En jij zo huilen omdat je geen eigen computer hebt om een Engelandse op te zetten he, hehe.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:42 schreef Rahl het volgende:
Mijn vader heeft de taal van Firefox in Fries veranderd.
Pauper Friezen
Pa + ma gescheiden, thuis heb ik wel engelsquote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:26 schreef nietzman het volgende:
[..]
En jij zo huilen omdat je geen eigen computer hebt om een Engelandse op te zetten he, hehe.
Te zot voor woorden? Natuurlijk. Alleen had de Nederlandse taal er een stuk anders uitgezien als het Fries niet had bestaan, aangezien het Nederlands gecreëerd is uit o.a. het Fries...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:13 schreef Stuart het volgende:
Een groot hek om Friesland. Werkelijk te zot voor woorden dat er uberhaupt zoiets als 'Fries' bestaat en wordt erkent![]()
Mooi he.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 10:23 schreef m021 het volgende:
Zo kan ik trouwens ook wel pleiten voor een hek om Amsterdam. Werkelijk te zot voor woorden dat die taalverloederaars en junks daar een eigen stad hebben, die nog erkend wordt ook.![]()
http://www.google.com/intl/xx-hacker/quote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:39 schreef Duracell het volgende:
kan google ook
http://www.google.com/intl/fy/
(zuidafrikaans is ook leuk)
En Leeuwarden? Dat is niet fries als je hun moet geloven.quote:
Troggel dan gewoon even een laptop van de ene af door te dreigen dat je bij de ander gaat wonen dumbeu.quote:
Als er iemand een dialect spreekt zal jij het zijn, Fries is namelijk een taal.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:37 schreef dewd het volgende:
Kut dialect.
officieel wel, dus.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:21 schreef dfens het volgende:
Fries is GEEN taal.
Helmonds heet een dialect omdat het een variant is op het Nederlands. Het Fries is geen variant op iets, het is een eigen taal. Net zoals het Limburgs niet een dialect is van het Nederlands.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:21 schreef dfens het volgende:
Fries is GEEN taal. Helmonds is toch ook geen taal
quote:Op zondag 21 mei 2006 17:29 schreef BdR het volgende:
bestand -> bestân
beeld -> byld
extra -> ekstra
etc.
Ach, ik vergelijk het maar met die gekleurde stickertjes die ze bij de Jostiband gebruiken. Als dat het begrijpelijk maakt voor ze, waarom niet..
Nuttig zoals dit bedoel je..?quote:Op maandag 22 mei 2006 20:20 schreef arrowstomahawk het volgende:
Zijn niet zoveel Friezen op Fok. Ik denk dat Friezen hun tijd nuttig maken voor de samenleving door aan het werk te zijn, in plaats van hun nuttige tijd hier te verspillen op internet
Groningsdialectpakketquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:01 schreef The_Terminator het volgende:
Fries is niet tof, is er ook een Gronings taalpakket voor te downloaden?
Dan is elke taal het behalve het Latijnquote:Op dinsdag 23 mei 2006 02:38 schreef Swolly het volgende:
[..]
Fries is eigenlijk ook geen taal, maar gewoon een spraakgebrek![]()
Hâst jo jo jojo wol bei jo?quote:Op zondag 21 mei 2006 17:29 schreef BdR het volgende:
bestand -> bestân
beeld -> byld
extra -> ekstra
etc.
Ach, ik vergelijk het maar met die gekleurde stickertjes die ze bij de Jostiband gebruiken. Als dat het begrijpelijk maakt voor ze, waarom niet..
Omdat sommige mensen wél van hun moedertaal houden en deze graag behouden zouden zien, daarom.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:55 schreef Xuavis het volgende:
Ik weet niet wat er erger is, Firefox in het Fries of Firefox in het Nederlands...
Waarom kunnen mensen niet gewoon Engels gebruiken? Dat ziet er veel beter uit. Net zoals een Nederlandse Windows versie... waarom mensen, waarom?![]()
En ik denk dat friezen te contactgestoord zijn om met echte mensen om te gaan. Koeien melken, daar zijn ze goed in, alleen kunnen ze het natuurlijk niet nalaten om nog even achterop de koe te springen omdat ze dan tenminste geen mens hoeven te gaan versieren, wat te moeilijk voor ze is gezien hun afzichtelijke uiterlijk, zwaar beperkte verstandelijke vermogens en gedecimeerde sociale vaardigheden.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:20 schreef arrowstomahawk het volgende:
Zijn niet zoveel Friezen op Fok. Ik denk dat Friezen hun tijd nuttig maken voor de samenleving door aan het werk te zijn, in plaats van hun nuttige tijd hier te verspillen op internet
Bij deze nodig ik je uit om eens met eigen ogen Friesland te bekijken, zodat je ziet hoe het hier is en je geen mensen meer hoeft na te praten!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:00 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En ik denk dat friezen te contactgestoord zijn om met echte mensen om te gaan. Koeien melken, daar zijn ze goed in, alleen kunnen ze het natuurlijk niet nalaten om nog even achterop de koe te springen omdat ze dan tenminste geen mens hoeven te gaan versieren, wat te moeilijk voor ze is gezien hun afzichtelijke uiterlijk, zwaar beperkte verstandelijke vermogens en gedecimeerde sociale vaardigheden.
Als ze het al klaar krijgen om een stap de kroeg in te zetten vallen ze na een half biertje om omdat ze zo dronk'n zijn en dan hebben ze ook meteen genoeg "gefeest" voor het hele jaar. De rest van het jaar moeten ze immers hard werken om hun immens grote inteelt gezin (kwart zichzelf, kwart familielid, half koe) te onderhouden.
Nee het lijkt me het beste om een enorme muur van prikkeldraad om Friesland heen te bouwen, om zo een gigantische dierentuin vol freaks of nature te kunnen exploiteren. Hebben we meteen iets om al die Duitsers heen te leiden die hier heen menen te moeten komen tijdens vakanties. Die lui vinden toch alles leuk. En voeren mag gewoon, wat ze maar willen.
Groetjes,
Een Limburger.
Wij hebben ook groen hoor, en geen Friezen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:03 schreef DaiSaigo het volgende:
[..]
Bij deze nodig ik je uit om eens met eigen ogen Friesland te bekijken, zodat je ziet hoe het hier is en je geen mensen meer hoeft na te praten!
Wow, ja, nee, inderdaad, ik ben stinkend jaloers op je protserige kleinzieligheidquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:58 schreef DaiSaigo het volgende:
Wat een heerlijke reacties van alles hollanders hier weer zeg. Jullie zijn volgens mij gewoon stinkend jaloers op ons, omdat wij wél een land hebben waar we trots op zijn, wél een taal hebben waar we trots op zijn, en naast dat en nog veel meer dingen een enorm mooie provincie hebben die nog wel grotendeels groen is.
En btw, mijn firefox heb ik ook in het fries, gewoon om niet friezen te pesten die achter mijn pc zitten en omdat ik wel trots ben om mijn moederstaal en vaderland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |