Die zeggen je niet zoveel? Daar moet je juist je antwoorden op baseren man, zeker als ze op duizenden meningen zijn gebaseerd. We zullen het wel zien binnenkort wie er gelijk heeft.quote:Op donderdag 1 juni 2006 04:03 schreef Hathor het volgende:
Polls zeggen me niet zo veel, voor mij blijft vast staan dat de VVD zojuist politieke zelfmoord heeft gepleegd. De enige die hier wijzer van word is Wouter Bos, maar dat zal pas volgend jaar blijken.
Vlak na de moord op Fortuyn, steeg de SP plotseling enorm in de polls. Dat is politiek gezien eigenlijk pure onzin, maar toch gaven de polls het weer. Dat was dus een duidelijk teken dat de polls vallen en staan bij de gemoedstoestand van jan met de pet, en zoals je waarschijnlijk zelf wel weet valt dat wekelijks te beinvloeden met een simpel bericht in de pers.quote:Op donderdag 1 juni 2006 04:09 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Die zeggen je niet zoveel? Daar moet je juist je antwoorden op baseren man, zeker als ze op duizenden meningen zijn gebaseerd. We zullen het wel zien binnenkort wie er gelijk heeft.
Bekijk de polls dan van vóór het Hirsi Magan gebeuren.quote:Op donderdag 1 juni 2006 04:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vlak na de moord op Fortuyn, steeg de SP plotseling enorm in de polls. Dat is politiek gezien eigenlijk pure onzin, maar toch gaven de polls het weer. Dat was dus een duidelijk teken dat de polls vallen en staan bij de gemoedstoestand van jan met de pet, en zoals je waarschijnlijk zelf wel weet valt dat wekelijks te beinvloeden met een simpel bericht in de pers.
Omdat ze nu dezelfde kwakkelpartij blijven die ze al waren, en met het huidige vertrouwen van de Nederlanders in dit kabinet zullen ze meegaan in de downfall van ditzelfde kabinet volgend jaar. Volgens mij hadden ze met Verdonk een eigen smoel gekregen, en dat trekt kiezers in het huidige Nederland.quote:Op donderdag 1 juni 2006 04:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom heeft de VVD politiek zelfmoord gepleegd Hathor?
Dan word het toch eens tijd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 04:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er is geen partij van de grote partijen die een partij uitsluit
Wat hebben we dan in hemelsnaam voor toekomst hier ?quote:Op donderdag 1 juni 2006 05:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zal niet gebeuren in Nederland
Balkenende maakte van het CDA tweemaal op rij de grootste partij.. Komt nog eens bij dat het de vraag is of het voor de VVD verstandig is zich nog sterker als anti-buitenlanders partij te profileren. Over het algemeen gaat dat zich na verloop van tijd toch tegen je keren.quote:Op donderdag 1 juni 2006 03:31 schreef Hathor het volgende:
Rutte valt te veel in dezelfde categorie als Balkenende, namelijk saai, nietszeggend, slap, en geen uitstraling. Ze zullen op dezelfde koers voortkabbelen als waarop ze al jaren zitten. Alleen Verdonk had hier verandering in kunnen brengen. Ik zeg niet dat het dan allemaal hosanna zou zijn, maar zij had de VVD op zeker groter gemaakt.
Je bedoelt dat met de maand stijgende vertrouwen?quote:Op donderdag 1 juni 2006 04:32 schreef Hathor het volgende:
en met het huidige vertrouwen van de Nederlanders in dit kabinet
Ik vind het een beetje een non-issue. Coalitievorming komt pas ná de verkiezingen, en door er vooraf iets over te moeten zeggen, word inderdaad die indruk gewekt dat ze met iedereen het bed in willen duiken.quote:En dan nog dit... Rutte heeft al verkondigt dat ie een coalitie met PvdA zeer zeker niet uitsluit, en dat terwijl ze nog in bed liggen met het CDA. Ik weet niet wat jij hiervan vind, maar ik vind het gelijk aan prostitutie. Het maakt Rutte schijnbaar niet uit met wie hij regeert, ALS hij maar regeert. Op zoiets zou ik nooit mijn stem kunnen uitbrengen, ze hebben namelijk geen eigen standpunt.
Ik vind Verdonk veel meer uitstraling hebben dan die grijze mus die Rutte is. Persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat Verdonk een betere keuze was geweest.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:44 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben tevreden met de uitslag. Rutte is een geschikte kerel. Echter had ik het Verdonk meer gegund, al was het alleen maar om die misselijke streek die haar is geleverd.
Welke?quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:44 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben tevreden met de uitslag. Rutte is een geschikte kerel. Echter had ik het Verdonk meer gegund, al was het alleen maar om die misselijke streek die haar is geleverd.
Ik zou zeggen: stem LPF, ze kunnen de steun goed gebruikenquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:05 schreef Gia het volgende:
Ben hier niet blij mee. Weet nog niet hoe ik volgend jaar ga stemmen. Misschien wel erg rechts of toch VVD en dan op rita, maar ik weet het nog niet.
Nee, Rutte is de nieuwe politieke leider van de VVD, iig tot na de volgende verkiezingen.quote:Hoe zit het eigenlijk als Rita bij de verkiezingen meer voorkeurstemmen krijgt als Rutte? Maakt dat nog iets uit?
Juistquote:Op donderdag 1 juni 2006 10:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Er zijn dus toch meer VVD'ers met gezond verstand dan ik dacht.
Pastors, Wilders en Eerdmans gaan elk ook nog wel wat proberenquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: stem LPF, ze kunnen de steun goed gebruiken.
Ik hoorde een Rita-fan in het tien uur journaal van gisteren nog suggereren dat rita misschien wel verder ging *buiten* de VVD.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zou zeggen: stem LPF, ze kunnen de steun goed gebruiken.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:24 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik hoorde een Rita-fan in het tien uur journaal van gisteren nog suggereren dat rita misschien wel verder ging *buiten* de VVD.![]()
Het zou de positie van Verdonk binnen de VVD wel weer sterker maken, maar geen concrete, directe effecten.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:05 schreef Gia het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als Rita bij de verkiezingen meer voorkeurstemmen krijgt als Rutte? Maakt dat nog iets uit?
Waarom ben je er niet blij mee? Wat standpunten betreft zal er toch niet zo vreselijk veel verschil zijn, het programma wordt tenslotte door de partij bepaald en niet door de lijsttrekker. Verder zal Verdonk zeer waarschijnlijk op de tweede plek komen, en is ze de waarschijnlijke vice-premier indien de VVD niet de grootste partij wordt, maar wel in het kabinet komt.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:05 schreef Gia het volgende:
Ben hier niet blij mee. Weet nog niet hoe ik volgend jaar ga stemmen. Misschien wel erg rechts of toch VVD en dan op rita, maar ik weet het nog niet.
Dat alternatief is toch ruim voorhanden in de vorm van LPF wilders, Nieuwrechts etc etc?quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:18 schreef Incomplete het volgende:
In mijn directe omgeving alleen al zijn 5 VVD stemmers die nu op zoek gaan naar een alternatief
voor de kleurloze Rutte.
Beetje suggestief zoals je het schrijft.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:39 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Dat alternatief is toch ruim voorhanden in de vorm van LPF wilders, Nieuwrechts etc etc?
Rutte had inderdaad ook een zeer succesvolle camagneleider. Frits Huffnagel, opgestapt als wethouder in A'dam na de bonnetjesaffaire.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:05 schreef PLAE@ het volgende:
wat een gezeik altijd over die vent. Net of Rutte niet zo iemadn had
Waarom is dat ongeloofwaardig? Dat is vrij gebruikelijk bij lijsttrekkerverkiezingen, Klaas de Vries zit toch ook nog gewoon in de tweede kamer voor de PvdA en Jeltje van Nieuwenhuizen kwam in eerste instantie ook gewoon terug in de kamer?quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:10 schreef pberends het volgende:
Ook lekker ongeloofwaardig dat Verdonk gewoon op nummer 2 gaat staan, dat slaat toch nergens op. Ik dacht dat ze elkaar maandenlang hebben bestreden... gelukkig is dit circus dat dus eigenlijk inhoudelijk nergens over ging over.
Hou dan geen debatten, laat de leden direct kiezen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom is dat ongeloofwaardig? Dat is vrij gebruikelijk bij lijsttrekkerverkiezingen.
Op inhoud hebben ze elkaar ook nauwelijks bestreden, kan ook haast niet omdat je nu eenmaal in dezelfde partij zit.
Wat een onzin, dit is toch een prima manier om de leden te laten zien wie de kandidaten zijn en hoe ze zich staande houden in debatten. (zie edit vorige reactie).quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Hou dan geen debatten, laat de leden direct kiezen.
Zo'n debat is toch inhoudelijk of niet?quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat een onzin, dit is toch een prima manier om de leden te laten zien wie de kandidaten zijn en hoe ze zich staande houden in debatten. (zie edit vorige reactie).
Dat de media er zo absurd veel aandacht aan besteed kun je de VVD niet aanrekenen.
Tot op zekere hoogte maar echt grote verschillen kunnen er gewoon niet zijn anders zit in iedergeval 1 van de kandidaten duidelijk bij de verkeerde partijquote:Op donderdag 1 juni 2006 13:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Zo'n debat is toch inhoudelijk of niet?
De VVD is nou eenmaal altijd haantje de voorste als er bezuinigd moet worden...quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:01 schreef dVTB het volgende:
De verkiezing van Rutte als lijsttrekker is vanochtend in de VVD-fractie 'groots' gevierd, zo was op de radio te horen. Er kon niet eens gebak af. Rutte had naar eigen zeggen alleen Sultana bij zich... - Dat noem ik nou in één woord: krenterig...
quote:Gesprek met Geert Wilders: wat betekent Rutte voor de VVD en politiek Nederland?
De uitslag was verrassend: Mark Rutte is de nieuwe VVD lijsttrekker. Wat
gebeurt er nu met de rechtse kiezer? Hun voorkeur zal niet uitgaan naar
de naar links neigende Rutte. Zullen zij de VVD uiteindelijk de rug toekeren en hun heil zoeken bij andere partijen? Netwerk praat daarover met Geert Wilders.
ow heerlijk, ik verheug me nu al op dat groepje koekenbakkers.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:56 schreef Genverbrander het volgende:
.
Ik vraag me af wat Rita nu gaat doen.Kan ze dit verlies slikken of breekt ze met de VVD en sluit ze aan bij Spruijt/Pastors/Wilders/Eerdmans?
![]()
pastors is wel een aardige politicus, absoluut niet my style maar zijn entree in de nationale politiek is wel iets waar ik naar uit kijk. En wacht maar, je hoort er nu nog weinig van maar dat hele circus zal de komende tijd wel op gang gaan komen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:11 schreef -Jean- het volgende:
Ik vind Pastors helemaal niet zo verkeerd. Het is de vraag of hij genoeg goede mensen voor zijn partij heeft kunnen aantrekken. Hij heeft ook al dingen in Rotterdam laten zien.
Verdonk maakte er geen geheim van te flirten met Pastors en best wel een plaatsje vrij voor hem te hebben op de VVD lijst mocht hij dat willen -als zij gekozen werd -. Ik vind Pastors zekerniet slecht maar hij mag wel binnenkort beginnen met het promoten van zijn partij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |