abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 mei 2006 @ 23:55:52 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38034050
Propagandakleuren

Waar Iran het westen bestrijdt met leuzen als "Dood aan Amerika", is de westerse propaganda tegen het land veel subtieler. Gisteren werd ik door een bevriende presentatrice van het Amerikaanse CBS opgebeld met vragen over het volgende verhaal.

Een Canadese krant had vrijdag een voorpaginastuk over nieuwe Iraanse kledingvoorschriften. Het verhaal komt er op neer dat etnische minderheden speciale kleren zouden moeten gaan dragen in Iran. Joden zouden voortaan met een gele streep over hun kleding moeten lopen, aldus het bericht.

Sensationeel, maar compleet onwaar. Het stuk is geschreven door een bekende tegenstander van het Iraanse regime die overdrijft en liegt om zijn vijanden in discrediet te brengen. In liefde en oorlog is alles geoorloofd maar het is aan de pers om een verhaal te checken en eventueel in de prullenbak te gooien.

Desondanks maakten verschillende serieuze nieuwsmedia er melding van. Blijkbaar is voor sommige journalisten een bron met een Iraanse naam al voldoende voor een verhaal. Dat Ahamdinejad zich tot een internationale boeman heeft ontwikkeld helpt natuurlijk erg mee.

Vandaag heeft de krant een ontkenning van het verhaal door de Iraanse ambassade op de voorpagina, maar het propagandakwaad is natuurlijk al geschied. Verschillende Joodse organisaties hebben aan de bel getrokken, waaronder het Simon Wiesenthal centre. Een stereotype is dus bevestigd, maar op basis van valse gronden.

Bron: Onze Man in Teheran (weblog van NRC correspondent Thomas Erdbrink)

---

I.v.m. een poging om de schade van de inmiddels verspreidde propaganda tot een minimum te beperken maar even gepost als aparte topic, wellicht kunnen de moderators van FOK!forum deze topic mergen met "Iran stelt herkenningstekens voor niet-moslims verplicht" maar dan wel met de titel "Verhaal kledingvoorschriften Iran compleet onwaar".

Het is helaas nog even wachten totdat GeenStijl met een rectificatie komt.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_38034225
Nee goh...
  zondag 21 mei 2006 @ 00:02:03 #3
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_38034298
quote:
Het is helaas nog even wachten totdat GeenStijl met een rectificatie komt.
Waarom zou geenstijl met een excuus moeten komen?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_38034954
Zal vast een Jood geweest zijn
  zondag 21 mei 2006 @ 09:27:25 #5
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38039410
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:02 schreef Vampier het volgende:

Waarom zou geenstijl met een excuus moeten komen?
rectificatie = correctie
pi_38039459
Was te verwachten dat dit niet waar is. Laat maar weer zien hoe onzorgvuldig diverse media omgaan met toch wel gevoelig nieuws.
pi_38039986
Bewijs dat het compleet onwaar is zie ik niet.
Het wordt alleen niet bevestigd.
Als ik iran was had ik het ook niet bevestigd.

Er is i.i.g. een kleding wet aangenomen die stelt dat gelovigen zich traditioneel moeten kleden.
Dus er ontstaat een onderscheid tussen gelovigen en niet gelovigen.

Net als vroeger de nazi's en de nsb-ers zich ook onderscheiden met uniformen en moslims tegenwoordig hier ook lijken te doen door hoofddoekjes.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_38040246
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:35 schreef typtypo het volgende:
quote:
Net als vroeger de nazi's en de nsb-ers zich ook onderscheiden met uniformen en moslims tegenwoordig hier ook lijken te doen door hoofddoekjes.
Wat is er zo bijzonder aan uniforms? Is dat tegenwoordig zoveel anders in het leger?
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
  zondag 21 mei 2006 @ 12:25:36 #9
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38041972
Er is gewoon geen enkele reden om op basis van één bron aan te nemen dat het betreffende artikel de waarheid weergeeft. Bovendien staat er in de National Post nu ook een ander ander artikel waarin de eerdere berichtgeving wordt tegengesproken:

Iranian embassy denies dress code
pi_38042599
http://news.yahoo.com/s/a(...)_dress_code_excerpts

In order to preserve and strengthen Iranian-Islamic culture and identity, consolidate and promote national clothing designs and guide the manufacturing and marketing of clothes, on the basis of domestic forms and designs, as well as to encourage the public to refrain from choosing and spending on foreign designs not appropriate to the Iranian culture and identity," the Culture and Islamic Guidance Ministry will form a committee made up of representatives from various ministries, the state media and the parliament culture committee to follow through this law.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_38042610
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:35 schreef typtypo het volgende:
Als ik iran was had ik het ook niet bevestigd.

Er is i.i.g. een kleding wet aangenomen die stelt dat gelovigen zich traditioneel moeten kleden.
Dus er ontstaat een onderscheid tussen gelovigen en niet gelovigen.

tjeez, lijkt wel alsof je het jammer vindt dat het niet waar is (zou kunnen zijn) ..
anyway zou het wel leuk zijn als je deze zelfde voorzichtigheid van begin af aan had gebruikt ipv een dubieus bericht aan te pakken om er een haatcampagne van te maken ..

en hoofddoekjes een uniform sinds kort .. ja, dat is wat jij en alle andere pim-fortuyn aanhangers ervan hebben gemaakt in de laatste paar jaar .. een eeuwenoude gewoonte gedemoniseerd als zijnde een uiting van potentieel moslimterrorisme ..

toch raar, een eeuwenoude gewoonte (en met al dat zand daar nog bijzonder zinvol ook) is sinds kort een unniform van een moslimfundamentalist en potentieel terrorist .. en dat terwijl het terrorisme pas bestaat sinds wanneer ?
juist ja, 2de helft vorige eeuw .. en waarom ook al weer .. stichting van de staat Israël niet waar ?
En waarom hebben die ook alweer dat stuk land gekregen en niet gewoon een gedeelte van de vlaktes ergens in de States .. omdat dat in een oud "heilig" boek staat toch ?
Maw, land afpakken met de bijbel in de hand mag dus wel, maar je ertegen verztten met de koran in de hand dus blijkbaar niet
pleased to meet you
pi_38043192
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

tjeez, lijkt wel alsof je het jammer vindt dat het niet waar is (zou kunnen zijn) ..
En zo is het. Het boeit niemand wat, maar het is gewoon een mooi excuus. Ook al is het gewoon weer een leugen.
pi_38043539
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

anyway zou het wel leuk zijn als je deze zelfde voorzichtigheid van begin af aan had gebruikt ipv een dubieus bericht aan te pakken om er een haatcampagne van te maken ..

en hoofddoekjes een uniform sinds kort .. ja, dat is wat jij en alle andere pim-fortuyn aanhangers ervan hebben gemaakt in de laatste paar jaar .. een eeuwenoude gewoonte gedemoniseerd als zijnde een uiting van potentieel moslimterrorisme ..

toch raar, een eeuwenoude gewoonte (en met al dat zand daar nog bijzonder zinvol ook) is sinds kort een unniform van een moslimfundamentalist en potentieel terrorist .. en dat terwijl het terrorisme pas bestaat sinds wanneer ?
juist ja, 2de helft vorige eeuw .. en waarom ook al weer .. stichting van de staat Israël niet waar ?
En waarom hebben die ook alweer dat stuk land gekregen en niet gewoon een gedeelte van de vlaktes ergens in de States .. omdat dat in een oud "heilig" boek staat toch ?
Maw, land afpakken met de bijbel in de hand mag dus wel, maar je ertegen verztten met de koran in de hand dus blijkbaar niet
Het is waar i.t.t. wat hier in de OP beweerd wordt.
Er is een kleding wet aangenomen.

Hier een deel ervan.
Dus lul niet zo dom wil je.
quote:
In order to preserve and strengthen Iranian-Islamic culture and identity, consolidate and promote national clothing designs and guide the manufacturing and marketing of clothes, on the basis of domestic forms and designs, as well as to encourage the public to refrain from choosing and spending on foreign designs not appropriate to the Iranian culture and identity," the Culture and Islamic Guidance Ministry will form a committee made up of representatives from various ministries, the state media and the parliament culture committee to follow through this law.
De islam heeft altijd europa willen binnen vallen en bezetten.
Toen de staat israel al lang niet meer bestond.

Moet je de gescheidenis erbij pakken van de afgelopen eeuwen dan zul je zien dat de islam spanje eeuwen heeft bezet en een paar eeuwen later aan de poorten van wenen stond te rammen.

Dat allemaal ZONDER de staat israel.
Praat dus geen poep wil je.
www.jihadwatch.org
pi_38043722
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:20 schreef typtypo het volgende:
[..]

Hier een deel ervan.
[..]
Kom op, doe je niet zo onnozel voor. Dat stukje tekst wat je quote komt niet eens in de buurt bij wat er werd beweerd. Het valt meer te vergelijken met de Europese regelgeving ter bevordering van streekproducten dan met de jodensterren.
pi_38043839
quote:
Moet je de gescheidenis erbij pakken van de afgelopen eeuwen dan zul je zien dat de islam spanje eeuwen heeft bezet en een paar eeuwen later aan de poorten van wenen stond te rammen.
Ja dat is echt typisch iets voor de Islam. Westerse landen zouden dat nooit doen, andere landen bezetten.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
pi_38043885
quote:

Niet helemaal.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:33:32 #17
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_38043893
"Onze man in Teheran" is een naïeve idioot.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:37:55 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38044003
quote:

[..]

Niet 1 die 'niet-gelovigen' verplicht een badge te dragen.
quote:
Hier een deel ervan.
[..]
www.meatspin.com
quote:
Leugens.
quote:

Je bent wel érg selectief hier. Kruistochtje vergeten?
quote:
Yeah.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38044195
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:37 schreef Yildiz het volgende:

Leugens.
Leg jij het maar uit?
Jij beweert dat het het niet zo is.
Dan ben je nog dommer dan dat je je al profileert.
Het is zeker een conspriracy en verzinsel van bush.

Kruistochten waren een antwoord op de islamitische agressie en verovering.
Net zoals afghanistan een antwoord is op 9/11.
www.jihadwatch.org
pi_38044211
  zondag 21 mei 2006 @ 13:49:51 #21
93744 Finder_elf_towns
pi_38044283
Maar is het erg relevant of dit verhaal onwaar is? Ook zonder dit verhaal blijft Iran een agressieve schurkenstaat met aan het hoofd een gestoorde maniak die op zijn beurt een speelpop is van mensen die nog vele malen extremer zijn dan hij is.
pi_38044299
Een interessante vergelijking. De Kruistochten waren natuurlijk misschien wel meer gericht op Europa zelf, het binnenland, dan op de Lavent en de mohammedanen. De reactie op de aanslagen van elf september is ook meer een binnenlandse, anti-liberal, dan een op het buitenland en de terroristen gerichte. Daarnaast natuurlijk ook verschillen: Amerika werd aangevallen, Europa eigenlijk niet op eenzelfde wijze.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:52:09 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38044339
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:45 schreef typtypo het volgende:

[..]

Leg jij het maar uit?
Jij beweert dat het het niet zo is.
Precies.
quote:
Dan ben je nog dommer dan dat je je al profileert.
Oh jolijt, wat een dijenkletser, maar ik zal me niet verlagen tot persoonlijke aanvallen hoor.
quote:
Het is zeker een conspriracy en verzinsel van bush.
Ach, Saddam had toch uranium uit Niger gehaald? Bush zei het! Bleek een leugen te zijn, maargoed.
quote:
Dit is wel te gek voor woorden.
quote:
Dat was inderdaad 'een antwoord'. Irak staat totaal buiten 9 / 11, al zien vele mensen dat anders.

-Laat ik dat er maar uit halen dan. -

En, hoeveel burgerslachtoffers zijn er wel niet gevallen, in Irak of Afghanistan? Hoeveel duizend?
Ik kan ze niet op 1 hand tellen hoor.

-

[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 21-05-2006 14:01:36 ]
pi_38044384
Terroristen vallen pas de laatste paar jaar aan? Dat is onzin.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:55:57 #25
93744 Finder_elf_towns
pi_38044441
Stelling:
quote:
Yildiz' antwoord:
quote:
Leugens.
Nou, nou, dat Yildiz geen kaas van geschiedenis gegeten heeft was mij al bekend door zijn eerdere uitlatingen. Maar dit grenst toch echt aan totale onwetendheid. Zelfs Monidique heeft meer realiteitszin.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:57:31 #26
93744 Finder_elf_towns
pi_38044479
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:52 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dit is wel te gek voor woorden.

Laat ik zeggen dat ik je onschuld benijd.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:57:55 #27
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_38044487
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Maar is het erg relevant of dit verhaal onwaar is? Ook zonder dit verhaal blijft Iran een agressieve schurkenstaat met aan het hoofd een gestoorde maniak die op zijn beurt een speelpop is van mensen die nog vele malen extremer zijn dan hij is.
Natuurlijk is dit relevant.

"Gij zult niet liegen"
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 21 mei 2006 @ 13:59:04 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38044523
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Stelling:
[..]

Yildiz' antwoord:
[..]

Nou, nou, dat Yildiz geen kaas van geschiedenis gegeten heeft was mij al bekend door zijn eerdere uitlatingen. Maar dit grenst toch echt aan totale onwetendheid. Zelfs Monidique heeft meer realiteitszin.
De gehele Islam die Europa wil bezetten geen leugen? Goh, leg het dan eens uit.
Waaruit blijkt dat een miljard mensen Europa willen bezetten?
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Laat ik zeggen dat ik je onschuld benijd.
Och, de kruistochten waren wél een antwoord op de islam? Oh?

[ Bericht 17% gewijzigd door Yildiz op 21-05-2006 14:18:39 ]
pi_38044754
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Oh ja natuurlijk wat doet het ertoe he, of het klopt of niet. Volgende keer beter dan maar.
pi_38044763
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:59 schreef Yildiz het volgende:
De Eerste Kruistocht past heel goed in het tijdsbeeld waarin verloren gegane gebieden (Spanje, Sicilie) stukje bij beetje werden heroverd, en was bovendien een gevolg van de grote Byzantijnse nederlaag bij Manzikert in 1071. In die zin dus wel.
Daarbij was het een prachtige gelegenheid voor de Romeinse curie om te laten zien wie de baas was in Europa, en af te komen van anders onbeheersbare jonge edellieden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Johan_de_With op 21-05-2006 14:16:46 ]
  zondag 21 mei 2006 @ 14:26:53 #31
93744 Finder_elf_towns
pi_38045260
quote:

[..]

Waaruit blijkt dan een miljard mensen Europa willen bezetten?
Ik weet nu al dat als ik het ga uitleggen ik geïrriteerd ga raken door jouw mateloze ontkenningsdwang. Daarnaast gaat het niet om die miljard idioten mensen, die zijn volstrekt irrelevant. Het gaat er (in een notendop) om dat de ideologie "islam" zich als doel heeft gesteld de wereld te overheersen.

Ik zal proberen geen moeilijke woorden te gebruiken, die zul je toch niet begrijpen, maar de kern van de islam als politieke en religieuze factor is om hun waarheid op te dringen aan de rest van de wereldpopulatie. Dit heet met een "moeilijk" woord "zendingsdrang". De kruistochten waren in het verleden een reactie op dat vervelende gedrag en tegenwoordig is dat de "war on terror" (dat betekend in het Nederlands "de strijd tegen terreur").

Beiden zijn ook gevolg van een totaal gebrek aan "verantwoordelijkheidsgevoel" (ik hoop dat ik dat woord niet hoef uit te leggen) aan islamtische kant voor hun daden. Simpel gezegt kan dit worden samengevat in de zin van: "wat er ook gebeurd, het is altijd de schuld van de niet-moslims". De resulterende opvatting deze redenering is steeds hetzelfde. "De niet-moslims moeten dood".

Net zoals de aanslagen op 11 september waren de kruistochten een reactie op onuitgelokt geweld afkomstig van islamitische zijde, die op hun beurt weer geen verantwoordelijkheid namen voor de resulterende rotzooi in hun landen en hun frustratie opkropten tot de dag van vandaag. Deze frustratie zal onoverkomelijk leiden naar een oorlog zoals die nog nooit heeft plaatsgevonden op deze aardbol, maar dat is een hele andere discussie.

Ik hoop dat je nu een beetje duidelijk is geworden waar ik naartoe wil.
pi_38045341
quote:

[..]

Waaruit blijkt dan een miljard mensen Europa willen bezetten?
[..]

De islam is een verovings doctrine/ godsdienst die spreekt van een
Dar el islam (huis van onderwerping daar waar de islam heerst)
en een
Dar el harb (huis van de oorlog, daar waar de islam niet heerst en die dus dient veroverd te worden voor allah)

Als je je in de islam verdiept zul je zien dat het amerikaanse imperialisme waar tegen jij waarschijnlijk bezwaar hebt compleet in het niet valt t.o.v. de islam en al zijn facetten.

De islam = fascisme in zijn aller ergste vorm.
De recht van het strekste geldt daar als geen ander geloof of politieke stroming ook.
Zie maar hoe Fundi's het voor het zeggen krijgen in de islam.
Er is geen ruimte voor andere gedachten en wie het hardste schreeuwt krijgt uiteindelijk zijn zin.

Ik ben geen conspriracy freak maar ondanks dat wordt ik elke dag met meer en meer bewijzen geconfronteerd die ik niet kan ontkennen.

Jij bent wel een conspriracy freak wat ik tenminste van jouw mee gekregen heb.
Al die aanslagen van de afgelopen jaren door moslims zijn gepleegd zijn in jouw ogen in scene gezet door bush en zijn regering?

Uitgerekend een consriracy waar dagelijks bewizen van te zien zijn, die geloof jij niet.
Met mensen die dat niet WILLEN zien is gewoon niet meer te discusseren heb ik het idee.

Ik zou het ook anders willen maar die conclusie die ik over de islam heb getrokken is niet anders dan
dat fascisme fascisme is welke naam je het ook geven wil.
www.jihadwatch.org
pi_38045545
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]
Beiden zijn ook gevolg van een totaal gebrek aan "verantwoordelijkheidsgevoel" (ik hoop dat ik dat woord niet hoef uit te leggen) aan islamtische kant voor hun daden. Simpel gezegt kan dit worden samengevat in de zin van: "wat er ook gebeurd, het is altijd de schuld van de niet-moslims". De resulterende opvatting deze redenering is steeds hetzelfde. "De niet-moslims moeten dood".
Als dit echt van meet af aan de stelregel was geweest, zouden er heel wat meer doden zijn gevallen. Uitroeing is helemaal geen doel van de Islam, alleen van de maniakken.
quote:
Net zoals de aanslagen op 11 september waren de kruistochten een reactie op onuitgelokt geweld afkomstig van islamitische zijde, die op hun beurt weer geen verantwoordelijkheid namen voor de resulterende rotzooi in hun landen en hun frustratie opkropten tot de dag van vandaag.
Nou ja, zoals je boven kunt lezen denk ik dat er weinig in valt te brengen tegen de stelling dat het een defensieve onderneming was, maar daarnaast werden ze te baat genomen om misdadigers kwijt te raken. Christelijk Europa bleef op dat moment achter bij de Islamitische beschaving, hoor.
  zondag 21 mei 2006 @ 14:38:10 #34
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_38045549
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:45 schreef typtypo het volgende:

[..]
Veel is te vergeven, maar deze uitspraak is echt van een ernstige foutheid dat is gewoon ongelofelijk. Dit kan je praktisch gelijkstellen met holocaustontkenning wat mij betreft
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_38045577
uhm .. even iets anders en doet helemaal niet terzake .. *kuch*
maar als ik het goed herinner hebben wij hier ook een kledingwet waarin staat wat de islamiet mag dragen .. weliswaar anders bedoeld maar inhoudelijk nog steeds hetzelfde, het vertellen wat iemand wel of niet mag dragen

maar het geschiedenisboek niet achterste voren lezen zou in de discussie wie wie het eerst heeft aangevallen enige uitkomst kunnen bieden .. op Spanje na dan, maar dat is zover ik weet nog steeds niet heel Europa ..
pleased to meet you
  zondag 21 mei 2006 @ 14:39:28 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38045580
quote:

[..]

Ik weet nu al dat als ik het ga uitleggen ik geïrriteerd ga raken door jouw mateloze ontkenningsdwang. Daarnaast gaat het niet om die miljard idioten mensen,
Dat je 1 miljard mensen idioten wil noemen, vind ik dan wel weer apart.
quote:
die zijn volstrekt irrelevant. Het gaat er (in een notendop) om dat de ideologie "islam" zich als doel heeft gesteld de wereld te overheersen.

Ik zal proberen geen moeilijke woorden te gebruiken, die zul je toch niet begrijpen,
Lief hoor. Wat ben je toch superieur aan mij.
quote:
maar de kern van de islam als politieke en religieuze factor is om hun waarheid op te dringen aan de rest van de wereldpopulatie.
Ja, net zoals zendelingen. Zoals wel meerdere geloven.
quote:
Dit heet met een "moeilijk" woord "zendingsdrang". De kruistochten waren in het verleden een reactie op dat vervelende gedrag en tegenwoordig is dat de "war on terror" (dat betekend in het Nederlands "de strijd tegen terreur").

Beiden zijn ook gevolg van een totaal gebrek aan "verantwoordelijkheidsgevoel" (ik hoop dat ik dat woord niet hoef uit te leggen)
Ja, weet je? Fuck it, ik ga dit niet lezen. Probeer het nog maar eens.
quote:
aan islamtische kant voor hun daden. Simpel gezegt kan dit worden samengevat in de zin van: "wat er ook gebeurd, het is altijd de schuld van de niet-moslims". De resulterende opvatting deze redenering is steeds hetzelfde. "De niet-moslims moeten dood".

Net zoals de aanslagen op 11 september waren de kruistochten een reactie op onuitgelokt geweld afkomstig van islamitische zijde, die op hun beurt weer geen verantwoordelijkheid namen voor de resulterende rotzooi in hun landen en hun frustratie opkropten tot de dag van vandaag. Deze frustratie zal onoverkomelijk leiden naar een oorlog zoals die nog nooit heeft plaatsgevonden op deze aardbol, maar dat is een hele andere discussie.

Ik hoop dat je nu een beetje duidelijk is geworden waar ik naartoe wil.
pi_38045587
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:38 schreef kingmob het volgende:

[..]

Veel is te vergeven, maar deze uitspraak is echt van een ernstige foutheid dat is gewoon ongelofelijk. Dit kan je praktisch gelijkstellen met holocaustontkenning wat mij betreft
Waarom in hemelsnaam? Die uitspraak is niet eens fout, laat staan misdadig.
pi_38045625
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:38 schreef kingmob het volgende:

[..]

Leg eens uit dan.

Dat jij graag de holocaust wil ontkennen was wel te verwachten, maar dat je mijn uitspraak wil gebruiken om dat te legitimeren gaat me wel wat te ver.
www.jihadwatch.org
pi_38045679
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:39 schreef Yildiz het volgende:
Fuck it, ik ga dit niet lezen. Probeer het nog maar eens.
Liever dom dan moe.
www.jihadwatch.org
  zondag 21 mei 2006 @ 14:44:24 #40
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_38045693
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:39 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waarom in hemelsnaam? Die uitspraak is niet eens fout, laat staan misdadig.
Nee de kruistochten waren idd heel heilig en hadden alles te maken met islamitische agressie en niets met veroveringsdrang ...
Als men feiten gaat verdraaien houd het gewoon op. En men doet er ook nog eens een schepje bovenop door de Islam de schuld te geven van 11 september. Sommige mensen hebben gewoon echt geen werkelijkheidszin.
  zondag 21 mei 2006 @ 14:44:58 #41
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_38045709
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:41 schreef typtypo het volgende:

[..]

Leg eens uit dan.

Dat jij graag de holocaust wil ontkennen was wel te verwachten, maar dat je mijn uitspraak wil gebruiken om dat te legitimeren gaat me wel wat te ver.
pi_38045786
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:44 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nee de kruistochten waren idd heel heilig
Dat staat toch nergens? Het was een orgie van geweld, zoals de meeste oorlogen destijds. Dat zegt nog niets over de oorzaak.
quote:
en hadden alles te maken met islamitische agressie en niets met veroveringsdrang ...
Zoals ik al eerder zei, was de Eerste Kruistocht een combinatie van verdediging en agressie. Je moet niet vergeten dat de Islam al niet zo'n goeie pers had in West-Europa, door de veroveringen en plunderingen uit voorgaande eeuwen.
  zondag 21 mei 2006 @ 14:50:56 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38045888
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:43 schreef typtypo het volgende:

[..]

Liever dom dan moe.
Je dacht dat ik het niet ging lezen vanwege de hoeveelheid tekst? Nee hoor, dat is niet eens de reden.
  zondag 21 mei 2006 @ 14:54:51 #44
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_38046000
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:47 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat staat toch nergens? Het was een orgie van geweld, zoals de meeste oorlogen destijds. Dat zegt nog niets over de oorzaak.
[..]
Het heilig slaat op het zogenaamde doel, het verdrijven van de stoute moslims. In werkelijkheid was gewoonweg iedereen fout toen, ook lekker makkelijk.
quote:
Zoals ik al eerder zei, was de Eerste Kruistocht een combinatie van verdediging en agressie. Je moet niet vergeten dat de Islam al niet zo'n goeie pers had in West-Europa, door de veroveringen en plunderingen uit voorgaande eeuwen.
Het ging om wat TypTypo schreef, welke ervoor koos om de Kruistocht te versimpelen tot een daad van moslimagressie om het slecht zijn van de Islam te onderbouwen. En aangezien dit topic indirect over de Holocaust gaat gezien de inhoud van het nieuwsbericht waartegen deze persoon van leer trok, wilde ik die bewering even in perspectief stellen.
Ik zie niet veel verschil tussen een moslim die de holocaust ontkent als onderbouwing in een antisemitische speech en zijn bewering.
pi_38046045
nou waar zijn de islamieten dan binnengevallen tussen 700 en 1100 .. behalve dat kalifaat in spanje dat om te beginnen zover ik weet nog niet eens islamitisch was, later pas geworden (maar dat kan ik fout hebben) .. ik kan er niets over vinden, nergens niet ..
van de eeuwen kruistochten daarentegen wel .. maar het christelijk geloof in die tijd was ook wel bijzonder onvriendelijk tegenover andersdenkenden, zie oa de spaanse inquisitie en de migratie naar amerika .. de laatste uitwassen daarvan zien wij nog steeds in de straten van Belfast
pleased to meet you
pi_38046102
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:56 schreef moussie het volgende:
nou waar zijn de islamieten dan binnengevallen tussen 700 en 1100 .. behalve dat kalifaat in spanje dat om te beginnen zover ik weet nog niet eens islamitisch was, later pas geworden (maar dat kan ik fout hebben) .. ik kan er niets over vinden, nergens niet ..
Italië, Frankrijk en Byzantium, voornamelijk.
pi_38046115
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:54 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het heilig slaat op het zogenaamde doel, het verdrijven van de stoute moslims. In werkelijkheid was gewoonweg iedereen fout toen, ook lekker makkelijk.
Akkoord.

[..]
quote:
En aangezien dit topic indirect over de Holocaust gaat gezien de inhoud van het nieuwsbericht waartegen deze persoon van leer trok, wilde ik die bewering even in perspectief stellen.
Ik zie niet veel verschil tussen een moslim die de holocaust ontkent als onderbouwing in een antisemitische speech en zijn bewering.
Goed, dat verband had ik nog niet gezien, ik reageerde sec op de stukken van zijn hand. Maar een simplistische goed/fout tegenstelling scheppen (wat ik wel afkeur, daarom heb ik ook eerder bestreden dat ''alle niet-moslims dood moeten'') is nog steeds iets anders dan een gebeurtenis helemaal ontkennen.
  zondag 21 mei 2006 @ 15:00:38 #48
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38046144
quote:

[..]

Hier een deel ervan.
[..]

En elk topic over islam vertel je dezelfde boodschap. De islam heeft altijd europa bl BLA BLA

Wat heeft dat met deze wet te maken? Niks. Maar jij maakt er vast weer een mooie draai aan. Lijkt me vreselijk als je de hele tijd in zo waan leeft van agressie tegen een ander geloof.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_38046246
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:56 schreef moussie het volgende:
nou waar zijn de islamieten dan binnengevallen tussen 700 en 1100
Klein-Azie, Italie (Rome aangevallen in 846), Spanje, Frankrijk. En natuurlijk Azie, wat een beetje buiten het bestek van dit verhaal valt.
quote:
.. behalve dat kalifaat in spanje dat om te beginnen zover ik weet nog niet eens islamitisch was, later pas geworden (maar dat kan ik fout hebben)
Een kalifaat is in deze tijd altijd Islamitisch.
quote:
.. ik kan er niets over vinden, nergens niet ..
Nooit iets gelezen over bijv. de slag bij Poitiers?
  zondag 21 mei 2006 @ 15:06:04 #50
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38046315
quote:

Ik zal proberen geen moeilijke woorden te gebruiken, die zul je toch niet begrijpen, maar de kern van de islam als politieke en religieuze factor is om hun waarheid op te dringen aan de rest van de wereldpopulatie. Dit heet met een "moeilijk" woord "zendingsdrang". De kruistochten waren in het verleden een reactie op dat vervelende gedrag en tegenwoordig is dat de "war on terror" (dat betekend in het Nederlands "de strijd tegen terreur").
Heel leuk dat je daar alleen de islam van beschuldigt, maar de christenen en andere religies zijn niet veel beter.
Mensen die een kerk of school bouwen in Afrika en ondertussen de bevolking daar de morele keuze voorlegt door ze te laten kiezen tussen het behouden vandit leven of in genade vallen van de heer en zo een nieuwe kans op succes krijgen

AUB niet zo dom tegen de islam schoppen aangezien wij hier geen haar beter zijn met het brengen van democratie doormiddel van bommen en morele chantage.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 21 mei 2006 @ 15:08:49 #51
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38046393
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:41 schreef typtypo het volgende:

begrijpend lezen is er ook niet meer bij.

Of is dat ook weer een kwestie van WILLEN
And that is the news.''
  zondag 21 mei 2006 @ 15:13:31 #52
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38046547
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:44 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nee de kruistochten waren idd heel heilig en hadden alles te maken met islamitische agressie en niets met veroveringsdrang ...
Als men feiten gaat verdraaien houd het gewoon op. En men doet er ook nog eens een schepje bovenop door de Islam de schuld te geven van 11 september. Sommige mensen hebben gewoon echt geen werkelijkheidszin.
Precies. Dat nu blijkt dat er een kledingvoorschift wet is heeft het bericht dat joden een gele badge moeten dragen een waarde van 0. Dat mensen blijven volhouden dat het nog wel waarde heeft komt in mij over als een zielige poging om moslims zwart te maken.
And that is the news.''
pi_38046621
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

En elk topic over islam vertel je dezelfde boodschap. De islam heeft altijd europa bl BLA BLA

Wat heeft dat met deze wet te maken? Niks. Maar jij maakt er vast weer een mooie draai aan. Lijkt me vreselijk als je de hele tijd in zo waan leeft van agressie tegen een ander geloof.
Val de boodschapper maar weer aan.
Weet je niet dat dat niet meer werkt.

Jij doet net alsof het mijn woorden zijn over de islam maar het enige wat ik doe is die woorden herhalen die onder andere in de koran staan.

Dat die woorden zoveel haat in zich hebben kan ik weinig aan doen behalve de mensen laten weten waar we hiermee te maken hebben.
www.jihadwatch.org
  zondag 21 mei 2006 @ 15:17:58 #54
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38046685
Dit is echt,... .
pi_38046937
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Nooit iets gelezen over bijv. de slag bij Poitiers?
thnx jullie 2 .. gericht zoeken op termen gaat een stuk makkelijker

ghehe .. ik wist het wel, ergens in mijn achterhoofd .. 't is alleen heel lang geleden dat ik dat heb gelezen en ik heb de link naar de godsdienst nooit zo gelegd
en het is idd een indrukwekkende lijst
http://www.answering-isla(...)slamkruistochten.htm

maar ik heb het idee dat het nog steeds in het niet valt als je bvb de veroveringen van de romeinen ernaast legt .. we waren allemaal nogal behoorlijk bloeddorstig toen
pleased to meet you
pi_38046968
Linkse media ...
  zondag 21 mei 2006 @ 15:30:29 #57
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38047060
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:15 schreef typtypo het volgende:

[..]

Val de boodschapper maar weer aan.
Weet je niet dat dat niet meer werkt.

Jij doet net alsof het mijn woorden zijn over de islam maar het enige wat ik doe is die woorden herhalen die onder andere in de koran staan.

Dat die woorden zoveel haat in zich hebben kan ik weinig aan doen behalve de mensen laten weten waar we hiermee te maken hebben.
Ik heb die disucssie al vaker gehad met je.

Val de boodschapper maar weer aan... Je probeert jezelf als een profeet neer te zetten die inziet dat we allemaal de afgrond ingaan. Enige realiteitbesef dat elke religie hetzelfde doet is er niet meer bij.

Alleen maar oogkleppen op naar de islam en dat deze zo slecht is. elke kritiek daarop word gepareerd met argumenten als ''val de boodschapper maar weer aan'' of ''ik citeer alleen de koran maar''.
Nergens kan je het onderbouwen met een wetenschappelijk onderzoek. Er is nog nooit bewezen dat de islamd in zijn oorsprong fasistischer is dan een christendom. Wat jij doet is mensen in een bepaalde hoek zetten zodat die zich aangevallen worden en daaruit rar sprongen maken. Een kat in het nauw maakt immers rare sprongen niet waar.
Door alle beschuldigingen over en weer en alle verdacht makingen wat tot gevolg heeft dat er geweld ontstaat wordt het hier niet veiliger. Ondertussen slikt men alle wetten die onze vrijheden beperken als zoete koek om het ''monster'' de islam van ons te ontdoen. Daarbij niet realiserend dat je zo in de kaart speelt van fundi's(niet de algehele islam dus). Je creert eerder een spiraal van geweld dan dat je er mee voorkomt.

Ik zeg niet dat je niks meer mag benoemen. tuurlijk moet dat en moet je niet alles onder tafel gooien. Maar wat jij doet is niet meer benoemen dus jezelf als ''boodschapper'' neerzetten grenst aan de grootsheidswaanzin en komt lachwekkend over.
And that is the news.''
  zondag 21 mei 2006 @ 15:32:21 #58
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38047106
Kruistochten hier, kruistochten daar, door ons, door hen, mishandeling door ons, mishandeling door hen, onderdrukking door ons, onderdrukking door hen, imperialisme door ons, imperialisme door hen.

Als iedereen nou gewoon eens de hand in eigen boezem steekt in plaats van continu naar elkaar te wijzen, en als iedereen nou gewoon eerst eens intern begint met puinruimen, dan kunnen we daarna misschien eindelijk elkaar de hand eens schudden.
  zondag 21 mei 2006 @ 15:36:30 #59
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38047204
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:32 schreef Hallulama het volgende:
Kruistochten hier, kruistochten daar, door ons, door hen, mishandeling door ons, mishandeling door hen, onderdrukking door ons, onderdrukking door hen, imperialisme door ons, imperialisme door hen.

Als iedereen nou gewoon eens de hand in eigen boezem steekt in plaats van continu naar elkaar te wijzen, en als iedereen nou gewoon eerst eens intern begint met puinruimen, dan kunnen we daarna misschien eindelijk elkaar de hand eens schudden.
Een nobel streven, maar helaas zal dit nooit werkelijkheid worden.
Men heeft altijd een zondebok nodig om zich eigen beter te voelen als een ander, het is de aard van de mens
  zondag 21 mei 2006 @ 15:40:23 #60
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38047309
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:36 schreef MrSASO het volgende:

Een nobel streven, maar helaas zal dit nooit werkelijkheid worden.
Men heeft altijd een zondebok nodig om zich eigen beter te voelen als een ander, het is de aard van de mens
Hmm, en zelfspot? Wellicht helpt dat ons op onze weg...

Lachen om je eigen fouten en blunders, kan best leuk zijn
pi_38047337
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:30 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb die disucssie al vaker gehad met je.

Val de boodschapper maar weer aan... Je probeert jezelf als een profeet neer te zetten die inziet dat we allemaal de afgrond ingaan. Enige realiteitbesef dat elke religie hetzelfde doet is er niet meer bij.

Alleen maar oogkleppen op naar de islam en dat deze zo slecht is. elke kritiek daarop word gepareerd met argumenten als ''val de boodschapper maar weer aan'' of ''ik citeer alleen de koran maar''.
Nergens kan je het onderbouwen met een wetenschappelijk onderzoek. Er is nog nooit bewezen dat de islamd in zijn oorsprong fasistischer is dan een christendom. Wat jij doet is mensen in een bepaalde hoek zetten zodat die zich aangevallen worden en daaruit rar sprongen maken. Een kat in het nauw maakt immers rare sprongen niet waar.
Door alle beschuldigingen over en weer en alle verdacht makingen wat tot gevolg heeft dat er geweld ontstaat wordt het hier niet veiliger. Ondertussen slikt men alle wetten die onze vrijheden beperken als zoete koek om het ''monster'' de islam van ons te ontdoen. Daarbij niet realiserend dat je zo in de kaart speelt van fundi's(niet de algehele islam dus). Je creert eerder een spiraal van geweld dan dat je er mee voorkomt.

Ik zeg niet dat je niks meer mag benoemen. tuurlijk moet dat en moet je niet alles onder tafel gooien. Maar wat jij doet is niet meer benoemen dus jezelf als ''boodschapper'' neerzetten grenst aan de grootsheidswaanzin en komt lachwekkend over.
De boodschapper niet in messiaanse zin. Gewoon iemand die iets door verteld.

Dat jij er iets mooiers van maakt ligt aan je eigen mystieke invulling.
www.jihadwatch.org
  zondag 21 mei 2006 @ 15:43:17 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38047393
  zondag 21 mei 2006 @ 15:47:20 #63
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38047501
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:40 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Hmm, en zelfspot? Wellicht helpt dat ons op onze weg...

Lachen om je eigen fouten en blunders, kan best leuk zijn
Maar het is niet een mens eigen.
Veel mensen willen het ontkennen maar het is nog steeds recht van de sterkste wat ons drijft in ons doen en laten.
Daaruit vloeit altijd onbewust de drang om een ander te onderdrukken en zwart te maken om je eigen omhoog te trekken.
Nee zelfspot en lachen om je eigen blunders kan niet op grote schaal, daar is de mens veels te trots voor.
  zondag 21 mei 2006 @ 15:53:10 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38047648
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:47 schreef MrSASO het volgende:

Maar het is niet een mens eigen.
Veel mensen willen het ontkennen maar het is nog steeds recht van de sterkste wat ons drijft in ons doen en laten.
Daaruit vloeit altijd onbewust de drang om een ander te onderdrukken en zwart te maken om je eigen omhoog te trekken.
Nee zelfspot en lachen om je eigen blunders kan niet op grote schaal, daar is de mens veels te trots voor.
Wat als mensen LEREN dat je JUIST wanneer je goed bent in zelfspot (of gewoon je fouten toegeven en je eigen rotzooi opruimen) de STERKSTE bent? Wat als mensen trots worden op hun vaardigheden betreffende zelfspot en rotzooi opruimen?

Stoer is niet stoer, en niet stoer is stoer, het is precies andersom.
pi_38047767
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:53 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wat als mensen LEREN dat je JUIST wanneer je goed bent in zelfspot (of gewoon je fouten toegeven en je eigen rotzooi opruimen) de STERKSTE bent? Wat als mensen trots worden op hun vaardigheden betreffende zelfspot en rotzooi opruimen?

Stoer is niet stoer, en niet stoer is stoer, het is precies andersom.
zou dat even mooi zijn .. een wereld zonder hanige patsers die zich op hun borst kloppen dat ze de sterkste zijn of willen worden
pleased to meet you
  zondag 21 mei 2006 @ 15:57:45 #66
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38047771
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:27 schreef K33T het volgende:
Linkse media ...
"Fons de Poel, verspreider van linkse propaganda" !
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
  zondag 21 mei 2006 @ 16:00:26 #67
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38047851
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:57 schreef moussie het volgende:

[..]

zou dat even mooi zijn .. een wereld zonder hanige patsers die zich op hun borst kloppen dat ze de sterkste zijn of willen worden
Maar het kan gewoon niet, een wereld zonder hanige patsers is een wereld zonder leiders.
Aangezien dat de mens een kuddedier is, loopt het uit op complete chaos.
Elk mens heeft een leider nodig en iets of iemand om naar beneden te trappen.
We ervaren het mischien niet zo, maar het zit in elk mens.
Wat dat betreft staan we dichter bij de dieren dan veel mensen denken.
  zondag 21 mei 2006 @ 16:03:37 #68
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38047934
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:00 schreef MrSASO het volgende:

Maar het kan gewoon niet, een wereld zonder hanige patsers is een wereld zonder leiders.
Aangezien dat de mens een kuddedier is, loopt het uit op complete chaos.
Elk mens heeft een leider nodig en iets of iemand om naar beneden te trappen.
We ervaren het mischien niet zo, maar het zit in elk mens.
Wat dat betreft staan we dichter bij de dieren dan veel mensen denken.
Is een leider dan per definitie een hanige patser?
pi_38047947
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:43 schreef Yildiz het volgende:
[afbeelding]
Doe je niks anders dan Croupouque na te apen?
  zondag 21 mei 2006 @ 16:05:53 #70
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38048003
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:04 schreef K33T het volgende:

[..]

Doe je niks anders dan Croupouque na te apen?
Nope.
  zondag 21 mei 2006 @ 16:07:30 #71
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38048054
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:03 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Is een leider dan per definitie een hanige patser?
Eigenlijk wel, een leider is niet voor niets op zijn positie gekomen.
Je moet sterker zijn dan de rest, dat moet je ook uiten naar je onderdanen want anders verliezen hun hun respect voor de leider.
Kijk maar in elke maatschappij speelt zich hetzelfde af, zelfs in Nederland speelt het zich af.
  zondag 21 mei 2006 @ 16:35:08 #72
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38048835
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:07 schreef MrSASO het volgende:

Eigenlijk wel, een leider is niet voor niets op zijn positie gekomen.
Je moet sterker zijn dan de rest, dat moet je ook uiten naar je onderdanen want anders verliezen hun hun respect voor de leider.
Kijk maar in elke maatschappij speelt zich hetzelfde af, zelfs in Nederland speelt het zich af.
Wat als er door een verandering in denken door het volk een nieuw type leider boven komt drijven, qua trend?

Moet dat dan ook per definitie een hanige patser zijn, of zou dat een ander soort personage kunnen betreffen?
  zondag 21 mei 2006 @ 16:39:06 #73
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38048952
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:35 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wat als er door een verandering in denken door het volk een nieuw type leider boven komt drijven, qua trend?

Moet dat dan ook per definitie een hanige patser zijn, of zou dat een ander soort personage kunnen betreffen?
Moeilijke vraag.
Een leider is altijd iemand die z`n eigen omhoogtrekt door het beneden halen van andere mensen.
Een leider kiezen puur omdat hij voor de inhoud gaat is volgens mij nog nooit gebeurd, kijk maar naar de politiek.
Ik denk zelf dat het altijd wel een haantje zal blijven, het is nu eenmaal een eigenschap die je moet hebben om een goede leider te zijn.
  zondag 21 mei 2006 @ 16:51:33 #74
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38049298
grappig topic, vooral de wereldvreemde typotypo is erg vermakelijk.
tevens tvp
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 21 mei 2006 @ 17:04:27 #75
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38049694
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:41 schreef typtypo het volgende:

[..]

De boodschapper niet in messiaanse zin. Gewoon iemand die iets door verteld.

Dat jij er iets mooiers van maakt ligt aan je eigen mystieke invulling.
Blijkbaar is dit je enige reactie op mijn stukje.
Op de rest is er geen reactie en neem aan dat je er dus mee eens bent.
And that is the news.''
  zondag 21 mei 2006 @ 17:14:50 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38049956
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:39 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Moeilijke vraag.
Een leider is altijd iemand die z`n eigen omhoogtrekt door het beneden halen van andere mensen.
Een leider kiezen puur omdat hij voor de inhoud gaat is volgens mij nog nooit gebeurd, kijk maar naar de politiek.
Ik denk zelf dat het altijd wel een haantje zal blijven, het is nu eenmaal een eigenschap die je moet hebben om een goede leider te zijn.
Goed voorbeeld was gister de VVD.

Zalm: Wij gaan voor inhoud, niet de PvdA, die gaat voor....

Zooo doorzichtig, maar de helft trapt er natuurlijk wel weer helemaal in.
pi_38050308
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:51 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig topic, vooral de wereldvreemde typotypo is erg vermakelijk.
tevens tvp
Wereldvreemd.

De wereld bestaat niet.
Het is allemaal verzonnen door bush.

Het zionistisch complot van je herriemakende buurman al over?
Kan je nu wel slapen of nog steeds last van je geweten?
www.jihadwatch.org
  zondag 21 mei 2006 @ 17:29:03 #78
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38050427
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:25 schreef typtypo het volgende:

[..]

Wereldvreemd.

De wereld bestaat niet.

Het zionistisch complot van je herriemakende buurman al over?
Kan je nu wel slapen of nog steeds last van je geweten?
deze wereld heeft jou iig niet nodig
pi_38050468
Maar goed, oorlogszuchtige propaganda dus.
pi_38050792
uhm .. dit lijkt me wel wat
quote:
The good ruler is obeyed even though he doesn't give orders, while the bad ruler is not, even though he does. How can we know what to obey, if the good ruler doesn't give orders? But we already know what is good, and if we do that, we are obeying the good ruler. The bad ruler simply wants things for himself. There is no reason why we should do that, if we can help it.
pleased to meet you
pi_38051372
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

deze wereld heeft jou iig niet nodig
Dus?
Wat wil je daarmee zeggen?
Verkapt dreigement of hoe moet ik dit interpreteren?
www.jihadwatch.org
  zondag 21 mei 2006 @ 18:02:09 #82
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38051559
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:57 schreef typtypo het volgende:

[..]

Dus?
Wat wil je daarmee zeggen?
Verkapt dreigement of hoe moet ik dit interpreteren?
  zondag 21 mei 2006 @ 18:13:14 #83
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38052069
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:25 schreef typtypo het volgende:

Heb je nog meer van de wetenschappelijk zwaar onderbouwde menigen over anderen?
And that is the news.''
  zondag 21 mei 2006 @ 21:32:43 #84
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38061231
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:40 schreef moussie het volgende:

The good ruler is obeyed even though he doesn't give orders, while the bad ruler is not, even though he does. How can we know what to obey, if the good ruler doesn't give orders? But we already know what is good, and if we do that, we are obeying the good ruler. The bad ruler simply wants things for himself. There is no reason why we should do that, if we can help it.
Mooi, logisch, I agree!

Een goede leider laat tevens zijn volgelingen zelf ontdekken wat wel en wat niet werkt, zonder de schade als gevolg van beslissingen die niet bleken te werken teveel uit de hand te laten lopen.
pi_38065545
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:32 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Mooi, logisch, I agree!

Een goede leider laat tevens zijn volgelingen zelf ontdekken wat wel en wat niet werkt, zonder de schade als gevolg van beslissingen die niet bleken te werken teveel uit de hand te laten lopen.
waar liberalisme .. kan de VVD nog van leren met z'n "regels zijn regels"
pleased to meet you
  zondag 21 mei 2006 @ 23:02:14 #86
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38067054
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:39 schreef moussie het volgende:

[..]

waar liberalisme .. kan de VVD nog van leren met z'n "regels zijn regels"
De VVD is dan ook al tijden geen liberale partij.
And that is the news.''
pi_38067659
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:02 schreef One_of_the_few het volgende:
De VVD is dan ook al tijden geen liberale partij.
ik hoop dat mevr veenendal zich niet laat ontmoedigen, wat een prachtvrouw als je haar daar zo rustig haar verhaal ziet doen naast showcase Rita .. en volgens mij de redding voor de partij ..
ik weet niet veel van haar maar wat ik heb gezien .. wauw
pleased to meet you
  maandag 22 mei 2006 @ 09:53:00 #88
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38075623
wat op tv komt is dan ook niet geschikt als leider, een echt leider is onder de mensen, niet door hun kabel.
pi_38078096
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:26 schreef moussie het volgende:

[..]

thnx jullie 2 .. gericht zoeken op termen gaat een stuk makkelijker

ghehe .. ik wist het wel, ergens in mijn achterhoofd .. 't is alleen heel lang geleden dat ik dat heb gelezen en ik heb de link naar de godsdienst nooit zo gelegd
en het is idd een indrukwekkende lijst
http://www.answering-isla(...)slamkruistochten.htm

maar ik heb het idee dat het nog steeds in het niet valt als je bvb de veroveringen van de romeinen ernaast legt .. we waren allemaal nogal behoorlijk bloeddorstig toen
Gebruik je stormfront ook als bron? Volgens mij heb jij geen idee wat voor website je nu aanhaalt Als Johan deze website ook als bron gebruikte, snap ik zijn houding meteen. Heb er nog wel een voor je http://www.answering-christianity.com/ac.htm
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 22 mei 2006 @ 11:41:43 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38078405
jezus wat een klote topic

als jullie het nu over die kledingsvoorschriften hebben dan ga ik ondertussen ontbijten en denken wat ik er mee aan moet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_38079174
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Ah, dus allah is a bad ruler.
pi_38079239
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gebruik je stormfront ook als bron? Volgens mij heb jij geen idee wat voor website je nu aanhaalt Als Johan deze website ook als bron gebruikte, snap ik zijn houding meteen. Heb er nog wel een voor je http://www.answering-christianity.com/ac.htm
klopt, geen idee, 't was gewoon de eerste beste link van google .. voor de rest verder niet naar gekeken ..
zijn het van die rare kronkels .. argh ..
neemt niet weg dat ze waarschijnlijk wel heel zorgvuldig hebben gekeken om alles wat evtl in dat rijtje past te vinden en op te noemen, en zelfs dan is die lijst dus beduidend kleiner dan de daaraan voorafgaande veroveringen van de romeinen, al dan niet gekoppelt aan de verspreiding van het inmiddels aan roomse wensen aangepaste christendom

(en ja, af en toe gebruik ik stormfront idd als bron, dat moet ik toegeven, maar dat is om jeugdige onnadenkende heethoofden aan het denken te zetten door hun op foutieve redeneringen, valse gegevens etc te attenderen .. daarnaast ben ik eentje van het soort dat zich eerst informeerd voor het (ver/be)oordeeld, en dat houdt dus in dat ik ook dat soort sites bezoek en meelees ..
maar mijn sympathie hebben die lui absoluut niet, ik persoonlijk vind hun enger dan moslimfundi's en terroristen, bij die mensen heb ik tenminste nog een idee waar de haat vandaan komt, maar waar de blanke racist het vandaan haalt, daar kan ik met mijn pet echt niet bij
ik zou me dan ook nooit registreren en posten in de hoop wat gasten daar te "verlichten", ik ga nog eerder proberen de paus tot het islam te bekeren, maar ik denk dat ik in de loop der tijd met de copy/paste van een aantal overduidelijk onzinnige conclusies een paar jonge lui aan het denken heb gezet voordat zij in dat spiraal van opgezweepte emoties terecht kwamen .. iig hoop ik dat ten zeerste)
pleased to meet you
pi_38079406
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:07 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ah, dus allah is a bad ruler.
hmz .. allah niet zo zeer, god ook niet .. eerder die kudde uitleggers die iedereen meent te moeten vertellen hoe het bedoeld is en wat gedaan moet worden ..
ik heb god iig nog niet gehoord, en allah ook niet, de paus daarentegen en de imams des te meer
pleased to meet you
pi_38080294
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:57 schreef Arendt het volgende:

[..]

"Fons de Poel, verspreider van linkse propaganda" !
ik ben het niet met hem eens over dat linkse media verhaal.

maar fons de poel is een nietswetende lul
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_38080335
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:16 schreef moussie het volgende:

[..]

hmz .. allah niet zo zeer, god ook niet .. eerder die kudde uitleggers die iedereen meent te moeten vertellen hoe het bedoeld is en wat gedaan moet worden ..
ik heb god iig nog niet gehoord, en allah ook niet, de paus daarentegen en de imams des te meer
Volgens de gelovigen is dat allemaal het woord van god/allah. Grappig eigenlijk wel dat de gelovigen dan eigenlijk een slechte leider hebben gecreeerd.
  maandag 22 mei 2006 @ 12:48:27 #96
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38080431
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:41 schreef sp3c het volgende:
jezus wat een klote topic

als jullie het nu over die kledingsvoorschriften hebben dan ga ik ondertussen ontbijten en denken wat ik er mee aan moet
nou je verkleden natuurlijk, inshallah!
  maandag 22 mei 2006 @ 12:48:38 #97
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38080435
( )
pi_38080618
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:16 schreef moussie het volgende:

[..]

ik begin steeds meer te denken dat er wel een god zal zijn maar dat het een stel clowns zijn die de bijbel, koran en het joods heilig geschrift hebben geschreven.

Maar goed ontopic:

@yildiz: het is natuurlijk onzin om de veroveringen van de islam in de vroege middeleeuwen niet mee te rekenen in de kruistochten het was toen vooral een tijd van eer.

@:typo: je gaat te ver om de moslims van heden ten dage daar de schuld van te geven.
De islam zit nu in een fase die het christendom en jodendom al 2 eeuwen geleden hebben doorgemaakt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_38080896
De eerste kruistochten waren niet de "schuld" van moslims, het was een opruiende toespraak van een of andere gare Paus (gebaseerd op leugens) die spanningen in de regio versterkten. Zo'n toespraak net als waarin communisten afgeschilderd werden als baby-eetende monsters. De islam zit dan ook niet in een "fase", dat zou erg gek zijn, vooral gezien de verschillen binnen de Islamitische wereld zelf.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 22 mei 2006 @ 13:06:36 #100
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38081028
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
De eerste kruistochten waren niet de "schuld" van moslims, het was een opruiende toespraak van een of andere gare Paus (gebaseerd op leugens) die spanningen in de regio versterkten. Zo'n toespraak net als waarin communisten afgeschilderd werden als baby-eetende monsters. De islam zit dan ook niet in een "fase", dat zou erg gek zijn, vooral gezien de verschillen binnen de Islamitische wereld zelf.
goeie post.
  maandag 22 mei 2006 @ 13:08:02 #101
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_38081074
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
nope het is zelfs een direct gevolg (wist ik ook niet)
quote:
In het jaar 610 veroverden de Perzen de stad Jeruzalem die deel uitmaakte van het Byzantijnse rijk. Zij werden hierbij geholpen door de joodse inwoners. Het christelijk deel van de bevolking van Jeruzalem werd afgeslacht door de Perzen en de Joden. Deze verovering van Jeruzalem was een grote schok voor de christenen.
De Byzantijnse keizer Heraklius heroverde Jeruzalem in 629. Dit wordt wel als de allereerste kruistocht beschouwd.
http://home.tiscali.nl/vanexel/Hfdst-1.html

lees maar je komt een hele hoop te weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')