Je moet wat doen aan het vertekend beeld dat je van de werkelijkheid hebt, of een nuance aanbrengen in je OP.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:32 schreef pberends het volgende:
Is de tegenwooridge (populaire) muzieksmaak van de gemiddelde Nederlander minder geworden ten opzichte van de jaren 80 en begin jaren 90? Tegenwoordig is alles wat de klok slaat Eminem, Britney Spears, 50 Cent, DJ Tiësto en natuurlijk Nederlandstalige muziek als Frans Bauer en Jan Smit.
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:32 schreef pberends het volgende:
en natuurlijk Nederlandstalige muziek als Frans Bauer en Jan Smit.
Hoe komt het dan dat underground schijnbaar zo populair is, maar dat niet doordringt in de top 40? Soms heb ik het idee dat de Top 40 ook maar een zeer beperkt beeld weergeeft van wat er werkelijk gaande is.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:38 schreef Martijn23 het volgende:
denk dat er veel mensen zijn, en nee ik weet het zeker en zie het om me heen die de top40 lekker links laten liggen en lekker underground neuzen wat er wel aan echte muziek is, ongeacht genre
Zowel The Shorts als Rubberen Robbie hebben op #1 gestaan in de jaren 80.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:32 schreef pberends het volgende:
Nederlandstalige muziek als Frans Bauer en Jan Smit.
BZN.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:41 schreef dwerg het volgende:
[..]
Zowel The Shorts als Rubberen Robbie hebben op #1 gestaan in de jaren 80.
Well duh. Omdat airplay voor eenderde meetelt in de top 40. Dus als Marco Borsato veel gedraaid wordt, komt hij hoger in de lijst. En als hij hoger komt in de lijst, wordt hij vaker gedraaid. Waardoor hij weer hoger in de lijst komt. En uiteindelijk hoor je alleen nog Marco Borsato op de radio.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:40 schreef pberends het volgende:
Soms heb ik het idee dat de Top 40 ook maar een zeer beperkt beeld weergeeft van wat er werkelijk gaande is.
Ik vind die woordkeuze een beetje vreemd eerlijk gezegd. Commerieel tegenover underground. Je hebt van die mensen die doen alsof alles waar goed geld aan verdient wordt slecht is. Goede muziek is goede muziek.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat underground schijnbaar zo populair is, maar dat niet doordringt in de top 40? Soms heb ik het idee dat de Top 40 ook maar een zeer beperkt beeld weergeeft van wat er werkelijk gaande is.
En Blof met een streepje.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:42 schreef dwerg het volgende:
uiteindelijk hoor je alleen nog Marco Borsato op de radio.
En wat te denken van Vader Abraham, Corry Konings en Jacques Herb in de jaren 70quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:41 schreef dwerg het volgende:
[..]
Zowel The Shorts als Rubberen Robbie hebben op #1 gestaan in de jaren 80.
Niet FOKKEN met Vader Abraham hè, cultuurbarbaar!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:43 schreef Urquhart het volgende:
[..]
En wat te denken van Vader Abraham, Corry Konings en Jacques Herb in de jaren 70
nouja goed als ik voor mezelf spreek,ik ben altijd opzoek naar nieuwe dingen, kom vaak ook aan met dingen waar mensen van zeggen wat is dat voor een vage shit?, en dan vervolgens doodleuk een half jaar later zelf helemaal te gek vinden, conclusie is dus dat mensen moeten wennen aan ""nieuw geluid"", daarintegen denk ik dat de top40 de zichtbare commerciele bovenkant is van de oneindige ijsberg, en gelukkig ook maarquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat underground schijnbaar zo populair is, maar dat niet doordringt in de top 40? Soms heb ik het idee dat de Top 40 ook maar een zeer beperkt beeld weergeeft van wat er werkelijk gaande is.
Ik fok helemaal niet met Hollandse sterren.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Niet FOKKEN met Vader Abraham hè, cultuurbarbaar!
Dat is dé geestesvader van de Smurfen!!
precies anders luisterd geen hond en kunnen ze net zo goed gevuldekoek gaan verkopenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:46 schreef Airelle het volgende:
Radiostation kiezen voor de gemakkelijkste weg. Mainstream dus. (KinkFM en anderen daargelaten).
Ja, dat weet ik. Maar pberends beperkt zich in de openingspost tot de jaren 80 en het begin van de jaren 90. Anders kunnen we Trea Dobbs met Ploem Ploem Jenka er ook wel bij halen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:43 schreef Urquhart het volgende:
En wat te denken van Vader Abraham, Corry Konings en Jacques Herb in de jaren 70
O okquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:47 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar pberends beperkt zich in de openingspost tot de jaren 80 en het begin van de jaren 90. Anders kunnen we Trea Dobbs met Ploem Ploem Jenka er ook wel bij halen.
Ik houd d'r over het algemeen niet van, zeker niet als ik uitga, tenzij ik helemaal kachel ben.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:46 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik fok helemaal niet met Hollandse sterren.
Ik pleit juist voor meer uitdraging van het levenslied en smartlappen genre.
Idd. Je kunt het radiostations niet echt kwalijk nemen vind ik. Zij moeten toch geld opbrengen. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:47 schreef Martijn23 het volgende:
[..]
precies anders luisterd geen hond en kunnen ze net zo goed gevuldekoek gaan verkopen
commercieel belang
Juistem. Radio 3FM kan wat mij betreft wel alternatiever. Maar dat willen ze zelf niet blijkbaarquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:47 schreef Martijn23 het volgende:
[..]
precies anders luisterd geen hond en kunnen ze net zo goed gevuldekoek gaan verkopen
commercieel belang
ja op zich jammer ze hebben wel een tijdje dat imago gehad en ook uitgedragen en dat vond ik klasse, helaas .....das war einmalquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:49 schreef Airelle het volgende:
[..]
Juistem. Radio 3FM kan wat mij betreft wel alternatiever. Maar dat willen ze zelf niet blijkbaar.
En er is behoefte aan, denk ik...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:50 schreef Martijn23 het volgende:
[..]
ja op zich jammer ze hebben wel een tijdje dat imago gehad en ook uitgedragen en dat vond ik klasse, helaas war das einmal
Hoe denk je dat de meerderheid van 'de jeugd' begin jaren 90 tegen de top 40 aankeek? En gedurende de jaren 80?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:32 schreef pberends het volgende:
Is de tegenwooridge (populaire) muzieksmaak van de gemiddelde Nederlander minder geworden ten opzichte van de jaren 80 en begin jaren 90?
ja de behoefte is er altijd, die zal nooit minder worden, zo gauw hij meer wordt dan openen ze wel een station ten behoeve van, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat de behoefte groter is dan het aanbod, wat je dan nml krijgt zijn leuke kleine stationetjes via radio/internet enz wat dan ook puur blijftquote:
Ook waar.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:54 schreef Martijn23 het volgende:
[..]
ja de behoefte is er altijd, die zal nooit minder worden, zo gauw hij meer wordt dan openen ze wel een station ten behoeve van, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat de behoefte groter is dan het aanbod, wat je dan nml krijgt zijn leuke kleine stationetjes via radio/internet enz wat dan ook puur blijft
Ook dat is van alle tijden.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:40 schreef pberends het volgende:
zit er dik inquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:55 schreef Fliepke het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n uitspraak die in de categorie valt: "De jeugd van tegenwoordig!"
Dit is zo enorm tijdloos dat ik m'n hele leven lang dit soort topics voorbij ga zien komen.
ja het is een marketinginstrument geworden, gooi 5 smaken fruit in de blender,en kijk eens wat we hier hebben,platic bull shit naar mijn mening,eemt niet weg dat er ook goede bands en acts zijn, die hetzelfdedoen maar opzon wijze dat het niet zo uitgemolkenlijkt,t is maar net wat je wiltof niet willtquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:01 schreef Joostebrood het volgende:
Wat mij tegenstaat is het feit dat bepaalde artiesten gepusht moeten worden. Die deelnemers aan Idols zouden op eigen kracht heel weinig verkopen, maar als Free Record Shop er meteen 50.000 ven opkoopt, dan ben je bijna meteen platinum. Maar goed, soms lijkt het wel achteruit te gaan. In 1992 stonden op de MTV VMA's Pearl Jam, Nirvana, Chili Peppers, Metallica, GNR en nog meer van dat soort bands op te treden. Nu zie je vooral Britney, Justin, Nelly en meer van dat soort figuren. Het is nou eenmaal een feit dat de manier waarop je iets inpakt steeds belangrijker wordt. Alles gaat tegenwoordig zo snel, dat ook muziek snel en makkelijk moet zijn, zodat het verkoopt, Dit geldt natuurlijk niet vor iedereen, maar veel mensen vinden dit ook wel best. Dat zijn alleen meestal niet de mensen die er ook uitgebreid over dicussieren.
Dat is een verschil in muzieksmaak. Ik moet zeggen dat ik eminem een bettere rapper vind dan dat ik Bon Jovi een rocker....quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:02 schreef ScottTracy het volgende:
Bon Jovi beter dan Eminem?
Laat maar zitten...
Dat vind ik ook. Ik heb niet zoveel verstand van rapmuziek, maar ik vind Eminem toch een betere artiest van Jon Bon Jovi.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:09 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Dat is een verschil in muzieksmaak. Ik moet zeggen dat ik eminem een bettere rapper vind dan dat ik Bon Jovi een rocker....
Bon Jovi kwam toevallig in me op, ik ben er geen fan van, maar vind het wel beter dan 50 Cent.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:20 schreef Joostebrood het volgende:
Bon Jovi was een beetje een ongelukkig voorbeeld inderdaad. Maar de stelling van dit topic is interessant denk ik. Als je het breder trekt, zie je wel degelijk een verschil (lees: achteruitgang)
Dat vind ik geen namen die ik zou noemen als je het over smaak hebt (oh wacht, het gaat over gemiddelde smaak..)quote:Vroeger was dat wel anders, en zaten mensen meer aan de muziek van Tina Turner, Bon Jovi, Whitney Houston, UB40, enzovoorts.
Marketing. Your key to succesquote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Het verschil is dat je nu écht geen talent meer nodig hebt om bovenin te komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |