Openlijk tot oorlog oproepen vinden sommigen heel normaal, maar foto's die de realiteit van een oorlog tonen moeten achter een link. Want dat is respectloos.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:49 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig dat als ik ''sterf'' zeg in een topic het meteen gemodereerd word als doodsverwenzing,
maar atoombom explosie plaatjes met onderschriften als ''dan zijn we van ze af''
blijven staan
ik hoop dat het westen zich letterlijk doodloopt op iran als ze het al in hun domme kop halen achter hun leiders aan te lopen dat land aan te vallen wat 100 keer meer onterecht is dan irak.
dit is misselijkmakende propaganda, iedereen die dit uberhaupt geloofd moet zich schamen.
Nee, dat zal idd niet. Wat wel zo kan zijn is dat moslims wordt opgeroepen zich op een bepaalde, traditionele manier te kleden. Wat je dan krijgt is dat je dan al snel verschil ziet tussen een moslim en een niet moslim. Dat leidt tot hetzelfde resultaat als bv jodensterren al is het een heel stuk minder denigrerend en ook niet zo bedoeld. Het zet wel aan het denken dat als dit eenmaal de situatie is, dat moslims zich anders kleden, of dit geen gevolgen heeft voor bv het gedrag van politie of dergelijke. Ik vind het dus erg vreemd en zorgelijk (objectief gezienquote:Op zondag 21 mei 2006 00:54 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
[..]
no, heeft niks te maken met jodensterren of shit..
omg .. nou moeten wij ook frankrijk, turkije en nederland binnen vallen, daar hebben ze ook kledingwetten voor moslimsquote:Op zondag 21 mei 2006 00:41 schreef typtypo het volgende:
at van ze te vernemen.
Er is wel een kleding wet aangenomen door het parlement.
Een strip was je al voor: http://www.idleworm.com/tww/2004/ep0004-041123.shtmlquote:Op zondag 21 mei 2006 06:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Openlijk tot oorlog oproepen vinden sommigen heel normaal, maar foto's die de realiteit van een oorlog tonen moeten achter een link. Want dat is respectloos.
Men zou een lijst moeten aanleggen van alle heldhaftige 'weekend warriors' die veilig vanachter hun pc'tje hun speelgoed oorlogstrommeltje slaan en als het zover is ze allemaal oppakken, een helm opzetten, een geweer in de hand duwen en ze boven Iran uit een vliegtuig droppen.
Wikkel je paspoort met RFID chip in folie en je bent niet te taggen. Neemt niet weg dat ik principieel fel tegenstander ben van dit soort identificatie methoden.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 22:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het is dan ook niet echt waar. Dat scheelt. Propaganda heet dat, en het werkt, zo te zien.
Wat 'grappiger' is, de RFID-chip in ons paspoort, die eraan komt, biedt veel meer mogelijkheden. Daar hoor je echter helemaal niets over.
En daar mag je al helemaal niet zeggen dat we dan zelf nazi-Duitsland achterna gaan, want dat is 'slecht voor de discussie'. Godwin enzo. Oordeel zelf maar of dat terecht is, als je met 'n antenne in je broekzak loopt.
[..]
Waarom spam je dat ook hier? "Iran stelt herkenningstekens voor niet-moslims verplicht"
Propaganda bedoel je ?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:51 schreef typtypo het volgende:
Waar hebben we dit vaker gezien in de afgelopen eeuw?
Zeg eens eerlijk, geloofde je dit bericht echt of wilde je meehelpen de propaganda te verspreiden?quote:
"But I'm not a soldier"quote:Op zondag 21 mei 2006 13:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Een strip was je al voor: http://www.idleworm.com/tww/2004/ep0004-041123.shtml
Afgezien van het eventuele antwoord denk ik dat er zowieso een goede les uit te leren valt.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:03 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, geloofde je dit bericht echt of wilde je meehelpen de propaganda te verspreiden?
Is geen trickquestion ofzo, gewoon interesse.
Ik kan me amper voorstellen dat iemand dit soort berichten lezende, met de hele Irak geschiedenis nog vers in het geheugen, niet doorheeft dat dit pure propagande is om de massa achter een eventuele nieuwe oorlog te krijgen. Vandaar mjn vraag. Misschien schat ik het verkeerd in en geloven sommigen het wel.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:11 schreef Mirage het volgende:
[..]
Afgezien van het eventuele antwoord denk ik dat er zowieso een goede les uit te leren valt.
Neem niet zomaar klakkeloos aan wat de media beweert.
Een balletje is zo aan de rol en als je pech hebt weet verder in de lijn niemand meer wat de daadwerkelijke bron nou was (en kunnen het ook niet meer verifieren, of denken het te kunnen verifieren door te kijken naar berichten van andere mediums die hetzelfde doen).
nou bij irak deden ze het nog mild he, gewoon de koude oorlog tactiek gebruikenquote:Op zondag 21 mei 2006 14:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik kan me amper voorstellen dat iemand dit soort berichten lezende, met de hele Irak geschiedenis nog vers in het geheugen, niet doorheeft dat dit pure propagande is om de massa achter een eventuele nieuwe oorlog te krijgen. Vandaar mjn vraag. Misschien schat ik het verkeerd in en geloven sommigen het wel.
Gelukkig wordt internet steeds meer een tool om dit soort pogingen gelijk te debunken.
Voornamelijk de oorlogszuchtige zijde liegt wat af.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:19 schreef oheng het volgende:
Ghehe, ik vond het al een te bekend verhaal (plusminus 70 jaar geleden ook al gebeurd).
Zo zie je maar weer, je moet de media nooit vertrouwen. Aan linker en rechterzijde van de media wordt flink wat afgelogen.
Als het om joden gaat laat iedereen van zich horen, vrouwen zijn minder belangrijk??quote:Er is wel een kledingwet aangenomen, maar die wet was bedoeld om Iraanse vrouwen zich op Iraanse en islamitische wijze te laten kleden. In de wet worden geen religieuze minderheden genoemd??
quote:Op maandag 22 mei 2006 12:18 schreef Triggershot het volgende:
Ahmedinjad is goed bezig, Iran wordt beter dat ooit tevoren.. goeie ontwikkelingen.
Indien het nodig isquote:Op maandag 22 mei 2006 12:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Israël moet dus vernietigd worden ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |