abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:24:19 #126
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37955015
Het zal in het torentje wel stinken naar angstzweet.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37956331
Het is ook lachwekkend dat er nu zoveel ophef gemaakt wordt over Ayaan terwijl de IND er bij de bepaling van wie wel of niet mag blijven al jaaaaren gruwelijk vaak naast zit.
En dan NU een boel lawaai uit de kamer van zowel links als rechts terwijl die mensen al jaren zouden moeten weten dat er zo veel scheef zit.
Dus als er mensen zijn die roepen dat Verdonk nu geen uitzondering zou moeten maken hebben ergens wel een punt. (hoewel ik het niet eens ben met de visie achter dat beleid)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_37956599
Kijk, nu zie je het al op Frontpage, er is een gezin dat tijdens hun asielintakegesprek vroeger een valse naam heeft opgegeven (om hun familie in Irak te beschermen zeiden ze).
Zij willen ook genaturaliseerd worden als AHM, ze zitten namelijk in dezelfde situatie.

Dit is terecht, voor AHM had helemaal geen uitzondering moeten worden gemaakt. Maar als ze het toch doen, moet het ook voor anderen in dezelfde situatie.
Maar goed, daar wordt geen spoeddebat voor aangevraagd hè, immers omdat dit 'normale' asielzoekers zijn geweest en geen bekende, daar loopt niemand warm voor.

Nederland, een land van gelijkheid.
Tulèk, ga maar lekker vissen.
pi_37956756
Pesies. daarom zeg ik: kom maar op met dat generaal pardon. Dit is gewoon DE aanleiding.

Al die zaken nagaan kan helemaal niet. Is niet de tijd en de mankracht voor. Onbegonnen werk.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:19:58 #130
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_37956811
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:18 schreef nokwanda het volgende:
Pesies. daarom zeg ik: kom maar op met dat generaal pardon. Dit is gewoon DE aanleiding.

Al die zaken nagaan kan helemaal niet. Is niet de tijd en de mankracht voor. Onbegonnen werk.
En de toekomst dan??

Iedereen mag gewoon blijven liegen om het land in te komen. Een crimineel die in het buitenland gezocht wordt kan met valse gegevens Nederland binnenkomen?
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:20:15 #131
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37956818
Joh, om hoeveel mensen zou 't gaan? 50? 100? En dan gaat 't ook nog eens om mensen die hier al tijdenlang wonen, al een verblijfsvergunning, baan, woning etc. hebben, en nu in de sores sitten omdat hun verblijfsvergunning onder hun voeten uit wordt getrokken. Hoeveel xenofober kun je nog zijn?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:28:27 #132
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_37957081
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:20 schreef gronk het volgende:
Joh, om hoeveel mensen zou 't gaan? 50? 100? En dan gaat 't ook nog eens om mensen die hier al tijdenlang wonen, al een verblijfsvergunning, baan, woning etc. hebben, en nu in de sores sitten omdat hun verblijfsvergunning onder hun voeten uit wordt getrokken. Hoeveel xenofober kun je nog zijn?
Ik gun het die mensen van harte dat ze een mooi bestaan op kunnen bouwen. Het gaat er om dat je geen rechtstaat kan hebben als je, wanneer het uitkomt, de bestaande regels zomaar in alle vormen kunt buigen.

Stemadvies voor volgende verkiezingen: D66
pi_37957437
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:19 schreef ChillyWilly het volgende:

En de toekomst dan??

Iedereen mag gewoon blijven liegen om het land in te komen. Een crimineel die in het buitenland gezocht wordt kan met valse gegevens Nederland binnenkomen?
De Kamer interesseert zich blijkbaar heel weinig voor de toekomst en de 'big picture' in deze, als het om HA gaat dan mag er blijkbaar wel gesjoemeld en gelogen worden, als het om een gezin uit Irak wat echt iets te vrezen heeft gaat dan worden ze het land uitgeflikkerd.

Nota bene, het gaat hier om een Kamerlid wat niet eens voor deze affaire van plan was haar termijn vol te maken, so much voor haar 'betrokkenheid', maar goed, van HA iets anders als egoisme en egocentrisch gedrag verwachten is dan ook wel erg veel gevraagd.
pi_37957591
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:28 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Ik gun het die mensen van harte dat ze een mooi bestaan op kunnen bouwen. Het gaat er om dat je geen rechtstaat kan hebben als je, wanneer het uitkomt, de bestaande regels zomaar in alle vormen kunt buigen.

Stemadvies voor volgende verkiezingen: D66
maak je voor toekomstige gevallen toch dat extra regeltje waar ik het eerder over had, dat je in bepaalde gevallen een valse naam mag voeren mits dat maar bekend is bij een ambtenaar zodat die kan checken of dat idd is ter bescherming of dat je miss al elders op een lijst staat ..
pleased to meet you
pi_37957793
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:13 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Wat me ook opviel was dat de toon tussen Verdonk & vd Laan/Halsema duidelijk harder was dan die tussen Verdonk & de andere woordvoerders. Ik heb regelmatig 'bitch fight' lopen kirren.
Politiek zou alleen uit vrouwelijke vertegenwoordigers moeten bestaan. Maakt het nog leuk om naar te kijken ook. Zeker als ze het oneens zijn.
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:52:27 #136
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_37957865
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:50 schreef dryfit het volgende:

[..]

Politiek zou alleen uit vrouwelijke vertegenwoordigers moeten bestaan. Maakt het nog leuk om naar te kijken ook. Zeker als ze het oneens zijn.
Eensch

Verdonk tegen Halsema en van der Laan is uren kijkplezier
pi_37957967
quote:

[..]

Je zegt nu dus eigenlijk: het is terecht wat Verdonk heeft gedaan en de Kamer had geen motie in moeten dienen en niet moeten zeiken?
pi_37958591
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:19 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

En de toekomst dan??

Een heleboel was en is niet na te gaan.
De zaken die spelen rondom iemand vertrek uit eigen land zijn niet eens altijd na te gaan en onderzoek in die landen is meestal helemaal niet voor waar aan te nemen. De verkregen info klopt heel erg vaak niet waardoor mensen worden teruggestuurd die juist wel echt vluchteling zijn. Dit omdat men niet voor niks gevlucht is en er ook mensen rondlopen in dat land/dorp/stad die juist willen dat deze mensen teruggestuurd worden en gepakt worden.

Zo ken ik Ghanezen die het niet eens waren met Rawlings, Congolezen die het niet eens waren met Mobuto in die tijd, Nigerianen die welliswaar als economisch vluchteling worden bekeken maar die daar ook werkelijk geen kans hadden omdat de ouders of een ander familielidniet in een goed blaadje stond bij de regering en er dus voor familieleden geen baantjes te verkrijgen waren. Zo zijn er tig redenen waarom de IND niet echt kan nagaan of info klopt.
Zeg je de waarheid dan kan men je naaien. Lieg je, dan kan men je naaien. Kiezen uit twee kwaden en ergens bepalen waar je beste kansen liggen om een toekomst te kunnen opbouwen.

Dat is al tientallen jaren zo en het gaat hier om een zeer groot deel van de mensen die in al die jaren een status hebben ontvangen en waarvan er veel al lang genaturaliseerd zijn.

Ik werk niet bij de IND (godzijdank). Maar dat moeten die lui toch ook al jaren weten als een leek als ik dat al weet.

Moeten ze al die lui nog een keer gaan checken??? Dat is echt niet haalbaar. Hoezo de toekomst dan? Het gaat niet eens om nieuwe gevallen maar om oude zaken.

Dan kun je beter zeggen: Laat dat rusten en ga niet iedereen en alles heroverwegen van de zaken door die tientallen jaren heen.

Maar..... als men nu AHM de nationaliteit gaat ontnemen terwijl ze al jaren genaturaliseerd is, dwing je jezelf om al die andere gevallen ook na te gaan en daar heb je de mankracht helemaal niet voor.
Dat zou ook betekenen dat je soms mensen moet terugsturen die al meer dan 15 of 20 jaar hier wonen terwijl men hier echt wel weet dat er al die jaren al gelogen wordt.

Is dat rechtvaardig in jouw ogen? Veel van die mensen dragen ook al jaren bij aan de Nederlandse samenleving. Meer dan AHM.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_37958654
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:43 schreef moussie het volgende:

[..]

maak je voor toekomstige gevallen toch dat extra regeltje waar ik het eerder over had, dat je in bepaalde gevallen een valse naam mag voeren mits dat maar bekend is bij een ambtenaar zodat die kan checken of dat idd is ter bescherming of dat je miss al elders op een lijst staat ..
Is niet te checken. iig niet in alle gevallen. Wat als je uit een land in oorlog komt en er in je geboortedorp niet eens een geboorteregister is? Dan krijg je te maken met het nattevingerwerk van de IND.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_37958885
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:21 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Is niet te checken. iig niet in alle gevallen. Wat als je uit een land in oorlog komt en er in je geboortedorp niet eens een geboorteregister is? Dan krijg je te maken met het nattevingerwerk van de IND.
Maar dat is het hele punt hier toch ? Hoe kan Ayaan liegen over haar familienaam als ze die niet eens had totdat ze Nederlandse werd ?
pi_37959070
De minister stelt op basis van een televisie uitzending dat iemand niet nederlander is. Kennelijk vindt ze het niet nodig eerst eens wat bewijzen bijelkaar te zoeken.

Bovendien heeft Ayaan een vluchtelingenstatus waarop haar gegevens staan. Zelfs als ze gelogen zou hebben blijft deze identiteit geldig en kan ze daarmee reizen, heb ik vernomen. Dan begrijp ik niet hoe ze wel onder de naam ayaan hirsi-ali een identiteit mag hebben, maar geen paspoort op die naam.
pi_37959231
Ayaan ging van de linkse PvdA naar de liberale VVD naar een uiterst conservatieve Amerikaanse denktank. En dan noemen ze Wouter Bos een draaikont.
pi_37959253
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:36 schreef fokstra het volgende:
De minister stelt op basis van een televisie uitzending dat iemand niet nederlander is. Kennelijk vindt ze het niet nodig eerst eens wat bewijzen bijelkaar te zoeken.
Ayaan stelt in die uitzending zelf dat ze heeft gelogen over haar naam en geboortedatum. Over de feiten bestaat dan niet zo heel veel twijfel meer.
quote:
Bovendien heeft Ayaan een vluchtelingenstatus waarop haar gegevens staan. Zelfs als ze gelogen zou hebben blijft deze identiteit geldig en kan ze daarmee reizen, heb ik vernomen. Dan begrijp ik niet hoe ze wel onder de naam ayaan hirsi-ali een identiteit mag hebben, maar geen paspoort op die naam.
Dat is ook een onzinnige situatie, ze is nu eventjes 'fictief nederlandse' terwijl ze het eigenlijk nooit is geweest en straks (na die 6 weken) ook niet.
pi_37959509
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:36 schreef fokstra het volgende:
als de "betrokkene" het verklaart tegenover een zo breed publiek heb je toch echt wel alle bewijs die je nodig hebt ..
daarnaast, niet snel genoeg ingrijpen zou haar ook verweten worden met zulke overduidelijke feiten, en nu heb je zoiets van dat nadat de storm een keer geluwd is Rita hier met stralende kleurtjes uit komt, de bestuurder die ondanks alle tegenstand etc etc
quote:
en die identiteit blijft alleen bestaan omdat het verjaard is, als ik het goed heb begrepen, anders zou die ook niet meer bestaan

maar ik lees me toch net iets leuks op de wiki
quote:
.. she attended the English-language Muslim Girls' Secondary School in Nairobi under sponsorship of the UNCHR, where, for a brief period she received guest lessons from a fundamentalist teacher called Aziza. Following the invasion by the secular nation of Iraq of the Islamic republic of Iran, she sympathised with Iran, and the Islamist Muslim Brotherhood, and wore a head-scarf together with her school uniform.
pleased to meet you
pi_37960118
Hoe dan ook haar vluchtelingenstatus met naam en datum blijft bestaan. Dat dit vanwege verjaring niet kan worden ingetrokken doet niet ter zake. Deze identiteit is nog steeds geldig. En dus zie ik hier voor de minister en later de rechter een mogelijkheid om te zeggen dat de identiteit Hirsi ali met nieuwe geboortedatum inmiddels ook bestaat. Dus het is niet of of maar en en.
pi_37960261
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:13 schreef fokstra het volgende:
Hoe dan ook haar vluchtelingenstatus met naam en datum blijft bestaan. Dat dit vanwege verjaring niet kan worden ingetrokken doet niet ter zake. Deze identiteit is nog steeds geldig. En dus zie ik hier voor de minister en later de rechter een mogelijkheid om te zeggen dat de identiteit Hirsi ali met nieuwe geboortedatum inmiddels ook bestaat. Dus het is niet of of maar en en.
Je verwart identiteit met een identiteitsbewijs. Een identiteitsbewijs met foute gegevens is per saldo niet bruikbaar om iemands identiteit vast te stellen. Ze heeft die kaarten en dat paspoort misschien wel, maar ze zijn niets waard omdat ze geen betrekking hebben op haar identiteit.
pi_37960375
Dan ga je je toch afvragen hoe de IND destijds haar verhaal gechecked heeft. Blijkbaar kon ze wel documenten overleggen waaruit bleek dat ze Hirshi Ali was.

Overigens.... mij zal het worst wezen of ze wel of niet nederlander blijft of niet.
Maar ik denk niet dat het haar werkelijk kan schelen. Anders had ze het zelf echt niet zo breed uitgemeten. Deze vrouw is uiterst slim en manipulatief en was er ,wetende dat er voor haar een lekkerder plekje was (idd, de draaikont) in de States, op uit om Verdonk te naaien.

Wmb is het een politieke hoer die gaat waar haar de beste kansen en de meeste macht geboden wordt. En ze wordt steeds enger en enger.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:22:38 #148
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37960411
quote:

't is nu eenmaal een gegeven feit dat er altijd situaties zullen zijn waarvoor 'de regels' een onwenselijke uitkomst hebben. Zelfs wiskundigen weten sinds godel dat je altijd inconssitenties zult hebben.

Dan kun je twee dingen doen: of je houdt star vast aan de regels, of je past de regels zo goed mogelijk aan aan de situatie. Al dan niet tijdelijk. Nou?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37960883
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:21 schreef nokwanda het volgende:
Wmb is het een politieke hoer die gaat waar haar de beste kansen en de meeste macht geboden wordt. En ze wordt steeds enger en enger.
zou condoleeza al nachtmerries hebben ?
pleased to meet you
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:38:14 #150
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_37961003
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:21 schreef nokwanda het volgende:
Dan ga je je toch afvragen hoe de IND destijds haar verhaal gechecked heeft. Blijkbaar kon ze wel documenten overleggen waaruit bleek dat ze Hirshi Ali was.

Overigens.... mij zal het worst wezen of ze wel of niet nederlander blijft of niet.
Maar ik denk niet dat het haar werkelijk kan schelen. Anders had ze het zelf echt niet zo breed uitgemeten. Deze vrouw is uiterst slim en manipulatief en was er ,wetende dat er voor haar een lekkerder plekje was (idd, de draaikont) in de States, op uit om Verdonk te naaien.

Ik vind de mensen die alleen maar op de persoon kunnen spelen en schelden op een zwarte asielzoekster uit Somalie omdat ze blijkbaar een inhoudelijke discussie over de negatieve zaken die met de Islam mee Nederland zijn binnengekomen niet aankunnen of durven veel bedenkelijker. En verwerpelijker.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')