abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38034982
Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.

Iedereen is welkom. Iedereen houdt van doekoe.
  zondag 21 mei 2006 @ 00:24:32 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  zondag 21 mei 2006 @ 00:25:45 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38035175
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 23:29 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zoals er geen bewijs is dat Achmadinejad's uitlatingen over de vernietiging van de staat Israel etc. verkeerd vertaald zijn?
Mja, daar zat ik er misschien net even naast, daar heb ik ook sorry over gezegd.

Maar wat is er mis met een beetje kritisch naar het nieuws kijken, en niet alles in 1 keer voor waar aannemen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 21 mei 2006 @ 00:26:24 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_38035232
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Mja, daar zat ik er misschien net even naast, daar heb ik ook sorry over gezegd.

Maar wat is er mis met een beetje kritisch naar het nieuws kijken, en niet alles in 1 keer voor waar aannemen?
Niets. In dit geval vond ik het ook al een vreemd bericht, en naar nu blijkt is het onwaar. Jammer dat veel mensen er al over zijn gevallen, terwijl er over de antisemitische preek in ons eigen land, waar wel zekerheid over bestaat, veel minder beroering ontstond.
  zondag 21 mei 2006 @ 00:28:04 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38035240
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:26 schreef Drugshond het volgende:
Mijn topic valt niet meer te reanimeren.
[afbeelding]
Kruisje.

Edit, verbeterd.

Edit 2: ja, nu is ie weer kapot!
pi_38035336
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
....
pi_38035340
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:27 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Niets. In dit geval vond ik het ook al een vreemd bericht, en naar nu blijkt is het onwaar. Jammer dat veel mensen er al over zijn gevallen, terwijl er over de antisemitische preek in ons eigen land, waar wel zekerheid over bestaat, veel minder beroering ontstond.
Het hield de FP niet eens..
pi_38035384
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Het hield de FP niet eens..
Je bedoelt ''haalde'' ?
pi_38035390
mja.
  zondag 21 mei 2006 @ 00:33:44 #11
89730 Drugshond
pi_38035405
quote:

[..]

Dat is zo-ie-zo het probleem met NWS-berichten in het algemeen. Wat moet je als maatstaf gaan gebruiken. En rondzingen van een vaag nieuws door betere nieuwssites komt veelvuldig voor.
Nieuws is altijd suggestief.

Qua discussie(forum) kun je uit minder valide berichten toch een aardige discussie op gang zetten.
We zijn niet de PRAVDA of iets dergelijks. Maar ergens moeten we wel een grens stellen.
pi_38035406
Da's gronings gok ik
pi_38035463
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat is zo-ie-zo het probleem met NWS-berichten in het algemeen. Wat moet je als maatstaf gaan gebruiken. En rondzingen van een vaag nieuws door betere nieuwssites komt veelvuldig voor.
Nieuws is altijd suggestief.

Qua discussie(forum) kun je uit minder valide berichten toch een aardige discussie op gang zetten.
We zijn niet de PRAVDA of iets dergelijks. Maar ergens moeten we wel een grens stellen.
O, het ging niet over de toezichthouders, hoor, maar over de debattisten zelf.
  zondag 21 mei 2006 @ 00:38:59 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38035565
quote:

[..]

Dat is aan de ene kant een heel vreemde waarneming, echter denk ik dat het heel eenvoudig te verklaren is.

Er wordt vaak gezegd dat Nederland goed is in klagen over een ander, maar niet op zichzelf.
Balk, splinter, oog. Die.

Ik maak even deels gebruik van deze:

Toelichting, zie de persoon zelve linksboven, en de 'foute persoon' linksonder.

Daarnaast, gaat het om herkenning, een voorbeeld welke ik al eerder gaf.

De Nederlander woont in Nederland, heeft een hypotheek bij een Nederlandse bank, kijkt Nederlandse TV en heeft interesses als auto's, voetbal, tijdschriften daarover, et cetera.

Iemand ergens anders woont dus niet in Nederland, heeft niet die hypotheek, kijkt niet naar onze TV en heeft een hele andere interesse.

Daarmee is het 'veilig' om te zeggen dat het fout is, zonder zichzelf fout te noemen.
Immers, als de 'foute persoon' ook van diezelfde voetbal houdt, zou dat wel eens (ja, dat is een drogreden) kunnen betekenen dat voetbal niet zo goed is. Zie het met lezen van de Koran bijvoorbeeld. In vergelijking met lezen van de Bijbel. Beiden maakt niks uit. Maar de Bijbel leest men zelf, en de Koran 'de andere, foute' mens. Heel veilig om te zeggen dat de Koran fout is dus.

Dit reflecterend naar dit topic [ Antisemitische predikant neemt het op voor Hitler ), is het voor velen lastig om er een mening over te vormen. Deze persoon woont namelijk in Nederland, en heeft waarschijnlijk bijna hetzelfde leven als elke andere Nederlander. Daarmee is het een stuk dunner ijs, om hierover een mening te vormen, voor de persoon zelf.

Persoonlijk hou ik mezelf er ook een beetje buiten... Mede eigenlijk om de reacties die er al staan.
pi_38035631
pindasaus is toch helemaal niet authentiek Indonesisch ?
pi_38035756
Ik denk wel dat de pindasaus hier aangepast is aan onze smaak. Of het niet authentiek Indonesisch is weet ik niet.
pi_38035792
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:41 schreef gelly het volgende:
pindasaus is toch helemaal niet authentiek Indonesisch ?
Net zo min als rijsttafel.
pi_38036050
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 23:29 schreef Johan_de_With het volgende:

Zoals er geen bewijs is dat Achmadinejad's uitlatingen over de vernietiging van de staat Israel etc. verkeerd vertaald zijn?
Nou ik las laatst toch een goed doortimmerd verhaal over die vertalingen.
Hier staat een link naar dat verhaal, onderaan het het eerste artikel
pi_38036053
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:48 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Net zo min als rijsttafel.
Net een reclame van Beckers voor saté in authentiek Indonesische pindasaus. Je vraagt je dan wat af he..
  zondag 21 mei 2006 @ 00:58:44 #20
89730 Drugshond
pi_38036093
overigens heb ik best een aardig boek in die bieb opgesnort, al is het al 20 jaar oud.. Gödel, Escher, Bach : een eeuwige gouden band.
pi_38036130
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Net een reclame van Beckers voor saté in authentiek Indonesische pindasaus. Je vraagt je dan wat af he..
http://kokkieblanda.nl/Content/pid=746.html
Dit recept ziet er toch indonesisch uit..
pi_38036143
kokkieblanda
pi_38036215
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:00 schreef gelly het volgende:
overigens heb ik best een aardig boek in die bieb opgesnort, al is het al 20 jaar oud.. Gödel, Escher, Bach : een eeuwige gouden band.
Staan er ook plaatjes in?
(ah joh .. het is toch al laat enzo)
pi_38036261
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Staan er ook plaatjes in?
(ah joh .. het is toch al laat enzo)
Anti-elitist tot in de kist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: