Dan mogen ze in grote delen van Afrika wel snel beginnen met het invoeren van de liberale democratie anders zal je altijd last houden van oorlogen.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:20 schreef Monidique het volgende:
Ik ben een optimist en geloof dat de liberale democratie zo aantrekkelijk is dat het wereldwijd zal worden ingevoerd en dat oorlog uiteindelijk, zij het wellicht over decennia, zo vermoeiend wordt en uitgestreden, dat het stopt.
Hier lijkt alles te draaien om het lijsttrekkerschap van de VVD en daarna komt de komkommertijd er weer aan. Voor Irak lijkt weinig plaats meer te zijn als nieuwswaarde.quote:Nee. Inderdaad. Het is geen nieuws meer. Er zijn tientallen aanvallen per dag, er vallen tientallen of honderden doden. Etnische zuiveringen, burgeroorlog. Elkander bestrijdende milities. Maar zo is het nu in Irak en, ja, dat is niet echt nieuws. Nu hebben, de Nederlandse media in ieder geval, ze sowieso al vrij weinig aandacht , zeker geïnformeerde, gehad voor het hele conflict.
Ja, absurd. Helaas is dat de tendens in Nederland, emotie moet kennelijk op een tweede plaats komen tegenwoordig.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
of het voorbeeld van vandaag de dag over die gepensioneerde veteraan die bevangen door de emoties na een herdenking vergeten was een treinkaartje te kopen, waar de conducteur geen boodschap aan had en hem toch een boete gaf, geen schone staat van dienst
http://today.reuters.com/(...)px?storyId=L20241550quote:Op zondag 21 mei 2006 13:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hoort eigenlijk niet meer zoveel over Irak. Zou het geen niuews meer zijn.
Is het niet juist de tendens van de afgelopen jaren dat emotionele overdrijving alom terrein wint?quote:Op zondag 21 mei 2006 13:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, absurd. Helaas is dat de tendens in Nederland, emotie moet kennelijk op een tweede plaats komen tegenwoordig.
Laatst stond ik onder de douche -is het niet vermoeiend mensen te zien die maar geen zin willen beginnen met 'Ik' en daarom allerlei vreemde constructies creëren?- en dat is erg verfrissend, maar daar wilde ik het niet over hebben. Ik dacht namelijk dat Europa misschien wel ideeën en filosofiën geëxporteerd heeft, maar dat de onderliggende kenmerken van allerlei culturen gelijk blijft. Afrika was erg, laten we zeggen, tribaal en dat is het nog steeds, ongeacht de naties en democratiën. De grootste horror vindt men in Afrika, heb ik wel eens het idee, en dat is volgens mij dus een resultaat van een tribale samenleving. Of het hangt in ieder geval samen. Zo is China ook nog steeds een hiërarchisch ingesteld land. Et cetera. Amerika en Australië tellen dan uiteraard niet mee.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan mogen ze in grote delen van Afrika wel snel beginnen met het invoeren van de liberale democratie anders zal je altijd last houden van oorlogen.
Alles voor het systeem! Als het systeem verliest, hebben 'ze' gewonnen! Demonstraties zijn slecht voor de 'economie' en dienen genegeerd te worden!quote:Op zondag 21 mei 2006 13:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, absurd. Helaas is dat de tendens in Nederland, emotie moet kennelijk op een tweede plaats komen tegenwoordig.
Op het gebied van regelhandhaving juist niet, wel wordt er vaker op emotionele wijze politiek bedreven inderdaad, of beter, op basis van incidenten. De laatste jaren dacht men juist op basis van overdreven regelneukerij dit land beter te maken. Ik ben juist van mening dat wetten handig zijn als gereedschap, maar dat het naleven van regels geen doel op zich dient te zijn. Een mooi voorbeeld is natuurlijk het controleren op het ID bewijs. Ingevoerd om terrorisme beter te kunnen bestrijden (wat natuurlijk imho flauwekul is) maar mensen worden te pas en te onpas bekeurd voor het niet dragen ervan.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:28 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Is het niet juist de tendens van de afgelopen jaren dat emotionele overdrijving alom terrein wint?
Het zou me niet verbazen als Maartje 't Hart ook zoiets vindt.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Maarten 't Hart vind ik een enorme zeur. Zelden een schraperiger persoonlijkheid gezien.
Maar is dit niet eerder een rationeel standpunt, dat je nu inneemt?quote:Op zondag 21 mei 2006 13:34 schreef gelly het volgende:
. De laatste jaren dacht men juist op basis van overdreven regelneukerij dit land beter te maken. Ik ben juist van mening dat wetten handig zijn als gereedschap, maar dat het naleven van regels geen doel op zich dient te zijn. Een mooi voorbeeld is natuurlijk het controleren op het ID bewijs. Ingevoerd om terrorisme beter te kunnen bestrijden (wat natuurlijk imho flauwekul is) maar mensen worden te pas en te onpas bekeurd voor het niet dragen ervan.
Wat heb je dan allemaal nog meer nodig, dat je er niet aan ontkomt?quote:Op zondag 21 mei 2006 13:30 schreef MrX1982 het volgende:
Misschien ga ik zo ook nog even naar Donner.
Een bastion van kennis in een wereld van oppervlakkigheid, kledingzaken en Rotterdamse aso's.
Ja koopzondag is een ware kwelling.
Yildiz' antwoord:quote:De islam heeft altijd europa willen binnen vallen en bezetten.
Nou, nou, dat Yildiz geen kaas van geschiedenis gegeten heeft was mij al bekend door zijn eerdere uitlatingen. Maar dit grenst toch echt aan totale onwetendheid. Zelfs Monidique heeft meer realiteitszin.quote:Leugens.
De islam heeft als idee er alles mee te maken. Alleen al om het idee dat zoveel mogelijk mensen moslim moeten worden.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:54 schreef Monidique het volgende:
Het is al waar om het feit dat de Islam als idee niets kan doen.
Omdat 'ie zich altijd verre heeft gehouden van het incestueuze kringetje, natuurlijk.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:51 schreef Monidique het volgende:
Vind je? Waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |