Waarom zou geenstijl met een excuus moeten komen?quote:Het is helaas nog even wachten totdat GeenStijl met een rectificatie komt.
rectificatie = correctiequote:Op zondag 21 mei 2006 00:02 schreef Vampier het volgende:
Waarom zou geenstijl met een excuus moeten komen?
quote:Op zondag 21 mei 2006 10:35 schreef typtypo het volgende:
Bewijs dat het compleet onwaar is zie ik niet.
Het wordt alleen niet bevestigd.
Wat is er zo bijzonder aan uniforms? Is dat tegenwoordig zoveel anders in het leger?quote:Net als vroeger de nazi's en de nsb-ers zich ook onderscheiden met uniformen en moslims tegenwoordig hier ook lijken te doen door hoofddoekjes.
tjeez, lijkt wel alsof je het jammer vindt dat het niet waar is (zou kunnen zijn) ..quote:Op zondag 21 mei 2006 10:35 schreef typtypo het volgende:
Bewijs dat het compleet onwaar is zie ik niet.
Het wordt alleen niet bevestigd.
Als ik iran was had ik het ook niet bevestigd.
Er is i.i.g. een kleding wet aangenomen die stelt dat gelovigen zich traditioneel moeten kleden.
Dus er ontstaat een onderscheid tussen gelovigen en niet gelovigen.
Net als vroeger de nazi's en de nsb-ers zich ook onderscheiden met uniformen en moslims tegenwoordig hier ook lijken te doen door hoofddoekjes.
En zo is het. Het boeit niemand wat, maar het is gewoon een mooi excuus. Ook al is het gewoon weer een leugen.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:48 schreef moussie het volgende:
[..]
tjeez, lijkt wel alsof je het jammer vindt dat het niet waar is (zou kunnen zijn) ..
Het is waar i.t.t. wat hier in de OP beweerd wordt.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:48 schreef moussie het volgende:
[..]
tjeez, lijkt wel alsof je het jammer vindt dat het niet waar is (zou kunnen zijn) ..
anyway zou het wel leuk zijn als je deze zelfde voorzichtigheid van begin af aan had gebruikt ipv een dubieus bericht aan te pakken om er een haatcampagne van te maken ..
en hoofddoekjes een uniform sinds kort .. ja, dat is wat jij en alle andere pim-fortuyn aanhangers ervan hebben gemaakt in de laatste paar jaar .. een eeuwenoude gewoonte gedemoniseerd als zijnde een uiting van potentieel moslimterrorisme ..
toch raar, een eeuwenoude gewoonte (en met al dat zand daar nog bijzonder zinvol ook) is sinds kort een unniform van een moslimfundamentalist en potentieel terrorist .. en dat terwijl het terrorisme pas bestaat sinds wanneer ?
juist ja, 2de helft vorige eeuw .. en waarom ook al weer .. stichting van de staat Israël niet waar ?
En waarom hebben die ook alweer dat stuk land gekregen en niet gewoon een gedeelte van de vlaktes ergens in de States .. omdat dat in een oud "heilig" boek staat toch ?
Maw, land afpakken met de bijbel in de hand mag dus wel, maar je ertegen verztten met de koran in de hand dus blijkbaar niet
De islam heeft altijd europa willen binnen vallen en bezetten.quote:In order to preserve and strengthen Iranian-Islamic culture and identity, consolidate and promote national clothing designs and guide the manufacturing and marketing of clothes, on the basis of domestic forms and designs, as well as to encourage the public to refrain from choosing and spending on foreign designs not appropriate to the Iranian culture and identity," the Culture and Islamic Guidance Ministry will form a committee made up of representatives from various ministries, the state media and the parliament culture committee to follow through this law.
Kom op, doe je niet zo onnozel voor. Dat stukje tekst wat je quote komt niet eens in de buurt bij wat er werd beweerd. Het valt meer te vergelijken met de Europese regelgeving ter bevordering van streekproducten dan met de jodensterren.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:20 schreef typtypo het volgende:
[..]
Het is waar i.t.t. wat hier in de OP beweerd wordt.
Er is een kleding wet aangenomen.
Hier een deel ervan.
Dus lul niet zo dom wil je.
[..]
Ja dat is echt typisch iets voor de Islam. Westerse landen zouden dat nooit doen, andere landen bezetten.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:20 schreef typtypo het volgende:
Moet je de gescheidenis erbij pakken van de afgelopen eeuwen dan zul je zien dat de islam spanje eeuwen heeft bezet en een paar eeuwen later aan de poorten van wenen stond te rammen.
Niet helemaal.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:20 schreef typtypo het volgende:
Moet je de gescheidenis erbij pakken van de afgelopen eeuwen dan zul je zien dat de islam spanje eeuwen heeft bezet en een paar eeuwen later aan de poorten van wenen stond te rammen.
Niet 1 die 'niet-gelovigen' verplicht een badge te dragen.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:20 schreef typtypo het volgende:
[..]
www.meatspin.comquote:Hier een deel ervan.
[..]
Leugens.quote:De islam heeft altijd europa willen binnen vallen en bezetten.
Je bent wel érg selectief hier. Kruistochtje vergeten?quote:Toen de staat israel al lang niet meer bestond.
Yeah.quote:Dat allemaal ZONDER de staat israel.
Praat dus geen poep wil je.
Leg jij het maar uit?quote:Op zondag 21 mei 2006 13:37 schreef Yildiz het volgende:
De islam heeft altijd europa willen binnen vallen en bezetten.
Leugens.
Precies.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:45 schreef typtypo het volgende:
[..]
Leg jij het maar uit?
Jij beweert dat het het niet zo is.![]()
Oh jolijt, wat een dijenkletser, maar ik zal me niet verlagen tot persoonlijke aanvallen hoor.quote:Dan ben je nog dommer dan dat je je al profileert.
Ach, Saddam had toch uranium uit Niger gehaald? Bush zei het! Bleek een leugen te zijn, maargoed.quote:Het is zeker een conspriracy en verzinsel van bush.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is wel te gek voor woorden.quote:Kruistochten waren een antwoord op de islamitische agressie en verovering.
Dat was inderdaad 'een antwoord'. Irak staat totaal buiten 9 / 11, al zien vele mensen dat anders.quote:Net zoals afghanistan een antwoord is op 9/11.
Yildiz' antwoord:quote:De islam heeft altijd europa willen binnen vallen en bezetten.
Nou, nou, dat Yildiz geen kaas van geschiedenis gegeten heeft was mij al bekend door zijn eerdere uitlatingen. Maar dit grenst toch echt aan totale onwetendheid. Zelfs Monidique heeft meer realiteitszin.quote:Leugens.
Natuurlijk is dit relevant.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Maar is het erg relevant of dit verhaal onwaar is? Ook zonder dit verhaal blijft Iran een agressieve schurkenstaat met aan het hoofd een gestoorde maniak die op zijn beurt een speelpop is van mensen die nog vele malen extremer zijn dan hij is.
De gehele Islam die Europa wil bezetten geen leugen? Goh, leg het dan eens uit.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Stelling:
[..]
Yildiz' antwoord:
[..]
Nou, nou, dat Yildiz geen kaas van geschiedenis gegeten heeft was mij al bekend door zijn eerdere uitlatingen. Maar dit grenst toch echt aan totale onwetendheid. Zelfs Monidique heeft meer realiteitszin.
Och, de kruistochten waren wél een antwoord op de islam? Oh?quote:Op zondag 21 mei 2006 13:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Laat ik zeggen dat ik je onschuld benijd.
Oh ja natuurlijk wat doet het ertoe he, of het klopt of niet. Volgende keer beter dan maar.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Maar is het erg relevant of dit verhaal onwaar is? Ook zonder dit verhaal blijft Iran een agressieve schurkenstaat met aan het hoofd een gestoorde maniak die op zijn beurt een speelpop is van mensen die nog vele malen extremer zijn dan hij is.
De Eerste Kruistocht past heel goed in het tijdsbeeld waarin verloren gegane gebieden (Spanje, Sicilie) stukje bij beetje werden heroverd, en was bovendien een gevolg van de grote Byzantijnse nederlaag bij Manzikert in 1071. In die zin dus wel.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:59 schreef Yildiz het volgende:
Och, de kruistochten waren wél een antwoord op de islam? Oh?
Ik weet nu al dat als ik het ga uitleggen ik geïrriteerd ga raken door jouw mateloze ontkenningsdwang. Daarnaast gaat het niet om die miljard idioten mensen, die zijn volstrekt irrelevant. Het gaat er (in een notendop) om dat de ideologie "islam" zich als doel heeft gesteld de wereld te overheersen.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De gehele Islam die Europa wil bezetten geen leugen? Goh, leg het dan eens uit.
Waaruit blijkt dan een miljard mensen Europa willen bezetten?
De islam is een verovings doctrine/ godsdienst die spreekt van eenquote:Op zondag 21 mei 2006 13:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De gehele Islam die Europa wil bezetten geen leugen? Goh, leg het dan eens uit.
Waaruit blijkt dan een miljard mensen Europa willen bezetten?
[..]
Och, de kruistochten waren wél een antwoord op de islam? Oh?
Als dit echt van meet af aan de stelregel was geweest, zouden er heel wat meer doden zijn gevallen. Uitroeing is helemaal geen doel van de Islam, alleen van de maniakken.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Beiden zijn ook gevolg van een totaal gebrek aan "verantwoordelijkheidsgevoel" (ik hoop dat ik dat woord niet hoef uit te leggen) aan islamtische kant voor hun daden. Simpel gezegt kan dit worden samengevat in de zin van: "wat er ook gebeurd, het is altijd de schuld van de niet-moslims". De resulterende opvatting deze redenering is steeds hetzelfde. "De niet-moslims moeten dood".
Nou ja, zoals je boven kunt lezen denk ik dat er weinig in valt te brengen tegen de stelling dat het een defensieve onderneming was, maar daarnaast werden ze te baat genomen om misdadigers kwijt te raken. Christelijk Europa bleef op dat moment achter bij de Islamitische beschaving, hoor.quote:Net zoals de aanslagen op 11 september waren de kruistochten een reactie op onuitgelokt geweld afkomstig van islamitische zijde, die op hun beurt weer geen verantwoordelijkheid namen voor de resulterende rotzooi in hun landen en hun frustratie opkropten tot de dag van vandaag.
Veel is te vergeven, maar deze uitspraak is echt van een ernstige foutheid dat is gewoon ongelofelijk. Dit kan je praktisch gelijkstellen met holocaustontkenning wat mij betreftquote:Op zondag 21 mei 2006 13:45 schreef typtypo het volgende:
[..]
Kruistochten waren een antwoord op de islamitische agressie en verovering.
Net zoals afghanistan een antwoord is op 9/11.
Dat je 1 miljard mensen idioten wil noemen, vind ik dan wel weer apart.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat als ik het ga uitleggen ik geïrriteerd ga raken door jouw mateloze ontkenningsdwang. Daarnaast gaat het niet om die miljard idioten mensen,
Lief hoor. Wat ben je toch superieur aan mij.quote:die zijn volstrekt irrelevant. Het gaat er (in een notendop) om dat de ideologie "islam" zich als doel heeft gesteld de wereld te overheersen.
Ik zal proberen geen moeilijke woorden te gebruiken, die zul je toch niet begrijpen,
Ja, net zoals zendelingen. Zoals wel meerdere geloven.quote:maar de kern van de islam als politieke en religieuze factor is om hun waarheid op te dringen aan de rest van de wereldpopulatie.
Ja, weet je? Fuck it, ik ga dit niet lezen. Probeer het nog maar eens.quote:Dit heet met een "moeilijk" woord "zendingsdrang". De kruistochten waren in het verleden een reactie op dat vervelende gedrag en tegenwoordig is dat de "war on terror" (dat betekend in het Nederlands "de strijd tegen terreur").
Beiden zijn ook gevolg van een totaal gebrek aan "verantwoordelijkheidsgevoel" (ik hoop dat ik dat woord niet hoef uit te leggen)
quote:aan islamtische kant voor hun daden. Simpel gezegt kan dit worden samengevat in de zin van: "wat er ook gebeurd, het is altijd de schuld van de niet-moslims". De resulterende opvatting deze redenering is steeds hetzelfde. "De niet-moslims moeten dood".
Net zoals de aanslagen op 11 september waren de kruistochten een reactie op onuitgelokt geweld afkomstig van islamitische zijde, die op hun beurt weer geen verantwoordelijkheid namen voor de resulterende rotzooi in hun landen en hun frustratie opkropten tot de dag van vandaag. Deze frustratie zal onoverkomelijk leiden naar een oorlog zoals die nog nooit heeft plaatsgevonden op deze aardbol, maar dat is een hele andere discussie.
Ik hoop dat je nu een beetje duidelijk is geworden waar ik naartoe wil.
Waarom in hemelsnaam? Die uitspraak is niet eens fout, laat staan misdadig.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:38 schreef kingmob het volgende:
[..]
Veel is te vergeven, maar deze uitspraak is echt van een ernstige foutheid dat is gewoon ongelofelijk. Dit kan je praktisch gelijkstellen met holocaustontkenning wat mij betreft
Leg eens uit dan.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:38 schreef kingmob het volgende:
[..]
Veel is te vergeven, maar deze uitspraak is echt van een ernstige foutheid dat is gewoon ongelofelijk. Dit kan je praktisch gelijkstellen met holocaustontkenning wat mij betreft
Liever dom dan moe.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:39 schreef Yildiz het volgende:
Fuck it, ik ga dit niet lezen. Probeer het nog maar eens.
Nee de kruistochten waren idd heel heilig en hadden alles te maken met islamitische agressie en niets met veroveringsdrangquote:Op zondag 21 mei 2006 14:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam? Die uitspraak is niet eens fout, laat staan misdadig.
quote:Op zondag 21 mei 2006 14:41 schreef typtypo het volgende:
[..]
Leg eens uit dan.
Dat jij graag de holocaust wil ontkennen was wel te verwachten, maar dat je mijn uitspraak wil gebruiken om dat te legitimeren gaat me wel wat te ver.
Dat staat toch nergens? Het was een orgie van geweld, zoals de meeste oorlogen destijds. Dat zegt nog niets over de oorzaak.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:44 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee de kruistochten waren idd heel heilig
Zoals ik al eerder zei, was de Eerste Kruistocht een combinatie van verdediging en agressie. Je moet niet vergeten dat de Islam al niet zo'n goeie pers had in West-Europa, door de veroveringen en plunderingen uit voorgaande eeuwen.quote:en hadden alles te maken met islamitische agressie en niets met veroveringsdrang...
Je dacht dat ik het niet ging lezen vanwege de hoeveelheid tekst? Nee hoor, dat is niet eens de reden.quote:
Het heilig slaat op het zogenaamde doel, het verdrijven van de stoute moslims. In werkelijkheid was gewoonweg iedereen fout toen, ook lekker makkelijk.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat staat toch nergens? Het was een orgie van geweld, zoals de meeste oorlogen destijds. Dat zegt nog niets over de oorzaak.
[..]
Het ging om wat TypTypo schreef, welke ervoor koos om de Kruistocht te versimpelen tot een daad van moslimagressie om het slecht zijn van de Islam te onderbouwen. En aangezien dit topic indirect over de Holocaust gaat gezien de inhoud van het nieuwsbericht waartegen deze persoon van leer trok, wilde ik die bewering even in perspectief stellen.quote:Zoals ik al eerder zei, was de Eerste Kruistocht een combinatie van verdediging en agressie. Je moet niet vergeten dat de Islam al niet zo'n goeie pers had in West-Europa, door de veroveringen en plunderingen uit voorgaande eeuwen.
Italië, Frankrijk en Byzantium, voornamelijk.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:56 schreef moussie het volgende:
nou waar zijn de islamieten dan binnengevallen tussen 700 en 1100 .. behalve dat kalifaat in spanje dat om te beginnen zover ik weet nog niet eens islamitisch was, later pas geworden (maar dat kan ik fout hebben) .. ik kan er niets over vinden, nergens niet ..
Akkoord.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:54 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het heilig slaat op het zogenaamde doel, het verdrijven van de stoute moslims. In werkelijkheid was gewoonweg iedereen fout toen, ook lekker makkelijk.
Goed, dat verband had ik nog niet gezien, ik reageerde sec op de stukken van zijn hand. Maar een simplistische goed/fout tegenstelling scheppen (wat ik wel afkeur, daarom heb ik ook eerder bestreden dat ''alle niet-moslims dood moeten'') is nog steeds iets anders dan een gebeurtenis helemaal ontkennen.quote:En aangezien dit topic indirect over de Holocaust gaat gezien de inhoud van het nieuwsbericht waartegen deze persoon van leer trok, wilde ik die bewering even in perspectief stellen.
Ik zie niet veel verschil tussen een moslim die de holocaust ontkent als onderbouwing in een antisemitische speech en zijn bewering.
En elk topic over islam vertel je dezelfde boodschap. De islam heeft altijd europa bl BLA BLAquote:Op zondag 21 mei 2006 13:20 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hier een deel ervan.
[..]
De islam heeft altijd europa willen binnen vallen en bezetten.
Toen de staat israel al lang niet meer bestond.
Dat allemaal ZONDER de staat israel.
Praat dus geen poep wil je.
Klein-Azie, Italie (Rome aangevallen in 846), Spanje, Frankrijk. En natuurlijk Azie, wat een beetje buiten het bestek van dit verhaal valt.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:56 schreef moussie het volgende:
nou waar zijn de islamieten dan binnengevallen tussen 700 en 1100
Een kalifaat is in deze tijd altijd Islamitisch.quote:.. behalve dat kalifaat in spanje dat om te beginnen zover ik weet nog niet eens islamitisch was, later pas geworden (maar dat kan ik fout hebben)
Nooit iets gelezen over bijv. de slag bij Poitiers?quote:.. ik kan er niets over vinden, nergens niet ..
Heel leuk dat je daar alleen de islam van beschuldigt, maar de christenen en andere religies zijn niet veel beter.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik zal proberen geen moeilijke woorden te gebruiken, die zul je toch niet begrijpen, maar de kern van de islam als politieke en religieuze factor is om hun waarheid op te dringen aan de rest van de wereldpopulatie. Dit heet met een "moeilijk" woord "zendingsdrang". De kruistochten waren in het verleden een reactie op dat vervelende gedrag en tegenwoordig is dat de "war on terror" (dat betekend in het Nederlands "de strijd tegen terreur").
begrijpend lezen is er ook niet meer bij.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:41 schreef typtypo het volgende:
Dat jij graag de holocaust wil ontkennen was wel te verwachten, maar dat je mijn uitspraak wil gebruiken om dat te legitimeren gaat me wel wat te ver.
Precies. Dat nu blijkt dat er een kledingvoorschift wet is heeft het bericht dat joden een gele badge moeten dragen een waarde van 0. Dat mensen blijven volhouden dat het nog wel waarde heeft komt in mij over als een zielige poging om moslims zwart te maken.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:44 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee de kruistochten waren idd heel heilig en hadden alles te maken met islamitische agressie en niets met veroveringsdrang...
Als men feiten gaat verdraaien houd het gewoon op. En men doet er ook nog eens een schepje bovenop door de Islam de schuld te geven van 11 september. Sommige mensen hebben gewoon echt geen werkelijkheidszin.
Val de boodschapper maar weer aan.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
En elk topic over islam vertel je dezelfde boodschap. De islam heeft altijd europa bl BLA BLA
Wat heeft dat met deze wet te maken? Niks. Maar jij maakt er vast weer een mooie draai aan. Lijkt me vreselijk als je de hele tijd in zo waan leeft van agressie tegen een ander geloof.![]()
thnx jullie 2 .. gericht zoeken op termen gaat een stuk makkelijkerquote:Op zondag 21 mei 2006 15:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Nooit iets gelezen over bijv. de slag bij Poitiers?
Ik heb die disucssie al vaker gehad met je.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:15 schreef typtypo het volgende:
[..]
Val de boodschapper maar weer aan.
Weet je niet dat dat niet meer werkt.
Jij doet net alsof het mijn woorden zijn over de islam maar het enige wat ik doe is die woorden herhalen die onder andere in de koran staan.
Dat die woorden zoveel haat in zich hebben kan ik weinig aan doen behalve de mensen laten weten waar we hiermee te maken hebben.
Een nobel streven, maar helaas zal dit nooit werkelijkheid worden.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:32 schreef Hallulama het volgende:
Kruistochten hier, kruistochten daar, door ons, door hen, mishandeling door ons, mishandeling door hen, onderdrukking door ons, onderdrukking door hen, imperialisme door ons, imperialisme door hen.
Als iedereen nou gewoon eens de hand in eigen boezem steekt in plaats van continu naar elkaar te wijzen, en als iedereen nou gewoon eerst eens intern begint met puinruimen, dan kunnen we daarna misschien eindelijk elkaar de hand eens schudden.
Hmm, en zelfspot? Wellicht helpt dat ons op onze weg...quote:Op zondag 21 mei 2006 15:36 schreef MrSASO het volgende:
Een nobel streven, maar helaas zal dit nooit werkelijkheid worden.
Men heeft altijd een zondebok nodig om zich eigen beter te voelen als een ander, het is de aard van de mens
De boodschapper niet in messiaanse zin. Gewoon iemand die iets door verteld.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:30 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb die disucssie al vaker gehad met je.
Val de boodschapper maar weer aan... Je probeert jezelf als een profeet neer te zetten die inziet dat we allemaal de afgrond ingaan. Enige realiteitbesef dat elke religie hetzelfde doet is er niet meer bij.
Alleen maar oogkleppen op naar de islam en dat deze zo slecht is. elke kritiek daarop word gepareerd met argumenten als ''val de boodschapper maar weer aan'' of ''ik citeer alleen de koran maar''.
Nergens kan je het onderbouwen met een wetenschappelijk onderzoek. Er is nog nooit bewezen dat de islamd in zijn oorsprong fasistischer is dan een christendom. Wat jij doet is mensen in een bepaalde hoek zetten zodat die zich aangevallen worden en daaruit rar sprongen maken. Een kat in het nauw maakt immers rare sprongen niet waar.
Door alle beschuldigingen over en weer en alle verdacht makingen wat tot gevolg heeft dat er geweld ontstaat wordt het hier niet veiliger. Ondertussen slikt men alle wetten die onze vrijheden beperken als zoete koek om het ''monster'' de islam van ons te ontdoen. Daarbij niet realiserend dat je zo in de kaart speelt van fundi's(niet de algehele islam dus). Je creert eerder een spiraal van geweld dan dat je er mee voorkomt.
Ik zeg niet dat je niks meer mag benoemen. tuurlijk moet dat en moet je niet alles onder tafel gooien. Maar wat jij doet is niet meer benoemen dus jezelf als ''boodschapper'' neerzetten grenst aan de grootsheidswaanzin en komt lachwekkend over.
Maar het is niet een mens eigen.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hmm, en zelfspot? Wellicht helpt dat ons op onze weg...
Lachen om je eigen fouten en blunders, kan best leuk zijn
Wat als mensen LEREN dat je JUIST wanneer je goed bent in zelfspot (of gewoon je fouten toegeven en je eigen rotzooi opruimen) de STERKSTE bent? Wat als mensen trots worden op hun vaardigheden betreffende zelfspot en rotzooi opruimen?quote:Op zondag 21 mei 2006 15:47 schreef MrSASO het volgende:
Maar het is niet een mens eigen.
Veel mensen willen het ontkennen maar het is nog steeds recht van de sterkste wat ons drijft in ons doen en laten.
Daaruit vloeit altijd onbewust de drang om een ander te onderdrukken en zwart te maken om je eigen omhoog te trekken.
Nee zelfspot en lachen om je eigen blunders kan niet op grote schaal, daar is de mens veels te trots voor.
zou dat even mooi zijn .. een wereld zonder hanige patsers die zich op hun borst kloppen dat ze de sterkste zijn of willen wordenquote:Op zondag 21 mei 2006 15:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat als mensen LEREN dat je JUIST wanneer je goed bent in zelfspot (of gewoon je fouten toegeven en je eigen rotzooi opruimen) de STERKSTE bent? Wat als mensen trots worden op hun vaardigheden betreffende zelfspot en rotzooi opruimen?![]()
Stoer is niet stoer, en niet stoer is stoer, het is precies andersom.
Maar het kan gewoon niet, een wereld zonder hanige patsers is een wereld zonder leiders.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:57 schreef moussie het volgende:
[..]
zou dat even mooi zijn .. een wereld zonder hanige patsers die zich op hun borst kloppen dat ze de sterkste zijn of willen worden
Is een leider dan per definitie een hanige patser?quote:Op zondag 21 mei 2006 16:00 schreef MrSASO het volgende:
Maar het kan gewoon niet, een wereld zonder hanige patsers is een wereld zonder leiders.
Aangezien dat de mens een kuddedier is, loopt het uit op complete chaos.
Elk mens heeft een leider nodig en iets of iemand om naar beneden te trappen.
We ervaren het mischien niet zo, maar het zit in elk mens.
Wat dat betreft staan we dichter bij de dieren dan veel mensen denken.
Nope.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:04 schreef K33T het volgende:
[..]
Doe je niks anders dan Croupouque na te apen?
Eigenlijk wel, een leider is niet voor niets op zijn positie gekomen.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:03 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Is een leider dan per definitie een hanige patser?
Wat als er door een verandering in denken door het volk een nieuw type leider boven komt drijven, qua trend?quote:Op zondag 21 mei 2006 16:07 schreef MrSASO het volgende:
Eigenlijk wel, een leider is niet voor niets op zijn positie gekomen.
Je moet sterker zijn dan de rest, dat moet je ook uiten naar je onderdanen want anders verliezen hun hun respect voor de leider.
Kijk maar in elke maatschappij speelt zich hetzelfde af, zelfs in Nederland speelt het zich af.
Moeilijke vraag.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat als er door een verandering in denken door het volk een nieuw type leider boven komt drijven, qua trend?
Moet dat dan ook per definitie een hanige patser zijn, of zou dat een ander soort personage kunnen betreffen?
Blijkbaar is dit je enige reactie op mijn stukje.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:41 schreef typtypo het volgende:
[..]
De boodschapper niet in messiaanse zin. Gewoon iemand die iets door verteld.
Dat jij er iets mooiers van maakt ligt aan je eigen mystieke invulling.![]()
Goed voorbeeld was gister de VVD.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:39 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Moeilijke vraag.
Een leider is altijd iemand die z`n eigen omhoogtrekt door het beneden halen van andere mensen.
Een leider kiezen puur omdat hij voor de inhoud gaat is volgens mij nog nooit gebeurd, kijk maar naar de politiek.
Ik denk zelf dat het altijd wel een haantje zal blijven, het is nu eenmaal een eigenschap die je moet hebben om een goede leider te zijn.
Wereldvreemd.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:51 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig topic, vooral de wereldvreemde typotypo is erg vermakelijk.
tevens tvp
deze wereld heeft jou iig niet nodigquote:Op zondag 21 mei 2006 17:25 schreef typtypo het volgende:
[..]
Wereldvreemd.![]()
De wereld bestaat niet.
Het is allemaal verzonnen door bush.![]()
![]()
Het zionistisch complot van je herriemakende buurman al over?
Kan je nu wel slapen of nog steeds last van je geweten?
quote:The good ruler is obeyed even though he doesn't give orders, while the bad ruler is not, even though he does. How can we know what to obey, if the good ruler doesn't give orders? But we already know what is good, and if we do that, we are obeying the good ruler. The bad ruler simply wants things for himself. There is no reason why we should do that, if we can help it.
Dus?quote:Op zondag 21 mei 2006 17:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
deze wereld heeft jou iig niet nodig
quote:Op zondag 21 mei 2006 17:57 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dus?
Wat wil je daarmee zeggen?
Verkapt dreigement of hoe moet ik dit interpreteren?
Heb je nog meer van de wetenschappelijk zwaar onderbouwde menigen over anderen?quote:
Mooi, logisch, I agree!quote:Op zondag 21 mei 2006 17:40 schreef moussie het volgende:
uhm .. dit lijkt me wel wat
The good ruler is obeyed even though he doesn't give orders, while the bad ruler is not, even though he does. How can we know what to obey, if the good ruler doesn't give orders? But we already know what is good, and if we do that, we are obeying the good ruler. The bad ruler simply wants things for himself. There is no reason why we should do that, if we can help it.
waar liberalisme .. kan de VVD nog van leren met z'n "regels zijn regels"quote:Op zondag 21 mei 2006 21:32 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Mooi, logisch, I agree!
Een goede leider laat tevens zijn volgelingen zelf ontdekken wat wel en wat niet werkt, zonder de schade als gevolg van beslissingen die niet bleken te werken teveel uit de hand te laten lopen.
De VVD is dan ook al tijden geen liberale partij.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:39 schreef moussie het volgende:
[..]
waar liberalisme .. kan de VVD nog van leren met z'n "regels zijn regels"
ik hoop dat mevr veenendal zich niet laat ontmoedigen, wat een prachtvrouw als je haar daar zo rustig haar verhaal ziet doen naast showcase Rita .. en volgens mij de redding voor de partij ..quote:Op zondag 21 mei 2006 23:02 schreef One_of_the_few het volgende:
De VVD is dan ook al tijden geen liberale partij.
Gebruik je stormfront ook als bron?quote:Op zondag 21 mei 2006 15:26 schreef moussie het volgende:
[..]
thnx jullie 2 .. gericht zoeken op termen gaat een stuk makkelijker![]()
ghehe .. ik wist het wel, ergens in mijn achterhoofd .. 't is alleen heel lang geleden dat ik dat heb gelezen en ik heb de link naar de godsdienst nooit zo gelegd
en het is idd een indrukwekkende lijst
http://www.answering-isla(...)slamkruistochten.htm
maar ik heb het idee dat het nog steeds in het niet valt als je bvb de veroveringen van de romeinen ernaast legt .. we waren allemaal nogal behoorlijk bloeddorstig toen
klopt, geen idee, 't was gewoon de eerste beste link van google .. voor de rest verder niet naar gekeken ..quote:Op maandag 22 mei 2006 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gebruik je stormfront ook als bron?Volgens mij heb jij geen idee wat voor website je nu aanhaalt
Als Johan deze website ook als bron gebruikte, snap ik zijn houding meteen. Heb er nog wel een voor je
http://www.answering-christianity.com/ac.htm
hmz .. allah niet zo zeer, god ook niet .. eerder die kudde uitleggers die iedereen meent te moeten vertellen hoe het bedoeld is en wat gedaan moet worden ..quote:
ik ben het niet met hem eens over dat linkse media verhaal.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:57 schreef Arendt het volgende:
[..]
"Fons de Poel, verspreider van linkse propaganda"!
Volgens de gelovigen is dat allemaal het woord van god/allah. Grappig eigenlijk wel dat de gelovigen dan eigenlijk een slechte leider hebben gecreeerd.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:16 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz .. allah niet zo zeer, god ook niet .. eerder die kudde uitleggers die iedereen meent te moeten vertellen hoe het bedoeld is en wat gedaan moet worden ..
ik heb god iig nog niet gehoord, en allah ook niet, de paus daarentegen en de imams des te meer
nou je verkleden natuurlijk, inshallah!quote:Op maandag 22 mei 2006 11:41 schreef sp3c het volgende:
jezus wat een klote topic
als jullie het nu over die kledingsvoorschriften hebben dan ga ik ondertussen ontbijten en denken wat ik er mee aan moet
ik begin steeds meer te denken dat er wel een god zal zijn maar dat het een stel clowns zijn die de bijbel, koran en het joods heilig geschrift hebben geschreven.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:16 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz .. allah niet zo zeer, god ook niet .. eerder die kudde uitleggers die iedereen meent te moeten vertellen hoe het bedoeld is en wat gedaan moet worden ..
ik heb god iig nog niet gehoord, en allah ook niet, de paus daarentegen en de imams des te meer
goeie post.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
De eerste kruistochten waren niet de "schuld" van moslims, het was een opruiende toespraak van een of andere gare Paus (gebaseerd op leugens) die spanningen in de regio versterkten. Zo'n toespraak net als waarin communisten afgeschilderd werden als baby-eetende monsters. De islam zit dan ook niet in een "fase", dat zou erg gek zijn, vooral gezien de verschillen binnen de Islamitische wereld zelf.
nope het is zelfs een direct gevolg (wist ik ook niet)quote:Op maandag 22 mei 2006 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
De eerste kruistochten waren niet de "schuld" van moslims, het was een opruiende toespraak van een of andere gare Paus (gebaseerd op leugens) die spanningen in de regio versterkten. Zo'n toespraak net als waarin communisten afgeschilderd werden als baby-eetende monsters. De islam zit dan ook niet in een "fase", dat zou erg gek zijn, vooral gezien de verschillen binnen de Islamitische wereld zelf.
http://home.tiscali.nl/vanexel/Hfdst-1.htmlquote:In het jaar 610 veroverden de Perzen de stad Jeruzalem die deel uitmaakte van het Byzantijnse rijk. Zij werden hierbij geholpen door de joodse inwoners. Het christelijk deel van de bevolking van Jeruzalem werd afgeslacht door de Perzen en de Joden. Deze verovering van Jeruzalem was een grote schok voor de christenen.
De Byzantijnse keizer Heraklius heroverde Jeruzalem in 629. Dit wordt wel als de allereerste kruistocht beschouwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |