreef Underdoggy het volgende:
De Wittekerke is vele malen lekkerder, minder een zuurstok smaak en meer een witbiertje met vruchtensmaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door MissHobje op 02-05-2007 16:21:29 ][b]Hobbelicious is back!
[/b]
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:17 schreef MissHobje het volgende:gisteren Hoegaarden Rose meegenomen, ik heb deze review niet gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij stond in de AH naast de Hoegaarden Lime... ook zoiets....
Ik zal het vanavond eens testen, maar ik heb zo mijn twijfels als ik dit lees!
[ Bericht 2% gewijzigd door MissHobje op 02-05-2007 16:22:10 ]Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
Vind het beide super, maar toch niet in m'n bier!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik noem het ook al vrouwenbierOmdat het roze en zoet is.
Ja niet op mij letten hoorquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:47 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
gisteren Hoegaarden Rose meegenomen, ik heb deze review niet gezien.
Hij stond in de AH naast de Hoegaarden Lime... ook zoiets....
Ik zal het vanavond eens testen, maar ik heb zo mijn twijfels als ik dit lees!
Ik denk dat die ook mierzoet is.. want tegenwoordig is niets meer zuurquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:43 schreef fuckbuddy het volgende:
Misschien is de lime wel ok, hoewel..... die zal wel weer erg zuur zijn misschien?
Zo is ze ook wel weer!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:35 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dan wacht ik jou bevinding wel even af![]()
Vrouwen moeten helemaal geen bier drinken, das niet sexy....quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik drink amper bier, maar nu wel. Net als een vriendin van me. Dus ik denk dat dat met 'betere aftrek' ook wel meevalt, fuckbuddyEr zijn nu mensen (vrouwen
) die weinig bier dronken die nu ineens wel bier drinken. Ik denk dat jij er niet meer of minder bier om zou drinken, toch?
Het ligt al bijna een jaar in de winkel dus ik ben bang dat je geen gelijk gaat krijgen. Of dat het natuurlijk alleen seizoensgebonden verkrijgbaar wordt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:09 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Vrouwen moeten helemaal geen bier drinken, das niet sexy....
Dus jij denkt dat vrouwen vanwege deze "drank" meer bier gaan drinken?
Ik denk dat met 6 maanden dit biertje niet meer in de schappen ligt...
My bad, ik heb het over de Hoogaarden variant... Die is er volgens mij nog niet zo lang.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:35 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Het ligt al bijna een jaar in de winkel dus ik ben bang dat je geen gelijk gaat krijgen. Of dat het natuurlijk alleen seizoensgebonden verkrijgbaar wordt.
Ik denk ook niet dat de markt groot genoeg is voor meer dan 2 merken van dit soort bier.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:58 schreef fuckbuddy het volgende:
my bad, ik heb het over de Hoogaarden variant... Die is er volgens mij nog niet zo lang.
Leffe & Grenadinequote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:17 schreef Stereotomy het volgende:
Gewoon bier pakken en een scheutje grenadine erdoorheen: zelfde effect
Jups helemaal mee eensquote:Op woensdag 11 juli 2007 20:11 schreef Underdoggy het volgende:
Mensen, de wittekerke rose is echt 1000x lekkerder
eeeh...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:00 schreef scrub_nurse het volgende:
je hebt al wieckse, wittekerke en hoegaarden dus dat zijn er al 3!
vrouwen die een abdijbier drinken zijn hypersexyquote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:09 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
ik vind het wel fantastisch verpakt; welke man wil daarmee nu in de hand lopenquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb zowel Wieckse Rose als Wittekerke Rose geproefd.
Vind ze even lekker, al zijn ze beiden wel totaal verschillend van smaak.
Het handige van de Wittekerke is, dat het in -chique roze- blikjes verkrijgbaar is.
Kun je het makkelijk naar het park/strand meenemen!
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:17 schreef MissHobje het volgende:
mijn revieuw hoegaarden roseHoegaarden Rose is echt lekker. Helaas al een tijdje niet te krijgen omdat Hoegaarden de vraag naar normaal witbier al niet aan kan en Hoegaarde rose en citron dus vertraagd zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
The only easy day, was yesterday. (USMC)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
Er zijn anders stiekem veel vrouwen die dit lekker vinden ben ik achterquote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:09 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat vrouwen vanwege deze "drank" meer bier gaan drinken?
Ik denk dat met 6 maanden dit biertje niet meer in de schappen ligt...
Dat komt dus door de te grote vraag naar normaal hoegaarden bier . Dat is maar op een enkele (naja 2) plaats te brouwen en daardoor is er dus geen capaciteit om ook nog hoegaarden rose en citron te brouwen . (ja ik werk bij inbev en dat was op het intranet te lezen) .quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:58 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
My bad, ik heb het over de Hoogaarden variant... Die is er volgens mij nog niet zo lang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |