Die regels worden door een rechter getoetst en niet door de 2e kamer.quote:Op donderdag 18 mei 2006 02:24 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm, niet helemaal, Verdonk legt de kamer uit hoe zij de regels die niet ingevuld zijn uitlegt en de kamer verteld haar dat zij dat anders moet invullen .. euhm .. uitleggen maar invullen mag ook volgens Bos
gelukkig welquote:Op donderdag 18 mei 2006 02:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die regels worden door een rechter getoetst en niet door de 2e kamer.
Toch heb ik vol verbazing naar een debat zitten kijken waar op een enkele uitzondering na de kamerleden ineens de juridische kennis dachten te bezitten om een hoge raad vonnis even uit te leggen.quote:
Maar datzelfde kun je Verdonk ook verwijten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 03:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Toch heb ik vol verbazing naar een debat zitten kijken waar op een enkele uitzondering na de kamerleden ineens de juridische kennis dachten te bezitten om een hoge raad vonnis even uit te leggen.![]()
Die heeft gewoon gedaan wat ze als minister moest doen. Ze kan toch ook niet als minister in haar eentje een wet wat vrijblijvend gaan uitleggen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 03:58 schreef Ole het volgende:
[..]
Maar datzelfde kun je Verdonk ook verwijten.
Ze had op zijn minst ietsje zorgvuldiger kunnen zijn ( ic: een week zich laten informeren e.d. )quote:Op donderdag 18 mei 2006 04:06 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die heeft gewoon gedaan wat ze als minister moest doen. Ze kan toch ook niet als minister in haar eentje een wet wat vrijblijvend gaan uitleggen?
Ayaan Hirsi Ali met de opgegeven geboortedatum bestaat niet en dat heeft consequenties als je dat publiekelijk op TV ook gewoon toegeeft.
Of mevrouw AHA heeft een fout gemaakt in de media aandacht die ze steeds zoekt of 't kan natuurlijk ook een mooie bewuste strategie zijn om op deze manier er zelf voordeel uit te halen.
Ayaan is altijd de winnaar geweest.quote:Op donderdag 18 mei 2006 04:06 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die heeft gewoon gedaan wat ze als minister moest doen. Ze kan toch ook niet als minister in haar eentje een wet wat vrijblijvend gaan uitleggen?
Ayaan Hirsi Ali met de opgegeven geboortedatum bestaat niet en dat heeft consequenties als je dat publiekelijk op TV ook gewoon toegeeft.
Of mevrouw AHA heeft een fout gemaakt in de media aandacht die ze steeds zoekt of 't kan natuurlijk ook een mooie bewuste strategie zijn om op deze manier er zelf voordeel uit te halen.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:31 schreef gronk het volgende:
[..]
Gelul. Als de tweede kamer 'n minister zat is dan wordt 't eierenlopen voor die minister.
En dat geeft in een keer weer wat 't probleem is binnen de VVD: D'r is een populistische stroming binnen de VVD, die geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor haar acties en alles afschuift op anderen. Niet geheel ontoevallig ook de stroming die de meeste kiezers trekt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:32 schreef Steijn het volgende:
Klopt maar dat komt dan doordat het de kamer ontbreekt aan analytisch vermogen, dat is dan niet de eigen schuld van de minister.
Al die fracties hebben heus wel juristen onder hen, en anders wel juristen tussen de researchers die de kamerleden ondersteunen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 03:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Toch heb ik vol verbazing naar een debat zitten kijken waar op een enkele uitzondering na de kamerleden ineens de juridische kennis dachten te bezitten om een hoge raad vonnis even uit te leggen.![]()
Juist nou heeft mevrouw Verdonk ook wel steun maar die is ook keer op keer al door de rechter teruggewezen dus of je daar op moet vertrouwenquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:48 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Al die fracties hebben heus wel juristen onder hen, en anders wel juristen tussen de researchers die de kamerleden ondersteunen.
Als dat zo zou zijn waarom wordt er dan nu pas actie op ondernomen? Ayaan heeft dit namelijk al in 2001 of 2 toegegeven op tv. Dus waarom nam Nawijn die toen nog verantwoordelijk was of Verdonk die het stokje overnam niet eerder actie?quote:Op donderdag 18 mei 2006 01:25 schreef sig000 het volgende:
De hele politiek valt nu over de snelheid van Verdonk in deze zaak maar als iemand publiekelijk op TV toegeeft dat haar naam en geboortedatum gelogen zijn dan is er weinig keus voor een minister van het het desbetreffende departement.
Omdat Nawijn een domme poef is die waarschijnlijk écht niets afwist van de leugens van Ayaan en omdat Verdonk een leugenaar is die haar partijgenoot net zo lang heeft willen beschermen totdat ze niet anders meer kon.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn waarom wordt er dan nu pas actie op ondernomen? Ayaan heeft dit namelijk al in 2001 of 2 toegegeven op tv. Dus waarom nam Nawijn die toen nog verantwoordelijk was of Verdonk die het stokje overnam niet eerder actie?
en dat is dus iets wat ik me ook steeds meer begin af te vragen .. is dit hele gebeuren iig gedeetelijk door haar zelf georchestreerd ?quote:Of mevrouw AHA heeft een fout gemaakt in de media aandacht die ze steeds zoekt of 't kan natuurlijk ook een mooie bewuste strategie zijn om op deze manier er zelf voordeel uit te halen.
Ik denk dat je een essentieel punt aansnijdt..quote:Op donderdag 18 mei 2006 01:25 schreef sig000 het volgende:
De hele politiek valt nu over de snelheid van Verdonk in deze zaak maar als iemand publiekelijk op TV toegeeft dat haar naam en geboortedatum gelogen zijn dan is er weinig keus voor een minister van het het desbetreffende departement.
Voor de regeringspartijen lijkt dat inderdaad het voornaamste argument. Bij andere, anonieme, gevallen zijn zij voor een zeer strikt beleid, maar nu opeens niet.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:58 schreef Gia het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat vrijwel de hele kamer vindt (ogenschijnlijk) dat er voor Ayaan een uitzondering gemaakt zou moeten worden.
Is dat omdat zij een collega is?
Later? Nee, er is al veel eerder in vergelijkbare zaken opgeroepen voor een betere menselijke maat in de oordelen, door de oppositie dan.quote:Of is het misschien toch, omdat ze dit dan later in vergelijkbare gevallen van onschuldige burgers weer kunnen gebruiken om die ook hier te kunnen laten blijven.
Integendeel dus, zoals ik hierboven duidelijk wordt.quote:Ik denk dat laatste.
Kortom: Hypocriet gedoe.
Behalve Ayaan zelf.quote:Verder vraag ik me af waarom er niet eerder door het een of ander kamerlid aan de bel is getrokken. Meerdere kamerleden claimden namelijk dat zij dit allang wisten.
Zelfs in het geval van Taïda is er schijnbaar niemand op het idee gekomen om de leugens van Ayaan in de discussie te gooien.
Dan zou Nawijn nog veel feller zijn geweest, en had de linkse oppositie opgeroepen om dezelfde behandeling voor alle soortgelijke gevallen toe te passen.quote:Als Rita niets had gedaan en Ayaan als uitzondering gewoon het Nederlanderschap had laten houden, wat zou er dan voor debat zijn geweest?
Verdonk liegt ook. Hirshi Ali heeft tenminste toegegeven dat ze gelogen heeft. Ik hoop dat er een dag komt dat Verdonk ook maar 1% van de moed van Ayaan krijgt en dan haar leugens en blunders toegeeft.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:10 schreef Chadi het volgende:
Ze weet het toch altijd goed uit te buiten. Want er is hie rmaar 1 iemand die gelogen heeft en je kan daar maar 1 iemand voor aanwijzen.
' de wet liet me geen keus'quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Verdonk liegt ook. Hirshi Ali heeft tenminste toegegeven dat ze gelogen heeft. Ik hoop dat er een dag komt dat Verdonk ook maar 1% van de moed van Ayaan krijgt en dan haar leugens en blunders toegeeft.
Omdat de HR pas in november 2005 heeft bevestigd dat zoiets kan betekenen dat het Nederlanderschap in het geheel niet verkregen is.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn waarom wordt er dan nu pas actie op ondernomen? Ayaan heeft dit namelijk al in 2001 of 2 toegegeven op tv. Dus waarom nam Nawijn die toen nog verantwoordelijk was of Verdonk die het stokje overnam niet eerder actie?
Oh ja? Die zes weken vind jij het duurst? En wat dan te denken van asielzoekers die hier een jarenlange procedure doorlopen, keer op keer in beroep gaan - vaak wetend dat ze er toch niet doorheen komen - en ondertussen kinderen krijgen en die hier naar school laten gaan? Dat is zeker allemaal gratis?quote:Op donderdag 18 mei 2006 04:21 schreef mg794613 het volgende:
[verhaal]
6 weken
*schraap*
ZES WEKEN!!!!
aan extra belastingeld dat er besteed moet worden over iemand die toch wel weg gaat (of ze nou de nederlands burgerschap mag houden of niet). ze hadden gvd op zijn minst optijd kunnen beginnen ipv 40 mins later.
Het is de duurste en saaiste soap die ik ken.
[knip]
Dat kan wel zijn, maar dan had Verdonk dit punt dus moeten oppakken in november of december 2005. Niet een half jaar later.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:26 schreef Argento het volgende:
[..]
Omdat de HR pas in november 2005 heeft bevestigd dat zoiets kan betekenen dat het Nederlanderschap in het geheel niet verkregen is.
AHA werd dat nota bene aangeraden door verdonk. Dus wie moedigt er nu misbruik aan van de procedures?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:31 schreef weathergirl het volgende:
Oh ja? Die zes weken vind jij het duurst? En wat dan te denken van asielzoekers die hier een jarenlange procedure doorlopen, keer op keer in beroep gaan - vaak wetend dat ze er toch niet doorheen komen - en ondertussen kinderen krijgen en die hier naar school laten gaan? Dat is zeker allemaal gratis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |